abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 mei 2024 @ 02:34:33 #251
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213424767
Vloerverwarmingsbuis is meen ik gewoon 100% plastic (die van ons iig.). Het spul waar je perskoppelingen op zet heeft een aluminium laagje erin. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat nu echt een groot verschil maakt. Maar iets zegt mij dat ze niet zo maar aluminium toevoegen aan alupex buis.
  zondag 5 mei 2024 @ 08:10:26 #252
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213425603
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:25 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Als je door een slang boort is het ook te repareren, dus het kan altijd. Zeker met een perskoppeling en t zelfde merk buis. Maar ideaal is t niet, koppelingen in vloerverwarmingsbuia...
Kan je niet bij de verdeler komen vanaf de badkamer?
Nee die is 2 kamers verderop en dat ligt wel in de cement. Dus het idee was om bovengronds te koppelen. En dan zelf opnieuw te leggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213427702
De vloer wordt opnieuw geschuurd en geolied. De plinten moet ik zelf leggen. Het zijn van die platte houtkleurige plinten. Dus niet hoog op de muur. De plinten zitten nu vast met de plaktstrip en met spijkers/nagels/nietjes. Die zie je niet zitten. Welk pistool moet ik daar voor hebben?
Aldus.
pi_213434473
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 02:34 schreef bleiblei het volgende:
Vloerverwarmingsbuis is meen ik gewoon 100% plastic (die van ons iig.). Het spul waar je perskoppelingen op zet heeft een aluminium laagje erin. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat nu echt een groot verschil maakt. Maar iets zegt mij dat ze niet zo maar aluminium toevoegen aan alupex buis.
Klopt inderdaad, het is niet bedoeld om een perskoppeling op te zetten... Maar zal in de praktijk meestal wel gewoon goed gaan.

Heb hier ook 2 uponor 16 eind koppelingen op vv buis zitten waar ik nog op verder moet bouwen. Dat is wel gewoon lekvrij.
pi_213450559
Volgende week wordt bij ons de schoorsteen van het dak gehaald (blok beton rechtsboven).
Ook wordt de MV vervangen door een nieuwe.

Dit jaar ergens wordt de cv-ketel weggehaald en vervangen door een warmtepompboiler.

Maar nu zit ik even met dakdoorvoeren...
WPB heeft een geïsoleerde nodig (160mm) en MV niet (125mm).
Volgende week heb ik een nieuwe dakdoorvoer nodig voor de MV (125mm).
Later heb ik een dakdoorvoer voor de WPB nodig, maar heb ik die van de cv niet meer nodig.
Ik heb het liefst dat er maar 1 keer op het dak gewerkt te worden (volgende week).

Optie 1
Volgende week 160mm geïsoleerd laten plaatsen en daar tijdelijk de MV aan hangen.
Bij vervangen cv>WPB komt de WPB dan op de 160mm en gaat de MV naar de doorvoer van de cv (kan dat überhaupt?).

Optie 2
Volgende week een normale 125mm plaatsen voor MV en later de cv-doorvoer vervangen door een 160mm geïsoleerd als de WPB geplaatst wordt? Dan moet men wel opnieuw het dak op.

Optie 3
Volgende week 160mm geïsoleerd laten plaatsen en daar MV+WPB op aan sluiten. Kan dat?
CV-doorvoer kan dan later vervallen.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 12:01:06 #256
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213450658
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, het is niet bedoeld om een perskoppeling op te zetten... Maar zal in de praktijk meestal wel gewoon goed gaan.

Heb hier ook 2 uponor 16 eind koppelingen op vv buis zitten waar ik nog op verder moet bouwen. Dat is wel gewoon lekvrij.
Top dit zocht ik. Zijn er anders andere (schroefkoppelingen) zoals je ze normaal ook op de verdelers vastmaakt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_213450712
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Top dit zocht ik. Zijn er anders andere (schroefkoppelingen) zoals je ze normaal ook op de verdelers vastmaakt?
Zoiets?

https://comap.aalberts-hf(...)ng/groups/g+c+p+view
  woensdag 8 mei 2024 @ 15:30:19 #258
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213466183
quote:
Jep maar dan aan beide kanten zo'n knel.
pi_213466221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep maar dan aan beide kanten zo'n knel.
https://www.techniekwebsh(...)chtstraal-0-mm.html?
pi_213560715
Ik wil het afzuigventiel in badkamer en toilet vervangen. Ik zie de maten 100 en 125 mm rond. Op de diverse sites staat niet wat deze maat is. Is dit de maat van het afzuigkanaal in het plafond? Of de buitenmaat van het ventiel?
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 19:52:45 #261
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213561806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:28 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil het afzuigventiel in badkamer en toilet vervangen. Ik zie de maten 100 en 125 mm rond. Op de diverse sites staat niet wat deze maat is. Is dit de maat van het afzuigkanaal in het plafond? Of de buitenmaat van het ventiel?
De maat van de buis waar hij in past.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 20:06:21 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213597422
De schroef waarmee de zool van m'n Bosch GEX125-150 AVE schuurmachine vast zit, is afgebroken... Dit is de vervangende schroef
1 600 A01 5G7

Helaas kan ik nergens na gaan of deze links of rechts draad heeft. Mocht dit links draad zijn kan ik deze met een normale tap verwijderen toch? Anders moet ik een linkse tap zien te krijgen

M'n pa had het afgebroken stukje nog bewaard. Helaas, rechts draad.

[ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 17-05-2024 20:19:06 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213602951
Hallo,.
Ik wil een paar stukken boeidelen vervangen. Dit is en blijft multiplex.
Moet je de kanten dan nog eerst behandelen, of is gewoon schilderen voldoende.
pi_213603347
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,.
Ik wil een paar stukken boeidelen vervangen. Dit is en blijft multiplex.
Moet je de kanten dan nog eerst behandelen, of is gewoon schilderen voldoende.
Mooie omschrijving:

https://www.houthandelonline.nl/modellen/gevelbekleding/boeidelen
pi_213603687
quote:
Top dank je...
pi_213609571
2 meerlagenbuizen van 46mm (26mm + 2x10mm isolatie) vastzetten, waar doe ik dat het handigst / goedkoopst / snelst mee?
pi_213609610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:11 schreef Piles het volgende:
2 meerlagenbuizen van 46mm (26mm + 2x10mm isolatie) vastzetten, waar doe ik dat het handigst / goedkoopst / snelst mee?
Montageband of pvc zadel 40 of 50 mm
pi_213609769
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:14 schreef bbtb77 het volgende:

[..]
Montageband
Nooit geweten dat dat zo heette :D
pi_213635543
Ik wil een voetventiel bijplaatsen op een radiator die nu geen voetventiel heeft. Normaliter moet een voetventiel op de retourleiding maar dat gaat lastig omdat er onvoldoende ruimte beschikbaar is.

Gaat er iets mis als ik het op de aanvoer aansluit (eventueel omgekeerd zodat de stromingsrichting klopt)?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213661456
Mijn appartement uit 2007 heeft standaard wit Jung schakelmateriaal. Ik wil de afdekramen en schakelaars vervangen voor een andere kleur (zwart) en het basiselement laten zitten.
Nu kan ik elektra aansluiten, maar met schakelmateriaal heb ik nog niet gewerkt.

Ik heb:
afdekramen AS581
schakelaars AS591

Weet iemand of alles uit de A serie van Jung hier dan op past? Of past alleen de AS lijn (die is er niet in zwart)?
pi_213662597
Man (elektricien) geeft aan dat jung de afgelopen 7 jaar wel de schroefjes veranderd heeft en denkt dat je pech hebt. (Hij heeft het verder zelf niet getest dus geen 100% garantie)
pi_213704240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
Man (elektricien) geeft aan dat jung de afgelopen 7 jaar wel de schroefjes veranderd heeft en denkt dat je pech hebt. (Hij heeft het verder zelf niet getest dus geen 100% garantie)
Heb nog contact gehad met een elektrawinkel en zij dachten dat het wel ging passen en anders mocht ik het retourneren. Schakelaar, draaiknop voor mechanische ventilatie en schakelaar kon erop.
pi_213704261
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 19:03 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Heb nog contact gehad met een elektrawinkel en zij dachten dat het wel ging passen en anders mocht ik het retourneren. Schakelaar, draaiknop voor mechanische ventilatie en schakelaar kon erop.
Fijn! Goede service ook! Hopelijk past het gewoon :)
pi_213705665
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik wilde hier ook het creme-kleurige Jung-schakelmateriaal door wit schakemateriaal vervangen. Op het oog ziet het er identiek uit maar het nieuwe past allemaal net niet op het oude inbouwdeel.

edit: Bij @NedKelly is het dus wel gelukt. Mooi.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213707278
kleine, wellicht domme, vraag: ik heb een centraaldoos waaraan ik een lamp wil ophangen (dmv de beugel die bij de lamp zit, die ik dan met de schroefgaten in doos vast zet), daar zit nu geen deksel op, moet deze er perse op?
pi_213708222
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik wilde hier ook het creme-kleurige Jung-schakelmateriaal door wit schakemateriaal vervangen. Op het oog ziet het er identiek uit maar het nieuwe past allemaal net niet op het oude inbouwdeel.

edit: Bij @:Nedkelly is het dus wel gelukt. Mooi.
Klopt, er zat AS serie vanuit de bouw op en heb er nu LS serie op gezet. En dat past. Voor de mechanische ventilatie een A serie (die schakelaar kon ik niet vinden in LS in de kleur grafiet).
pi_213987676
Gekke vraag misschien, maar weet iemand of het gebruikelijk is dat een fabrikant een (opbouw)thermostaatkraan test alvorens deze te verkopen?

We kregen onze kranen geleverd en er kwam water uit de thermostaatkraan. Leek ook iets van zwarte aanslag in het binnenwerk te zitten. En er zaten wat vlekken op de buitenkant (geen krassen en het was weg te poetsen). Bij de douchekop, slang en wastafelkraan geen water gezien.

Leverancier bericht, die hebben contact opgenomen met de fabrikant, en die geeft aan dat ze dus testen. Aldus leverancier. Eventueel omruilen kan.

Maar euh… is het overdreven om dat laatste te willen? Is vooraf testen echt gangbaar?
  Moderator donderdag 20 juni 2024 @ 20:29:18 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213989233
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:51 schreef Candaasje het volgende:
Gekke vraag misschien, maar weet iemand of het gebruikelijk is dat een fabrikant een (opbouw)thermostaatkraan test alvorens deze te verkopen?

We kregen onze kranen geleverd en er kwam water uit de thermostaatkraan. Leek ook iets van zwarte aanslag in het binnenwerk te zitten. En er zaten wat vlekken op de buitenkant (geen krassen en het was weg te poetsen). Bij de douchekop, slang en wastafelkraan geen water gezien.

Leverancier bericht, die hebben contact opgenomen met de fabrikant, en die geeft aan dat ze dus testen. Aldus leverancier. Eventueel omruilen kan.

Maar euh… is het overdreven om dat laatste te willen? Is vooraf testen echt gangbaar?
Van CV-ketels en boilers e.d. weet ik dat die getest worden en dat daar zwart water in kan zitten, maar een thermostaatkraan .. wellicht met steekproeven o.i.d.
pi_213991851
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Van CV-ketels en boilers e.d. weet ik dat die getest worden en dat daar zwart water in kan zitten, maar een thermostaatkraan .. wellicht met steekproeven o.i.d.
Hm, het zou dus wel kunnen. Op zich is het geen inbouw, dus als er tóch iets mis mee is, dan is het ook weer redelijk eenvoudig te vervangen.

Thnx!
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:31:25 #280
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_213994725
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hm, het zou dus wel kunnen. Op zich is het geen inbouw, dus als er tóch iets mis mee is, dan is het ook weer redelijk eenvoudig te vervangen.

Thnx!
Was de verpakking verder origineel, inclusief van die plasticbandjes en originele verpakking-sticker? Ik heb ook weleens wat gekkigheid gehad, weleens waar niet dit. Dat bleek toen ook origineel te zijn. Misschien testen ze bewust met gekleurd water? Is het zut wat erin zit of gewoon gekleurde vloeistof?

Als je het niet vertrouwt heb je altijd nog het consumentenrecht om het te wisselen/bedenktermijn.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_214159561
Ik twijfel hierover:

Ik heb nu een grondkabel lopen van mijn schuur (links) naar mn overkapping (rechts), waarmee die ongeveer 1,5 meter oversteekt onder mn terras.

Ik heb gelezen dat de grondkabel normaal 0,6meter diep moet liggen. Geldt dit ook bij onder je terras? Hij ligt nu een cm of 10-20 onder de tegels. Voor de context: het is een nieuwbouw huis waar de tuin net aangelegd is en ik 0.0 plannen heb hier de komende jaren ook maar iets aan te veranderen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:58:49 #282
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214160770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel hierover:
[ afbeelding ]

Ik heb nu een grondkabel lopen van mijn schuur (links) naar mn overkapping (rechts), waarmee die ongeveer 1,5 meter oversteekt onder mn terras.

Ik heb gelezen dat de grondkabel normaal 0,6meter diep moet liggen. Geldt dit ook bij onder je terras? Hij ligt nu een cm of 10-20 onder de tegels. Voor de context: het is een nieuwbouw huis waar de tuin net aangelegd is en ik 0.0 plannen heb hier de komende jaren ook maar iets aan te veranderen.
Het is ook meer voor de volgende eigenaar die het niet weet, of als je het vergeet.

Het heeft ook met vorst en inklinken van je tuin te maken.

10 cm is wel echt ondiep eerlijk gezegd.
pi_214170452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel hierover:
[ afbeelding ]

Tsja, je ziet de kabel lopen van links naar rechts. Zou me er niet druk om maken. Moet je wel stom zijn er met een schop in te steken later.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_214173929
Ik heb niet veel verstand van bouwkundige zaken (zoals, hey een scheurtje in het pleisterwerk. Kwestie van opnieuw stucen of is er iets met de fundering?). Nu wil ik een meerjaren onderhoud plan maken voor mezelf (koophuis, geen VvE). Wie kan je dan in de arm nemen? Bedrijven die hier verstand van hebben, hebben een commercieel belang lijkt me om jou ook dingen te willen verkopen. Zijn hier onafhankelijke experts oid voor zonder een dergelijk commercieel belang?

Zou het graag iets diepgaander willen aanpakken dan bij een visuele bouwkundige keuring als je een huis (ver)koopt. Dus daarmee vallen dat soort partijen ook af (? aanname, klopt dit?).
pi_214184268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:09 schreef PotjeSambal het volgende:
Ik heb niet veel verstand van bouwkundige zaken (zoals, hey een scheurtje in het pleisterwerk. Kwestie van opnieuw stucen of is er iets met de fundering?). Nu wil ik een meerjaren onderhoud plan maken voor mezelf (koophuis, geen VvE). Wie kan je dan in de arm nemen? Bedrijven die hier verstand van hebben, hebben een commercieel belang lijkt me om jou ook dingen te willen verkopen. Zijn hier onafhankelijke experts oid voor zonder een dergelijk commercieel belang?

Zou het graag iets diepgaander willen aanpakken dan bij een visuele bouwkundige keuring als je een huis (ver)koopt. Dus daarmee vallen dat soort partijen ook af (? aanname, klopt dit?).
Er zijn adviseurs die dit voor je kunnen doen (net als ze voor een VvE doen), waarbij zij verder geen financieel belang hebben of je nu wel of geen onderhoud laat uitvoeren.
Zo'n onafhankelijk adviseur wil je juist.

Zullen vast in jouw regio ook hebben. Ik zie op een rapport van mijn vorige VvE staan dat die man die daarvoor een opname heeft gedaan een adviesbureau bouw- en betonkunde heeft.

Wellicht heeft Vereniging Eigen Huis ook wel advies daarvoor, ik ben er zelf geen lid van.
pi_214184513
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 18:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Er zijn adviseurs die dit voor je kunnen doen (net als ze voor een VvE doen), waarbij zij verder geen financieel belang hebben of je nu wel of geen onderhoud laat uitvoeren.
Zo'n onafhankelijk adviseur wil je juist.

Zullen vast in jouw regio ook hebben. Ik zie op een rapport van mijn vorige VvE staan dat die man die daarvoor een opname heeft gedaan een adviesbureau bouw- en betonkunde heeft.

Wellicht heeft Vereniging Eigen Huis ook wel advies daarvoor, ik ben er zelf geen lid van.
Ja exact zoiets inderdaad. Dank.
Ik zal het eigen huis vragen. Is die ¤34 per jaar toch ergens goed voor.
pi_214185275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 18:49 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ja exact zoiets inderdaad. Dank.
Ik zal het eigen huis vragen. Is die ¤34 per jaar toch ergens goed voor.
De bouwkundige keuringen van VEH stonden bij mijn aankoopmakelaar slecht bekend (en ook bij de verkoopmakelaar)... Vooral omdat ze nergens 'op' mochten met een laddertje.

Onze bouwkundige keuring is door Jobse Groep gedaan, en op hun website lees ik:
quote:
Ook worden ze ingezet bij het uitvoeren van opleveringskeuringen en meerjarenonderhoudsplanningen.
Geen aandelen verder, maar een keurmeester kan/doet dus meer dan de standaard bouwkundige keuringen.
pi_214185722
Dank! Gaat me inderdaad in feite om het opstellen van een meerjarenonderhoudsplan. Hoelang gaat het dak nog ca. mee? Wat moet prioriteit hebben? Etc.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 22:14:10 #289
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_214189257
Kozijnen 2 tot 3 jaar dan verven
Dak 20 tot 25 jaar
Keuken/ badkamer 10 tot 15 jaar
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 7 juli 2024 @ 00:02:06 #290
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214192498
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 22:14 schreef lipje het volgende:
Kozijnen 2 tot 3 jaar dan verven
Dak 20 tot 25 jaar
Keuken/ badkamer 10 tot 15 jaar
Eh, en hoe kom je daarbij?
Ik snap je post niet zo.
Alle 3 de onderhoudsposten zijn nogal onder invloed van smaak en kwaliteits/materiaalkeuzes.
pi_214194149
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 00:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Eh, en hoe kom je daarbij?
Ik snap je post niet zo.
Alle 3 de onderhoudsposten zijn nogal onder invloed van smaak en kwaliteits/materiaalkeuzes.
Haha dat dacht ik ook toen ik het net las.

Twee jaar terug appartement verkocht waar ik eerste eigenaar van was. Aantal kijkers dachten dat de badkamer en keuken al een keer vernieuwd waren. Maar waren gewoon nog van de oplevering 15 jaar eerder. Had niet de standaard vanuit de bouw, maar ook geen dure keuzes.
pi_214301668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:58 schreef whY... het volgende:

[..]
Het is ook meer voor de volgende eigenaar die het niet weet, of als je het vergeet.

Het heeft ook met vorst en inklinken van je tuin te maken.

10 cm is wel echt ondiep eerlijk gezegd.
Tis tot ruim 40/45 cm ongeveer gelukt, daaronder wordt t keihard. Voor de zekerheid nog een pvc-buisje omheen gedaan, het lijkt me dat dit de komende jaren wel goed moet zitten. Zeker omdat ik m aan beide kanten nog zie als de tegels er weer in liggen.

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214302768
Hoeveel gedoe is het om een muur met structuurverf te voorzien van behang? Er zal geschuurd moeten worden lijkt me, maar hoeveel zooi geeft dat? En moet er dan nog iets van voorbehandeling worden gedaan voor er na het schuren behangen kan worden?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 15 juli 2024 @ 21:42:22 #294
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214303286
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 19:31 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Tis tot ruim 40/45 cm ongeveer gelukt, daaronder wordt t keihard. Voor de zekerheid nog een pvc-buisje omheen gedaan, het lijkt me dat dit de komende jaren wel goed moet zitten. Zeker omdat ik m aan beide kanten nog zie als de tegels er weer in liggen.

[ afbeelding ]
Ja veel beter! Goed dat je het nog even hebt opgepakt.
pi_214320858
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef WheeleE het volgende:
Hoeveel gedoe is het om een muur met structuurverf te voorzien van behang? Er zal geschuurd moeten worden lijkt me, maar hoeveel zooi geeft dat? En moet er dan nog iets van voorbehandeling worden gedaan voor er na het schuren behangen kan worden?
https://www.alabastinemuurstrakplan.nl/

Onlangs gespoten muur in de wc glad gemaakt met muurglad. Had zoiets nog nooit gedaan, maar viel me alles mee. Niks hoeven schuren en gelijk behangklaar (behang zit er voorlopig ook nog steeds op :D).

Moet wel zeggen dat alleen bovenkant van de muren waren, onderkant heeft wel gewoon tegels.
  Eindredactie Games donderdag 18 juli 2024 @ 17:54:27 #296
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214329854
Heeft iemand tips voor een badkamermeubel/wastafelmeubel met een, eh, asymmetrische inkeping? De meeste wastafelmeubels hebben logischerwijs een inkeping voor de afvoer precies in het midden zitten, maar ik zoek een oplossing voor een meubel onder de wastafel waarbij de gootsteenafvoer eigenlijk links achter in de hoek moet komen. Dit in verband met een ophoging op de vloer voor de douche.

Dit is gebruikelijk:

Maar ik zou die opening dan graag zo ver mogelijk naar links willen hebben. Ik ben al wel een aantal kastjes tegengekomen waarbij de inkeping iets meer richting een zijkant zit maar ze zijn schaars en het komt vrij nauw. Ik zou het liefst willen voorkomen dat ik de zaag in een nieuwe meubel moet zetten of iets 'custom made' moet laten maken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_214330532
Je kan alleen het blad eraf halen en die dan zelf maken. Dat ding van je plaatje zal geen probleem moeten zijn om die om te bouwen.

Een decoupeerzaag is voldoende, mocht je geen gereedschap hebben.

Iets anders lijkt mij eigenlijk onmogelijk te vinden.
pi_214330571
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:54 schreef 2dope het volgende:
Heeft iemand tips voor een badkamermeubel/wastafelmeubel met een, eh, asymmetrische inkeping? De meeste wastafelmeubels hebben logischerwijs een inkeping voor de afvoer precies in het midden zitten, maar ik zoek een oplossing voor een meubel onder de wastafel waarbij de gootsteenafvoer eigenlijk links achter in de hoek moet komen. Dit in verband met een ophoging op de vloer voor de douche.

Dit is gebruikelijk:

[ afbeelding ]

Maar ik zou die opening dan graag zo ver mogelijk naar links willen hebben. Ik ben al wel een aantal kastjes tegengekomen waarbij de inkeping iets meer richting een zijkant zit maar ze zijn schaars en het komt vrij nauw. Ik zou het liefst willen voorkomen dat ik de zaag in een nieuwe meubel moet zetten of iets 'custom made' moet laten maken.
Er zijn ook kastjes zonder die inkeping, met een complete wastafel. Dan zit er vaak aan de achterkant nog ruimte achter de lade. Dan moet je alleen aan de onderkant met een bocht werken.

pi_214334294
Wie weet hoe je vlug kunt zien of spouwmuren zijn opgevuld met isolatie?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 07:23:33 #300
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_214334776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 00:27 schreef Gunnter het volgende:
Wie weet hoe je vlug kunt zien of spouwmuren zijn opgevuld met isolatie?
Ga met een endoscoop door een open voeg naar binnen en kijk rond.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')