quote:Op maandag 10 juli 2023 09:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe oud zijn de kinders? Klinkt als nogal een lange zit namelijk.
Ze zijn 9 en 6 en zijn wel lange autoritten gewend dus daar maak ik me niet zo druk overquote:Op maandag 10 juli 2023 09:05 schreef daNpy het volgende:
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen
[..]
Gewoon met 2 auto's gaanquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef maily het volgende:
Dat je in het midden op de achterbank een grote tas zet tussen de stoelverhogers zodat ze geen last hebben van elkaar![]()
Eigenlijk had ik daar zo'n ding voor bedachtquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef maily het volgende:
Dat je in het midden op de achterbank een grote tas zet tussen de stoelverhogers zodat ze geen last hebben van elkaar![]()
Ok. Toch lijkt het me als kind ook een beetje saai om eerlijk te zijnquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze zijn 9 en 6 en zijn wel lange autoritten gewend dus daar maak ik me niet zo druk over.
Als ze maar niet bij elkaars spullen kunnenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik daar zo'n ding voor bedacht
[ afbeelding ]
Maar mogelijk is die te laag.
Ik heb zelf toen ik 9 was een vergelijkbare rondreis gemaakt, het is een van mijn leukste vakantieherinneringenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ok. Toch lijkt het me als kind ook een beetje saai om eerlijk te zijn
Zelf ben ik ook helemaal niet van campings, maar voor kinderen is het wel heerlijk.
True, en dan past er ook nog een koffer tussen de stoeltjes.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
Als ze maar niet bij elkaars spullen kunnen![]()
Zo'n stoelzak is dan handiger.
Hoe hebben we het vroeger toch gedaan, met de caravan, 2 ouders en 3 kleine kinderen naar zuid frankrijk, 2 dagen heen, 2 dagen terug, zonder ipad, mobiel of tv scherm. Overnachten op een parkeer terrein in een caravan met 4 slaapplekkenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef maily het volgende:
Ik heb het niet over een road trip.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef daNpy het volgende:
Maar wat is er nou precies "leuk" als je je kinderen al uit elkaar moet houden op de achterbank om dan een roadtrip te gaan doen?
Ik kan me de maaiende arm van mijn vader anders nog levendig herinnerenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Hoe hebben we het vroeger toch gedaan, met de caravan en 3 kleine kinderen naar zuid frankrijk, 2 dagen heen, 2 dagen terug, zonder ipad, mobiel of tv scherm
Ik ook ...quote:Op maandag 10 juli 2023 09:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan me de maaiende arm van mijn vader anders nog levendig herinneren
Anyway het verste wat ik tot nu toe heb gereden met mijn achterban was normandie, dat was nog prima te overzien met tablets en tussenstops.
Mijn vader reed altijd naar Tsjechië, dat was een kleine 10 uur met de caravan er achter. De oplossing? Om middernacht vertrekken
waar lees je dat dan?quote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef daNpy het volgende:
Maar wat is er nou precies "leuk" als je je kinderen al uit elkaar moet houden op de achterbank om dan een roadtrip te gaan doen?
Joh stop eens met jouw vooroordelen op een ander zijn vakantie te projecteren.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef daNpy het volgende:
Ik wel, wij doen een rondreis van meer dan 3000 kilometerquote:
en vervolgens was je stil en was de rust weer teruggekeerdquote:Op maandag 10 juli 2023 09:18 schreef SQ het volgende:
Ik kan me de maaiende arm van mijn vader anders nog levendig herinneren
Respect, sowieso een mooie reis natuurlijk en cool dat je kinderen dat leuk vindenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wel, wij doen een rondreis van meer dan 3000 kilometer. En met die lange autoreis heeft niemand van ons 4en een probleem. Je ziet een boel, komt nog eens ergens, en de hond kan mee. En zijn we 't flauw, stoppen we even.
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan? Wij hebben het ook wel eens gedaan hoor, pre-kind. Toen ging dat nog wel, maar ik ben nu toch echt geen 20 meer.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:22 schreef stropdaz het volgende:
Eind van de avond vertrekken scheelt al een hoop. Vallen ze in slaap in de auto. Bij het wakker worden even ergens stoppen voor een ontbijtje en dan het laatste deel van de rit doorhobbelen onder het genot van muziek, tablet, kleuren, spelletjes
Aha, ik kwam hier zomaar het topic binnenvallen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wel, wij doen een rondreis van meer dan 3000 kilometer. En met die lange autoreis heeft niemand van ons 4en een probleem. Je ziet een boel, komt nog eens ergens, en de hond kan mee. En zijn we 't flauw, stoppen we even.
Ja dat hielp wel evenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
en vervolgens was je stil en was de rust weer teruggekeerd
Mijn vader trok dat altijd prima, die had sowieso niet echt een dag/nachtritme. Afspraak was wel dat er altijd 1 iemand wakker was om hem wakker te houdenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan? Wij hebben het ook wel eens gedaan hoor, pre-kind. Toen ging dat nog wel, maar ik ben nu toch echt geen 20 meer.
Ligt eraan hoe je eigen ritme is.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef Burdie het volgende:
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan?
Omg waarom zo veel appartementen!quote:Op maandag 10 juli 2023 09:35 schreef Aure het volgende:
Ik begin inmiddels wel te begrijpen waarom sommige mensen zonder hun kinderen op vakantie gaanman man man. De eerste 2 dagen waren echt drama, veel huilen, niet luisteren, moeilijk doen, maar inmiddels zitten we op dag 5 en hebben ze voor het eerst doorgeslapen en zijn ze voor het eerst pas om half 8 wakker dus dat geeft hoop
Maar we zitten ook al in ons derde appartement deze vakantie dus we vragen ook wel veel van ze. Donderdag richting het laatste appartement en daar blijven we wel een langere tijd zitten.
Op tussen Göteborg en Malmö ligt Nimis,quote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan deze zomer een rondreis maken (ben erg benieuwd hoe dat gaat met kinderen, normaliter hebben ze per accommodatie 2-3 dagen nodig om te wennen)
Route is ongeveer Denemarken (Silkeborg), Noorwegen (Kristiansand, Oslo), Zweden (Karlstad, Göteborg, Malmö), Denemarken (Kopenhagen, Odense) en dan via Duitsland weer terug.
Iemand nog tips voor wat we onderweg echt moeten zien of echt niet mogen missen? We hebben er echt veel zin in
Dat was inderdaad een dingetje.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:37 schreef Phaidra het volgende:
nderdaad kom je dan zelf brak aan en de kinderen, die gewoon de hele nacht geslapen hebben, zijn vol energie en willen de nieuwe vakantiestek ontdekken
Met een kampeermiddel moet je die daarna nog opzetten. Het is aan ons ook niet besteed om dat te doen. Wij rijden gewoon in twee dagen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan? Wij hebben het ook wel eens gedaan hoor, pre-kind. Toen ging dat nog wel, maar ik ben nu toch echt geen 20 meer.
Sterktequote:Op maandag 10 juli 2023 09:35 schreef Aure het volgende:
Ik begin inmiddels wel te begrijpen waarom sommige mensen zonder hun kinderen op vakantie gaanman man man. De eerste 2 dagen waren echt drama, veel huilen, niet luisteren, moeilijk doen, maar inmiddels zitten we op dag 5 en hebben ze voor het eerst doorgeslapen en zijn ze voor het eerst pas om half 8 wakker dus dat geeft hoop
Maar we zitten ook al in ons derde appartement deze vakantie dus we vragen ook wel veel van ze. Donderdag richting het laatste appartement en daar blijven we wel een langere tijd zitten.
Jij hebt toch maar 1 kind?quote:Op maandag 10 juli 2023 09:39 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een dingetje.
In mijn geval sliep mijn vrouw ook.
Zij heeft zich die ochtend vermaakt met de kids en ik sliep toen een paar uur. Kon destijds ook wel kort slapen.
Voordeel van geen ritme hebben (toen).
Omdat we niet de hele vakantie in een stad wilden blijven zitten, waar we wel naar toe zijn gevlogenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg waarom zo veel appartementen!
Bij ons staat iedere switch van locatie garant voor 2 dagen ellende, dus dan klopt het ook wel
Portugalquote:Op maandag 10 juli 2023 09:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sterkte. Waar zijn jullie ook alweer naartoe?
Ja dat scheelt dan wel. Wij rijden altijd allebei en wisselen elkaar ongeveer elke 2 uur af.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:39 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een dingetje.
In mijn geval sliep mijn vrouw ook.
Zij heeft zich die ochtend vermaakt met de kids en ik sliep toen een paar uur. Kon destijds ook wel kort slapen.
Voordeel van geen ritme hebben (toen).
Darn, wij zijn vorg jaar op dat schiereiland geweest, maar wisten niet van Nimisquote:Op maandag 10 juli 2023 09:50 schreef Seven. het volgende:
@:Birdie als je naar Nimis gaat: goede schoenen is wel een must, dit is absoluut geen wandelingetje die je met flipflops of profielloze schoenen moet doen. Het pad is goed begaanbaar, maar op bepaalde stukken behoorlijk steil en je klautert zeg maar tussen de rotsen en boomstronken door. Bij regen zou ik het 100% overslaan. Het fort zelf zit stevig in elkaar, maar voldoet absoluut niet aan bouwregels of zo.
Dat gezegd hebbende: ik raad het echt enorm aan met kinderen van 6 en 9 want die hebben het over 20 jaar nog over dat piratenfort in Zweden. Je waant je echt in een totaal andere wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf hebben we vorig jaar ook 3000 km in 11 dagen gedaan met de camper. Heen en terugreis wat meer km per dag gemaakt, in Zweden wel rustiger aan gedaan. Desondanks was de kleine (toen 15 mnd) na 3 dagen wel helemaal klaar met in het kinderzitje zitten. We hebben daarna alleen in de ochtenden gereden tijdens zijn slaapje, hij slaapt in de auto sowieso goed gelukkig.
Ik zou het echter niet weer doen en meer tijd uit trekken, maar vorig jaar hadden we er ook weer iets achteraan gepland dus ja
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Misschien volgend jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Darn, wij zijn vorg jaar op dat schiereiland geweest, maar wisten niet van NimisDit hadden ze vorig jaar echt tof gevonden (toen ook 6 en 9). Dit jaar komen we er helaas niet in de buurt.
De middeleeuwse week op Gotland is ook een dikke aanrader.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Darn, wij zijn vorg jaar op dat schiereiland geweest, maar wisten niet van NimisDit hadden ze vorig jaar echt tof gevonden (toen ook 6 en 9). Dit jaar komen we er helaas niet in de buurt.
Als je kind groot genoeg is om erbij te kunnen wel - als ik rij moet de autostoel te ver naar voren en dan kan peuter er niet bijquote:Op maandag 10 juli 2023 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
Als ze maar niet bij elkaars spullen kunnen![]()
Zo'n stoelzak is dan handiger.
Die van ons komt van Amazon maar anwb heeft ze ook zie ik https://www.anwb.nl/webwi(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.dsquote:Op maandag 10 juli 2023 16:30 schreef Tink89 het volgende:
Waar koop ik zo'n bak voor in het midden? Mijn kinderen kunnen ook niet zelf bij de stoelzakken...
Overigens nog een tip: Netflix heeft de optie om wat filmpjes offline te kijken door ze vooraf te downloaden. Scheelt heel veel data onderweg.
Wij hebben er al jaren zo 1 in de auto, altijd, dus ook als we niet op vakantie gaan. Destijds gekocht bij de Lidlquote:Op maandag 10 juli 2023 16:30 schreef Tink89 het volgende:
Waar koop ik zo'n bak voor in het midden? Mijn kinderen kunnen ook niet zelf bij de stoelzakken...
Overigens nog een tip: Netflix heeft de optie om wat filmpjes offline te kijken door ze vooraf te downloaden. Scheelt heel veel data onderweg.
Dat wordt een fijne vakantie dus! Geniet ervan!quote:Op maandag 10 juli 2023 18:37 schreef Seven. het volgende:
Alleen de trap naar boven is niet af te sluiten dus bij de eerste keer naar boven klauteren heb ik met m'n man afgesproken dat dit de week wordt waarin Colin op z'n billen naar beneden leert gaan. Ik denk dat dat thuis ook heel goed van pas gaat komen.
Christiania vond in ook echt bagger. Ik dacht dus ik artyfarty en vrije geesten sferen terecht te komen, maar het was gewoon één grote verloederde schijtbende.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
In Kopenhagen is Tivoli heel leuk, althans….vinden wij. We zijn geen echte pretparkgangers, maar Tivoli staat altijd heel hoog op het verlanglijstje van de kinderen. Is ook geen typisch pretpark zoals in Nederland en vooral ‘s avonds de moeite waard om te bezoeken. Ik zou inderdaad de zeemeermin ook overslaan, hoewel de wandeling daar naar toe best leuk is. Mocht je overwegen om vrijstaat Christiania te bezoeken….ook overslaan. Vies drugshol.
Armager -strandpark ligt aan de metrolijn en is heel fijn te bezoeken als het wat warmer weer is. Half Kopenhagen ligt hier ook, dus het kan op warme dagen best druk zijn, wat het gelijk ook weer gezellig maakt. Beetje verder op dezelfde lijn ligt Ørestad. Als je van moderne architectuur houdt zeker de moeite waard om eens rond te lopen.
Heerlijke stad, Kopenhagen.
Ja vroegerrrrr was het artyfarty leuk die tijden zijn lang vervlogenquote:Op maandag 10 juli 2023 21:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Christiania vond in ook echt bagger. Ik dacht dus ik artyfarty en vrije geesten sferen terecht te komen, maar het was gewoon één grote verloederde schijtbende.
Ørestad hebben wij ook rondgedwaald, ons hotel zat daar. Bijzondere architectuur inderdaad, heel erg tof. En mooi groot winkelcentrum.
Precies dat over Christiania. En een opgefokte sfeer op "pusher street" of hoe ze die drugsstraat daar ook noemen. Nee, vond het 3 x niks en totaal niet passend bij het beeld (vrijheid, blijheid) wat ik altijd voor ogen had.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Christiania vond in ook echt bagger. Ik dacht dus ik artyfarty en vrije geesten sferen terecht te komen, maar het was gewoon één grote verloederde schijtbende.
Ørestad hebben wij ook rondgedwaald, ons hotel zat daar. Bijzondere architectuur inderdaad, heel erg tof. En mooi groot winkelcentrum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het autozitje kan ie nergens heen daarom slaapt hij daar wel goed in, zelfs in de auto van mijn vrouw met herrie uitlaat
Hij hoeft trouwens ook niet per sé te slapen bij zo'n korte vlucht.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Nee, als we maar 2 uurtjes vliegen is het sowieso niet nodig inderdaadquote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:54 schreef SQ het volgende:
Goed slapen in een vliegtuig zou ik sowieso niet naar streven. Ik vond het altijd wel knus hoor, zo'n slapend bolleke tegen je borstMaar goed, ik snap ook wel dat het niet voor iedereen is
je kunt kinderreisspul vaak ook hurenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:17 schreef daNpy het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor vliegen met een kleine van net 2?
We zijn aan het denken aan een vakantie met het vliegtuig, op slechts enkele uurtjes vliegen.
Hij is altijd rustig dus we verwachten geen urenlang geblêr, maar tijdens stijgen en landen is het nog kijken wat er gebeurt natuurlijk.
De vragen zijn dus hoe je hem zo lang laat zitten (boekjes, Buurman & Buurman) en vooral als ie slaapt het een beetje comfortabel maken zodat ie een beetje kan liggen? Hij kan prima in een autozitje slapen maar dan hangt ie dus wel in de schoudergordels
(Er zijn airline approved autozitjes maar die hebben wij dus niet)
Vergeet alleen niet dat het niet alleen 2 uurtjes vliegen is, maar heel veel tijd wachten voorafgaand aan het vliegen en wachten tot je na het vliegen op plaats van bestemming bent.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, als we maar 2 uurtjes vliegen is het sowieso niet nodig inderdaadDan is er genoeg afleiding voor ie zich écht gaat vervelen ook denk ik
Daar is ie al veel te zwaar voorquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:26 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden met die leeftijd een draagzak mee in het vliegtuig, waar hij in sliep. Ik stond dan in het gangpad met hem in de draagzak, en zodra hij sliep, kon ik gaan zitten.
Maar dat was op zich een vrij korte vlucht (4,5 uur).
Ja klopt, het wachten kan ook lang duren. Maar an sich kan ie daar wel tegen, hij is best geduldig. Krijsen doet ie ook niet gauw, alleen als ie pijn heeft. Heel soms ook als ie zijn zin niet krijgt, maar daar reageren wij nagenoeg niet op en dan is het heel snel weer over.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het niet alleen 2 uurtjes vliegen is, maar heel veel tijd wachten voorafgaand aan het vliegen en wachten tot je na het vliegen op plaats van bestemming bent.
Desondanks, weet je het nooit. Mijn gup deed het altijd prima met vliegen, in peuterleeftijd wel vaker trein gepakt vanwege mogelijkheden om rond te wandelen.
Maak je iig op moment zelf daar niet druk, dan gewoon even er doorheen als er iets gebeurt. En onthoudt dat je de mensen die je onderweg lelijk aankijken bij krijskinder, toch waarschijnlijk nooit meer ziet
Ideaal welquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
Als je toch zo'n uber modelkind hebt, heb je ook geen tips nodigmaar dat blijkt
Tips zijn altijd fijn. En ik weet ook niet wat er gaat gebeuren. Voor hetzelfde geld krijst ie het hele vliegtuig door omdat ie er niet uit kan of niet weet wat er gebeurt. Er kan van alles zijn met een kindquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
Als je toch zo'n uber modelkind hebt, heb je ook geen tips nodigmaar dat blijkt
Ik moet wel lachen van dat plaatje. Wij hebben in mei een lange vlucht gehad (9 en 3,5 uur dacht ik), maar ze hadden nooit zo mogen slapen. Elk half uur ongeveer sprong dat ‘stoelriemen vast’-lampje wel weer aan. Mijn advies is dan ook om te zorgen dat ze in hun gordel slapen als ze gaan slapen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:17 schreef Aure het volgende:
Hier slapen ze altijd tegen ons aan (als ze slapen in het vliegtuig) , maar zitten ze wel op hun eigen stoel zeg maar. Dat gaat prima. Voor lange vluchten hebben we zo'n opblaasbaar ding wat het zitvlak van de stoel verlengt, maar dat vind ik echt teveel gedoe voor een korte vlucht.
[ afbeelding ]
We geven een knijpfruitje tijdens stijgen en landen voor de oren, dat lijkt wel te helpen.
Verder hadden we nu voor de jongste (2 jaar) een stickerboek mee, kleurpotloden en een kleurboek. En natuurlijk de tablet en dat ging allemaal prima
Goed punt wel. Mijn laatste vlucht was zonder kind en wilde ik zelf lekker uiltje knappen maar werd de hele reis compleet door elkaar geschud door de turbulente. Had er niet aan moeten denken mèt een kind erbijquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen van dat plaatje. Wij hebben in mei een lange vlucht gehad (9 en 3,5 uur dacht ik), maar ze hadden nooit zo mogen slapen. Elk half uur ongeveer sprong dat ‘stoelriemen vast’-lampje wel weer aan. Mijn advies is dan ook om te zorgen dat ze in hun gordel slapen als ze gaan slapen.
En mijn tweede tip is zorgen dat je minimaal twee spuugzakjes voor het grijpen hebt, en het liefst nog iets van een plastic zakje of bakje erbij want die zakjes kunnen gaan lekken en soms zit je er een half uur mee omdat je het pas weg kunt gooien als dat stomme lampje weer uit gaat, en neerzetten kan niet
Mijn derde tip is ga niet vliegen met kinderen
we gaan het volgend jaar wel gewoon weer doen, maar ik zou het niemand aanraden![]()
Ja dat is balen inderdaad, maar als je geen turbulentie hebt dan werkt het dus wel echt primaquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen van dat plaatje. Wij hebben in mei een lange vlucht gehad (9 en 3,5 uur dacht ik), maar ze hadden nooit zo mogen slapen. Elk half uur ongeveer sprong dat ‘stoelriemen vast’-lampje wel weer aan. Mijn advies is dan ook om te zorgen dat ze in hun gordel slapen als ze gaan slapen.
En mijn tweede tip is zorgen dat je minimaal twee spuugzakjes voor het grijpen hebt, en het liefst nog iets van een plastic zakje of bakje erbij want die zakjes kunnen gaan lekken en soms zit je er een half uur mee omdat je het pas weg kunt gooien als dat stomme lampje weer uit gaat, en neerzetten kan niet
we gaan het volgend jaar wel gewoon weer doen, maar ik zou het niemand aanraden![]()
Je hebt speciale zakjes die van vloeistof een soort gel maakt waardoor ze niet lekken. Die nemen wij meequote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:55 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad een goede tip.
Roo pedaalemmerzakken meenemen dus
Dat is ook voor volwassenen wel de tip: je gordel zichtbaar aan hebben. Anders maken ze je om de haverklap wakker als dat lampje aangaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had standaard van die luierzakjes bij en een yoghurtemmertje met een deksel. Een zakje in een emmertje mikt toch makkelijker dan een los zakje. En met het dekseltje is het af te sluiten indien nodigquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:55 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad een goede tip.
Roo pedaalemmerzakken meenemen dus
Ow, joh, ik wist niet dat je zo'n reus had... Meer dan 25 kilo en net 2, dan zou ik er idd ook niet aan beginnen, zelfs al was het maar een paar uurtjes.quote:
Ik had cadeautjes meegenomen die hij in het vliegtuig uit kon pakken, een boekje en iets met stickers. Verder omgekocht met zijn favoriete dingen (aardbeien/chips/appelsap) en voor we het wisten was de vlucht voorbij.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:17 schreef daNpy het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor vliegen met een kleine van net 2?
We zijn aan het denken aan een vakantie met het vliegtuig, op slechts enkele uurtjes vliegen.
Hij is altijd rustig dus we verwachten geen urenlang geblêr, maar tijdens stijgen en landen is het nog kijken wat er gebeurt natuurlijk.
De vragen zijn dus hoe je hem zo lang laat zitten (boekjes, Buurman & Buurman) en vooral als ie slaapt het een beetje comfortabel maken zodat ie een beetje kan liggen? Hij kan prima in een autozitje slapen maar dan hangt ie dus wel in de schoudergordels
(Er zijn airline approved autozitjes maar die hebben wij dus niet)
Dierentuin in Nordhorn. Leuke zoo, familieticket zeer betaalbaar en met ook nog eens een grote speeltuin in het midden. En je mag de dieren voeren, wel even zakje voer kopen bij de ingang.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor iets leuks vlak over de grens in Duitsland voor 6- en 7-jarigen? We gaan naar Hellendoorn tijdens onze vakantie, en de kinderen willen wel naar Duitsland, maar houden niet zo van autorijden.
Dat klinkt als iets dat ze heel leuk gaan vinden, met een goede locatie! Ik ga het voorstellen!quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dierentuin in Nordhorn. Leuke zoo, familieticket zeer betaalbaar en met ook nog eens een grote speeltuin in het midden. En je mag de dieren voeren, wel even zakje voer kopen bij de ingang.
Irrland. Super leuke mega speeltuin (wij hebben er twee keer over gedaan voor we alles gezien/gedaan hadden). Met ook wat waterattracties.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor iets leuks vlak over de grens in Duitsland voor 6- en 7-jarigen? We gaan naar Hellendoorn tijdens onze vakantie, en de kinderen willen wel naar Duitsland, maar houden niet zo van autorijden.
Dat is wel een heel eind zuidelijk als je in Hellendoorn zitquote:Op donderdag 13 juli 2023 06:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Irrland. Super leuke mega speeltuin (wij hebben er twee keer over gedaan voor we alles gezien/gedaan hadden). Met ook wat waterattracties.
En je kunt er bbq’en (al moet je de bbq’s tegenwoordig wel eerst reserveren zag ik net). Dus koelbox met ingevroren vlees mee en een zak kolen en je kunt tijdens de lunch of in de avond heerlijk bbq’en terwijl de kinderen nog in de buurt aan het spelen zijn
Die ken ik wel van tips en had ik gelijk al gekeken, maar is bijna 2 uur rijden vanaf het vakantie-adres.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Irrland. Super leuke mega speeltuin (wij hebben er twee keer over gedaan voor we alles gezien/gedaan hadden). Met ook wat waterattracties.
En je kunt er bbq’en (al moet je de bbq’s tegenwoordig wel eerst reserveren zag ik net). Dus koelbox met ingevroren vlees mee en een zak kolen en je kunt tijdens de lunch of in de avond heerlijk bbq’en terwijl de kinderen nog in de buurt aan het spelen zijn
Klinkt superleuk maar zit alsnog op een uur rijden van onze campingquote:Op donderdag 13 juli 2023 07:49 schreef Seven. het volgende:
Hele leuke tip voor mensen die naar de Ardennen gaan: op een half uurtje van La Roche zit een speelpark dat Chlorophylle heet. Laat je niet afschrikken door de naam, het is echt waanzinnig leuk.
Het is een groot stuk bos dat ingericht is als een pretpark dus het heeft een looproute, maar de attracties zijn allemaal houten speeltoestellen en spellen. De hoofdattracties zijn een boomtoppen wandeling, en een loopbruggenroute op iets van 10-15 meter hoog. Je dwaalt van peeltuintjes voor de kleintjes en enorme klimtoestellen voor de grotere kinderen naar allerlei educatieve spelletjes.
Toegang: 8,50 voor de volwassenen, kleintjes gratis. Geen toiletten in het park zelf maar je krijgt een bandje zodat je weer terug naar binnen kunt. Eten en drinken kun je krijgen bij het restaurant, waar je kunt zitten met waanzinnig mooi uitzicht.
Ik had lage verwachtingen wegens de lage toegangsprijs maar die zijn echt enorm overtroffen.
https://www.parcchlorophylle.com/
Bad Bentheim?quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou er wel een uurtje voor rijdenquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Klinkt superleuk maar zit alsnog op een uur rijden van onze camping![]()
Ga me toch maar eens wat meer in de nabije omgeving verdiepen
Ik sla hem even op ik zit volgende week 4 dagen met de jongste in de ardennen. ik zag iets meer dan een half uur er vandaan dat is te doen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:49 schreef Seven. het volgende:
Hele leuke tip voor mensen die naar de Ardennen gaan: op een half uurtje van La Roche zit een speelpark dat Chlorophylle heet. Laat je niet afschrikken door de naam, het is echt waanzinnig leuk.
Het is een groot stuk bos dat ingericht is als een pretpark dus het heeft een looproute, maar de attracties zijn allemaal houten speeltoestellen en spellen. De hoofdattracties zijn een boomtoppen wandeling, en een loopbruggenroute op iets van 10-15 meter hoog. Je dwaalt van peeltuintjes voor de kleintjes en enorme klimtoestellen voor de grotere kinderen naar allerlei educatieve spelletjes.
Toegang: 8,50 voor de volwassenen, kleintjes gratis. Geen toiletten in het park zelf maar je krijgt een bandje zodat je weer terug naar binnen kunt. Eten en drinken kun je krijgen bij het restaurant, waar je kunt zitten met waanzinnig mooi uitzicht.
Ik had lage verwachtingen wegens de lage toegangsprijs maar die zijn echt enorm overtroffen.
https://www.parcchlorophylle.com/
Het was er gisteren trouwens ook lekker rustig, van massa toerisme is echt geen sprake. Veel picknicktafels en dus ook geen eettentjes in het park zelf. Dus lekker een rugtas vol gooien met broodjes en pakjes drinken. Het is natuurlijk heuvelachtig dus omhoog en omlaag, maar de paden zijn wel goed begaanbaar, ook met buggyquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:24 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik sla hem even op ik zit volgende week 4 dagen met de jongste in de ardennen. ik zag iets meer dan een half uur er vandaan dat is te doen.
Sorry, laten we het er op houden dat het vroeg was vanmorgen. Heb het stukje Hellendoorn gemistquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:18 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Die ken ik wel van tips en had ik gelijk al gekeken, maar is bijna 2 uur rijden vanaf het vakantie-adres.
Wat is er nou zo heerlijk voor kinderen aan een camping??quote:Op maandag 10 juli 2023 09:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ok. Toch lijkt het me als kind ook een beetje saai om eerlijk te zijn
Zelf ben ik ook helemaal niet van campings, maar voor kinderen is het wel heerlijk.
Simpel: 's ochtends meteen de speeltuin in crossen voor je tentje of caravan, makkelijk vriendjes maken, de hele dag buiten zijn, lekker zwemmen, veel speeltuintjes, animatie, lekker barbecuen of bij regen juist frietjes halen en in de tent met het getrommel op het dak opeten, rozig en doodmoe je slaapzak in kruipen... + langer op vakantie, want betaalbaarder. En voor mijn kinderen is het 'eigen bed' in de caravan en de eigen spulletjes mee ook nog een plus.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:00 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Wat is er nou zo heerlijk voor kinderen aan een camping??
En dat kan op het strand allemaal niet??quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Simpel: 's ochtends meteen de speeltuin in crossen voor je tentje of caravan, makkelijk vriendjes maken, de hele dag buiten zijn, lekker zwemmen, veel speeltuintjes, animatie, lekker barbecuen of bij regen juist frietjes halen en in de tent met het getrommel op het dak opeten, rozig en doodmoe je slaapzak in kruipen... + langer op vakantie, want betaalbaarder. En voor mijn kinderen is het 'eigen bed' in de caravan en de eigen spulletjes mee ook nog een plus.
Je kunt ook kamperen aan het strand toch? Het een sluit het ander niet uit?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:09 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
En dat kan op het strand allemaal niet??
En dat betaalbaarder valt tegenwoordig ook wel mee denk ik, want de gemiddelde ( goeie) camping kost ook al een paar honderd in de week...op zijn minst...
Oja, ik kraak het ook niet af hoor , ieder moet doen wat hij/zij leuk vind...ik vroeg mij het gewoon af..quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt ook kamperen aan het strand toch? Het een sluit het ander niet uit?
En een stacaravan of huisje in het hoogseizoen red je niet voor een paar honderd per week hoor, niet met een leuk zwembad en een binnenspeeltuin erbij bijvoorbeeld.
Maar goed, ieder z'n ding, toch? Dit is wat mijn kids er leuk aan vinden.
Ik hoef zelf niet de hele dag op het strand te zitten. The horror in mijn ogenquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Oja, ik kraak het ook niet af hoor , ieder moet doen wat hij/zij leuk vind...ik vroeg mij het gewoon af..
Ik ben jarenlang naar het strand geweest met mijn kinderen, appartement minder dan 150 van zee en zij waren ook van 08:00 tot 20:00 bezig met zwemmen, ravotten, eten en de hele dag door vriendjes...en in het hoogseizoen was mijn appartementje goedkoper dan een stacaravan op een camping denk ik...
Ben ik niet met je met je eens.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:20 schreef daNpy het volgende:
Precies wat @:Tink89 zegt, op een camping is het gewoon veel makkelijker als dat je in een hotelkamer zit.
Uiteraard kom je dan ook andere kinderen tegen bij het zwembad etc, maar het is toch allemaal minder 'vrij'.
Humor...quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik hoef zelf niet de hele dag op het strand te zitten. The horror in mijn ogenEn een appartement zonder buitenruimte (en dan niet een balkon) maak je mij zeer ongelukkig mee. Vakantie is buiten leven, juist rondom de tent scharrelen 's avonds is heerlijk.
Een stacaravan op de camping is niet goedkoop. We hebben het over echt kamperenEigen kampeermiddel is nog altijd vele malen goedkoper dan iets huren.
Ieder zijn dingquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:31 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Humor...
Voor mijn werk jarenlang in een tent gelegen, mij krijg je met geen mogelijkheid op een camping.
Dat gezeur met douches en wc's , lekkende tenten, geen ruimte niks...nope mij niet gezien.
En ik heb regelmatig appartementen met een tuin gehad...kan ook gewoon
Dat blijkt ja...quote:
Ok, leukquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ben ik niet met je met je eens.
Altijd in appartementen gezeten en het was komen en gaan van vriendjes/vriendinnetjes...
Is een caravan dan misschien ook niet iets om te overwegen? Het heeft natuurlijk beide zijn voor- en nadelen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:48 schreef exode het volgende:
Ook in kamperen zijn gradaties, zowel in je eigen kampeermiddel als de camping. Wij kampeerden meerdere jaren met onze vouwwagen en met prive sanitair.
Komende zomer is de tweede zomervakantie dat we niet gaan kamperen en dat vinden onze kinderen jammer. Want ik ben het ermee eens dat kamperen voor kinderen geweldig is. Zoveel vrijheid, elke dag, of het nou regent, 30 graden is of gewoonweg koud is. Altijd buiten, altijd spelen.
Onze persoonlijke ervaring is dat het anders is, vorig jaar zaten we in huisjes op kleinschalige parken. En natuurlijk gingen ze naar buiten en speelden veel, maar zodra er een regendruppel viel, renden ze naar binnen. Met kamperen interesseerde ze dat geen ene hol. Ook hadden ze minder vrijheid, de campings waar wij zaten, waren autovrij en 1 groot speelparadijs. Dus ze waren overal en nergens.
We zijn met kamperen gestopt omdat we zelf steeds meer de nadelen voelden. Het opzetten, het afbreken, het inpakken, de klamheid in de ochtend als het minder weer was, de nachtgeluiden en jaja, ook dat onze kinderen dus de hele dag op pad waren en wij niet goed zijn in voor de tent hangen.
Wel is de kans aannemelijk dat we over een paar jaar weer een vouwwagen kopen, een compacte 2persoons en de kinderen in hun eigen tentje. Het is zo ontzettend veel goedkoper en je hebt altijd je eigen bed, een goed bed, schoon bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar zijn we met de camper geweest en dat is met (hele) kleine kinderen toch echt wel nog een stuk meer gemak dan een caravan. Handrem erop en je staat, dat is met de auto wel anders vind ik. Camper aanschaf is wel vrij prijzig natuurlijk en meer vaste lasten.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dat klinkt als een horrorvakantiequote:Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Altijd in appartementen gezeten en het was komen en gaan van vriendjes/vriendinnetjes...
Hij heeft het over een hotel.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Dat is een goeie inderdaad. Het is hier het hele jaar een zoete inval van kinderen. Met kamperen had ik ze nooit in de vouwwagen, altijd buiten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat klinkt als een horrorvakantieik ben juist zo blij dat we in de zomer af zijn van al die vriendjes en vriendinnetjes waar ze continu mee af willen spreken en die bij ons rondhangen. Ondanks dat het niet eens echt vervelende kinderen zijn ofzo.
Als ze elkaar buiten tegen komen, prima, maar ik wil geen (andere) kinderen in mijn vakantie-verblijf of daar op welke manier dan ook rekening mee hoeven houden of door gestoord te worden. Het is ook mijn vakantie.
Tenzij je in HUP hotel bent:)quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft het over een hotel.
Daar gaan kinderen gewoon minder snel andere kinderen tegen komen om mee te spelen.
Is dat dan ook iets voor kinderen van 6 jaar? Enige wat ik zie is een ochtend animatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 07:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Tenzij je in HUP hotel bent:)
Mijn ervaring is dat het daar toen wij er waren krioelde van de gezinnen. Super midweek gehad waar de kleine met veel andere kids kon spelen
Dat ken ik niet. In van die all in resorts met zwembaden zijn ook wel veel kinderen natuurlijk. Die hebben ook animatieteams, klimparcoursen, zwembaden en zo.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 07:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Tenzij je in HUP hotel bent:)
Mijn ervaring is dat het daar toen wij er waren krioelde van de gezinnen. Super midweek gehad waar de kleine met veel andere kids kon spelen
Voor een weekendje. Was vanalles te doen qua sport en spel. Daar zit het verschil met een standaard hotelquote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:42 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Is dat dan ook iets voor kinderen van 6 jaar? Enige wat ik zie is een ochtend animatie.
Ik ben fan van sluftervallei. Het is te lopen naar het strand (20 minuten), het zwembad voldoet (maar is niks bijzonders) en ik vond de sfeer en locatie heel fijn. Huisjes zijn niet bijzonder groot ofzo, maar voldoen voor ons prima. Was schoon en gezellig ingericht en prima bedden.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:36 schreef TolstoiFan het volgende:
Welk Landal Park op Texel is het leukst en heeft fijne huisjes (Beach Park Texel, Sluftervallei of Vogelmient)?
Of het een precedent schept, daar ben je zelf bij. Pokke-eind rijden is wel wat anders dan een ritje naar opa en oma van 10 minuten.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:55 schreef Gogo83 het volgende:
Wij gaan volgende week voor het eerst met de kinderen een pokke-eind rijden tijdens de vakantie. Heen rijden we in twee dagen, terug gaan we waarschijnlijk 's nachts doen. Hebben jullie tips? Ik kan me van mezelf vroeger alleen vakanties herinneren van toen ik al kon lezen en toen las ik gewoon bijna de hele weg. Maar dat kunnen T (6) en (2) nog niet. Ik zat te denken aan zo'n autostoeltas achter de voorstoelen, voor drinken, af en toe wat te snoepen en wat speelgoed. Tablet wil ik liever niet in de auto, schept zo'n precedent voor alle autoritten in Nederland.
Oplader mee voor in de auto? Bij de action verkopen ze van die dingen voor in de sigarettenaansteker van de auto waar 2 usb stekkers in kunnen. En ook usb splitters voor aan een usb aansluiting als de auto die heeft.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:17 schreef mousemicky het volgende:
Ik bereid me voor op de ellende als de accu van de tablet leeg is voordat we bij de haven zijn...
Je hebt ze zelfs van 4. Kan de bijrijder ook netflixen op de mobiel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 06:26 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oplader mee voor in de auto? Bij de action verkopen ze van die dingen voor in de sigarettenaansteker van de auto waar 2 usb stekkers in kunnen. En ook usb splitters voor aan een usb aansluiting als de auto die heeft.
Ga alleen niet pas laden als de tablet bijna leeg is. Dan laadt ie het niet meer bij. Is toch minder snel als thuis
Dat ligt aan de 12V naar USB convertor. Sommigen zijn 500mA, wat inderdaad langzaam laden is. Je hebt ze ook met uitgangen van 2A, dat is al wat vlotter. Verkrijgbaar bij Ali voor een habbekrats.quote:Op donderdag 20 juli 2023 06:26 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oplader mee voor in de auto? Bij de action verkopen ze van die dingen voor in de sigarettenaansteker van de auto waar 2 usb stekkers in kunnen. En ook usb splitters voor aan een usb aansluiting als de auto die heeft.
Ga alleen niet pas laden als de tablet bijna leeg is. Dan laadt ie het niet meer bij. Is toch minder snel als thuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Hier hetzelfde, ik heb de hoop dat slaapmaskers (van Stitchquote:Op woensdag 19 juli 2023 21:26 schreef Nolita het volgende:
We hebben de pech dat onze kinderen niet snel slapen onderweg. Vorig jaar vielen ze pas na middernacht in slaap, een half uur en de ander een kwartier voor we thuis waren.
Ik weet het niet, ik ervaar toch wel een soort rust als ik op vakantie ga. Mijn man overigens niet, en al mijn mannelijke collega's ook nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 23:36 schreef Ponsai het volgende:
Deze week op vakantie.
Dit zijn toch altijd wel de mooiere momenten van het jaar vind ik. Gewoon even een weekje echt samen als gezin en dagelijks leuke dingen doen.
Maar dat je als ouders lekker uitrust? Nee, dat vind ik niet
Dit is echt cruciaal. Zorg dat je als ouders wel hier en daar rust kan pakken, elkaar afwisselen hier en daar en elkaar echt even die rust gunnen door zelfs een extra tandje bij te zetten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:29 schreef SQ het volgende:
Daarom moet je elkaar dus ook een beetje afwisselen
Dit proberen wij dit jaar ook. Ik weet eind augustus of dat gelukt isquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:36 schreef exode het volgende:
Wat we ook nu weer wel merken, is dat we toch wat meer moeten zoeken naar iets waar ook andere kinderen rondhobbelen.
Dat wordt voor volgend jaar een mooie uitdaging. Speelkameraadjes voor de kinderen, voor ons privacy, 'rust' en activiteiten.
Resorts en campings met kinderdingen zitten toch altijd wel kinderen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:57 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dit proberen wij dit jaar ook. Ik weet eind augustus of dat gelukt is
Het vinden van plekken vol kinderen is geen probleem, dit combineren met privacy en rust voor de ouders wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Resorts en campings met kinderdingen zitten toch altijd wel kinderen?
quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat ligt aan de 12V naar USB convertor. Sommigen zijn 500mA, wat inderdaad langzaam laden is. Je hebt ze ook met uitgangen van 2A, dat is al wat vlotter. Verkrijgbaar bij Ali voor een habbekrats.Als welkomstdeal anders 2,46 oidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dit ook. Gewoon een andere omgeving, niet de hele lijst to-do dingen die nog ergens in je achterhoofd is opgeslagen. Ander ritme waardoor je ook je eigen routine een beetje kwijt bent en een nieuw vakantieritme is dan ook relaxter.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik ervaar toch wel een soort rust als ik op vakantie ga. Mijn man overigens niet, en al mijn mannelijke collega's ook nietdus ik weet nog niet zo goed waar het mee te maken heeft. Verwachtingspatronen? Het heeft natuurlijk weinig te maken met de pre-kind vakanties waarbij je de hele dag op een strandbedje kon gaan liggen rotten met een boek nee.
Maar puur het: niet hoeven haasten, niet hoeven koken, niet de was te hoeven draaien etc geeft mij toch wel echt meer (mentale) rust dan gewoon normaal thuis zijn.
Dat is toch niets anders dan hoe het thuis gaat?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:16 schreef bleiblei het volgende:
Vanuit mij gezien is het gewoon altijd aanstaan. Continu kinderen managen. Continu de boel in de gaten houden, 1 stap vooruit denken. Rekening met ze houden. Het gejammer om ijsjes dodgen.
Ik kan gewoon niet zo goed relaxen met de kinderen in de buurt in een vreemde omgeving.
Dit wordt overigens wel echt beter hoor.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is toch niets anders dan hoe het thuis gaat?![]()
Gisteren las ik dat ook ergens: op vakantie gaan met kinderen is gewoon in een andere omgeving continu op ze letten
Is echt zo, niet die derde, maar de leeftijd. Juul van 5 en B van 9 vermaken zich zonder dat je continue bang hoeft te zijn dat ze de hele zandbak opeten, verdwalen of hun broek volpoepen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit wordt overigens wel echt beter hoor.
Ik had geen derde moeten nemen, anders had ik nu best relaxt vakantie kunnen hebben
Dat maakt voor deze vrouw dus dat vakantie met kinderen niet voelt als vakantie.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:33 schreef MaJo het volgende:
Misschien is dat ook het verschil tussen mannen en vrouwen. Dat voortdurend aanstaan heb ik sinds de dag dat Aapie geboren is, dat is niet anders op vakantie dan thuis
Wij hebben wel eens bij Landal een kinderhuis gereserveerd.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 16:55 schreef FlyingFish het volgende:
Het scheelt ook wel dat in je eigen huis alles is ingericht op (jonge) kinderen. Wij zaten laatst in een huisje met wieltjes onder de eettafel stoelen. Met kinderen die zittend nog niet boven de (hoge) tafel uitkomen en daarom op hun knieën moeten zitten niet praktisch. (Er is er maar 1 keer eentje op de tafel geklapt omdat de stoel wegreed, de rest wisten we te voorkomen).
Verder wat Mousemickey zegt, ik ga vrijwel altijd mee als ze iets gaan doen, maar kan dan tegenwoordig gewoon aan de zijkant iets voor mezelf doen tot er iemand huilend naar me toe komt.
Mwah, je krijgt er ook extra dingen voor die ook ergens van betaald moeten worden. Een hek om de tuin, speelgoed, op het park waar we nu zitten een trampoline in de tuin etc. Afhankelijk van de extra faciliteiten wel terecht dus. Wij hebben ooit bij Molecaten in een baby-huisje gezeten met babybedje, ledikant, commode, zo’n loopkarretje voor binnenshuis en een berg speelgoed, met een zandbak voor de deur. Dat is wel een meerprijs waard. Daarentegen hebben we ook Landal kinderhuisjes gehad waarbij de enige functionele extra een opstapje was voor de wasbak (en een kastje met speelgoed waarvan vrijwel alles incompleet/kapot was). Maar daar hebben ook niets extra’s voor betaald gelukkig.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:00 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Wij hebben wel eens bij Landal een kinderhuis gereserveerd.
Maar absurd wat je daar anno 2023 meer voor betaald.
Met zulke e tra dingen mag je ook spreken idd van een echte kinderbungalow.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:09 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mwah, je krijgt er ook extra dingen voor die ook ergens van betaald moeten worden. Een hek om de tuin, speelgoed, op het park waar we nu zitten een trampoline in de tuin etc. Afhankelijk van de extra faciliteiten wel terecht dus. Wij hebben ooit bij Molecaten in een baby-huisje gezeten met babybedje, ledikant, commode, zo’n loopkarretje voor binnenshuis en een berg speelgoed, met een zandbak voor de deur. Dat is wel een meerprijs waard. Daarentegen hebben we ook Landal kinderhuisjes gehad waarbij de enige functionele extra een opstapje was voor de wasbak (en een kastje met speelgoed waarvan vrijwel alles incompleet/kapot was). Maar daar hebben ook niets extra’s voor betaald gelukkig.
Thuis ken ik de gevaren, ken ik de geluiden (als in, voel/hoor ik wanneer ik moet rennen om een kind te behoeden voor een levensveranderende foutquote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is toch niets anders dan hoe het thuis gaat?![]()
Gisteren las ik dat ook ergens: op vakantie gaan met kinderen is gewoon in een andere omgeving continu op ze letten
Nee, 3 weken in de zomervakantie normaal gesproken. Maar wel op 2 a 3 plekkenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:24 schreef Ponsai het volgende:
Ik heb twee jaar op rij gehad dat junior doodziek was op vakantie. Zat je dan ver weg van huis.
Deze vakantie en vorig jaar is prima gegaan. Dus dat trekt deze wissel weer recht.
Maar een weekje op een park vind ik genoeg. Jullie ook?
Die combinatie lijkt mij vrij ingewikkeld ja. Zou een huisje op een camping gelegen op een wat rustigere plek niet het beste voldoen?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:25 schreef exode het volgende:
En ik weet het er zijn genoeg plekken waar de kinderen speelmaatjes te over hebben en in de omgeving veel actieve dingen te doen zijn. Het gaat echter zelden samen met onze sterke wens voor privacy en prikkelvrij terug kunnen trekken.
Als zomervakantie zou ik dat wat weinig vinden. Een huisjespark vind ik persoonlijk leuk voor een extra’tje in het voor of najaar.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:24 schreef Ponsai het volgende:
Maar een weekje op een park vind ik genoeg. Jullie ook?
Noordelijkste punt zal waarschijnlijk Geiranger worden. We hebben op de boot na niets vastliggen. Wel plannen wat we ongeveer willen zien natuurlijk, maar we zien onderweg wel waar we een camping pakken en hoelang we blijven.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ik heb de hoop dat slaapmaskers (van Stitch) daar bij ons verandering in gaan brengen, komend weekend de test!
Tevens, toffe reis. Hoe Noordelijk gaan jullie?
Dat lijkt me ook lastig. Ach, soms moet je de wensen wat aanpassen of bijvoorbeeld 1 van de 3 weken op een kids overload plek verblijven.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:44 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Die combinatie lijkt mij vrij ingewikkeld ja. Zou een huisje op een camping gelegen op een wat rustigere plek niet het beste voldoen?
[..]
Scandinavië is heel mooi.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:02 schreef June. het volgende:
Volgend jaar zitten we ook vast aan de schoolvakanties. Ik denk dat het ook Scandinavië gaat worden. Die hitte in juli/augustus in Zuid Europa trek ik niet.
Je hebt gelijk, gooide het even op man/vrouw omdat er 2 voorbeelden werden aangehaald maar dat slaat inderdaad nergens op. Het zal per persoon verschillenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 16:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat maakt voor deze vrouw dus dat vakantie met kinderen niet voelt als vakantie.
Hoezo verschil man-vrouwGewoon verschil mens-mens.
Nou dat laatste is wel een ramp ja. Aapie kregen we in Italië ook niet voor 10 uur op bed. De restaurants gaan op z’n vroegst om 19u open en voordat je dan weer in je huisje bent is het al gauw 21u. We hebben 1 avond gehad dat hij tot 23u in zijn bedje lag te feesten, dan heb je zelf geen avond meer over. Resultaat: samen middagtukkies doenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Thuis ken ik de gevaren, ken ik de geluiden (als in, voel/hoor ik wanneer ik moet rennen om een kind te behoeden voor een levensveranderende fout) en ben ik niet continu extreem moe vanwege matig bed en kinderen die pas om 10 uur slapen. Dus ja... Maar ik ben sowieso iemand die relatief weinig waarde hecht aan vakantie. Ik zit net zo lief thuis.
Noord-portugal aan de kust is dus echt heel goed te doen! Afgelopen twee weken zijn wij daar geweest en het was heerlijk. Zo rond de 25 graden meestal. Savonds wel eens wat fris zelfs.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:02 schreef June. het volgende:
Volgend jaar zitten we ook vast aan de schoolvakanties. Ik denk dat het ook Scandinavië gaat worden. Die hitte in juli/augustus in Zuid Europa trek ik niet.
Kamperen is ook gewoon fijn met kleine kinderen. Wij gaan dit jaar naar een camping zonder zwembad en animatie, maar we staan op het kindvriendelijke veld met echt een heerlijke speeltuin (zandbakken, schommels, glijbanen, modderkeuken, step/fietscircuitje). Er is een slechtweervoorziening, sanitairgebouw en broodjes service en dat is het dan ook wel. Maar voor ons is dat prima, onze kinderen spelen toch het liefst de hele dag in de speeltuin en zo hebben wij dan ook prima vakantie. Ook doen we uitjes die voor zowel ons als de kinderen leuk zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 07:54 schreef _Lily_ het volgende:
Hoe tink het beschrijft klinkt een camping echt heerlijk. En zit ik er ook steeds meer naar te kijken.
Terwijl ik voor mezelf nooit oren heb gehad naar kamperen. Voor mij is vakantie dat ik niks aan huishouden hoef te doen en niet hoef te koken. Dus ik zit graag in een hotel waar mijn zooi achter mijn kont word opgeruimd, ik kan aanschuiven in het restaurant en het hotel moet ook een wellness centrum hebben en dan ben ik helemaal gelukkig.
Daar is een streep door gegaan sinds J er is. Nu zitten we het liefst in een huisje met buitenruimte en vermaak zodat J kan spelen. Maar het is allemaal enorm duur want ik kijk nog steeds naar huisjes met privé zwembad en sauna hahaha
Wij vervelen ons nooit op een park. Vooral omdat ik absoluut niet actief ben. Ik doe wel tripjes en zo maar het liefst zit ik de hele dag op m’n kont en doe niks behalve heel veel achterstallige boeken en tijdschriften lezen. Ik heb t altijd zo druk in het dagelijks leven, vakantie is altijd onthaasten.
Sinds ik moeder ben ga ik daarom minder graag op vakantie. Met kind is het ook op vakantie hard werken
Heerlijk!quote:Op zondag 23 juli 2023 10:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar een huisje met jacuzzi erbij. We gaan wel naar een camping waar een zwembad is, want dat was één van de weinige wensen van de kinderen. Voor de jacuzzi is er één regel: we willen niet dat er vriendjes/vriendinnetjes in komen zitten. Dan zit namelijk de halve camping in ons bubbelbad.
Met de kinderen inpakken vind ik ook ellende. Ze zijn dan altijd heel geagiteerd, slepen van alles richting de koffer, halen er dingen uit en zo.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:18 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb overigens altijd inpakstress en ben daar zo klaar mee. Ondanks goede voorbereiding is het ieder jaar sinds we kinderen hebben weer gedoe.Dus mijn oppas komt een paar uur oppassen zodat ik in kan pakken. Lekker decadent
Dit is zeker wat voor mij! Thanks voor de tipquote:Op zondag 23 juli 2023 08:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kamperen is ook gewoon fijn met kleine kinderen. Wij gaan dit jaar naar een camping zonder zwembad en animatie, maar we staan op het kindvriendelijke veld met echt een heerlijke speeltuin (zandbakken, schommels, glijbanen, modderkeuken, step/fietscircuitje). Er is een slechtweervoorziening, sanitairgebouw en broodjes service en dat is het dan ook wel. Maar voor ons is dat prima, onze kinderen spelen toch het liefst de hele dag in de speeltuin en zo hebben wij dan ook prima vakantie. Ook doen we uitjes die voor zowel ons als de kinderen leuk zijn.
Voor je kampeer-idee, wij stonden 2 jaar geleden op deze camping en die hebben ook een leuk aanbod aan huisjes. Dit is wel jouw ding denk ik. Kind slaapt, hup in de tubhttps://www.lemeleresch.nl/overnachting/trek-in-met-hotcub/
Steeds meer campings bieden ook luxe tenten en huisjes aan. Soms wel ten nadele van de kampeerplaatsen die daardoor minder worden.
Ik duim met je mee, ik vind het weer ook teleurstellend. Maar wij hebben gelukkig een huisje en ik was er deels op voorbereid, dus we hebben zo’n 20 spelletjes mee (waarvan de helft ook al gespeeld in drie dagen tijdquote:Op zondag 23 juli 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Kamperen dus. In de stromend regen. Met een camping die wat tegenvalt (het is vooral het weer, want als het droog was, was het heel prima, maar her binnenzwembad en de binnenspeeltuin zijn niet zo tof, zeker niet voor ons ouders).
Duimen jullie mee dat het op magische wijze droger wordt van nu tot 14 augustus?
Wat is er dan niet tof aan?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Kamperen dus. In de stromend regen. Met een camping die wat tegenvalt (het is vooral het weer, want als het droog was, was het heel prima, maar her binnenzwembad en de binnenspeeltuin zijn niet zo tof, zeker niet voor ons ouders).
Duimen jullie mee dat het op magische wijze droger wordt van nu tot 14 augustus?
Ik ben verwend misschien, maar het zwembad heeft geen glijbanen ofzo, of waterspeoeiers of iets voor de kinderen. En in de binnenspeeltuin kun je als ouders niet zitten. Bij beerze bulten staat die vol met banken en kun je met je thermos en een zak koekjes daar makkelijk een hele ochtend zitten. Hier niet...quote:Op zondag 23 juli 2023 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er dan niet tof aan?
Ik zou als je in Nederland, België, Duitsland, Noord-Frankrijk en zo gaat, eigenlijk altijd wel kijken naar iets waar je ook een paar dagen regen kunt verteren.
Exact dezelfde wens hierquote:Op zondag 23 juli 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Dat dus. Als je een leuk zwembad wilt voor kinderen gaat dat vaak gepaard met veel huisjes, stacaravans ed. Waardoor het sanitair gebouw vaak minder goed wordt onderhouden.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:51 schreef laziness het volgende:
Dat al die dure stacaravans ten koste gaan van kampeerplaatsen op leuke campings is wel een dingetje ja![]()
20 kampeerplaatsen langs de doorgaande weg gesitueerd tov 300 stacaravans is gewoon geen goede verhouding.
Animatie maken we geen gebruik van. Een leuk restaurant/terras waar je kan zitten op de camping en een zwembad met glijbanen zijn de eisen voor een camping hier.
Oh en bij voorkeur kan je er een koelkast huren want 30+ gr met zo’n koelbox die staat te blazen en condens vormt is gewoon k*t![]()
‘s Ochtends op pad, ‘s middags naar het zwembad of strand. ‘s Avonds de bbq aan, al boek lezende sla je wat muggen dood en kijkt verbaast op als de cigales stoppen met zingen, om daarna heerlijk rozig je bed in te rollen en morgen repeat te doen
Welke bestemming heb je?quote:Op maandag 24 juli 2023 09:09 schreef SQ het volgende:
Volgens mij heeft de zomer te vroeg gepiekt
Wel bewonderenswaardig dat je ruim 3 weken op 1 camping gaat zitten tink!
Ik ben ook nerveus aan het worden voor onze kampeervakantie, het weer lijkt niet op korte termijn beter te gaan worden hier
Weinig verschil behalve persoonlijke voorkeur denk ik?quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef Ponsai het volgende:
Wat is jullie ervaring: weekendje kun je beter doorbrengen in een hotel met zwembad of op een vakantiepark?
Doel is dan gewoon "even weg" en de kleine is vier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Nou, dan snap ik je wel hoor.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben verwend misschien, maar het zwembad heeft geen glijbanen ofzo, of waterspeoeiers of iets voor de kinderen. En in de binnenspeeltuin kun je als ouders niet zitten. Bij beerze bulten staat die vol met banken en kun je met je thermos en een zak koekjes daar makkelijk een hele ochtend zitten. Hier niet...
Verder is het het prima hoor, we staan tegenover een speeltuin, vlakbij schoon sanitair met voldoende ruimte en voorzieningen enzo en 's avonds is het best rustig. Er is een tof meertje, een zwemvijver met grote speeltuin en glijbaan, een speelbos en fietscrossbaantje. Echt wel prima, zolang het maar een beetje droog is...
De kinderen hebben overigens dan weer wel meteen vriendjes gemaakt toen het droog was. En er is elke ochtend knutselen. Dus ik was gisteren gewoon even een zeur
Belgische ardennen (Luxemburg) dus redelijk vergelijkbaar weer als hier in zuidoost Brabant.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke bestemming heb je?
Hier ook vrij koud baggerweer, zomer heeft idd wat vroeg gepiekt overal. Maar als ik dan vergelijk met 45° en bosbranden op de loer, dan voelt het hier met grote kop koffie in mijn klauwen wel weer hemels.
Zelf een stoeltje meenemen, het is een camping toch?quote:Op maandag 24 juli 2023 10:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, dan snap ik je wel hoor.Zwembad mag wel wat glijbanen hebben voor de kinderen. En ook wel handig als je bij een binnenspeeltuin kunt zitten. Kinderen spelen meestal toch met andere kinderen, dus om dan uren langs de kant te moeten staan i.p.v. kunnen zitten...
Ik was daar vorige week en toen was het weer er beter dan hier. Wie weetquote:Op maandag 24 juli 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Belgische ardennen (Luxemburg) dus redelijk vergelijkbaar weer als hier in zuidoost Brabant.
Daar gaan wij dus heen!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:31 schreef exode het volgende:
Wat ons voor dit jaar leuk leek en leek te voldoen aan onze specifieke wensen was Landhaus Angerhof in Oostenrijk maar die zaten al helemaal vol.
Erve Kleilutte in het Oosten van het land was ook een hit vorig jaar. Dat we niet veel ondernamen daar lag niet aan de omgeving of de kinderen overigens.
Verder vonden wij Les Escaliers de la Combe in Frankrijk fantastich maar daar is B te oud voor geworden.
Wat leuk! Ziet er echt tof uitquote:Op maandag 24 juli 2023 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daar gaan wij dus heen!![]()
Wij hebben wel vroeg geboekt inderdaad. We wilden eigenlijk naar Italië, maar de wat kleinschaliger campings daar zaten dus nog sneller vol. Toen maar uitgeweken naar de Oostenrijkse alpen ipv de Dolomieten. Was wel heel grappig geweest om jullie tegen te komen
.
Een Landalpark of iets vergelijkbaars vind ik hooguit een midweek leuk. Wij gaan wel eens naar Center Parcs en de kinderen willen dan elke dag naar het zwembad. Dat vind ik ook zelf heus wel leuk, maar na 5 dagen vind ik het wel mooi geweest. En lekker uit eten kan daar ook al niet echt (sorry, wij worden niet blij van slappe frietjes en zompige pizza's. Nee, ook de kinderen nietquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:52 schreef Ponsai het volgende:
Ik merk dat wij als gezin het na een weekje gezien hebben op het park. Was even lekker, een weekje weg. In het buitenland is dat misschien anders.
De buren sprak ik gisteren en die zitten hier drie weken op het park. Ik zou me dan echt dood vervelen.
Er zijn wel meer van dat soort plekken toch? Bauernhofurlaub geeft hele leuke verblijven in Duitsland en Oostenrijk.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:00 schreef exode het volgende:
[..]
Wat leuk! Ziet er echt tof uit
Ja, wij waren erg laat met boeken omdat we Zweden hadden gecanceld.
Ah ja. Toen wij boekten waren er nog wel opties, al wilden wij liever een week eerder weg en dat zat wel al vol. Maar ik zal wel laten weten hoe het wasquote:Op maandag 24 juli 2023 11:00 schreef exode het volgende:
[..]
Wat leuk! Ziet er echt tof uit
Ja, wij waren erg laat met boeken omdat we Zweden hadden gecanceld.
We hadden het idee om eind dit jaar nog een midweekje naar Centerparcs te gaan met schoonouders, maar zelf ben ik hier echt geen fan van. Als ik iets gaafs wil doen, ga ik liever wat verder weg, een plek met mooie natuur, eventueel gebergtes en wandelingen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:05 schreef Phaidra het volgende:
Een Landalpark of iets vergelijkbaars vind ik hooguit een midweek leuk.
Op uitzonderingen na zijn de huisjes echt gedateerd en verpaupert.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:22 schreef F_r het volgende:
Ik ben net terug van 4 dagen cp. Zwembad is leuk maar dat meubilair
Huisje was gerenoveerd. Prima badkamer en keuken ik miste alleen een pan om saus oid in te maken maar ze hebben er nu een tuinset in staan. Stoelen te laag voor de tafel en de bank bezorgde mij pijn in bekken en bil en ik heb er maar een uurtje opgezeten. dat is nu pas over en ik ben do al terug gekomen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:25 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Op uitzonderingen na zijn de huisjes echt gedateerd en verpaupert.
Voelt soms een beetje als Macdonalds: Vantevoren heb je er enorm zin in, maar achteraf voelt het een beetje 'meh'. Zeker als je daar in die oubollige woonkamers zit, op jacht naar muggen.
(Ik zie dat ze wel actief aan het renoveren zijn bij meerdere vestigingen trouwens, dus bovenstaand is een beetje overdreven natuurlijk)
Service is vaak wel goed daar - Als je dit gelijk bij aankomst meld komen ze binnen een uurtje extra kookgerei brengen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:30 schreef F_r het volgende:
ik miste alleen een pan om saus oid in te maken
Oef, dat is niet tof - Dit typische dingetjes komen altijd wel voor bij CP - Vandaar dat ik er zelf ook geen grote fan van ben..quote:Op maandag 24 juli 2023 11:30 schreef F_r het volgende:
Stoelen te laag voor de tafel en de bank bezorgde mij pijn in bekken en bil en ik heb er maar een uurtje opgezeten. dat is nu pas over en ik ben do al terug gekomen.
Ik heb mij nu prima gered met de keuken was alleen met mijn jongste dan heb je minder nodig. En pluspunt goed verduisterend rolgordijn in het raam. Maar die bank was echt een dikke tegenvaller buiten stond wel goed meubilair met 2 prima ligbedden.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:34 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Service is vaak wel goed daar - Als je dit gelijk bij aankomst meld komen ze binnen een uurtje extra kookgerei brengen.
[..]
Oef, dat is niet tof - Dit typische dingetjes komen altijd wel voor bij CP - Vandaar dat ik er zelf ook geen grote fan van ben..
De reden om niet meer naar een CP te gaan, ook veel andere parken vallen daarom af.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:22 schreef F_r het volgende:
Les Escaliers de la Combequote:Op maandag 24 juli 2023 11:45 schreef Schanu het volgende:
Wij zijn alvast aan het oriënteren op de vakantie van volgend jaar en willen dan graag naar Frankrijk. We zijn op zoek naar een kleinschalige camping waar de mama's lekker tot rust kunnen komen en de kinderen (volgend jaar 6 en 7 jaar) toch lekker kunnen spelen, met zwembad maar het liefst ook bij een leuke rivier. Wij willen een verhuur accommodatie, glamping/stacaravan/hutje/mobile home, iets in die trend. De Ardeche trekt ons het meest. Ik google me suf en kom best wel hele leuke en betaalbare campings tegen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer door het ruime aanbod.
Bij dezen dan ook even een berichtje hier in de hoop dat iemand misschien een camping in die regio heeft bezocht die voldoet aan onze eisen, en die heel goed beviel. Want een mooi ervaringsverhaal kan dan net de doorslaggevende factor zijn zeg maar
Vast wel, maar we waren gewoon enorm laat dit jaar met boeken. Duitsland trekt ons overigens helemaal niet.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Er zijn wel meer van dat soort plekken toch? Bauernhofurlaub geeft hele leuke verblijven in Duitsland en Oostenrijk.
Vind ik wel jammer zo voor een paar dagen vind ik het ideaal. Overdekt zwembad ondanks dat het droog was, was het geen buiten zwemweer.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:51 schreef exode het volgende:
[..]
De reden om niet meer naar een CP te gaan, ook veel andere parken vallen daarom af.
Ah! Wel mooi hoor daarquote:Op maandag 24 juli 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Belgische ardennen (Luxemburg) dus redelijk vergelijkbaar weer als hier in zuidoost Brabant.
Wat is een cocosweet?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:57 schreef F_r het volgende:
Dit jaar hebben we een cocosweet gehuurd en op camping 2 een safaritent onze camper heeft na zijn ongeluk wat schade aan het dak en kan niet mee dit jaar. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt zeker met het voorspelde weer en 16m2
Andere tip: roompot kustpark. Wij zaten in een huisje van prive eigenaren. Nog nooit zo'n complete inventaris gehad en alles was brandschoon.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:36 schreef TolstoiFan het volgende:
Welk Landal Park op Texel is het leukst en heeft fijne huisjes (Beach Park Texel, Sluftervallei of Vogelmient)?
Dat zit ook niet echt fijn in een binnenspeeltuin. Dan is een tafeltje en een stoel wel handig. Kan ik als het moet ook nog wat nuttigs doen.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf een stoeltje meenemen, het is een camping toch?
Iets nuttigs doen kan alleen met tafel? Dan neem je het campingtafeltje ook mee.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zit ook niet echt fijn in een binnenspeeltuin. Dan is een tafeltje en een stoel wel handig. Kan ik als het moet ook nog wat nuttigs doen.
Ja, is wel het makkelijkste. Kun je ook een kopje koffie op zetten, fles drinken, etc. Binnenspeeltuin zonder tafel is er onhandig.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:26 schreef Elleska het volgende:
[..]
Iets nuttigs doen kan alleen met tafel? Dan neem je het campingtafeltje ook mee.
wij gaan liever naar het hof van saksen. Wel gewoon een leuk zwembad, een soort ballorig binnenspeeltuin met tafels en stoelen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:22 schreef F_r het volgende:
Wij hebben geen ballorig meer nodig. Ze zijn 12 en 9 dan is het zwembad belangrijkerquote:Op maandag 24 juli 2023 16:05 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
wij gaan liever naar het hof van saksen. Wel gewoon een leuk zwembad, een soort ballorig binnenspeeltuin met tafels en stoelen.
Auping bedden, normale goede meubels, opgemaakte bedden en keurig schoon.
Haha nee dan zijn ze wat groot voor de indoor speeltuin. Ze hebben 3 grote glijbanen, waarvan 2 met die banden.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:00 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben geen ballorig meer nodig. Ze zijn 12 en 9 dan is het zwembad belangrijker
Daar is geen plek voor. Het is echt een hok met de speeltuin erin zegmaar. Ook op de grond is geen optie eigenlijk, dan rennen er kinderen over je heen..quote:Op maandag 24 juli 2023 13:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, is wel het makkelijkste. Kun je ook een kopje koffie op zetten, fles drinken, etc. Binnenspeeltuin zonder tafel is er onhandig.
Ik was laatst in Belgie in een indoor speeltuin.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:27 schreef Halcon het volgende:
Binnenspeeltuin zonder tafel is er onhandig
Camping Les Arches is echt een aanrader! Wij zijn er een paar jaar geleden geweest. Het zwembad heeft inmiddels een upgrade gehad (toen wij er waren was er nog maar 1 rechthoekig zwembad zonder extra’s als glijbaan e.d.), maar de rivier is helemáál tof. Een dam zorgt aan de ene kant voor een zwemgedeelte en aan de andere kant voor een ondiep deel waar kinderen zelf dammetjes kunnen bouwen. Zo tof!quote:Op maandag 24 juli 2023 11:45 schreef Schanu het volgende:
Wij zijn alvast aan het oriënteren op de vakantie van volgend jaar en willen dan graag naar Frankrijk. We zijn op zoek naar een kleinschalige camping waar de mama's lekker tot rust kunnen komen en de kinderen (volgend jaar 6 en 7 jaar) toch lekker kunnen spelen, met zwembad maar het liefst ook bij een leuke rivier. Wij willen een verhuur accommodatie, glamping/stacaravan/hutje/mobile home, iets in die trend. De Ardeche trekt ons het meest. Ik google me suf en kom best wel hele leuke en betaalbare campings tegen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer door het ruime aanbod.
Bij dezen dan ook even een berichtje hier in de hoop dat iemand misschien een camping in die regio heeft bezocht die voldoet aan onze eisen, en die heel goed beviel. Want een mooi ervaringsverhaal kan dan net de doorslaggevende factor zijn zeg maar
Wat een leuke tip deze campingquote:Op maandag 24 juli 2023 21:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Camping Les Arches is echt een aanrader! Wij zijn er een paar jaar geleden geweest. Het zwembad heeft inmiddels een upgrade gehad (toen wij er waren was er nog maar 1 rechthoekig zwembad zonder extra’s als glijbaan e.d.), maar de rivier is helemáál tof. Een dam zorgt aan de ene kant voor een zwemgedeelte en aan de andere kant voor een ondiep deel waar kinderen zelf dammetjes kunnen bouwen. Zo tof!
https://www.greencamp.nl/campings/les-arches/
Inderdaad, een prachtig park.quote:
Ik start sowieso mijn zoektochten vaak bij Greencamp. We hebben twee keer ook echt via hen een safaritent geboekt, deze camping en een andere in de Lot. Het zijn vaak kleinschalige campings met beperkte animatie, met ruime en beschutte plekken. Precies wat wij zoeken. Vervolgens zoek ik de website van de camping zelf op om te kijken wat voor losse kampeerplekken ze hebben. Works like a charm! Behalve dus dat ze al snel volgeboekt zijnquote:
Jakkes, dat lijkt me niets.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:58 schreef exode het volgende:
Wij zaten vorig jaar met Hemelvaart in een gerenoveerd VIP huisje van CP. 2 nachten eerder vertrokken en ik heb verloofde moeten beloven haar nooit meer mee te slepen naar een CP park.
Het was GOOR, heel vochtig binnen, bedompt, had ik al goor gezegd?, keiharde bedden, buitenmeubilair ontbrak en na meerdere keren melden kregen we wat krakkemikkige stoelen, het was vreselijk.
Het was zwembad was geweldig maar vanaf 11 uur bomvol.
Parken die wij voor een weekend/midweek wel leuk vinden en volgens mij ook voor wat oudere kinderen leuk zijn: Landal Ouddorp, Safari Resort Beekse Bergen, Bosrijk (jaaaa Efteling), Landal Sluftervallei, Landal Landgoed t Loo, Lalandia Billund. Naar deze parken zou ik zo terug gaan.
Ja...en ik had reviews doorgespit etc. Enorm duur was het ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Jakkes, dat lijkt me niets.
Mijn ouders hebben een huisje in Emmen op Parc Sandur en dat mogen we als 'eigenaren' dus ook huren enzo, maar dat zag was wel gewoon een net huisje en prima geregeld. Ik hoop dat dat ook is als er andere gezinnen in logeren eigenlijk.
Niet alleen dat ze weinig tijd krijgen. Het grootste probleem is ook dat ook daar een ernstig personeels tekort is. En het dus met minder mensen moeten doen, of met uitzendkrachten die vaak maar een enkele keer komen en waar dus wekelijks alles aan moet worden uitgelegd. En dan ook nog de medewerkers uit het buitenland, allemaal een andere taal spreken en vooral geen Nederlands of Engels. Dus uitleg geven over wat ze moeten doen is ook een uitdaging.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:46 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...en ik had reviews doorgespit etc. Enorm duur was het ook.
Je ziet het helaas steeds vaker in de bekende parken, de schoonmakers krijgen nauwelijks tijd om het goed te doen. Ik betaal dan liever wat meer.
Kun je niet op de kaart kiezen bij Booking en dan de hotels bekijken?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:24 schreef Hupje het volgende:
Ik doe dit dus nooitHoe vind ik een hotel met een 3 persoons kamer ergens tussen Bremen en Hamburg, met fatsoenlijke parkeerplaats?
Als ik via Google Maps kijk, hebben ze geen 3 persoons kamers en via booking.com moet ik kiezen Bremen of Hamburg en zie ik niet waar ik een gebied kan kiezen.
Twee weken terug net voor Bremen met drie personen op één kamer in hotel Schute in Emstek geslapen via Booking. Een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed stonden er, ideaal en kostte geen zak. ¤120 was het totaal, inclusief meer dan prima ontbijt.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:24 schreef Hupje het volgende:
Ik doe dit dus nooitHoe vind ik een hotel met een 3 persoons kamer ergens tussen Bremen en Hamburg, met fatsoenlijke parkeerplaats?
Als ik via Google Maps kijk, hebben ze geen 3 persoons kamers en via booking.com moet ik kiezen Bremen of Hamburg en zie ik niet waar ik een gebied kan kiezen.
Dit, of via google maps langs de route. Derde bed kan er meestal wel bijgezet op 2 pers kamerquote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je niet op de kaart kiezen bij Booking en dan de hotels bekijken?
Tablet of telefoon met tekenfilm, juf roos etc. Vijf uur is wel te doenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:00 schreef Vlinder het volgende:
Yowz mensen
We gaan maandag 5 uren rijden naar verkansie
Hoe ga ik in vredesnaam het dna wat rustighouden op de achterbank?
Iemand tips voor spelletjes? Lezen kan niet, de oudste spuugt dan geheid allen onder.
Denk dat ik m'n telefoon met stortyel maar aan hem geef..
Thnx, maar met bewegende beelden gaat het sowieso mis. Ipads blijven in de kofferbak. Telefoon mogen aan voor Spotify of luisterboeken. Voor andere dingen op de telefoon wil ik ze gewoon niet hebben. Het is mij het risico niet waardquote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:09 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Tablet of telefoon met tekenfilm, juf roos etc. Vijf uur is wel te doen
Dat sowieso 🎉quote:Tussendoor even fatsoenlijk de beentjes laten strekken.
De pocketgames van Smartgames zijn hier een grote hit om ze een poos lekker bezig te houden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:00 schreef Vlinder het volgende:
Yowz mensen
Iemand tips voor spelletjes? Lezen kan niet, de oudste spuugt dan geheid allen onder.
Degene die autoziek wordt voorin laten zitten. Wagenziekpilletje in de mik gaan!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:00 schreef Vlinder het volgende:
Yowz mensen
https://www.bol.com/nl/nl(...)eEAQYASABEgLoovD_BwEquote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:00 schreef Vlinder het volgende:
Yowz mensen
Dank! Jij ookquote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:56 schreef Arja het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)eEAQYASABEgLoovD_BwE
@:molo: nog gefeliciteerd met je 7! Jarige
Oh, we kunnen gewoon naar buiten hoor. Of sluit jij je wekenlang in huis op omdat de zon niet schijnt?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:19 schreef Ponsai het volgende:
Net het weerbericht gezien. Sterkte voor iedereen, maar vooral voor de mensen met jonge kinderen, die komende week/weken vakantie gaat vieren in eigen land. Het is ruk als je niet lekker met je kinderen naar buiten kunt gaan.
Andezijds kun je er toch niks aan veranderen.
Sara's mysteries is ook wel een aanrader. Veel van annie mg schmidt staat ook op Spotify.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:05 schreef Phaidra het volgende:
De podcasts van Het Klokhuis en Wetenschapje zijn leuk! Verder luisterboeken. Wij hebben Wiplala, Knofje en Superjuffie bijvoorbeeld meerdere keren geluisterd.
Nee dat niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh, we kunnen gewoon naar buiten hoor. Of sluit jij je wekenlang in huis op omdat de zon niet schijnt?
Zeker kut, weekendvader en aanstaande week een weekje weg met dochter (6) naar zeewolde. We zitten daar in een soort hofje met speelplek in t midden. Vorig jaar "beste vakantie ooit", dit jaar ongetwijfeld misère. Ben al naar het kijken naar monkeytown achtige plekken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:19 schreef Ponsai het volgende:
Net het weerbericht gezien. Sterkte voor iedereen, maar vooral voor de mensen met jonge kinderen, die komende week/weken vakantie gaat vieren in eigen land. Het is ruk als je niet lekker met je kinderen naar buiten kunt gaan.
Andezijds kun je er toch niks aan veranderen.
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:24 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Zeker kut, weekendvader en aanstaande week een weekje weg met dochter (6) naar zeewolde. We zitten daar in een soort hofje met speelplek in t midden. Vorig jaar "beste vakantie ooit", dit jaar ongetwijfeld misère. Ben al naar het kijken naar monkeytown achtige plekken.
Ik ga me er in elk geval niet door laten tegenhouden en ik ga ook zeker niet de hele vakantie in monkeytown doorbrengen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:24 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Maar ik vind het, vooral met kleine kinderen, prettiger om te weten dat het bv een middag droog blijft dan dat je naar boven moet staren of er een stortbui aan komt. Nu is een bui nog niet zo erg, maar die verregende dagen die volgens mij begin van de week op het programma staan vind ik wel een hel.
Sterke gedachten van jou voor jullie gezin.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ga me er in elk geval niet door laten tegenhouden en ik ga ook zeker niet de hele vakantie in monkeytown doorbrengen.
Paraplu mee, desnoods regenpak mee. Ik ben van mening dat we zelf die suikerkinderen creëren door binnen te blijven bij "kans op regen".
Sterker nog, ik denk dat mijn vakantie alleen maar ellendiger wordt als we bij elke spat binnen moeten gaan zitten met z'n allen
Neemt niet weg dat ik liever 25 graden en en zonnetje had gehad hoor. Maar het binnen zitten boezemt me meer angst in dan de regen an sich
Ligt eraan hoe oud je kinderen zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ga me er in elk geval niet door laten tegenhouden en ik ga ook zeker niet de hele vakantie in monkeytown doorbrengen.
Paraplu mee, desnoods regenpak mee. Ik ben van mening dat we zelf die suikerkinderen creëren door binnen te blijven bij "kans op regen".
Sterker nog, ik denk dat mijn vakantie alleen maar ellendiger wordt als we bij elke spat binnen moeten gaan zitten met z'n allen
Neemt niet weg dat ik liever 25 graden en en zonnetje had gehad hoor. Maar het binnen zitten boezemt me meer angst in dan de regen an sich
Helemaal voor de vakantiegangers met jonge kinderen die komende week in een tent gaan kamperen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:32 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Sterke gedachten van jou voor jullie gezin.
Knap dat je er ook zo nuchter in kunt staan.
Het klopt wel: je moet je niet laten meesleuren door regen.
En qua een bui heb je denk ik zeker gelijk. Dan denk ik er ook zo over.
Maar ik doelde vooral op die dagen zoals afgelopen donderdag. Van de ochtend tot diep in de avond regen.
Ik persoonlijk zou me dan echt k*t voelen op vakantie, want met een paraplu zou ik dan weinig kunnen doen.
Maar vooral worden de kleine er niet gezelliger op.
Mini disco binnen maken is ook wel leuk.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:33 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe oud je kinderen zijn.
Ik heb iig al een kilo knutselgerei, aantal bordspellen en prentenboeken mee. Oh, en de vele luistervehalen die hier als tip worden gemeld. Paar lakens mee om een binenntent te maken. En als het droog is, meteen naar buiten om met andere kinderen te spelen.
Regen is geen echte ramp, maar ons zie je dan echt niet door de zompige bossen ploeteren.
Ik ga vanavond mijn zus uit zwaaien.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:36 schreef blessed19 het volgende:
Helemaal voor de vakantiegangers met jonge kinderen die komende week in een tent gaan kamperen
Camping de Paalquote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:37 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Mini disco binnen maken is ook wel leuk.
Playlist op je laptop met nummers voor haar leeftijd, misschien een leuk filmpje erbij van een dansende juf roos. Mogelijk heb je nog wat lampen of een beamer, het laken heb je immers al bij je
[..]
Ik ga vanavond mijn zus uit zwaaien.
Zij vertrekt met twee peuters naar een camping die vooral gericht is op buitenactiviteit en kinderen (zwembaden buiten, glijbanen etc). In Nederland.
Ja, kom, dan krijg ik alle kinderen bij mij over de vloer.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:37 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Mini disco binnen maken is ook wel leuk.
Playlist op je laptop met nummers voor haar leeftijd, misschien een leuk filmpje erbij van een dansende juf roos. Mogelijk heb je nog wat lampen of een beamer, het laken heb je immers al bij je
Heb je een huisje of een tent?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:39 schreef SQ het volgende:
Het is echt mindset hoor. En mijn kinderen zijn 2, 6 en 8 en die worden ook stikchagrijnig natuurlijk.
Maar, ik heb zelf vooral de keuze om er in mee te gaan, of dat ik probeer er het beste van te maken.
Ik ben vroeger zo vaak gaan kamperen met mijn ouders in Oost-europa, daar kan het ook stevig regenen, maar ik kan me echt geen enkele keer herinneren dat het daardoor een kutvakantie werd. Ja, die ene keer dat alleen op de allerlaatste dag de zon scheen en ik daardoor van m'n kruin tot m'n tenen verbrandde ja, dat was wel memorabel
Ik weet ook echt nog niet of het me gaat lukken om die mindset vast te houden, maar ik ga het wel proberen, want uiteindelijk heb ik alleen mezelf er mee als ik nu al het bijltje er bij neer gooi. Ik laat het wel weten als we terug zijn
Volgens mij noemde ze een andere naam.quote:
Vast prima. We hebben met een reden 2 tenten. De oudste 2 slapen apart. Beide tenten zijn manshoog, we hebben een koelkastje en een tafel met 5 stoelen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:44 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Damn, dat met een kind van 2 erbij. Ben benieuwd hoe je week zal gaan.
Ken je dit: https://www.lidl.nl/p/par(...)a-BzRshoC_IsQAvD_BwEquote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:49 schreef SQ het volgende:
En geen koffiezetapparaat, dat is wel afzien.
Wij hebben vorig jaar het bijltje er bij neer gegooid toen het te warm was en alle leuke dingen op 1 uur rijden (Frankrijk) al gedaan waren. We zijn toen eerder naar huis gegaanquote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:39 schreef SQ het volgende:
Het is echt mindset hoor. En mijn kinderen zijn 2, 6 en 8 en die worden ook stikchagrijnig natuurlijk.
Maar, ik heb zelf vooral de keuze om er in mee te gaan, of dat ik probeer er het beste van te maken.
Ik ben vroeger zo vaak gaan kamperen met mijn ouders in Oost-europa, daar kan het ook stevig regenen, maar ik kan me echt geen enkele keer herinneren dat het daardoor een kutvakantie werd. Ja, die ene keer dat alleen op de allerlaatste dag de zon scheen en ik daardoor van m'n kruin tot m'n tenen verbrandde ja, dat was wel memorabel
Ik weet ook echt nog niet of het me gaat lukken om die mindset vast te houden, maar ik ga het wel proberen, want uiteindelijk heb ik alleen mezelf er mee als ik nu al het bijltje er bij neer gooi. Ik laat het wel weten als we terug zijn
Koop nog gauw een percolator!! Fantastisch lekkere koffie en je hebt alleen een klein brandertje nodig verder.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Vast prima. We hebben met een reden 2 tenten. De oudste 2 slapen apart. Beide tenten zijn manshoog, we hebben een koelkastje en een tafel met 5 stoelen.
Het voornaamste verschil met een huisje is denk ik dat je geen eigen douche en wasbak hebt. En geen koffiezetapparaat, dat is wel afzien.
Die dingen zijn echt kut. Dan kan je beter een aeropress kopen, dan heb je nog best een goede vak koffie. Keteltje water is zo opgezet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:52 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ken je dit: https://www.lidl.nl/p/par(...)a-BzRshoC_IsQAvD_BwE
Mogelijk kun je wel ergens een accu laten opladen, deze dingen zijn zo vol.
Nee joh, ik heb ook geen branders verder bij me, ik overleef dit wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Koop nog gauw een percolator!! Fantastisch lekkere koffie en je hebt alleen een klein brandertje nodig verder.
Ja, te warm is nog veel erger eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar het bijltje er bij neer gegooid toen het te warm was en alle leuke dingen op 1 uur rijden (Frankrijk) al gedaan waren. We zijn toen eerder naar huis gegaan![]()
Voor nu hoop ik dat we straks droog op kunnen zetten
En ik heb natuurlijk koffiebonen, een kleine bonenmaler en de percolator mee. Want koffie![]()
![]()
Mobiele airco meenemen voor in de tent!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, te warm is nog veel erger eigenlijk.
Wij hebben in juni wel een proefdraai gedaan op camping de Paal, maar tegen de dertig graden vond ik eigenlijk al te warm om te kamperen. Onze plaats stond tot 15:00 ook vol in de zon, dan kook je helemaal weg. Kun je beter een beetje regen hebben denk ik.
(Een beetje regen, weergoden, een beetje. )
Mijn vader bood me net al een straalkacheltje aan voor in de tentquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:22 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Mobiele airco meenemen voor in de tent!
Koud gaat het ook niet worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn vader bood me net al een straalkacheltje aan voor in de tent
Heb gezegd dat zodra dat noodzakelijk is, we inpakken en naar huis gaan
Ik heb hem wel mee. En mijn stoov dekentje ook. Ik ga geen kou lijdenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dan ga je 10 dagen uiteten/eten halen? Of heb je een camping met kook gelegenheid? Of bedoel je dat als je niet buiten kan koken dat je niet kookt?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb ook geen branders verder bij me, ik overleef dit wel.
Kamperen prima, maar ik ga echt, echt niet koken in m'n tent
Combinatie van uit eten en barbecueen ja. Ik heb zelf ook vakantie, ik vertik het om macaroni te gaan staan koken op een campinggaz pitjequote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:12 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Maar dan ga je 10 dagen uiteten/eten halen? Of heb je een camping met kook gelegenheid? Of bedoel je dat als je niet buiten kan koken dat je niet kookt?
Groot gelijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Combinatie van uit eten en barbecueen ja. Ik heb zelf ook vakantie, ik vertik het om macaroni te gaan staan koken op een campinggaz pitje
Die aanpak hanteer ik overigens ook in vakantiehuisjes hoor. Ik gebruik de kookplaat dan sporadisch voor een ei.
Kunt toch koffie halen in t café.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Groot gelijk.
Maar de koffie? Kun je die missen?
Ik zou het niet redden. Een week amper koffie
Nog eentje nodig?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Oudste in het midden of voorin de met de route? Route in tekst werkte bij mij altijd het beste, de korte stukjes lezen wordt gecompenseerd door heel veel op de weg moeten letten.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:00 schreef Vlinder het volgende:
Oh daar zou ik echt ongelukkig van worden. Nog geen blikje knakworst of kom soep kunnen opwarmen of een kopje thee kunnen maken...ik heb een inductiekookplaatje in de voortent, echt ideaal. En dan een cadac onder de luifel.quote:
Mwah, ik maak nooit blikken soep of knakworst warm op vakantie. Mis het vooralsnog echt niet en t scheelt best wat ruimte. Ieder t zijnequote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oh daar zou ik echt ongelukkig van worden. Nog geen blikje knakworst of kom soep kunnen opwarmen of een kopje thee kunnen maken...ik heb een inductiekookplaatje in de voortent, echt ideaal. En dan een cadac onder de luifel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |