quote:Op maandag 10 juli 2023 09:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe oud zijn de kinders? Klinkt als nogal een lange zit namelijk.
Ze zijn 9 en 6 en zijn wel lange autoritten gewend dus daar maak ik me niet zo druk overquote:Op maandag 10 juli 2023 09:05 schreef daNpy het volgende:
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen
[..]
Gewoon met 2 auto's gaanquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef maily het volgende:
Dat je in het midden op de achterbank een grote tas zet tussen de stoelverhogers zodat ze geen last hebben van elkaar![]()
Eigenlijk had ik daar zo'n ding voor bedachtquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef maily het volgende:
Dat je in het midden op de achterbank een grote tas zet tussen de stoelverhogers zodat ze geen last hebben van elkaar![]()
Ok. Toch lijkt het me als kind ook een beetje saai om eerlijk te zijnquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze zijn 9 en 6 en zijn wel lange autoritten gewend dus daar maak ik me niet zo druk over.
Als ze maar niet bij elkaars spullen kunnenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik daar zo'n ding voor bedacht
[ afbeelding ]
Maar mogelijk is die te laag.
Ik heb zelf toen ik 9 was een vergelijkbare rondreis gemaakt, het is een van mijn leukste vakantieherinneringenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ok. Toch lijkt het me als kind ook een beetje saai om eerlijk te zijn
Zelf ben ik ook helemaal niet van campings, maar voor kinderen is het wel heerlijk.
True, en dan past er ook nog een koffer tussen de stoeltjes.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
Als ze maar niet bij elkaars spullen kunnen![]()
Zo'n stoelzak is dan handiger.
Hoe hebben we het vroeger toch gedaan, met de caravan, 2 ouders en 3 kleine kinderen naar zuid frankrijk, 2 dagen heen, 2 dagen terug, zonder ipad, mobiel of tv scherm. Overnachten op een parkeer terrein in een caravan met 4 slaapplekkenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:09 schreef maily het volgende:
Ik heb het niet over een road trip.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef daNpy het volgende:
Maar wat is er nou precies "leuk" als je je kinderen al uit elkaar moet houden op de achterbank om dan een roadtrip te gaan doen?
Ik kan me de maaiende arm van mijn vader anders nog levendig herinnerenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Hoe hebben we het vroeger toch gedaan, met de caravan en 3 kleine kinderen naar zuid frankrijk, 2 dagen heen, 2 dagen terug, zonder ipad, mobiel of tv scherm
Ik ook ...quote:Op maandag 10 juli 2023 09:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan me de maaiende arm van mijn vader anders nog levendig herinneren
Anyway het verste wat ik tot nu toe heb gereden met mijn achterban was normandie, dat was nog prima te overzien met tablets en tussenstops.
Mijn vader reed altijd naar Tsjechië, dat was een kleine 10 uur met de caravan er achter. De oplossing? Om middernacht vertrekken
waar lees je dat dan?quote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef daNpy het volgende:
Maar wat is er nou precies "leuk" als je je kinderen al uit elkaar moet houden op de achterbank om dan een roadtrip te gaan doen?
Joh stop eens met jouw vooroordelen op een ander zijn vakantie te projecteren.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:15 schreef daNpy het volgende:
Ik wel, wij doen een rondreis van meer dan 3000 kilometerquote:
en vervolgens was je stil en was de rust weer teruggekeerdquote:Op maandag 10 juli 2023 09:18 schreef SQ het volgende:
Ik kan me de maaiende arm van mijn vader anders nog levendig herinneren
Respect, sowieso een mooie reis natuurlijk en cool dat je kinderen dat leuk vindenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wel, wij doen een rondreis van meer dan 3000 kilometer. En met die lange autoreis heeft niemand van ons 4en een probleem. Je ziet een boel, komt nog eens ergens, en de hond kan mee. En zijn we 't flauw, stoppen we even.
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan? Wij hebben het ook wel eens gedaan hoor, pre-kind. Toen ging dat nog wel, maar ik ben nu toch echt geen 20 meer.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:22 schreef stropdaz het volgende:
Eind van de avond vertrekken scheelt al een hoop. Vallen ze in slaap in de auto. Bij het wakker worden even ergens stoppen voor een ontbijtje en dan het laatste deel van de rit doorhobbelen onder het genot van muziek, tablet, kleuren, spelletjes
Aha, ik kwam hier zomaar het topic binnenvallen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wel, wij doen een rondreis van meer dan 3000 kilometer. En met die lange autoreis heeft niemand van ons 4en een probleem. Je ziet een boel, komt nog eens ergens, en de hond kan mee. En zijn we 't flauw, stoppen we even.
Ja dat hielp wel evenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
en vervolgens was je stil en was de rust weer teruggekeerd
Mijn vader trok dat altijd prima, die had sowieso niet echt een dag/nachtritme. Afspraak was wel dat er altijd 1 iemand wakker was om hem wakker te houdenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan? Wij hebben het ook wel eens gedaan hoor, pre-kind. Toen ging dat nog wel, maar ik ben nu toch echt geen 20 meer.
Ligt eraan hoe je eigen ritme is.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef Burdie het volgende:
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan?
Omg waarom zo veel appartementen!quote:Op maandag 10 juli 2023 09:35 schreef Aure het volgende:
Ik begin inmiddels wel te begrijpen waarom sommige mensen zonder hun kinderen op vakantie gaanman man man. De eerste 2 dagen waren echt drama, veel huilen, niet luisteren, moeilijk doen, maar inmiddels zitten we op dag 5 en hebben ze voor het eerst doorgeslapen en zijn ze voor het eerst pas om half 8 wakker dus dat geeft hoop
Maar we zitten ook al in ons derde appartement deze vakantie dus we vragen ook wel veel van ze. Donderdag richting het laatste appartement en daar blijven we wel een langere tijd zitten.
Op tussen Göteborg en Malmö ligt Nimis,quote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan deze zomer een rondreis maken (ben erg benieuwd hoe dat gaat met kinderen, normaliter hebben ze per accommodatie 2-3 dagen nodig om te wennen)
Route is ongeveer Denemarken (Silkeborg), Noorwegen (Kristiansand, Oslo), Zweden (Karlstad, Göteborg, Malmö), Denemarken (Kopenhagen, Odense) en dan via Duitsland weer terug.
Iemand nog tips voor wat we onderweg echt moeten zien of echt niet mogen missen? We hebben er echt veel zin in
Dat was inderdaad een dingetje.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:37 schreef Phaidra het volgende:
nderdaad kom je dan zelf brak aan en de kinderen, die gewoon de hele nacht geslapen hebben, zijn vol energie en willen de nieuwe vakantiestek ontdekken
Met een kampeermiddel moet je die daarna nog opzetten. Het is aan ons ook niet besteed om dat te doen. Wij rijden gewoon in twee dagen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dan kom je zelf toch helemaal brak aan? Wij hebben het ook wel eens gedaan hoor, pre-kind. Toen ging dat nog wel, maar ik ben nu toch echt geen 20 meer.
Sterktequote:Op maandag 10 juli 2023 09:35 schreef Aure het volgende:
Ik begin inmiddels wel te begrijpen waarom sommige mensen zonder hun kinderen op vakantie gaanman man man. De eerste 2 dagen waren echt drama, veel huilen, niet luisteren, moeilijk doen, maar inmiddels zitten we op dag 5 en hebben ze voor het eerst doorgeslapen en zijn ze voor het eerst pas om half 8 wakker dus dat geeft hoop
Maar we zitten ook al in ons derde appartement deze vakantie dus we vragen ook wel veel van ze. Donderdag richting het laatste appartement en daar blijven we wel een langere tijd zitten.
Jij hebt toch maar 1 kind?quote:Op maandag 10 juli 2023 09:39 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een dingetje.
In mijn geval sliep mijn vrouw ook.
Zij heeft zich die ochtend vermaakt met de kids en ik sliep toen een paar uur. Kon destijds ook wel kort slapen.
Voordeel van geen ritme hebben (toen).
Omdat we niet de hele vakantie in een stad wilden blijven zitten, waar we wel naar toe zijn gevlogenquote:Op maandag 10 juli 2023 09:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg waarom zo veel appartementen!
Bij ons staat iedere switch van locatie garant voor 2 dagen ellende, dus dan klopt het ook wel
Portugalquote:Op maandag 10 juli 2023 09:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sterkte. Waar zijn jullie ook alweer naartoe?
Ja dat scheelt dan wel. Wij rijden altijd allebei en wisselen elkaar ongeveer elke 2 uur af.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:39 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een dingetje.
In mijn geval sliep mijn vrouw ook.
Zij heeft zich die ochtend vermaakt met de kids en ik sliep toen een paar uur. Kon destijds ook wel kort slapen.
Voordeel van geen ritme hebben (toen).
Darn, wij zijn vorg jaar op dat schiereiland geweest, maar wisten niet van Nimisquote:Op maandag 10 juli 2023 09:50 schreef Seven. het volgende:
@:Birdie als je naar Nimis gaat: goede schoenen is wel een must, dit is absoluut geen wandelingetje die je met flipflops of profielloze schoenen moet doen. Het pad is goed begaanbaar, maar op bepaalde stukken behoorlijk steil en je klautert zeg maar tussen de rotsen en boomstronken door. Bij regen zou ik het 100% overslaan. Het fort zelf zit stevig in elkaar, maar voldoet absoluut niet aan bouwregels of zo.
Dat gezegd hebbende: ik raad het echt enorm aan met kinderen van 6 en 9 want die hebben het over 20 jaar nog over dat piratenfort in Zweden. Je waant je echt in een totaal andere wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf hebben we vorig jaar ook 3000 km in 11 dagen gedaan met de camper. Heen en terugreis wat meer km per dag gemaakt, in Zweden wel rustiger aan gedaan. Desondanks was de kleine (toen 15 mnd) na 3 dagen wel helemaal klaar met in het kinderzitje zitten. We hebben daarna alleen in de ochtenden gereden tijdens zijn slaapje, hij slaapt in de auto sowieso goed gelukkig.
Ik zou het echter niet weer doen en meer tijd uit trekken, maar vorig jaar hadden we er ook weer iets achteraan gepland dus ja
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Misschien volgend jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Darn, wij zijn vorg jaar op dat schiereiland geweest, maar wisten niet van NimisDit hadden ze vorig jaar echt tof gevonden (toen ook 6 en 9). Dit jaar komen we er helaas niet in de buurt.
De middeleeuwse week op Gotland is ook een dikke aanrader.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Darn, wij zijn vorg jaar op dat schiereiland geweest, maar wisten niet van NimisDit hadden ze vorig jaar echt tof gevonden (toen ook 6 en 9). Dit jaar komen we er helaas niet in de buurt.
Als je kind groot genoeg is om erbij te kunnen wel - als ik rij moet de autostoel te ver naar voren en dan kan peuter er niet bijquote:Op maandag 10 juli 2023 09:13 schreef maily het volgende:
[..]
Als ze maar niet bij elkaars spullen kunnen![]()
Zo'n stoelzak is dan handiger.
Die van ons komt van Amazon maar anwb heeft ze ook zie ik https://www.anwb.nl/webwi(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.dsquote:Op maandag 10 juli 2023 16:30 schreef Tink89 het volgende:
Waar koop ik zo'n bak voor in het midden? Mijn kinderen kunnen ook niet zelf bij de stoelzakken...
Overigens nog een tip: Netflix heeft de optie om wat filmpjes offline te kijken door ze vooraf te downloaden. Scheelt heel veel data onderweg.
Wij hebben er al jaren zo 1 in de auto, altijd, dus ook als we niet op vakantie gaan. Destijds gekocht bij de Lidlquote:Op maandag 10 juli 2023 16:30 schreef Tink89 het volgende:
Waar koop ik zo'n bak voor in het midden? Mijn kinderen kunnen ook niet zelf bij de stoelzakken...
Overigens nog een tip: Netflix heeft de optie om wat filmpjes offline te kijken door ze vooraf te downloaden. Scheelt heel veel data onderweg.
Dat wordt een fijne vakantie dus! Geniet ervan!quote:Op maandag 10 juli 2023 18:37 schreef Seven. het volgende:
Alleen de trap naar boven is niet af te sluiten dus bij de eerste keer naar boven klauteren heb ik met m'n man afgesproken dat dit de week wordt waarin Colin op z'n billen naar beneden leert gaan. Ik denk dat dat thuis ook heel goed van pas gaat komen.
Christiania vond in ook echt bagger. Ik dacht dus ik artyfarty en vrije geesten sferen terecht te komen, maar het was gewoon één grote verloederde schijtbende.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
In Kopenhagen is Tivoli heel leuk, althans….vinden wij. We zijn geen echte pretparkgangers, maar Tivoli staat altijd heel hoog op het verlanglijstje van de kinderen. Is ook geen typisch pretpark zoals in Nederland en vooral ‘s avonds de moeite waard om te bezoeken. Ik zou inderdaad de zeemeermin ook overslaan, hoewel de wandeling daar naar toe best leuk is. Mocht je overwegen om vrijstaat Christiania te bezoeken….ook overslaan. Vies drugshol.
Armager -strandpark ligt aan de metrolijn en is heel fijn te bezoeken als het wat warmer weer is. Half Kopenhagen ligt hier ook, dus het kan op warme dagen best druk zijn, wat het gelijk ook weer gezellig maakt. Beetje verder op dezelfde lijn ligt Ørestad. Als je van moderne architectuur houdt zeker de moeite waard om eens rond te lopen.
Heerlijke stad, Kopenhagen.
Ja vroegerrrrr was het artyfarty leuk die tijden zijn lang vervlogenquote:Op maandag 10 juli 2023 21:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Christiania vond in ook echt bagger. Ik dacht dus ik artyfarty en vrije geesten sferen terecht te komen, maar het was gewoon één grote verloederde schijtbende.
Ørestad hebben wij ook rondgedwaald, ons hotel zat daar. Bijzondere architectuur inderdaad, heel erg tof. En mooi groot winkelcentrum.
Precies dat over Christiania. En een opgefokte sfeer op "pusher street" of hoe ze die drugsstraat daar ook noemen. Nee, vond het 3 x niks en totaal niet passend bij het beeld (vrijheid, blijheid) wat ik altijd voor ogen had.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Christiania vond in ook echt bagger. Ik dacht dus ik artyfarty en vrije geesten sferen terecht te komen, maar het was gewoon één grote verloederde schijtbende.
Ørestad hebben wij ook rondgedwaald, ons hotel zat daar. Bijzondere architectuur inderdaad, heel erg tof. En mooi groot winkelcentrum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het autozitje kan ie nergens heen daarom slaapt hij daar wel goed in, zelfs in de auto van mijn vrouw met herrie uitlaat
Hij hoeft trouwens ook niet per sé te slapen bij zo'n korte vlucht.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Nee, als we maar 2 uurtjes vliegen is het sowieso niet nodig inderdaadquote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:54 schreef SQ het volgende:
Goed slapen in een vliegtuig zou ik sowieso niet naar streven. Ik vond het altijd wel knus hoor, zo'n slapend bolleke tegen je borstMaar goed, ik snap ook wel dat het niet voor iedereen is
je kunt kinderreisspul vaak ook hurenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:17 schreef daNpy het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor vliegen met een kleine van net 2?
We zijn aan het denken aan een vakantie met het vliegtuig, op slechts enkele uurtjes vliegen.
Hij is altijd rustig dus we verwachten geen urenlang geblêr, maar tijdens stijgen en landen is het nog kijken wat er gebeurt natuurlijk.
De vragen zijn dus hoe je hem zo lang laat zitten (boekjes, Buurman & Buurman) en vooral als ie slaapt het een beetje comfortabel maken zodat ie een beetje kan liggen? Hij kan prima in een autozitje slapen maar dan hangt ie dus wel in de schoudergordels
(Er zijn airline approved autozitjes maar die hebben wij dus niet)
Vergeet alleen niet dat het niet alleen 2 uurtjes vliegen is, maar heel veel tijd wachten voorafgaand aan het vliegen en wachten tot je na het vliegen op plaats van bestemming bent.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, als we maar 2 uurtjes vliegen is het sowieso niet nodig inderdaadDan is er genoeg afleiding voor ie zich écht gaat vervelen ook denk ik
Daar is ie al veel te zwaar voorquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:26 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden met die leeftijd een draagzak mee in het vliegtuig, waar hij in sliep. Ik stond dan in het gangpad met hem in de draagzak, en zodra hij sliep, kon ik gaan zitten.
Maar dat was op zich een vrij korte vlucht (4,5 uur).
Ja klopt, het wachten kan ook lang duren. Maar an sich kan ie daar wel tegen, hij is best geduldig. Krijsen doet ie ook niet gauw, alleen als ie pijn heeft. Heel soms ook als ie zijn zin niet krijgt, maar daar reageren wij nagenoeg niet op en dan is het heel snel weer over.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het niet alleen 2 uurtjes vliegen is, maar heel veel tijd wachten voorafgaand aan het vliegen en wachten tot je na het vliegen op plaats van bestemming bent.
Desondanks, weet je het nooit. Mijn gup deed het altijd prima met vliegen, in peuterleeftijd wel vaker trein gepakt vanwege mogelijkheden om rond te wandelen.
Maak je iig op moment zelf daar niet druk, dan gewoon even er doorheen als er iets gebeurt. En onthoudt dat je de mensen die je onderweg lelijk aankijken bij krijskinder, toch waarschijnlijk nooit meer ziet
Ideaal welquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
Als je toch zo'n uber modelkind hebt, heb je ook geen tips nodigmaar dat blijkt
Tips zijn altijd fijn. En ik weet ook niet wat er gaat gebeuren. Voor hetzelfde geld krijst ie het hele vliegtuig door omdat ie er niet uit kan of niet weet wat er gebeurt. Er kan van alles zijn met een kindquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
Als je toch zo'n uber modelkind hebt, heb je ook geen tips nodigmaar dat blijkt
Ik moet wel lachen van dat plaatje. Wij hebben in mei een lange vlucht gehad (9 en 3,5 uur dacht ik), maar ze hadden nooit zo mogen slapen. Elk half uur ongeveer sprong dat ‘stoelriemen vast’-lampje wel weer aan. Mijn advies is dan ook om te zorgen dat ze in hun gordel slapen als ze gaan slapen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:17 schreef Aure het volgende:
Hier slapen ze altijd tegen ons aan (als ze slapen in het vliegtuig) , maar zitten ze wel op hun eigen stoel zeg maar. Dat gaat prima. Voor lange vluchten hebben we zo'n opblaasbaar ding wat het zitvlak van de stoel verlengt, maar dat vind ik echt teveel gedoe voor een korte vlucht.
[ afbeelding ]
We geven een knijpfruitje tijdens stijgen en landen voor de oren, dat lijkt wel te helpen.
Verder hadden we nu voor de jongste (2 jaar) een stickerboek mee, kleurpotloden en een kleurboek. En natuurlijk de tablet en dat ging allemaal prima
Goed punt wel. Mijn laatste vlucht was zonder kind en wilde ik zelf lekker uiltje knappen maar werd de hele reis compleet door elkaar geschud door de turbulente. Had er niet aan moeten denken mèt een kind erbijquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen van dat plaatje. Wij hebben in mei een lange vlucht gehad (9 en 3,5 uur dacht ik), maar ze hadden nooit zo mogen slapen. Elk half uur ongeveer sprong dat ‘stoelriemen vast’-lampje wel weer aan. Mijn advies is dan ook om te zorgen dat ze in hun gordel slapen als ze gaan slapen.
En mijn tweede tip is zorgen dat je minimaal twee spuugzakjes voor het grijpen hebt, en het liefst nog iets van een plastic zakje of bakje erbij want die zakjes kunnen gaan lekken en soms zit je er een half uur mee omdat je het pas weg kunt gooien als dat stomme lampje weer uit gaat, en neerzetten kan niet
Mijn derde tip is ga niet vliegen met kinderen
we gaan het volgend jaar wel gewoon weer doen, maar ik zou het niemand aanraden![]()
Ja dat is balen inderdaad, maar als je geen turbulentie hebt dan werkt het dus wel echt primaquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen van dat plaatje. Wij hebben in mei een lange vlucht gehad (9 en 3,5 uur dacht ik), maar ze hadden nooit zo mogen slapen. Elk half uur ongeveer sprong dat ‘stoelriemen vast’-lampje wel weer aan. Mijn advies is dan ook om te zorgen dat ze in hun gordel slapen als ze gaan slapen.
En mijn tweede tip is zorgen dat je minimaal twee spuugzakjes voor het grijpen hebt, en het liefst nog iets van een plastic zakje of bakje erbij want die zakjes kunnen gaan lekken en soms zit je er een half uur mee omdat je het pas weg kunt gooien als dat stomme lampje weer uit gaat, en neerzetten kan niet
we gaan het volgend jaar wel gewoon weer doen, maar ik zou het niemand aanraden![]()
Je hebt speciale zakjes die van vloeistof een soort gel maakt waardoor ze niet lekken. Die nemen wij meequote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:55 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad een goede tip.
Roo pedaalemmerzakken meenemen dus
Dat is ook voor volwassenen wel de tip: je gordel zichtbaar aan hebben. Anders maken ze je om de haverklap wakker als dat lampje aangaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had standaard van die luierzakjes bij en een yoghurtemmertje met een deksel. Een zakje in een emmertje mikt toch makkelijker dan een los zakje. En met het dekseltje is het af te sluiten indien nodigquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:55 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad een goede tip.
Roo pedaalemmerzakken meenemen dus
Ow, joh, ik wist niet dat je zo'n reus had... Meer dan 25 kilo en net 2, dan zou ik er idd ook niet aan beginnen, zelfs al was het maar een paar uurtjes.quote:
Ik had cadeautjes meegenomen die hij in het vliegtuig uit kon pakken, een boekje en iets met stickers. Verder omgekocht met zijn favoriete dingen (aardbeien/chips/appelsap) en voor we het wisten was de vlucht voorbij.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:17 schreef daNpy het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor vliegen met een kleine van net 2?
We zijn aan het denken aan een vakantie met het vliegtuig, op slechts enkele uurtjes vliegen.
Hij is altijd rustig dus we verwachten geen urenlang geblêr, maar tijdens stijgen en landen is het nog kijken wat er gebeurt natuurlijk.
De vragen zijn dus hoe je hem zo lang laat zitten (boekjes, Buurman & Buurman) en vooral als ie slaapt het een beetje comfortabel maken zodat ie een beetje kan liggen? Hij kan prima in een autozitje slapen maar dan hangt ie dus wel in de schoudergordels
(Er zijn airline approved autozitjes maar die hebben wij dus niet)
Dierentuin in Nordhorn. Leuke zoo, familieticket zeer betaalbaar en met ook nog eens een grote speeltuin in het midden. En je mag de dieren voeren, wel even zakje voer kopen bij de ingang.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor iets leuks vlak over de grens in Duitsland voor 6- en 7-jarigen? We gaan naar Hellendoorn tijdens onze vakantie, en de kinderen willen wel naar Duitsland, maar houden niet zo van autorijden.
Dat klinkt als iets dat ze heel leuk gaan vinden, met een goede locatie! Ik ga het voorstellen!quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dierentuin in Nordhorn. Leuke zoo, familieticket zeer betaalbaar en met ook nog eens een grote speeltuin in het midden. En je mag de dieren voeren, wel even zakje voer kopen bij de ingang.
Irrland. Super leuke mega speeltuin (wij hebben er twee keer over gedaan voor we alles gezien/gedaan hadden). Met ook wat waterattracties.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor iets leuks vlak over de grens in Duitsland voor 6- en 7-jarigen? We gaan naar Hellendoorn tijdens onze vakantie, en de kinderen willen wel naar Duitsland, maar houden niet zo van autorijden.
Dat is wel een heel eind zuidelijk als je in Hellendoorn zitquote:Op donderdag 13 juli 2023 06:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Irrland. Super leuke mega speeltuin (wij hebben er twee keer over gedaan voor we alles gezien/gedaan hadden). Met ook wat waterattracties.
En je kunt er bbq’en (al moet je de bbq’s tegenwoordig wel eerst reserveren zag ik net). Dus koelbox met ingevroren vlees mee en een zak kolen en je kunt tijdens de lunch of in de avond heerlijk bbq’en terwijl de kinderen nog in de buurt aan het spelen zijn
Die ken ik wel van tips en had ik gelijk al gekeken, maar is bijna 2 uur rijden vanaf het vakantie-adres.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Irrland. Super leuke mega speeltuin (wij hebben er twee keer over gedaan voor we alles gezien/gedaan hadden). Met ook wat waterattracties.
En je kunt er bbq’en (al moet je de bbq’s tegenwoordig wel eerst reserveren zag ik net). Dus koelbox met ingevroren vlees mee en een zak kolen en je kunt tijdens de lunch of in de avond heerlijk bbq’en terwijl de kinderen nog in de buurt aan het spelen zijn
Klinkt superleuk maar zit alsnog op een uur rijden van onze campingquote:Op donderdag 13 juli 2023 07:49 schreef Seven. het volgende:
Hele leuke tip voor mensen die naar de Ardennen gaan: op een half uurtje van La Roche zit een speelpark dat Chlorophylle heet. Laat je niet afschrikken door de naam, het is echt waanzinnig leuk.
Het is een groot stuk bos dat ingericht is als een pretpark dus het heeft een looproute, maar de attracties zijn allemaal houten speeltoestellen en spellen. De hoofdattracties zijn een boomtoppen wandeling, en een loopbruggenroute op iets van 10-15 meter hoog. Je dwaalt van peeltuintjes voor de kleintjes en enorme klimtoestellen voor de grotere kinderen naar allerlei educatieve spelletjes.
Toegang: 8,50 voor de volwassenen, kleintjes gratis. Geen toiletten in het park zelf maar je krijgt een bandje zodat je weer terug naar binnen kunt. Eten en drinken kun je krijgen bij het restaurant, waar je kunt zitten met waanzinnig mooi uitzicht.
Ik had lage verwachtingen wegens de lage toegangsprijs maar die zijn echt enorm overtroffen.
https://www.parcchlorophylle.com/
Bad Bentheim?quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou er wel een uurtje voor rijdenquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Klinkt superleuk maar zit alsnog op een uur rijden van onze camping![]()
Ga me toch maar eens wat meer in de nabije omgeving verdiepen
Ik sla hem even op ik zit volgende week 4 dagen met de jongste in de ardennen. ik zag iets meer dan een half uur er vandaan dat is te doen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:49 schreef Seven. het volgende:
Hele leuke tip voor mensen die naar de Ardennen gaan: op een half uurtje van La Roche zit een speelpark dat Chlorophylle heet. Laat je niet afschrikken door de naam, het is echt waanzinnig leuk.
Het is een groot stuk bos dat ingericht is als een pretpark dus het heeft een looproute, maar de attracties zijn allemaal houten speeltoestellen en spellen. De hoofdattracties zijn een boomtoppen wandeling, en een loopbruggenroute op iets van 10-15 meter hoog. Je dwaalt van peeltuintjes voor de kleintjes en enorme klimtoestellen voor de grotere kinderen naar allerlei educatieve spelletjes.
Toegang: 8,50 voor de volwassenen, kleintjes gratis. Geen toiletten in het park zelf maar je krijgt een bandje zodat je weer terug naar binnen kunt. Eten en drinken kun je krijgen bij het restaurant, waar je kunt zitten met waanzinnig mooi uitzicht.
Ik had lage verwachtingen wegens de lage toegangsprijs maar die zijn echt enorm overtroffen.
https://www.parcchlorophylle.com/
Het was er gisteren trouwens ook lekker rustig, van massa toerisme is echt geen sprake. Veel picknicktafels en dus ook geen eettentjes in het park zelf. Dus lekker een rugtas vol gooien met broodjes en pakjes drinken. Het is natuurlijk heuvelachtig dus omhoog en omlaag, maar de paden zijn wel goed begaanbaar, ook met buggyquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:24 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik sla hem even op ik zit volgende week 4 dagen met de jongste in de ardennen. ik zag iets meer dan een half uur er vandaan dat is te doen.
Sorry, laten we het er op houden dat het vroeg was vanmorgen. Heb het stukje Hellendoorn gemistquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:18 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Die ken ik wel van tips en had ik gelijk al gekeken, maar is bijna 2 uur rijden vanaf het vakantie-adres.
Wat is er nou zo heerlijk voor kinderen aan een camping??quote:Op maandag 10 juli 2023 09:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ok. Toch lijkt het me als kind ook een beetje saai om eerlijk te zijn
Zelf ben ik ook helemaal niet van campings, maar voor kinderen is het wel heerlijk.
Simpel: 's ochtends meteen de speeltuin in crossen voor je tentje of caravan, makkelijk vriendjes maken, de hele dag buiten zijn, lekker zwemmen, veel speeltuintjes, animatie, lekker barbecuen of bij regen juist frietjes halen en in de tent met het getrommel op het dak opeten, rozig en doodmoe je slaapzak in kruipen... + langer op vakantie, want betaalbaarder. En voor mijn kinderen is het 'eigen bed' in de caravan en de eigen spulletjes mee ook nog een plus.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:00 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Wat is er nou zo heerlijk voor kinderen aan een camping??
En dat kan op het strand allemaal niet??quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Simpel: 's ochtends meteen de speeltuin in crossen voor je tentje of caravan, makkelijk vriendjes maken, de hele dag buiten zijn, lekker zwemmen, veel speeltuintjes, animatie, lekker barbecuen of bij regen juist frietjes halen en in de tent met het getrommel op het dak opeten, rozig en doodmoe je slaapzak in kruipen... + langer op vakantie, want betaalbaarder. En voor mijn kinderen is het 'eigen bed' in de caravan en de eigen spulletjes mee ook nog een plus.
Je kunt ook kamperen aan het strand toch? Het een sluit het ander niet uit?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:09 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
En dat kan op het strand allemaal niet??
En dat betaalbaarder valt tegenwoordig ook wel mee denk ik, want de gemiddelde ( goeie) camping kost ook al een paar honderd in de week...op zijn minst...
Oja, ik kraak het ook niet af hoor , ieder moet doen wat hij/zij leuk vind...ik vroeg mij het gewoon af..quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt ook kamperen aan het strand toch? Het een sluit het ander niet uit?
En een stacaravan of huisje in het hoogseizoen red je niet voor een paar honderd per week hoor, niet met een leuk zwembad en een binnenspeeltuin erbij bijvoorbeeld.
Maar goed, ieder z'n ding, toch? Dit is wat mijn kids er leuk aan vinden.
Ik hoef zelf niet de hele dag op het strand te zitten. The horror in mijn ogenquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Oja, ik kraak het ook niet af hoor , ieder moet doen wat hij/zij leuk vind...ik vroeg mij het gewoon af..
Ik ben jarenlang naar het strand geweest met mijn kinderen, appartement minder dan 150 van zee en zij waren ook van 08:00 tot 20:00 bezig met zwemmen, ravotten, eten en de hele dag door vriendjes...en in het hoogseizoen was mijn appartementje goedkoper dan een stacaravan op een camping denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |