Nee die is 2 kamers verderop en dat ligt wel in de cement. Dus het idee was om bovengronds te koppelen. En dan zelf opnieuw te leggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:25 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Als je door een slang boort is het ook te repareren, dus het kan altijd. Zeker met een perskoppeling en t zelfde merk buis. Maar ideaal is t niet, koppelingen in vloerverwarmingsbuia...
Kan je niet bij de verdeler komen vanaf de badkamer?
Klopt inderdaad, het is niet bedoeld om een perskoppeling op te zetten... Maar zal in de praktijk meestal wel gewoon goed gaan.quote:Op zondag 5 mei 2024 02:34 schreef bleiblei het volgende:
Vloerverwarmingsbuis is meen ik gewoon 100% plastic (die van ons iig.). Het spul waar je perskoppelingen op zet heeft een aluminium laagje erin. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat nu echt een groot verschil maakt. Maar iets zegt mij dat ze niet zo maar aluminium toevoegen aan alupex buis.
Top dit zocht ik. Zijn er anders andere (schroefkoppelingen) zoals je ze normaal ook op de verdelers vastmaakt?quote:Op zondag 5 mei 2024 22:33 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, het is niet bedoeld om een perskoppeling op te zetten... Maar zal in de praktijk meestal wel gewoon goed gaan.
Heb hier ook 2 uponor 16 eind koppelingen op vv buis zitten waar ik nog op verder moet bouwen. Dat is wel gewoon lekvrij.
Zoiets?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Top dit zocht ik. Zijn er anders andere (schroefkoppelingen) zoals je ze normaal ook op de verdelers vastmaakt?
Jep maar dan aan beide kanten zo'n knel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zoiets?
https://comap.aalberts-hf(...)ng/groups/g+c+p+view
https://www.techniekwebsh(...)chtstraal-0-mm.html?quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep maar dan aan beide kanten zo'n knel.
De maat van de buis waar hij in past.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:28 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil het afzuigventiel in badkamer en toilet vervangen. Ik zie de maten 100 en 125 mm rond. Op de diverse sites staat niet wat deze maat is. Is dit de maat van het afzuigkanaal in het plafond? Of de buitenmaat van het ventiel?
Mooie omschrijving:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,.
Ik wil een paar stukken boeidelen vervangen. Dit is en blijft multiplex.
Moet je de kanten dan nog eerst behandelen, of is gewoon schilderen voldoende.
Top dank je...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Mooie omschrijving:
https://www.houthandelonline.nl/modellen/gevelbekleding/boeidelen
Montageband of pvc zadel 40 of 50 mmquote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:11 schreef Piles het volgende:
2 meerlagenbuizen van 46mm (26mm + 2x10mm isolatie) vastzetten, waar doe ik dat het handigst / goedkoopst / snelst mee?
Heb nog contact gehad met een elektrawinkel en zij dachten dat het wel ging passen en anders mocht ik het retourneren. Schakelaar, draaiknop voor mechanische ventilatie en schakelaar kon erop.quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
Man (elektricien) geeft aan dat jung de afgelopen 7 jaar wel de schroefjes veranderd heeft en denkt dat je pech hebt. (Hij heeft het verder zelf niet getest dus geen 100% garantie)
Fijn! Goede service ook! Hopelijk past het gewoonquote:Op maandag 27 mei 2024 19:03 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Heb nog contact gehad met een elektrawinkel en zij dachten dat het wel ging passen en anders mocht ik het retourneren. Schakelaar, draaiknop voor mechanische ventilatie en schakelaar kon erop.
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik wilde hier ook het creme-kleurige Jung-schakelmateriaal door wit schakemateriaal vervangen. Op het oog ziet het er identiek uit maar het nieuwe past allemaal net niet op het oude inbouwdeel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
Man (elektricien) geeft aan dat jung de afgelopen 7 jaar wel de schroefjes veranderd heeft en denkt dat je pech hebt. (Hij heeft het verder zelf niet getest dus geen 100% garantie)
Klopt, er zat AS serie vanuit de bouw op en heb er nu LS serie op gezet. En dat past. Voor de mechanische ventilatie een A serie (die schakelaar kon ik niet vinden in LS in de kleur grafiet).quote:Op maandag 27 mei 2024 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik wilde hier ook het creme-kleurige Jung-schakelmateriaal door wit schakemateriaal vervangen. Op het oog ziet het er identiek uit maar het nieuwe past allemaal net niet op het oude inbouwdeel.
edit: Bij @:Nedkelly is het dus wel gelukt. Mooi.
Van CV-ketels en boilers e.d. weet ik dat die getest worden en dat daar zwart water in kan zitten, maar een thermostaatkraan .. wellicht met steekproeven o.i.d.quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:51 schreef Candaasje het volgende:
Gekke vraag misschien, maar weet iemand of het gebruikelijk is dat een fabrikant een (opbouw)thermostaatkraan test alvorens deze te verkopen?
We kregen onze kranen geleverd en er kwam water uit de thermostaatkraan. Leek ook iets van zwarte aanslag in het binnenwerk te zitten. En er zaten wat vlekken op de buitenkant (geen krassen en het was weg te poetsen). Bij de douchekop, slang en wastafelkraan geen water gezien.
Leverancier bericht, die hebben contact opgenomen met de fabrikant, en die geeft aan dat ze dus testen. Aldus leverancier. Eventueel omruilen kan.
Maar euh… is het overdreven om dat laatste te willen? Is vooraf testen echt gangbaar?
Hm, het zou dus wel kunnen. Op zich is het geen inbouw, dus als er tóch iets mis mee is, dan is het ook weer redelijk eenvoudig te vervangen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:29 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Van CV-ketels en boilers e.d. weet ik dat die getest worden en dat daar zwart water in kan zitten, maar een thermostaatkraan .. wellicht met steekproeven o.i.d.
Was de verpakking verder origineel, inclusief van die plasticbandjes en originele verpakking-sticker? Ik heb ook weleens wat gekkigheid gehad, weleens waar niet dit. Dat bleek toen ook origineel te zijn. Misschien testen ze bewust met gekleurd water? Is het zut wat erin zit of gewoon gekleurde vloeistof?quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, het zou dus wel kunnen. Op zich is het geen inbouw, dus als er tóch iets mis mee is, dan is het ook weer redelijk eenvoudig te vervangen.
Thnx!
Het is ook meer voor de volgende eigenaar die het niet weet, of als je het vergeet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel hierover:
[ afbeelding ]
Ik heb nu een grondkabel lopen van mijn schuur (links) naar mn overkapping (rechts), waarmee die ongeveer 1,5 meter oversteekt onder mn terras.
Ik heb gelezen dat de grondkabel normaal 0,6meter diep moet liggen. Geldt dit ook bij onder je terras? Hij ligt nu een cm of 10-20 onder de tegels. Voor de context: het is een nieuwbouw huis waar de tuin net aangelegd is en ik 0.0 plannen heb hier de komende jaren ook maar iets aan te veranderen.
Tsja, je ziet de kabel lopen van links naar rechts. Zou me er niet druk om maken. Moet je wel stom zijn er met een schop in te steken later.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel hierover:
[ afbeelding ]
Ik heb nu een grondkabel lopen van mijn schuur (links) naar mn overkapping (rechts), waarmee die ongeveer 1,5 meter oversteekt onder mn terras.
Ik heb gelezen dat de grondkabel normaal 0,6meter diep moet liggen. Geldt dit ook bij onder je terras? Hij ligt nu een cm of 10-20 onder de tegels. Voor de context: het is een nieuwbouw huis waar de tuin net aangelegd is en ik 0.0 plannen heb hier de komende jaren ook maar iets aan te veranderen.
Er zijn adviseurs die dit voor je kunnen doen (net als ze voor een VvE doen), waarbij zij verder geen financieel belang hebben of je nu wel of geen onderhoud laat uitvoeren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:09 schreef PotjeSambal het volgende:
Ik heb niet veel verstand van bouwkundige zaken (zoals, hey een scheurtje in het pleisterwerk. Kwestie van opnieuw stucen of is er iets met de fundering?). Nu wil ik een meerjaren onderhoud plan maken voor mezelf (koophuis, geen VvE). Wie kan je dan in de arm nemen? Bedrijven die hier verstand van hebben, hebben een commercieel belang lijkt me om jou ook dingen te willen verkopen. Zijn hier onafhankelijke experts oid voor zonder een dergelijk commercieel belang?
Zou het graag iets diepgaander willen aanpakken dan bij een visuele bouwkundige keuring als je een huis (ver)koopt. Dus daarmee vallen dat soort partijen ook af (? aanname, klopt dit?).
Ja exact zoiets inderdaad. Dank.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:34 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Er zijn adviseurs die dit voor je kunnen doen (net als ze voor een VvE doen), waarbij zij verder geen financieel belang hebben of je nu wel of geen onderhoud laat uitvoeren.
Zo'n onafhankelijk adviseur wil je juist.
Zullen vast in jouw regio ook hebben. Ik zie op een rapport van mijn vorige VvE staan dat die man die daarvoor een opname heeft gedaan een adviesbureau bouw- en betonkunde heeft.
Wellicht heeft Vereniging Eigen Huis ook wel advies daarvoor, ik ben er zelf geen lid van.
De bouwkundige keuringen van VEH stonden bij mijn aankoopmakelaar slecht bekend (en ook bij de verkoopmakelaar)... Vooral omdat ze nergens 'op' mochten met een laddertje.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:49 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ja exact zoiets inderdaad. Dank.
Ik zal het eigen huis vragen. Is die ¤34 per jaar toch ergens goed voor.
Geen aandelen verder, maar een keurmeester kan/doet dus meer dan de standaard bouwkundige keuringen.quote:Ook worden ze ingezet bij het uitvoeren van opleveringskeuringen en meerjarenonderhoudsplanningen.
Eh, en hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:14 schreef lipje het volgende:
Kozijnen 2 tot 3 jaar dan verven
Dak 20 tot 25 jaar
Keuken/ badkamer 10 tot 15 jaar
Haha dat dacht ik ook toen ik het net las.quote:Op zondag 7 juli 2024 00:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Eh, en hoe kom je daarbij?
Ik snap je post niet zo.
Alle 3 de onderhoudsposten zijn nogal onder invloed van smaak en kwaliteits/materiaalkeuzes.
Tis tot ruim 40/45 cm ongeveer gelukt, daaronder wordt t keihard. Voor de zekerheid nog een pvc-buisje omheen gedaan, het lijkt me dat dit de komende jaren wel goed moet zitten. Zeker omdat ik m aan beide kanten nog zie als de tegels er weer in liggen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:58 schreef whY... het volgende:
[..]
Het is ook meer voor de volgende eigenaar die het niet weet, of als je het vergeet.
Het heeft ook met vorst en inklinken van je tuin te maken.
10 cm is wel echt ondiep eerlijk gezegd.
Ja veel beter! Goed dat je het nog even hebt opgepakt.quote:Op maandag 15 juli 2024 19:31 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tis tot ruim 40/45 cm ongeveer gelukt, daaronder wordt t keihard. Voor de zekerheid nog een pvc-buisje omheen gedaan, het lijkt me dat dit de komende jaren wel goed moet zitten. Zeker omdat ik m aan beide kanten nog zie als de tegels er weer in liggen.
[ afbeelding ]
https://www.alabastinemuurstrakplan.nl/quote:Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef WheeleE het volgende:
Hoeveel gedoe is het om een muur met structuurverf te voorzien van behang? Er zal geschuurd moeten worden lijkt me, maar hoeveel zooi geeft dat? En moet er dan nog iets van voorbehandeling worden gedaan voor er na het schuren behangen kan worden?
Er zijn ook kastjes zonder die inkeping, met een complete wastafel. Dan zit er vaak aan de achterkant nog ruimte achter de lade. Dan moet je alleen aan de onderkant met een bocht werken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:54 schreef 2dope het volgende:
Heeft iemand tips voor een badkamermeubel/wastafelmeubel met een, eh, asymmetrische inkeping? De meeste wastafelmeubels hebben logischerwijs een inkeping voor de afvoer precies in het midden zitten, maar ik zoek een oplossing voor een meubel onder de wastafel waarbij de gootsteenafvoer eigenlijk links achter in de hoek moet komen. Dit in verband met een ophoging op de vloer voor de douche.
Dit is gebruikelijk:
[ afbeelding ]
Maar ik zou die opening dan graag zo ver mogelijk naar links willen hebben. Ik ben al wel een aantal kastjes tegengekomen waarbij de inkeping iets meer richting een zijkant zit maar ze zijn schaars en het komt vrij nauw. Ik zou het liefst willen voorkomen dat ik de zaag in een nieuwe meubel moet zetten of iets 'custom made' moet laten maken.
Ga met een endoscoop door een open voeg naar binnen en kijk rond.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:27 schreef Gunnter het volgende:
Wie weet hoe je vlug kunt zien of spouwmuren zijn opgevuld met isolatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |