quote:
Op zaterdag 27 april 2024 20:45 schreef Charged het volgende:Oke,ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken maar wil het wel heel graag gaan doen. Motorrijbewijs. Favoriete motor is een witte Honda VFR 1993. Waar moet ik mee beginnen volgens jullie. (Behalve lessen nemen)
Lessen nemen ;-)
Motorrijden is in die zin een lage drempel hobby/leefstijl
Motorpak, broek en jas
Koop in godesnaam ook motorschoenen liefst over de enkel
Handschoenen
Helm (ik weet even niet meer welkkeurmerk maar die van de LIDL zijn goedgekeurd.) Persoonlijk heb ik er eentje van een klasse hoger, dat voelde toch vertrouwder.
Motorrijbewijs is een pré ;-)
Motor kopen, op je naam laten overschrijven bij postkantoor of als je nieuw kentekenbewijs/rijbewijs hebt dan kan het ook gelijk online met DigiD. Of je koopt tweedehands bij een dealer in de buurt die kunnen vaak gelijk inschrijven als ze RDW gekeurd zijn,
Je kijkt online op motor verzekeren en bij een oude motor zou ik niet veel schade meeverzekeren. Rij je regelmatig met een buddy doe dan ook opzittende erbij verzekeren.
Hou je niet van de winter? Dan kan je ook een beperkte verzekering nemen van april tot november uit mijn hoofd. dan moet in de winter wel de motor gestald staan, zien ze je rijden met een apr of politiecontrole ben je echt de Sjaak.
Verder lekker van genieten.
Er zijn twee type motorrijders.
1. mensen al een keer gevallen zijn
2. mensen die nog een keer moeten vallen
Houdt de glimmende kant boven en vooral veel plezier maken.
Ga ervanuit dat je met je eerste motor schade maakt, dan is dat in je hoofd al minder een issue. Je droommotor hoeft niet perse de motor te zijn die uiteindelijk het beste bij je past.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."