Muurtje met glasstenen erin verwerkt, maar sommige mensen zijn allergisch voor glasstenen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is mij om het even dus zou een kostenafweging worden. Als een glasplaat op maat veel duurder is, dan wordt het gewoon een wandje. Als het redelijk gelijk opgaat qua kosten, dan liefst glas ivm het licht. Zitje is niet ons ding, randje om een been op te zetten vind ik wel de moeite.
Ik heb het meeste weggehaald, discussiëren mag best maar open dan gewoon een eigen topic over het formaat van woningen en het wel of niet wonen op een groot woonoppervlak.quote:Op zondag 23 juli 2023 09:39 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik vind het jammer dat dit topic zo ontspoort. Gaat het over het huis van six. en Seven? Nee. Gaat het over six. en Seven? Nee. Misschien is het handig dat jullie je eigen topic openen. Dan kan ik tenminste genieten van six. en Seven hun topic zonder geblaat wat me echt totaal niet interesseert.
*Steekt hand op* Glasstenen, huuuu. Al lijkt het me wel een uitdaging om te kijken hoe je die dingen op een geslaagde manier kunt toepassen.quote:Op zondag 23 juli 2023 09:46 schreef Managarm het volgende:
[..]
Muurtje met glasstenen erin verwerkt, maar sommige mensen zijn allergisch voor glasstenen.
Dat is wel behoorlijk smaakgevoelig, ik zie TS na dit project wel weer zoiets doenquote:Op zondag 23 juli 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
*Steekt hand op* Glasstenen, huuuu. Al lijkt het me wel een uitdaging om te kijken hoe je die dingen op een geslaagde manier kunt toepassen.
Ze zijn er in kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is tof:
[ afbeelding ]
Ander formaat:
[ afbeelding ]
Of rechtop:
[ afbeelding ]
Of afwisselend:
[ afbeelding ]
Geen stenen, maar textuurglas is ook fraai:
[ afbeelding ]
Maar dat is kleurloos glas met gekleurde rand. Leuk effectquote:Op zondag 23 juli 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ze zijn er in kleur:
[img[https://i.pinimg.com/564x(...)2114b83ed49d84d2.jpg[/img]
Het derde plaatje is een mooi voorbeeld van hoe je zoiets op een subtiele maar eigenzinnige manier toe kunt passen. Dat ontwerp is heel sterk: het vierkante van de glassteentjes komt terug in het mozaïek en het ronde in het spiegeltje en de kromming in de muur. En de manier waarop het licht invalt, is prachtig.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk smaakgevoelig, ik zie TS na dit project wel weer zoiets doen![]()
Visgraat vloer met taatsdeuren hoeft nou ook weer niet maar ik zou TS adviseren het enigszins neutraal te houden.
Wij hadden ze ook:quote:Op zondag 23 juli 2023 11:20 schreef Managarm het volgende:
Ik vind glasstenen geweldig, zo fout dat het leuk wordt. Wij hebben ze in het huurhuis en de schuur gebruikt om wat meer licht binnen te krijgen op plekken waar een raam niet mogelijk was.
Ik ben een groot fan van deze (gekocht in Portugal maar vast in Nederland ook verkrijgbaar).
[ afbeelding ]
Ja, eigenlijk moet dat bouwglas nu ergens - waar dan ook - komen.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:32 schreef MaJo het volgende:
Grappig hoe smaak kan veranderen. Ik vond glasstenen altijd lelijk, zo gedateerd. Maar als ik die post van Claudia zie vind ik het heel tofPast sowieso goed bij jullie sixties vibe.
Ben ook geen fan, al snap ik wel de handigheid ervan in sommige gevallen.quote:Op zondag 23 juli 2023 09:46 schreef Managarm het volgende:
[..]
Muurtje met glasstenen erin verwerkt, maar sommige mensen zijn allergisch voor glasstenen.
Dat is wel gaaf jaquote:Op zondag 23 juli 2023 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk moet dat bouwglas nu ergens - waar dan ook - komen.
Ik had vroeger colleges in een gebouw dat bestaat uit beton en glasstenen:
[ afbeelding ]
Welk huis is het nu welke jullie op het oog hebben?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:47 schreef Seven. het volgende:
Het mag wel duidelijk zijn dat wij onszelf hier wel zien wonen. Glasstenen, hoe leuk ze ook weer zijn, passen niet direct in de plannen maar je weet nooit of we ze nog ergens nodig gaan hebben.
Dus duimen maar, hopelijk morgenmiddag al bericht!
Ik ga het huis niet kopen maar deze:quote:Op maandag 24 juli 2023 11:14 schreef June. het volgende:
[..]
Welk huis is het nu welke jullie op het oog hebben?
Valt me nog mee hoeveel mensen glasstenen leuk vinden. Vind ze erg leuk. Heb er minimaal 500 liggen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:26 schreef yinu het volgende:
Ik hou van glasstenen. Het kan ook lelijk toegepast worden natuurlijk. Maar het principe
Ik hou echt van textuurglasquote:Op zondag 23 juli 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
*Steekt hand op* Glasstenen, huuuu. Al lijkt het me wel een uitdaging om te kijken hoe je die dingen op een geslaagde manier kunt toepassen.
Geen stenen, maar textuurglas is ook fraai:
[ afbeelding ]
Ben ook benieuwd! Zo'n project lijkt me gaaf, maar ook weer enorm onoverzichtelijk hoe je zoiets aanpakt als je geen aannemer kent etc. Lastig om vooraf dan de kosten in te schatten en ook om te kijken wat mogelijk is qua doorbreken van muren en verleggen leidingen enzo.quote:
Of ze zijn al begonnen met verbouwenquote:Op maandag 24 juli 2023 18:04 schreef gcjoel het volgende:
Ze zijn vast druk met alles regelen
*duimt mee*
Nieuwe kussentjes uitzoekenquote:Op maandag 24 juli 2023 18:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
Of ze zijn al begonnen met verbouwen.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 24 juli 2023 19:23 schreef Seven. het volgende:
Vanmorgen gebeld om te kijken hoeveel biedingen er waren. Daar deed de makelaar behoorlijk vaag over en ik kreeg geen antwoord. Dus dat stemde mij niet erg hoopvol. Na 12:00 heb ik elke 5 minuten mijn telefoon gecheckt en om kwart over 2 belde de makelaar eindelijk terug.
Vraagprijs was 430k. Wij hebben 438k geboden. Daarmee wilde ik de mensen aftroeven die op 432.5, 435 en 437.5k zouden bieden. De makelaar zei dat het allemaal héél dicht bij elkaar lag. Er waren 3 biedingen en uiteindelijk heeft iemand het bod ook weer ingetrokken omdat die zich toch niet kon vinden in het biedingsproces.
Onderaan de streep was ons bod het beste bod dus eind van de week gaan we de voorlopige koopovereenkomst tekenen!
We hebben vorige week al een kluslijst doorgestuurd naar de aannemer. Ondertussen hebben we dat alweer aangevuld met een lijst aan elektra aanpassingen, en met spullen die we deze keer zelf aanschaffen. Verf niet, maar schakelmateriaal schaffen we deze keer bijvoorbeeld wel zelf aan.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:14 schreef June. het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd! Zo'n project lijkt me gaaf, maar ook weer enorm onoverzichtelijk hoe je zoiets aanpakt als je geen aannemer kent etc. Lastig om vooraf dan de kosten in te schatten en ook om te kijken wat mogelijk is qua doorbreken van muren en verleggen leidingen enzo.
Yep, we gaan nu de zichtklussen als eerste doen. En met 'we' bedoel ik Six. en m'n schoonvaderquote:Op maandag 24 juli 2023 19:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Wauw, van 'misschien dit en dit' naar 'huis gekocht!'
Maar nu? De kluslijst in hoog tempo afwerken, of al snel te koop, of ... ?
Want dit hebben jullie natuurlijk niet voorzien dat het zo snel ging.
Het zal mij benieuwen of het wéér een vijfjarige reeks wordt.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:35 schreef gcjoel het volgende:
Gefeliciteerd! Wat leuk!![]()
Benieuwd naar het klustopic net als de rest hier
Echt heel veel respect, bewondering en misschien zelfs wel wat jaloezie voor jullie stap! Voelt ergens alsof het uit de lucht kwam vallen (uiteraard niet zo, het leefde misschien al wel langer in gedachten..) maar zo bedenken, bezichtigen en dan gewoon doen.. Gaaf.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep, we gaan nu de zichtklussen als eerste doen. En met 'we' bedoel ik Six. en m'n schoonvader. Dan kan het huis op de foto.
De hangbank en buitenkeuken gaan op de lijst ter overname. En de douchewand moeten we vervangen maar daar heb ik helemaal geen zin in, dus die kan op de gebrekenlijst.
Nu al benieuwd naar puber Colinquote:Op maandag 24 juli 2023 19:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen of het wéér een vijfjarige reeks wordt.
In april/mei begon het te dagen dat Six. op termijn best wel eens hulpbehoevend kan worden toen de huisarts hem doorverwees naar een neuroloog met op de brief een notitie: neuropathie of MS? MS onderzoeken we nog maar de MRI heeft tot nu toe niets uitgewezen. Op dat moment stond het plan voor de lange termijn op losse schroeven (vrijstaand huisje achteraf als Colin klaar is met de middelbare school). Met een rolstoel en scootmobiel wil je niet ergens weggestopt op de hei wonen.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Echt heel veel respect, bewondering en misschien zelfs wel wat jaloezie voor jullie stap! Voelt ergens alsof het uit de lucht kwam vallen (uiteraard niet zo, het leefde misschien al wel langer in gedachten..) maar zo bedenken, bezichtigen en dan gewoon doen.. Gaaf.
'Jullie' worden dus druk.M'n ouders hebben toen ook voor de verkoop nog heel snel alle 'klusjes' in huis afgewerkt, hopelijk met goede toegevoegde waarde tot gevolg.
Verwachten jullie dat het huis makkelijk, soepel, snel verkoopt, qua buurt, huis enzo?
#teamsixquote:Op maandag 24 juli 2023 19:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nu al benieuwd naar puber ColinGefeliciteerd, tactisch geboden en dat heeft kennelijk goed gewerkt. Het was niet mijn favoriete huis in alle opties die hier langskwamen, maar ik hoef er dan ook niet te wonen (en mijn 4 badkamers dus ook niet op te geven)
Ik verheug me al op de polls!
Hahaquote:Op maandag 24 juli 2023 19:55 schreef Meke het volgende:
Echt benieuwd naar jullie oriëntatieverhuizing![]()
Feli
Je verhaal moet beginnen met "Gasloze"!!!quote:Op maandag 24 juli 2023 20:01 schreef Seven. het volgende:
Verwachtingen voor de verkoop van dit huis: we bieden een instapklare woning met 4 slaapkamers, 2 badkamers, een kantoor en royale keuken, veel privacy, prima buurt en onderhoudsvriendelijke tuin aan voor minder dan 4 ton.
Het is supergeschikt voor een (samengesteld) gezin met 2 of 3 pubers. We zitten wel boven het starters segment, maar het huis is dan ook erg geschikt voor mensen die de volgende stap willen zetten. Ik zou verbaasd zijn als we niet binnen een paar weken verkopen. Vraagprijs: nog ff overleg met de verkoopmakelaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |