Nee die is 2 kamers verderop en dat ligt wel in de cement. Dus het idee was om bovengronds te koppelen. En dan zelf opnieuw te leggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:25 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Als je door een slang boort is het ook te repareren, dus het kan altijd. Zeker met een perskoppeling en t zelfde merk buis. Maar ideaal is t niet, koppelingen in vloerverwarmingsbuia...
Kan je niet bij de verdeler komen vanaf de badkamer?
Klopt inderdaad, het is niet bedoeld om een perskoppeling op te zetten... Maar zal in de praktijk meestal wel gewoon goed gaan.quote:Op zondag 5 mei 2024 02:34 schreef bleiblei het volgende:
Vloerverwarmingsbuis is meen ik gewoon 100% plastic (die van ons iig.). Het spul waar je perskoppelingen op zet heeft een aluminium laagje erin. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat nu echt een groot verschil maakt. Maar iets zegt mij dat ze niet zo maar aluminium toevoegen aan alupex buis.
Top dit zocht ik. Zijn er anders andere (schroefkoppelingen) zoals je ze normaal ook op de verdelers vastmaakt?quote:Op zondag 5 mei 2024 22:33 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, het is niet bedoeld om een perskoppeling op te zetten... Maar zal in de praktijk meestal wel gewoon goed gaan.
Heb hier ook 2 uponor 16 eind koppelingen op vv buis zitten waar ik nog op verder moet bouwen. Dat is wel gewoon lekvrij.
Zoiets?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Top dit zocht ik. Zijn er anders andere (schroefkoppelingen) zoals je ze normaal ook op de verdelers vastmaakt?
Jep maar dan aan beide kanten zo'n knel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zoiets?
https://comap.aalberts-hf(...)ng/groups/g+c+p+view
https://www.techniekwebsh(...)chtstraal-0-mm.html?quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep maar dan aan beide kanten zo'n knel.
De maat van de buis waar hij in past.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:28 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil het afzuigventiel in badkamer en toilet vervangen. Ik zie de maten 100 en 125 mm rond. Op de diverse sites staat niet wat deze maat is. Is dit de maat van het afzuigkanaal in het plafond? Of de buitenmaat van het ventiel?
Mooie omschrijving:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,.
Ik wil een paar stukken boeidelen vervangen. Dit is en blijft multiplex.
Moet je de kanten dan nog eerst behandelen, of is gewoon schilderen voldoende.
Top dank je...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Mooie omschrijving:
https://www.houthandelonline.nl/modellen/gevelbekleding/boeidelen
Montageband of pvc zadel 40 of 50 mmquote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:11 schreef Piles het volgende:
2 meerlagenbuizen van 46mm (26mm + 2x10mm isolatie) vastzetten, waar doe ik dat het handigst / goedkoopst / snelst mee?
Heb nog contact gehad met een elektrawinkel en zij dachten dat het wel ging passen en anders mocht ik het retourneren. Schakelaar, draaiknop voor mechanische ventilatie en schakelaar kon erop.quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
Man (elektricien) geeft aan dat jung de afgelopen 7 jaar wel de schroefjes veranderd heeft en denkt dat je pech hebt. (Hij heeft het verder zelf niet getest dus geen 100% garantie)
Fijn! Goede service ook! Hopelijk past het gewoonquote:Op maandag 27 mei 2024 19:03 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Heb nog contact gehad met een elektrawinkel en zij dachten dat het wel ging passen en anders mocht ik het retourneren. Schakelaar, draaiknop voor mechanische ventilatie en schakelaar kon erop.
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik wilde hier ook het creme-kleurige Jung-schakelmateriaal door wit schakemateriaal vervangen. Op het oog ziet het er identiek uit maar het nieuwe past allemaal net niet op het oude inbouwdeel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
Man (elektricien) geeft aan dat jung de afgelopen 7 jaar wel de schroefjes veranderd heeft en denkt dat je pech hebt. (Hij heeft het verder zelf niet getest dus geen 100% garantie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |