Neuh dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als de Russen een aanslag plegen op de kerncentrale sluit ik niet uit dat Polen ingrijpt en zijn leger stuurt.
Gaat ook niet gebeuren. Het zal ongetwijfeld wel een beetje zo blijven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:01 schreef Culkin het volgende:
We kunnen nog wachten tot sint juttemis eer ze de Krim terugveroveren.
Oehhhhh ik ben morgen jarig. Ik ga het vieren met een dikke biemmm dus blijkbaarquote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen dus misschien kernramp. Het zal hoe dan ook wel gaan gebeuren, anders ga je daar niet zo op oefenen. Ben benieuwd.
Kernramp? Nou overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen dus misschien kernramp. Het zal hoe dan ook wel gaan gebeuren, anders ga je daar niet zo op oefenen. Ben benieuwd.
NAVO moet nu echt actie ondernemen. Doen ze dit niet hebben ze heel veel doden en milieuschade op hun geweten.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Nee is niet overdreven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kernramp? Nou overdrijven is ook een vak.
FTFYquote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
NAVO moet nu echt actie ondernemen. Doen ze dit niet hebben ze heeft Rusland heel veel doden en milieuschade op hun geweten.
Naja, hoe wil je het anders noemen. Dat het wel mee kan vallen is een tweede.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kernramp? Nou overdrijven is ook een vak.
Nouja het zegt natuurlijk wel wat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Net een Oekraine item in 1Vandaag. Zag je ze oefenen voor als er daarmee een ramp komt.
Overigens apart, die Nederlandse journalist had het ook over dat het maar heel langzaam vooruit gaat met het offensief en sprak al over straks moet men nog onderhandelen. Maar geen woord over dat slechts een beperkt aantal van de Oekrainse strijdkrachten is ingezet @:oheng .Toch wel vreemd voor zo'n journalist daar, dat hij zoiets dan weer niet weet om de relevante duiding te kunnen geven.
Hij gaf wel aan dat het lastig is zonder behoorlijke luchtsteun.
Wat een rare post. Zonder schaamtequote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oehhhhh ik ben morgen jarig. Ik ga het vieren met een dikke biemmm dus blijkbaarVuurwerk
Kan best hoor, dat moet je echt aan experts vragen. Het is niet zo dat het automatisch een Chernobyl 2.0 wordt.quote:
Het kan nog wel erger uitpakken dan dat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan best hoor, dat moet je echt aan experts vragen. Het is niet zo dat het automatisch een Chernobyl 2.0 wordt.
Ga er maar vanuit dat de Russen iets van plan zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:36 schreef Slayage het volgende:
Ojee. Ik hoop niet dat de Russen iets van plan zijn.
Russian channels claim that tomorrow evening, Ukraine will launch a missile and drone attack on the Zaporizhzia Nuclear Power Plant. While simultaneously dropping munition from an aircraft filled with radioactive material. The backup plan is a Tochka-U filled with radiactive substances.
[ twitter ]
Het is een beheerde explosie.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, hoe wil je het anders noemen. Dat het wel mee kan vallen is een tweede.
Dat is helemaal niet vreemd. NOS correspondenten zijn alleen goed in Den Haag en voetbal. Zolang een oorlogscorrespondent in Ukraine of Rusland het nog steeds heeft over Hie-mar als ie High Mobillity Artillery Rocket System bedoeld, weet je dat ze van toeten nog blazen weten.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Net een Oekraine item in 1Vandaag. Zag je ze oefenen voor als er daarmee een ramp komt.
Overigens apart, die Nederlandse journalist had het ook over dat het maar heel langzaam vooruit gaat met het offensief en sprak al over straks moet men nog onderhandelen. Maar geen woord over dat slechts een beperkt aantal van de Oekrainse strijdkrachten is ingezet @:oheng .Toch wel vreemd voor zo'n journalist daar, dat hij zoiets dan weer niet weet om de relevante duiding te kunnen geven.
Hij gaf wel aan dat het lastig is zonder behoorlijke luchtsteun.
Lijkt me sterk dat je gaat onderhandelen om gebied op te geven als je nog maar 20% van je getrainde manschappen en materiaal hebt ingezet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nouja het zegt natuurlijk wel wat.
Het gaat moeizaam en het kost veel. Dan kun je wel 80% hebben ingezet, maar zolang er geen echte doorbraak is blijf je liever van de reserves af. Zodra je deze gaat gebruiken om de doorbraak te forceren begin je met manschappen te ruilen voor stukken grond. De som van de af te leggen afstand en je reserves is dan niet zo best.
Of je breekt door en je gebruikt je reserves, of je doet het niet en je krijgt een patstelling.
Jaag je al je troepen erdoor heb je, als Oekraïne zijnde, een probleem aangezien je niet veel nieuwe aanwas hebt.
Net zoals die waarschuwing bij de dam een paar weken terug?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een beheerde explosie.
Een ramp komt altijd onverwacht:
Ik ben gewoonweg niet zo van het doemdenken. En mocht het gebeuren dan kan je er toch niks meer aan veranderen.quote:
Dat is onzin.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een beheerde explosie.
Een ramp komt altijd onverwacht:
Misschien moet je je eigen woorden nog eens teruglezen en je cheerleader smileys erbij en je afvragen of dat dan gepast is bij een ramp voor de Oekrainers met hun kernreactor.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben gewoonweg niet zo van het doemdenken. En mocht het gebeuren dan kan je er toch niks meer aan veranderen.
Het is niet zo dat ik het toejuich hoor met je 'zonder schaamte'. Als je al wat langer meeleest weet je precies hoe ik ik deze oorlog sta.
Wat mij betreft mogen Putin en zijn kliek liever vandaag als morgen een raket koppen.
Hoe ik je bericht las, ging ik uit van onderhandelen als de boel mislukt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je gaat onderhandelen om gebied op te geven als je nog maar 20% van je getrainde manschappen en materiaal hebt ingezet.
Sarcasme-radar kapot?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen woorden nog eens teruglezen en je cheerleader smileys erbij en je afvragen of dat dan gepast is bij een ramp voor de Oekrainers met hun kernreactor.
CNNquote:The Ukrainian forces have "proceeded in a very precise and well-organized way so far" in the war, German Chancellor Olaf Scholz said Tuesday.
Speaking at a joint press conference with Romanian Prime Minister Marcel Ciolacu, Scholz said he "never expected that everything would change from one day to the next," but added the Ukrainian defense forces had been planning operations "in a very targeted way."
Meanwhile, Ciolacu said Romania had expected the conflict to end with the Ukrainian counteroffensive, but has had to reckon with a longer-lasting conflict.
While Ukraine remains in a state of war, it cannot become a NATO member, Scholz said, adding that the criteria for NATO membership included “no open border conflicts.“
However, the important thing, he said, was NATO's "great practical support for Ukraine," which will continue.
Germany has "created the conditions to support Ukraine even for a long time if the war lasts for a long time," he added, saying that many countries will be able to support Kyiv "for one, two, three, and if need be, more years, because we don't know how long the military conflict will last."
Wat wil je met luchtsteun beginnen tegen mijnenvelden?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tuurlijk zou iedereen een herhaling willen zien van de het geweldige offensief van vorig jaar.
Maar Rusland heeft daar van geleerd en nu alles van mijnenvelden voorzien.
En enige wat Rusland afgelopen half jaar heeft gedaan over het hele front is zich compleet ingraven.
En begint meer en meer op WW1 te lijken.. Oekraïne heeft amper luchtsteun als ze dat hadden zou het een stuk beter zijn nu moeten ze het doen met drones.
Rare vorm dan, als je iets debiels zegt (juichen bij een ramp voor Oekraine want dan is er een dikke biem op je verjaardag) kan je dat ook gewoon toegeven ipv denken dat een beroep op sarcasme je vrijpleit.quote:
Kan best even duren. Een belegering sluit ik niet uit. En de bevoorrading gaat lastig worden voor Rusland.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:01 schreef Culkin het volgende:
We kunnen nog wachten tot sint juttemis eer ze de Krim terugveroveren.
Lijkt me dat je mbv luchtsteun het gebied vol met mijnen 'veilig' genoeg kan maken dat je er rustiger doorheen kan en een pad banen met ontmijners, dan als je erdoorheen moet terwijl de Russen je kunnen bestoken met artillerie, helicopters etc.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil je met luchtsteun beginnen tegen mijnenvelden?
Je kunt met luchtsteun artillerie uitschakelen, dan wordt het ook makkelijker om op te trekken en mijnenvelden onschadelijk te maken.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil je met luchtsteun beginnen tegen mijnenvelden?
Dat weinig uitmaken. Mijnen ruimen duurt gewoon lang. En je hoeft het voorste voertuig maar te stoppen en de hele operatie staat stil.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me dat je mbv luchtsteun het gebied vol met mijnen 'veilig' genoeg kan maken dat je er rustiger doorheen kan en een pad banen met ontmijners, dan als je erdoorheen moet terwijl de Russen je kunnen bestoken met artillerie, helicopters etc.
CNNquote:The minefields in southern Ukraine are so dense, the troops trying to liberate the area can only advance “tree by tree,” one soldier involved in Kyiv’s counteroffensive in the south told CNN. In all his years of service, he said, he’s never seen this many mines.
The soldier, who asked to be identified by his call sign “Legion,” told CNN he believed the actions by his troops were “quite successful and effective.” Yet as he and other Ukrainian soldiers wade through mined areas, encountering heavily fortified defenses and aerial assaults, much of the world seems to think they are moving rather slowly.
Ukraine’s Western allies are getting nervous about the fact that the progress of Kyiv’s long-awaited counteroffensive is being measured in meters, rather than kilometers. Kyiv’s allies are well aware that Ukraine cannot defeat Russia without their help. But the slower than expected pace of the counteroffensive means their support could become increasingly unsustainable if the conflict drags on.
Many of the countries that are supporting Ukraine’s war efforts are struggling with high inflation, rising interest rates and sluggish growth. Their leaders — some of whom are facing elections in the next year and a half — need to justify the huge amount of resources they’ve poured into Ukraine when their own voters are struggling to make ends meet. That can become difficult if there isn’t much battlefield success to show for it.
For now though, the support appears unfaltering. Multiple Ukrainian and Western officials have admitted that the counteroffensive has so far failed to yield major advances — but most were quick to add that the slow progress was justified.
The front lines in southern and eastern Ukraine have not moved much over the past months, giving Russian troops plenty of time to dig in and prepare for a counteroffensive.
According to an assessment by the Washington-based think tank Institute for the Study of War (ISW), some of the most strategic sections of the front line are guarded by multiple lines of defense, making it very difficult for the Ukrainians to break through.
Chairman of the US Joint Chiefs of Staff Gen. Mark Milley said that the pace is not surprising, given that Ukrainian soldiers were fighting “for their life.”
Ik denk dat jij het allemaal een beetje te serieus opvatquote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Rare vorm dan, als je iets debiels zegt (juichen bij een ramp voor Oekraine want dan is er een dikke biem op je verjaardag) kan je dat ook gewoon toegeven ipv denken dat een beroep op sarcasme je vrijpleit.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat weinig uitmaken. Mijnen ruimen duurt gewoon lang. En je hoeft het voorste voertuig maar te stoppen en de hele operatie staat stil.
Moet je ze alsnog eerst vinden. Nu doen ze dat met radars vanaf de grond. En met drones. En NAVO-arty schiet veel verder dan het Russische spul, dus als Russen worden gedetecteerd klapt er gewoon een granaat op.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt met luchtsteun artillerie uitschakelen, dan wordt het ook makkelijker om op te trekken en mijnenvelden onschadelijk te maken.
Ja haha lachen kernramp voor Oekraine! Haha fijne verjaardag alvast.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het allemaal een beetje te serieus opvat
Heb al uitleg gegeven dus daar hou ik het bij
Tekort aan onderdelen, onderhoud en/of capable piloten?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:16 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
https://mil.in.ua/en/news/russian-mig-31-crashed-in-kamchatka/
Russische Mig31 neergestort tijdens trainingsvlucht in Kamchatka. De 3de in de laatste 8 maanden ofzo en de 2de in de laatste 3 maanden.
Lijkt me het meest waarschijnlijk ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tekort aan onderdelen, onderhoud en/of capable piloten?
Slecht onderhoud?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:16 schreef Delenlill het volgende:
[ afbeelding ]
https://mil.in.ua/en/news/russian-mig-31-crashed-in-kamchatka/
Russische Mig31 neergestort tijdens trainingsvlucht in Kamchatka. De 3de in de laatste 8 maanden ofzo en de 2de in de laatste 3 maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |