abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:32:58 #61
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209875879
Ze heeft, in debat termen, onvoldoende Ethos (de mate waarin de spreker deskundig, deugdzaam en sympathiek overkomt) om een brede groep kiezers geloofwaardig aan te spreken.

Ze komt letterlijk en figuurlijk van ver, en veel van de ideeën die haar partij uitdraagt komen dat voor veel mensen ook. 1+1 is hier 3, waardoor ze zo'n overtrokken reactie teweegbrengt denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:35:05 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_209875913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:32 schreef AgLarrr het volgende:
Ze heeft, in debat termen, onvoldoende Ethos (de mate waarin de spreker deskundig, deugdzaam en sympathiek overkomt) om een brede groep kiezers geloofwaardig aan te spreken.

Ze komt letterlijk en figuurlijk van ver, en veel van de ideeën die haar partij uitdraagt komen dat voor veel mensen ook. 1+1 is hier 3, waardoor ze zo'n overtrokken reactie teweegbrengt denk ik.
Dat zou haar gewoon onsuccesvol maken, maar ze was wel succesvol. Wat is de reden dat ze ernstig bedreigd werd?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_209875947
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat zou haar gewoon onsuccesvol maken, maar ze was wel succesvol. Wat is de reden dat ze ernstig bedreigd werd?
Het probleem is nu juist dat ze wel succesvol was.
pi_209875970
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:32 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Heb je voorbeelden van vrouwen voor wie dat naar jouw mening opgaat?
Je bedoelt vrouwen die niet hautain overkomen? De reeds genoemde Dilan Yeşilgöz maar ook bijvoorbeeld Carola Schouten en hoogleraar Beatrice de Graaf.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:42:18 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_209876008
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Juist.

Mensen vergeten ook wel eens dat de laatste politieke moord de vorige vrouwelijke lijsttrekker van D66 was. En die was niet eens elitair, maar alleen succesvol. En hoeveel elitairder is D66 dan de VVD of FvD, als D66 een socialer programma heeft?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:44:59 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209876038
Het is wel bijzonder hoe zij eruit werd gepikt. Wie is begonnen met haar een heks te noemen? Is naar mijn idee ook wel iets dat sinds Trump meer in trek is gekomen, van die namen verzinnen voor je tegenstanders om ze mee af te zeiken. Erg lelijke en onconstructieve manier van politiek bedrijven.
pi_209876060
quote:

[..]
Omdat Nederland nou eenmaal veel tokkies heeft en iedereen tegenwoordig bedreigd wordt.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_209876071
quote:

[..]
Succesvol waarin, eigenlijk?
pi_209876074
quote:

[..]
In de peilingen staat D66 op groot verlies.
pi_209876086
Er is niet meer 'haat' tegen Kaag. Ze heeft het gewoon op een slimme manier ingezet om sympathie te kweken. En dat heeft gewerkt.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 11:48:20 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209876089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:42 schreef speknek het volgende:

[..]
Juist.

Mensen vergeten ook wel eens dat de laatste politieke moord de vorige vrouwelijke lijsttrekker van D66 was. En die was niet eens elitair, maar alleen succesvol. En hoeveel elitairder is D66 dan de VVD of FvD, als D66 een socialer programma heeft?
Ach Els Borst, inderdaad even vergeten ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_209876108
quote:
4s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:49 schreef aloa het volgende:
Social media. Heel veel mensen weten waarschijnlijk niet eens waarom ze haar haten. Het is het schaapjesgedrag, wat tegenwoordig overheerst.
Rutte ervaart dit ook.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 11:49:50 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209876112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
Er is niet meer 'haat' tegen Kaag. Ze heeft het gewoon op een slimme manier ingezet om sympathie te kweken. En dat heeft gewerkt.
In haar grote plan om te stoppen had ze deze "slimme" strategie ingezet :? :? :?
pi_209876118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:42 schreef speknek het volgende:

[..]
Juist.

Het zou misschien handig kunnen zijn om het motief van die moord even te vermelden he :)
pi_209876123
quote:
88s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
In haar grote plan om te stoppen had ze deze "slimme" strategie ingezet :? :? :?
Wat? Nee, hoe kom je daar nou weer bij?
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:55:46 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876190
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het ook altijd mooi dat er mensen zijn in bepaalde lagen die niet snappen dat er mensen zijn met een intellectuele achtergrond die hun kennis en hersens willen inzetten voor het grote goed. Of verwachten die mensen dat gecompliceerde problemen worden opgelost door de plaatstelijke loodgieter? Die overigens ontzettend goed is in in zijn loodgieter zijn, maar niet de capaciteit heeft om ingewikkelde problemen aan te pakken.
Wat jij onder het grote goed verstaat hoeft niet het grote goed te ZIJN.

De reden dat ik dan ook een liederlijke hekel aan D66 heb heeft niets van doen met haat jegens personen, bijvoorbeeld Kaag, maar met gefundeerde kritiek op de gehele ideologie van die club, die zich het best laat omschrijven als een onzalige mixture van hyperkapitalistisch neoliberalisme en even zo extreem progressief woke hersenspinsels, waardoor het 'grote goed' vooral bestaat uit het plezieren van de grote bedrijven en het kapitaal (vandaar de fetisj van D66 voor flexibilisering, privatisering, internationalisering en decentralisering) en anderzijds het meedeinen op de huidige woke hype om werkelijk alles en iedereen behalve de doorsnee Jan Burgerlul in diens zorgen serieus te nemen. En ja: zeker in het publieke domein en academia heeft dat D66-denken (internationalisering, 'inclusie en diversiteit', SDGs) een onredelijke invloed gekregen. Is niet eens over gedebateerd of gestemd, dat is er gewoon in gejast.

Om dan tenslotte te beweren dat het allemaal erg intellectueel is en dat die domme loodgieter het zich maar moeten laten welgevallen dat er weer duizenden expat studenten en arbeidsmigranten bij komen (EEUWIGE GROEI!!!!) en hij verder om de oren geslagen wordt met hoe A PRIORI ook nog intolerant en weinig inclusief hij is en nodig op diversiteitstraining moet om 'bewust te worden' van LGTBQ, klimaat, slavernij, kolonialisme etc. etc. etc. heeft weinig meer met het grote goed te maken maar met een uitermate beperkte visie op wat het grote goed daadwerkelijk is.

Verder is Lilian Marijnissen mijn sterke vrouw, aleer je uiteraard elke vorm van kritiek op D66 ook maar grondvest op een afkeer van vrouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209876210
Pure achterlijkheid, meer niet. Fijn een milieu creëren waar dezelfde domkoppen 20 jaar geleden maar wat hard om jankten toen het milieu rond Fortuyn natuurlijk ook niet al te fris was.

Argumenten zijn voor velen blijkbaar lastiger dan schelden of blinde haat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 13-07-2023 12:04:28 ]
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:02:21 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209876282
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat? Nee, hoe kom je daar nou weer bij?
Dat lees ik in de opmerking:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:03:17 #79
3542 Gia
User under construction
pi_209876299
quote:

[..]
Ik vermoed dat ze vooral is afgerekend op het standpunt betreffende asielzoekers van D66. Dit was bij de formatie een onderhandelingspunt wat ze hebben kunnen afdwingen. Maar de grote instroom en het stikstofprobleem leidt tot het woningtekort en dat is wat de mensen het meest raakt.
Ook haar sympathie voor de palestijnen stuit mensen tegen de borst.

En als er al een antipathie is tegen een persoon, dan ga je je ook storen aan zaken als stemgeluid, ritme van praten, manier van bewegen, enz....

Ik had hetzelfde met Semke Halfema. Mocht haar niet als politica, maar dat praten met de tanden op elkaar en dan ook nog kunnen slissen, vond ik vreselijk.

Het zit em bij mij totaal niet in het vrouwzijn; ik heb bijvoorbeeld totaal geen problemen met een Dilan, Mona, Caroline of Rita en zelfs niet met Lilian M. wat dat betreft.
pi_209876310
quote:
88s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat lees ik in de opmerking:
[..]

Dan lees je iets wat er niet staat. Geeft niet, gebeurt wel vaker :)
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:04:27 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876317
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat ze zich in een voetbalprogramma zo enorm druk kunnen maken over een politicus die echt niks met sport te maken heeft :') (oh, en vluchtelingen natuurlijk, maar dat doet het vast goed bij de doelgroep)
Eén van de hoofdredenen dat mensen helemaal klaar zijn met clubs als D66 is o.m. het continu weggezet worden als racist.

Kennelijk wil dat maar niet landen in bepaalde kringen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:06:40 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:16 schreef speknek het volgende:
Mannen mogen boven de burger staan, dan noemen we dat een staatsman of burgervader.

Vrouwen mogen niet boven de burger staan, dan voelen onzekere mannetjes zich ontmand en daar raken ze viesmad over.
Ik zou dolgraag Marijnissen als premier zien hoor.

Opnieuw: dat a priori wegzetten van mensen als racisten, vrouwenhaters en bijna Hitlers is wat leidt tot een afkeer van een partij als D66.

Maar ben vooral verbaasd dat dankzij die troosteloze en vermoeiende strategie we tot in de lengte der dagen geen links kabinet zullen krijgen. Mensen laten zich namelijk niet graag voor dergelijke zaken uitmaken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209876365
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou dolgraag Marijnissen als premier zien hoor.

Opnieuw: dat a priori wegzetten van mensen als racisten, vrouwenhaters en bijna Hitlers is wat leidt tot een afkeer van een partij als D66.

Maar ben vooral verbaasd dat dankzij die troosteloze en vermoeiende strategie we tot in de lengte der dagen geen links kabinet zullen krijgen. Mensen laten zich namelijk niet graag voor dergelijke zaken uitmaken.
Wat heeft dat met links stemmen te maken?
pi_209876385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eén van de hoofdredenen dat mensen helemaal klaar zijn met clubs als D66 is o.m. het continu weggezet worden als racist.

Van andere kant is ook best te snappen dat er ook mensen zijn die dat eindeloze gekanker op buut'nlanders aardig beu zijn toch.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:12:58 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat heeft dat met links stemmen te maken?
Ik heb me laten vertellen dat D66 heus een linkse partij is.

Ik zie het ook niet, maar kennelijk behoort het 'sociale' D66 toch tot die flank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209876429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb me laten vertellen dat D66 heus een linkse partij is.

Ik zie het ook niet, maar kennelijk behoort het 'sociale' D66 toch tot die flank.
Oh. Klinkt geloofwaardig.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:15:42 #87
3542 Gia
User under construction
pi_209876432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

D66, maar ook GL kwamen heel lang over alsof ze maar één doel hadden: Weg met Wilders. En hoewel ik aardig rechts ben, gaat Wilders mij te ver in zijn Marokkanenhaat. Dat hij vindt dat de Islam uit Nederland weg moet, gaat me ook net te ver. Het mag w.m.b. wel minder prominent aanwezig zijn. Geloven doe je thuis of in je gebedshuis, daar hoor je mensen niet mee te confronteren.

Dus, ik snap wel waar die moslimhaat van Wilders vandaan komt. Maar het gaat me te ver.

En inderdaad, als je daar een mening over hebt, wordt je direct weggezet als racist door D66 aanhangers.
pi_209876457
Maar ondertussen is er nauwelijks tot geen inhoudelijk argument gegeven over het onderwerp van het topic.

Opvallend wel.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:19:19 #89
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209876469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:39 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je bedoelt vrouwen die niet hautain overkomen? De reeds genoemde Dilan Yeşilgöz maar ook bijvoorbeeld Carola Schouten en hoogleraar Beatrice de Graaf.
Dank! Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe dat Yesilgoz vergaat als ze meer in de spotlights staat. Ze lijkt me wel een potentieel doelwit voor die beschuldiging.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:19:31 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Maar ondertussen is er nauwelijks tot geen inhoudelijk argument gegeven over het onderwerp van het topic.

Opvallend wel.
Wat wil je precies horen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')