quote:Op maandag 10 juli 2023 16:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat klinkt dat vermoeiend @:Cat-astrophe!
En @:Kaatje1 wat ontzettend fijn voor je dat primatour er weer is! Snel wat voorraad aanleggen
Ik heb één keer een 3D natuurfilm gezien over vogels waarin vanuit vogelperspectief gefilmd werd. Kotsmisselijk van de 'bewegingen' en van de hoogtevrees![]()
Verder![]()
![]()
voor mezelf: basiskwalificatie onderwijs in de pocket!
Ik was nog best zenuwachtig voor het gesprek, of ik het wel zou halen, of mijn portfolio wel goed genoeg was, en ik had de indruk dat mijn docent ook niet waanzinnig van me onder de indruk was (ik had door weinig tijd ook niet de ruimte gehad om de goed voorbereide leergierige student te zijn die ik normaal ben). Mijn inschatting van mijn eigen kwaliteiten en portfolio en die van mn docent+leidinggevende liepen nogal uiteen, want hij gaf aan dat hij erg onder de indruk was, dat ze vonden dat ik het BKO niveau eigenlijk al ver ontstegen was en dat ik eigenlijk al op SKO niveau zat (senior kwalificatie onderwijs - je moet minstens 1 functie 'hoger' hebben dan ik nu heb om dat opleidingstraject te mogen volgen, en 'een spilfunctie vervullen op het gebied van curriculumontwikkeling', en dan is er ook nog een selectieprocedure). En nog allemaal andere hele mooie complimentenbv over het onderdeel jij als docent voor de groep (moest je lesvideo van begin en eind v cursus uploaden, en evaluaties van studenten en tutor enzo) hadden ze geen vragen want 'het was ze al helemaal duidelijk dat ik gewoon heel goed les kan geven' enzo. Het duurde al 10min langer dan hoorde en ik had er nog een half uur langer kunnen blijven zitten, was gewoon echt een leuk inhoudelijk gesprek, en complimenten krijgen is ook nooit verkeerd
Nog een extra juich voor SarabiMeneerquote:Op maandag 10 juli 2023 16:37 schreef Sarabi het volgende:
Manlief is geslaagd voor zijn bieropleiding en ook genoeg punten gehaald om door te mogen naar niveau 2Dus nu gaan we zeker uit eten om het te vieren
Wat goed! Ik heb echt bijna alles voor m'n BKO gedaan, die stomme leergang en alle opdrachten maar nooit mijn portfolio ingeleverd. Zo dom, maar het is me toen ontschoten omdat ik enorm onder tijdsdruk stond met mijn GZ afronden en nu is het te laatquote:Op maandag 10 juli 2023 16:33 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Kaatje1 wat ontzettend fijn voor je dat primatour er weer is! Snel wat voorraad aanleggen
Ik heb één keer een 3D natuurfilm gezien over vogels waarin vanuit vogelperspectief gefilmd werd. Kotsmisselijk van de 'bewegingen' en van de hoogtevrees![]()
Verder![]()
![]()
Ik was nog best zenuwachtig voor het gesprek, of ik het wel zou halen, of mijn portfolio wel goed genoeg was, en ik had de indruk dat mijn docent ook niet waanzinnig van me onder de indruk was (ik had door weinig tijd ook niet de ruimte gehad om de goed voorbereide leergierige student te zijn die ik normaal ben). Mijn inschatting van mijn eigen kwaliteiten en portfolio en die van mn docent+leidinggevende liepen nogal uiteen, want hij gaf aan dat hij erg onder de indruk was, dat ze vonden dat ik het BKO niveau eigenlijk al ver ontstegen was en dat ik eigenlijk al op SKO niveau zat (senior kwalificatie onderwijs - je moet minstens 1 functie 'hoger' hebben dan ik nu heb om dat opleidingstraject te mogen volgen, en 'een spilfunctie vervullen op het gebied van curriculumontwikkeling', en dan is er ook nog een selectieprocedure). En nog allemaal andere hele mooie complimentenbv over het onderdeel jij als docent voor de groep (moest je lesvideo van begin en eind v cursus uploaden, en evaluaties van studenten en tutor enzo) hadden ze geen vragen want 'het was ze al helemaal duidelijk dat ik gewoon heel goed les kan geven' enzo. Het duurde al 10min langer dan hoorde en ik had er nog een half uur langer kunnen blijven zitten, was gewoon echt een leuk inhoudelijk gesprek, en complimenten krijgen is ook nooit verkeerd
+1quote:Op maandag 10 juli 2023 18:03 schreef borisz het volgende:
Feli Vlinder en meneer Sarabi
Vandaag een totaal niet productieve maandag. Zo lekker sporten en de avond wel productief laten zijn
Het is serieus elk moment van de dag bedtijd als jij dat wilt. Slaap lekker.quote:
Waanzinnig, Vlinder! Wat fijn dat de feedback so ontzettend goed en positief was. Op naar het SKO diploma dusquote:Op maandag 10 juli 2023 16:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder![]()
![]()
Maar voor goed bier maken heeft hij toch helemaal geen diploma nodigquote:Op maandag 10 juli 2023 16:37 schreef Sarabi het volgende:
Manlief is geslaagd voor zijn bieropleiding en ook genoeg punten gehaald om door te mogen naar niveau 2Dus nu gaan we zeker uit eten om het te vieren
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 10 juli 2023 16:37 schreef Sarabi het volgende:
Ja in theorie weel maar wanneer moeten dan al die dingen die moeten ?quote:Op maandag 10 juli 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is serieus elk moment van de dag bedtijd als jij dat wilt. Slaap lekker.
Deed ik ook, en bij de AH en allerlei andere winkels.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:17 schreef Isabeau het volgende:
En fijn voor Kaatje dat de primatour weer verkrijgbaar is. Het was een soort gewoonte geworden dat ik elke keer als ik bij de Etos of DA was dat ik even keek
Nee, het brouwgedeelte was allemaal wel bekendquote:Op maandag 10 juli 2023 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar voor goed bier maken heeft hij toch helemaal geen diploma nodig![]()
Gefeliciteerd!
Mensen gebruiken vooral deze studie om uiteindelijk bierproeverijen te gaan geven. Zeker na niveau 2 en 3. Niveau 1 is wel heel erg basic. Ookal is het blind proeven wel echt een dingetje. Zoals ik hier al vaker heb gezegd zijn wij niet zo'n fijnproeversquote:Op maandag 10 juli 2023 19:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wat kan of mag hij nu meer dan voorheen?
Oh dat lijkt me echt vreselijk.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Is iemand van plan om in de eerstkomende 2 weken naar Italie te gaan op vakantie?
https://www.gelderlander.(...)-48-graden~a60d7c06/
Nu ben ik nieuwsgierig of je die cursussen doet, omdat het verwacht wordt door anderen of omdat je er zelf ook echt iets van opsteekt? Had je bijvoorbeeld niet hetzelfde bereikt door veel te proeven, te brouwen en te leren van je eigen fouten?quote:Op maandag 10 juli 2023 19:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, het brouwgedeelte was allemaal wel bekend
Bij niveau 2 gaan ze ook een dag brouwen, dat is voor veel mensen een hoogtepunt
[..]
Mensen gebruiken vooral deze studie om uiteindelijk bierproeverijen te gaan geven. Zeker na niveau 2 en 3. Niveau 1 is wel heel erg basic. Ookal is het blind proeven wel echt een dingetje. Zoals ik hier al vaker heb gezegd zijn wij niet zo'n fijnproeversMaar goed in dat gedeelte had hij 0 fout dus hij heeft daar zeker wel wat in geleerd.
En beter proeven helpt ook zeker weer in beter bier maken![]()
In niveau 2 leer je weer over smaakafwijkingen en dat kan van pas komen om brouwfouten op te sporen.
Maar goed voor niveau 2 moet er eerst nog flink gespaard worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zoals jij het schetst werkt het in de bierwereld ook maar niet veel mensen die die biercursus hebben gevolgd zullen dat toegeven maar er zullen genoeg mensen zijn die graag luisteren naar een gediplomeerd iemand die een proeverij komt geven van iets waar ze niet zoveel van weten maar misschien wel geïnteresseerd naar zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig of je die cursussen doet, omdat het verwacht wordt door anderen of omdat je er zelf ook echt iets van opsteekt? Had je bijvoorbeeld niet hetzelfde bereikt door veel te proeven, te brouwen en te leren van je eigen fouten?
Ik ken jullie niet en wil ook absoluut niet dat je onderstaande op jullie zelf projecteert.
Geen kritiek of wat dan ook richting jullie dus! Integendeel, ik vind het geweldig wat jullie doen en hoop er snel eens iets van te kunnen proeven.
Ik stel bovenstaande vragen, omdat ik een soort van parallel zie met de door mij bekritiseerde 'Whisky Ambassador' training. Zelf bier brouwen en whisky zijn 'hot', dus mooie items om geld aan te verdienen door derden.
Ik geef en organiseer als liefhebber zelf al jaren, tegen kostprijs of gratis, whisky proeverijen, sta voor allerlei importeurs/bottelaars hun producten aan te prijzen (alleen als ik er zelf achter sta) en durf te stellen dat ik meer kennis van het product heb dan 90% van de slijters en horeca gelegenheden die whisky verkopen.
Als ik mensen met zo'n Ambassador speld op hun revers of trui voor me zie, kan ik het niet nalaten om ze semi-achteloos wat inhoudelijke vragen te stellen over wat ze in hun glas hebben zitten. Het resultaat is vaak hilarisch…
Om die reden weiger ik een 'training' te volgen die me na het behalen van het 'examen' op papier het (officieuze) stempel 'Whisky Ambassador' oplevert, maar waar je in de praktijk niets aan hebt/geen rechten o.i.d. aan kan ontlenen. Sterker nog, ik vind het beschamend dat mensen na een paar uur theorie en een rondje proeven zelf geloven dat ze kenner en zelfs ambassadeur zijn…
Er zijn zelfs importeurs die bij grote festivals een stel blonde bimbo's inhuren die helemaal niets van whisky weten, maar er wel voor zorgen dat het (voornamelijk mannelijk) publiek naar hun stand toekomt. Ook die laat ik met liefde door de mand vallen, nadat ze hun onzin verhaal hebben gedaan.
Ik ken degene die dit initiatief van de 'Whisky Ambassador' training uit de UK hier heeft geïntroduceerd heel goed, prima vent, maar m.i. heeft hij dat vooral gedaan om een inkomen te verkrijgen…
Gefeliciteerd, mag je nu les geven op het basisonderwijs?quote:Op maandag 10 juli 2023 16:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder![]()
![]()
Wat doen al die ooievaars hier? Wij hebben er vandaag ook veel gezien. Ik dacht dat die rond deze tijd van het jaar al richting Portugal waren.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik het kader van babyvriendelijk vermaak voor een prepuber waarbij moeders niet gillen gek worden van de drukte, waren we vandaag in Beekse Bergen. Ik was stiekem het meest onder de indruk van de enorme hoeveelheid ooievaars die daar woont
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |