besiketquote:Kearslûzen Lege Wâlden ek ticht
Wetterskip Fryslân hat besletten om de kearslûzen yn de Lege Wâlden te sluten. Mei it sluten fan de sluzen besiket it Wetterskip foar te kommen dat der te folle wetter fan it westen nei it easten fan de provinsje stoot.
Wat betekent dat?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:56 schreef fietsie het volgende:
Nog een mooi taalpareltje, gecombineerd met best iets bijzonders: de wind drukt het water naar het oosten, waardoor er daar dus te hoog peil ontstaat...
[..]
besiket![]()
Probeert / heeft tot doel / onderneemt een pogingquote:
Ja, vreselijk. Dat dacht ik gisteren nog: het zijn er toch elke hevige storm weer 1-2 die door bijv een boom de avond niet halenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:14 schreef fietsie het volgende:
In Haarlem iemand die een vallende boom niet heeft overleefd.
Ja, was hier zo net ook. Daar krijg ik dan altijd bibbers vanquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:17 schreef fietsie het volgende:
Het is hier ineens -volkomen- Windstil.
Ergens vind ik dat nog veel enger.
Yupsquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:14 schreef fietsie het volgende:
In Haarlem iemand die een vallende boom niet heeft overleefd.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:25 schreef Blues het volgende:
Wat een ellende hier in NH.
Ik had een bijna doodervaring onderweg van de auto naar het ziekenhuis.. op werkelijk een haar na een enorm stuk boom voor me op de straat![]()
![]()
.
1 stap harder en ik was er niet meer geweest.
1 na de andere patiënt belt af. Of we zetten de afspraak om in een bel.
Tel staat roodgloeiend.
quote:"We sitte op dit stuit yn it each fan de stoarm", seit waarfrou Tjitske Wiebenga. "Tusken it waarmte- en kjeldfront is der romte foar opklearringen, mar ek op de plakken dêr't no de sinne skynt, komme der noch wol swiere buien."
In plaats van zelf waar te nemen en daar naar te handelen staart iedereen zich tegenwoordig blind op telefoon apps en code X meldingen, die nooit voor iedereen gelden. En dus is het nooit goed...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:43 schreef Tuindier het volgende:
Dus eerst lopen we te zeuren dat er om niks waarschuwing worden afgegeven voor code oranje/rood. En dan nu natuurlijk 'waarom pas zo laat die waarschuwing'.
Mensen.
En zelfs al krijgen ze die NLalert zijn ze nog vrolijk in de auto gestapt naar hun werk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In plaats van zelf waar te nemen en daar naar te handelen staart iedereen zich tegenwoordig blind op telefoon apps en code X meldingen, die nooit voor iedereen gelden. En dus is het nooit goed...
Zeuren is menselijk.
Ik begrijp hieruit dat iedereen die lid is van de Friese Elfstedenverenging zich overmorgen bij de Frieslandhal in Leeuwarden kan melden. It giet oan!quote:
Maar dat snap ik deels wel want een aanzienlijk contingent werkgevers heeft toch de focus op het netto bedrag op de prive rekening en minder op verantwoord werkgeverschap.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En zelfs al krijgen ze die NLalert zijn ze nog vrolijk in de auto gestapt naar hun werk.
Echt hoor.
Of van die stomme argumenten als: 'als die alleenstaande diabeet niet gespoten wordt gaat hij dood'quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar dat snap ik deels wel want een aanzienlijk contingent werkgevers heeft toch de focus op het netto bedrag op de prive rekening en minder op verantwoord werkgeverschap.
"Dat kost je dan een vrije dag". enz enz.
-dat- type de weg op gaan is natuurlijk in volume niet het grootste volume van passanten die nu over de snelwegen snelt...quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of van die stomme argumenten als: 'als die alleenstaande diabeet niet gespoten wordt gaat hij dood'![]()
![]()
Natuurlijk gaan er mensen onnodig de weg op, maar in sommige beroepen is het gewoon noodzaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |