SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met het risico topkandidaten over het hoofd te zien, zijn dit wat voorbeelden van mensen die succesvol zijn en eerder in deze topics genoemd zijn. Vroeger noemden we ook altijd nog Elize (die het in 2019 blijkbaar echt heeft geprobeerd), Eva Simons of dat harpmeisje van de Voice, maar die zijn ondertussen wel redelijk over the hill. Artiesten als Danny Vera, Suzan & Freek en Naaz hebben eerder aangegeven niet naar het ESF te willen.
Dit soort topics leent zich volgens sommigen ook uitermate goed voor geestigheid, dus probeer eens een ludieke opmerking van het kaliber "We moeten volgend jaar Zanger Rinus sturen", en misschien is dat wel precies de 250e keer dat die grap wordt gemaakt, en gaat u met de jubileumtrofee naar huis. Ook de Jostiband of Dries Roelvink in zijn gele zwembroek zijn bijzonder geinige voorbeelden. Lee Towers, voor de 12 punten uit Vilnius. Dat filmpje waarin Sieneke en Frans Bauer roepen mee te willen doen even opzoeken is ook altijd leuk. Normaal, omdat Kroatië het dit jaar zo leuk deed, kan ook nog.
Maar bij voorkeur toch serieuze reacties. Roept u maar:
Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Het wordt nu inderdaad gewoon een manier om aandacht te genereren, omdat ze weten dat Nederland nogal Eurovisie-obsessed is. En dat heeft Avrotros ook wel over zichzelf afgeroepen, door een inzending te sturen waarvan heel Nederland denkt: mijn god, dat kan m'n buurmeisje zelfs beter.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit moeten we toch echt niet willen, als heel Nederland al over Dion en Mia heen valt vanwege hun vocalen moeten we deze "grap" echt niet willen sturen. Sowieso zullen ze er dan ook al één moeten thuis laten, want ik tel 7 gezichten.
Lijkt me vooral een leuke publiciteitsstunt.
Denk ik ook, net als in de tijd van Douwe Bob of Ogene. Gewoon in september of oktober een naam, en klaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:08 schreef Em31 het volgende:
Misschien krijgen we in augustus of september al meteen een naam ofzo, aangezien ze geen oproep hebben gedaan voor het inzenden van nummers. Anders weet ik ook niet helemaal wat ze aan het doen zijn.
Wat Goldband kan dat kunnen wij ook, moeten ze gedacht hebben.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit moeten we toch echt niet willen, als heel Nederland al over Dion en Mia heen valt vanwege hun vocalen moeten we deze "grap" echt niet willen sturen. Sowieso zullen ze er dan ook al één moeten thuis laten, want ik tel 7 gezichten.
Lijkt me vooral een leuke publiciteitsstunt.
Het zou me niet helemaal verbazen als ‘ze’ niet zo heel veel ESF-gerelateerds aan het doen zijn momenteel in vakantietijd hoor. Als ik even snuffel is Hila nu in Toscane. Carolien is volgens de Volkskrant razend druk met het maken van programma’s en podcasts. Sander is terug van een trip naar Terschelling. Cornald krijgt deze dagen vrijwel permanent het schuim op de bek van Mark Rutte (dus in tegenstelling tot wat post 2 suggereert, gaat die waarschijnlijk niet). En de baas van de Avrotros zal er ook wel niet zo druk mee zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:08 schreef Em31 het volgende:
Misschien krijgen we in augustus of september al meteen een naam ofzo, aangezien ze geen oproep hebben gedaan voor het inzenden van nummers. Anders weet ik ook niet helemaal wat ze aan het doen zijn.
misschien is hij druk met de afwijzingen versturenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou me niet helemaal verbazen als ‘ze’ niet zo heel veel ESF-gerelateerds aan het doen zijn momenteel in vakantietijd hoor. Als ik even snuffel is Hila nu in Toscane. Carolien is volgens de Volkskrant razend druk met het maken van programma’s en podcasts. Sander is terug van een trip naar Terschelling. Cornald krijgt deze dagen vrijwel permanent het schuim op de bek van Mark Rutte (dus in tegenstelling tot wat post 2 suggereert, gaat die waarschijnlijk niet). En de baas van de Avrotros zal er ook wel niet zo druk mee zijn.
Ik ga ervan uit dat je wel doorhad dat ik niet letterlijk nu bedoelquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou me niet helemaal verbazen als ‘ze’ niet zo heel veel ESF-gerelateerds aan het doen zijn momenteel in vakantietijd hoor. Als ik even snuffel is Hila nu in Toscane. Carolien is volgens de Volkskrant razend druk met het maken van programma’s en podcasts. Sander is terug van een trip naar Terschelling. Cornald krijgt deze dagen vrijwel permanent het schuim op de bek van Mark Rutte (dus in tegenstelling tot wat post 2 suggereert, gaat die waarschijnlijk niet). En de baas van de Avrotros zal er ook wel niet zo druk mee zijn.
Ja, maar nu was mijn nieuwsgierigheid gewekt wat al die figuren aan het uitspoken zijn!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je wel doorhad dat ik niet letterlijk nu bedoelmaar deze periode aangezien de nummers normaal voor 1 september binnen moeten zijn.
Durven we nog te gokken op Wouter Hardy of Ilse Delange?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Fred_B het volgende:
Al sluit ik niet uit dat het eerste ‘grote’ nieuws de vervanger van Jan in de commissie is.
De prioriteiten van de commissie zijn in ieder geval duidelijk niet op orde!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar nu was mijn nieuwsgierigheid gewekt wat al die figuren aan het uitspoken zijn!
Het is ook idd iets voor groep 7 en 8.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:34 schreef GeorgeM het volgende:
Zostraks was er een uitgebreid item over in het Jeugdjournaal met de Bankzitters en ze lijken wel serieus
En Kris Kross. We moeten het nu idd hebben van de crème de la crèmequote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:47 schreef blackswangreen het volgende:
Doe mij dan maar de cokesnuivers van Goldband hoor. Dat is nog wel genietbare muziek, bij vlagen. Deze jongens hebben écht helemaal geen talent, zijn ook helemaal geen muzikanten natuurlijk.
Is er eigenlijk al een goede muzikant die interesse heeft getoond? Of blijven we voorlopig met de Kraantje Pappies en Bankzitters zitten?
Oh god, we krijgen weer acht jaar ellende hè?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:37 schreef Em31 het volgende:
De AVROTROS is ze wel recent gaan volgen en ook fanpages enzo![]()
Ja, die fotograaf, Edwin Ruttenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:30 schreef Max23 het volgende:
Zelfs shownieuws had een item met de Bankzitters
https://www.telegraaf.nl/c/1337745355/quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:39 schreef GeorgeM het volgende:
Ik snap het niet, Marcel heeft toch wel eens door laten schemeren wel mee te willen doen![]()
Maar misschien waren ze toen nog niet zo groot.
Helaas.quote:De Haagse band Di-rect peinst er niet over om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Dit laten ze woensdag weten tijdens de 538 Ochtend.
De AFAS brengt het ook alsof het een nationale finale is ofzoquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:30 schreef Max23 het volgende:
Zelfs shownieuws had een item met de Bankzitters
Ik ken hier dus helemaal niemand vanquote:Verschillende bekende Nederlanders hebben deelgenomen aan video's van de Bankzitters, waaronder Carlos Platier Luna, Frank van der Slot, Kelvin Boerma, Qucee, Marije Zuurveld, Giovanni Latooy, Giel de Winter, Juultje Tieleman, Milan Knol, Jeremy Frieser en LinkTijger.
Ze doen er in ieder geval alles aan.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
De AFAS brengt het ook alsof het een nationale finale is ofzo![]()
[ twitter ]
Ach ja, de Bankzitters hebben wel een grote fanbase bij de jeugd, vandaar ook die 3 nummers in de top 2000quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:59 schreef blackswangreen het volgende:
Wikipedia:
[..]
Ik ken hier dus helemaal niemand vanIk word oud.
Ook lees ik dat hun eerste stappen in de muziekscene waren in een videoclip van Suzan & Freek. Helemaal toppie!
Toch weet ik niet of het gaat aan slaan bij de jeugd in andere landen, Bankzitters hebben ook eerst jaren YouTube video's gemaakt en zo een fanbase gekregen, niet omdat hun nummers zo bijzonder zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:09 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ach ja, de Bankzitters hebben wel een grote fanbase bij de jeugd, vandaar ook die 3 nummers in de top 2000
Dat is misschien wel slim ja, anders krijgen we allemaal artiesten die het zo aanpakken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:03 schreef GeorgeM het volgende:
Ze verwachten dat we vandaag al wat horen over hoe ze de inzending willen kiezen.
Verdere procedurequote:Op woensdag 12 juli 2023 10:11 schreef Jesper23 het volgende:
Zeer goede keuze van AVROTROS om Twan aan te stellen. Voor het eerst sinds jaren staat ook het "authentieke song met een persoonlijke boodschap" riedeltje niet bij de eisen voor het inzenden van een nummer (zie: https://www.avrotros.nl/e(...)stival-2024-geopend/).
En ze staan in de Top 2000!1111quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:59 schreef blackswangreen het volgende:
Wikipedia:
[..]
Ik ken hier dus helemaal niemand vanIk word oud.
Ook lees ik dat hun eerste stappen in de muziekscene waren in een videoclip van Suzan & Freek. Helemaal toppie!
Misschien lezen ze hier mee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:11 schreef Jesper23 het volgende:
Zeer goede keuze van AVROTROS om Twan aan te stellen. Voor het eerst sinds jaren staat ook het "authentieke song met een persoonlijke boodschap" riedeltje niet bij de eisen voor het inzenden van een nummer (zie: https://www.avrotros.nl/e(...)stival-2024-geopend/).
Oké dan stuur ik ook iets in.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:01 schreef GeorgeM het volgende:
Ook een stuk in de Telegraaf: ‘vocaal zijn de 5 geen krachtpatsers. Ook muzikaal gezien valt er wel wat af te dingen op de producties van de Bankzitters, maar enthousiast zijn ze wel, de videoclips zijn erg levendigen de hebben een leuke dosis humor’.
![]()
![]()
Ja maar dat is niet woke/ niet genoeg people of colour natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:24 schreef Fred_B het volgende:
In de ideale wereld zou je eigenlijk een heel nieuw team van een stuk of 4 rond hem bouwen. Twan - Ilse - Wouter Hardy - S10, en eventueel Cornald als continue factor, of iets in die richting, in plaats van de wat oude en zo op het oog weinig toevoegende andere figuren die er nu nog in zitten.
En dat ze de artiest(en) graag live horen, al voordat het grote publiek ze te zien krijgt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:27 schreef H_T het volgende:
Lijkt me een goede zetEn inderdaad goed dat ze er nu ook bij vermelden dat de inzenders een ontvangstbevestiging krijgen
Ik sluit niet helemaal uit dat ze bij de SVT daar wel wat eigen mensen voor in gedachten hebben.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:07 schreef Greys het volgende:
Maar (bedenk ik me nu pas) dan wordt Twan dus geen Head of Contest meer bij Eurovision? Want dat zou niet kunnen lijkt me.
Volgens mij had hij ding a dong ook gezegd dat hij liever wat anders ging doen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:07 schreef Greys het volgende:
Maar (bedenk ik me nu pas) dan wordt Twan dus geen Head of Contest meer bij Eurovision? Want dat zou niet kunnen lijkt me.
Ja, het is natuurlijk niet Twan die hier ineens een gigantische verandering gaat bewerkstelligen, hij zit een beetje in dezelfde koker als Cornald en kornuiten. Ook qua leeftijd. Maar goed, misschien heeft hij wel het netwerk om wat verjonging en vernieuwing te laten optreden. En vooral wat meer muziekkennis toe te voegen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:58 schreef Greys het volgende:
Ben echt benieuwd, want men blijft gewoon afhankelijk - ondanks al deze echt goede aanpassingen - van wat er wordt ingezonden en het is waarschijnlijk niet zo dat Twan (die een uitstekende Head of Contest was, niks ten nadele verder) nou ineens een toverstaf heeft en wereldhits kan toveren ofzo. De artiesten die niet wilden meedoen zullen dat waarschijnlijk nog steeds niet willen, of Cornald of Twan dat nou vraagt maakt niet zo veel uit denk ik. (En ook onder leiding van Twan staat er nog steeds 'authentiek' in de selectietekst voor het lied.)
Maar hup met de goede aanpassingen, laat het maar zien. Verras me.
Snap ik, maar voor het jaar erna enzo lijkt het me dus ook uitgesloten als hij langer dan 1 jaar HoD NL blijft. Maar ik lees net hierboven dat hij toch al wat anders wilde doen dus dat is dan ook duidelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik sluit niet helemaal uit dat ze bij de SVT daar wel wat eigen mensen voor in gedachten hebben.
Voor Epica, Hang Youth en Goldband is authentiek elke keer andersquote:Op woensdag 12 juli 2023 10:58 schreef Greys het volgende:
(En ook onder leiding van Twan staat er nog steeds 'authentiek' in de selectietekst voor het lied.)
Eens, authentiek was ook zeker Shum bv, dus dat sluit idd geen up-tempo rammers uit. Maar er zijn ook best veel wereldwijde pophits die (imho) alles behalve authentiek zijn. Een vrij dertien in dozijn stamper die toch net een hitriedeltje heeft. Dus puur persoonlijk had wat mij betreft dat hele woord authentiek uit de tekst gemogen, puur voor de zekerheid.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:14 schreef H_T het volgende:
[..]
Voor Epica, Hang Youth en Goldband is authentiek elke keer andersAuthentiek Epica past totaal niet bij Hang Youth en authentiek Goldband is niks voor Epica. Zo vat ik het (voorlopig) op
Oh van mij ook hoorquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens, authentiek was ook zeker Shum bv, dus dat sluit idd geen up-tempo rammers uit. Maar er zijn ook best veel wereldwijde pophits die (imho) alles behalve authentiek zijn. Een vrij dertien in dozijn stamper die toch net een hitriedeltje heeft. Dus puur persoonlijk had wat mij betreft dat hele woord authentiek uit de tekst gemogen, puur voor de zekerheid.
Hahaha nee idd. Of 'persoonlijk'.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Oh van mij ook hoorAls er dan maar niet 'radiovriendelijk' voor in de plaats komt
Ja in de podcast zei hij dat hij liever weer iets vast in Nederland wilde doen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap ik, maar voor het jaar erna enzo lijkt het me dus ook uitgesloten als hij langer dan 1 jaar HoD NL blijft. Maar ik lees net hierboven dat hij toch al wat anders wilde doen dus dat is dan ook duidelijk.Had het idee dat hij daar juist helemaal op z'n plaats was maar zo zie je maar.
Thanks, dan is dit een heel begrijpelijke stap!quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja in de podcast zei hij dat hij liever weer iets vast in Nederland wilde doen.in plaats van gericht in een bepaalde periode en veel alleen.
Het is inderdaad nog wel even afwachten wié er dan toegevoegd wordt inderdaad.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:59 schreef NailQueen het volgende:
Als ik het goed lees komen er nog 2 mensen bij de commissie? Durven we te gokken op een oud-kandidaat zoals Ilse of S10? Of misschien Wouter Hardy?
Of misschien toch Domien Verschuuren?
Eigenlijks moet Rotterdam de full ESC experience krijgen vanwege 2021quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:57 schreef Cee het volgende:
If it ain’t broken, don’t fix it. Dat het dit jaar de mist in ging betekent niet dat het roer volledig om moest. De basis is prima, zelfreflectie, flexibiliteit en meer duidelijkheid over de verwachtingen naar de artiest en/of songwriter toe waren nodig en daar hebben ze naar geluisterd.
Natuurlijk hangt of staat alles nog met het feit of er voor 30 september een geschikt nummer boven komt drijven en welke risico’s de commissie gaat nemen of durft te nemen. Je kan van alles aanpassen maar uiteindelijk ben je afhankelijk van het aanbod.
Maastricht 2025 here we come
Ware woorden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eigenlijks moet Rotterdam de full ESC experience krijgen vanwege 2021
Hij heeft ook de vrijheid om actief mensen zelf te benaderen, dus ik kan me zo voorstellen dat het telefoonnummer van Davina Michelle onder de snelknop staat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:58 schreef Greys het volgende:
Ben echt benieuwd, want men blijft gewoon afhankelijk - ondanks al deze echt goede aanpassingen - van wat er wordt ingezonden en het is waarschijnlijk niet zo dat Twan (die een uitstekende Head of Contest was, niks ten nadele verder) nou ineens een toverstaf heeft en wereldhits kan toveren ofzo. De artiesten die niet wilden meedoen zullen dat waarschijnlijk nog steeds niet willen, of Cornald of Twan dat nou vraagt maakt niet zo veel uit denk ik. (En ook onder leiding van Twan staat er nog steeds 'authentiek' in de selectietekst voor het lied.)
Ik las ergens dat hij het na een paar jaar wel welletjes vondquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:07 schreef Greys het volgende:
Cornald benadert ook al jaren vele mensen actief en die heeft haar vast ook al eens gevraagd maar toen gaf ze duidelijk aan (nog) niet te willen. En nóg eerder zei ze in een talkshow "Songfestival? Nee hoor niks voor mij, dat met die blokjes kaas met een prikkertje".. Maar dat was nog voor haar intervalact dus van dat idee is ze vast wel teruggekomen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij heeft ook de vrijheid om actief mensen zelf te benaderen, dus ik kan me zo voorstellen dat het telefoonnummer van Davina Michelle onder de snelknop staat.
Ik heb het idee dat ze ondertussen wel aardig is bijgedraaid over het ESF inderdaad.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Cornald benadert ook al jaren vele mensen actief en die heeft haar vast ook al eens gevraagd maar toen gaf ze duidelijk aan (nog) niet te willen. En nóg eerder zei ze in een talkshow "Songfestival? Nee hoor niks voor mij, dat met die blokjes kaas met een prikkertje".. Maar dat was nog voor haar intervalact dus van dat idee is ze vast wel teruggekomen.
Ook voor haar geldt: het lied moet goed zijn en zo veel eigen echt goede hits heeft ze nog niet toch. Maar wellicht kan ze iemand aan het werk zetten op dat vlak, zou leuk zijn.
Ja, al ben ik toch wel blij dat zij (of iemand anders) geen carte blanche heeft gekregen en we de procedure met eerst een liedje en dan de artiest houden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze ondertussen wel aardig is bijgedraaid over het ESF inderdaad.
Oh ja, helemaal mee eens, fuck Maastricht, die doen het maar in 2026!quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eigenlijks moet Rotterdam de full ESC experience krijgen vanwege 2021
Davina schrijft al haar nummers met haar vriend annex drummer. Beetje een familie Vol-verhaal. Het is vaak gewoon niet goed genoeg, maar niemand die het tegen haar zegt (denk ik). Dus ondanks dat ze geweldig kan zingen weet je bij haar echt niet of ze met iets goeds komt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Cornald benadert ook al jaren vele mensen actief en die heeft haar vast ook al eens gevraagd maar toen gaf ze duidelijk aan (nog) niet te willen. En nóg eerder zei ze in een talkshow "Songfestival? Nee hoor niks voor mij, dat met die blokjes kaas met een prikkertje".. Maar dat was nog voor haar intervalact dus van dat idee is ze vast wel teruggekomen.
Ook voor haar geldt: het lied moet goed zijn en zo veel eigen echt goede hits heeft ze nog niet toch. Maar wellicht kan ze iemand aan het werk zetten op dat vlak, zou leuk zijn.
Zonde, net zo zonde als met Og3ne inderdaad toen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Davina schrijft al haar nummers met haar vriend annex drummer. Beetje een familie Vol-verhaal. Het is vaak gewoon niet goed genoeg, maar niemand die het tegen haar zegt (denk ik). Dus ondanks dat ze geweldig kan zingen weet je bij haar echt niet of ze met iets goeds komt.
Ach ja. Waar is Aran niet ziedend om?quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:19 schreef TheVulture het volgende:
Zometeen in Boulevard, Aran is ziedend dat er geen NSF komt
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:21 schreef NailQueen het volgende:
Ik gok op een Ed Sheeran UI dat Wiwiwilliam nog in beeld komt.
Man man manquote:Op woensdag 12 juli 2023 18:19 schreef TheVulture het volgende:
Zometeen in Boulevard, Aran is ziedend dat er geen NSF komt
Maar we hebben zoveel expertsquote:Op woensdag 12 juli 2023 18:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Man man manze willen ook alleen maar een nationale finale zodat ze nog meer te zeiken en te zeuren hebben he, want iedereen die logisch nadenkt kan bedenken dat het een heel slecht idee zou zijn.
Geen jury snabbel voor Aranquote:Op woensdag 12 juli 2023 18:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Man man manze willen ook alleen maar een nationale finale zodat ze nog meer te zeiken en te zeuren hebben he, want iedereen die logisch nadenkt kan bedenken dat het een heel slecht idee zou zijn.
Het levert gewoon aandacht voor de media op, omdat ze ook wel weten wat het erbarmelijke niveau zou zijn. De T. was ook al ziedend dat er geen NSF komt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |