Als (bijna) dagelijkse zomer/winterrijder - los om ergens te komen - mijd ik bvk de snelweg en beperk de uitwaairitjes doorgaans tot hooguit een uurtje. Rijden in/met groepen/touren/anderen (waar ik actief moet opletten op/voor hotsebots rijders) beperk ik bvk tot 2-3 uur max.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag een mooi stuk langs het Markermeer gereden, was heerlijk daar.
Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat? Vandaag wel een uur of 3,5 gereden maar vond het toen ook wel weer fijn om af te stappen, vooral na het laatste stuk snelweg op de terugweg.
En leren je ook zo hoe je optimaal gebruik maak van de wendbare motert, gedrag en verkeerssituaties.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:37 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
vorige week zaterdag moest ik vanwege een kapotte veerboot in 1 dag van Dover naar fort William in Schotland rijden dat was een dikke 900km voornamelijk snelweg. Bij aankomst was ik het wel een beetje zatquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat?
Best wel. 12 graden vanmorgen toen ik buiten kwam.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:26 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het maar fris op de brommer voor eind juli.
Pffff dat lijkt mij wel killing ja.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vorige week zaterdag moest ik vanwege een kapotte veerboot in 1 dag van Dover naar fort William in Schotland rijden dat was een dikke 900km voornamelijk snelweg. Bij aankomst was ik het wel een beetje zat
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.
Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren.
Los van offroad zelf, is het zinnig te ervaren/voelen hoe dat rijdt - ook als het natter is - zodat in onverhoopte gevallen daar zo nodig dan voor gekozen kan worden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.
Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren.
Het is nog vroeg voor een goed waardeoordeel na 1 ritje, maar ik vond het fijn rijden, wel had ik ook nog de extra onroute map gekocht. Maar het was met 5 seconde werk een hele mooie route en ik kong de navigatie prima volgen, het ding voelt ook degelijk aan en ziet er strak uit.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
Thanks, ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 26 juli 2023 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is nog vroeg voor een goed waardeoordeel na 1 ritje, maar ik vond het fijn rijden, wel had ik ook nog de extra onroute map gekocht. Maar het was met 5 seconde werk een hele mooie route en ik kong de navigatie prima volgen, het ding voelt ook degelijk aan en ziet er strak uit.
Als je gewoon van a naar b wil rijden kan het wel een stuk goedkoper, maar als je juist mooie routes wil rijden is het denk ik wel erg mooi spul.
Ja dat wil ik wel eens proberen maar niet direct denk ik.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los van offroad zelf, is het zinnig te ervaren/voelen hoe dat rijdt - ook als het natter is - zodat in onverhoopte gevallen daar zo nodig dan voor gekozen kan worden.
Kijk wel uit met heuveltjes want de "gladde" wegbandjes lopen zich snel vol en hebben ook niet de grip (en soms koppelbeheersing) die een offroadmotor heeft.
Ik had hem via waypoint geregeld, die hebben ook het eea op yt staan, was goed verlopen allemaal.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Thanks, ik ga eens kijken
XT2 is inmiddels ook uit, maar 600 euro is wel een bedrag.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
Ja, ik schrok ervanquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:10 schreef loveli het volgende:
[..]
XT2 is inmiddels ook uit, maar 600 euro is wel een bedrag.
Ik kan de TomTom Rider afraden, want ik kan er niet mee omgaan. Garmin gaat intuïtiever.
(mijn ouders hebben Garmin in de auto, nadat ze met hun TomTom bijna tegen het verkeer in reden en die uit het raam wilden gooien)
Eigenlijk wil ik m'n Rider wel verkopen, maar mijn verkooppraatje is niet zo goed.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ik schrok ervan
Garmin heb ik goede ervaringen mee. Dus daar blijf ik ook wel bij. De Zumo is ook al weer bijna 10 jaar oud ofzo.
Koop een XT2..quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Ik zal mij eens even oriënteren waar ze voor gaan en dan stuur ik wel een pm
Kan je toch geen goede routes mee maken?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Gewoon CarPlay jonge en dat is tevens de reden dat de zumo weg mag
Geen idee wat het is....voor mobiel zeker? Trillingen etc gaat je mobiel kappot van...je bent niet de eerste en niet....quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Gewoon CarPlay jonge en dat is tevens de reden dat de zumo weg mag
Wil ik ook, maar die ¤600 houdt me toch tegen.quote:
Rij al een tijdje met tomtom, wat een een gekut joh bij een weg opbreking of iets anders...altijd inzoomen waar je was....springt die terug na xmin.. terug in POV stand zegmaar...quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Wil ik ook, maar die ¤600 houdt me toch tegen.
Gisteren wel weer geconstateerd dat ik niet met tomtom kan omgaan.
Dit weekend voor ¤ 540,- bij Goedhart Motoren in Bodegraven.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Wil ik ook, maar die ¤600 houdt me toch tegen.
Gisteren wel weer geconstateerd dat ik niet met tomtom kan omgaan.
Mooie zaak dat. Heb daar mijn motorpak gehaald.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:40 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dit weekend voor ¤ 540,- bij Goedhart Motoren in Bodegraven.
Moet je volgend weekend ff langs gaan. Ze hebben een mega loterij waarbij je zelfs 2 motoren kunt winnen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mooie zaak dat. Heb daar mijn motorpak gehaald.
wil die husqvarna norden 901 wel winnen die ze toen hadden staanquote:Op vrijdag 15 september 2023 19:58 schreef CoExist het volgende:
[..]
Moet je volgend weekend ff langs gaan. Ze hebben een mega loterij waarbij je zelfs 2 motoren kunt winnen.
Ik kreeg een lot via de post van hun.
Dat is wel echt een leuke brommerquote:Op vrijdag 15 september 2023 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wil die husqvarna norden 901 wel winnen die ze toen hadden staan![]()
![]()
ja zou die wel willen na of naast mijn huidige.quote:
Is zeker niet online? Net dit weekeinde moet ik werkenquote:Op vrijdag 15 september 2023 19:40 schreef CoExist het volgende:
[..]
Als je wist wat het was had je niet gereageerd. En voor elk probleem is een oplossing.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Geen idee wat het is....voor mobiel zeker? Trillingen etc gaat je mobiel kappot van...je bent niet de eerste en niet....
Volgend weekend.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:40 schreef CoExist het volgende:
[..]
Zat ooit al te kijken naar een husq701 sm voor erbij maar ben bang dat ik dan mijn huidige motor niet meer gebruikquote:Op vrijdag 15 september 2023 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja zou die wel willen na of naast mijn huidige.
Ja hoor je wel vaker inderdaad.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zat ooit al te kijken naar een husq701 sm voor erbij maar ben bang dat ik dan mijn huidige motor niet meer gebruik
Wat voor navi heb je?quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:34 schreef daNpy het volgende:
Vandaag een stukkie motor gereden. De route "Ten oosten van Eindhoven" gedownload, het startpunt aangepast en op de navi gezet. Dat ging prima.
Erg leuke route, allemaal weggetjes die ik normaal nooit kan vinden. Bij Geijsteren is er een nieuwe weg aangelegd waardoor de route niet meer klopt. Je moet dan een heel stuk over een zandpad rijden. Het was droog, dus het ging wel. Mijn schoonpa was moe, dus die ging even in het zand liggen
Samen zijn motor weer opgetild, fijn man zo'n Harlie van 400+ kg. Gelukkig geen schade en we konden gewoon verder. Volgende keer kijken hoe dat aan te passen is.
Helaas had ik na een korte tijd wel hoofdpijn. Ik hoop niet dat die aan mijn relatief nieuwe helm ligt. Langer als 25 min heb ik er nog niet mee gereden, dit was de eerste keer. Bij de luncht was de hoofdpijn wel weg, maar kwam met helm op snel weer terug. We zijn nog 2x even gestopt en ik heb de route daarna afgebroken na Panningen om weer naar huis te gaan
Zeker voor herhaling vatbaar, ik hoop dat er dit jaar nog een mogelijkheid is
Lol, maar nee, het is toch de helm.quote:
Gewoon ophouden dat ding...gaat zich wel zetten...je kunt toch gewoon paar afslagen later pakken, rijd je toch zo weer naar de route toe...quote:Op maandag 2 oktober 2023 07:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lol, maar nee, het is toch de helm.
De zijkant van mijn hoofd is nog gevoelig (boven/achter mijn slaap) en als ik mijn tanden op elkaar duw en de spieren aanspan, voel ik het nu nog
Het is echter niet de binnenkant van de helm aan de bovenkant, maar het is dus de zijkant die klemt
Ja lekker, het doet nu, bijna 24 uur later, nog zeerquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gewoon ophouden dat ding...gaat zich wel zetten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |