SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
NOSquote:Rutte zei dat Nederland in 2024 boven de 2-procent-norm gaat komen van de NAVO. Dat wil zeggen dat Nederland meer dan 2 procent van het bruto binnenlands product (bbp) uitgeeft aan defensie.
Dit gaat voor mij wel een puntje zijn voor de verkiezingen. Dat ik de lijn Rutte Ollongren door wil zetten.quote:
Voor Noorwegen met al hun (extra) gas en oliebaten niet zo moeilijk wat van het extra verdiende te delenquote:Norway will provide $960 million in military aid to Ukraine in 2023, Prime Minister Jonas Gahr Stre announced Tuesday.
Houding richting het conflict en Rusland/Oekrane gaat zeker bepalend zijn in mijn keuze.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit gaat voor mij wel een puntje zijn voor de verkiezingen. Dat ik de lijn Rutte Ollongren door wil zetten.
En ik vraag me bij veel partijen af of die er ook zo in staan.
Noorwegen gaat economisch anders niet zo lekkerquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor Noorwegen met al hun (extra) gas en oliebaten niet zo moeilijk wat van het extra verdiende te delen
Ja. Het betreft ook onze Europese veiligheidsstructuur.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Houding richting het conflict en Rusland/Oekrane gaat zeker bepalend zijn in mijn keuze.
Heb daar verder geen kijk op, dan moeten ze het afgezien van hun gas en olie industrie wel erg slecht doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Noorwegen gaat economisch anders niet zo lekker
Griekenland en Polen.quote:
nee vast niet, ga weg johquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef Adames het volgende:
[..]
CNNquote:NATO has not seen any movement of Wagner mercenary fighters to Belarus, NATO Secretary General Jens Stoltenberg said Tuesday.
"So far we haven't seen any deployment or movement of the Wagner forces into Belarus, but of course we follow closely what is happening," Stoltenberg told reporters ahead of the NATO summit in Vilnius, adding that the alliance is "ready" to defend itself against any potential threat.
Noorse kroon staat onder drukquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee vast niet ga weg joh
Noorwegen is een van de rijkste landen ter wereld
en dat is het laaatse land dat ten onder gaat aan de climate change
hangt van de rente afquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Noorse kroon staat onder druk
In tegenstelling tot andere kronen is die niet gekoppeld aan de euro en daarmee is die wat kwetsbaarder
Rijkste land ter wereld zowat?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Macron: "Navo is hersendood"quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:13 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi hoe de NAVO binnen 2 jaar veranderd is van een begraven zooitje naar een ijzersterke alliantie. Dankje Putin
What makes you say that?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef Adames het volgende:
[..]
FVD dus voor jou.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Houding richting het conflict en Rusland/Oekrane gaat zeker bepalend zijn in mijn keuze.
50 kennelijkquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik las net nog dat Frankrijk er maar 400 heeft. Hoeveel zullen ze uiteindelijk doneren? 200 max?
[ twitter ]
Nice, daar kun je heel wat high value targets mee uitschakelen.quote:
Dan kunnen we weer een paar maanden door.quote:
Goed nieuws!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:23 schreef Perrin het volgende:
Scalp van hoge rang:
[ twitter ]
(wat een slagerskop had die Rus zeg)
Er wordt wat afgememed.quote:
Die raketten vind ik eigenlijk wat te afstandelijk/klinisch.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:23 schreef Perrin het volgende:
Scalp van hoge rang:
[ twitter ]
(wat een slagerskop had die Rus zeg)
Als die geraakt is door HIMARS of een Storm Shadow is er grote kans dat er een hele generale staf weg is. Dan is de hele bevelstructuur van het 58e leger onthoofd. Zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die raketten vind ik eigenlijk wat te afstandelijk/klinisch.
Zo'n bakkes verdient een 1911 of Glock 17.
En waar zag je dat in je glazen bol?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als die geraakt is door HIMARS of een Storm Shadow is er grote kans dat er een hele generale staf weg is. Dan is de hele bevelstructuur van het 58e leger onthoofd. Zou mooi zijn.
Ja, je denkt dat die helemaal in z'n eentje in die commandopost zat, met een boekje en kopje thee? Could you be anymore naive?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En waar zag je dat in je glazen bol?.
Totaal uit de lucht gegrepen post weer. "Als ik nu het winnende staatslot heb, ben ik volgende maand miljonair!".
Iets meer feiten in dit topic ajb.
Je kunt je gezonde verstand gebruiken hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En waar zag je dat in je glazen bol?.
Totaal uit de lucht gegrepen post weer. "Als ik nu het winnende staatslot heb, ben ik volgende maand miljonair!".
Iets meer feiten in dit topic ajb.
Wat pikt?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Zo ben ik weer eens, en experts hoelang denken jullie dat Putin dit nog pikt?
Heb jij ook een glazen bol?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt je gezonde verstand gebruiken hoor.
• Een generaal heeft een staf.
• Zijn staf bestaat uit hoge officieren.
• Die zitten meestal bij elkaar in een kamer. Dat praat wat makkelijker.
• Blaas het gebouw op....
Taaadaaaaa!
2 jaar, 3 maanden, 6 dagen en 2 uur.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Geen tijd om filmpje te bekijken, maar het valt wel mee met die gigantische verliezen dus? (hoop ik)quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:04 schreef oheng het volgende:
Aangezien er wat berichten zijn over russische terreinwinst en "gigantische Oekrainsche verliezen" van o.a. Bradleys, hier de ATP frontline update.
Ik denk dat hij voor die tijd weg is. Zo'n week als dit is best wel slecht voor zijn gestel geweest denk ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
2 jaar, 3 maanden, 6 dagen en 2 uur.
Gaat ie nu NATO aanvallen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Bedoel je dit? Gaat Poetin schuimbekken hierover denk je? Of gaat hij huilen? Of met ketchupflessen gooien?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
NOEKSquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gaat ie nu NATO aanvallen?
De exacte aantallen heb ik nog niet geteld (10? 15?), maar de verloren Bradleys zijn van een paar dagen geleden, en voorbij de 1e russische loopgraaf bij Robotyne.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen tijd om filmpje te bekijken, maar het valt wel mee met die gigantische verliezen dus? (hoop ik)
Optie 4 dreigen met noeks.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bedoel je dit? Gaat Poetin schuimbekken hierover denk je? Of gaat hij huilen? Of met ketchupflessen gooien?
[ twitter ]
Eindelijk komen de 1000 T14 Armada's in actiequote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Optie 4 dreigen met noeks.
Dat is het enige wat ie nog heeft!
Of "Rusbot modus" hij gaat nu echt met de volle 100% aanvallen!
aangezien nu maar 20% van het land en lucht leger in oekraiene vecht!!
Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat grootse Leider Poetin binnenkort met al die elitetroepen en armata's die hij tot nu toe achter de hand heeft gehouden een glorieuze intocht in Kyiv maakt. Geef het twee of drie dagen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik heb nog niks gezien over voortgang bij robotyne. Maar twitter is dan ook kapotquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:56 schreef oheng het volgende:
[..]
De exacte aantallen heb ik nog niet geteld (10? 15?), maar de verloren Bradleys zijn van een paar dagen geleden, en voorbij de 1e russische loopgraaf bij Robotyne.
Zegt verder weinig over welke schade de Bradleys gedaan hebben, en de overlevingskansen voor de bemanning is hoger dan bij het oude soviet spul.
CNNquote:NATO allies have expressed “serious concern” over Iran’s “malicious activities” within allied territory, urging the country to stop supplying drones to Russia for use in the war in Ukraine.
In a joint communiqu published Tuesday during a meeting in Lithuania, NATO allies stressed that “Iran’s support to the Russian war of aggression against Ukraine” is impacting Euro-Atlantic security.
“We call upon Iran to cease its military support to Russia, in particular its transfer of Uncrewed Aerial Vehicles (UAVs) which have been used to attack critical infrastructure, causing widespread civilian casualties,” NATO allies said.
Duitsers volgend jaar pas de 2%quote:Germany will spend 2% of its economic output on defense as early as next year, Chancellor Olaf Scholz said Tuesday.
Stuk of 12 als we afgaan van de foto's van VOIN_DV. Daarnaast vooral veel videomateriaal van helicopters die voertuigen vernietigen. Qua lancets lijkt het wat rustiger te zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:56 schreef oheng het volgende:
[..]
De exacte aantallen heb ik nog niet geteld (10? 15?), maar de verloren Bradleys zijn van een paar dagen geleden, en voorbij de 1e russische loopgraaf bij Robotyne.
Zegt verder weinig over welke schade de Bradleys gedaan hebben, en de overlevingskansen voor de bemanning is hoger dan bij het oude soviet spul.
Genot, misschien nog wel meer dan wagner troepen die afgeknald worden. Onze tiktok prinsjes van Kadyrov.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)-ukraine/ar-AA1dJ5je
Kadyrov's Troops 'Crushed' with HIMARS Near Bakhmut—Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)nce_a_mass_casualty/quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Iemand een link naar de vermoedelijke video?
https://www.msn.com/en-us(...)-ukraine/ar-AA1dJ5je
Kadyrov's Troops 'Crushed' with HIMARS Near Bakhmut—Ukraine
Bijzondere "roos" in die vrachtwagen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:06 schreef Delenlill het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)nce_a_mass_casualty/
(Niet op klikken als je niet tegen gore/dode Russen kunt)
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:06 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Waar is die Solovyov gebleven? Dat is manisch depressief in zijn kelder in een microfoon zit te bazelen. Die heb ik sinds dat Wagnergeintje niet meer in dat soort filmpjes voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:14 schreef Aether het volgende:
Volgens mij is de vriendschap voorbij
[ twitter ]
Zegt niet zo heel veel. Het kan best dat de bestellingen de deur uit zijn, maar de rekeningen nog niet binnen zijn.quote:
Moet haast wel zelfmoord zijn want door HIMARS en de truck is nog redelijk heel verder krijg je niet zulke verwondingen lijkt me.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijzondere "roos" in die vrachtwagen.
Raar filmpje met al die duttende soldaten en de voertuigen en gebouwen nog intact?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:06 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Sowieso ben ik benieuwd wat er gebeurd is. Want de schade, op alle lijken na, lijkt mee te vallen. Misschien zo'n HIMARS met hagel?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Moet haast wel zelfmoord zijn want door HIMARS en de truck is nog redelijk heel verder krijg je niet zulke verwondingen lijkt me.
Gexecuteerd?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Moet haast wel zelfmoord zijn want door HIMARS en de truck is nog redelijk heel verder krijg je niet zulke verwondingen lijkt me.
Zeg maar net als de zionisten in Palestinaquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_1300_cars_stuck_at/
After russia invaded crimea, russians started pouring in as colonists to change the demographics of the region. It's a tactic russia has been using for more than 100 years to legitimize the territories it captures in the long run.
The same thing that happened to Knigsberg, Karelia and other regions. In a few decades from now russians will argue that crimea was always ethnically russian.
Dan zou je dit moeten zienquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sowieso ben ik benieuwd wat er gebeurd is. Want de schade, op alle lijken na, lijkt mee te vallen. Misschien zo'n HIMARS met hagel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik betwijfel eerder of Putin nog wel aan de touwtjes trekt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:34 schreef Slayage het volgende:
Een mogelijke theorie die ik niet eerder had gelezen [ twitter ][ twitter ]
En de Turken in Turkije.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zeg maar net als de zionisten in Palestina
De censusdata is vrij duidelijk inderdaadquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_1300_cars_stuck_at/
After russia invaded crimea, russians started pouring in as colonists to change the demographics of the region. It's a tactic russia has been using for more than 100 years to legitimize the territories it captures in the long run.
The same thing that happened to Knigsberg, Karelia and other regions. In a few decades from now russians will argue that crimea was always ethnically russian.
Ben je boos, pluk een roosquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijzondere "roos" in die vrachtwagen.
Daarvan zullen er flink wat vertrekken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De censusdata is vrij duidelijk inderdaad
1989 - 67% Russen
2001 - 60,4%
2014 - 67,9%
2021 - 76,4%
Wat nog interessant is, is dat de etnische Tataren niet zijn vertrokken, maar juist in aantal zijn toegenomen. Ik dacht eigenlijk dat een deel van hun ook de wijk had genomen.
Alsof de Turken van nu, muv gedeeltelijk de taal, ook maar iets te maken hebben met de Turken die 1300 jaar geleden naar Anatoli zijn getrokken. Die Turken zijn volledig vermengd met de Anatolische locals. Iets wat de zionistische apartheidsstaat nooit zal doen.quote:
Beetje naeve voorstelling van zaken.quote:
Cuckold Poetin gaat nog heel veel meer moeten accepteren, niemand neemt die mchtegern Peter de grote nog serieus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Beter opletten want dit is precies wat ik gepost heb hierquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:34 schreef Slayage het volgende:
Een mogelijke theorie die ik niet eerder had gelezen [ twitter ][ twitter ]
Weinig baarden, weten we wel zeker dat dit het tiktokkende geitenbataljon is?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:06 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Niet 100 procent. Maar ze spreken Tsjetsjeens. En het is het filmpje wat genoemd werd in het artikel. Daar de details overeenkomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Weinig baarden, weten we wel zeker dat dit het tiktokkende geitenbataljon is?
En dan zat het Oekranse leger en het verderfelijke Westen vol met homo'squote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:58 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Behoorlijk bad ass mannelijk ook, zo'n bloemetjesgordijn.
Eind dit jaar bij de Navo, krijgt Rusland ruimschoots de tijd om op lazeren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:39 schreef 3rr0r het volgende:
Hoe ziet Zelensky dat eigenlijk voor zich, Oekraine snapt dat zolang ze in oorlog zijn ze niet bij de NAVO kunnen komen. Hoe lang de oorlog nog duurt is niet duidelijk. Hoe zou men Oekraine dan een tijdspad kunnen geven, waarvan ze teleurgesteld waren dat ze die niet kregen?
Ah, ik heb een gevoelige snaar geraakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Alsof de Turken van nu, muv gedeeltelijk de taal, ook maar iets te maken hebben met de Turken die 1300 jaar geleden naar Anatoli zijn getrokken. Die Turken zijn volledig vermengd met de Anatolische locals. Iets wat de zionistische apartheidsstaat nooit zal doen.
Gezien de miljardenhulp en enorme steun aan wapens, raketten en ammunitie zitten ze al voor 85% bij de NAVO.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eind dit jaar bij de Navo, krijgt Rusland ruimschoots de tijd om op lazeren.
Hij heeft een plek bij het raam gekregenquote:
Het is waarschijnlijker dat men komt met een oplossing extern van de Navo. Veiligheidsgaranties zonder daarvoor direct vrede gesloten moet worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eind dit jaar bij de Navo, krijgt Rusland ruimschoots de tijd om op lazeren.
Laten we het eerder op 6% houden. De NAVO landen hebben amper nog wat laten zien joh.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gezien de miljardenhulp en enorme steun aan wapens, raketten en ammunitie zitten ze al voor 85% bij de NAVO.
Geen enkel land wat geen lid is zou zo worden gesponsord.
Beetje het afgeschreven spul idd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laten we het eerder op 6% houden. De NAVO landen hebben amper nog wat laten zien joh.
Ik zit me rot te zoeken om russische bronnen. Wie heeft ze?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:23 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ik geeft het nog 2-4 weken voordat Bakhmut weer in Oekraense handen is. Zonder dat ze daadwerkelijk weer voor elke straat moeten gaan vechten.
Al is het misschien slimmer om de Russen in Bakhmut te houden. Daar ze dit stadje zo belangrijk vinden. En heel veel troepen en zo erop stuk gooien. Maar dit blijven ze mogelijk ook nog doen na het verlies ervan.
Het terug winnen van Bakhmut zal ook een erg grote morele overwinning zijn voor Oekrane, en een erg grote morele verlies voor Rusland. Wat ze moeilijk zullen kunnen verbergen voor de Russische burger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over Wagner gesproken, hier is misschien een interessant idee: wat nou als putin nieuwe informatie heeft gekregen van de bijeenkomst met de milbloggers een paar weken voor de Wagner muiterij? En daarna van Prigozhin nogmaals de waarheid heeft gekregen van de situatie op het slagveld?
Verklaart een heleboel, zoals waarom Gerasimov is vervangen, en waarom Prigozhin nog leeft.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laten we het eerder op 6% houden. De NAVO landen hebben amper nog wat laten zien joh.
In het begin was het misschien afgeschreven spul.quote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zit me rot te zoeken om russische bronnen. Wie heeft ze?
Het is wel zo dat bijvoorbeeld Wagner bronnen al aangeven dat de situatie rond Bakhmut bijna kritiek wordt.
Vertaling:Kritiek zou ik het niet direct willen noemen maar er is aardig wat druk op de posities ten noorden van Bagmoet. Met name bij Rozdolivka en bij Berkhivka is er wat progressie geboekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over Wagner gesproken, hier is misschien een interessant idee: wat nou als putin nieuwe informatie heeft gekregen van de bijeenkomst met de milbloggers een paar weken voor de Wagner muiterij? En daarna van Prigozhin nogmaals de waarheid heeft gekregen van de situatie op het slagveld?
Verklaart een heleboel, zoals waarom Gerasimov is vervangen, en waarom Prigozhin nog leeft.
In het zuiden is het problematisch geweest bij Klishiivka, maar dat zou weer in Russische handen zijn volgens bepaalde bronnen.
De Russen zijn daar toch in het noorden en zuiden zo'n 4km teruggedrongen.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Jawel dat zijn ze wel. Op de Partiots na. Zelfs de meeste Leopards komen uit de opslag en moeten eerst gereviseerd worden. Bijvoorbeeld Spanje heeft 219 Leopard 2A6 (2E), maar stuurt 6 Leopard 2A4 uit de opslag.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
In het begin was het misschien afgeschreven spul.
Maar challengers, Leopards, Patriots, Abrahams, Bradleys etc. zijn geen 'afgeschreven spul'.
De storm shadows, scalps en patriots zijn het enige moderne, misschien wat drone-achtig spul.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Jawel dat zijn ze wel. Op de Partiots na. Zelfs de meeste Leopards komen uit de opslag en moeten eerst gereviseerd worden. Bijvoorbeeld Spanje heeft 219 Leopard 2A6 (2E), maar stuurt 6 Leopard 2A4 uit de opslag.
De VS heeft een hele woestijn vol Bradleys en Abrahms staan.
Dat wordt toch opgeheven en de huurlingen contracten aangeboden in het reguliere leger?quote:
Die hebben daar de hele tijd gestaan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:27 schreef ExTec het volgende:
De hele bekende plek is ondertussen onder controle van oekraine, en het bergen van de voertuigen kan beginnen. Zeker die leopard zullen ze prima weer kunnen repareren.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/WarUpdater/status/1678755524068745218
Als je kijkt hoe snel Oekarine optrekt rond Bakhmut, dan kun je verwachten dat over 2 maanden Bakhmut in een operationele omsingeling zit. Of eerder.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kritiek zou ik het niet direct willen noemen maar er is aardig wat druk op de posities ten noorden van Bagmoet. Met name bij Rozdolivka en bij Berkhivka is er wat progressie geboekt.
In het zuiden is het problematisch geweest bij Klishiivka, maar dat zou weer in Russische handen zijn volgens bepaalde bronnen.
De Russen zijn daar toch in het noorden en zuiden zo'n 4km teruggedrongen.
Bedoel je dat het raar is dat rus het niet definitief heeft opgeblazen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die hebben daar de hele tijd gestaan?
Als het niet veilig is om ze te bergen lijkt me dat logisch toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die hebben daar de hele tijd gestaan?
Eerder denk ik. Ik lees niks over roulatie van Russische troepen sinds Wagner, dus de troepen die er zitten moeten zwaar uitgeput zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe snel Oekarine optrekt rond Bakhmut, dan kun je verwachten dat over 2 maanden Bakhmut in een operationele omsingeling zit. Of eerder.
Ja, dat zeker. Het lijkt erop alsof we eerste een 2e slag om Soledar krijgen, waarna men Bagmoet vanuit het noorden en westen kan belegeren. Gezien de hoger gelegen grond is het in het zuiden denk ik lastiger.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe snel Oekarine optrekt rond Bakhmut, dan kun je verwachten dat over 2 maanden Bakhmut in een operationele omsingeling zit. Of eerder.
Ondertussen de logistiek lastigvallen met drones en raketten. Prima strategie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Eerder denk ik. Ik lees niks over roulatie van Russische troepen sinds Wagner, dus de troepen die er zitten moeten zwaar uitgeput zijn.
Met Spanje neem je dan ook een heel slecht voorbeeld. Duitsers hebben wel 2A6 geleverd. Challenger is ook gewoon goed materieel. Net als Bradleys en Strykers. En Abrams..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Jawel dat zijn ze wel. Op de Partiots na. Zelfs de meeste Leopards komen uit de opslag en moeten eerst gereviseerd worden. Bijvoorbeeld Spanje heeft 219 Leopard 2A6 (2E), maar stuurt 6 Leopard 2A4 uit de opslag.
De VS heeft een hele woestijn vol Bradleys en Abrahms staan.
Russen zouden toch staan te springen om die dingen te jatten?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bedoel je dat het raar is dat rus het niet definitief heeft opgeblazen?
Ik klaag niet! Integendeel!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ondertussen de logistiek lastigvallen met drones en raketten. Prima strategie.
De M777's zijn ook niet zo ouderwets meen ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Met Spanje neem je dan ook een heel slecht voorbeeld. Duitsers hebben wel 2A6 geleverd. Challenger is ook gewoon goed materieel. Net als Bradleys en Strykers. En Abrams..
Kun je net doen alsof er alleen meuk wordt geleverd maar dat is onzin.
We zien niet de bradley 2a4, niet de Abrams m1a2vSep3, niet de challenger 3, strykers gaan eruit bij de vs, net als die ontelbare humvees.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Met Spanje neem je dan ook een heel slecht voorbeeld. Duitsers hebben wel 2A6 geleverd. Challenger is ook gewoon goed materieel. Net als Bradleys en Strykers. En Abrams..
Duitsland leverde de 2A6 uit de opslag. En we weten allemaal hoe de afgelopen jaren specifiek de Duitse en Engelse legers zijn wegbezuinigd "want er kwam toch nooit meer een grootschalige landoorlog", of iets in die trant.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, maar als je kijkt naar hoe de oorlog wordt gevoerd, dan zijn ze wel een beetje "obsolete", want kwetsbaar voor counter artillerie/drones. SPG's zijn meer de toekomst van artillerie, als er al een toekomst is voor artillerie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De M777's zijn ook niet zo ouderwets meen ik.
Het is een minder goede systeem, omdat ze fixed zijn en daardoor vatbaarder voor counter artillerie zoals je zegt. Dat betekent niet dat ze obsolete zijn of niet goed presteren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, maar als je kijkt naar hoe de oorlog wordt gevoerd, dan zijn ze wel een beetje "obsolete", want kwetsbaar voor counter artillerie/drones. SPG's zijn meer de toekomst van artillerie, als er al een toekomst is voor artillerie.
De M777 lijkt niet goed te presteren in Oekraine. In ieder geval een derde is beschadigd of vernietigd. En er zijn 173 M777 geleverd.
Het zijn met name drone aanvallen in het geval van de M777 inderdaad.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, maar als je kijkt naar hoe de oorlog wordt gevoerd, dan zijn ze wel een beetje "obsolete", want kwetsbaar voor counter artillerie/drones. SPG's zijn meer de toekomst van artillerie, als er al een toekomst is voor artillerie.
De M777 lijkt niet goed te presteren in Oekraine. In ieder geval een derde is beschadigd of vernietigd. En er zijn 173 M777 geleverd.
Ze hadden drie opties gekregen van Putin.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt toch opgeheven en de huurlingen contracten aangeboden in het reguliere leger?
Als je ziet hoe snel de ontwikkelingen deze oorlog al zijn op drone gebied (soms met gewoon huisvlijt) zal die de komende jaren wel flink gaan toenemen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn met name drone aanvallen in het geval van de M777 inderdaad.
Hier staan al ~51 (er zullen wellicht wat dubbele tussen zitten) van lancetaanvallen op M777's. Het zal vooral afhangen van de ontwikkelingen op drone gebied.
Interessant om het ook eens van de andere kant te zien. Zo te zien heeft Oekrane wat voertuigen en zo verloren. Al zag het er niet naar uit dat ze totaal verwoest waren. En van wat ik lees was het een wat ouder filmpje en is dat gedeelte ondertussen weer van Oekrane.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Andrew Perpetua heeft een video van de russische kant + geolokatie.
[ twitter ]
Natuurlijk. Daarom denk ik niet dat het gebied waar dit gebeurde lang onder Ruslands toezicht stond. En dat het te gevaarlijk was om daadwerkelijk deze voertuigen te bergen (voor beide kanten, wat nu dus blijkbaar niet meer het geval is)quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Russen zouden toch staan te springen om die dingen te jatten?
Geen verrassing dit !quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Vandaar dat hij nog leeft. Putin heeft hem nodig.
Naja de levertijd van nu bestelde F35's is bijna 10 jaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zelfs als ie dat doet dan gaat het nog decennia duren voordat hij/Turkije weer vertrouwd wordt.
Volgens dat filmpje gebruikte Oekrane clustermunitie, maar daar heb ik gister nog niets over gehoord?quote:
Kan alleen de eerste tweet lezenquote:Op woensdag 12 juli 2023 09:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi draadje
- VS artillery shell factories draaien 24/7
- extra fabrieken worden gebouwd
- private sector mag nu ook leveren
- diverse EU fabrikanten gaan ook hun productie ophogen
[ twitter ]
Vervanger Tiummerfrans dus.quote:
Tadaa!quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kan alleen de eerste tweet lezen
Heb je zo'n threadapp linkie ofzo?
Dit zijn boeiende (en belangrijke) ontwikkelingen.
Ja die snapte ik ook niet. Hij wil een tijdspad maar het is nu nog helemaal onduidelijk hoe en wat de oorlog gaat aflopen. Ze hebben het hele programma al verkort voor ze. Af verwacht hij iets van: de dag na de bevrijding van heel Oekraine kan het lid worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:39 schreef 3rr0r het volgende:
Hoe ziet Zelensky dat eigenlijk voor zich, Oekraine snapt dat zolang ze in oorlog zijn ze niet bij de NAVO kunnen komen. Hoe lang de oorlog nog duurt is niet duidelijk. Hoe zou men Oekraine dan een tijdspad kunnen geven, waarvan ze teleurgesteld waren dat ze die niet kregen?
quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tadaa!![]()
https://threadreaderapp.com/thread/1678984639522951168.html
Het enige wat ik kan zien is een beetje rook uit de uitlaat en motorgeronk. Maar wat de daadwerkelijk staat ervan is kun je met deze hoek niet zien. Zou me niks verbazen als hij op een mijn gereden is ofzo.quote:
Een foto van een t-90m was genoeg om ons te laten geloven dat Oekrane deze in handen had.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan zien is een beetje rook uit de uitlaat en motorgeronk. Maar wat de daadwerkelijk staat ervan is kun je met deze hoek niet zien. Zou me niks verbazen als hij op een mijn gereden is ofzo.
Wat selfies met een Bradley wil niet zeggen dat ze deze daadwerkelijk gevangen hebben. Daarvoor moeten ze er ook nog mee weg kunnen rijden. Of hem via een andere manier meekrijgen.
Tja maar dat telt net zo als bij elk voertuig waar mee Oekrane op de foto gaan natuurlijkquote:Op woensdag 12 juli 2023 09:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan zien is een beetje rook uit de uitlaat en motorgeronk. Maar wat de daadwerkelijk staat ervan is kun je met deze hoek niet zien. Zou me niks verbazen als hij op een mijn gereden is ofzo.
Wat selfies met een Bradley wil niet zeggen dat ze deze daadwerkelijk gevangen hebben. Daarvoor moeten ze er ook nog mee weg kunnen rijden. Of hem via een andere manier meekrijgen.
Wat ik wel grappig vindt is dat door die rook, en het gele veld het net lijkt of er een Oekraense vlag naast hangt.
Volgens Russische bronnen. Ik denk niet dat dit daadwerkelijk gebeurd is. Maar dat het een leugentje is nadat Amerika toegezegd heeft om clustermunitie te leveren. Met als doel om Oekrane in een kwaad daglicht te zetten. Of mogelijk als argument om te escaleren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens dat filmpje gebruikte Oekrane clustermunitie, maar daar heb ik gister nog niets over gehoord?
Vanaf het begin van het conflict gebruiken Oekrane en Rusland clustermunitie. Beide partijen hebben het verdrag aangaande clustermunitie ook niet ondertekend.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:10 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Volgens Russische bronnen. Ik denk niet dat dit daadwerkelijk gebeurd is. Maar dat het een leugentje is nadat Amerika toegezegd heeft om clustermunitie te leveren. Met als doel om Oekrane in een kwaad daglicht te zetten. Of mogelijk als argument om te escaleren.
Ik verwacht namelijk niet dat Oekraense clustermunitie zou gebruiken op een stad. Vooral niet in deze fase van de oorlog. Want dat zou hun steun kunnen kosten. En mogelijk de toegezegde clustermunitie.
Dat het een dag na de toezegging gebeurd is maakt het alleen maar verdachter in mijn ogen.
Die t-90m was gevangen genomen toen Rusland zich gehaast terug trok uit de Kharkiv regio. En hiermee een hele berg aan apparatuur en wapens achter liet. Waar meer dan genoeg bewijs voor geleverd is. Er was niet alleen een foto maar ook een video van die tank. En Rusland heeft dat land niet meer terug gewonnen. Dus Oekrane heeft alle tijd gehad om te pakken wat ze pakken konden. En voor zover ik kon zien was het niet duidelijk of deze tank nog in werkende staat was of niet. En hoeveel schade er eventueel aan was/en of het te repareren was.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een foto van een t-90m was genoeg om ons te laten geloven dat Oekrane deze in handen had.
Nu een video met ronkende motor en lachende Russen en dat is dan niet genoeg?
Dat ontken ik niet. Maar op dit ogenblik zou het gewoon heel erg dom zijn van Oekrane om clustermunitie in een stad te gebruiken. Vooral ook omdat de wereld verdeeld is over de levering hiervan door Amerika.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vanaf het begin van het conflict gebruiken Oekrane en Rusland clustermunitie. Beide partijen hebben het verdrag aangaande clustermunitie ook niet ondertekend.
Je hebt gelijk dat hij nog weggesleept moet worden. Maar dat gold vaak ook voor Oekraense claims.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:21 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die t-90m was gevangen genomen toen Rusland zich gehaast terug trok uit de Kharkiv regio. En hiermee een hele berg aan apparatuur en wapens achter liet. Waar meer dan genoeg bewijs voor geleverd is. Er was niet alleen een foto maar een ook video van die tank. En Rusland heeft dat land niet meer terug gewonnen. Dus Oekrane heeft alle tijd gehad om te pakken wat ze pakken konden. En voor zover ik kon zien was het niet duidelijk of deze tank nog in werkende staat was of niet. En hoeveel schade er eventueel aan was/en of het te repareren was.
Rusland is op dit ogenblik weer terrein aan het verliezen. Wat vandaag nog onder hun controle valt hoeft morgen niet meer zo te zijn. Zoals ik al zei. Om deze Bradley daadwerkelijk gevangen te nemen moeten ze er of mee weg kunnen rijden. Of ze moeten hem op een andere manier mee kunnen krijgen (een bergingsvoertuig/weg slepen met een tank ofzo)
En het zou niet de eerste keer zijn dat Rusland zogenaamd iets gevangen neemt, hier uitgebreid mee in de media belandt om er dan later achter te komen dat hij nog steeds op dezelfde plek is als waar hij achtergelaten is wanneer Oekrane het grondgebied weer terugneemt.
Dus ja. Ik neem dit soort berichten van Oekrane serieuzer dan van Rusland.
Dat is zo. Het zou heel bijzonder zijn als ze helemaal niks van het moderne westers spul in handen krijgen. Ze zitten in het midden van een oorlog natuurlijk. En deze oorlog is nog lang niet voorbij.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat hij nog weggesleept moet worden. Maar dat gold vaak ook voor Oekraense claims.
Voor als nog ziet het er niet positief uit.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voor de Russen westers spul in hun handen krijgen ook.
Er liggen helemaal geen steden in bereik van clustermunitie, behalve donetsk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:23 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Maar op dit ogenblik zou het gewoon heel erg dom zijn van Oekrane om clustermunitie in een stad te gebruiken. Vooral ook omdat de wereld verdeeld is over de levering hiervan door Amerika.
Tokmak is een stad met 30.000 inwoners en ligt 25 kilometer van het front. Lijkt me dat 25 kilometer wel te bereiken is.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er liggen helemaal geen steden in bereik van clustermunitie, behalve donetsk.
Dit is een verzonnen probleem. Oekrane, Rusland en de VS hebben het clustermunitieverdrag niet ondertekend en zijn dus vrij dit soort munitie te gebruiken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:23 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Maar op dit ogenblik zou het gewoon heel erg dom zijn van Oekrane om clustermunitie in een stad te gebruiken. Vooral ook omdat de wereld verdeeld is over de levering hiervan door Amerika.
Grote kans dat de track er af ligt, mobility kill.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nu een video met ronkende motor en lachende Russen en dat is dan niet genoeg?
Het is geen verzonnen probleem. Oekrane wil bij de NAVO en de EU komen. De meeste landen in de NAVO en EU zijn tegen het gebruik van clustermunitie (zij hebben het verdrag wel ondertekend). Wanneer Oekrane clustermunitie gaat gebruiken in steden en er burgerslachtoffers vallen dan zou dit stemmen kunnen kosten. (Denk bijvoorbeeld aan een Hongarije die sowieso al tegen Oekrane is en aan de kant van Rusland staat)quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een verzonnen probleem. Oekrane, Rusland en de VS hebben het clustermunitieverdrag niet ondertekend en zijn dus vrij dit soort munitie te gebruiken.
Het staat andere landen die dit verdrag wel ondertekend hebben dit soort munitie niet te leveren; de vraag is dan wel, waarom vernietig je het niet gewoon?
Ding is vast te slepen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grote kans dat de track er af ligt, mobility kill.
Het is moeilijk voor te stellen dat oekraine dat ding in volledig werkende conditie heeft achtergelaten.
Anderzijds hebben ze er helemaal niks aan. rus heeft geen munitie voor het hoofd kanon en geen reserve tow raketten. Dat itt een T-90, waarvan oekraine alles heeft om hem meteen te gaan gebruiken.
True, maar niet anders dan post #127, is het dan wel zaaks dat waar die staat geen greyzone is. Want als het niet veilig is, kun je geen bergingsvoertuig sturen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ding is vast te slepen.
Positief is het niet dat de Russen het ding hebben. En wel een moraal boost voor de Rus.
Die stad heeft het ook altijd zwaar te verduren....quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:11 schreef Anton91 het volgende:
Een ammo depot geraakt in Sevastopol?
[ twitter ]
Ah ja, je weet het allemaal niet. Toch is men op Oekraense filmpjes en claims nooit zo kritisch als op de Russische.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
True, maar niet anders dan post #127, is het dan wel zaaks dat waar die staat geen greyzone is. Want als het niet veilig is, kun je geen bergingsvoertuig sturen.
MBT locatie van #127 waren er ook filmpjes waar er orcs rondliepen, en zoals het orcs betaamt alles jatte wat maar vaag waardevol was.
Maar zo slim om de boel permanent te te vernietigen waren ze niet.
Overigens houd het filmpje precies op waar je ziet dat er eentje gaat rennen. Inkomende artillerie misschien?
Dan is mijn definitie van stad andersquote:Op woensdag 12 juli 2023 10:44 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Tokmak is een stad met 30.000 inwoners en ligt 25 kilometer van het front. Lijkt me dat 25 kilometer wel te bereiken is.
_was_ dat een jaar terug ...quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:44 schreef Delenlill het volgende:
Tokmak is een stad met 30.000 inwoners en ligt 25 kilometer van het front. Lijkt me dat 25 kilometer wel te bereiken is.
Dat ben ik wel met je eens hoor, het is wat het isquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch is men op Oekraense filmpjes en claims nooit zo kritisch als op de Russische.
Stad of dorp zal niet veel uitmaken. Bewoond gebied, dat is waar je niet teveel van dat spul wil hebben liggen.quote:
Dat komt omdat Russische foto's en filmpjes te vaak erg onbetrouwbaar gebleken zijn. Tenminste in mijn ogen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah ja, je weet het allemaal niet. Toch is men op Oekraense filmpjes en claims nooit zo kritisch als op de Russische.
Dat geloof ik ook wel. Men zal het ding wel wat uit elkaar halen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor, het is wat het is
Maar verschil blijft dat als rus dat ding wegsleept, ze dat alleen doen voor PR. Ze hebben er voor de rest niks aan.
De kleinste stad in Nederland heeft 30 inwoners, Staverden. (heeft stadsrechten dus is een officile stad). Al zou ik dat persoonlijk ook geen stad noemen lol.quote:
Oekraners moeten het vooral hebben van propagandabeelden en verhalen waaruit de ellende en bruutheid van de Rus blijkt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat komt omdat Russische foto's en filmpjes te vaak erg onbetrouwbaar gebleken zijn. Tenminste in mijn ogen.
Bijvoorbeeld in scene gezette beelden. Propaganda. Oekraense verliezen die vanuit 100 verschillende hoeken weken lang als nieuw uitgebracht worden. Zelfs beelden van aanvallen op hun eigen troepen worden als successen uitgebracht.
Beelden van Rusland zijn keer op keer onbetrouwbaar gebleken. Net zoals nieuwsberichten. Terwijl beelden van Oekrane keer op keer bewezen zijn. Via verschillende bronnen.
Natuurlijk zijn ook niet alle Oekraense beelden 100 procent betrouwbaar. En ook zij maken gebruik van propaganda. Dus ja je moet niet alles met 100 procent zekerheid aannemen. Altijd kritisch blijven nadenken.
Mooi was dat ja, ik heb dezelfde leopard wel dertien keer zien ontploffen telkens met een andere invalshoek of filter er overheenquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat komt omdat Russische foto's en filmpjes te vaak erg onbetrouwbaar gebleken zijn. Tenminste in mijn ogen.
Bijvoorbeeld in scene gezette beelden. Propaganda. Oekraense verliezen die vanuit 100 verschillende hoeken weken lang als nieuw uitgebracht worden. Zelfs beelden van aanvallen op hun eigen troepen worden als successen uitgebracht.
Beelden van Rusland zijn keer op keer onbetrouwbaar gebleken. Net zoals nieuwsberichten. Terwijl beelden van Oekrane keer op keer bewezen zijn. Via verschillende bronnen.
Natuurlijk zijn ook niet alle Oekraense beelden 100 procent betrouwbaar. En ook zij maken gebruik van propaganda. Dus ja je moet niet alles met 100 procent zekerheid aannemen. Altijd kritisch blijven nadenken.
Stadrechten is sowieso geen ding meer. Want anders zou Den Haag geen stad zijnquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:21 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De kleinste stad in Nederland heeft 30 inwoners, Staverden. (heeft stadsrechten dus is een officile stad). Al zou ik dat persoonlijk ook geen stad noemen lol.
Zit werkelijk niks in wat boeiend is.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. Men zal het ding wel wat uit elkaar halen.
Op dit ogenblik heeft het natuurlijk geen 30.000 inwoners meer. En het zou natuurlijk kunnen dat alle Oekraners weg getransporteerd zijn. Maar het zou ook kunnen dat er een aantal achtergebleven zijn. En dat er Russische burgers voor in de plaats zijn gekomen (zoals in andere bezette gebieden). Ik weet niet hoe dit met Tokmak zit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
_was_ dat een jaar terug ...
in mei heeft het russische leger die stad geheel ge-evacueerd en alle burgers weggetransporteerd omdat ze vermoedelijk zich ook in de stad wilden verschansen en het als logstiek knooppunt benutten voor hun verdediging, en daar geen pottekijkers wilden hebben (in dat gebied vonden voorheen ook vaker partisanen-aanslagen plaats)
Heeft het dan niet veel zin om niet net te doen alsof je hier kunt stellen heel goed te weten hoe alles zit?quote:
Dat is zo. Voor Oekrane is het belangrijk om de wereld te laten zien hoe slecht Rusland wel niet is. Natuurlijk is veel van deze ellende en bruutheid helaas wel werkelijkheid.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Oekraners moeten het vooral hebben van propagandabeelden en verhalen waaruit de ellende en bruutheid van de Rus blijkt.
Neem die pallet met geplette Russen. 5 onduidelijke foto’s met een opmerking geplette Russen en iedereen ging ermee aan de haal.
En dan post iemand die foto en maakt de grap dat er weinig verschil zit tussen Russen (dood of levend) en verrotte dierenvoeding en voor je het weet....quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:47 schreef Delenlill het volgende:
Hier staat dat het dierenvoeding is dat weggerot is.
Dat is zo. Stadsrechten zijn meer symbolisch tegenwoorden. Al hangt het ervan af wanneer ze uitgegeven zijn las ik net. Wat is volgens jou een stad dan?quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Stadrechten is sowieso geen ding meer. Want anders zou Den Haag geen stad zijn
Nouja weet niet helemaal of dit het topic om een discussie te houden over wat wel of niet een stad isquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:51 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat is zo. Stadsrechten zijn meer symbolisch tegenwoorden. Al hangt het ervan af wanneer ze uitgegeven zijn las ik net. Wat is volgens jou een stad dan?
Het enige waarbij ik zei dat het een feit is in dat bericht is dat Oekrane voorzichtiger moet zijn dan Rusland. Omdat zij afhankelijk zijn van ons. En dat Tokmak weer bewoond gaat worden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Heeft het dan niet veel zin om niet net te doen alsof je hier kunt stellen heel goed te weten hoe alles zit?
inclusief dat jij wel beter dan de oekrainers zou weten wat de "feiten" zouden zijn? (waarvan ik eerder vermoed dat je de exacte definitie van het woord "feit" net zo min kent als de situatie in Tokmak) en hen heel stoer vanaf je toetsenbord gaan mededelen dat "de oekrainers voorzichtiger moeten zijn"
Oekrane kan niet zomaar de ene na de andere oorlogsmisdaad begaan zoals Rusland dat doet.quote:Feit is dat Oekrane voorzichtiger moet zijn dan Rusland met wat ze doen. Omdat ze afhankelijk zijn van onze hulp (NATO/EU/Enz.) En ook omdat Tokmak in de toekomst gewoon weer bewoond gaat worden. Mogelijk al voordat deze hele oorlog voorbij is.
Je weet kennelijk ook niet wat de definitie een Feit is.... Dat is namelijk je mening, als je dat zo vind; verder prima, maar ga dat geen "feit" noemen enkel om je eigen mening anderen op te willen drukken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:04 schreef Delenlill het volgende:
Het enige waarbij ik zei dat het een feit is in dat bericht is dat Oekrane voorzichtiger moet zijn dan Rusland.
Wij van WC eend raden mensen af om andere merken dan WC eend te gebruikenquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:19 schreef Aether het volgende:
Kremlin: veiligheidsgaranties van het Westen aan Oekrane 'gevaarlijk'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70643030
Volgens Rusland is het misleidend en "mogelijk zeer gevaarlijk" dat het Westen veiligheidsgaranties geeft aan Oekrane. Ook zegt het Kremlin dat ze de veiligheid van Rusland schenden.
Verder zei het Kremlin vandaag "een zeer negatieve houding" ten aanzien van de mogelijke toetreding van Oekrane tot de NAVO.
Ogh gut.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:19 schreef Aether het volgende:
Volgens Rusland is het misleidend en "mogelijk zeer gevaarlijk" dat het Westen veiligheidsgaranties geeft aan Oekrane. Ook zegt het Kremlin dat ze de veiligheid van Rusland schenden.
Verder zei het Kremlin vandaag "een zeer negatieve houding" ten aanzien van de mogelijke toetreding van Oekrane tot de NAVO.
Dat leek mij ook.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:47 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat is zo. Voor Oekrane is het belangrijk om de wereld te laten zien hoe slecht Rusland wel niet is. Natuurlijk is veel van deze ellende en bruutheid helaas wel werkelijkheid.
Die pallet is inderdaad zijn eigen leven gaan leiden. Maar door alles wat Rusland zoal gedaan heeft nemen veel mensen dit in als zoete koek. De meeste mensen zouden het niet verassend vinden.
Ik heb die foto's ook bestudeerd. maar ik kon er geen lijken in zien. Er waren geen ledematen te zien. Of botten. En met het bloed viel het ook mee. Zou van alles geweest kunnen zijn. Van slachtvlees tot uniformen van dode soldaten.
https://www.newsweek.com/(...)bes-belgorod-1811539
Hier staat dat het dierenvoeding is dat weggerot is.
Ik zal de tiende persoon zijn die dit tegen je zegt, dat van die mobiele crematoria is allang onzin gebleken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat leek mij ook.
Alleen de rest van de wereld twijfelt niet dat de Russen er toe in staat zijn zo met hun eigen manschappen om te gaan.
Eerder al waren er al echte beelden dat lijken uit een vrachtwagen werden geschept met een graafmachine.
En lijken die in een trein in Oekrane lagen te rotten.
Plus al die mobiele crematoria, of aangespoelde Russische lijken na de dijkdoorbraak.
En ga maar even door.
Dat is meerdere keren de revue gepasseert.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik zal de tiende persoon zijn die dit tegen je zegt, dat van die mobiele crematoria is allang onzin gebleken.
Er zal een moment moeten komen dat het wel concreter wordt, want anders ligt de controle 100% bij Rusland. Die kunnen zelfs als ze uit alle delen van Oekraine zijn getrapt bommetjes blijven schieten op Oekraine. Ben je dan nog in oorlog? Dan kan het eeuwig duren eer de toetreding waarheid kan worden. Dus ondanks dat je niet precies een tijdspad kan geven nu moet er wel iets meer duidelijkheid zijn zou je zeggen. Echter als je precies gaat formuleren aan welke concrete dingen voldaan moet zijn mbt het punt 'is men wel of niet in oorlog' dan weet Rusland ook weer precies wat ze kunnen blijven saboteren als het ware.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die snapte ik ook niet. Hij wil een tijdspad maar het is nu nog helemaal onduidelijk hoe en wat de oorlog gaat aflopen. Ze hebben het hele programma al verkort voor ze. Af verwacht hij iets van: de dag na de bevrijding van heel Oekraine kan het lid worden.
Ik sluit het ook niet uit, maar ik denk dat aanvankelijk die mobiele crematoria vooral bedoeld waren voor Oekranse slachtoffers. Ze dachten dat ze deels met gejuich onthaald zouden worden maar wisten uiteraard ook dat er wel wat tegenstand zou zijn (of voor het geval dat) en die kun je dan het beste meteen wegruimen alsof ze nooit bestaan hebben om de bevolking van je nieuw ingenomen land niet tegen je te krijgen door ze niet te confronteren met lijken van landgenoten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is meerdere keren de revue gepasseert.
Helemaal in het begin van de oorlog, in de britse sun ofzo, en daarvoor konden idd geen bewezen gevonden worden.
Maar ik las denk verleden weken dat in een bezette stad rus die dingen gebruikte om dooie mobiks te doen verdwijnen.
En of dat ironclad bevestigd is? - nee, putin heeft nog geen antwoord gegeven op mijn mailtje.
Maar ze hebben die dingen niet voor niets.
En dan geld als je voor de rest aanschouwd hoe schrikbarend weinig respect rus heeft voor gevallenen, dit niet buiten scope van wat realistisch is, valt.
quote:Russische inlichtingenchef: met hoofd CIA gesproken over Oekrane
22 min geleden in BUITENLAND
MOSKOU - Het hoofd van de Russische inlichtingendienst FSB heeft gebeld met zijn tegenhanger in de Verenigde Staten, het hoofd van de CIA. Hij heeft eind juni met William Burns besproken ,,wat moet gebeuren met Oekrane", zegt Sergej Narisjkin tegen het Russische staatspersbureau TASS.
Misschien omdat Rusland een track record heeft van de boel besodemieterenquote:Op woensdag 12 juli 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah ja, je weet het allemaal niet. Toch is men op Oekraense filmpjes en claims nooit zo kritisch als op de Russische.
Oekrane jokt soms. Rusland jokt (bijna) altijd. Dan ga je vanzelf met andere bril naar het nieuws kijken, niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er stond een foutje in je tekst.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)proken-over-oekraine
Het moet stoppen, die clustermunitie is vreselijk, dat gaat verschikkelijk bloedig worden voor de russen
Stoppen grote ijzeren gordijn bouwen en de rest van heel Oekraine bij de NATO
[..]
Er wordt vanaf dag 1 al clustermunitie op burgers gemikt door Rusland, maar nu Oekrane ze misschien krijgt en enkel militaire doelen heeft, moeten we meteen stoppen en Rusland belonen voor het gooien van clustermunitie op onschuldige burgers. Curieus standpunt. Genocidaal zou je het kunnen noemen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
Het moet stoppen, die clustermunitie is vreselijk, dat gaat verschikkelijk bloedig worden voor de russen
Wat bedoel je met de rest van Oekrane? Dus nu maar gewoon stoppen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
Stoppen grote ijzeren gordijn bouwen en de rest van oekraine bij de NATO
[..]
Ik zie het verband niet tussen de Ukrainse clustermunitie en dat telegraaf bericht over de geheime dienst overleg over de opstand van vorige maandquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
Stoppen grote ijzeren gordijn bouwen en de rest van oekraine bij de NATO
[..]
Idd, als er toch al een Rheinmetall fabriek in Ukraine komt, waarom dan nog een reparatie center in Polen die zwaar overpriced is? 🤔quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als Polen Duitsers een poot kunnen uitdraaien zullen ze dat niet laten. Maar met een paar maanden staat die Rheinmetall fabriek er, dat zal wel issues oplossen. Maar lees ik nu dat Polen beschadigde tanks stuurde naar Oekrane?
Koppige Polen dan ook want lijkt me dat ze er eerst op gewezen zijn dat hun kosten (onnodig/te) hoog zijn maar men toch niks wilde veranderen waardoor Duitsland nu maar kapt ermee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als Polen Duitsers een poot kunnen uitdraaien zullen ze dat niet laten. Maar met een paar maanden staat die Rheinmetall fabriek er, dat zal wel issues oplossen. Maar lees ik nu dat Polen beschadigde tanks stuurde naar Oekrane?
Dat is wel een beetje de bedoeling jaquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
, dat gaat verschikkelijk bloedig worden voor de russen
ja en dan bedoel ik ook vreselijk bloedig , goed voor je PTSS aandoeningquote:Op woensdag 12 juli 2023 13:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de bedoeling ja
Dat, ik denk dat Polen niet van op de hoogte was van de plannen van Rheinmetall. En dat ze daarom dachten lekker hoog in te kunnen zetten. Nu kan Warschau het "kijk eens hoe slecht Duitsland is voor Polen en voor Oekrane"-riedeltje niet gebruiken. Die fabriek is een prima excuus om Polen even terug te pakken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Idd, als er toch al een Rheinmetall fabriek in Ukraine komt, waarom dan nog een reparatie center in Polen die zwaar overpriced is? 🤔
Girkin: "one must consider the following seriously, the coup was successful. De mensen die de oorlog willen beindigen "peacekeepers" zullen elke nederlaag gebruiken om een slag te slaan tegen de "siloviki" (huidige machthebbers in het Kremlin)"quote:
Even helemaal onbereikbaar.quote:
All-inclusive, met uitzicht op de binnenplaatsquote:
Die pallet was inderdaad sensatie. Net als de zogenaamde dood van Wargonzo.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Oekraners moeten het vooral hebben van propagandabeelden en verhalen waaruit de ellende en bruutheid van de Rus blijkt.
Neem die pallet met geplette Russen. 5 onduidelijke foto’s met een opmerking geplette Russen en iedereen ging ermee aan de haal.
Dat format blijft ook geweldigquote:
Wat mij betreft geven we ze napalm. Niets dan het beste, voor mijn orc vrienden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan bedoel ik ook vreselijk bloedig , goed voor je PTSS aandoening
Maar Rusland heeft zelf ook veiligheidsgaranties aan Oekrane gegeven toen Oekrane de Soviet kernwapens opgaf..quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:19 schreef Aether het volgende:
Hopelijk wel, kunnen ze naar huis.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Blijf je dit nu maar posten?quote:
Totdat er iemand op reageertquote:Op woensdag 12 juli 2023 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijf je dit nu maar posten?
Natuurlijk. Maar zo bezien hebben de Oekraners al meerdere bradleys verloren. Ook hier is sprake van een kern van waarheid.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Die pallet was inderdaad sensatie. Net als de zogenaamde dood van Wargonzo.
Maar, de ontelbare dagelijkse getuigenverklaringen van de russen zelf, en hun aanvallen op burgerdoelen zijn geen propaganda. Er zit wel degelijk een kern van waarheid in de ellende en bruutheid van de russen.
Vast, maar naar mijn mening heeft het ook te maken met voorkeuren betreffende hetgeen men gelooft.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien omdat Rusland een track record heeft van de boel besodemieterenAls je een pathologische leugenaar bent en men weet dat gelooft men jou ook niet als je tussendoor wel een waarheidje vertelt. Men zal hoe dan ook extra kritisch kijken ernaar. Oekraine heeft dat niet.
Iedere Rus in Oekrane moet oprotten of dood. Door napalm, clusterbommen en, als het echt niet anders kan, Frans Bauer uit megaspeakers schallend op het slagveld.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat mij betreft geven we ze napalm. Niets dan het beste, voor mijn orc vrienden.
En Girkin heeft deze oorlog wel ene reputatie het toch vaak bij het juiste eind te hebben.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
Girkin: "one must consider the following seriously, the coup was successful. De mensen die de oorlog willen beindigen "peacekeepers" zullen elke nederlaag gebruiken om een slag te slaan tegen de "siloviki" (huidige machthebbers in het Kremlin)"
Het klinkt niet heel vergezocht als je dat verslag van Rosenberg van eerder op de dag plaats naast dit bericht. Ook Rosenberg s verslag doet voorkomen dat de powers that be niet op een lijn staan mbt Wagner. Wat natuurlijk goed nieuws is voor oekriane.
https://nos.nl/video/2482(...)len-een-kopje-koffiequote:Op woensdag 12 juli 2023 14:49 schreef TLC het volgende:
Dat filmpje op de nos site van Rutte en Zelensky en het kopje koffie![]()
![]()
Is dat geen oorlogsmisdaad?quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:52 schreef Hyperdude het volgende:
Frans Bauer uit megaspeakers schallend op het slagveld.
Volgens mij is Rutte blij dat hij klaar is met de Nederlandse politiek.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://nos.nl/video/2482(...)len-een-kopje-koffie
Kan ik me heel goed voorstellen. Want je hebt geen eigen leven meer, zeker als premier.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij is Rutte blij dat hij klaar is met de Nederlandse politiek.
"Geb jij mobiks voor mij"quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere Rus in Oekrane moet oprotten of dood. Door napalm, clusterbommen en, als het echt niet anders kan, Frans Bauer uit megaspeakers schallend op het slagveld.
Leuk heaquote:Op woensdag 12 juli 2023 14:49 schreef TLC het volgende:
Dat filmpje op de nos site van Rutte en Zelensky en het kopje koffie![]()
![]()
Misdaad tegen de menselijkheid.quote:
Voorlopig zullen ze in Duitsland en Litouwen worden gerepareerd. Daarmee komen er wel een paar dagen bij.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Koppige Polen dan ook want lijkt me dat ze er eerst op gewezen zijn dat hun kosten (onnodig/te) hoog zijn maar men toch niks wilde veranderen waardoor Duitsland nu maar kapt ermee.
Meer Patriots of toch Taurus?quote:
Daar is ook leuke namaak van te vinden voor de liefhebberquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
Ach, leuk speelgoed.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Lijkt enorm fijn als je bezig bent loopgraven uit te kammen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
Ach, leuk speelgoed.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Maar in hoeverre is het voordeel tov. Een dji, 198k waard?quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt enorm fijn als je bezig bent loopgraven uit te kammen.
"oude" techniek van 10 jaar geleden, toen kostten ze bijna 200.000 dollar. Nu is het gewoon oude zooi maar het kan handig zijn om een beetje om de hoek te gluren, ze wegen niets dus met een beetje wind heb je er niets aan, zelfs een goedkope DJI mavic mini is superieurquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar is ook leuke namaak van te vinden voor de liefhebber
Nah er zijn meerdere meldingen van gemaakt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik zal de tiende persoon zijn die dit tegen je zegt, dat van die mobiele crematoria is allang onzin gebleken.
Town ik eerste plaatje zag passeren dacht ik ah nais.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
Ach, leuk speelgoed.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Hey je vergeet de 2 NASAMS.die Noorwegen gaat leveren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
Ach, leuk speelgoed.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Of stedelijk gebied veroveren. Even spieken of er iemand om het hoekje staat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt enorm fijn als je bezig bent loopgraven uit te kammen.
Kill 'm all!quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
1e x dat ik het post.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijf je dit nu maar posten?
Nope. Je hebt die propaganda al minstens twee keer hier gedumpt, de eerste keer van die engnek Kim Dotcom.quote:
NOSquote:Britse defensieminister: 'We zijn geen Amazon'
De Britse minister Wallace van Defensie vindt dat Oekrane wel wat meer dankbaarheid mag tonen voor de militaire steun van het westen. Dat zei hij tegen journalisten op de NAVO-top in Litouwen, melden onder meer The Guardian en BBC News.
"Mensen willen dankbaarheid zien", zei de minister. Hij merkte daarbij op dat westerse landen hun eigen wapenvoorraden aanspreken, ten gunste van Oekrane. Wallace zei volgens de Britse media dat hij afgelopen jaar naar Oekrane was afgereisd en toen een soort boodschappenlijst kreeg voor wapens. "We zijn geen Amazon", zei Wallace toen naar eigen zeggen, verwijzend naar de grote Amerikaanse online winkel.
De minister uitte wel zijn bewondering voor de Oekraners en zei ook dat het land "vecht voor onze vrijheden".
De opmerkingen van de minister komen na uitlatingen van president Zelensky van Oekrane. Hij is kritisch op het feit dat Oekrane geen duidelijkheid krijgt over wanneer het land kan toetreden tot de NAVO. Hij kreeg op de top in Litouwen wel diverse veiligheidsgaranties en toezeggingen voor meer wapenleveringen.
Misschien wordt z'n fok account onderhouden door meerdere mensen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nope. Je hebt die propaganda al minstens twee keer hier gedumpt, de eerste keer van die engnek Kim Dotcom.
Dat of hij is extreem vergeetachtig.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:55 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Misschien wordt z'n fok account onderhouden door meerdere mensen.
Zelf heb een relatief kleine drone, dji mini 3 pro en de mini 2. Maar die maken best veel lawaai, als ik op de site van defensie kijk en zie dat de Black hornets zo'n 18 gram wegen dan gok ik dat ze veel minder lawaai maken en ook veel moeilijker te spotten zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is het voordeel tov. Een dji, 198k waard?
berhaupt, wat is het voordeel van dit ding tov. Een goeie consumerdrone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |