abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209807814
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dat gaat in beide gevallen op. Als je dat soort symbolieken gaat gebruiken, heb je een flinke klap van de molen gehad.
Dus dan blijft de vraag, Wanneer was Rusland, cq de Sovjet Unie geen onguur kutland?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 8 juli 2023 @ 11:29:29 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209807874
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dan blijft de vraag, Wanneer was Rusland, cq de Sovjet Unie geen onguur kutland?
Ik snap vooral niet waar je met die vraag heen wilt? De Sovjet-Unie was een verschrikking, Rusland leek het nadien iets beter te doen met bijvoorbeeld Jeltsin, er kwam een open economie en de banden met het Westen werden ook weer wat normaler. Maar sinds Poetin er is weer een enorme neerwaardse spiraal zichtbaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209808169
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, in Pakistan ook als ik mij niet vergis. Zelfs sommige fringe neo-nazistische groeperingen in het Westen doen dat zoals we helaas weten. Maar als je dat soort symboliek en afbeeldingen gaat gebruiken ben je inderdaad niet helemaal goed wijs. Of heb jij het gevoel dat dit heel normaal en acceptabel is?
Uhm, je snapt toch hopelijk wel dat de swastika's die in India e.d. gebruikt worden helemaal niks met Nazisme te maken hebben hè? :P
  zaterdag 8 juli 2023 @ 12:52:28 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209808887
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:54 schreef illusions het volgende:

[..]
Uhm, je snapt toch hopelijk wel dat de swastika's die in India e.d. gebruikt worden helemaal niks met Nazisme te maken hebben hè? :P
Je hebt daar twee soorten. Iets dat lijkt op een swastika en letterlijk gebruik van symboliek gerelateerd aan nazisme en Hitler.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 8 juli 2023 @ 13:27:03 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209809395
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik wijs ook niet specifiek naar jou, maar er zijn hier inmiddels posts voorbijgekomen die zowel Rusland voor de Eerste Wereldoorlog als voor de Tweede verantwoordelijk houden. Dat is historisch gezien gewoon onjuist.
[..]
[..]
Nee. Ik heb ook al eerder wat gezegd over jouw vervelende stropoppen en drogredenaties. Dat blijf je maar doen.
Ze zijn wel een van de aanstichters.
WW1 en zowel als WW2

Rusland brengt WW2 tegenwoordig zo dat ze Vrijwel niks te maken hebben gehad met de start er van en dat zij de grootste verantwoordelijke zijn voor het beindigen en dat zij dus de grote held zijn in het verhaal en dat ze alle slavische volken hebben gered van het nazi bewind.

Maar in feite de landen hebben beinvloed of bezet hebben met hun eigen schrikbewind.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 8 juli 2023 @ 13:36:33 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209809513
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ze zijn wel een van de aanstichters.
WW1 en zowel als WW2

Rusland brengt WW2 tegenwoordig zo dat ze Vrijwel niks te maken hebben gehad met de start er van en dat zij de grootste verantwoordelijke zijn voor het beindigen en dat zij dus de grote held zijn in het verhaal en dat ze alle slavische volken hebben gered van het nazi bewind.

Maar in feite de landen hebben beinvloed of bezet hebben met hun eigen schrikbewind.
Dit kun je blijven zeggen, maar het is historisch gezien simpelweg niet juist. Is ook al besproken hier. Prima als sommigen op deze manier zelf de geschiedenis willen herschrijven omdat dit bij hun huidige beeld van (en haat jegens) Rusland aansluit. Maar rationele en weldenkende mensen houden het liever bij de daadwerkelijke geschiedenis, niet de gewenste.

En wat ze verder in Rusland zelf vinden is al helemaal niet belangrijk. Daar vinden ze schijnbaar ook dat het een logisch streven om Oekraïne binnen te vallen met als doel het land te 'denazificeren'. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
pi_209810868
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik snap vooral niet waar je met die vraag heen wilt? De Sovjet-Unie was een verschrikking, Rusland leek het nadien iets beter te doen met bijvoorbeeld Jeltsin, er kwam een open economie en de banden met het Westen werden ook weer wat normaler. Maar sinds Poetin er is weer een enorme neerwaardse spiraal zichtbaar.
Nou, het begon hiermee:

quote:
Ja, het huidige Rusland is een onguur kutland met een gevaarlijke dictator aan het roer, daar wil je oprecht niet zitten
Volgens mij is dat niet echt anders geweest de afgelopen 100 jaar.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  FOK!fotograaf zaterdag 8 juli 2023 @ 16:16:39 #233
364681 over_hedge
pi_209811778
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
Dit kun je blijven zeggen, maar het is historisch gezien simpelweg niet juist.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:34 schreef over_hedge het volgende:
ww1 was rusland niet de schuldige. Maar hadden het wel makkelijk tegen kunnen houden. Zelfde voor duitsland, frankrijk en de uk. Helemaal omdat de leiders familie waren :')

ww2 is rusland beetje op het zelfde niveau als de Duitsers, Italië en Japan. Want ja vaak wordt polen binnenvallen als start gezien (al kan je de discussie houden of het niet al eerder met Japan was, of met italie)

En als dat de start is. dan was de ussr idd net zo slecht als de duitsers omdat ze gewoon afspraak gemaakt hebben over hoe ze polen zouden verdelen.
^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 17:12:12 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209812899
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit kun je blijven zeggen, maar het is historisch gezien simpelweg niet juist. Is ook al besproken hier. Prima als sommigen op deze manier zelf de geschiedenis willen herschrijven omdat dit bij hun huidige beeld van (en haat jegens) Rusland aansluit. Maar rationele en weldenkende mensen houden het liever bij de daadwerkelijke geschiedenis, niet de gewenste.

En wat ze verder in Rusland zelf vinden is al helemaal niet belangrijk. Daar vinden ze schijnbaar ook dat het een logisch streven om Oekraïne binnen te vallen met als doel het land te 'denazificeren'. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
Niet?

Nogmaals wie viel polen binnen?

Dat waren toch Duitsland en Rusland toch?

En in WW1 begon de tyfus zooi nadat Franz Ferdinand vermoord werd en Rusland ook een van de eerste landen was die begon met schieten.

Maar goed hoe het went of keert ik zeg ook 1 van de aanstichters ik zeg niet dat ze de enige waren!
Het was een cluster fuck van landen die begon.

En zoals over_hedge hier boven al aangeeft.

Wat inwoners van Rusland werkelijk vind over deze klote oorlog?
Geen idee echte mening kan je moeilijk uiten hierover
Zonder een celstraf te riskeren.

En leuk dat je begint over dat Rusland kwaad weg gezet word in de geschiedenis was gewoon al voor de oorlog in Oekraïne al zo.

Rusland bevrijde misschien landen.
Maar in feite was het gewoon de enige route naar Duitsland.
En hoe men met volk om ging wat men onderweg allemaal tegen kwam is gewoon algemeen bekend.

De scorched earth techniek is bijvoorbeeld iets wat Rusland al sinds Napoleon uitvoerde en dit bewijst gewoon maar weer dat ze geen zak geven om hun burgers.
Dus maakt het nogal ironisch dan aan te geven dat ze deze oorlog zijn gestart om de Russisch sprekende burgers van Donbass te beschermen.

En scorched earth betekend gewoon simpel terug trekken en niks bruikbaars meer achter laten niet voor de burgers en de aanvallende partij.
pi_209815694
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, in Pakistan ook als ik mij niet vergis. Zelfs sommige fringe neo-nazistische groeperingen in het Westen doen dat zoals we helaas weten. Maar als je dat soort symboliek en afbeeldingen gaat gebruiken ben je inderdaad niet helemaal goed wijs. Of heb jij het gevoel dat dit heel normaal en acceptabel is?
[..]
Misschien moet je dit eens verder onderbouwen. Het is natuurlijk makkelijk om claims neer te plempen wat geschiedvervalsing betreft, maar werk dit eens in wat meer detail uit? Waar zat die vermeende provocatie precies?
Haha dus ineens wil je wel een onderbouwing die verder gaat dan "Ja MaAr de VS provoceert in het conflict tussen Rusland en Oekr dus WW3!!!!1"
  zaterdag 8 juli 2023 @ 20:58:07 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209815761
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 20:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Haha dus ineens wil je wel een onderbouwing die verder gaat dan "Ja MaAr de VS provoceert in het conflict tussen Rusland en Oekr dus WW3!!!!1"
Rare post. Maar ik begrijp dat een onderbouwing niet gaan lukken, dat dacht ik al.
pi_209815805
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rare post. Maar ik begrijp dat een onderbouwing niet gaan lukken, dat dacht ik al.
Hoezo is het een rare post? Dit soort berichten lezen we al ruim een jaar hier.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 21:07:19 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209815892
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hoezo is het een rare post? Dit soort berichten lezen we al ruim een jaar hier.
Ja, dus? Het is hier juist de bedoeling dat mensen theorieën bespreken die complotterig van aard zijn aan de hand van bijv. alternatieve sites, blogs of tweets, dat is de letterlijk bedoeling van dit subforum. Dit is BNW hè, niet NWS of OOR.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 21:10:28 #239
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209815964
Howard heeft hier wel een punt, laten we het niet in een welles nietes discussie laten verzanden. BNW is bedoeld om ook de andere kant te kunnen belichten zolang het binnen de policy blijft.
Lach met een schone bips
pi_209816153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[modbreak]Howard heeft hier wel een punt, laten we het niet in een welles nietes discussie laten verzanden. BNW is bedoeld om ook de andere kant te kunnen belichten zolang het binnen de policy blijft.[/modbreak]
Ja dat kan hij toch gewoon doen? Ik snap deze modbreak niet eerlijk gezegd.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 21:23:31 #241
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209816174
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja dat kan hij toch gewoon doen? Ik snap deze modbreak niet eerlijk gezegd.
Dit is niet op 1 persoon gericht maar op iedereen. En we gaan in dit topic geen discussie hier over aan. Dan kun je me een DM sturen voor uitleg.
Lach met een schone bips
pi_209816655
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, dus? Het is hier juist de bedoeling dat mensen theorieën bespreken die complotterig van aard zijn aan de hand van bijv. alternatieve sites, blogs of tweets, dat is de letterlijk bedoeling van dit subforum. Dit is BNW hè, niet NWS of OOR.
Is het een verplichting de sites van anderen te gebruiken of mag je ook je eigen verzinsels dumpen zolang het maar complotterig overkomt?
  zaterdag 8 juli 2023 @ 22:06:52 #243
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209816775
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is het een verplichting de sites van anderen te gebruiken of mag je ook je eigen verzinsels dumpen zolang het maar complotterig overkomt?
Als jij je "verzinsel" zo als jij het noemt kan onderbouwen uit een "onderbuikgevoel" of een bericht wat je ergens gelezen hebt. Tuurlijk waarom zou dat niet kunnen?

Als iemand zegt "hey de 2e wereld oorlog was fake want ik heb er niks van gemerkt" is natuurlijk een post die de prullenbak in gaat. Maar je bent in BNW en als jouw gevoel iets anders zegt dan wat je op het journaal ziet ben je hier welkom. (zolang het binnen de policy van het forum past).

En daarbij nogmaals, zolang het binnen de policy past.
Lach met een schone bips
  zaterdag 8 juli 2023 @ 23:18:47 #244
33189 RM-rf
1/998001
pi_209817577
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ikzelf ben ook geen complotaanhanger, maar denk wel dat het, los van meningsverschillen best nuttig is gewoon respect te hebben voor het bestaan van verschillende opvattingen.

Zelfs als dat verschil soms ook een andere opvatting over de objectieve realiteit is..
(wat ikzelf soms ook best moeilijk vind, maar waarbij het volgens mij zinnig is, jezelf ook bij te houden dat er kennelijke gronden voor deze mensen zijn, waarom ze die denkwijzes accepteren; dat belachelijk maken is ook de uitwisseling van denkwijzes stoppen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 juli 2023 @ 23:25:41 #245
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209817614
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 23:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ikzelf ben ook geen complotaanhanger, maar denk wel dat het, los van meningsverschillen best nuttig is gewoon respect te hebben voor het bestaan van verschillende opvattingen.

Zelfs als dat verschil soms ook een andere opvatting over de objectieve realiteit is..
(wat ikzelf soms ook best moeilijk vind, maar waarbij het volgens mij zinnig is, jezelf ook bij te houden dat er kennelijke gronden voor deze mensen zijn, waarom ze die denkwijzes accepteren; dat belachelijk maken is ook de uitwisseling van denkwijzes stoppen)
Top post wel die het uitlegt :)
Lach met een schone bips
  zondag 9 juli 2023 @ 10:53:59 #246
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209820639
Dit is dus de reden dat het westen wapens levert, het sorteert effect en helpt Oekraïne om stand te houden tegen Rusland.

quote:
Rusland ziet eigen overmacht aan zware wapens slinken terwijl Oekraïne inloopt

De kracht van het Russische leger is überhaupt aangetast door de invasie, waarbij volgens de VS tussen de 190 duizend en 223 duizend Russen omkwamen of gewond raakten. ‘Rusland is nu zo zwak dat het niet de kracht heeft voor een eigen tegenoffensief’, aldus stafchef Radakin. En dat terwijl het Kremlin en de opperbevelhebbers in Moskou er aan het begin van de oorlog van uitgingen dat hun militaire overmacht, in combinatie met een snelle inname van Kyiv, ertoe zou leiden dat de oorlog van korte duur zou zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 9 juli 2023 @ 11:07:28 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209820811
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is dus de reden dat het westen wapens levert, het sorteert effect en helpt Oekraïne om stand te houden tegen Rusland.
[..]

Als je van mening bent dat dit de taak van het Westen is, dan ja. Ik zou zeggen dat dit in eerste instantie altijd de taak van een land zelf is. En als die niet in staat zijn zichzelf te verdedigen is dat veelzeggend.
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 11:20:28 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209820994
Ze lijken er prima toe in staat te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_209821128
quote:
14s.gif Op zondag 9 juli 2023 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je van mening bent dat dit de taak van het Westen is, dan ja. Ik zou zeggen dat dit in eerste instantie altijd de taak van een land zelf is. En als die niet in staat zijn zichzelf te verdedigen is dat veelzeggend.
Oekraïne heeft gewoon goede bondgenoten geregeld. Hebben ze goed gedaan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 9 juli 2023 @ 11:39:52 #250
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209821242
quote:
14s.gif Op zondag 9 juli 2023 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland stond bekend dat ze het 2 na grootste leger ter wereld hebben.

Het land verzette zich al tegen de invloed van Rusland en dat was al de hele reden waarom ze binnen vielen.

Ze krijgen nu alleen materiaal om hun verzet door te kunnen zetten en de agressor naar eigen land heen te schoppen.

Een van de grootste redenen van oprichting van de NATO is dat land, dus als ze Oekraïne kunnen helpen om ze een goeie dreun te verkopen is dat gewoon een win win.

En klappen uitdelen doet Oekraïne als een malle.
Men heeft het nu al mogelijk gemaakt dat de NATO uitbreid en het Russische leger nog maar een schijntje is dan wat het vroeger was.

Als ergens anders in hun invloedssfeer een land de middelvinger op steekt naar Rusland van we willen weg kunnen ze amper meer iets doen.

Behalve een nuke gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')