abonnement Unibet Coolblue
pi_209783132
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

[info]

Agenda:

De New/Oldbierit, 28 april 2019!

- PTA / Motorrijders New/Oldbieritten! #37 - waar we de tel kwijt zijn :+

[/info]


New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209784368
Choke is voor mensen die zittend plassen
  Vis een optie? donderdag 6 juli 2023 @ 14:01:46 #3
70532 loveli
N
pi_209784446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:54 schreef Salatrel het volgende:
Choke is voor mensen die zittend plassen
Check!
crap in = crap out
  zaterdag 8 juli 2023 @ 11:00:45 #4
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209807524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Kijk eens naar een tracer 700. Beter voor een gevoelige rug vee minder druk op je polsen en niet naked :P
Ook wel een mooie, maar niet geheel mijn smaak.
Na overal gekeken te hebben kom ik uiteindelijk uit op die Ninja 650 vanaf bj 2020. Paar jaartjes daarmee mezelf vermaken om mogelijk later wat zwaarder te gaan, voor zover ik dat dan nodig acht.
Mai pben rai~!
pi_209811326
Dinsdag theorie cursus en theorie examen. Examen voor tweede keer :)

Donderdag avb examen *O* spannend :@
pi_209812973
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:57 schreef Mazikeen het volgende:
Dinsdag theorie cursus en theorie examen. Examen voor tweede keer :)

Donderdag avb examen *O* spannend :@
Alvast veel succes maz ^O^ :*
pi_209816221
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:57 schreef Mazikeen het volgende:
Dinsdag theorie cursus en theorie examen. Examen voor tweede keer :)

Donderdag avb examen *O* spannend :@
Suc7!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209849113
Wel veel goede tips al gehad.
En je mag nu 9 fout hebben.

Heb er nu meer vertrouwen in dan de eerste keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2023 10:03:35 ]
pi_209850225
Geslaagd voor theorie *O*
pi_209850815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:41 schreef Mazikeen het volgende:
Geslaagd voor theorie *O*
Feli!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209852383
Lekker bezig! AVB moet ook wel goedkomen toch? Mag immers best wat fouten maken. Ik weet wel dat ik zelf best gespannen was, maar dat het achteraf super meeviel. Was in minder dan 10 minuten klaar (en ja, langzame slalom zoals zo vele niet gefixt op examen :P)
pi_209854367
Ja AVB had ik ook een veel strenger beeld bij, wss omdat de instructeur ook streng was bij de oefeningen.😅

Maarja er falen ook wel mensen op dus zou het ook niet onderschatten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209854652
Ik heb 3 weken geen les gehad. Heb vakantie gehad. Laatste les verkeersdeelname geweest.

Morgen heb ik motorrijles van 1,5 uur en dan hoop ik wel dat we even alle oefeningen doornemen.

Donderdag examen. Moet dan ook stuk snelweg rijden en dat heb ik nog nooit gedaan :o
pi_209864202
Net alle oefeningen gedaan en alles ging foutloos. Op 1 oefening na.... vertragingsoefening. :{
pi_209864239
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:23 schreef Mazikeen het volgende:
Net alle oefeningen gedaan en alles ging foutloos. Op 1 oefening na.... vertragingsoefening. :{
Als dat alles is, heb je niks te vrezen ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209868112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Als dat alles is, heb je niks te vrezen ;)
Ja maar toch. Beetje last van examenvrees. Maar goed effe banaantje eten :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2023 19:47:57 ]
pi_209868248
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:43 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Ja maar toch. Beetje laat van examenvrees. Maar goed effe banaantje eten :P
Ach, ik heb morgen ook een examen, dus we zitten in hetzelfde schuitje :) Komt goed!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209869139
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:53 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ach, ik heb morgen ook een examen, dus we zitten in hetzelfde schuitje :) Komt goed!
Examen voor?

Dan duimen we voor elkaar :D
pi_209869244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:48 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Examen voor?

Dan duimen we voor elkaar :D
Examen voor een certificering op het gebied van testen :P Morgen om 10 uur :P

Zal voor je duimen, zeker ^O^
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209877028
Geslaagd *O*

Alle 7 oefeningen foutloos! Binnen 10 minuten klaar :D
pi_209877043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:08 schreef Mazikeen het volgende:
Geslaagd *O*

Alle 7 oefeningen foutloos! Binnen 10 minuten klaar :D
Feli *O*

Ik ben ook geslaagd *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209877421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:09 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Feli *O*

Ik ben ook geslaagd *O*
Gefeliciteerd *O*

Jammer dat cbr druk is....
Hij kan pas november december inplannen. Dus ik ga niet elke week meer lessen
pi_209881509
AVD examen is ook ingepland.

28 november 2023 om 09:50 uur

Maar als er eerder plek is dan mag ik eerder.
pi_209881799
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:02 schreef Mazikeen het volgende:
AVD examen is ook ingepland.

28 november 2023 om 09:50 uur

Maar als er eerder plek is dan mag ik eerder.
Wel iets om naar uit te kijken!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? donderdag 13 juli 2023 @ 19:42:55 #25
70532 loveli
N
pi_209881997
Felicitaties voor iedereen die ergens voor geslaagd is.
crap in = crap out
pi_209882187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Wel iets om naar uit te kijken!
Ja maar ik had gehoopt september ofzo :@

Vandaag wel ook 30 minuten snelweg gereden. Vond ik wel erg spannend. Zeker in de regen en hagel... en natte bochten :o

Had het koud en was doorweekt toen ik op de examenlocatie aankwam.

Maar ja was goed doel en op examenlocatie prachtig weer O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 19:59:29 ]
pi_209882325
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:58 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Ja maar ik had gehoopt september ofzo :@

Vandaag wel ook 30 minuten snelweg gereden. Vond ik wel erg spannend. Zeker in de regen en hagel... en natte bochten :o

Had het koud en was doorweekt toen ik op de examenlocatie aankwam.

Maar ja was goed doel en op examenlocatie prachtig weer O+
Weet je wel meteen hoe je in dat weer kan rijden!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209882515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:10 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Weet je wel meteen hoe je in dat weer kan rijden!
Ja vond het spannend. Zat best verkrampt want koud. Binnenvoering lagen er nog uit. En had zomerhandschoentjes aan... vind ik fijner met oefeningen

Ontdekte wel handvatverwarming _O-

Dat was heerlijk :o
pi_209882584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:22 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Ja vond het spannend. Zat best verkrampt want koud. Binnenvoering lagen er nog uit. En had zomerhandschoentjes aan... vind ik fijner met oefeningen

Ontdekte wel handvatverwarming _O-

Dat was heerlijk :o
Ik heb op mijn Honda ook handvatverwarming. Origineel ook, heerlijk vind ik het.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209882852
Naast handvatverwarming hier ook bipsverwarming
pi_209882903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:43 schreef Salatrel het volgende:
Naast handvatverwarming hier ook bipsverwarming
Luxe :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:08:13 #32
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209890894
Nieuwe spiegeltjes gemonteerd. Straks eens even een testritje om te kijken of ik nog wat zie in deze kleine spiegeltjes :P Het ziet er in ieder geval beter uit dan de originele MickeyMouse oren :P



Moest er zelf nog wat adapters voor maken want origineel paste ze niet -O- Dus even de draaibank aangeslingerd :+ (Heb ze met een klein drupje Loctite vastgezet, hopelijk geeft dat geen problemen als ze er ooit weer uit moeten)

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209890951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik heb op mijn Honda ook handvatverwarming. Origineel ook, heerlijk vind ik het.
Enige keer dat ik handvatverwarming aan heb gehad tot noch toe is met de proefrit. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209891046
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Enige keer dat ik handvatverwarming aan heb gehad tot noch toe is met de proefrit. :+
Ik rijd soms ook in de winter, dan is het toch best fijn O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Nieuwe spiegeltjes gemonteerd. Straks eens even een testritje om te kijken of ik nog wat zie in deze kleine spiegeltjes :P Het ziet er in ieder geval beter uit dan de originele MickeyMouse oren :P

[ afbeelding ]

Moest er zelf nog wat adapters voor maken want origineel paste ze niet -O- Dus even de draaibank aangeslingerd :+ (Heb ze met een klein drupje Loctite vastgezet, hopelijk geeft dat geen problemen als ze er ooit weer uit moeten)

[ afbeelding ]
Pff, dat zou voor mij veel te erg wennen zijn denk ik :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209891504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik rijd soms ook in de winter, dan is het toch best fijn O+
[..]
Pff, dat zou voor mij veel te erg wennen zijn denk ik :D
Sinds ik hem heb niet echt koud geweest denk ik, en heb wel goede warme handschoenen en handkappen die wat wind tegenhouden dat scheelt misschien ook wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209895672
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sinds ik hem heb niet echt koud geweest denk ik, en heb wel goede warme handschoenen en handkappen die wat wind tegenhouden dat scheelt misschien ook wel.
Dat kan ook ja. En ja, zo koud is het nog niet geweest.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209899456
Heb geen handvatverwarming nodig, de verwarmde jas, broek en handschoenen doen het werk wel :+
pi_209903157
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 07:06 schreef spoilert het volgende:
Heb geen handvatverwarming nodig, de verwarmde jas, broek en handschoenen doen het werk wel :+
Mijn instructeur zei dat handvatverwarming voor mietjes is, terwijl hij lekker warm in de auto achter me aanreedt omdat het buiten vroor :')

Achteraf gezien wel fijn dat ik na een uurtje even kon opwarmen in de auto omdat ik mijn vingers niet meer kon voelen :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209903587
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Mijn instructeur zei dat handvatverwarming voor mietjes is, terwijl hij lekker warm in de auto achter me aanreedt omdat het buiten vroor :')

Achteraf gezien wel fijn dat ik na een uurtje even kon opwarmen in de auto omdat ik mijn vingers niet meer kon voelen :P
Instructeurs die in een auto zitten tijdens een motor rijles. Dat zijn pas mietjes…
Een keertje oefenen om een CBR examen te simuleren is nog acceptabel maar als het structureel zou zijn was ik daar per direct weg gegaan als leerling.

Een kennis van mij is zo aangereden door haar instructeur die tijdens de motor rijles in zijn auto erachter reed.

Bonustip:
Effe bij een verkeerslicht je motor in de N trappen en je handen opwarmen aan het motorblok.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209904514
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Enige keer dat ik handvatverwarming aan heb gehad tot noch toe is met de proefrit. :+
Het is ook lekker als je onverhoopt in een regenbui terecht komt. verkrampen je handen niet zo.
pi_209910242
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 15:20 schreef CoExist het volgende:

[..]
Instructeurs die in een auto zitten tijdens een motor rijles. Dat zijn pas mietjes…
Een keertje oefenen om een CBR examen te simuleren is nog acceptabel maar als het structureel zou zijn was ik daar per direct weg gegaan als leerling.

Een kennis van mij is zo aangereden door haar instructeur die tijdens de motor rijles in zijn auto erachter reed.

Bonustip:
Effe bij een verkeerslicht je motor in de N trappen en je handen opwarmen aan het motorblok.
Was niet structureel, alleen met echt koude dagen. En daarvoor gaf hij de reden dat ik dan na een uurtje kon opwarmen in de auto. Deed tyfus pijn aan mijn poten dat getintel :') Maar daarna kon ik wel weer verder. Maar dan moet je niet lullen dat handvatverwarming voor mietjes is. Zaten overigens ook geen kappen voor de handvatten op...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Vis een optie? zaterdag 15 juli 2023 @ 22:52:57 #42
70532 loveli
N
pi_209910269
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 15:20 schreef CoExist het volgende:
Bonustip:
Effe bij een verkeerslicht je motor in de N trappen en je handen opwarmen aan het motorblok.
..met kunststof handschoenen.
*smelt*
crap in = crap out
pi_209910331
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Het is ook lekker als je onverhoopt in een regenbui terecht komt. verkrampen je handen niet zo.
Ja zal vast wel een keer fijn zijn. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209910893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Mijn instructeur zei dat handvatverwarming voor mietjes is, terwijl hij lekker warm in de auto achter me aanreedt omdat het buiten vroor :')

Achteraf gezien wel fijn dat ik na een uurtje even kon opwarmen in de auto omdat ik mijn vingers niet meer kon voelen :P
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209910985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
Zoals de mijne O+
pi_209911024
De mijne deed het ook. En alleen bij examens zat hij bij de examinator in de auto. Maar weer en wind, hij reed altijd achter ons aan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209911028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
Vond er ook wel wat van... Maar dat opwarmen in de auto was wel fijn (wilde toch de 2uur volmaken) :@ Kon echt niets meer voelen in mijn handen. Waren ervoor een paar leerlingen die na een half uur gezegd hebben dat ze ermee stopten. Dus misschien vandaar. Dus met -5°C vond ik dat wel oké.

Maar hij deed dat ook als het regende met prima temperatuur :') En dan ben je inderdaad geen 'echte' :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209939340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
volgens mij is dat zelfs een vereiste als je knmv erkend instructeur wilt zijn voor zover dat wat waard is.
pi_209939485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]
volgens mij is dat zelfs een vereiste als je knmv erkend instructeur wilt zijn voor zover dat wat waard is.
Oh dat zou goed kunnen. Mijn instructeur die liet zich echt door heel weinig tegenhouden. Alleen met examens zat hij in de auto, maar voor de rest was hij vergroeid met zijn motor :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209948662

Vandaag een mooi stuk langs het Markermeer gereden, was heerlijk daar.

Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat? Vandaag wel een uur of 3,5 gereden maar vond het toen ook wel weer fijn om af te stappen, vooral na het laatste stuk snelweg op de terugweg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:34:21 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209949003
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag een mooi stuk langs het Markermeer gereden, was heerlijk daar.

Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat? Vandaag wel een uur of 3,5 gereden maar vond het toen ook wel weer fijn om af te stappen, vooral na het laatste stuk snelweg op de terugweg.
Als (bijna) dagelijkse zomer/winterrijder - los om ergens te komen - mijd ik bvk de snelweg en beperk de uitwaairitjes doorgaans tot hooguit een uurtje. Rijden in/met groepen/touren/anderen (waar ik actief moet opletten op/voor hotsebots rijders) beperk ik bvk tot 2-3 uur max.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 18 juli 2023 @ 23:08:18 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209949421
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
En leren je ook zo hoe je optimaal gebruik maak van de wendbare motert, gedrag en verkeerssituaties.
Instructie geven en onderwijzen, zijn daarin verschillende zaken.

Zelf denk ik dat motorles niet per volgauto moet gebeuren. Het kan wel want de ervaren instructeur weet meestal echt wel wat er, waar te koop is en ziet meer dan genoeg van hun leerlingen. De wat betere rijscholen die ik ken, stellen trouwens meestal dat hun instructeurs per definitie op de motor zitten.

Voor lesser kan het zeer leerzaam zijn om ook in een wat gevorderd stadium, achter de "vertellende" instructeur aan te sjezen om te leren welke rijlijnen die waarom neemt en waar die bv (af)remt/schakelt/kijkt etc.etc.
Hierbij moet de instructeur wat (overdreven) geaccentueerd het voorbeeld geven omdat je als beginner doorgaans nog bezig bent met jezelf af te stemmen op de machine.
Het zelfvertrouwen kan vervolgens wat worden opgepompt door 's lesje (zand)paadjes/veldrijden te nemen of - ook leuk voor de instructeur - 's een andere (beetje "verboden") weg te nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209951666
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]


Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat?
vorige week zaterdag moest ik vanwege een kapotte veerboot in 1 dag van Dover naar fort William in Schotland rijden dat was een dikke 900km voornamelijk snelweg. Bij aankomst was ik het wel een beetje zat :P
pi_210035321
Rondje Flevopolder.

  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:29:16 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210035427
Lekker rechtuit sturen :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210035452
Wel mooi daar :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 26 juli 2023 @ 07:26:03 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210041001
Ik vind het maar fris op de brommer voor eind juli.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210041018
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 07:26 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het maar fris op de brommer voor eind juli.
Best wel. 12 graden vanmorgen toen ik buiten kwam.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_210050228
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]
vorige week zaterdag moest ik vanwege een kapotte veerboot in 1 dag van Dover naar fort William in Schotland rijden dat was een dikke 900km voornamelijk snelweg. Bij aankomst was ik het wel een beetje zat :P
Pffff dat lijkt mij wel killing ja. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210050258
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.

Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210050551
quote:
16s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.

Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren. :+
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 26 juli 2023 @ 21:51:18 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210050552
quote:
16s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.

Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren. :+
Los van offroad zelf, is het zinnig te ervaren/voelen hoe dat rijdt - ook als het natter is - zodat in onverhoopte gevallen daar zo nodig dan voor gekozen kan worden.
Kijk wel uit met heuveltjes want de "gladde" wegbandjes lopen zich snel vol en hebben ook niet de grip (en soms koppelbeheersing) die een offroadmotor heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210050624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
Het is nog vroeg voor een goed waardeoordeel na 1 ritje, maar ik vond het fijn rijden, wel had ik ook nog de extra onroute map gekocht. Maar het was met 5 seconde werk een hele mooie route en ik kong de navigatie prima volgen, het ding voelt ook degelijk aan en ziet er strak uit.

Als je gewoon van a naar b wil rijden kan het wel een stuk goedkoper, maar als je juist mooie routes wil rijden is het denk ik wel erg mooi spul.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210050642
quote:
16s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het is nog vroeg voor een goed waardeoordeel na 1 ritje, maar ik vond het fijn rijden, wel had ik ook nog de extra onroute map gekocht. Maar het was met 5 seconde werk een hele mooie route en ik kong de navigatie prima volgen, het ding voelt ook degelijk aan en ziet er strak uit.

Als je gewoon van a naar b wil rijden kan het wel een stuk goedkoper, maar als je juist mooie routes wil rijden is het denk ik wel erg mooi spul.
Thanks, ik ga eens kijken :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_210050657
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Los van offroad zelf, is het zinnig te ervaren/voelen hoe dat rijdt - ook als het natter is - zodat in onverhoopte gevallen daar zo nodig dan voor gekozen kan worden.
Kijk wel uit met heuveltjes want de "gladde" wegbandjes lopen zich snel vol en hebben ook niet de grip (en soms koppelbeheersing) die een offroadmotor heeft.
Ja dat wil ik wel eens proberen maar niet direct denk ik. :@

Er zitten wel al banden op die iets verder neigen naar offroad. Denk dat het wel goed is om te oefenen ja, ik keek ook wel eens rijlessen op youtube en daar was een man die leerlingen al heel snel eens de berm in liet rijden om zo te ervaren hoe dat is in een gecontroleerde situatie, zo iets heb ik nooit hoeven doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210050756
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Thanks, ik ga eens kijken :Y
Ik had hem via waypoint geregeld, die hebben ook het eea op yt staan, was goed verlopen allemaal.

Hiervoor had ik ook een retourdeal via bol.com geprobeerd, maar daar kreeg ik de verkeerde houder erbij en kreeg ik het bericht stuur maar terug we kunnen het juiste niet nasturen, dat kan ik niet aanbevelen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Vis een optie? woensdag 26 juli 2023 @ 22:10:14 #67
70532 loveli
N
pi_210050829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
XT2 is inmiddels ook uit, maar 600 euro is wel een bedrag.

Ik kan de TomTom Rider afraden, want ik kan er niet mee omgaan. Garmin gaat intuďtiever.
(mijn ouders hebben Garmin in de auto, nadat ze met hun TomTom bijna tegen het verkeer in reden en die uit het raam wilden gooien)
crap in = crap out
pi_210050864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 22:10 schreef loveli het volgende:

[..]
XT2 is inmiddels ook uit, maar 600 euro is wel een bedrag.

Ik kan de TomTom Rider afraden, want ik kan er niet mee omgaan. Garmin gaat intuďtiever.
(mijn ouders hebben Garmin in de auto, nadat ze met hun TomTom bijna tegen het verkeer in reden en die uit het raam wilden gooien)
Ja, ik schrok ervan :D

Garmin heb ik goede ervaringen mee. Dus daar blijf ik ook wel bij. De Zumo is ook al weer bijna 10 jaar oud ofzo.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? woensdag 26 juli 2023 @ 22:15:14 #69
70532 loveli
N
pi_210050878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 22:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ja, ik schrok ervan :D

Garmin heb ik goede ervaringen mee. Dus daar blijf ik ook wel bij. De Zumo is ook al weer bijna 10 jaar oud ofzo.
Eigenlijk wil ik m'n Rider wel verkopen, maar mijn verkooppraatje is niet zo goed.
crap in = crap out
pi_210050901
Ik twijfelde ook tussen de tomtom rider en de garmin zumo xt, maar wat al snel de doorslag gaf is dat je met de tomtom niet offroad kan navigeren en dat is toch wel iets wat ik wil proberen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210160643
Vandaag bezig geweest met een route te maken in basecamp van een bestaande gpx route, wat een gekut... :{

Ook wel door een gebrek aan kennis van mij.

Gelukkig nog wel een paar uurtjes gereden. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210642232
Ik heb nog een zumo 590 liggen met 595 firmware erop. Lifetime map updates met houder alles erop en eraan.

