abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209752239
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:21 schreef LXIV het volgende:

Er zijn echt veel mensen in een continue staat van sufheid door alcohol en die niet goed meer kunnen lopen, rennen, fietsen omdat ze veel te zwaar zijn. Ik denk bij de senioren zeker 1/3
Als je in de zorg werkt dan zie je al snel wie er drinken/roken en wie niet. Het verschil is namelijk enorm bij ouderen. Maar als je zelf in de 20/30 bent, dan denk je nog een soort van eeuwige jeugd te hebben. Dus dan is zuipen voor je gevoel geen enkel probleem. De schade ontstaat ook door langdurig gebruik pas op latere leeftijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209752276
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is de afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. De voorlichting geeft eventuele gevaren aan. Je kijkt zelf wat je daar mee doet. Ik begrijp de opstandige houding hier niet zo goed. Niemand verplicht je minder/niet te drinken. Het is alleen maar voorlichting, zodat je zelf kan beslissen of jij dat wel of niet belangrijk voor jou vindt.
Hier mist het woordje "nog".
  maandag 3 juli 2023 @ 21:29:25 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209752316
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je in de zorg werkt dan zie je al snel wie er drinken/roken en wie niet. Het verschil is namelijk enorm bij ouderen. Maar als je zelf in de 20/30 bent, dan denk je nog een soort van eeuwige jeugd te hebben. Dus dan is zuipen voor je gevoel geen enkel probleem. De schade ontstaat ook door langdurig gebruik pas op latere leeftijd.
Ja. Op zeker moment gaat het echt verschil maken. Voor mij is het het allemaal niet waard
The End Times are wild
  maandag 3 juli 2023 @ 21:30:26 #254
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209752334
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is de afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. De voorlichting geeft eventuele gevaren aan. Je kijkt zelf wat je daar mee doet. Ik begrijp de opstandige houding hier niet zo goed. Niemand verplicht je minder/niet te drinken. Het is alleen maar voorlichting, zodat je zelf kan beslissen of jij dat wel of niet belangrijk voor jou vindt.
Dat is ook niet erg, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de overheid in dat opzicht niet meer zo vertrouw, en ik denk/vrees dan ook dat het niet zal blijven bij voorlichting alleen. Misschien is het een misplaatst onderbuikgevoel, maar de route van "bewustmaking" naar ontmoediging naar verbieden ligt me iets te veel voor de hand. Bij het roken is dat ook min of meer zo gegaan (hoewel de verbodsfase nog geen feit is en wie weet, misschien komt die ook niet), en bij de recente berichtgeving over het indammen van vleesconsumptie (bijvoorbeeld het verbod op vleesreclames in de openbare ruimte in Utrecht) krijg ik dezelfde negatieve "vibes".

Dat mensen er heftig op reageren komt denk ik omdat ze zien dat er langzaam een deurtje op een kier wordt gezet dat naar die route leidt.
  maandag 3 juli 2023 @ 21:39:31 #255
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209752471
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Op zeker moment gaat het echt verschil maken. Voor mij is het het allemaal niet waard
Ja, maar dan zit je toch al met een geval van problematisch drinken. Na pakweg je 50e kan je lichaam ook niet meer de hoeveelheden aan die geen probleem leken toen je 20 was. Als je dat volhoudt gaat dat inderdaad voor problemen zorgen. Dagelijks drinken is ook onverstandig. Ik denk meer aan dingen als een wijntje bij een maaltijd op vakantie in Italië, een paar biertjes op een verjaardag. Dat moet toch kunnen, lijkt me. Maar misschien denk ik te veel in extremen als ik het gevoel krijg dat ook dat soort zeer matige alcoholconsumptie (die toch al eeuwen onderdeel is van onze sociale cultuur) straks in het taboehoekje dreigt te worden gedrukt.
pi_209752583
quote:

[..]
Als je 20 bent ben je sowieso onsterfelijk; dan ben je helemaal niet met bejaardenzaken als de dood, je gezondheid op latere leeftijd of je pensioen bezig.
  maandag 3 juli 2023 @ 21:48:28 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209752603
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, maar dan zit je toch al met een geval van problematisch drinken. Na pakweg je 50e kan je lichaam ook niet meer de hoeveelheden aan die geen probleem leken toen je 20 was. Als je dat volhoudt gaat dat inderdaad voor problemen zorgen. Dagelijks drinken is ook onverstandig. Ik denk meer aan dingen als een wijntje bij een maaltijd op vakantie in Italië, een paar biertjes op een verjaardag. Dat moet toch kunnen, lijkt me. Maar misschien denk ik te veel in extremen als ik het gevoel krijg dat ook dat soort zeer matige alcoholconsumptie (die toch al eeuwen onderdeel is van onze sociale cultuur) straks in het taboehoekje dreigt te worden gedrukt.
Matig gebruik icm beweging en geen overgewicht is natuurlijk absoluut geen ramp!!!
The End Times are wild
  maandag 3 juli 2023 @ 21:50:07 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209752632
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:47 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als je 20 bent ben je sowieso onsterfelijk; dan ben je helemaal niet met bejaardenzaken als de dood, je gezondheid op latere leeftijd of je pensioen bezig.
Klopt. Maar tegen de 40 mag je daar best mee bezig gaan
The End Times are wild
  maandag 3 juli 2023 @ 21:50:54 #259
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209752645
Ik denk dat je het gewoon moet houden bij een glaasje met oud en nieuw, en dat je dan gewoon moet kiezen voor een alcoholvrije consumptie.
pi_209752656
Wel toevallig dat dit naar buiten wordt gebracht na een aantal dagen dat die sneuneus van de CU een alcoholverbod wil in sportkantines en nog meer onzin...

:')
  maandag 3 juli 2023 @ 21:51:52 #261
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209752659
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zijn echt veel mensen in een continue staat van sufheid door alcohol en die niet goed meer kunnen lopen, rennen, fietsen omdat ze veel te zwaar zijn. Ik denk bij de senioren zeker 1/3
So what? Als ze zich daar lekker bij voelen?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_209752660
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:50 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat je het gewoon moet houden bij een glaasje met oud en nieuw, en dat je dan gewoon moet kiezen voor een alcoholvrije consumptie.
Misschien dat de roze olifanten hier dan ook eindelijk weggaan.
  maandag 3 juli 2023 @ 21:53:26 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209752691
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
So what? Als ze zich daar lekker bij voelen?
Betwijfel het
The End Times are wild
pi_209752775
quote:

[..]
Op welke latere leeftijd wordt het zo dat er eventueel schade ontstaat?
  maandag 3 juli 2023 @ 21:59:11 #265
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209752784
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Betwijfel het
Joh die senioren hebben over het algemeen genoeg gewerkt. Een heel leven met hoogtepunten en dieptepunten gehad.

Als ze nou lekker hun dagen voor de TV met een paar advocaatjes willen slijten.. laat ze lekker.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_209752817
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:50 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat iedereen dat gewoon voor zichzelf moet beslissen.
pi_209752836
Interessant stukje spelen met cijfers weer. Qua kans op doodgaan aan een ongezonde hobby moet de combo drank en kanker ergens ver onderdaan de ranglijst staan. Zelfs voor mannen maar 10% kans op het veroorzaken van kanker en dan ben je nog niet eens dood. En gezien de kans op kanker vaker wel dan niet pas ergens na de 70.

En dan de ronkende titel ZWAAR GEVAAR!!!!
pi_209752867
Ik vind het trouwens ook wel typisch dat deze topics altijd vol prekende geheelonthouders zijn die dat ook willen afdwingen bij anderen. In rl ken ik daar precies 0 van.

Geheelonthouders wel, maar niet prekende lui.
pi_209752927
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:07 schreef Sapstengel het volgende:
De oorlog tegen alcohol is begonnen. Nog een jaartje dit soort berichtgeving in de media en mensen vinden het ineens prima als er geen alcohol meer in sportkantines en supermarkten te krijgen is.
Ik geloof er weinig van, hoogopgeleiden drinken vaker dan de laagopgeleiden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209752944
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Alsof dit een verassing is. Dit soort dingen spelen al jaren.

Drugs , sigaretten, vlees, alcohol, suiker: alles wat als ongezond beschouwd wordt, zal op een gegeven moment beperkt worden. Je kunt je kont in tegen de krib gooien, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Het scheelt heel veel kosten als een aanzienlijk aantal mensen op tijd dood gaat, om de AOW van anderen te betalen.
Zoals nu veel armen dat al doen voor de rijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209752977
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:16 schreef Dauthi het volgende:
Alsof mensen het eeuwige leven willen hebben zoals de puriteinen dat al honderden jaren voorschrijven :')
Steeds meer mensen lijken idd zo oud mogelijk te willen worden.
Als iemand van 70 overlijdt vind men dat veel minder acceptabel dan een jaar of wat geleden.
pi_209752984
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Helaas. In Nederland geldt als het stomme advies: "Drink geen alcohol en anders maximaal één glas per dag”. Het strengste advies van Europa. Doorgeslagen calvinisme. Er wordt hier heel veel in het taboehoekje gedrukt, ook via de media.

Zie ook andere terreinen. Kijk naar hoe volgzaam mensen waren met de thermostaat laag zetten. Of de ziekelijke media-indoctrinatie in 2022 om vooral geen WK Qatar te kijken. Allemaal onzin.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  maandag 3 juli 2023 @ 22:15:36 #273
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209752999
Het gevaar van alcohol wordt onderschat, het gevaar van andere drugs wordt overschat. Ik hoopte ooit dat het een beetje bij zou trekken naar een wat schappelijker drugsbeleid, maar nu denk ik alleen nog dat alcohol telkens wat duurder wordt.
pi_209753074
Ik las in AD dat een arts heeft gezegd van dat als je een glas alcohol drinkt heb je dan meer kans op kanker..... hoe bewijst deze onderzoek hierover????? Van klein beetje alcohol kanker krijgen,,,, pfff Dat is wel echt doorgeslagen advies eigenlijk.... Zijn onderzoekekers echt gek geworden????
pi_209753126
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Politici zijn doorgaans best een aardige afspiegeling. En de meesten zijn ook types die wel van borrels en gezelligheid houden. Maar er zijn helaas ook de nodige kleuterjuffen bij die hun gezondheidsideaal repressief willen opleggen.

Probleem is dat er geen georganiseerd tegengeluid is voor dit soort organisaties. Er bestaan helaas nog geen lobbyisten voor burgers die graag ongestoord een gezellige borrel hebben.
Grapje zeker dat laatste? De alcohollobby is stevig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')