Drugs is veel gevaarlijker dan alcohol, gevolgen zijn zeer divers van ernstig.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:35 schreef Tanatos het volgende:
Ik wacht nog steeds op onderzoek naar recreatieve drugs, met minimale nadelen voor de gezondheid.
Alcohol is drugs. En er zijn genoeg drugs die minder schadelijk zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:40 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Drugs is veel gevaarlijker dan alcohol, gevolgen zijn zeer divers van ernstig.
Precies, mijn tante dronk elke dag alcohol, als gevolg dat ze keelkanker heeft gehad, evenals ook levercirrose had. Ze had echt lijdensweg moeten ondergaan met veel bestralingen en chemo, maar helaas is ze er aan overleden.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:40 schreef stropdaz het volgende:
Cognitieve schade (met korsakov als uiterste) ontstaat geloof ik vooral door weinig eten / vitamine intake naast de alcohol.
Maar tijdelijke schade op dit vlak merk je niet bij dagelijks 1 flesje denk ik. Misschien wel als je een week of twee iedere dag 10 glazen drinkt. Doe je geheugentest dan zie je dat volgens mij wel in werktempo / korte termijn geheugen.
Lichamelijk knap je nog best wel op volgens mij als je het niet te gek maakt
Alcohol is een harddrug.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:40 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk ja.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:43 schreef Beepboop het volgende:
[..]
Alcohol is drugs. En er zijn genoeg drugs die minder schadelijk zijn.
Ik kan XTC aanraden, niet verslavend, gewoon een hele fijne ervaring.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:40 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Kan nog mij jouw topics herinneren over hoe kwaad jij werd over het toenmalige rookverbod in 2007. Je was nog feller als Baudetquote:Op maandag 3 juli 2023 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
Zie hier users alweer janken over 'betutteling' en suggereren dat een verbod in de lucht hangt. Van dat laatste is geen sprake, in de verste verte niet. Vergelijk het met roken: het is inmiddels overduidelijk dat dat fucking schadelijk is, maar een verbod komt er niet. En terecht, want als mensen willen roken of zichzelf vol willen gieten, dan moeten ze dat toch echt zelf weten. We zijn immers allemaal volwassen.
Dat gezegd hebbende, is het ook goed om te wijzen op de gevaren van alcohol voor de gezondheid. Ik was tot vorig jaar een meer dan enthousiaste drinker. Totdat ik te horen kreeg dat m'n alvleesklier naar de klote is (ontsteking, geen kanker), waarschijnlijk als gevolg van alcohol. Ik mag in de toekomst waarschijnlijk wel weer drinken, maar op zeer beperkte schaal.
Wat ik daarmee wil zeggen: onderschat de risico's van alcohol vooral niet.
Nee is nee, heel gevaarlijke drug is het wel....quote:Op maandag 3 juli 2023 22:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik kan XTC aanraden, niet verslavend, gewoon een hele fijne ervaring.
Dat valt nogal mee, legio mensen die het af en toe gebruiken zonder problemen.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:49 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Nee is nee, heel gevaarlijke drug is het wel....
Een van de ergste. Samen met Heroïne, Crystal Meth en Tabak.quote:
Zeker waarheid.quote:
Je leest niet goed. Ik vroeg of jij onderzoek hebt dat aantoont dat van de mensen die in hun jeugd hebben lopen comazuipen, er later nog de schade van ondervinden (terwijl ze daarna wel zijn gaan matigen met drinken).quote:Op maandag 3 juli 2023 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de meerderheid van de jongeren 'comazuipt'?
Voor alle duidelijkheid: ik gaf in dit topic aan dat het zinnig is om mensen voor te lichten over de gevaren van alcohol, waarna jij op mij reageerde door te stellen dat 'het leven nou eenmaal dodelijk is' (of iets in die richting).
Nergens beweer ik dat mensen massaal de pijp uitgaan aan de gevolgen van alcoholgebruik. Pleit ook nergens voor een verbod of verhoging van de accijns. Enige wat ik stelde is dat voorlichting zinnig en wenselijk is.
Nee, er is helemaal niet 'veel' over bekend. Er zijn bepaalde aanwijzingen. Maar gezondheidswetenschappen, voedingswetenschappen is onwijs complex.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Er is zo ontzettend veel bekend over vitaal ouder worden op wetenschappelijke basis.
Bewegen is altijd gezonder dan niet bewegen. Geen idee waarom ik dit überhaupt moet uitspreken,
Matig intensief bewegen levert nauwelijks blessures op (neem wandelen, fietsen en zwemmen)
Inactief zijn levert daarentegen wel veel klachten op. Matig intensief bewegen is dan ook het advies bij de ouder wordende mens. Lekker veel buiten wandelen bijv.
Dat vergrijzing een rol speelt is bekend maar er is een nog grotere pijler die ons parten gaat spelen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nederland-integraal
Kanker is trouwens al lang niet enkel een ouderdosmskwaal meer. Ik weet niet of je ooit in het Antoni hebt rondgelopen. Ik jaren met mjin vader en elke keer was ik juist naar van de jonge mensen met kanker.
Dementie is juist een kwaal die je zelfs nog kunt uitstellen door juist gezond te leven. Gezond leven betekent ook, weinig stress, juiste voeding, daglicht, functie hebben in de samenleving etc.
Gezondheid is niet alleen sporten. Was het maar zo makkelijk. Maar ook hier is veel onderzoek naar gedaan.
Zo las ik laatst nog een onderzoek over vasten en alzheimer. We weten inmiddels best veel en er is ook ontzettend veel onderzoek gaande. Ook over NAD levels en hoe je ouderdom zo lang mogelijk kunt uitstellen op celniveau.
Dit helpt iig niet. Me dunkt dat je ook wel mag zeggen dat het gewoon niet gezond is of is weer een soort van fatshaming of not healthy shaming?
[..]
Dat was gisteren in dat ad artikel ook laten ze 3 ervaringsdeskundigen aan het woord die gestopt zijn met drinken maar geen woord over hoeveel ze eerst dronken.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:18 schreef nixxx het volgende:
Men zou dit soort nieuws eens wat minder op de emoties en wat meer op de rationaliteit moeten schrijven. Dus niet “een vergrootte kans” wat natuurlijk heel eng klinkt. Maar “De kans op slokdarm kanker stijgt van 0,1% naar 0,15% “ om maar even wat getallen uit mijn duim te zuigen.
Daar hebben mensen toch veel meer aan en kunnen ze zelf beslissen om hun gedrag aan te passen of niet.
Gewoon vodka elke dag door je groente smoothie knallen met eiwitpoeder.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:49 schreef ems. het volgende:
Goed dat ze een campagne starten. Ik was namelijk in de veronderstelling dat alcohol gezond was.
Heerlijk, meer van dit graag.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:12 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Er is ook een geheime agenda achter dit alles.
Alles belasten ze straks kapot, vlees, bier, sigaretten, alles met suiker.
Om zo te dwingen dat we straks enkel nog gezonde dingen eten, en gezonder ouder worden zodat we tot ons 70'e productief zijn op de werkvloer. Want elk gewerkt jaar, is een jaar minder pensioen en meer belastinginkomsten.
We zijn eigenlijk ratten in een kooi, die in dienst zijn van de eigenaar (overheid) en de eigenaar bedenkt continu hoe hij zijn beesten langer aan het werk kan zetten, zodat hij er zelf beter van word..
Alle lolletjes worden uit het leven gehaald omtrent 'gezondheid ' of het 'klimaat'.
Hou toch op!quote:Op maandag 3 juli 2023 21:50 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat je het gewoon moet houden bij een glaasje met oud en nieuw, en dat je dan gewoon moet kiezen voor een alcoholvrije consumptie.
Ik ken wel een vrouw die zwaar verslaafd is die vodka met koffie mengt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:38 schreef Noek het volgende:
Gewoon vodka elke dag door je groente smoothie knallen met eiwitpoeder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |