besiketquote:Kearslûzen Lege Wâlden ek ticht
Wetterskip Fryslân hat besletten om de kearslûzen yn de Lege Wâlden te sluten. Mei it sluten fan de sluzen besiket it Wetterskip foar te kommen dat der te folle wetter fan it westen nei it easten fan de provinsje stoot.
Wat betekent dat?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:56 schreef fietsie het volgende:
Nog een mooi taalpareltje, gecombineerd met best iets bijzonders: de wind drukt het water naar het oosten, waardoor er daar dus te hoog peil ontstaat...
[..]
besiket![]()
Probeert / heeft tot doel / onderneemt een pogingquote:
Ja, vreselijk. Dat dacht ik gisteren nog: het zijn er toch elke hevige storm weer 1-2 die door bijv een boom de avond niet halenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:14 schreef fietsie het volgende:
In Haarlem iemand die een vallende boom niet heeft overleefd.
Ja, was hier zo net ook. Daar krijg ik dan altijd bibbers vanquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:17 schreef fietsie het volgende:
Het is hier ineens -volkomen- Windstil.
Ergens vind ik dat nog veel enger.
Yupsquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:14 schreef fietsie het volgende:
In Haarlem iemand die een vallende boom niet heeft overleefd.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:25 schreef Blues het volgende:
Wat een ellende hier in NH.
Ik had een bijna doodervaring onderweg van de auto naar het ziekenhuis.. op werkelijk een haar na een enorm stuk boom voor me op de straat![]()
![]()
.
1 stap harder en ik was er niet meer geweest.
1 na de andere patiënt belt af. Of we zetten de afspraak om in een bel.
Tel staat roodgloeiend.
quote:"We sitte op dit stuit yn it each fan de stoarm", seit waarfrou Tjitske Wiebenga. "Tusken it waarmte- en kjeldfront is der romte foar opklearringen, mar ek op de plakken dêr't no de sinne skynt, komme der noch wol swiere buien."
In plaats van zelf waar te nemen en daar naar te handelen staart iedereen zich tegenwoordig blind op telefoon apps en code X meldingen, die nooit voor iedereen gelden. En dus is het nooit goed...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:43 schreef Tuindier het volgende:
Dus eerst lopen we te zeuren dat er om niks waarschuwing worden afgegeven voor code oranje/rood. En dan nu natuurlijk 'waarom pas zo laat die waarschuwing'.
Mensen.
En zelfs al krijgen ze die NLalert zijn ze nog vrolijk in de auto gestapt naar hun werk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In plaats van zelf waar te nemen en daar naar te handelen staart iedereen zich tegenwoordig blind op telefoon apps en code X meldingen, die nooit voor iedereen gelden. En dus is het nooit goed...
Zeuren is menselijk.
Ik begrijp hieruit dat iedereen die lid is van de Friese Elfstedenverenging zich overmorgen bij de Frieslandhal in Leeuwarden kan melden. It giet oan!quote:
Maar dat snap ik deels wel want een aanzienlijk contingent werkgevers heeft toch de focus op het netto bedrag op de prive rekening en minder op verantwoord werkgeverschap.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En zelfs al krijgen ze die NLalert zijn ze nog vrolijk in de auto gestapt naar hun werk.
Echt hoor.
Of van die stomme argumenten als: 'als die alleenstaande diabeet niet gespoten wordt gaat hij dood'quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar dat snap ik deels wel want een aanzienlijk contingent werkgevers heeft toch de focus op het netto bedrag op de prive rekening en minder op verantwoord werkgeverschap.
"Dat kost je dan een vrije dag". enz enz.
-dat- type de weg op gaan is natuurlijk in volume niet het grootste volume van passanten die nu over de snelwegen snelt...quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of van die stomme argumenten als: 'als die alleenstaande diabeet niet gespoten wordt gaat hij dood'![]()
![]()
Natuurlijk gaan er mensen onnodig de weg op, maar in sommige beroepen is het gewoon noodzaak.
Watquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Via WA regels uit songteksten uit Les Miserables geeken![]()
Ben benieuwd wat je er van vindt.quote:Zondag heen
In Carree
quote:Spoor mooglik swier skansearre
Best handig dat Google translate ook werkt met Friesquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:29 schreef fietsie het volgende:
Nou een laatste quote dan uit de Friese Media:
[..]
Ik zou dat ook graag willen, maar hier was het 'slechts' oranje (en vanaf hier naar school met oranje is nog steeds een stuk met veel bomen waarvan normaal al takken afbreken enzo) en dan krijg je echt wel shit als je ze thuis laat in de toetsweekquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn Zus woont in Noord Duitsland, sprak haar vanmorgen, die had de kleinkinderen thuis gehouden ivm de aankomende storm. Nam gewoon haar eigen verantwoording zonder eerst af te wachten..
Do you hear the people sing? Singing the song of angry manquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Via WA regels uit songteksten uit Les Miserables geeken![]()
Zondag heen
In Carree
Nou, dat wij als een stelletje geeks songteksten zitten uit te wisselen.quote:
quote:[..]
Ben benieuwd wat je er van vindt.
Heb inmiddels diverse versies over de hele wereld er van bezocht en deze versie, die ik ongeveer 2 maanden geleden heb bezocht, week daar m.i. flink van af. Even los van het flink opgepimpte decor, wat het weer een extra dimensie geeft...
Grappigquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:29 schreef fietsie het volgende:
Nou een laatste quote dan uit de Friese Media:
[..]
Skansearre is Deens, Noors en Zweeds voor wapenkamer of arsenaal. Vraag me af wat de ethymologie is.quote:Spoor mooglik swier skansearre
Ziet er wel top uit zo, mooi label!quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Eens kijken of dit filmpje werkt?
[ afbeelding ]
Doordat we een semi-transparant label hebben moeten we deze keer alle 3000 flesjes met de hand plakken. Om het iets makkelijker te maken hebben we een etiketteeraparaat gekocht.
Dat is al een stuk handiger dan echt met de handquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Eens kijken of dit filmpje werkt?
[ afbeelding ]
Doordat we een semi-transparant label hebben moeten we deze keer alle 3000 flesjes met de hand plakken. Om het iets makkelijker te maken hebben we een etiketteeraparaat gekocht.
Thanks! Hans is zelf ook het meest tevreden over dit labelquote:
Dankjewel en ja dit is al 100x beter. Recht plakken is erg lastig met de hand.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is al een stuk handiger dan echt met de handZiet er netjes uit hoor!
Mijn man is er ook idolaat van, de theaternicht, ik heb er helemaal niets mee. Net als Elisabeth. Niets tegen het vakmanschap dat er in zit, goede gespeelde muziek en zang, heel knap, maar boeien, nee, voor geen meter.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb Les Miserables een keer gezien en vond het saaiik snap de hype niet
quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nou, dat wij als een stelletje geeks songteksten zitten uit te wisselen.
FOUR DAYS MOOOOORE!
En zo
Ik heb 'm 3 keer hier gezien (Carré, Nieuwe Doelen en weer Amsterdam), daarnaast Londen, Edinburgh, New York en Antwerpen.quote:
Nog benieuwder dan.
Na Antwerpen, Londen (tig keer...), Dubai en Oslo werd het tijd dat ik hem eens op Hollandse bodem ging zien.
Ik ging naar de film in de bios met Lein en eh....ik was serieus niet zo blij dat álles gezongen wasquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
You love it or you hate it.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een collega die opspringt wanneer er een kut valt en roept 'Hoorden jullie dat? Er vloog een kut over! Kijk, kijk, daar gaat de kut!'quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vind ik nou echt kut weer, dat je dat zo overneemt.
Ja precies, dat trek ik ook niet. Dan ga ik wel naar een operaquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ging naar de film in de bios met Lein en eh....ik was serieus niet zo blij dat álles gezongen wasZingen tussen 'normaal acteren' door prima. Maar elke fucking zin gezongen. Echt vreselijk. Jaja, ben zeker een cultuurbarbaar omdat dat waarschijnlijk altijd zo was en hoort. Dan nog vond ik het helemaal niks.
De film was ook niet heel erg goedquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ging naar de film in de bios met Lein en eh....ik was serieus niet zo blij dat álles gezongen wasZingen tussen 'normaal acteren' door prima. Maar elke fucking zin gezongen. Echt vreselijk. Jaja, ben zeker een cultuurbarbaar omdat dat waarschijnlijk altijd zo was en hoort. Dan nog vond ik het helemaal niks.
Dit klopt ookquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:27 schreef Sarabi het volgende:
De film was ook niet heel erg goeddat hielp ook niet.
En @Leintjuh zat helemaal idolaat in haar eigen wereld naar het scherm te staren?quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nope.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:30 schreef fietsie het volgende:
En @:Leintjuh zat helemaal idolaat in haar eigen wereld naar het scherm te staren?
sorry, -e vergeten in je nickquote:
Dit.quote:
Kort.quote:
Vooral Russell Crowequote:Op woensdag 5 juli 2023 16:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De film was ook niet heel erg goeddat hielp ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |