Het zijn allemaal volstrekt inwisselbare figuren die uit hetzelfde malletje gegoten zijn. Jetten, Paternotte, Sjoerdsma, De Groot, het is allemaal hetzelfde laken een pak.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:50 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar gaat er nog een machtsstrijd bij D66 plaatsvinden? (of mis ik wat?)
Dus D66 gaat eerst lekker met vakantie en het plebs moet maar afwachten wat D66 gaat doen? (geld ook voor CDA geloof ik)
Uiteraard ben ik geen fan van Jetten, maar het 'Robot-achtige' is hij wel verleerd, en ik vind hem best benaderbaar overkomen indien hij niet compleet uitgeblust is. (soms ook wel knap hoor, van een Politicus in Den Haag. Eerst urenlang gemekker aanhoren van allerlei andere debielen, en vervolgens moet je ook nog met een vrolijke smoel die klote-pers te woord staan. Respect hoor. De VVD zonder Rutte kan dat dus niet. Rutte weg: Er wordt met microfoons gegooid.)
Tijd om van het Premierschap een duo-functie te maken dan. Caroline voor het plebs, Timmerfrans voor de externe wereld.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
“Premier Timmermans” wordt trouwens een enorm fiasco. De reden dat Rutte het zo lang vol hield, was zijn benaderbaarheid en dat hij zo “normaal” is gebleven.
Timmermans zal zich vermoedelijk overal laten onthalen als een soort koning, die zich boven het volk verheven voelt. Het contrast met Rutte en zijn appeltje zal te groot zijn en ik denk dat de kiezer daar heel snel tabak van heeft. In de podcast van de Telegraaf werd dit scenario ook al besproken.
Een soort anti-Caroline.
Zijn de vrouwen op bij D66?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal volstrekt inwisselbare figuren die uit hetzelfde malletje gegoten zijn. Jetten, Paternotte, Sjoerdsma, De Groot, het is allemaal hetzelfde laken een pak.
Ja, eens. Maar gaat daar de pleuris nog uitbreken bij D66 de komende weken? (intern ellebogenwerk?)quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal volstrekt inwisselbare figuren die uit hetzelfde malletje gegoten zijn. Jetten, Paternotte, Sjoerdsma, De Groot, het is allemaal hetzelfde laken een pak.
Halsema dan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Timmermans zie ik echt to-taal niet zitten, die mag lekker in Europa blijven
Noem eens een vrouw die serieus kans maakt om lijsttrekker van D66 te worden?quote:
Iemand die vanuit het buitenland ingevlogen wordt om in het torentje te komen. Dat werkte met Kaag ook niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
“Premier Timmermans” wordt trouwens een enorm fiasco. De reden dat Rutte het zo lang vol hield, was zijn benaderbaarheid en dat hij zo “normaal” is gebleven.
Timmermans zal zich vermoedelijk overal laten onthalen als een soort koning, die zich boven het volk verheven voelt. Het contrast met Rutte en zijn appeltje zal te groot zijn en ik denk dat de kiezer daar heel snel tabak van heeft. In de podcast van de Telegraaf werd dit scenario ook al besproken.
Een soort anti-Caroline.
Ollongren. Goede minister van defensie btw.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Noem eens een vrouw die serieus kans maakt om lijsttrekker van D66 te worden?
De enige die ik kan bedenken is Uslu maar die wil niet. Zelfs de reservebank, met Kuipers, Dijkgraaf en consorten is gevuld met mannen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef Slayage het volgende:
Ondertussen heeft de Turkse media ontdekt dat de dochter van een PKK militant, premier van Nederland zou kunnen wordenook schijnt ze in 1998 een interview met de nrc gegeven te hebben waar ze haar bewondering uit voor PKK leider Öcalan, dat jaar werd Öcalan opgepakt, dus mogelijk was de interview in die context. Zo van "he Dilan, jij met je achtergrond , zou je een interview willen geven over de arrestatie". Die foto op de muur van haar kantoor is ook veel zeggend, oud Armeense vrouwtje ten tijde van de oorlog rondom nagorno Karabağ, de frame is "vrouw gewapend tegen de Turken". Kennelijk identificeert ze zichzelf ook met die frame, wat natuurlijk heel begrijpelijk als dochter van een PKK militant en Öcalan fangirl.
[ twitter ]
Die is zo onzichtbaar geweest dat ik vergeten was dat ze op defensie zat. Best knap in deze tijd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ollongren. Goede minister van defensie btw.
Binnen 9 maanden een nieuw kabinet? Dat vind ik nog optimistischquote:
De hele campagne voor Kaag gonsde het "stem op een vrouw". Maar dat komt nu niet goed meer uit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Noem eens een vrouw die serieus kans maakt om lijsttrekker van D66 te worden?
De enige die ik kan bedenken is Uslu maar die wil niet. Zelfs de reservebank, met Kuipers, Dijkgraaf en consorten is gevuld met mannen.
Voorlopig hebben we nog een iets betere naam dan de Belgen op dat gebied.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Binnen 9 maanden een nieuw kabinet? Dat vind ik nog optimistisch
Ik blijf het zeggen: het wordt het zo’n fiasco als Kaag.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Timmermans zie ik echt to-taal niet zitten, die mag lekker in Europa blijven
Oh echt?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die is zo onzichtbaar geweest dat ik vergeten was dat ze op defensie zat. Best knap in deze tijd.
Kaag is hol, wat dat betreft is ze meer een vervelend figuur dan een schadelijk figuur. Kan over Timmermans niet gezegd worden, die is bijna net zo erg als Carolein.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen: het wordt het zo’n fiasco als Kaag.
Bovendien schijnt hij al te hebben aangegeven dat hij alleen premier wil worden, niet de Kamer in. Dus de kans is nog aanwezig dat er iemand anders lijsttrekker wordt, met Timmermans als premierskandidaat. Het kan alleen maar tegenvallen, zie mijn post hierboven.
Ik stem op degene die mijn idealen en belangen het beste vertegenwoordigt. En of dat een vrouw is of een Chinees of een transgender of een refo of weet ik het veel wat, interesseert met niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
De hele campagne voor Kaag gonsde het "stem op een vrouw". Maar dat komt nu niet goed meer uit.
Ik zie het niet, dus kan er ook niets over zeggen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh echt?
Ik vind haar superb werk voor Oekraïne leveren.
Voor mij ook de reden dat GL, D66 en Volt al helemaal zijn uitgesloten terwijl dat toch wel een beetje de hoek is waar ik zit. Beetje jammer dat links en identiteitspolitiek zo erg hand in hand gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Die hele identiteitspolitiek moeten we imo juist per direct vanaf.
Niet per sequote:Op donderdag 13 juli 2023 10:39 schreef Nattekat het volgende:
Als D66 met een mannelijke lijsttrekker komt, zou al dat kansloze !@#$ volk dat vorige keer op Kaag heeft gestemd omdat vrouw nu overlopen naar de VVD?
Ik denk dat dat meevalt. Er is geen richtingenstrijd of wrok uit het verleden. Dus dat is puur en alleen welk gezicht het beste de partij kan vertegenwoordigen. Daar staat Jetten bovenaan de hiërarchie tenzij Dijkgraaf een gooi doet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, eens. Maar gaat daar de pleuris nog uitbreken bij D66 de komende weken? (intern ellebogenwerk?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |