Als (bijna) dagelijkse zomer/winterrijder - los om ergens te komen - mijd ik bvk de snelweg en beperk de uitwaairitjes doorgaans tot hooguit een uurtje. Rijden in/met groepen/touren/anderen (waar ik actief moet opletten op/voor hotsebots rijders) beperk ik bvk tot 2-3 uur max.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag een mooi stuk langs het Markermeer gereden, was heerlijk daar.
Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat? Vandaag wel een uur of 3,5 gereden maar vond het toen ook wel weer fijn om af te stappen, vooral na het laatste stuk snelweg op de terugweg.
En leren je ook zo hoe je optimaal gebruik maak van de wendbare motert, gedrag en verkeerssituaties.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:37 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat zijn geen echte instructeurs. De echte motorinstructeurs rijden achter je aan op een motor!
vorige week zaterdag moest ik vanwege een kapotte veerboot in 1 dag van Dover naar fort William in Schotland rijden dat was een dikke 900km voornamelijk snelweg. Bij aankomst was ik het wel een beetje zatquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Na hoe lang zijn jullie het rijden wel een beetje zat?
Best wel. 12 graden vanmorgen toen ik buiten kwam.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:26 schreef daNpy het volgende:
Ik vind het maar fris op de brommer voor eind juli.
Pffff dat lijkt mij wel killing ja.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vorige week zaterdag moest ik vanwege een kapotte veerboot in 1 dag van Dover naar fort William in Schotland rijden dat was een dikke 900km voornamelijk snelweg. Bij aankomst was ik het wel een beetje zat
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.
Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren.
Los van offroad zelf, is het zinnig te ervaren/voelen hoe dat rijdt - ook als het natter is - zodat in onverhoopte gevallen daar zo nodig dan voor gekozen kan worden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag een garmin zumo xt navigatie op mijn motor geplaatst, was even wat gedoe, maar een testritje laten maken en dat was wel heel nice.
Gekozen voor een rondrit van ong 1 uur en er kwam een hele mooie route uit door en rond de plassen hier, drukke plaatsen ontweken en bijna geen saaie wegen meegepakt. Erg blij mee, als het eens wat langer droog is wil ik voorzichtig wat offroad wegen proberen, maar dat kan nog wel even duren.
Het is nog vroeg voor een goed waardeoordeel na 1 ritje, maar ik vond het fijn rijden, wel had ik ook nog de extra onroute map gekocht. Maar het was met 5 seconde werk een hele mooie route en ik kong de navigatie prima volgen, het ding voelt ook degelijk aan en ziet er strak uit.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
Thanks, ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 26 juli 2023 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is nog vroeg voor een goed waardeoordeel na 1 ritje, maar ik vond het fijn rijden, wel had ik ook nog de extra onroute map gekocht. Maar het was met 5 seconde werk een hele mooie route en ik kong de navigatie prima volgen, het ding voelt ook degelijk aan en ziet er strak uit.
Als je gewoon van a naar b wil rijden kan het wel een stuk goedkoper, maar als je juist mooie routes wil rijden is het denk ik wel erg mooi spul.
Ja dat wil ik wel eens proberen maar niet direct denk ik.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los van offroad zelf, is het zinnig te ervaren/voelen hoe dat rijdt - ook als het natter is - zodat in onverhoopte gevallen daar zo nodig dan voor gekozen kan worden.
Kijk wel uit met heuveltjes want de "gladde" wegbandjes lopen zich snel vol en hebben ook niet de grip (en soms koppelbeheersing) die een offroadmotor heeft.
Ik had hem via waypoint geregeld, die hebben ook het eea op yt staan, was goed verlopen allemaal.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Thanks, ik ga eens kijken
XT2 is inmiddels ook uit, maar 600 euro is wel een bedrag.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is dat een goede navigatie? Ik heb nog een Zumo 220 en wellicht wil ik eens een andere.
Ja, ik schrok ervanquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:10 schreef loveli het volgende:
[..]
XT2 is inmiddels ook uit, maar 600 euro is wel een bedrag.
Ik kan de TomTom Rider afraden, want ik kan er niet mee omgaan. Garmin gaat intuïtiever.
(mijn ouders hebben Garmin in de auto, nadat ze met hun TomTom bijna tegen het verkeer in reden en die uit het raam wilden gooien)
Eigenlijk wil ik m'n Rider wel verkopen, maar mijn verkooppraatje is niet zo goed.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ik schrok ervan
Garmin heb ik goede ervaringen mee. Dus daar blijf ik ook wel bij. De Zumo is ook al weer bijna 10 jaar oud ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |