abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213326064
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Net als wanneer we er een houten paneel hadden gemaakt ipv. raam.
Dat had ik toch een stuk minder raar gevonden dan deze situatie. Je hebt dus langs het glas een open verbinding met de buren?
  donderdag 25 april 2024 @ 23:02:34 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213328638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Dat had ik toch een stuk minder raar gevonden dan deze situatie. Je hebt dus langs het glas een open verbinding met de buren?
Ja, en die wil ik dicht maken, vanuit de binnenkant gezien :P .
Alles voor de esthetiek.
Mijn ouders hadden vroeger een huis met 3 ronde raampjes in de voorgevel. 2 voor de badkamers links/rechts en de middelste was gewoon nep. Van de buitenkant een raam. Aan de binnenkant was die nergens te vinden. Vorm voor functie noemen ze dat ;) .
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2024 @ 22:41:48 #228
70532 loveli
N
pi_213347718
M'n ouders willen een thermostaatkraan, maar warm en koud zijn omgedraaid. Zijn ze veroordeeld tot een aangrpaste Grohe of weet iemand een goedkopere oplossing?
crap in = crap out
pi_213391060
Ik heb een vettige vraag.
In het boekje van mijn nieuwe hogedrukreiniger staat dat ik de steeknippel regelmatig met ZUURVRIJ VET in moet smeren.
Is WD40 hier geschikt voor? Of de klassieke vaseline?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_213391704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:41 schreef loveli het volgende:
M'n ouders willen een thermostaatkraan, maar warm en koud zijn omgedraaid. Zijn ze veroordeeld tot een aangrpaste Grohe of weet iemand een goedkopere oplossing?
Bedoel je dat de leidingen verkeerd om zitten?
  Vis een optie? donderdag 2 mei 2024 @ 14:42:34 #231
70532 loveli
N
pi_213392448
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:24 schreef Managarm het volgende:

[..]
Bedoel je dat de leidingen verkeerd om zitten?
Koud links, warm rechts. Al meer dan 50 jaar geen probleem met een mengkraan, maar een thermostaatkraan heeft rechts koud en links warm nodig.
crap in = crap out
pi_213392475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:42 schreef loveli het volgende:

[..]
Koud links, warm rechts. Al meer dan 50 jaar geen probleem met een mengkraan, maar een thermostaatkraan heeft rechts koud en links warm nodig.
Kun je niet ergens (schachtje/kruipruimte) bij die leidingen komen? Dan kun je ze daar omkoppelen en zit het voor altijd goed om.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213393132
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:04 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een vettige vraag.
In het boekje van mijn nieuwe hogedrukreiniger staat dat ik de steeknippel regelmatig met ZUURVRIJ VET in moet smeren.
Is WD40 hier geschikt voor? Of de klassieke vaseline? [ afbeelding ]
WD40 moet je meer als kruipolie zien, dat is niet geschikt om te smeren. Ik zou iets stevigers nemen zoals kogellagervet of wat je in huis hebt. Als er eisen aan gesteld werden had het er wel bij gestaan. Als je wel voor vaseline gaat dan is de technische vaseline extreem veel goedkoper dan de farmaceutische.
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:28:12 #234
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213393276
Ik heb een stuk buitenmuur die twee keer slecht geverfd is. De ene laag lijkt op een schubbenhuid, de andere laag bladdert er af.

Hoe krijg ik dit makkelijk (enigszins) schoon? De lokale bouwmarkt adviseerde 'voorzichtig schuren' maar dat is nogal tijdrovend. Een adviseur die ik helaas niet meer te pakken krijg noemde een of ander middel, klonk als 'keil' maar daar vond ik niets mee. Hogedrukreiniger lijkt me niet zo'n best idee, het zijn nogal oude stenen. Iemand nog een goede tip?

Ik ga overigens uiteindelijk wel een klimplant er tegenaan zetten denk ik, dus het hoeft niet perfect, maar wel graag beter dan nu ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213393372
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:28 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb een stuk buitenmuur die twee keer slecht geverfd is. De ene laag lijkt op een schubbenhuid, de andere laag bladdert er af.
[ link | afbeelding ]

Hoe krijg ik dit makkelijk (enigszins) schoon? De lokale bouwmarkt adviseerde 'voorzichtig schuren' maar dat is nogal tijdrovend. Een adviseur die ik helaas niet meer te pakken krijg noemde een of ander middel, klonk als 'keil' maar daar vond ik niets mee. Hogedrukreiniger lijkt me niet zo'n best idee, het zijn nogal oude stenen. Iemand nog een goede tip?

Ik ga overigens uiteindelijk wel een klimplant er tegenaan zetten denk ik, dus het hoeft niet perfect, maar wel graag beter dan nu ;)
Je hebt van die nylon (en staalborstel) koppen die je op een boormachine (en bosmaaier voor grote oppervlakken) kunt zetten. Is dat een idee?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:44:56 #236
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213393424
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Je hebt van die nylon (en staalborstel) koppen die je op een boormachine (en bosmaaier voor grote oppervlakken) kunt zetten. Is dat een idee?
Ik ben bang dat ik met zo iets de stenen te veel beschadig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213394165
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:28 schreef De_Hertog het volgende:
[ link | afbeelding ]

Keim is een minerale verf die er nadien op moet. Of mechanisch verwijderen met een komborstel op een slijptol of met een hogedrukspuit
  Vis een optie? donderdag 2 mei 2024 @ 19:10:58 #238
70532 loveli
N
pi_213395065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:46 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kun je niet ergens (schachtje/kruipruimte) bij die leidingen komen? Dan kun je ze daar omkoppelen en zit het voor altijd goed om.
Liever niet, ik zoek de makkelijke oplossing waarbij ik geen waterleidingen hoef te solderen (en zeker niet in de kruipruimte).
Dan zouden alle andere kranen op die verdieping ook wisselen :X
crap in = crap out
pi_213398427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef bbtb77 het volgende:

[..]
Keim is een minerale verf die er nadien op moet. Of mechanisch verwijderen met een komborstel op een slijptol of met een hogedrukspuit
Keimen zou bedoeld kunnen zijn maar ook kaleien. Kijk hier voor meer info en de verschillen. Je zult in elk geval alle slecht hechtende stukken eraf halen. Als je dat met een stevige borstel doet maakt het bij kaleien niet zo uit of je de steen een beetje beschadigd.
pi_213400988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:10 schreef loveli het volgende:

[..]
Liever niet, ik zoek de makkelijke oplossing waarbij ik geen waterleidingen hoef te solderen (en zeker niet in de kruipruimte).
Dan zouden alle andere kranen op die verdieping ook wisselen :X
Even googlen kwam ik dit antwoord tegen:

Je kunt een nieuw binnenwerk voor de kraan bestellen zodat je de warm en koud waterleiding in de muur niet hoeft om te draaien. Dit werkt alleen niet bij een bouwmarktkraan. Dan is de optie er nog om de kraan op de kop aan de muur te zetten.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:56:22 #241
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213401298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef bbtb77 het volgende:

[..]
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:43 schreef _mido het volgende:

[..]
Keimen zou bedoeld kunnen zijn maar ook kaleien. Kijk hier voor meer info en de verschillen. Je zult in elk geval alle slecht hechtende stukken eraf halen. Als je dat met een stevige borstel doet maakt het bij kaleien niet zo uit of je de steen een beetje beschadigd.
Bedankt beide, ik denk dat het kaleien was :). Maar dan begreep de beste man me ook verkeerd want het idee is dus om na schoonmaken de muur niet weer opnieuw van een kleur te voorzien.

Idee is wel om er na schoonmaken een klimplant te zetten, maar omdat iets als klimop ook weer niet fijn is voor oude muren wordt dat wellicht een niet altijd groene plant. Vandaar dat ik het toch een beetje mooi probeer te houden.. Zal dus toch het schuurpapier worden ben ik bang ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213402437
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:56 schreef De_Hertog het volgende:
Idee is wel om er na schoonmaken een klimplant te zetten, maar omdat iets als klimop ook weer niet fijn is voor oude muren wordt dat wellicht een niet altijd groene plant. Vandaar dat ik het toch een beetje mooi probeer te houden.. Zal dus toch het schuurpapier worden ben ik bang .
Als klimop je muur kan kraken dan zou ik eerder bang zijn voor vocht wat in scheuren gaat zitten en dus stuk gaat vriezen. Met klimop hou je juist vocht van de muur af. Het is waar dat het door elk gaatje naar binnen kan komen, dus hou het bij dakpannen en kozijnen weg maar ik heb in 35 jaar nog niet gemerkt dat er iets opzij gedrukt is. Als muren niet met cement maar met kalk gemetseld zijn dan schijnt klimop wel de bende te vernielen.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:14:02 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213402819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als klimop je muur kan kraken dan zou ik eerder bang zijn voor vocht wat in scheuren gaat zitten en dus stuk gaat vriezen. Met klimop hou je juist vocht van de muur af. Het is waar dat het door elk gaatje naar binnen kan komen, dus hou het bij dakpannen en kozijnen weg maar ik heb in 35 jaar nog niet gemerkt dat er iets opzij gedrukt is. Als muren niet met cement maar met kalk gemetseld zijn dan schijnt klimop wel de bende te vernielen.
Gaat inderdaad om eventueel te veel kalk onttrekken. De muur is niet mooi afgewerkt maar het is ook weer geen gatenkaas ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:11:25 #244
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213404681
Bezig met mijn meerwerk maar de aannemer doet moeilijk over de vloerverwarming in de badkamer.
Die wordt nu casco opgeleverd en ik krijg dus gewoon slangen op een netje te zien. Kan ik die door snijden en dan boven de grond weer aan elkaar koppelen zodat ik mijn eigen legplan kan aanhouden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 21:00:49 #245
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213408289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bezig met mijn meerwerk maar de aannemer doet moeilijk over de vloerverwarming in de badkamer.
Die wordt nu casco opgeleverd en ik krijg dus gewoon slangen op een netje te zien. Kan ik die door snijden en dan boven de grond weer aan elkaar koppelen zodat ik mijn eigen legplan kan aanhouden?
Wat is de reden dat ze daar zo moeilijk over doen ?
  zaterdag 4 mei 2024 @ 07:59:32 #246
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213411896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Wat is de reden dat ze daar zo moeilijk over doen ?
Ja als ik het wist. Ze verplaatsen de elektra punten ook niet of de riolering. Al zou ik daar voor willen betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 16:06:29 #247
92034 crew  Vonkenboer
pi_213416406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 07:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja als ik het wist. Ze verplaatsen de elektra punten ook niet of de riolering. Al zou ik daar voor willen betalen.
Vermoedelijk willen ze de verantwoording niet dragen en is er binnen het project geen tijd en mensen om dit soort zaken aan te pakken, wel jammer want bij het weglaten van de cementdekvloer in de badkamer en leidingwerk op de standaard plekken neemt men vaak ook een clausule op in verband met de waterdichtheid van het geheel. Doordat je de vloer en tegels weg laat kun je straks bij eventuele lekkage niet meer terecht bij je aannemer.

Afhankelijk van het systeem van de vloerverwarming kun je daar zelf weer mee verder bouwen, maar ja ook daar moet je maar net iemand voor vinden die dat dan wil doen....
  zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:36 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213420242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Vermoedelijk willen ze de verantwoording niet dragen en is er binnen het project geen tijd en mensen om dit soort zaken aan te pakken, wel jammer want bij het weglaten van de cementdekvloer in de badkamer en leidingwerk op de standaard plekken neemt men vaak ook een clausule op in verband met de waterdichtheid van het geheel. Doordat je de vloer en tegels weg laat kun je straks bij eventuele lekkage niet meer terecht bij je aannemer.

Afhankelijk van het systeem van de vloerverwarming kun je daar zelf weer mee verder bouwen, maar ja ook daar moet je maar net iemand voor vinden die dat dan wil doen....
Dat zal het inderdaad zijn. Maar koppelen is wel mogelijk met iets van uponor of henco of iets soortgelijks?
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 22:47:29 #249
92034 crew  Vonkenboer
pi_213422757
Op afstand is daar geen zinnig woord over te zeggen. Geheel afhankelijk van de gebruikte materialen, niet alle merken en koppelingen passen op elkaar.
pi_213423494
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zal het inderdaad zijn. Maar koppelen is wel mogelijk met iets van uponor of henco of iets soortgelijks?
Als je door een slang boort is het ook te repareren, dus het kan altijd. Zeker met een perskoppeling en t zelfde merk buis. Maar ideaal is t niet, koppelingen in vloerverwarmingsbuia...
Kan je niet bij de verdeler komen vanaf de badkamer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')