Van oud vrouwtje geweest altijd binnen gelegen.
  Vis een optie? vrijdag 15 september 2023 @ 13:40:53 #73
70532 loveli
N
pi_210642568
Kostda?
crap in = crap out
pi_210643642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 13:40 schreef loveli het volgende:
Kostda?
Ik zal mij eens even oriënteren waar ze voor gaan en dan stuur ik wel een pm
pi_210644481
kheb de mijne ook nog te koop maar er zit wel een kras op het scherm
pi_210644522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 16:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Ik zal mij eens even oriënteren waar ze voor gaan en dan stuur ik wel een pm
Koop een XT2.. ;) tip van flip
Ik zwaai naar dieren.
pi_210645164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:39 schreef Geerd het volgende:

[..]
Koop een XT2.. ;) tip van flip
Gewoon CarPlay jonge en dat is tevens de reden dat de zumo weg mag
pi_210645204
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Gewoon CarPlay jonge en dat is tevens de reden dat de zumo weg mag
Kan je toch geen goede routes mee maken? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210645224
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Gewoon CarPlay jonge en dat is tevens de reden dat de zumo weg mag
Geen idee wat het is....voor mobiel zeker? Trillingen etc gaat je mobiel kappot van...je bent niet de eerste en niet....
Ik zwaai naar dieren.
  Vis een optie? vrijdag 15 september 2023 @ 19:19:58 #80
70532 loveli
N
pi_210645495
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:39 schreef Geerd het volgende:

[..]
Koop een XT2.. ;) tip van flip
Wil ik ook, maar die ¤600 houdt me toch tegen.

Gisteren wel weer geconstateerd dat ik niet met tomtom kan omgaan.
crap in = crap out
pi_210645619
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:19 schreef loveli het volgende:

[..]
Wil ik ook, maar die ¤600 houdt me toch tegen.

Gisteren wel weer geconstateerd dat ik niet met tomtom kan omgaan.
Rij al een tijdje met tomtom, wat een een gekut joh bij een weg opbreking of iets anders...altijd inzoomen waar je was....springt die terug na xmin.. terug in POV stand zegmaar...

Met de xt2 even uitzoemen en je kunt even live je omweg kiezen...man man man heerlijk en dat scherm _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_210645697
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:19 schreef loveli het volgende:

[..]
Wil ik ook, maar die ¤600 houdt me toch tegen.

Gisteren wel weer geconstateerd dat ik niet met tomtom kan omgaan.
Dit weekend voor ¤ 540,- bij Goedhart Motoren in Bodegraven.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_210645774
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:40 schreef CoExist het volgende:

[..]
Dit weekend voor ¤ 540,- bij Goedhart Motoren in Bodegraven.
Mooie zaak dat. Heb daar mijn motorpak gehaald.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210645852
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mooie zaak dat. Heb daar mijn motorpak gehaald.
Moet je volgend weekend ff langs gaan. Ze hebben een mega loterij waarbij je zelfs 2 motoren kunt winnen.
Ik kreeg een lot via de post van hun.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_210645946
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:58 schreef CoExist het volgende:

[..]
Moet je volgend weekend ff langs gaan. Ze hebben een mega loterij waarbij je zelfs 2 motoren kunt winnen.
Ik kreeg een lot via de post van hun.
wil die husqvarna norden 901 wel winnen die ze toen hadden staan _O_ _O_ _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210646386
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 september 2023 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wil die husqvarna norden 901 wel winnen die ze toen hadden staan _O_ _O_ _O_
Dat is wel echt een leuke brommer
Ik zwaai naar dieren.
pi_210646447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 20:49 schreef Geerd het volgende:

[..]
Dat is wel echt een leuke brommer
ja zou die wel willen na of naast mijn huidige. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Vis een optie? vrijdag 15 september 2023 @ 22:01:06 #88
70532 loveli
N
pi_210647207
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:40 schreef CoExist het volgende:

[..]
Dit weekend voor ¤ 540,- bij Goedhart Motoren in Bodegraven.
Is zeker niet online? Net dit weekeinde moet ik werken
crap in = crap out
pi_210647311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:51 schreef Geerd het volgende:

[..]
Geen idee wat het is....voor mobiel zeker? Trillingen etc gaat je mobiel kappot van...je bent niet de eerste en niet....
Als je wist wat het was had je niet gereageerd. En voor elk probleem is een oplossing.
  Vis een optie? zaterdag 16 september 2023 @ 16:44:11 #90
70532 loveli
N
pi_210653193
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:40 schreef CoExist het volgende:

[..]
Dit weekend voor ¤ 540,- bij Goedhart Motoren in Bodegraven.
Volgend weekend.

Groeten uit Bodegraven.
crap in = crap out
pi_210653779
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 september 2023 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja zou die wel willen na of naast mijn huidige. :7
Zat ooit al te kijken naar een husq701 sm voor erbij maar ben bang dat ik dan mijn huidige motor niet meer gebruik :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_210653978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 17:13 schreef Geerd het volgende:

[..]
Zat ooit al te kijken naar een husq701 sm voor erbij maar ben bang dat ik dan mijn huidige motor niet meer gebruik :P
Ja hoor je wel vaker inderdaad. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 1 oktober 2023 @ 17:34:48 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210806445
Vandaag een stukkie motor gereden. De route "Ten oosten van Eindhoven" gedownload, het startpunt aangepast en op de navi gezet. Dat ging prima.
Erg leuke route, allemaal weggetjes die ik normaal nooit kan vinden. Bij Geijsteren is er een nieuwe weg aangelegd waardoor de route niet meer klopt. Je moet dan een heel stuk over een zandpad rijden. Het was droog, dus het ging wel. Mijn schoonpa was moe, dus die ging even in het zand liggen :+
Samen zijn motor weer opgetild, fijn man zo'n Harlie van 400+ kg. Gelukkig geen schade en we konden gewoon verder. Volgende keer kijken hoe dat aan te passen is.

Helaas had ik na een korte tijd wel hoofdpijn. Ik hoop niet dat die aan mijn relatief nieuwe helm ligt. Langer als 25 min heb ik er nog niet mee gereden, dit was de eerste keer. Bij de luncht was de hoofdpijn wel weg, maar kwam met helm op snel weer terug. We zijn nog 2x even gestopt en ik heb de route daarna afgebroken na Panningen om weer naar huis te gaan ;(
Zeker voor herhaling vatbaar, ik hoop dat er dit jaar nog een mogelijkheid is :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210806581
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:34 schreef daNpy het volgende:
Vandaag een stukkie motor gereden. De route "Ten oosten van Eindhoven" gedownload, het startpunt aangepast en op de navi gezet. Dat ging prima.
Erg leuke route, allemaal weggetjes die ik normaal nooit kan vinden. Bij Geijsteren is er een nieuwe weg aangelegd waardoor de route niet meer klopt. Je moet dan een heel stuk over een zandpad rijden. Het was droog, dus het ging wel. Mijn schoonpa was moe, dus die ging even in het zand liggen :+
Samen zijn motor weer opgetild, fijn man zo'n Harlie van 400+ kg. Gelukkig geen schade en we konden gewoon verder. Volgende keer kijken hoe dat aan te passen is.

Helaas had ik na een korte tijd wel hoofdpijn. Ik hoop niet dat die aan mijn relatief nieuwe helm ligt. Langer als 25 min heb ik er nog niet mee gereden, dit was de eerste keer. Bij de luncht was de hoofdpijn wel weg, maar kwam met helm op snel weer terug. We zijn nog 2x even gestopt en ik heb de route daarna afgebroken na Panningen om weer naar huis te gaan ;(
Zeker voor herhaling vatbaar, ik hoop dat er dit jaar nog een mogelijkheid is :Y
Wat voor navi heb je?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 1 oktober 2023 @ 18:14:08 #95
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210806762
TomTom rider uit 2013 :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 18:31:53 #96
70532 loveli
N
pi_210806950
Interieur van je helm aanpassen, de binnenvoering van een grotere maat nemen, scheelt bij mijn shoei zo'n 4 mm per maat. (Of als het geen hele dure was, op de drukplekken met een hete lepel het piepschuim iets smelten).
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 18:32:15 #97
70532 loveli
N
pi_210806954
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:14 schreef daNpy het volgende:
TomTom rider uit 2013 :+
Dat kan de hoofdpijn ook verklaren.
crap in = crap out
  maandag 2 oktober 2023 @ 07:54:53 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210810808
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:32 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat kan de hoofdpijn ook verklaren.
Lol, maar nee, het is toch de helm.
De zijkant van mijn hoofd is nog gevoelig (boven/achter mijn slaap) en als ik mijn tanden op elkaar duw en de spieren aanspan, voel ik het nu nog ;(
Het is echter niet de binnenkant van de helm aan de bovenkant, maar het is dus de zijkant die klemt :(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210811579
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 07:54 schreef daNpy het volgende:

[..]
Lol, maar nee, het is toch de helm.
De zijkant van mijn hoofd is nog gevoelig (boven/achter mijn slaap) en als ik mijn tanden op elkaar duw en de spieren aanspan, voel ik het nu nog ;(
Het is echter niet de binnenkant van de helm aan de bovenkant, maar het is dus de zijkant die klemt :(
Gewoon ophouden dat ding...gaat zich wel zetten...je kunt toch gewoon paar afslagen later pakken, rijd je toch zo weer naar de route toe...

zandwegen zijn leuk jah...met de juiste banden... als je niet oppast zitten de hele wangen van de band ook onder de troep en ga je bij de volgende rotonde nog op je muil...
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:14:32 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210811588
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:12 schreef Geerd het volgende:

[..]
Gewoon ophouden dat ding...gaat zich wel zetten...
Ja lekker, het doet nu, bijna 24 uur later, nog zeer :')

Ik ga wel kijken of ik iets kan modificeren ofzo, want het was echt niet lekker motor rijden met continue koppijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 20:56:59 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_210837472
Een helm mag ook niet te laag zitten want dan drukt de voorrand op je wenkbrauwen of op je bril. Dat voel je nauwelijks maar is ontzettend vermoeiend kijken.
Wie dit leest is gek
pi_210838441
Morgen naar Duitsland om de Romantische Strasse te rijden.

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 17:25:50 #103
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_210844862
wow deze heb ik lang niet gezien, en er is nog activiteit!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  woensdag 25 oktober 2023 @ 16:34:06 #104
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_211077679
ok toch niet :P
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_211077692
28 november AVD examen ^O^
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 04:50:29 #106
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211096896
ik ben verslaafd aan 't karakter van de carburateur.
ik kan niet wennen aan de brandstofinjectie, 't is mij iets te robotisch, ik houd van de variabele schuif in de carburateur, en daarom rijd ik bt1100
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 9 november 2023 @ 14:08:24 #107
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_211243339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 04:50 schreef sturmpie het volgende:
ik ben verslaafd aan 't karakter van de carburateur.
ik kan niet wennen aan de brandstofinjectie, 't is mij iets te robotisch, ik houd van de variabele schuif in de carburateur, en daarom rijd ik bt1100
Dat is wel knap, ik heb niet het idee dat je het direct merkt.
Bij sommige motoren heb je het ride-by-wire wat je wel voelt maar injectie vs carb kan ik niet meteen herkennen.

Mijn T7 verschilt wat dat betreft weinig van de XRV750.
Behalve dat ik bij de T7 geen carbs hoef te cleanen O+
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_211368877
Normaal les ik op zaterdag, maar vandaag even gereden rond mijn examentijd van volgende week.
Verkeer is dan toch wel redelijk anders dan op een zaterdag.

Hij zei, als je volgende week hetzelfde rijd als vandaag dan kan er niks mis gaan.

Maar toch nog best wel zenuwachtig. Zaterdag mijn laatste les, en dan voor het examen nog ene uurtje voorrijden.
Zag dat het 2 graden word -O- Nou ja liever dat dan stromende regen, dat had ik met voorrijden voor mijn avb examen,

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 12:45:23 ]
pi_211368942
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:49 schreef Mazikeen het volgende:
Normaal les ik op zaterdag, maar vandaag even gereden rond mij een examentijd van volgende week.
Verkeer is dan toch wel redelijk anders dan op een zaterdag.

Hij zei, als je volgende week hetzelfde rijd als vandaag dan kan er niks mis gaan.

Maar toch nog best wel zenuwachtig. Zaterdag mijn laatste les, en dan voor het examen nog ene uurtje voorrijden.
Zag dat het 2 graden word -O- Nou ja liever dat dan stromende regen, dat had ik met voorrijden voor mijn avb examen,
Gaat goed komen Mazi ^O^
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211380144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Gaat goed komen Mazi ^O^
ik hoop het, ik ben geen winterrijder _O-
pi_211400355
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:49 schreef Mazikeen het volgende:
Normaal les ik op zaterdag, maar vandaag even gereden rond mijn examentijd van volgende week.
Verkeer is dan toch wel redelijk anders dan op een zaterdag.

Hij zei, als je volgende week hetzelfde rijd als vandaag dan kan er niks mis gaan.

Maar toch nog best wel zenuwachtig. Zaterdag mijn laatste les, en dan voor het examen nog ene uurtje voorrijden.
Zag dat het 2 graden word -O- Nou ja liever dat dan stromende regen, dat had ik met voorrijden voor mijn avb examen,
En niet vergeten bananen te kopen!

Succes alvast ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211400946
Ik heb de motor gisteren toch maar in de schuur gezet met een hoes erover..
Hoop toch heel erg op nog een aantal mooie dagen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:18 #113
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211407962
Ik ben wel echt een doorrijder, mijn motor staat ook doorgaans meer buiten zonder hoes dan met.

In het verlengde daarvan, mijn zadel is op en lek. Hebben jullie dat weleens laten vervangen bij een motorzaak?

Ik hebt het zelf bij twee andere motoren gedaan, maar heb er eigenlijk geen zin in om het zelf te vervangen.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Vis een optie? vrijdag 24 november 2023 @ 10:50:03 #114
70532 loveli
N
pi_211408019
2e hands zadel op MP?
crap in = crap out
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:05:49 #115
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211408281
Ook nog wel een goede eigenlijk
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Vis een optie? vrijdag 24 november 2023 @ 11:14:23 #116
70532 loveli
N
pi_211408424
En dan per ongeluk een Corbin tegenkomen, zou leuk zijn.
crap in = crap out
pi_211410470
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En niet vergeten bananen te kopen!

Succes alvast ^O^
Hahahaha ja komt goed. Baal gewoon van het weer. -2 graden. Hoop niet op ijzel of sneeuw. Ik heb gehoord dat het dan waarschijnlijk niet door kan gaan
  Vis een optie? vrijdag 24 november 2023 @ 14:43:01 #118
70532 loveli
N
pi_211410867
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Hahahaha ja komt goed. Baal gewoon van het weer. -2 graden. Hoop niet op ijzel of sneeuw. Ik heb gehoord dat het dan waarschijnlijk niet door kan gaan
Oefenen voor das Elefantentreffen.
crap in = crap out
pi_211411686
Nou ben niet van plan om in de winters te gaan rijden als ik mijn rijbewijs heb _O-
pi_211411699
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Mazikeen het volgende:
Nou ben niet van plan om in de winters te gaan rijden als ik mijn rijbewijs heb _O-
Ook niet als ik het heel lief vraag? :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211411719
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ook niet als ik het heel lief vraag? :@
nee _O-
april t/m half oktober is prima goed :D
pi_211411910
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:59 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
nee _O-
april t/m half oktober is prima goed :D
;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211416590
Mijn Black Friday 2023 buit:



Rev'It! G-Force H2O motor sneakers van ¤ 170,- voor ¤ 93,-
Zo'n 45% korting.

Voelde wat als een domme aankoop omdat ik er niet direct plezier van heb. De Kawasaki heb ik al weg gezet voor de winter. Maar mijn huidige motor sneakers beginnen na 20.000 kilometer wel een beetje af te raken dus in maart ben ik waarschijnlijk superblij dat ik ze heb.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_211448108
Begint nu toch wel een beetje te kriebelen in mijn buik _O-

Morgen is het zover *O*
pi_211452992
Ik ben geslaagd *O*
pi_211453090
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:18 schreef Mazikeen het volgende:
Ik ben geslaagd *O*
Jeeej, feli *O* *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211453276
Naar mijn idee ging het helemaal mis :')

Ik maakte 1 fout en toen dacht ik fuck it.

We reden daarna ook naar cbr. Dus ging echt gassen _O-..
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:37:22 #128
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211453860
Gefeliciteerd!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_211454032
Thx beiden, zit kog steeds met een smile op mijn gezicht hier.

Toch effe in 6 maanden gehaald.
Eigenlijk 8. Maar heb 8 weken tussendoor niet gelest
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:32:45 #130
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211454567
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:50 schreef Mazikeen het volgende:
Thx beiden, zit kog steeds met een smile op mijn gezicht hier.

Toch effe in 6 maanden gehaald.
Eigenlijk 8. Maar heb 8 weken tussendoor niet gelest
Ja heerlijk hč dat een motorrijbewijs redelijk vlot gehaald kan worden. Neem aan dat je wel al auto rijdt? Anders is het wel erg snel gedaan :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_211454795
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:32 schreef whY... het volgende:

[..]
Ja heerlijk hč dat een motorrijbewijs redelijk vlot gehaald kan worden. Neem aan dat je wel al auto rijdt? Anders is het wel erg snel gedaan :)
Ja autorijbewijs heb ik al 22,5 jaar. :D
pi_211454841
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:56 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Ja autorijbewijs heb ik al 22,5 jaar. :D
Opoe :{w
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211454853
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Opoe :{w
;( ik voel mij al zo oud
pi_211454858
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:05 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
;( ik voel mij al zo oud
Maar je bent zo jong O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211454875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Maar je bent zo jong O+
Hihi O+
Nu gaan sparen voor een motor *O*
pi_211454886
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:08 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Hihi O+
Nu gaan sparen voor een motor *O*
Wil je de mijne? :@

Over een paar jaar :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211454931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wil je de mijne? :@

Over een paar jaar :P
Welke heb je?

Ja maar wil in april een motor :+
pi_211454957
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:16 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Welke heb je?

Ja maar wil in april een motor :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211455036
Ik heb nog geen idee wat voor motor ik wil :@

Niet te suf, geen wijvenmotor _O- maar ook geen motor waarbij je helemaal naar voren zit.

Dus wel wat stoerder. Snap je?
pi_211455093
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:30 schreef Mazikeen het volgende:
Ik heb nog geen idee wat voor motor ik wil :@

Niet te suf, geen wijvenmotor _O- maar ook geen motor waarbij je helemaal naar voren zit.

Dus wel wat stoerder. Snap je?
Deze is stoer zat en trekt lekker door :D Ideale om mee te beginnen en om meters mee te maken :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211455193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Deze is stoer zat en trekt lekker door :D Ideale om mee te beginnen en om meters mee te maken :Y
Wil je hem kwijt stig?
Hahaha nee wil sowieso een zwarte motor :@
pi_211455548
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:52 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Wil je hem kwijt stig?
Hahaha nee wil sowieso een zwarte motor :@
Nog niet, maar wil wel wat anders later :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? dinsdag 28 november 2023 @ 17:05:16 #143
70532 loveli
N
pi_211456105
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:52 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Wil je hem kwijt stig?
Hahaha nee wil sowieso een zwarte motor :@
https://www.action.com/nl(...)tte-spuitverf-zwart/
crap in = crap out
pi_211475564
Zo dat is snel, vanmiddag rijbewijs ophalen *O*
pi_211639387
Ik heb een motor gekocht :@
Het is een kawasaki z750 geworden en Mat zwart O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2023 09:44:05 ]
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:50:40 #146
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_211641126
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 17:06 schreef Mazikeen het volgende:
Ik heb een motor gekocht :@
Het is een kawasaki z750 geworden en Mat zwart O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boh!
Veel plezier ermee!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_211642596
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:50 schreef whY... het volgende:

[..]
Boh!
Veel plezier ermee!
Thxx O+ gaat wel lukken *O*
pi_211688660
Gunn metal grey een optie? Rechte zit slechts 100.000km gelopen van oud vrouwtje geweest altijd binnen gestaan.
  maandag 8 januari 2024 @ 16:52:11 #149
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_211962597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 09:17 schreef Salatrel het volgende:
Gunn metal grey een optie? Rechte zit slechts 100.000km gelopen van oud vrouwtje geweest altijd binnen gestaan.
Wat rij jij inmiddels? nog steeds allroad?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_211962759
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 17:06 schreef Mazikeen het volgende:
Ik heb een motor gekocht :@
Het is een kawasaki z750 geworden en Mat zwart O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 8 januari 2024 @ 18:07:50 #151
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_211963453
https://youtube.com/shorts/DBh2ucosk98?si=G8Qpe5CCzw0Gz6D4
Nieuwjaarsdag nog een nieuwjaarsduik genomen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_211964176
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:07 schreef KneusTeun het volgende:
https://youtube.com/shorts/DBh2ucosk98?si=G8Qpe5CCzw0Gz6D4
Nieuwjaarsdag nog een nieuwjaarsduik genomen.
Lekker hoor. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_211969117
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:52 schreef KneusTeun het volgende:

[..]
Wat rij jij inmiddels? nog steeds allroad?
Naast de Tenere een ‘21 Tracer9GT
pi_212122397
Vandaag ff bij de Noorderlijke Motorbeurs in Eelde geweest.
Uurtje rijden vanaf mijn woonplaats, dus makkelijk te doen.

Ik las gister op Facebook al wat horrorverhalen over het entree beleid, parkeren en files.
Daar maar ff op geanticipeerd en gister al tickets gekocht en vanmorgen om 08.30 uur vertrokken.
Was mooi op tijd rond 09.40 uur en kon ruimschoots parkeren. Binnen ff wachten en om 10.00 uur naar binnen.

Beurs viel mij helaas erg tegen. Erg klein en weinig stands. En ik word een beetje bang van de Christian biker clubs die hun boodschap willen verkondigen.

Qua kleding voornamelijk lederen hesjes en houthakkers shirts voor de 1%MC Bikers.
Er waren ook stands die niets met motor rijden te maken hebben, verkochten tuin gereedschap ofzo.
Niets gekocht verder, maar ik ben ook redelijk voorzien in al mijn motor gear.

Qua motoren moet ik eerlijk zijn, ik heb er hier meer gezien dan op de Foodtruckbeurs die voor motorbeurs moest doorgaan in Utrecht vorig jaar.

Desalniettemin was het wel een geinig dagje uit met 2 vrinden en ik kan mijn zondagen in januari slechter door brengen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_212122412
Christian Biker Clubs..?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_212123308
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 19:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Christian Biker Clubs..?
Jazeker. Christelijke biker clubs. Waren er zelfs 2 van op deze beurs. Er liggen bijbels en alles.
Ben benieuwd of hun tour tochten een rondje om de kerk is.
Heb er wel gratis pepermunt gejat, dat dan weer wel.

Nog griezeliger was de B.A.C.A. stand. Dat staat voor Bikers Against Child Abuse.
Alsof er überhaupt bikers bestaan die voor kindermishandeling zijn.
Maar dan komt er zo’n bonkige leernicht met colors en patches jou ff informeren en vragen om een donatie.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_212123511
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:54 schreef CoExist het volgende:

[..]
Jazeker. Christelijke biker clubs. Waren er zelfs 2 van op deze beurs. Er liggen bijbels en alles.
Ben benieuwd of hun tour tochten een rondje om de kerk is.
Heb er wel gratis pepermunt gejat, dat dan weer wel.

Nog griezeliger was de B.A.C.A. stand. Dat staat voor Bikers Against Child Abuse.
Alsof er überhaupt bikers bestaan die voor kindermishandeling zijn.
Maar dan komt er zo’n bonkige leernicht met colors en patches jou ff informeren en vragen om een donatie.
"Al gegeven", en door lopen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_212124724
genoeg plek voor je eigen BFCA standje dus :+
pi_212582426
Lekker stukje gereden vandaag, was weer fijn. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 26 februari 2024 @ 00:37:07 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212591104
quote:
16s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Lekker stukje gereden vandaag, was weer fijn. :7
Yep de tijd van oplettend zwaaien wordt weer ingezet.

De afgelopen winter(wasda)maanden was overigens prima te doen, weinig vriezen tot geen gladheid en op kou kun je je kleden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 februari 2024 @ 00:59:05 #161
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212591172
ik rijd bt1100
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212657185
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 00:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep de tijd van oplettend zwaaien wordt weer ingezet.

De afgelopen winter(wasda)maanden was overigens prima te doen, weinig vriezen tot geen gladheid en op kou kun je je kleden.
Ja je kan ook je lul afhakken maar dat doe ik ook niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 2 maart 2024 @ 12:19:02 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212658211
quote:
16s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja je kan ook je lul afhakken maar dat doe ik ook niet.
:? ik mis een nuance van een verband
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212658380
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
:? ik mis een nuance van een verband
Oh. :+


Nouja nu weer lekker op pad iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:41:32 #165
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212665062
ik rijd yamaha bt 1100 bulldog
luchtgekoelde V-twin
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212667338
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:52 schreef KneusTeun het volgende:

[..]
Wat rij jij inmiddels? nog steeds allroad?
na deze vraag heeft ie snel de tenere de deur uitgedaan :{w
  maandag 4 maart 2024 @ 10:00:11 #167
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212685828
bt1100 bulldog
v-twin
v2
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 4 maart 2024 @ 10:00:46 #168
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212685830
quote:
16s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Lekker stukje gereden vandaag, was weer fijn. :7
met wat ?
merk/model
foto aub
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 4 maart 2024 @ 15:21:03 #169
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_212689652
Ducati Monster 600
1997
V2
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 4 maart 2024 @ 20:40:11 #170
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_212694529
Hier ook weer (redelijk laat) opgestapt. Gisteren al even de motor weer rijdend gemaakt, accu erin en na een lange 'winter' duurde het even voordat hij weer startte. Getankt en bandenopgepomt.

Vandaag een rondje gereden om binnenkort weer echt te gaan rijden.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 6 maart 2024 @ 14:55:55 #171
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212716506
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:40 schreef whY... het volgende:
Hier ook weer (redelijk laat) opgestapt. Gisteren al even de motor weer rijdend gemaakt, accu erin en na een lange 'winter' duurde het even voordat hij weer startte. Getankt en bandenopgepomt.

Vandaag een rondje gereden om binnenkort weer echt te gaan rijden.
met wat ?
merk/model
foto aub
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212716579
Ik ga van het weekend ook weer lekker rijden *O*

Zin in O+
pi_212716766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]
met wat ?
merk/model
foto aub
wat rij jij?
  Vis een optie? woensdag 6 maart 2024 @ 15:30:59 #174
70532 loveli
N
pi_212716929
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:16 schreef Daantke het volgende:

[..]
wat rij jij?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:41 schreef sturmpie het volgende:
ik rijd yamaha bt 1100 bulldog
luchtgekoelde V-twin
crap in = crap out
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:58:57 #175
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212727021
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:16 schreef Daantke het volgende:

[..]
wat rij jij?
en jij ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212727152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]
en jij ?
r1150gs adventure
long way down the polder!
pi_212729925
Gisteren nieuwe banden laten monteren en vandaag eindelijk in de zon gereden!
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:34:16 #178
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_212738003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]
met wat ?
merk/model
foto aub
Ik heb geen foto geloof ik.

Honda Deauville NT 650
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_212904525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:56 schreef lichtknopje het volgende:
Gisteren nieuwe banden laten monteren en vandaag eindelijk in de zon gereden!
Afgelopen najaar gecrashed op zandvoort, hij is weer opgelapt en nieuwe bandjes. maar toch het crashen en de nieuwe bandjes zijn toch 2 factoren dat ik als een oma door de bocht ga.
pi_212905985
Ik wacht op een nieuwe binnenband :')


Lekke ban gereden afgelopen keer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212910548
Binnenband? Komt je motor uit 1940?
  Vis een optie? vrijdag 22 maart 2024 @ 08:13:47 #182
70532 loveli
N
pi_212910773
Spaakwielen.
crap in = crap out
  zondag 24 maart 2024 @ 23:13:01 #183
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212948794
welke motor rijd jij ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 27 maart 2024 @ 06:38:01 #184
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_212973458
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:30:22 #185
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_212987826
Hier mensen met ervaring aan zelf sleutelen aan de motor? Mijn middenbok is rot bij het voetdeel waarmee je hem op de bok drukt. Om de bok opnieuw te lassen moet er een middenbus/buis uit en die kan er alleen uit aan de kant van de uitlaat. De uitlaat moet er dus ook af, alleen er zit een gerot boutje in de weg. Ik kan er moeilijk bij met een inbus plus de maat klopt niet meer. Ik heb er een moertje op geprobeerd te lassen maar dat was nog geen groot succes. Wellicht met droog weer dat ik het nog een keer probeer.

Zijn er in de tussentijd nog tips van mensen met soortgelijke situaties en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_212988219
snel inruilen voor wat nieuws 😂
  donderdag 28 maart 2024 @ 21:13:24 #187
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212998962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:30 schreef whY... het volgende:
Hier mensen met ervaring aan zelf sleutelen aan de motor? Mijn middenbok is rot bij het voetdeel waarmee je hem op de bok drukt. Om de bok opnieuw te lassen moet er een middenbus/buis uit en die kan er alleen uit aan de kant van de uitlaat. De uitlaat moet er dus ook af, alleen er zit een gerot boutje in de weg. Ik kan er moeilijk bij met een inbus plus de maat klopt niet meer. Ik heb er een moertje op geprobeerd te lassen maar dat was nog geen groot succes. Wellicht met droog weer dat ik het nog een keer probeer.

Zijn er in de tussentijd nog tips van mensen met soortgelijke situaties en hoe hebben jullie dat aangepakt?
is 't niet makkelijker om 'n nieuwe middenbok te monteren ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213001056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:30 schreef whY... het volgende:
Hier mensen met ervaring aan zelf sleutelen aan de motor? Mijn middenbok is rot bij het voetdeel waarmee je hem op de bok drukt. Om de bok opnieuw te lassen moet er een middenbus/buis uit en die kan er alleen uit aan de kant van de uitlaat. De uitlaat moet er dus ook af, alleen er zit een gerot boutje in de weg. Ik kan er moeilijk bij met een inbus plus de maat klopt niet meer. Ik heb er een moertje op geprobeerd te lassen maar dat was nog geen groot succes. Wellicht met droog weer dat ik het nog een keer probeer.

Zijn er in de tussentijd nog tips van mensen met soortgelijke situaties en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Sleufje in slijpen met een dremel of vergelijkbaar. Dik platkop bitje erop, en dan met zo'n T-stuk los draaien.

Edit: en geen RVS bouten gebruiken voor je uitlaat he O-)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:58:32 #189
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_213005328
Ik heb inmiddels de uitlaat en de midden bok los *O*

Ik moet nog wel het boutje verwijderen maar dat is op de werkbank veeeeeel makkelijker. Ik denk inderdaad sneetje maken en met een schroevendraaier alsnog proberen, of alsnog een keer met een moertje erop lassen, nu kan ik er goed bij.

Thanks voor de tips.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:07:02 #190
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213024560
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:27 schreef BlackLining het volgende:

Edit: en geen RVS bouten gebruiken voor je uitlaat he
waarom mag dat niet ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Vis een optie? zaterdag 30 maart 2024 @ 20:11:17 #191
70532 loveli
N
pi_213025538
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]
waarom mag dat niet ?
Dan blijven je bouten goed en roest je uitlaat weg. Het minst edele metaal roest het eerst.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 01-04-2024 16:13:42 ]
crap in = crap out
pi_213048931
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]
waarom mag dat niet ?
RVS en alu gaan een galvanische reactie met elkaar aan, zeker onder de hitte bij de uitlaat. Dat krijg je nooit meer los.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 1 april 2024 @ 15:59:31 #193
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_213049583
Ik gebruik altijd een rvs tapeindje en een rvs moertje met kopervet. Idd je krijgt het tapeind niet meer uit het blok maar dat is dan niet meer nodig als je het moertje kan losdraaien.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  woensdag 3 april 2024 @ 12:36:31 #194
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_213070621
Ik heb inmiddels de midden bok gelast en gemonteerd. De uitlaat is ook bijna klaar, de nieuwe uitlaatklemmen zijn net binnen dus straks monteren en dan is alles weer netjes.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 27 april 2024 @ 20:45:14 #195
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_213346376
Oke,ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken maar wil het wel heel graag gaan doen. Motorrijbewijs. Favoriete motor is een witte Honda VFR 1993. Waar moet ik mee beginnen volgens jullie. (Behalve lessen nemen)
Graag verwijderen.
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:30:12 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213346938
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 15:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]
RVS en alu gaan een galvanische reactie met elkaar aan, zeker onder de hitte bij de uitlaat. Dat krijg je nooit meer los.
Dat is ook (vaak, al) het geval met onbehandeld staal/ijzer in zeg een Alu blok.

Bij voorkeur dan verzinkte bouten/tapeindjes gebruiken of zoals gezegd indien mogelijk, sws met een (dop)moer afwerken. Koper(smeer)vet of bv Permatex gebruiken kan de volgende keer dingen makkelijker maken.

Uitlaattapeinden op/bij een oud blok zijn sws zorgenkindjes omdat het metaal na verloop van tijd, door wisselende hittewerking broos wordt en dan onder lichte (uitdraai)belasting al kan afbreken. In andere gevallen meegemaakt dat een tapeind onder het rijden afbreekt. Een afgebroken tapeind bruikbaar vermaken is dan meer hoop van een (on)bereikbaarheidszegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 mei 2024 @ 12:34:01 #197
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_213381260
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:45 schreef Charged het volgende:
Oke,ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken maar wil het wel heel graag gaan doen. Motorrijbewijs. Favoriete motor is een witte Honda VFR 1993. Waar moet ik mee beginnen volgens jullie. (Behalve lessen nemen)
Lessen nemen ;-)

Motorrijden is in die zin een lage drempel hobby/leefstijl

Motorpak, broek en jas
Koop in godesnaam ook motorschoenen liefst over de enkel
Handschoenen
Helm (ik weet even niet meer welkkeurmerk maar die van de LIDL zijn goedgekeurd.) Persoonlijk heb ik er eentje van een klasse hoger, dat voelde toch vertrouwder.

Motorrijbewijs is een pré ;-)

Motor kopen, op je naam laten overschrijven bij postkantoor of als je nieuw kentekenbewijs/rijbewijs hebt dan kan het ook gelijk online met DigiD. Of je koopt tweedehands bij een dealer in de buurt die kunnen vaak gelijk inschrijven als ze RDW gekeurd zijn,

Je kijkt online op motor verzekeren en bij een oude motor zou ik niet veel schade meeverzekeren. Rij je regelmatig met een buddy doe dan ook opzittende erbij verzekeren.

Hou je niet van de winter? Dan kan je ook een beperkte verzekering nemen van april tot november uit mijn hoofd. dan moet in de winter wel de motor gestald staan, zien ze je rijden met een apr of politiecontrole ben je echt de Sjaak.

Verder lekker van genieten.

Er zijn twee type motorrijders.
1. mensen al een keer gevallen zijn
2. mensen die nog een keer moeten vallen

Houdt de glimmende kant boven en vooral veel plezier maken.

Ga ervanuit dat je met je eerste motor schade maakt, dan is dat in je hoofd al minder een issue. Je droommotor hoeft niet perse de motor te zijn die uiteindelijk het beste bij je past.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Vis een optie? woensdag 1 mei 2024 @ 18:10:06 #198
70532 loveli
N
pi_213384373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:34 schreef whY... het volgende:
Houdt de glimmende kant boven
Hebben we dezelfde rijschool gehad?

Verder: een keer proefzitten op je favoriete motor, misschien past het niet lekker. Past hij wel, dan gewoon kopen als je het geld hebt.

Goed passende helm kopen, niet bezuinigingen. Windgeruis is naar en behalve dat je hem niet wilt gebruiken om mee te vallen, het is wel je hoofd, dus bezuinig op je (tweedehands) pak en niet op je helm.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')