Dat zou haar gewoon onsuccesvol maken, maar ze was wel succesvol. Wat is de reden dat ze ernstig bedreigd werd?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:32 schreef AgLarrr het volgende:
Ze heeft, in debat termen, onvoldoende Ethos (de mate waarin de spreker deskundig, deugdzaam en sympathiek overkomt) om een brede groep kiezers geloofwaardig aan te spreken.
Ze komt letterlijk en figuurlijk van ver, en veel van de ideeën die haar partij uitdraagt komen dat voor veel mensen ook. 1+1 is hier 3, waardoor ze zo'n overtrokken reactie teweegbrengt denk ik.
Het probleem is nu juist dat ze wel succesvol was.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou haar gewoon onsuccesvol maken, maar ze was wel succesvol. Wat is de reden dat ze ernstig bedreigd werd?
Je bedoelt vrouwen die niet hautain overkomen? De reeds genoemde Dilan Yeşilgöz maar ook bijvoorbeeld Carola Schouten en hoogleraar Beatrice de Graaf.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:32 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van vrouwen voor wie dat naar jouw mening opgaat?
Juist.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is nu juist dat ze wel succesvol was.
Omdat Nederland nou eenmaal veel tokkies heeft en iedereen tegenwoordig bedreigd wordt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou haar gewoon onsuccesvol maken, maar ze was wel succesvol. Wat is de reden dat ze ernstig bedreigd werd?
Succesvol waarin, eigenlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In de peilingen staat D66 op groot verlies.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach Els Borst, inderdaad even vergetenquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist.
Mensen vergeten ook wel eens dat de laatste politieke moord de vorige vrouwelijke lijsttrekker van D66 was. En die was niet eens elitair, maar alleen succesvol. En hoeveel elitairder is D66 dan de VVD of FvD, als D66 een socialer programma heeft?
Rutte ervaart dit ook.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:49 schreef aloa het volgende:
Social media. Heel veel mensen weten waarschijnlijk niet eens waarom ze haar haten. Het is het schaapjesgedrag, wat tegenwoordig overheerst.
In haar grote plan om te stoppen had ze deze "slimme" strategie ingezetquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
Er is niet meer 'haat' tegen Kaag. Ze heeft het gewoon op een slimme manier ingezet om sympathie te kweken. En dat heeft gewerkt.
Het zou misschien handig kunnen zijn om het motief van die moord even te vermelden hequote:Op donderdag 13 juli 2023 11:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist.
Mensen vergeten ook wel eens dat de laatste politieke moord de vorige vrouwelijke lijsttrekker van D66 was. En die was niet eens elitair, maar alleen succesvol. En hoeveel elitairder is D66 dan de VVD of FvD, als D66 een socialer programma heeft?
Wat? Nee, hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In haar grote plan om te stoppen had ze deze "slimme" strategie ingezet![]()
![]()
Wat jij onder het grote goed verstaat hoeft niet het grote goed te ZIJN.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het ook altijd mooi dat er mensen zijn in bepaalde lagen die niet snappen dat er mensen zijn met een intellectuele achtergrond die hun kennis en hersens willen inzetten voor het grote goed. Of verwachten die mensen dat gecompliceerde problemen worden opgelost door de plaatstelijke loodgieter? Die overigens ontzettend goed is in in zijn loodgieter zijn, maar niet de capaciteit heeft om ingewikkelde problemen aan te pakken.
Dat lees ik in de opmerking:quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Nee, hoe kom je daar nou weer bij?
quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
Er is niet meer 'haat' tegen Kaag. Ze heeft het gewoon op een slimme manier ingezet om sympathie te kweken. En dat heeft gewerkt.
Ik vermoed dat ze vooral is afgerekend op het standpunt betreffende asielzoekers van D66. Dit was bij de formatie een onderhandelingspunt wat ze hebben kunnen afdwingen. Maar de grote instroom en het stikstofprobleem leidt tot het woningtekort en dat is wat de mensen het meest raakt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Eén van de hoofdredenen dat mensen helemaal klaar zijn met clubs als D66 is o.m. het continu weggezet worden als racist.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze zich in een voetbalprogramma zo enorm druk kunnen maken over een politicus die echt niks met sport te maken heeft(oh, en vluchtelingen natuurlijk, maar dat doet het vast goed bij de doelgroep)
Ik zou dolgraag Marijnissen als premier zien hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:16 schreef speknek het volgende:
Mannen mogen boven de burger staan, dan noemen we dat een staatsman of burgervader.
Vrouwen mogen niet boven de burger staan, dan voelen onzekere mannetjes zich ontmand en daar raken ze viesmad over.
Wat heeft dat met links stemmen te maken?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag Marijnissen als premier zien hoor.
Opnieuw: dat a priori wegzetten van mensen als racisten, vrouwenhaters en bijna Hitlers is wat leidt tot een afkeer van een partij als D66.
Maar ben vooral verbaasd dat dankzij die troosteloze en vermoeiende strategie we tot in de lengte der dagen geen links kabinet zullen krijgen. Mensen laten zich namelijk niet graag voor dergelijke zaken uitmaken.
Van andere kant is ook best te snappen dat er ook mensen zijn die dat eindeloze gekanker op buut'nlanders aardig beu zijn toch.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eén van de hoofdredenen dat mensen helemaal klaar zijn met clubs als D66 is o.m. het continu weggezet worden als racist.
Kennelijk wil dat maar niet landen in bepaalde kringen.
Ik heb me laten vertellen dat D66 heus een linkse partij is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat met links stemmen te maken?
Oh. Klinkt geloofwaardig.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat D66 heus een linkse partij is.
Ik zie het ook niet, maar kennelijk behoort het 'sociale' D66 toch tot die flank.
D66, maar ook GL kwamen heel lang over alsof ze maar één doel hadden: Weg met Wilders. En hoewel ik aardig rechts ben, gaat Wilders mij te ver in zijn Marokkanenhaat. Dat hij vindt dat de Islam uit Nederland weg moet, gaat me ook net te ver. Het mag w.m.b. wel minder prominent aanwezig zijn. Geloven doe je thuis of in je gebedshuis, daar hoor je mensen niet mee te confronteren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eén van de hoofdredenen dat mensen helemaal klaar zijn met clubs als D66 is o.m. het continu weggezet worden als racist.
Kennelijk wil dat maar niet landen in bepaalde kringen.
Dank! Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe dat Yesilgoz vergaat als ze meer in de spotlights staat. Ze lijkt me wel een potentieel doelwit voor die beschuldiging.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je bedoelt vrouwen die niet hautain overkomen? De reeds genoemde Dilan Yeşilgöz maar ook bijvoorbeeld Carola Schouten en hoogleraar Beatrice de Graaf.
Wat wil je precies horen?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Maar ondertussen is er nauwelijks tot geen inhoudelijk argument gegeven over het onderwerp van het topic.
Opvallend wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |