Vorige week een hele pan mossels op en prima. Maar zo een paar losse.. Daar is iets compleet mis gegaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:43 schreef Ole het volgende:
Had laatst ook ergens mosselen. Is niet echt de tijd ervoor. Maar verder ziet er goed uit. Fijn dat je een leuke avond hebt gehad!
Ik ben daar ook eens geweest met collega's. Leuk zo bovenop de Kamp he.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef borisz het volgende:
Waar? Dakkas te Haarlem! https://www.dedakkas.nl/
Wanneer? 19 augustus 2023
Wat at je?
Vooraf:
Courgette ✓
Courgettebloem | Zachte geitenkaas | Doperwt | Lavendeldressing
[ afbeelding ]
Gravad Lax
Verschillende bieten | Dille-olie | Oost-Indische kers | Bloemen | Citroen crème fraîche
[ afbeelding ]
Hoofd
Makreelfilet
Jus van Hollandse garnalen | Gerookte mosselen | Gepofte biet | Zuring | Hazelnoot
[ afbeelding ]
Gnocchi Ossobucco
Kalfsschenkel | Spigarello | Kalfsjus | Geroosterde sjalotten | Gremolata
[ afbeelding ]
Dakkas sinds 2018 bovenop parkeergarage De Kamp in Haarlem. Hipstertoko. Ben er al veel vaak geweest voor een borrel, koffie met taart en ook lunch. Een diner is er nog nooit van gekomen. Tot dus vandaag. Meeste gerechten zijn vega of veganistisch. Maar er staat ook een vlees en visgerecht op de kaart.
Het was heerlijk.Eigenlijk maar één minpuntje en dat waren de mossels bij de makreel. Die waren te ver heen. Niet alleen bij mij, maar op alle borden.
Toe gingen we voor de koffie. Het was een fijne avond.
Ja dat kan ook..quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:48 schreef borisz het volgende:
[..]
Vorige week een hele pan mossels op en prima. Maar zo een paar losse.. Daar is iets compleet mis gegaan.
Klopt prijs/kwaliteit echt super, en een fijne tuin om met zo’n weer buiten te zitten. Wat wil je nog meer. Want je krijgt dus 5 gangen + 2 amuse’s en pre dessert ook nog.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat menu opvallend laaggeprijsd? Ziet er heerlijk uit!
Viel mij ook op ja, dat is echt een klein prijskaartje voor dat menu en alles eromheen. Ziet er heerlijk en prettig uit!quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat menu opvallend laaggeprijsd? Ziet er heerlijk uit!
Naar aanleiding van een eerdere review hebben we hier gereserveerd voor mijn verjaardag volgende week 😁quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:10 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wanneer: net
Wat:
Het begint wat saai te worden maar nogmaals bij mijn favoriete restraurant gegeten van dit moment namelijk Bochica. Sommige dingen waren wat in herhaling maar desalniettemin erg lekker en ook enkele hele nieuwe gerechten welke ontzettend lekker waren.
We konden lekker buiten op het terras zitten en kregen een amuse van krokant tramezzino brood met gerookte buratta. Hierna volgde nog een parel van pompoen met diverse structuren van pompoen. Quinoa en jalapeno.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gingen voor het 5 gangen menu (60 euro pp), er is ook de mogelijkheid tot 6 of 7 gangen.
Voorgerecht was gegrilde watermeloen met granny smith appel en komkommer, samen met ricotta en granite van aardbei. Al vaker gehad en een lekker fris vegetarisch voorgerechtje.
[ afbeelding ]
Hierna een stukje scholfilet met miso en diverse bereidingen van paddestoel en pinda creme. Heerlijk gerechtje.
[ afbeelding ]
Toen een nieuw gerecht namelijk gestoofde kalfswang met lavas krokantje en rode biet. Heerlijk hartig gerechtje!
[ afbeelding ]
Hierna volgde rose gebakken lamsfilet met een bitterbal van lam. Met aubergine compote en roscof ui, dit met een rode wijnsaus.
[ afbeelding ]
Pre dessert was passievrucht met koffie lolly, en cake met limoen en witte chocolade.
[ afbeelding ]
Dessert het bekende bacardi razz dessert welke weer lekker was.
[ afbeelding ]
Kaas gang bestond uit twee nederlandse kazen, de eerste was net opgeklopte boter, heerlijk. Middelste geitenkaas, epoisses en gorgonzola dolce.
[ afbeelding ]
Al met al weer prima gegeten, gewoon echt goed prijs/kwaliteit, lekker rustig zitten, dichtbij huis. Heerlijk voor ons dus even zo op de zondag avond, vooral na dat ziekenhuis eten van de week.
Cijfer: 9+
Kosten: 160 euro, 1 gin tonic, grote fles bruiswater, 2 alcoholvrije gin tonic en 2x 5 gangen menu.
Zonder gin?quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:44 schreef flipsen het volgende:
Dus ik ben wel benieuwd naar alcoholvrije gin-tonic
Ik mag geen alcohol meer drinken, dus voor mij is het wel wat. Smaak doet - op de alcohol zelf na dan natuurlijk - niet heel veel onder, in tegenstelling tot bijv. alcoholvrije wijn wat ik dan weer niet te zuipen vind.quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:44 schreef flipsen het volgende:
Ik zie het hier vaker staan: alcolholvrije gin-tonic. Is dat wat? Hebben ze hier in Argentinië ongetwijfeld nog niet, maar ik moet bekennen dat ik laatst bij een Cerveceria Artesenal voor het eerst een echt lekker alcoholvrij biertje had. Dus ik ben wel benieuwd naar alcoholvrije gin-tonic
Leuk ik ben benieuwd wat je er van vond!quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:04 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Naar aanleiding van een eerdere review hebben we hier gereserveerd voor mijn verjaardag volgende week 😁
Neequote:
Alcoholvrije wijn is op een hele zeldzame dure enkeling na ook echt niet te doen nee. Heeft met het fabricageproces te makenquote:Op maandag 21 augustus 2023 03:24 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik mag geen alcohol meer drinken, dus voor mij is het wel wat. Smaak doet - op de alcohol zelf na dan natuurlijk - niet heel veel onder, in tegenstelling tot bijv. alcoholvrije wijn wat ik dan weer niet te zuipen vind.
Misschien is Golfer een boomer die niet op de hoogte is van de alcoholarme/vrije trend.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee
Het is 2023 Golfer
Alcoholvrij bier is ook niet een leeg glas
Een ironiesmiley niet herkennen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:50 schreef Molo het volgende:
Nee
Het is 2023 Golfer
Alcoholvrij bier is ook niet een leeg glas
Bestaat dat dan?quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:03 schreef Jeroboam het volgende:
Misschien is Golfer een boomer die niet op de hoogte is van de alcoholarme/vrije trend.
quote:
Ik durf het bijna niet te vragenquote:Op maandag 21 augustus 2023 18:47 schreef anndb het volgende:
Vooraf dronken we een alcoholvrije limoncello spritz
Ik dacht even dat er een enorme homp kaas op het bord lag maar het is het broodje.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Giuloano aan de Maas, Rotterdam
Wanneer: woensdag 16 augustus
Wat at je: Een broodje Perfetto (provolone, gorgonzola, salami, rauwe ham) en een broodje porchetta met saliejus, er bij cappuccino, cola en 2 spa rood
[ afbeelding ]
Impressie: Zeer goed. Nette bediening, nette zaak, heerlijk eten. Alle ingrediënten waren echt lekker.
De porchetta was zalig in zijn simpelheid. De jus was het beste van de volledige maaltijd. Mijn broodje was veel meer een smaakexlosie. De smaken pasten uitstekend bij elkaar.
Het toilet was netjes maar helaas was het fonteintje te klein om mijn waterflessen onder te vullen. Toen ik aan de bar ging vragen of ze daar gevuld mochten worden, kreeg ik er zelfs ijsklontjes in.
Cijfer: 9,5. Extra halve punt voor de ijsklontjes.
Prijs: ¤ 42,00 inclusief fooi.
Helaas het hele weekend ziek geweest dus niet naar Zandvoort of uit eten. Eten hebben we verzet naar as zaterdag.quote:Op maandag 21 augustus 2023 03:45 schreef anndb het volgende:
[..]
Leuk ik ben benieuwd wat je er van vond!
Ik ben niet de enige dusquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:44 schreef DIJK het volgende:
Bijzondere gerechten qua opmaak.
Het lijkt net of er maden op de zeebaars liggen, wat zijn dat?
Gepofte rijst?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:44 schreef DIJK het volgende:
Bijzondere gerechten qua opmaak.
Het lijkt net of er maden op de zeebaars liggen, wat zijn dat?
Gepofte rijst inderdaad. Sja de opmaak kan wellicht wat over gezegd worden, smakelijk was het wel zo’n sappig visje met krokante huid van de bbq.quote:
Bij Loetje kun je het beste een biefstuk eten.. daar is het immers bekend mee geworden en dat is altijd goed. Zeker de Biefstuk Ossenhaas ‘De Roode Waard’ met de échte Loetje jus, uien, kippenlevers en spekquote:Op zondag 23 juli 2023 00:22 schreef Seeburg54 het volgende:
Loetje
Paterswolde
Vandaag
Tonijnbiefstuk
Ondanks vroege reservering op een slechte plek gezet, in een achterafhokje.
Bediening was slecht,alles ging verkeerd.
Veel en veel te duur, prijs kwaliteit verhouding van niks.
Zeer matig gegeten, veel te duur voor wat je op je bord krijgt.
Een 4 hooguit, geen Loetje meer.
Er zal zeker verschil in de filialen onderling zitten wat betreft kwaliteit. Ik ga er niet achter komen, want ze zien mij niet meer bij Loetje.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:14 schreef lojanda het volgende:
[..]
Bij Loetje kun je het beste een biefstuk eten.. daar is het immers bekend mee geworden en dat is altijd goed. Zeker de Biefstuk Ossenhaas ‘De Roode Waard’ met de échte Loetje jus, uien, kippenlevers en spek![]()
De locatie is zeker belangrijk en is ook qua kwaliteit verschillend. Wij gaan altijd bij Amsterdam centraal en nog nooit gehad dat het niet goed was.
Het is verder ook niets culinairs natuurlijk maar gewoon een biefstuk.. ik kom er iig één keer per jaar als ik met een aantal vriendinnen ga shoppen voor de kerst en dan is het traditie geworden om dan bij Loetje af te sluiten.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:08 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er zal zeker verschil in de filialen onderling zitten wat betreft kwaliteit. Ik ga er niet achter komen, want ze zien mij niet meer bij Loetje.
Wat wel een aanrader is, Diggels in Westerbork. Afgelopen weekend de sate van varkenshaas gehad aldaar. Dat is altijd goed, nog nooit middelmatig gegeten in Diggels. Toptent.![]()
Brings back memories! En daarvoor, toen het nog Slomp heette. Maar dat is wel héél lang geleden...quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:08 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat wel een aanrader is, Diggels in Westerbork. Afgelopen weekend de sate van varkenshaas gehad aldaar. Dat is altijd goed, nog nooit middelmatig gegeten in Diggels. Toptent.![]()
Het was heerlijk, wij hadden de 7 gangen, 1 extra vis gang na de watermeloen. En de tweede weet ik nu al niet meer ☺quote:Op maandag 21 augustus 2023 03:45 schreef anndb het volgende:
[..]
Leuk ik ben benieuwd wat je er van vond!
Mooi zo :-). Blij om te horen dat ik het voor dat geld niet alleen zo lekker vind daar. Ook nog voor de kaas gegaan (zelf te kiezen)?quote:Op zondag 3 september 2023 00:43 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het was heerlijk, wij hadden de 7 gangen, 1 extra vis gang na de watermeloen. En de tweede weet ik nu al niet meer ☺
Kaas zou ipv dessert zijn bij de 7 gangen, ik ben sowieso een zoet dessert mens en mijn man had genoeg gegeten (nog steeds niet helemaal terug na ons ziek zijn vorige week) dus die heeft er ook niet voor gekozen. Maar zag er wel heel mooi uit die kar, dus de kans dat we teruggaan en wel iets van kaas nemen is zeker aanwezig.quote:Op zondag 3 september 2023 09:21 schreef anndb het volgende:
[..]
Mooi zo :-). Blij om te horen dat ik het voor dat geld niet alleen zo lekker vind daar. Ook nog voor de kaas gegaan (zelf te kiezen)?
Oh wij nemen die er ook nog wel eens gewoon extra bij, al dan niet om te delen.quote:Op zondag 3 september 2023 10:10 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Kaas zou ipv dessert zijn bij de 7 gangen, ik ben sowieso een zoet dessert mens en mijn man had genoeg gegeten (nog steeds niet helemaal terug na ons ziek zijn vorige week) dus die heeft er ook niet voor gekozen. Maar zag er wel heel mooi uit die kar, dus de kans dat we teruggaan en wel iets van kaas nemen is zeker aanwezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |