abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209746083
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juli 2023 @ 13:23:24 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209746102
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 08:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Oekrane is net zo corrupt als Rusland.,
Met vrij verkiezingen dan zou Putin inderdaad weg zijn en er een ander komen, misschien wel een betere
met vrije verkiezingen heeft de Ukraine voor deze president gekozen. Belarus had ook een andere president gekozen dan degen die er nu zit , helaas kwam Putin met soldaten om de president Lukashenko op de plek te houden

Zou er eerlijke verkiezingen in Rusland zijn, dan was Putin ook weg

Maar Putin die houd wel van zijn kiezers he ?? Ten minste deze versie
De echte die houd alleen van jongetjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209746110
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:17 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is een toffe combat video. Vind het vooral heel mooi hoe de Oekraners uit de pantser stappen en meteen weten wat ze moeten doen.
Het lijkt, helemaal bij zulke bossage, een wonder dat men elkaar niet raakt met friendly fire. Moet je toch wel goed getrained zijn, elkaars positie in de gaten houden en naar elkaar luisteren.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:24:26 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209746120
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Verwachting van wie?
Zo ongeveer iedere serieuze politiek analist.

quote:
We hebben hier te maken met een door Russische interventie afscheidingsbewegingen. Soevereiniteit is geschonden en zal hersteld moeten worden.
Wat voor precedent schept dat? Zullen wij Vlaanderen maar bezetten omdat onze Nederlandse broeders daar het moeilijk hebben? Om dan vervolgens ook nog eens een stuk te houden als we door de Belgen verdreven worden?
Wij vallen Belgie niet aan omdat wij een beschaafde liberale democratie zijn waar je de over het algemeen goed geinformeerde bevolking echt niet ingeprent krijgt dat Belgie wordt geregeerd door nazi's en Vlaanderen on historisch gezien toebehoort.

quote:
Russische controle op Oekraens grondgebied is al helemaal gotspe
Die controle kan toch beter bij de VN liggen?
Het was een voorbeeld, maar dan dacht ik inderdaad aan gebieden met een Russische meerderheid/ grote minderheid die onder toezicht worden gesteld aan de VN en waar Rusland dan dus ook bij dat toezicht betrokken wordt. Er zou natuurlijk ook een meer dichotome verdeling kunnen komen waar Rusland de Donbas houdt en Oekraine de Krim of andersom ofzo, maar dat Oekraine al haar territoria terug gaat krijgen zie ik, hoewel ik het wel hoop, niet gebeuren zonder "NAVO-boots on the ground", en dat is een escalatie die niemand aandurft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:25:21 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209746135
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
De granaat is helaas niet te zien, alleen hoor je hem afgaan nadat die Oekraener was weggerend
En na het schieten rent die ook weg, onder uitroepen van "granata", wat je altijd doet als je de rest in wil seinen voor een komende explosie, en daarna hoor je idd boem, en later daarna zie je ook de resten van de orc.

Dus: idd, zelfs zonder vertaling lijkt het er heel erg op dat die orc op een granaat was gaan liggen.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:27:38 #6
323876 michaelmoore
pi_209746164
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:
Er zou natuurlijk ook een meer dichotome verdeling kunnen komen waar Rusland de Donbas houdt en Oekraine de Krim of andersom ofzo, maar dat Oekraine al haar territoria terug gaat krijgen zie ik, hoewel ik het wel hoop, niet gebeuren zonder "NAVO-boots on the ground", en dat is een escalatie die niemand aandurft.
Als het aan Estland en Polen ligt dan gaan ze er zo in , als er iets in Belarussia gebeurt zeker wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 3 juli 2023 @ 13:32:17 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209746222
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als het aan Estland en Polen ligt dan gaan ze er zo in , als er iets in Belarussia gebeurt zeker wel
Met niemand bedoel ik natuurlijk actoren van enige invloed: Biden, Scholz, Macron, Von der Leyen, Stoltenberg.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209746259
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
En na het schieten rent die ook weg, onder uitroepen van "granata", wat je altijd doet als je de rest in wil seinen voor een komende explosie, en daarna hoor je idd boem, en later daarna zie je ook de resten van de orc.

Dus: idd, zelfs zonder vertaling lijkt het er heel erg op dat die orc op een granaat was gaan liggen.
Bij 4:18, ben je al zwaar bepakt met al je spullen, moet je nog met zo'n gewonde Rus gaan lopen zeulen terwijl de Russen het gebied bestoken met artillerie. Je moet als Oekrainse soldaat wel erg in gedachten houden dat zo'n Rus wisselwaar is voor gevangen Oekrainers.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:38:27 #9
323876 michaelmoore
pi_209746297
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Met niemand bedoel ik natuurlijk actoren van enige invloed: Biden, Scholz, Macron, Von der Leyen, Stoltenberg.
Die hebben ze niet nodig

ze kunnen ook op eigen initiatief handelen , zonder NATO er in te betrekken , ze worden zelf niet aangevallen dus NATO hoeft niets te doen
  maandag 3 juli 2023 @ 13:39:25 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209746312
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die hebben ze niet nodig

ze kunnen ook op eigen initiatief handelen , zonder NATO er in te betrekken , ze worden zelf niet aangevallen dus NATO hoeft niets te doen
Estland waarschuwt Vladimir Poetin voor de laatste keer?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 juli 2023 @ 13:40:14 #11
323876 michaelmoore
pi_209746325
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Estland waarschuwt Vladimir Poetin voor de laatste keer?
waarom moeten ze waarschuwen Poetin heeft ook niemand gewaarschuwd
  Overall beste user 2022 maandag 3 juli 2023 @ 13:41:42 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209746343
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat zijn 'actoren'?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:47:26 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209746394
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat zijn 'actoren'?
Spelers in het politieke krachtenveld, niet eens noodzakelijk personen. Het ICC is bijvoorbeeld ook een actor, de (regering van de )VS ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 juli 2023 @ 13:52:08 #14
323876 michaelmoore
pi_209746451
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Spelers in het politieke krachtenveld, niet eens noodzakelijk personen. Het ICC is bijvoorbeeld ook een actor, de (regering van de )VS ook.
nee laten we er geen wereldoorlog van maken , het is zo al erg genoeg, maar Polen die mag van mij wel gaan helpen daar
Die is sterk zat en heeft de motivatie om te helpen
pi_209746456
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het lijkt, helemaal bij zulke bossage, een wonder dat men elkaar niet raakt met friendly fire. Moet je toch wel goed getrained zijn, elkaars positie in de gaten houden en naar elkaar luisteren.
Verbaas ik me ook vaak over.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:53:24 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209746466
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee laten we er geen wereldoorlog van maken , het is zo al erg genoeg, maar Polen die mag van mij wel gaan helpen daar
Die zie ik dat inderdaad nog wel doen, al moeten ze dat natuurlijk wel low-key aanpakken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209746492
Zie ik niet gebeuren, tenzij het regime in elkaar stort en er vervolgens een burgeroorlog ontstaat waardoor ze als een soort vredesmacht ingrijpen. Maar zelfs dan zie ik het eigenlijk niet gebeuren.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:58:23 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209746531
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die zie ik dat inderdaad nog wel doen, al moeten ze dat natuurlijk wel low-key aanpakken.
Maar ondertussen had rus er totaal geen problemen mee om in zowel vietnam als de korea oorlog gewoon openlijk mee te vechten.

Dus low key? - boeiend.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 3 juli 2023 @ 14:04:32 #19
323876 michaelmoore
pi_209746607
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:53 schreef Peppert het volgende:
Uiteindelijk zal men om tafel moeten gaan om tot een soort van wapenstilstand te komen.
ik denk wel dat heel veel Russen , ook hooggeplaatste Russen als Ambassades en Russen met bezit in het buitenland heel graag zouden zien dat hun Fuhrer gaat praten

Maar dat gaat Putin nooit doen , het zal daar meer de kant van Noord Korea op gaan , en verkiezingen zullen voortaan altijd voor 96 % voor Putin zijn
pi_209746623
Evacuatie van Oekrainse soldaat die gewond is aan z'n been.

https://old.reddit.com/r/(...)der_being_evacuated/
pi_209746704
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Polen is EU. Onmogelijk dus.
  maandag 3 juli 2023 @ 14:16:26 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209746715
Saudi Arabie is net zo'n dictatuur als Rusland en China...
https://www.reddit.com/r/(...)years_in_prison_for/
A Saudi woman was given 30 years in prison for criticizing the Neom megacity project on Twitter
  maandag 3 juli 2023 @ 14:22:08 #23
323876 michaelmoore
pi_209746774
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:14 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Polen is EU. Onmogelijk dus.
niet onmogelijk

kan best
  maandag 3 juli 2023 @ 14:42:16 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209747028
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet onmogelijk

kan best
Als ze dat doen zie ik ze eerst gewoon dwars door kalingrad en witrusland ploegen.
Kalingrad gewoon annexeren onder het mom... Vrije verkiezingen in Polen en dan gewoon rechtdoor banjeren.
Ik zie het die polen nog doen ook.

De haat zit heel diep daar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209747092
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Saudi Arabie is net zo'n dictatuur als Rusland en China...
https://www.reddit.com/r/(...)years_in_prison_for/
A Saudi woman was given 30 years in prison for criticizing the Neom megacity project on Twitter
Plus dat in Saoedi Arabie ook een vorm van apartheid bestaat, niet op ras maar op basis van geslacht. Echt een walgelijk land, maar meer voor een ander topic.
  maandag 3 juli 2023 @ 14:49:59 #26
323876 michaelmoore
pi_209747113
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Plus dat in Saoedi Arabie ook een vorm van apartheid bestaat, niet op ras maar op basis van geslacht. Echt een walgelijk land, maar meer voor een ander topic.
Russen zin brute beesten zonder gevoel of mededogen , er zit niets anders op dan waken voor iedere vorm van agressie en bewapenen en goed trainen zoals Polen doet
Rusland is nu te ver gegaan , dat begrijpt nu iedere Rus

met 1000 super tanks

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2023 14:58:57 ]
pi_209747226
Nu het nog kan

quote:
File van Russische strandgangers op route naar de Krim

Voor de Krimbrug van Rusland over de Straat van Kertsj naar de Krim staat een lange file. Volgens het Russische staatspersbureau Interfax zijn het vooral toeristen die op weg zijn naar de stranden op de Krim. De Zwarte Zee is van oudsher een populaire vakantiebestemming.

De file liep op tot 13 kilometer, met een wachttijd van meer dan vijf uur. Hulpdiensten en vrijwilligers deelden drinkwater uit aan de automobilisten en hun passagiers, in totaal 5000 liter, melden de autoriteiten in de regio Tamanj. Ook zijn er dixi's geplaatst, schrijft staatspersbureau Tass.
NOS
pi_209747400
quote:
One dead in Sumy drone strike: At least one person has been killed in a Russian drone attack on a residential building in the northeastern Ukrainian city of Sumy, officials said Monday. Earlier Monday, the Ukrainian air force said it had shot down 13 of 17 drones fired by Russia that morning.
CNN

pi_209747425
quote:
The strategic Chonhar bridge linking Crimea to Kherson has been repaired following a Ukrainian missile strike last month, according to a Russian-backed official.

"Transport connections" have been "fully restored," said Andrey Alekseenko in a post on Telegram.

"The shortest and most convenient transport corridor, where the recently repaired section of the federal highway runs, is operating as usual," he said.

The two Chonhar bridges, which are key Russian supply routes as well as rail and road crossings, were hit by missiles on June 22.
CNN

Als het uberhaupt helemaal waar is dan kan er niet echt schade aan de pilaar zijn geweest, zo snel al klaar met dusdanig repareren dat het als vanouds is.. Zelfs het wegdek van de overbrugging zo snel helemaal repareren lijkt me stug.
pi_209747445
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Russen zin brute beesten zonder gevoel of mededogen , er zit niets anders op dan waken voor iedere vorm van agressie en bewapenen en goed trainen zoals Polen doet
Rusland is nu te ver gegaan , dat begrijpt nu iedere Rus

met 1000 super tanks

Wat is hier schokkend aan? Eerder een stomme zet van de Russen.
  maandag 3 juli 2023 @ 15:18:01 #31
323876 michaelmoore
pi_209747477
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:15 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Wat is hier schokkend aan? Eerder een stomme zet van de Russen.
ja ze hebben de buren wakker gemaakt , en nou ook nog kern raketten naast de deur van Polen neerzetten

Putin die wil stoer doen maar bereikt het tegengestelde
pi_209747540
quote:
Russia has taken 700,000 Ukrainian children into custody under a program to protect orphans and those abandoned during the fighting, a Russian lawmaker has claimed.

The claimed figure is more than 35 times higher than Ukrainian estimates of the number of children forcibly removed from their homes and taken to Russia.

In a Telegram post, Russian lawmaker Grigory Karasin claimed the children had "sought refuge" in Russia.

"Many with their parents, and children from orphanages with their teachers," Karasin said.

Ukrainian President Volodymyr Zelensky has said the total number of children deported to Russia is at least 19,505. Kyiv has said thousands of cases are already under investigation.
CNN

Flink verschil in de cijfers. Van een Rus zou je in dit geval juist een flink lager aantal verwachten.
pi_209747563
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Flink verschil in de cijfers. Van een Rus zou je in dit geval juist een flink lager aantal verwachten.
Of ze zijn er juist trots op :r en maken ze daarom dat cijfer hoger.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209747614
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Of ze zijn er juist trots op :r en maken ze daarom dat cijfer hoger.
Ja dat zal het wel zijn, extra doen van 'kijk ons eens gastvrij zijn met het opvangen van zovelen in nood'. En nog achterbakser wellicht in Oekraine haar gezicht willen wrijven dat ze veel kinderen hebben gepikt.
pi_209747629
Het offensief loopt niet echt lekker of wel. Het is weer vrij stil na afgelopen weken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 juli 2023 @ 15:37:26 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209747645
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
Het offensief loopt niet echt lekker of wel. Het is weer vrij stil na afgelopen weken.
Helemaal niet:

quote:
Ukrainian forces reportedly conducted counteroffensive operations in six sectors of the front on July 2 and made gains in some of these areas. The Russian Ministry of Defense and other Russian sources claimed that Ukrainian forces conducted offensive operations in the Lyman direction, in the Bakhmut area, along the Avdiivka-Donetsk City front, in western Donetsk Oblast, on the administrative border between Zaporizhia and Donetsk oblasts, and in western Zaporizhia Oblast.[1] Ukrainian Eastern Group of Forces Spokesperson Colonel Serhiy Cherevaty reported on July 2 that Ukrainian forces are continuing to make unspecified advances on the flanks around Bakhmut.[2] A Russian milblogger claimed that Ukrainian forces made unspecified gains southwest of Klishchiivka (7km southwest of Bakhmut).[3] Geolocated footage published on July 1 indicates that Ukrainian forces advanced northeast of Volodymyrivka (12km southeast of Vuhledar) in western Donetsk Oblast.[4] Russian sources claimed that Ukrainian forces continued counteroffensive operations south and southwest of Orikhiv in western Zaporizhia Oblast.[5] Zaporizhia Oblast occupation deputy Vladimir Rogov claimed that Ukrainian forces advanced towards Russian trench positions near Robotyne (12km south of Orikhiv) and that there is ongoing close combat in these trenches.[6] Some Russian sources continue to describe these Ukrainian counteroffensive operations as smaller tactical operations than earlier Ukrainian counteroffensive operations.[7]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Forum Admin maandag 3 juli 2023 @ 15:39:46 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209747660
quote:
Stop hier eens mee joh
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209747701
quote:
Dankzij de geweldige tweet limiet van Elon Musk is het vrij rustig nu ja :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 3 juli 2023 @ 15:53:46 #39
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209747782
Ik plaats ze nooit in dit topic, maar om even de trollen te counteren:

"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 3 juli 2023 @ 16:01:37 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_209747877
quote:
Er zijn gisteren weer 700 Russen nutteloos doodgegaan, maar ik ben het met je eens dat dat nog lang niet genoeg is als offer voor de bloedgod.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 maandag 3 juli 2023 @ 16:08:16 #41
3928 Ulx
pi_209747953
twitter

Tiktokker uitgetikt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209747998
twitter
  maandag 3 juli 2023 @ 16:12:01 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209748002
quote:
Dit is toch wel de moeite waard om dagelijks te herhalen, of niet?

quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stop hier eens mee joh
Doe wat met je knopjes dan :P .
pi_209748039
Centrum voor de vervolging van agressie tegen Oekrane van start in Den Haag
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70431395

In Den Haag is het nieuwe International Center for the Prosecution of the Crime of Agression against Ukraine (ICPA) van start gegaan. Het centrum is opgezet door de Europese Unie en onderzoekt of de Russische agressie tegen Oekrane kan worden vervolgd. Het ICPA ondersteunt landen bij het verzamelen van bewijsmateriaal en het voorbereiden van een rechtszaak. Het heeft een cordinerende functie en gaat aanklachten uitwerken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209748059
'EU overweegt sanctieconcessie voor graandeal'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70423007

De Britse krant Financial Times schrijft op basis van ingewijden dat de Europese Unie overweegt een concessie te doen aan Rusland om de graandeal met Oekrane verlengd te krijgen. Een dochteronderneming van een Russische bank zou dan weer toegang krijgen tot het internationale betalingssysteem Swift om betalingen voor voedselexporten te kunnen regelen.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:18:30 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209748086
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:16 schreef Aether het volgende:

De Britse krant Financial Times schrijft op basis van ingewijden dat de Europese Unie overweegt een concessie te doen aan Rusland om de graandeal met Oekrane verlengd te krijgen. Een dochteronderneming van een Russische bank zou dan weer toegang krijgen tot het internationale betalingssysteem Swift om betalingen voor voedselexporten te kunnen regelen.
Kunnen ze dat niet zo deblokkeren dat je er alleen graantransporten mee kan betalen? Moet niet heel moeilijk zijn toch? :{

Tis niet dat ze per kilo graan een betaling in het systeem boeken.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:20:27 #47
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209748110
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:16 schreef Aether het volgende:

:') Wat een figuren
pi_209748191
Russia sells the only manufacturer of Grad and Smerch MLRS
https://mil.in.ua/en/news(...)rad-and-smerch-mlrs/

In the Russian Federation, the property and territories of the bankrupt PJSC Motovilikha Plants, the only manufacturer of a number of artillery systems in the country, is being sold, Russian media report.
pi_209748524
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:20 schreef damsco het volgende:

[..]
:') Wat een figuren
En na een maand stokt de graandeal alsnog omdat Rusland weer wat anders wil.
Hopelijk blijft het bij overwegen en komt snel weer het verstand terug.
  Overall beste user 2022 maandag 3 juli 2023 @ 16:52:59 #50
3928 Ulx
pi_209748547
twitter
  maandag 3 juli 2023 @ 16:54:48 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209748577
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:14 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Als het uberhaupt helemaal waar is dan kan er niet echt schade aan de pilaar zijn geweest, zo snel al klaar met dusdanig repareren dat het als vanouds is.. Zelfs het wegdek van de overbrugging zo snel helemaal repareren lijkt me stug.
Waar was die ponton-brug dan voor nodig die ze daar gingen bouwen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 juli 2023 @ 16:55:50 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209748601
quote:
Er worden hopen Russische soldaten afgemaakt, die zijn nu stil ja.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 juli 2023 @ 16:58:11 #53
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209748637
https://map.ukrdailyupdat(...)&z=15&date=19540&c=1

Kende deze niet, jullie misschien wel, maar tis een mooie weergave.
  Forum Admin maandag 3 juli 2023 @ 16:58:45 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209748642
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dit is toch wel de moeite waard om dagelijks te herhalen, of niet?
[..]
Doe wat met je knopjes dan :P .
Gewaarschuwd mens telt voor twee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209748663
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die lag er al snel toch. Dus tijdelijk totdat ze reparatie konden uitvoeren.

Benieuwd hoe lang het duurt eer Oekraine er weer een stormshadow voor over heeft om hem weer onbruikbaar te maken. (als dit verhaal uberhaupt klopt, dat het weer alle transport als vanouds aan kan)
pi_209748745
Stoere jongen plakt Wagner stickers in Parijs :')

https://old.reddit.com/r/(...)ner_pmc_stickers_in/
pi_209748773
quote:
In the town of Bucha, Kyiv Oblast: a memorial was unveiled to commemorate the victims of occupation, executions and attacks by Russian soldiers in March 2022. The engraved plates have the names of 501 identified people

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209749508
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
En na een maand stokt de graandeal alsnog omdat Rusland weer wat anders wil.
Hopelijk blijft het bij overwegen en komt snel weer het verstand terug.
Laat die graanschepen nou toch gewoon onder NAVO bescherming door de zwarte zee varen en zodra ook maar n graan- of NAVO-schip ook maar een krasje oploopt door Russisch toedoen kelder je de volledige Russische Zwarte Zee-vloot.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:15:45 #59
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209749675
twitter
pi_209750117
Zo gemeen!
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209750118
Western tanks are simultaneously a major escalation whilst no problem cos we destroyed them all in our glorious advance backwards.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/110650615990359852
quote:
Russian forces wiped out 16 German-made Leopard tanks or actually 100% of this armor supplied to the Kiev regime by Poland and Portugal, Russia’s Defense Minister Sergey Shoigu said at a conference call with military commanders.
pi_209750130
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Gezellig!
-Rabia Al-Basri
pi_209750201
quote:
12s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:48 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ] Western tanks are simultaneously a major escalation whilst no problem cos we destroyed them all in our glorious advance backwards.

https://mastodon.world/@:DarthPutinKGB/110650615990359852
[..]

twitter

Vergeet de 15 vliegtuigen niet en de bijna 920 bepantserde voertuigen.
pi_209750276
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:54 schreef Delenlill het volgende:

[..]
[ twitter ]

Vergeet de 15 vliegtuigen niet en de bijna 920 bepantserde voertuigen.
Hopen dat ze met die ontvoerde kinderen ook overdrijven ;(
  maandag 3 juli 2023 @ 19:03:14 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209750309
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Misschien willen ze net als een paar maanden geleden weer leuke filmpjes maken? :9 :9

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209750316
twitter

Hoop kanonnenvoer.
pi_209750320
quote:
Ukraine has charged Oleh Kulinich, the former head of the Crimean Department of the country's security service (SBU), with five offenses related to spying for Russia.

The SBU said Monday it has submitted an indictment for Kulinich on the charges of high treason, weapons charges, theft, leadership of a criminal enterprise and unauthorized leaving of a military unit.

He was arrested a year ago after a special operation by the SBU and the State Bureau of Investigation and has been in custody since.
CNN
pi_209750324
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
In het zuiden is het stapje voor stapje en heb je toch niks aan grote concentraties. Dan zou in het noorden een logische plek zijn om je grote brigades wel in te zetten en sneller winst te behalen terwijl het in het zuiden rustig doorgaat.
pi_209750362
Zijn Prizogin en die generaal nog gezien eigenlijk?
A murky, forgotten land.
pi_209750365
Ik had de vertaling niet meegekregen van zijn video. Het zou inderdaad best kunnen dat hij hier insinueert dat hij niet zo lang meer te leven heeft
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209750373
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Generaal ja. Prigo kwam met een audiobericht
-Rabia Al-Basri
pi_209750402
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:06 schreef Slayage het volgende:
Ik had de vertaling niet meegekregen van zijn video. Het zou inderdaad best kunnen dat hij hier insinueert dat hij niet zo lang meer te leven heeft[ twitter ]
Hoe eerder dat stuk vuil dood is hoe beter.
A murky, forgotten land.
pi_209750733
Russische soldaat geeft zich over maar trekt op het laatste moment nog de pin uit een handgranaat. De Oekraense soldaat heeft dat op tijd door maar is wel een heftig filmpje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 juli 2023 @ 19:31:41 #75
323876 michaelmoore
pi_209750782
https://www.telegraaf.nl/(...)l-van-doelen-opstand.

Prigoshin is nog lang niet klaar, en nu heet het opeens wel opstand

quote:
Prigozjin verbreekt stilte: 'Geslaagd in groot deel van doelen opstand'
Voor het eerst sinds 26 juni is er weer een gesproken bericht opgedoken van Wagner-oprichter Jevgeni Prigozjin.
Het bericht werd op maandag 3 juli gepubliceerd op het Telegram-kanaal Gray Zone, gelieerd aan de Wagner Group.
Prigozjin bedankt het Russische volk voor hun steun en benadrukt dat het doel van de opstand "het bestrijden van verraders en het mobiliseren van de (Russische) samenleving" was. "

En ik denk dat we in een groot deel geslaagd zijn", voegde hij eraan toe.
Verder zegt hij in het bericht dat hij "verdere overwinningen aan het front" verwacht, maar daar gaat hij verder niet op in.

Het is niet duidelijk wanneer het bericht is opgenomen. Prigozjin liet verder niets los over zijn plannen of zijn verblijfplaats, waarover sinds het einde van de Wagner-opstand op 24 juni hevig gespeculeerd wordt.
pi_209750806
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:28 schreef ipa84 het volgende:
Russische soldaat geeft zich over maar trekt op het laatste moment nog de pin uit een handgranaat. De Oekraense soldaat heeft dat op tijd door maar is wel een heftig filmpje.
SPOILER
Al langsgekomen vandaag in langer filmpje
  maandag 3 juli 2023 @ 19:50:24 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209750925
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:06 schreef Slayage het volgende:
Ik had de vertaling niet meegekregen van zijn video. Het zou inderdaad best kunnen dat hij hier insinueert dat hij niet zo lang meer te leven heeft[ twitter ]
Krijgt een steeds dikkere plofkop
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 juli 2023 @ 19:57:27 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209750977
quote:
Klopt.. sinds Bakhmut bakt Rusland er weinig meer van.

En maak er maar maanden van hoor.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209751014
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt.. sinds Bakhmut Severodonetsk bakt Rusland er weinig meer van.

En maak er maar maanden van hoor.
Цой жив
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 20:38:24 #80
236264 crew  capricia
pi_209751507
quote:
Ik wacht ook op de klapper.
Liefst de Krim of zo.
Maar het is grinding, veel mensenlevens, en meter bij meter, in die loopgraven.

En het wordt straks weer najaar, en dan kan er weer niets. Duurt jaren zo.

Al hoop ik op een klapper.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209751790
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Die zijn allang dood 💀
Zo gaan Russische zaken.
pi_209751807
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
Generaal ja. Prigo kwam met een audiobericht
Audioberichten kunnen oud en of fake zijn. Zolang Prigo niet te zien is met een dagverse krant live op beeld is hij dood 💀
  maandag 3 juli 2023 @ 21:11:04 #83
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209752040
Ja, inderdaad: na zo’n afgang nog even willen bevestigen dat die staatsgreep eigenlijk was gelukt en dat het doel, bestrijden van verraders, feilloos is bereikt. In concreto is die met de staart tussen de benen gevlucht naar het schoothondje Loekashenko om zich daar te verschuilen voor het Kremlin, omdat hij te bang was om een revolutie op touwen te zetten. Dat noem ik nou een lafaard, eerste klas.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 3 juli 2023 @ 21:42:59 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209752524
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 3 juli 2023 @ 21:54:06 #85
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209752701
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
In het zuiden is het stapje voor stapje en heb je toch niks aan grote concentraties. Dan zou in het noorden een logische plek zijn om je grote brigades wel in te zetten en sneller winst te behalen terwijl het in het zuiden rustig doorgaat.
Ik lees hierboven dat er daar zo’n 120k aan Russen liggen. Misschien is het wel noodzaak.

Ik denk dat men overal liever rustig aan doet. Oekrane heeft de mensen niet om frontaal enorm tekeer te gaan.
pi_209752765
twitter
pi_209753017
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:58 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Laatst hadden ze iedereen daar zogenaamd al verwijderd...
  maandag 3 juli 2023 @ 22:18:58 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209753036
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:28 schreef ipa84 het volgende:
SPOILER
Hij heeft goede ogen want ik na 3x het filmpje gekeken te hebben zie ik nog steeds niets.
  maandag 3 juli 2023 @ 22:20:22 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209753053
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:58 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Tomorrow Russian fighters will start storming Ukrainian positions near Antonovsky bridge!
The ATESH agent from the Russian Armed Forces reports that a command has arrived and is preparing to storm the positions of the Ukrainian Defense Forces.
Eindelijk eens goede doelen voor de Tungsten HIMARS
pi_209753068
quote:
Denken ze veilig door de sporen van het voertuig voor ze te rijden...
  maandag 3 juli 2023 @ 22:23:41 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209753088
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Denken ze veilig door de sporen van het voertuig voor ze te rijden...
Landmijnen zijn krengen :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209753157

[ Bericht 100% gewijzigd door Discombobulate op 03-07-2023 22:30:55 ]
pi_209753217

[ Bericht 100% gewijzigd door RipCity op 03-07-2023 22:37:37 (verkeerd topic) ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 3 juli 2023 @ 22:40:34 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209753247
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wacht ook op de klapper.
Liefst de Krim of zo.
Maar het is grinding, veel mensenlevens, en meter bij meter, in die loopgraven.

En het wordt straks weer najaar, en dan kan er weer niets. Duurt jaren zo.

Al hoop ik op een klapper.
Beetje vreemde gedachte - lees het veel hoor - dat er in het najaar niks kan. Vele slagen (Stalingrad) zijn ook gewoon in de herfst/winter periodes gevoerd.

Allicht dat hele zware voertuigen lastiger zich op bepaalde gronden kunnen bewegen, maar het grote plaatje kan gewoon doorgaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 22:46:10 #96
236264 crew  capricia
pi_209753289
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beetje vreemde gedachte - lees het veel hoor - dat er in het najaar niks kan. Vele slagen (Stalingrad) zijn ook gewoon in de herfst/winter periodes gevoerd.

Allicht dat hele zware voertuigen lastiger zich op bepaalde gronden kunnen bewegen, maar het grote plaatje kan gewoon doorgaan.
Zeker wel wanneer er straaljagers geleverd worden.
Die hebben geen last van modder. >:)

Ik vind het sws heftig. Om in het offensief te gaan zonder luchtsupport. Ben wat dat betreft meer combined arms gewend.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 juli 2023 @ 22:52:36 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209753330
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Stalingrid is niet echt vergelijkbaar. Dat is echt een ongekend bloedbad geweest. Russische last stand en Duitsers die er 'bijna waren'.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209753331
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209753335
Dat luchtsupport gaat er voorlopig niet komen. En het is ook nog maar de vraag of F16's een gamechanger gaan zijn.

Dit wordt nog ontzettend bloederig. Tering. En dan ook nog steeds een patstelling hebben...
  maandag 3 juli 2023 @ 22:54:10 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209753341
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker wel wanneer er straaljagers geleverd worden.
Die hebben geen last van modder. >:)

Ik vind het sws heftig. Om in het offensief te gaan zonder luchtsupport. Ben wat dat betreft meer combined arms gewend.
Tjah, er is niet een gouden formule hier.
Je moet de getallen mee hebben, en uiteindelijk gaan de infanteristen het verschil maken.
Waarom Oekraiene nog in lijkt te houden weet ik niet, heb het gevoel dat hun inschatting is dat zij sneller aansterken dan de Russen. Bovendien kan door af te wachten kun je ook hopen op interne verdeeldheid..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')