abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213233971
Rest alleen de vraag: Ga ik alsnog een CAP realiseren? En zo ja, waar haal ik de groen/gele aarde dan vandaan, aangezien er geen centraaldoossysteem is waar die kabel officieel vandaan moet komen (en alles ombouwen naar centraaldoosconfiguratie gaat me te ver).

• Gewoon de groen/gele aarde uit een wandcontactdoos aftappen?
• Of toch maar het oude systeem behouden?
• Of beide aardsystemen parallel behouden? (gaat dat geen verwarring opleveren in toekomst?)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213292704
Hoe erg is het als het een uur na het verven ineens toch ging regenen en de tuinhoutbeits dus nog niet droog was? :')
pi_213292936
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:56 schreef Hupje het volgende:
Hoe erg is het als het een uur na het verven ineens toch ging regenen en de tuinhoutbeits dus nog niet droog was? :')
Gewoon op laten drogen en kijken hoe het resultaat is. Weet niet wat je gebeitst hebt en welke beits precies, maar vaak wordt wel aangeraden om meerdere lagen aan te brengen.
pi_213293081
Een konijnenhok. Redelijk licht opgeschuurd voor de jaarlijkse verfbeurt. Het meeste kon ik droog zetten, maar helaas niet alles.
pi_213293500
Ik zou er voor de zekerheid gewoon nogmaals overheen gaan, mocht het echt erg verregend zijn.
  dinsdag 23 april 2024 @ 19:36:09 #206
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213305318
Heeft iemand een idee wat ik achter HR++ glas kan plaatsen om te verhullen dat er een muur achter staat? Eerst dacht ik aan folie. Maar dat kan sowieso niet, want dat is garantie op barsten.
Toen dacht ik aan zwart schuim/foam. Maar dat degradeert door UV en raam staat pal op het zuiden. Het ook de scheidingmuur tussen buren en ons. Dus iets wat ook geluid dempt zou relaxt zijn. Dus allerliefst iets wat ik direct tegen het glas kan zetten & kitten aan de randjes om er goede geluidsisolatie tegenaan te zetten en de muur goed af te dichten.
pi_213305810
Wij hebben dat eerst willen doen door melkglas te plaatsen, maar in ons geval zat de ruit er nog niet in (uiteindelijk hebben we de vergunning op een andere manier gekregen die nog makkelijker was).

Maar goed, geen directe tip op de vraag dus helaas, aangezien het glas er vermoedelijk al in zit.
pi_213305899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:36 schreef bleiblei het volgende:
Heeft iemand een idee wat ik achter HR++ glas kan plaatsen om te verhullen dat er een muur achter staat? Eerst dacht ik aan folie. Maar dat kan sowieso niet, want dat is garantie op barsten.
Toen dacht ik aan zwart schuim/foam. Maar dat degradeert door UV en raam staat pal op het zuiden. Het ook de scheidingmuur tussen buren en ons. Dus iets wat ook geluid dempt zou relaxt zijn. Dus allerliefst iets wat ik direct tegen het glas kan zetten & kitten aan de randjes om er goede geluidsisolatie tegenaan te zetten en de muur goed af te dichten.
Ik snap denk ik de situatie niet helemaal. Staat de muur aan jouw kant of aan de kant van de buren?
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:26:32 #209
36431 bleiblei
pi_213306132
Muur:

:P
Met iets zwarts achter de ruit zie je de muur niet meer. En lijkt het wel gewoon een normaal raam.
Melkglas ziet er raar uit.
Net als wanneer we er een houten paneel hadden gemaakt ipv. raam.

Dakkapel zat er overigens al op. We hebben het rotte ding wel helemaal gerenoveerd met nieuw kozijn, dak, isolatie, enz. Op de foto waren ze nog niet klaar. Lelijke dakafwerking zit nu een mooie zinkkraal op. Maar goed, daar ging het allemaal niet om. Wel om dat raam ;) .

Je ziet aan de lijn in het dak waar ons huis stopt en die van de buren begint.
pi_213306999
Kan het raam open? en vanaf buiten de muur zwart schilderen?
pi_213307114
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Muur:
[ afbeelding ]
:P
Met iets zwarts achter de ruit zie je de muur niet meer. En lijkt het wel gewoon een normaal raam.
Melkglas ziet er raar uit.

Dakkapel zat er overigens al op. We hebben het rotte ding teel helemaal gerenoveerd met nieuw kozijn, dak, isolatie, enz. Op de foto waren ze nog niet klaar. Lelijke dakafwerking zit nu een mooie zinkkraal op. Maar goed, daar ging het allemaal niet om. Wel om dat raam ;) .

Je ziet aan de lijn in het dak waar ons huis stopt en die van de buren begint.
Oh, ik dacht dat je buren iets pal tegen je raam aangebouwd hadden. Is die muur ook de woningscheidende muur? Is hier ooit een vergunning voor verleend? Want naast dat dit raar uitziet, voldoet de WBDBO (weerstand tegen branddoorslag en -overslag) tussen jou en je buren nooit van zijn leven.

Voor het uiterlijk zou je misschien nog iets van een gordijntje kunnen overwegen. Maar dat is het laatste waar ik me zorgen over zou maken.
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:51:52 #212
36431 bleiblei
pi_213307354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:31 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat je buren iets pal tegen je raam aangebouwd hadden. Is die muur ook de woningscheidende muur? Is hier ooit een vergunning voor verleend? Want naast dat dit raar uitziet, voldoet de WBDBO (weerstand tegen branddoorslag en -overslag) tussen jou en je buren nooit van zijn leven.

Voor het uiterlijk zou je misschien nog iets van een gordijntje kunnen overwegen. Maar dat is het laatste waar ik me zorgen over zou maken.
Ah joh, dit pand is in 1958 gesplitst. En ja, de gemeente weet er van en ongetwijfeld dat het nu niet meer zo zou gebeuren. En ik maak mij geen zorgen vanwege dat stukkie. Als hier de hens in gaat hebben sowieso een probleem (oud pand, mankeert op dat vlak wel meer aan, al heb ik aan onze kant het meeste aangepakt)

Daarom hangt het vol met brandmelders & blussers. Maar goed ik wil alleen ideeën hoe ik iets zwarts achter dat kozijntje kan zetten zodat je die muur niet ziet ;) .

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 23-04-2024 22:00:03 ]
  Vis een optie? dinsdag 23 april 2024 @ 21:57:10 #213
70532 loveli
N
pi_213307413
Goeie autocorrect.
crap in = crap out
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:59:33 #214
36431 bleiblei
pi_213307442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:57 schreef loveli het volgende:
Goeie autocorrect.
Konijntjes O+
pi_213307591
Zo met de foto er bij zie ik inderdaad dat het een compleet andere situatie is als dat het bij ons destijds was (zou zijn). En zou melkglas er inderdaad vreemd uit zien.
pi_213307720
Een plissee? Al voldoet dat niet aan de geluidswens
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:35:09 #217
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213307862
In ons nieuwbouwhuis hadden we bij het zijraam de helft van het glas afgeplakt met folie omdat er een keukenkastje voor stond. Was op het oosten en is in 10 jaar tijd niets met het raam gebeurd.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 23 april 2024 @ 23:10:36 #218
36431 bleiblei
pi_213308170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:23 schreef Puala het volgende:
Een plissee? Al voldoet dat niet aan de geluidswens
Mja, met een plissé gordijn kijken we nog steeds tussen muur en raam bij de buurvrouw naar binnen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:35 schreef SV-tje het volgende:
In ons nieuwbouwhuis hadden we bij het zijraam de helft van het glas afgeplakt met folie omdat er een keukenkastje voor stond. Was op het oosten en is in 10 jaar tijd niets met het raam gebeurd.
Dat klinkt bemoedigend! Was het van dat witachtige folie of verduisterende folie?

Ik kwam trouwens nog dit tegen:
https://www.easy-noisecontrol.nl/product/easyfoam-fireseal-hr

Vuurbestendig, geluiddempend, met een beetje geluk kan ik dat glasvezelspul zwart lakken. En dat glasvezelspul zorgt er weer voor dat dat foam niet binnen een maand gedegradeerd is tot een hand poeder.

En dan zet ik er aan beide kanten een wandje omheen als afwerking. Zo dit kunnen werken?
pi_213308937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:36 schreef bleiblei het volgende:
Er is ook folie die juist wel op HR++ glas kan worden aangebracht en niet zorgt voor breuken.
Maar wellicht denkt de leverancier van je glas hier anders over.
pi_213309230
Voor het zicht kun je ook spiegelende, zonwerende folie op de buitenkant doen.

Doe je aan de binnenkant iets tegen het geluid, waarvan minder uitmaakt hoe dat naar buiten oogt.
Zou ik de folie wel op alle ramen doen. Dat hoeft niet gigantisch te spiegelen om het zicht helemaal weg te nemen. Nadeel is alleen dat het niet meer werkt als je binnen het licht aan hebt en het buiten donker is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 24 april 2024 @ 08:07:36 #221
36431 bleiblei
pi_213309326
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:53 schreef Vanyel het volgende:
Voor het zicht kun je ook spiegelende, zonwerende folie op de buitenkant doen.

Doe je aan de binnenkant iets tegen het geluid, waarvan minder uitmaakt hoe dat naar buiten oogt.
Zou ik de folie wel op alle ramen doen. Dat hoeft niet gigantisch te spiegelen om het zicht helemaal weg te nemen. Nadeel is alleen dat het niet meer werkt als je binnen het licht aan hebt en het buiten donker is.
Niet aan gedacht! Ga ik over nadenken :Y .
  woensdag 24 april 2024 @ 08:24:05 #222
80382 manny
30 is best veel
pi_213309418
Voor binnen heb je van die geluidswerende “tegels” (lees: foamplaten) die je kan gebruiken op kantoor, of als je thuis muziek wil maken ofzo. allerlei kleuren en makkelijk op maat kan snijden. Wellicht kun je daar wat handigs mee.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_213309535
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:24 schreef manny het volgende:
Voor binnen heb je van die geluidswerende “tegels” (lees: foamplaten) die je kan gebruiken op kantoor, of als je thuis muziek wil maken ofzo. allerlei kleuren en makkelijk op maat kan snijden. Wellicht kun je daar wat handigs mee.
Er zit een verschil tussen geluidwerend en geluidabsorberend. Die foam-tegels zijn geluidabsorberend en daarom met name geschikt om de nagalmtijd omlaag te brengen, zodat muziek beter klinkt en je in kantoren/restaurants een 'cocktailparty-effect' voorkomt. Maar ze doen (nagenoeg) niets voor de geluidwering tussen twee ruimten.
  woensdag 24 april 2024 @ 10:10:37 #224
80382 manny
30 is best veel
pi_213310385
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:49 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er zit een verschil tussen geluidwerend en geluidabsorberend. Die foam-tegels zijn geluidabsorberend en daarom met name geschikt om de nagalmtijd omlaag te brengen, zodat muziek beter klinkt en je in kantoren/restaurants een 'cocktailparty-effect' voorkomt. Maar ze doen (nagenoeg) niets voor de geluidwering tussen twee ruimten.
Dat wist ik niet. Thanks!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 24 april 2024 @ 21:19:01 #225
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213317201
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mja, met een plissé gordijn kijken we nog steeds tussen muur en raam bij de buurvrouw naar binnen :P
[..]
Dat klinkt bemoedigend! Was het van dat witachtige folie of verduisterende folie?

Ik kwam trouwens nog dit tegen:
https://www.easy-noisecontrol.nl/product/easyfoam-fireseal-hr

Vuurbestendig, geluiddempend, met een beetje geluk kan ik dat glasvezelspul zwart lakken. En dat glasvezelspul zorgt er weer voor dat dat foam niet binnen een maand gedegradeerd is tot een hand poeder.

En dan zet ik er aan beide kanten een wandje omheen als afwerking. Zo dit kunnen werken?
Het was wit, zat achterkant van een keukenkastje voor
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_213326064
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Dat had ik toch een stuk minder raar gevonden dan deze situatie. Je hebt dus langs het glas een open verbinding met de buren?
  donderdag 25 april 2024 @ 23:02:34 #227
36431 bleiblei
pi_213328638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Dat had ik toch een stuk minder raar gevonden dan deze situatie. Je hebt dus langs het glas een open verbinding met de buren?
Ja, en die wil ik dicht maken, vanuit de binnenkant gezien :P .
Alles voor de esthetiek.
Mijn ouders hadden vroeger een huis met 3 ronde raampjes in de voorgevel. 2 voor de badkamers links/rechts en de middelste was gewoon nep. Van de buitenkant een raam. Aan de binnenkant was die nergens te vinden. Vorm voor functie noemen ze dat ;) .
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2024 @ 22:41:48 #228
70532 loveli
N
pi_213347718
M'n ouders willen een thermostaatkraan, maar warm en koud zijn omgedraaid. Zijn ze veroordeeld tot een aangrpaste Grohe of weet iemand een goedkopere oplossing?
crap in = crap out
pi_213391060
Ik heb een vettige vraag.
In het boekje van mijn nieuwe hogedrukreiniger staat dat ik de steeknippel regelmatig met ZUURVRIJ VET in moet smeren.
Is WD40 hier geschikt voor? Of de klassieke vaseline?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_213391704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:41 schreef loveli het volgende:
M'n ouders willen een thermostaatkraan, maar warm en koud zijn omgedraaid. Zijn ze veroordeeld tot een aangrpaste Grohe of weet iemand een goedkopere oplossing?
Bedoel je dat de leidingen verkeerd om zitten?
  Vis een optie? donderdag 2 mei 2024 @ 14:42:34 #231
70532 loveli
N
pi_213392448
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:24 schreef Managarm het volgende:

[..]
Bedoel je dat de leidingen verkeerd om zitten?
Koud links, warm rechts. Al meer dan 50 jaar geen probleem met een mengkraan, maar een thermostaatkraan heeft rechts koud en links warm nodig.
crap in = crap out
pi_213392475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:42 schreef loveli het volgende:

[..]
Koud links, warm rechts. Al meer dan 50 jaar geen probleem met een mengkraan, maar een thermostaatkraan heeft rechts koud en links warm nodig.
Kun je niet ergens (schachtje/kruipruimte) bij die leidingen komen? Dan kun je ze daar omkoppelen en zit het voor altijd goed om.
pi_213393132
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:04 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een vettige vraag.
In het boekje van mijn nieuwe hogedrukreiniger staat dat ik de steeknippel regelmatig met ZUURVRIJ VET in moet smeren.
Is WD40 hier geschikt voor? Of de klassieke vaseline? [ afbeelding ]
WD40 moet je meer als kruipolie zien, dat is niet geschikt om te smeren. Ik zou iets stevigers nemen zoals kogellagervet of wat je in huis hebt. Als er eisen aan gesteld werden had het er wel bij gestaan. Als je wel voor vaseline gaat dan is de technische vaseline extreem veel goedkoper dan de farmaceutische.
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:28:12 #234
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213393276
Ik heb een stuk buitenmuur die twee keer slecht geverfd is. De ene laag lijkt op een schubbenhuid, de andere laag bladdert er af.

Hoe krijg ik dit makkelijk (enigszins) schoon? De lokale bouwmarkt adviseerde 'voorzichtig schuren' maar dat is nogal tijdrovend. Een adviseur die ik helaas niet meer te pakken krijg noemde een of ander middel, klonk als 'keil' maar daar vond ik niets mee. Hogedrukreiniger lijkt me niet zo'n best idee, het zijn nogal oude stenen. Iemand nog een goede tip?

Ik ga overigens uiteindelijk wel een klimplant er tegenaan zetten denk ik, dus het hoeft niet perfect, maar wel graag beter dan nu ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213393372
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:28 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb een stuk buitenmuur die twee keer slecht geverfd is. De ene laag lijkt op een schubbenhuid, de andere laag bladdert er af.
[ link | afbeelding ]

Hoe krijg ik dit makkelijk (enigszins) schoon? De lokale bouwmarkt adviseerde 'voorzichtig schuren' maar dat is nogal tijdrovend. Een adviseur die ik helaas niet meer te pakken krijg noemde een of ander middel, klonk als 'keil' maar daar vond ik niets mee. Hogedrukreiniger lijkt me niet zo'n best idee, het zijn nogal oude stenen. Iemand nog een goede tip?

Ik ga overigens uiteindelijk wel een klimplant er tegenaan zetten denk ik, dus het hoeft niet perfect, maar wel graag beter dan nu ;)
Je hebt van die nylon (en staalborstel) koppen die je op een boormachine (en bosmaaier voor grote oppervlakken) kunt zetten. Is dat een idee?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:44:56 #236
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213393424
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Je hebt van die nylon (en staalborstel) koppen die je op een boormachine (en bosmaaier voor grote oppervlakken) kunt zetten. Is dat een idee?
Ik ben bang dat ik met zo iets de stenen te veel beschadig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213394165
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:28 schreef De_Hertog het volgende:
[ link | afbeelding ]

Keim is een minerale verf die er nadien op moet. Of mechanisch verwijderen met een komborstel op een slijptol of met een hogedrukspuit
  Vis een optie? donderdag 2 mei 2024 @ 19:10:58 #238
70532 loveli
N
pi_213395065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:46 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kun je niet ergens (schachtje/kruipruimte) bij die leidingen komen? Dan kun je ze daar omkoppelen en zit het voor altijd goed om.
Liever niet, ik zoek de makkelijke oplossing waarbij ik geen waterleidingen hoef te solderen (en zeker niet in de kruipruimte).
Dan zouden alle andere kranen op die verdieping ook wisselen :X
crap in = crap out
pi_213398427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef bbtb77 het volgende:

[..]
Keim is een minerale verf die er nadien op moet. Of mechanisch verwijderen met een komborstel op een slijptol of met een hogedrukspuit
Keimen zou bedoeld kunnen zijn maar ook kaleien. Kijk hier voor meer info en de verschillen. Je zult in elk geval alle slecht hechtende stukken eraf halen. Als je dat met een stevige borstel doet maakt het bij kaleien niet zo uit of je de steen een beetje beschadigd.
pi_213400988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:10 schreef loveli het volgende:

[..]
Liever niet, ik zoek de makkelijke oplossing waarbij ik geen waterleidingen hoef te solderen (en zeker niet in de kruipruimte).
Dan zouden alle andere kranen op die verdieping ook wisselen :X
Even googlen kwam ik dit antwoord tegen:

Je kunt een nieuw binnenwerk voor de kraan bestellen zodat je de warm en koud waterleiding in de muur niet hoeft om te draaien. Dit werkt alleen niet bij een bouwmarktkraan. Dan is de optie er nog om de kraan op de kop aan de muur te zetten.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:56:22 #241
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213401298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef bbtb77 het volgende:

[..]
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:43 schreef _mido het volgende:

[..]
Keimen zou bedoeld kunnen zijn maar ook kaleien. Kijk hier voor meer info en de verschillen. Je zult in elk geval alle slecht hechtende stukken eraf halen. Als je dat met een stevige borstel doet maakt het bij kaleien niet zo uit of je de steen een beetje beschadigd.
Bedankt beide, ik denk dat het kaleien was :). Maar dan begreep de beste man me ook verkeerd want het idee is dus om na schoonmaken de muur niet weer opnieuw van een kleur te voorzien.

Idee is wel om er na schoonmaken een klimplant te zetten, maar omdat iets als klimop ook weer niet fijn is voor oude muren wordt dat wellicht een niet altijd groene plant. Vandaar dat ik het toch een beetje mooi probeer te houden.. Zal dus toch het schuurpapier worden ben ik bang ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213402437
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:56 schreef De_Hertog het volgende:
Idee is wel om er na schoonmaken een klimplant te zetten, maar omdat iets als klimop ook weer niet fijn is voor oude muren wordt dat wellicht een niet altijd groene plant. Vandaar dat ik het toch een beetje mooi probeer te houden.. Zal dus toch het schuurpapier worden ben ik bang .
Als klimop je muur kan kraken dan zou ik eerder bang zijn voor vocht wat in scheuren gaat zitten en dus stuk gaat vriezen. Met klimop hou je juist vocht van de muur af. Het is waar dat het door elk gaatje naar binnen kan komen, dus hou het bij dakpannen en kozijnen weg maar ik heb in 35 jaar nog niet gemerkt dat er iets opzij gedrukt is. Als muren niet met cement maar met kalk gemetseld zijn dan schijnt klimop wel de bende te vernielen.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:14:02 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213402819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als klimop je muur kan kraken dan zou ik eerder bang zijn voor vocht wat in scheuren gaat zitten en dus stuk gaat vriezen. Met klimop hou je juist vocht van de muur af. Het is waar dat het door elk gaatje naar binnen kan komen, dus hou het bij dakpannen en kozijnen weg maar ik heb in 35 jaar nog niet gemerkt dat er iets opzij gedrukt is. Als muren niet met cement maar met kalk gemetseld zijn dan schijnt klimop wel de bende te vernielen.
Gaat inderdaad om eventueel te veel kalk onttrekken. De muur is niet mooi afgewerkt maar het is ook weer geen gatenkaas ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:11:25 #244
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213404681
Bezig met mijn meerwerk maar de aannemer doet moeilijk over de vloerverwarming in de badkamer.
Die wordt nu casco opgeleverd en ik krijg dus gewoon slangen op een netje te zien. Kan ik die door snijden en dan boven de grond weer aan elkaar koppelen zodat ik mijn eigen legplan kan aanhouden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 21:00:49 #245
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213408289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bezig met mijn meerwerk maar de aannemer doet moeilijk over de vloerverwarming in de badkamer.
Die wordt nu casco opgeleverd en ik krijg dus gewoon slangen op een netje te zien. Kan ik die door snijden en dan boven de grond weer aan elkaar koppelen zodat ik mijn eigen legplan kan aanhouden?
Wat is de reden dat ze daar zo moeilijk over doen ?
  zaterdag 4 mei 2024 @ 07:59:32 #246
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213411896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Wat is de reden dat ze daar zo moeilijk over doen ?
Ja als ik het wist. Ze verplaatsen de elektra punten ook niet of de riolering. Al zou ik daar voor willen betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 16:06:29 #247
92034 crew  Vonkenboer
pi_213416406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 07:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja als ik het wist. Ze verplaatsen de elektra punten ook niet of de riolering. Al zou ik daar voor willen betalen.
Vermoedelijk willen ze de verantwoording niet dragen en is er binnen het project geen tijd en mensen om dit soort zaken aan te pakken, wel jammer want bij het weglaten van de cementdekvloer in de badkamer en leidingwerk op de standaard plekken neemt men vaak ook een clausule op in verband met de waterdichtheid van het geheel. Doordat je de vloer en tegels weg laat kun je straks bij eventuele lekkage niet meer terecht bij je aannemer.

Afhankelijk van het systeem van de vloerverwarming kun je daar zelf weer mee verder bouwen, maar ja ook daar moet je maar net iemand voor vinden die dat dan wil doen....
  zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:36 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213420242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Vermoedelijk willen ze de verantwoording niet dragen en is er binnen het project geen tijd en mensen om dit soort zaken aan te pakken, wel jammer want bij het weglaten van de cementdekvloer in de badkamer en leidingwerk op de standaard plekken neemt men vaak ook een clausule op in verband met de waterdichtheid van het geheel. Doordat je de vloer en tegels weg laat kun je straks bij eventuele lekkage niet meer terecht bij je aannemer.

Afhankelijk van het systeem van de vloerverwarming kun je daar zelf weer mee verder bouwen, maar ja ook daar moet je maar net iemand voor vinden die dat dan wil doen....
Dat zal het inderdaad zijn. Maar koppelen is wel mogelijk met iets van uponor of henco of iets soortgelijks?
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 22:47:29 #249
92034 crew  Vonkenboer
pi_213422757
Op afstand is daar geen zinnig woord over te zeggen. Geheel afhankelijk van de gebruikte materialen, niet alle merken en koppelingen passen op elkaar.
pi_213423494
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zal het inderdaad zijn. Maar koppelen is wel mogelijk met iets van uponor of henco of iets soortgelijks?
Als je door een slang boort is het ook te repareren, dus het kan altijd. Zeker met een perskoppeling en t zelfde merk buis. Maar ideaal is t niet, koppelingen in vloerverwarmingsbuia...
Kan je niet bij de verdeler komen vanaf de badkamer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')