Daar heeft ie zelf een beetje de hand in door de foto te tweeten van zijn gesprek met Kaagquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, Schimmelpenninck wordt ineens kandidaat premier genoemd zomder zelfs maar kandidaat bij D66 te zijn, we zullen het maar het silly season noemen.
Er ligt toch best wel een gat tussen foto met Kaag en lijsttrekker bij een democratische partijquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heeft ie zelf een beetje de hand in door de foto te tweeten van zijn gesprek met Kaag
klopt, ik zie Omtzigt gewoon met gejuich bij het CDA binnengehaald worden waar men zijn zetel netjes heeft afgeveegd van de stof van de hugoquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:15 schreef Ronald het volgende:
Een aansluiting bij de BBB heeft Omtzigt volgens mij nooit overwogen, dus ik snap niet waarom daar zo lang over gespeculeerd is. Maar goed, we weten nu dus ook officieel dat dat geen optie is/was.
De beste man woont in Zweden, staat op het punt vader te worden en doet Tonny, hij heeft het al druk genoeg denk ik. Ik vermoed dat het te maken heeft met zijn nieuwe serie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Nouja Kaag kennende zal dit niet zomaar zijn gepost. Wellicht wordt hij een nieuwe spindoctor ofzo.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-over-zijn-toekomstquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, ik zie Omtzigt gewoon met gejuich bij het CDA binnengehaald worden waar men zijn zetel netjes heeft afgeveegd van de stof van de hugo
Eindelijk gerechtigheid, de loosers zijn afgedropen![]()
![]()
![]()
Volgens mij vind hij dat ergens ook wel leuk om een beetje te trollen. hij weet door dit zo lekker vaag te tweeten dat heel rechts nederland op zijn achterse benen staat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heeft ie zelf een beetje de hand in door de foto te tweeten van zijn gesprek met Kaag
als ie bij de FVD gaat dan stem ik niet op hem, zou erg jammer zijn als hij ook uit de politiek staptquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)t-over-zijn-toekomst
Hij heeft al laten weten niet terug te gaan naar CDA.
Als hij nog een partij had willen oprichten, met een goede kandidatenlijst, dan is hij daar echt veel te laat mee.quote:
Dat ziet er niet best uit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:53 schreef nils7 het volgende:
Ehm als ik deze pagina zo bekijk: https://nl.wikipedia.org/(...)ingen_2023/Peilingen
Dan zie ik geen manier zien voor een meerderheids-coalitie, zowel rechts, links of de midden partijen. ik zie het niet.
Of je komt aan 6 partijen in de regering wat absurd is.
Heb je echt nog helemaal niks aan. Nog geen partijprogramma's, onduidelijk welke lijsttrekkers er allemaal zijn en of Omtzigt wel of niet meedoet.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:53 schreef nils7 het volgende:
Ehm als ik deze pagina zo bekijk: https://nl.wikipedia.org/(...)ingen_2023/Peilingen
Dan zie ik geen manier zien voor een meerderheids-coalitie, zowel rechts, links of de midden partijen. ik zie het niet.
De kiesdrempel moet echt omhoog in Nederland. Allemaal partijen die inhoudelijk eigenlijk weinig van elkaar verschillen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:53 schreef nils7 het volgende:
Kan geen manier zien voor een meerderheids-coalitie, zowel rechts, links of de midden partijen. ik zie het niet.
Ja, dat klopt. Prima toch, dat is democratie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:53 schreef nils7 het volgende:
Ik ook niet maar los gezien daarvan zal de BBB dan partijen moeten vinden voor coalitie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ziet er niet best uit.
En het is misschien struisvogelpolitiek van me, maar ik geloof er niets van dat BBB de grootste gaat worden.
Het geeft wel aan hoe het spectrum nu verdeeld is: rechts, midden en links.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je echt nog helemaal niks aan. Nog geen partijprogramma's, onduidelijk welke lijsttrekkers er allemaal zijn en of Omtzigt wel of niet meedoet.
BBB-GL/PvdA-VVD-CDA of D66 heeft toch gewoon een meerderheid? De Zuid-Holland coalitie, zeg maar. En maar 4 fracties.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:53 schreef nils7 het volgende:
Dat zijn 6 partijen en 6 fracties tenzij GL en PvdA volledig fuseren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB-GL/PvdA-VVD-CDA of D66 heeft toch gewoon een meerderheid? De Zuid-Holland coalitie, zeg maar. En maar 4 fracties.
Ik zie geen akkoord tussen BBB en GL/PvdA.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB-GL/PvdA-VVD-CDA of D66 heeft toch gewoon een meerderheid? De Zuid-Holland coalitie, zeg maar. En maar 4 fracties.
Nee, 5 partijen. CDA of D66, niet beide.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn 6 partijen en 6 fracties tenzij GL en PvdA volledig fuseren.
Met 6 partijen een coalitie vormen zal voor iedereen heel veel water en heel weinig wijn gaan inhoudenquote:Op woensdag 12 juli 2023 17:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik zie geen akkoord tussen BBB en GL/PvdA.
Dan moet 1 van de twee te veel water bij de wijn doen dat gaat botsen.
In heel veel provincies is dit prima gelukt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik zie geen akkoord tussen BBB en GL/PvdA.
Dan moet 1 van de twee te veel water bij de wijn doen dat gaat botsen.
Oh, ok, maar de PvdA en GL fracties zijn toch niet samengevoegd in de 2e Kamer en zijn daar toch ook nog niet toe bereid?quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, 5 partijen. CDA of D66, niet beide.
En het zijn in deze peiling 4 fracties, aangezien ze PvdA en GL hebben samengevoegd.
Vooral provincies waarin men vooral heel weinig gedefinieerd heeft en op papier gezet heeft, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
In heel veel provincies is dit prima gelukt.
Dat moet deze week blijken, maar zeer waarschijnlijk gaan ze met 1 lijst mee doen en dan heb je 1 fractie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, maar de PvdA en GL fracties zijn toch niet samengevoegd in de 2e Kamer en zijn daar toch ook nog niet toe bereid?
Als ik google zie ik alleen Noord Holland...quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
En Zuid Holland en Overijssel hebben ook die 3 partijen, Limburg is met BBB en PvdA (en SP), Drenthe is met BBB en PvdA.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ik google zie ik alleen Noord Holland...
BBB-GL/PvdA-VVD-D66 is de meest gebalanceerde en heeft een meerderheid.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:15 schreef Hanca het volgende:
Maar eigenlijk zou zo'n uitslag ideaal zijn voor BBB-GL/PvdA-VVd met 69 zetels als minderheidscoalitie. Kunnen ze over CDA, JA21, PvdD, D66 of CU+SGP wisselende meerderheden zoeken. Genoeg opties.
tuurlijk bij PVDA/ GL zijn nu ook veel mensen die voor bouwen in weilanden zijnquote:Op woensdag 12 juli 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je ziet GL en D66 serieus met BBB en VVD in een coalitie stappen als de boel al klapt tussen D66 en VVD over migratie?quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
BBB-GL/PvdA-VVD-D66 is de meest gebalanceerde en heeft een meerderheid.
Maar toch denk ik dat dat nationaal iets anders gaat dan provinciaal.
Met een uitslag waarin BBB, VVD en GL/PvdA alle drie tussen de 20 en 25 zetels halen en de rest onder de 10, zoals die peiling, dan ontkomen die 3 er niet aan om samen te gaan praten. En we zien in de provincies dat dat ook zeer vaak goed gegaan is.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je ziet GL en D66 serieus met BBB en VVD in een coalitie stappen als de boel al klapt tussen D66 en VVD over migratie?
Er zit een verschil tussen praten en daadwerkelijk in een coalitie gaan zitten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met een uitslag waarin BBB, VVD en GL/PvdA alle drie tussen de 20 en 25 zetels halen en de rest onder de 10, zoals die peiling, dan ontkomen die 3 er niet aan om samen te gaan praten. En we zien in de provincies dat dat ook zeer vaak goed gegaan is.
HIer werd het onderzocht in 2021quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor toevallig? Ben wel benieuwd naar het historisch verloop.
Dan zou hij het nu wel zeggen. Hij zal nog wel kijken of hij een nieuwe partij in elkaar kan flansen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:52 schreef Slayage het volgende:
Omtzigt gaat dus ook stoppen met de politiek. Jammer.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-diep-door-het-stofquote:Op woensdag 12 juli 2023 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zou hij het nu wel zeggen. Hij zal nog wel kijken of hij een nieuwe partij in elkaar kan flansen.
Of wellicht gaat hij zijn vrouw bij het CDA supporten.
quote:CDA-bolwerk snakt naar Omtzigt: 'Moeten diep door het stof'
15:39
Video
Het rommelt bij het CDA: de partij zit na de aankondiging van Wopke Hoekstra zonder lijsttrekker.
Ook Hugo de Jonge, Mona Keijzer en Pieter Heerma hebben laten weten niet beschikbaar te zijn.
Wie moet nu de lijsttrekker worden van de partij? Onze verslaggever vraagt het aan de bewoners van CDA-bolwerk Woerden.
Als dit dikke blanke oude man de juiste ideeën heeft vind ik dat helemaal prima.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:02 schreef Geseki2 het volgende:
Vinden PDVA'ers en GL'ers het wel ok als een dikke blanke oude man de nieuwe leider wordt van de PVDA, die een vrouw vervangt?
Hahaquote:
Dat engels blijft wel een dingetje bij mark.quote:
Mwah, ik wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:02 schreef Elan het volgende:
Geloven jullie dat autochtone Nederlanders buiten de randstad massaal op een Turk zullen gaan stemmen? Ik niet namelijk.
In provincies lukt dat omdat ze een beperkt takenpakket hebben en omdat ze zich vaak kunnen verschuilen in vaagheden, dat is een luxe die de rijksoverheid niet heeft.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met een uitslag waarin BBB, VVD en GL/PvdA alle drie tussen de 20 en 25 zetels halen en de rest onder de 10, zoals die peiling, dan ontkomen die 3 er niet aan om samen te gaan praten. En we zien in de provincies dat dat ook zeer vaak goed gegaan is.
Mij persoonlijk maakt het ook niks uit hoor maar ben wel benieuwd.quote:
Nou, moet wel eerlijk zijn. Moest er vanochtend wel even bij nadenken als in de trant van "goh, ik ga op iemand stemmen die Turks is van origine". Maar tegelijkertijd vroeg ik mijzelf wel af van wat zou het uitmaken? Zij heeft al lang laten zien dat zij het Nederlandse belang dient. Maar het is wel wennen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij persoonlijk maakt het ook niks uit hoor maar ben wel benieuwd.
Zag laatst nog die beelden voorbij komen van die Turkse protesten in Rotterdam en de reactie van Rutte, benieuwd of dat mee gaat wegen.
Uiteindelijk stem je toch op iemand waar je een goed gevoel hij hebt qua integerheid en Rutte was daar een meester in.
Een groot deel van (met name ouder) Nederland heeft sowieso racistische trekjes.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:23 schreef -XOR- het volgende:
Paternotte is ook bepaald geen verbinder. D66 mist een type Boris van den Ham.
Het is niet alleen deze generatie. Van deze generatie lijken de nodige D66'ers in de leer te zijn geweest bij Laurens Jan Brinkhorst. We zien de toon en woordkeuze van Brinkhorst terug in onderwerpen als landbouw en de EU. Brinkhorst zei over zichzelf ooit dat hij graag provoceert. Het is net alsof Tjeerd de Groot een buitenechtelijk kind van hem is, al zal Brinkhorst dan rondgeneukt hebben, want er lopen er meer rond bij D66 die door de kamer worden uitgekotst.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou standaard. Maar wel vaker dan gemiddeld
Er zit een bepaalde betweterigheid in (deze generatie van) die partij die ik slecht trek.
Hij zou een korte lijst kunnen samenstellen (het zou wel heel droevig met hem zijn gesteld als hij niemand kan vinden die hij genoeg vertrouwt om naast hem in de Kamer te zitten en hem te helpen). Dan worden de zetels die niet door zijn partij kunnen worden gevuld, verdeeld als restzetels.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:12 schreef HiZ het volgende:
Kan Omzigt niet alleen voor verkiezing gaan? Dus zonder lijst? Als het een beetje meevalt zuigt ie zo 4 tot 5 zetels aan wappie stemmen uit de markt.
Ach ik kan ook prima stemmen op iemand van Turkse afkomst. Misschien dat ik 15 jaar geleden nog wat meer het 'Holland voor de Hollanders' (Hollanders in de zin van autochtone Nederlanders) gevoel had maar inmiddels zie ik ook wel in dat dit een utopie is.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, moet wel eerlijk zijn. Moest er vanochtend wel even bij nadenken als in de trant van "goh, ik ga op iemand stemmen die Turks is van origine". Maar tegelijkertijd vroeg ik mijzelf wel af van wat zou het uitmaken? Zij heeft al lang laten zien dat zij het Nederlandse belang dient. Maar het is wel wennen.
Dat zij naar voren wordt gezet geeft ook wel aan dat de spoeling héél dun is. En sommige ouderen zullen inderdaad toch voor CDA/PVV/Ja21 gaan. Van de andere kant is het ook een opportuniteit om gematigde middenkiezers aan te trekken, zeker nu de VVD een duidelijk centrum positie inkleedt in het huidige politieke landschap. Het imago van een Gooische partij, of een partij van directeuren en dokters ligt al lang achter ons.
Mijn keuze staat nog niet vast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |