abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209873769
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die samenwerking ze niet ook stemmen gaat kosten. Mensen stemden om een reden op GL en niet op de PvdA. Het is niet zo dat ze volledig hetzelfde programma hadden.
Uiteraard wordt het gezamenlijk een grotere partij dan apart, dat zal best wel, maar ook echt een optelling van het resultaat als ze apart zouden blijven?
Dat hangt er dus vanaf of ze stemmen bij andere partijen weg kunnen trekken. Meestal als je de grote linkse kandidaat wordt om premier te worden, lukt dat wel. Blijft de PvdA/GL combi op 20 zetels hangen, terwijl VVD en BBB de strijd boven de 35 uitvechten, dan is dat premierskandidaat-effect weg en zou het ze inderdaad stemmen kunnen kosten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209873985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver kan het zich politiek gezien niet permitteren om voor de tweede keer een formatie te laten klappen op asiel.
Mja, kan ie het zich politiek gezien wel permitteren om in een kabinet te gaan zitten waarin hij serieuze concessies zou moeten doen op dat vlak? Ik denk dat de huidige politieke fragmentatie betekent dat partijen veel vaster zitten qua waar ze aan kunnen toegeven. Een VVD is ook continu bezig met zorgen dat er niet te veel kiezers weglopen naar de partijen die ze op een aantal terreinen 'rechts inhalen'. Met partijen als Volt en de PvdD zijn er in de linkse / progressieve hoek ook meer alternatieven. Als GL dan een hardvochtig asielbeleid moet gaan verkopen, dan verwacht ik dat ze dat ook wel de kop gaat kosten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_209874055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mja, kan ie het zich politiek gezien wel permitteren om in een kabinet te gaan zitten waarin hij serieuze concessies zou moeten doen op dat vlak? Ik denk dat de huidige politieke fragmentatie betekent dat partijen veel vaster zitten qua waar ze aan kunnen toegeven. Een VVD is ook continu bezig met zorgen dat er niet te veel kiezers weglopen naar de partijen die ze op een aantal terreinen 'rechts inhalen'. Met partijen als Volt en de PvdD zijn er in de linkse / progressieve hoek ook meer alternatieven. Als GL dan een hardvochtig asielbeleid moet gaan verkopen, dan verwacht ik dat ze dat ook wel de kop gaat kosten.
En zo gaan we langzaam maar zeker op weg naar een politiek zonder kabinetten en alleen nog maar stemmen via de Kamer.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 09:05:32 #154
5428 crew  miss_sly
pi_209874105
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En zo gaan we langzaam maar zeker op weg naar een politiek zonder kabinetten en alleen nog maar stemmen via de Kamer.
Hoe zie je dat dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209874164
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe zie je dat dan?
Extraparlementair kabinet kan wel. Geen dichtgetimmerd regeerakkoord maar hooguit een paar afspraken op hoofdlijnen en voor de rest telkens een nieuwe meerderheid zoeken in de S-G. Wel ultiem democratisch, maar wordt onwerkzaam geacht.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 09:15:11 #156
5428 crew  miss_sly
pi_209874206
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Extraparlementair kabinet kan wel. Geen dichtgetimmerd regeerakkoord maar hooguit een paar afspraken op hoofdlijnen en voor de rest telkens een nieuwe meerderheid zoeken in de S-G. Wel ultiem democratisch, maar wordt onwerkzaam geacht.
Daar ben ik mee bekend, dat zou kunnen. Vraag me inderdaad af of dat zou kunnen leiden veel beslissingen en daden, een van de verwijten van de afgelopen jaren. Maar alsnog is er dan wel een basiskabinet, lijkt me? Het lijkt me staatsrechterlijk niet mogelijk om geen kabinet te hebben en een Tweede Kamer die beleid maakt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209874338
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar ben ik mee bekend, dat zou kunnen. Vraag me inderdaad af of dat zou kunnen leiden veel beslissingen en daden, een van de verwijten van de afgelopen jaren. Maar alsnog is er dan wel een basiskabinet, lijkt me? Het lijkt me staatsrechterlijk niet mogelijk om geen kabinet te hebben en een Tweede Kamer die beleid maakt?
Kortgezegd: Een nadeel voor links. Zeker op migratie stemt de kamer vrijwel alles naar rechts en ook op klimaat is het twijfelachtig of er veel door gaat komen.

Links is dus meer gebaat bij een snelle nieuwe kabinetsvorming dan rechts.
pi_209874487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dan snap je totaal niet wat de rol van een kabinet is.
In de huidige situatie kun je je wel afvragen of er niet noodgedwongen minderheidskabinetten met gelegenheidscoalities gaan komen.

Je kunt de huidige fragmentatie ook niet zo maar extrapoleren. Partijen kunnen verdwijnen, partijen kunnen weer ouderwets groot worden, er kunnen fusies ontstaan en ga zo maar door. Het CDA heeft historisch een aardig stukje fragmentatie verholpen voor lange tijd voorbeeld. Daardoor was er lange tijd een relatief stabiele kern van Pvd / VVD / CDA die gezamenlijk pakweg 100-120 zetels pakten. Niets staat een consolidatie van b.v. een rechtsconservatief blok of een linksprogressief blok in de weg afgezien van wat egos.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_209874802
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er moet inderdaad een kabinet zijn, de Grondwet is daar duidelijk in. Je kan hooguit wat aan de machtsverhoudingen sleutelen, o.a. door dus extraparlementair te gaan, maar ook door het parlement meer slagkracht te geven zodat het bijv. met meer initiatiefwetgeving komt.
pi_209874939
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:08 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Er moet inderdaad een kabinet zijn, de Grondwet is daar duidelijk in. Je kan hooguit wat aan de machtsverhoudingen sleutelen, o.a. door dus extraparlementair te gaan, maar ook door het parlement meer slagkracht te geven zodat het bijv. met meer initiatiefwetgeving komt.
Er moeten altijd een staatshoofd, een kabinet en een regeringsleider zijn.
pi_209874973
Overigens is BBB momenteel de positie van Van der Plas flink aan het ondergraven, met dat gezwam over een binnenlandse premier. Zo werkt dat helemaal niet anno 2023. Buitenlandbeleid is door de EU gewoon chefsache geworden.

Of zou het een Roemertje zijn? Dat de druk zo hoog wordt dat ze zelf haar karretje het zand in rijdt?
pi_209875013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Overigens is BBB momenteel de positie van Van der Plas flink aan het ondergraven, met dat gezwam over een binnenlandse premier. Zo werkt dat helemaal niet anno 2023. Buitenlandbeleid is door de EU gewoon chefsache geworden.

Of zou het een Roemertje zijn? Dat de druk zo hoog wordt dat ze zelf haar karretje het zand in rijdt?
Vind ik ook interessant... ben benieuwd wat daar de beweegredenen van zijn..
Alius aliud dicit
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:32 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kaag had gewoon zeer weinig affiniteit met financien, het sloeg achteraf nergens op om haar dat ministerschap te geven.
Achteraf? Half Nederland had z'n twijfels bij die beslissing.

Maar goed, blij dat ze weg is. Het laatste pionnetje uit de Rutte doctrine.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875130
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:

Het zijn toch gewoon haar eigen woorden? Niet van een of andere BBB-bestuurder?

En daarnaast denk ik dat de BBB stemmer het alleen maar mooi vindt.
pi_209875144
Ondertussen heeft de Turkse media ontdekt dat de dochter van een PKK militant, premier van Nederland zou kunnen worden :D ook schijnt ze in 1998 een interview met de nrc gegeven te hebben waar ze haar bewondering uit voor PKK leider Öcalan, dat jaar werd Öcalan opgepakt, dus mogelijk was de interview in die context. Zo van "he Dilan, jij met je achtergrond , zou je een interview willen geven over de arrestatie". Die foto op de muur van haar kantoor is ook veel zeggend, oud Armeense vrouwtje ten tijde van de oorlog rondom nagorno Karabağ, de frame is "vrouw gewapend tegen de Turken". Kennelijk identificeert ze zichzelf ook met die frame, wat natuurlijk heel begrijpelijk als dochter van een PKK militant en Öcalan fangirl.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 10:39:39 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875165
Als D66 met een mannelijke lijsttrekker komt, zou al dat kansloze !@#$ volk dat vorige keer op Kaag heeft gestemd omdat vrouw nu overlopen naar de VVD? :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875175
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het zijn toch gewoon haar eigen woorden? Niet van een of andere BBB-bestuurder?

En daarnaast denk ik dat de BBB stemmer het alleen maar mooi vindt.
Maar dit werkt zo niet. Je kan niet premier worden en met je rug naar het buitenland gaan staan. Dan moet je in de Kamer gaan zitten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 10:42:30 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dit werkt zo niet. Je kan niet premier worden en met je rug naar het buitenland gaan staan. Dan moet je in de Kamer gaan zitten.
Ze hebben echt werkelijk geen idee wat premier zijn inhoudt. En dat die positie voor alle Nederlanders is, niet alleen een klein groepje harde schreeuwers met een enorme lap grond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja nogal wiedus
pi_209875265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze hebben echt werkelijk geen idee wat premier zijn inhoudt. En dat die positie voor alle Nederlanders is, niet alleen een klein groepje harde schreeuwers met een enorme lap grond.
Als het CDA met een fatsoenlijke lijsttrekker komt en BBB gaat op de ingeslagen weg voort, dan kunnen ze zo 20 zetels halen en blijft er van BBB niks over.

Deze mensen zijn goed in om zich heen slaan en campagne voeren, maar hebben geen idee wat het besturen van een land inhoudt.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:50:33 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209875278
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat weet ik zo net niet. Het is aanpalend aan BuZa. En je kunt er niet heel snel wat fout doen. Dus dan is de combi met partijleider beter te doen.
Jeanine Hennis wil je even spreken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209875282
Maar gaat er nog een machtsstrijd bij D66 plaatsvinden? (of mis ik wat?)

Dus D66 gaat eerst lekker met vakantie en het plebs moet maar afwachten wat D66 gaat doen? (geld ook voor CDA geloof ik)

Uiteraard ben ik geen fan van Jetten, maar het 'Robot-achtige' is hij wel verleerd, en ik vind hem best benaderbaar overkomen indien hij niet compleet uitgeblust is. (soms ook wel knap hoor, van een Politicus in Den Haag. Eerst urenlang gemekker aanhoren van allerlei andere debielen, en vervolgens moet je ook nog met een vrolijke smoel die klote-pers te woord staan. Respect hoor. De VVD zonder Rutte kan dat dus niet. Rutte weg: Er wordt met microfoons gegooid. :D )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 10:51:08 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als het CDA met een fatsoenlijke lijsttrekker komt en BBB gaat op de ingeslagen weg voort, dan kunnen ze zo 20 zetels halen en blijft er van BBB niks over.

Deze mensen zijn goed in om zich heen slaan en campagne voeren, maar hebben geen idee wat het besturen van een land inhoudt.
Deze mensen zullen vooral heel goed zijn in hun eigen zakken vullen. Mijn vader stemt vaak op dit soort partijen, maar ik heb nog nooit zo erg de neiging gevoeld om het uit z'n hoofd te praten, dit kan heel slecht uitpakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Los van de hele links/rechts discussie vraag ik me ook weleens af hoeveel beslissingsrecht/ruimte de tweede kamer nog heeft.
Een groot deel is overgeheveld naar gemeenten, diverse zaken worden via de rechter uitgesproken en/of aangevochten door een willekeurige partij en een groot deel wordt via de EU/een of ander verdrag voorgeschreven.
pi_209875315
“Premier Timmermans” wordt trouwens een enorm fiasco. De reden dat Rutte het zo lang vol hield, was zijn benaderbaarheid en dat hij zo “normaal” is gebleven.

Timmermans zal zich vermoedelijk overal laten onthalen als een soort koning, die zich boven het volk verheven voelt. Het contrast met Rutte en zijn appeltje zal te groot zijn en ik denk dat de kiezer daar heel snel tabak van heeft. In de podcast van de Telegraaf werd dit scenario ook al besproken.

Een soort anti-Caroline.
pi_209875342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:50 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar gaat er nog een machtsstrijd bij D66 plaatsvinden? (of mis ik wat?)

Dus D66 gaat eerst lekker met vakantie en het plebs moet maar afwachten wat D66 gaat doen? (geld ook voor CDA geloof ik)

Uiteraard ben ik geen fan van Jetten, maar het 'Robot-achtige' is hij wel verleerd, en ik vind hem best benaderbaar overkomen indien hij niet compleet uitgeblust is. (soms ook wel knap hoor, van een Politicus in Den Haag. Eerst urenlang gemekker aanhoren van allerlei andere debielen, en vervolgens moet je ook nog met een vrolijke smoel die klote-pers te woord staan. Respect hoor. De VVD zonder Rutte kan dat dus niet. Rutte weg: Er wordt met microfoons gegooid. :D )
Het zijn allemaal volstrekt inwisselbare figuren die uit hetzelfde malletje gegoten zijn. Jetten, Paternotte, Sjoerdsma, De Groot, het is allemaal hetzelfde laken een pak.
pi_209875356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
“Premier Timmermans” wordt trouwens een enorm fiasco. De reden dat Rutte het zo lang vol hield, was zijn benaderbaarheid en dat hij zo “normaal” is gebleven.

Timmermans zal zich vermoedelijk overal laten onthalen als een soort koning, die zich boven het volk verheven voelt. Het contrast met Rutte en zijn appeltje zal te groot zijn en ik denk dat de kiezer daar heel snel tabak van heeft. In de podcast van de Telegraaf werd dit scenario ook al besproken.

Een soort anti-Caroline.
Tijd om van het Premierschap een duo-functie te maken dan. Caroline voor het plebs, Timmerfrans voor de externe wereld. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Vis een optie? donderdag 13 juli 2023 @ 10:57:07 #178
70532 loveli
N
pi_209875359
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zijn allemaal volstrekt inwisselbare figuren die uit hetzelfde malletje gegoten zijn. Jetten, Paternotte, Sjoerdsma, De Groot, het is allemaal hetzelfde laken een pak.
Zijn de vrouwen op bij D66?
crap in = crap out
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 10:57:30 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875365
Timmermans zie ik echt to-taal niet zitten, die mag lekker in Europa blijven :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, eens. Maar gaat daar de pleuris nog uitbreken bij D66 de komende weken? (intern ellebogenwerk?)
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 10:57:48 #181
236264 crew  capricia
pi_209875369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Halsema dan. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Vis een optie? donderdag 13 juli 2023 @ 10:58:12 #182
70532 loveli
N
pi_209875379
twitter
crap in = crap out
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 10:58:56 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875388
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Halsema dan. :+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef loveli het volgende:

[..]
Zijn de vrouwen op bij D66?
Noem eens een vrouw die serieus kans maakt om lijsttrekker van D66 te worden?

De enige die ik kan bedenken is Uslu maar die wil niet. Zelfs de reservebank, met Kuipers, Dijkgraaf en consorten is gevuld met mannen.
pi_209875395
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:

Een soort anti-Caroline.
Iemand die vanuit het buitenland ingevlogen wordt om in het torentje te komen. Dat werkte met Kaag ook niet.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 10:59:39 #186
236264 crew  capricia
pi_209875396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De enige die ik kan bedenken is Uslu maar die wil niet. Zelfs de reservebank, met Kuipers, Dijkgraaf en consorten is gevuld met mannen.
Ollongren. Goede minister van defensie btw.
- Goethe, “Faust”
  Vis een optie? donderdag 13 juli 2023 @ 10:59:42 #187
70532 loveli
N
pi_209875398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef Slayage het volgende:
Ondertussen heeft de Turkse media ontdekt dat de dochter van een PKK militant, premier van Nederland zou kunnen worden :D ook schijnt ze in 1998 een interview met de nrc gegeven te hebben waar ze haar bewondering uit voor PKK leider Öcalan, dat jaar werd Öcalan opgepakt, dus mogelijk was de interview in die context. Zo van "he Dilan, jij met je achtergrond , zou je een interview willen geven over de arrestatie". Die foto op de muur van haar kantoor is ook veel zeggend, oud Armeense vrouwtje ten tijde van de oorlog rondom nagorno Karabağ, de frame is "vrouw gewapend tegen de Turken". Kennelijk identificeert ze zichzelf ook met die frame, wat natuurlijk heel begrijpelijk als dochter van een PKK militant en Öcalan fangirl.

[ twitter ]
twitter
crap in = crap out
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 11:00:20 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875407
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ollongren. Goede minister van defensie btw.
Die is zo onzichtbaar geweest dat ik vergeten was dat ze op defensie zat. Best knap in deze tijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:00:24 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209875409
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
Binnen 9 maanden een nieuw kabinet? Dat vind ik nog optimistisch :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Vis een optie? donderdag 13 juli 2023 @ 11:01:05 #190
70532 loveli
N
pi_209875417
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De hele campagne voor Kaag gonsde het "stem op een vrouw". Maar dat komt nu niet goed meer uit.
crap in = crap out
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 11:01:05 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Binnen 9 maanden een nieuw kabinet? Dat vind ik nog optimistisch :D
Voorlopig hebben we nog een iets betere naam dan de Belgen op dat gebied.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik blijf het zeggen: het wordt het zo’n fiasco als Kaag.

Bovendien schijnt hij al te hebben aangegeven dat hij alleen premier wil worden, niet de Kamer in. Dus de kans is nog aanwezig dat er iemand anders lijsttrekker wordt, met Timmermans als premierskandidaat. Het kan alleen maar tegenvallen, zie mijn post hierboven.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 11:01:54 #193
236264 crew  capricia
pi_209875427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die is zo onzichtbaar geweest dat ik vergeten was dat ze op defensie zat. Best knap in deze tijd.
Oh echt?
Ik vind haar superb werk voor Oekraïne leveren. Ben blij met onze opstelling daarin.

Is voor mij wel een puntje wat ik meeweeg in de komende verkiezingen. Niet alle partijen zijn even duidelijk anti-rusland.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 11:02:02 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik blijf het zeggen: het wordt het zo’n fiasco als Kaag.

Bovendien schijnt hij al te hebben aangegeven dat hij alleen premier wil worden, niet de Kamer in. Dus de kans is nog aanwezig dat er iemand anders lijsttrekker wordt, met Timmermans als premierskandidaat. Het kan alleen maar tegenvallen, zie mijn post hierboven.
Kaag is hol, wat dat betreft is ze meer een vervelend figuur dan een schadelijk figuur. Kan over Timmermans niet gezegd worden, die is bijna net zo erg als Carolein.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209875438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]
De hele campagne voor Kaag gonsde het "stem op een vrouw". Maar dat komt nu niet goed meer uit.
Ik stem op degene die mijn idealen en belangen het beste vertegenwoordigt. En of dat een vrouw is of een Chinees of een transgender of een refo of weet ik het veel wat, interesseert met niet.

Die hele identiteitspolitiek moeten we imo juist per direct vanaf.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 11:03:00 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875445
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh echt?
Ik vind haar superb werk voor Oekraïne leveren.
Ik zie het niet, dus kan er ook niets over zeggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 11:04:22 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875466
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Die hele identiteitspolitiek moeten we imo juist per direct vanaf.
Voor mij ook de reden dat GL, D66 en Volt al helemaal zijn uitgesloten terwijl dat toch wel een beetje de hoek is waar ik zit. Beetje jammer dat links en identiteitspolitiek zo erg hand in hand gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:07:08 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209875525
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:39 schreef Nattekat het volgende:
Als D66 met een mannelijke lijsttrekker komt, zou al dat kansloze !@#$ volk dat vorige keer op Kaag heeft gestemd omdat vrouw nu overlopen naar de VVD? :P
Niet per se

Sarah Palin kan erover meepraten
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:12:06 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209875617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, eens. Maar gaat daar de pleuris nog uitbreken bij D66 de komende weken? (intern ellebogenwerk?)
Ik denk dat dat meevalt. Er is geen richtingenstrijd of wrok uit het verleden. Dus dat is puur en alleen welk gezicht het beste de partij kan vertegenwoordigen. Daar staat Jetten bovenaan de hiërarchie tenzij Dijkgraaf een gooi doet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2023 @ 11:17:17 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209875676
twitter

Dit dus. Waar slaat dit in godsnaam op? Mensen hebben een hekel aan Kaag om hele andere redenen, waarom wordt dit er nou weer van gemaakt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')