quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Voortbordurend op mijn vorige bijdrage: ik ben oprecht benieuwd wat de 'vrede-roepers' verwachten wat er gebeurt als het westen de wapenleveranties aan Oekraïne stopzet.
De Russen snappen heel goed dat wanneer dat gebeurt, de klok meteen begint te tikken voor Oekraïne. Het is voor Rusland dan vooral een kwestie van de druk opvoeren en afwachten, want er komt dan een moment dat de voorraden van Oekraïne uitgeput raken. En door verminderde tegenstand, wordt het voor de Russen steeds makkelijker om terrein te winnen.
Denken de 'vrede-roepers' dat Poetin dan stopt bij Oost-Oekraïne? Waarom zou hij gaan onderhandelen, terwijl hij weet dat hij alle troeven in handen heeft? Om de levens van zijn troepen te sparen? Kom op, hij geeft geen fuck om de hoeveelheid slachtoffers aan Russische zijde.
Deze oorlog begon met een aanval op Kiev. Als Oekraïne zichzelf niet langer adequaat kan verdedigen, stoten de Russen door naar de hoofdstad om de klus alsnog te klaren. Waar ik dat op baseer? Op het simpele feit dat dat ook het oorspronkelijke doel was van het Kremlin/Poetin.
En wat moet het westen dan doen, beste 'vrede-roepers'? Poetin vrij spel geven? Alsnog wapens leveren, in de wetenschap dat het waarschijnlijk te laat is? Zelf de wapens oppakken?
Benieuwd naar de reacties van onze vrienden 'vrede-roepers' @:UncleScorp en @:HowardRoark.
https://www.linkedin.com/(...)nato-vs-russia-imranquote:Op donderdag 29 juni 2023 19:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Laat de mensen lekker zelf bepalen wanneer ze kerst willen vieren.
Grappig hoe ik dit niet kan googelen en jij geen bron geeft.quote:
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=76306quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappig hoe ik dit niet kan googelen en jij geen bron geeft.
Net alsof je onzin aan het verspreiden bent.
Is dit echt verrassend? Of wat wil je er mee zeggen?quote:
Was nog even benieuwd naar jouw reactie op mijn post bovenin deze pagina.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:03 schreef UncleScorp het volgende:
Geniet nog van de vakantie
Totale oorlog staat voor de deur
- oekraiens offensief is een mislukking
- zelenski mond vol van "incident" aan de ZNPP
- Graham & Blumenthal waarschuwen voor volledige NATO oorlog bij enig gebruik van nucleair wapen (terecht, maar de winnende partij heeft daar geen enkel nood aan)
- laatste escalatie
Vakantie? Fake newsquote:
Verassent dat pro-Russen valse informatie verspreiden en neppe copy+paste plaatjes online gooien die jij dan weer verspreid? Nee hoor.quote:
Vakantie is een tool van de geheime elite om de volgzame schapen cq loonslaven tevreden te houden zodat manipulatie veel makkelijker gaat. Trap er niet in en blijf doorwerken!quote:
Wat een griezels allemaal. Volk wat zich mooier voordoet dan ze zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)nato-vs-russia-imran
https://www.reuters.com/w(...)-mission-2023-04-30/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/1854281quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Verassent dat pro-Russen valse informatie verspreiden en neppe copy+paste plaatjes online gooien die jij dan weer verspreid? Nee hoor.
Tja, kwam dit ook nog tegen:quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een griezels allemaal. Volk wat zich mooier voordoet dan ze zijn.
Hoe verbiedt deze wet orthodoxe christenen om op een andere dag kerst te vieren? Als ik het zo lees, bepaalt deze wet dat 25 december officieel te boek staat als 'kerstmis'. Maar dat betekent niet dat het verboden is om kerst op een andere dag te vieren.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:35 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/1854281
Project
Introduced by the President of Ukraine
THE LAW OF UKRAINE
On amendments to Article 73 of the Labor Code of Ukraine
The Verkhovna Rada of Ukraine decrees:
1 Make the following changes to Article 73 of the Labor Code of Ukraine (Information of the Verkhovna Rada of the Ukrainian SSR, 1971, appendix to No. 50, Art. 375):
2 In the first part:
delete the third paragraph;
the eighth paragraph should be read as follows:
"July 15 - Ukrainian Statehood Day";
the tenth paragraph should read as follows:
"October 1 - Day of defenders of Ukraine";
add a new paragraph with the following content:
"December 25 - Christmas";
In part two:
delete the second paragraph;
"December 25 - Christmas."
2. This Law enters into force on the day following its publication.
Chairman of the Verkhovna Rada
Ukraine
Okee, kun je nu ook aangeven waar in deze wet staat dat het verboden is om op 7 januari kerst te vieren? Want nu heb je alleen maar aangetoond dat je eerste plaatje bullshit is. Goed gedaan!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:35 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/1854281
Project
Introduced by the President of Ukraine
THE LAW OF UKRAINE
On amendments to Article 73 of the Labor Code of Ukraine
The Verkhovna Rada of Ukraine decrees:
1 Make the following changes to Article 73 of the Labor Code of Ukraine (Information of the Verkhovna Rada of the Ukrainian SSR, 1971, appendix to No. 50, Art. 375):
2 In the first part:
delete the third paragraph;
the eighth paragraph should be read as follows:
"July 15 - Ukrainian Statehood Day";
the tenth paragraph should read as follows:
"October 1 - Day of defenders of Ukraine";
"December 25 - Christmas";
In part two:
delete the second paragraph;
"December 25 - Christmas."
2. This Law enters into force on the day following its publication.
Chairman of the Verkhovna Rada
Ukraine
M.i. het officieel oosters orthodoxe land is het eerste Oost-Europese land dat op deze manier geestelijk tot de latijnse kerk wordt omgedoopt. Ik zie het maar als geestelijk imperialisme door ihs intellectuelen en strategen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe verbiedt deze wet orthodoxe christenen om op een andere dag kerst te vieren? Als ik het zo lees, bepaalt deze wet dat 25 december officieel te boek staat als 'kerstmis'. Maar dat betekent niet dat het verboden is om kerst op een andere dag te vieren.
m.a.w. je hebt zelf ook geen idee?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
M.i. het officieel oosters orthodoxe land is het eerste Oost-Europese land dat op deze manier geestelijk tot de latijnse kerk wordt omgedoopt. Ik zie het maar als geestelijk imperialisme door ihs intellectuelen en strategen.
Paus is een ihs lid en Z is daar bij hem op audientie, misschien is Zsky geen Jood maar een crypto-katholiek.
https://en.wikipedia.org/(...)_Blessed_Virgin_Mary
Moeder van alle naties
https://jeswinfemina.word(...)-and-child-worships/
Connect the dots.
Verbieden kan niet, maar het is geen officiële vrije feestdag meer. Hier willen ze weer sinterklaas afschaffen maar het verbiedt niemand het te vieren.quote:
En daarom is Rusland Oekraïne binnengevallen? Of wat heeft dit precies met de oorlog te maken?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:26 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Verbieden kan niet, maar het is geen officiële vrije feestdag meer. Hier willen ze weer sinterklaas afschaffen maar het verbiedt niemand het te vieren.
Namelijk dat dit BNW is en geen NWSquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:27 schreef Questular het volgende:
[..]
En daarom is Rusland Oekraïne binnengevallen? Of wat heeft dit precies met de oorlog te maken?
sinterklaas afschaffen? Wat? heb ik echt helemaal niks over gehoord.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:26 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Verbieden kan niet, maar het is geen officiële vrije feestdag meer. Hier willen ze weer sinterklaas afschaffen maar het verbiedt niemand het te vieren.
Ah ok, mooi man.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:29 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Namelijk dat dit BNW is en geen NWS
Ja aanpassen idd. Kerst wordt daar ook niet afgeschaft maar verplaatst.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
sinterklaas afschaffen? Wat? heb ik echt helemaal niks over gehoord.
Het gaat alleen over zwartepiet. Maar sinterklaas afschaffen niet zo ver ik weet?
Waarom plaats je dan eerst fake news dat Zelensky het VeRbOdEn heeft?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:26 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Het is subversie.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom plaats je dan eerst fake news dat Zelensky het VeRbOdEn heeft?
Ik vraag niet wat het is, maar naar je beweegreden. Dus nog een keer:quote:
Omdat ik eerst doe/post voordat ik denk/verdiep.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vraag niet wat het is, maar naar je beweegreden. Dus nog een keer:
Waarom plaats je dan fake news dat Zelensky het verboden heeft?
Dat blijktquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Omdat ik eerst doe/post voordat ik denk/verdiep.
Waarom? Moslims en Chinezen in Nederland weten ook ieder jaar weer het suikerfeest en Chinees nieuwjaar te vieren.quote:Als het geen vrije dag meer is dan word het indirect onmogelijk gemaakt voor vele.
Wacht nog altijd op een reactie op deze post van de 'vrede'-roepers in deze reeks. Wat gebeurt er volgens hen als het westen stopt met het leveren van wapens aan Oekraïne?quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
Hoop hier nog een reactie op te krijgen van @:UncleScorp en @:HowardRoark. Maar ook aan 'vrede-roepers' mogen zich melden.
[..]
Dan kan Oekraïne op een gegeven moment zich steeds minder goed verdedigen en zullen ze moeten onderhandelen. Dat heb ik volgens mij ook gewoon meermaals aangegeven hier.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht nog altijd op een reactie op deze post van de 'vrede'-roepers in deze reeks. Wat gebeurt er volgens hen als het westen stopt met het leveren van wapens aan Oekraïne?
@:UncleScorp @:HowardRoark
Maar dan heb je kennenelijk de illusie dat Rusland geen gebruik gaat maken van de ontstane situatie om nog meer grondgebied in te nemen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan kan Oekraïne op een gegeven moment zich steeds minder goed verdedigen en zullen ze moeten onderhandelen. Dat heb ik volgens mij ook gewoon meermaals aangegeven hier.
Dan geven ze elkaar de hand, zegt Oekraïne sorrie tegen Rusland, en dan houdt Rusland alleen een het huidige bezette gebied, ondanks dat ze een veel groter gebied geannexeerd hebben...quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht nog altijd op een reactie op deze post van de 'vrede'-roepers in deze reeks. Wat gebeurt er volgens hen als het westen stopt met het leveren van wapens aan Oekraïne?
@:UncleScorp @:HowardRoark
Maar waarom zou Poetin willen onderhandelen als Rusland de bovenliggende partij is en het kwestie van tijd is voordat Oekraïne de strijd moet staken omdat voorraden uitgeput raken?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan kan Oekraïne op een gegeven moment zich steeds minder goed verdedigen en zullen ze moeten onderhandelen. Dat heb ik volgens mij ook gewoon meermaals aangegeven hier.
Heel begrijpelijk gezien hoe Rusland Oekraïne de afgelopen decennia heeft behandeld.quote:
Nee, dat zie je verkeerd.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom zou Poetin willen onderhandelen als Rusland de bovenliggende partij is en het kwestie van tijd is voordat Oekraïne de strijd moet staken omdat voorraden uitgeput raken?
Het ligt meer voor de hand dat Poetin dan de druk opvoert, wacht tot Oekraïne in de touwen hangt om daarna te stoten naar Kiev. Vergeet niet dat deze oorlog begon met een aanval op Kiev, met als de doel het innemen van de hoofdstad en het omver werpen van de regering.
Ik ben dan ook oprecht benieuwd hoe de 'onderhandelingen'-roepers dat voor zich zien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd.
Zodra Oekraïne stopt met vechten zegt Rusland gewoon 'zand erover ' en is het klaar...
Rusland gaat heus niet nog meer gebied innemen als Oekraïene niet meer in staat is zich te verdedigen.
Die gaan geen concreet antwoord geven.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben dan ook oprecht benieuwd hoe de 'onderhandelingen'-roepers dat voor zich zien.
Ze kunnen over niets anders meer praten.quote:Official: Terrorism at nuclear plant will be considered nuclear attack
A terrorist attack against a nuclear plant would be considered equivalent to using nuclear weapons against civilians, National Security and Defense Council chief Oleksii Danilov told Radio Free Europe/Radio Liberty on June 30.
The official said that Ukraine will be carefully watching the world's reaction if a terror attack at the Russia-occupied Zaporizhzhia Nuclear Power Plant comes to pass.
Danilov noted that after the Kakhovka dam destruction, which unleashed a humanitarian disaster in Ukraine's south, the world's reaction did not correspond to the country's suffering.
He added that some Western partners are appealing to Moscow not to make this step as it will have "catastrophic" consequences for Russia.
In Danilov's words, Kyiv is doing everything possible to prevent this terrorist attack, but the power station is now in the hands of "unpredictable" terrorists.
President Volodymyr Zelensky announced on June 20, citing intelligence reports, that Moscow is considering a terrorist attack at the plant by deliberately leaking radiation. According to Interior Minister, special coordination centers have already been deployed across Ukraine to prepare for the eventuality.
Ukraine's military intelligence chief Kyrylo Budanov told New Statesman on June 23 that Russia had completed preparations for the terror attack at the nuclear plant.
https://kyivindependent.c(...)sider-nuclear-attac/
Omdat hij op manier een bovenliggende hand heeft natuurlijk. Het leger van Rusland is alles behalve indrukwekkend. We hebben ook aan de eerdere eisen kunnen zien dat het Rusland voornamelijk gaat om een neutraliteit van Oekraïne en de Oostelijke regio van het land. Het idee dat Poetin eigenlijk heel Oekraïne wil opslokken en vervolgens nog even half Europa is een een drogredenering die sommigen voor zichzelf hebben gecreëerd om op basis daarvan het uitgangspunt te kunnen verdedigen dat Rusland militair moet worden verslagen (wat nooit gaat lukken).quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom zou Poetin willen onderhandelen als Rusland de bovenliggende partij is en het kwestie van tijd is voordat Oekraïne de strijd moet staken omdat voorraden uitgeput raken?
Het ligt meer voor de hand dat Poetin dan de druk opvoert, wacht tot Oekraïne in de touwen hangt om daarna te stoten naar Kiev. Vergeet niet dat deze oorlog begon met een aanval op Kiev, met als de doel het innemen van de hoofdstad en het omver werpen van de regering.
Er is constant antwoord gegeven, en jij bent in tussentijd alleen maar bezig met het optuigen van stroopredeneringen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die gaan geen concreet antwoord geven.
Dat is nog nooit gebeurd in deze discussie.
Ik heb het helemaal nergens over 'half Europa'.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat hij op manier een bovenliggende hand heeft natuurlijk. Het leger van Rusland is alles behalve indrukwekkend. We hebben ook aan de eerdere eisen kunnen zien dat het Rusland voornamelijk gaat om een neutraliteit van Oekraïne en de Oostelijke regio van het land. Het idee dat Poetin eigenlijk heel Oekraïne wil opslokken en vervolgens nog even half Europa is een een drogredenering die sommigen voor zichzelf hebben gecreëerd om op basis daarvan het uitgangspunt te kunnen verdedigen dat Rusland militair moet worden verslagen (wat nooit gaat lukken).
Jij hebt het eerder toch echt gehad over dat Rusland meerdere landen zou willen innemen. Dat is ook het constante argument dat sommigen willen aanhalen om maar meer wapens richting Oekraïne te sturen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal nergens over 'half Europa'.
Dat zegt toch genoeg over de daadwerkelijke kracht van Oekraïne. Eigenlijk zou het land en breed verslagen zijn door Rusland, maar omdat het Westen hier een proxy-oorlog van heeft gemaakt kan het nog tegenstand blijven bieden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het leger van Rusland is wellicht niet indrukwekkend, maar het heeft wel man en materieel. Als Oekraïne geen wapens meer krijgt van het westen, begint de klok meteen te tikken. Rusland hoeft dan alleen maar tegen te houden, de druk opvoeren geduld hebben. Want als de voorraden van Oekraïne uitgeput raken, begint het leger vanzelf te piepen en kraken. Het Kremlin rekent al op een langdurige strijd, dus geduld heeft het wel.
Dat wilden ze inderdaad doen omdat men de situatie enorm had onderschat. Nadien is dat niet meer in de plannen of eisen naar voren gekomen. Het Westen (en de andere landen) moeten ook meteen onderhandelingen stimuleren als deze concreter worden na verzwakking aan Oekraïense zijde. Wellicht ook met de stok tussen de deur dat als die er niet komen, men weer wapens gaat leveren.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
De reden dat het voor de hand ligt dat de Russen in dat geval doorstoten naar Kiev, is omdat ze dat eerder hebben gedaan. Daar begon de oorlog nota bene mee.
Ja, eigenlijk wel. Want ook Poetin heeft niets aan een totaal kapot Oekraïne. Reken maar dat die geschrokken zal zijn over de staat van zijn leger, de nadruk binnen Rusland zal echt liggen op alles wat als een vermeende overwinning kan worden gezien als dusdanig presteren en verder de boel intern op orde krijgen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het leger van Rusland is wellicht niet indrukwekkend, maar het heeft wel man en materieel. Als Oekraïne geen wapens meer krijgt van het westen, begint de klok meteen te tikken. Rusland hoeft dan alleen maar tegen te houden, de druk opvoeren geduld hebben. Want als de voorraden van Oekraïne uitgeput raken, begint het leger vanzelf te piepen en kraken. Het Kremlin rekent al op een langdurige strijd, dus geduld heeft het wel.
De reden dat het voor de hand ligt dat de Russen in dat geval doorstoten naar Kiev, is omdat ze dat eerder hebben gedaan. Daar begon de oorlog nota bene mee.
En wat moet het westen doen als het leger van Oekraïne instort omdat wij geen wapens meer leveren en de Russen die zwakte gebruiken om door te stoten naar Kiev?
Poetin heeft al bakken met geld tegen deze oorlog aangesmeten, tal van Russische levens zijn verloren gegaan. Denk je werkelijk dat Poetin gaat onderhandelingstafel terwijl hij weet dat Oekraïne op z'n rug ligt omdat het geen wapens meer krijgt?
Heb je enig idee hoeveel landen 'half Europa' omvat? Ik denk niet dat Rusland een bedreiging vormt voor Polen, Duitsland of Frankrijk. Wel heeft Poetin inmiddels laten zien dat buurlanden die geen lid zijn van de NAVO hem moeten vrezen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij hebt het eerder toch echt gehad over dat Rusland meerdere landen zou willen innemen. Dat is ook het constante argument dat sommigen willen aanhalen om maar meer wapens richting Oekraïne te sturen.
Na 2014 heeft Oekraïne een hoop geld gestoken in het versterken van zijn leger, dus ook op eigen houtje had het land de strijd tegen de Russen aardig lang vol kunnen houden. Maar Rusland is nou eenmaal groter en sterker, dat lijkt mij verder geen hogere wiskunde. Zonder onze steun storten de strijdkrachten van Oekraïne naar verloop van tijd in elkaar. Rusland kan deze uitputtingsslag simpelweg langer uithouden.quote:Dat zegt toch genoeg over de daadwerkelijke kracht van Oekraïne. Eigenlijk zou het land en breed verslagen zijn door Rusland, maar omdat het Westen hier een proxy-oorlog van heeft gemaakt kan het nog tegenstand blijven bieden.
Klopt, de Russen hebben de kracht van Oekraïne onderschat en moesten daarom hun doelen bijstellen. Dankzij de inzet van westerse wapens kan Oekraïne met de huidige intensiteit strijd blijven leveren. Als die steun wegvalt, is het een kwestie van tijd voordat de boel in elkaar stort.quote:Dat wilden ze inderdaad doen omdat men de situatie enorm had onderschat. Nadien is dat niet meer in de plannen of eisen naar voren gekomen. Het Westen (en de andere landen) moeten ook meteen onderhandelingen stimuleren als deze concreter worden na verzwakking aan Oekraïense zijde. Wellicht ook met de stok tussen de deur dat als die er niet komen, men weer wapens gaat leveren.
Poetin wil Zelensky en de huidige regering van Oekraïne weg hebben. Denken dat het hem ene flikker kan schelen dat Oekraïne wel of niet kapot wordt geschoten, is stuitend naïef.quote:Ja, eigenlijk wel. Want ook Poetin heeft niets aan een totaal kapot Oekraïne. Reken maar dat die geschrokken zal zijn over de staat van zijn leger, de nadruk binnen Rusland zal echt liggen op alles wat als een vermeende overwinning kan worden gezien als dusdanig presteren en verder de boel intern op orde krijgen.
En toen wilde Poetin niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Alsof er nu ook nog iets te onderhandelen zou zijn over neutraliteit van Oekraïne.. Vóór de invasie had dat wellicht gekund, nu niet meer.
Waarom maken we ons hier dan zo druk om? Als dat gevaar er toch niet is? En als ik het mij goed kan herinneren sloeg je nog niet zo lang geleden andere taal uit, toen waren de Baltische Staten en Polen ook niet veilig volgens jou. Die keutel wordt nu ineens weer ingetrokken zo lijkt het.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel landen 'half Europa' omvat? Ik denk niet dat Rusland een bedreiging vormt voor Polen, Duitsland of Frankrijk. Wel heeft Poetin inmiddels laten zien dat buurlanden die geen lid zijn van de NAVO hem moeten vrezen.
Waarom is Oekraïne überhaupt onze verantwoordelijkheid? Je spreekt telkens over dat land alsof het onze plicht is het te verdedigen. Het is geen EU-land en geen NAVO-land. Gaan we dat ook doen als Rusland bijvoorbeeld Kazachstan of Mongolië binnen zou vallen? Of een veel realistischer voorbeeld wat al eerder is gegeven, als China toch maar eens gaat proberen Taiwan te annexeren?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Na 2014 heeft Oekraïne een hoop geld gestoken in het versterken van zijn leger, dus ook op eigen houtje had het land de strijd tegen de Russen aardig lang vol kunnen houden. Maar Rusland is nou eenmaal groter en sterker, dat lijkt mij verder geen hogere wiskunde. Zonder onze steun storten de strijdkrachten van Oekraïne naar verloop van tijd in elkaar. Rusland kan deze uitputtingsslag simpelweg langer uithouden.
Maar je hebt gelijk, zonder onze steun lag Oekraïne waarschijnlijk al lang op de rug. Dat had de positie van Poetin versterkt en de Russen het zelfvertrouwen gegeven om ook andere buurlanden te bedreigen. Wat er met Oekraïne zelf was gebeurd, is moeilijk te zeggen. We weten inmiddels dat de Russen misdaden hebben gepleegd in bezette gebieden, dus het is een redelijk veilige aanname dat het hel zou zijn geweest voor een hoop inwoners van Oekraïne.
Door wapens te leveren is voorkomen dat Oekraïne is overlopen en het Kremlin weet nu dat oorlog voeren met buurlanden een kostbare aangelegenheid is, omdat het westen niet bang is om zijn steun te geven. Dat is een heel belangrijk signaal richting Poetin, een bullebak die alleen brute kracht verstaat.
[..]
Klopt, de Russen hebben de kracht van Oekraïne onderschat en moesten daarom hun doelen bijstellen. Dankzij de inzet van westerse wapens kan Oekraïne met de huidige intensiteit strijd blijven leveren. Als die steun wegvalt, is het een kwestie van tijd voordat de boel in elkaar stort.
Het probleem met jouw idee is dat Oekraïne geen troeven in handen heeft als het niet kan rekenen op wapenleveranties van het westen. Jouw voorstel voor die 'stok tussen de deur' geeft te weinig houvast en biedt Rusland de mogelijkheid om snel meer terrein te winnen op het moment dat de westerse steun wegvalt. Gaan jojo'en met wapensteun werkt niet en speelt Rusland in de kaart.
Poetin is een haai. Als hij ziet dat steun aan Oekraïne niet langer vanzelfsprekend is, ruikt hij bloed en snapt hij meteen dat Rusland alle troeven in handen heeft. Daar maakt hij gebruik van.
[..]
Poetin wil Zelensky en de huidige regering van Oekraïne weg hebben. Denken dat het hem ene flikker kan schelen dat Oekraïne wel of niet kapot wordt geschoten, is stuitend naïef.
Kortom, door de steun stop te zetten, nemen we Oekraïne alle troeven uit handen. In het beste geval is Poetin bereid tot onderhandelen, maar hij zal hoge eisen stellen, omdat hij weet dat zonder wapensteun, Rusland de bovenliggende partij is. In het ergste geval zal hij voor de bühne aanschuiven bij onderhandelen, om al snel weer de strijd voort te zetten omdat hij weet dat het een kwestie van tijd is voordat Oekraïne verslagen is door uitputtende voorraden.
Je spreekt telkens over dat land alsof het onze plicht is het te verdedigenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom maken we ons hier dan zo druk om? Als dat gevaar er toch niet is? En als ik het mij goed kan herinneren sloeg je nog niet zo lang geleden andere taal uit, toen waren de Baltische Staten en Polen ook niet veilig volgens jou. Die keutel wordt nu ineens weer ingetrokken zo lijkt het.
[..]
Waarom is Oekraïne überhaupt onze verantwoordelijkheid? Je spreekt telkens over dat land alsof het onze plicht is het te verdedigen. Het is geen EU-land en geen NAVO-land. Gaan we dat ook doen als Rusland bijvoorbeeld Kazachstan of Mongolië binnen zou vallen? Of een veel realistischer voorbeeld wat al eerder is gegeven, als China toch maar eens gaat proberen Taiwan te annexeren?
Nu zeg ik ook niet dat Oekraïne compleet aan het lot over moet worden gelaten, maar de insteek lijkt nu te zijn dat we tot in het einde der tijden, Oekraïne gaan voorzien van financiële steun en wapens. Of deze oorlog nog 2 of 20 duurt, maakt niet uit.
Wat is de reden dat je als NAVO bewust buiten je eigen bontgenootschap zou gaan, waarmee je ook nog eens gevaar hebt op escalatie en je daarmee je eigen burgers in concreet gevaar brent, om andere landen de hele tijd te verdedigen?
Is NAVO hier actief bij betrokken dan?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom maken we ons hier dan zo druk om? Als dat gevaar er toch niet is? En als ik het mij goed kan herinneren sloeg je nog niet zo lang geleden andere taal uit, toen waren de Baltische Staten en Polen ook niet veilig volgens jou. Die keutel wordt nu ineens weer ingetrokken zo lijkt het.
[..]
Waarom is Oekraïne überhaupt onze verantwoordelijkheid? Je spreekt telkens over dat land alsof het onze plicht is het te verdedigen. Het is geen EU-land en geen NAVO-land. Gaan we dat ook doen als Rusland bijvoorbeeld Kazachstan of Mongolië binnen zou vallen? Of een veel realistischer voorbeeld wat al eerder is gegeven, als China toch maar eens gaat proberen Taiwan te annexeren?
Nu zeg ik ook niet dat Oekraïne compleet aan het lot over moet worden gelaten, maar de insteek lijkt nu te zijn dat we tot in het einde der tijden, Oekraïne gaan voorzien van financiële steun en wapens. Of deze oorlog nog 2 of 20 duurt, maakt niet uit.
Wat is de reden dat je als NAVO bewust buiten je eigen bontgenootschap zou gaan, waarmee je ook nog eens gevaar hebt op escalatie en je daarmee je eigen burgers in concreet gevaar brent, om andere landen de hele tijd te verdedigen?
Je denkt serieus dat Rusland een van de economisch belangrijke regionen van Oekraiene zelfstandigheid zal geven??quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat hij op manier een bovenliggende hand heeft natuurlijk. Het leger van Rusland is alles behalve indrukwekkend. We hebben ook aan de eerdere eisen kunnen zien dat het Rusland voornamelijk gaat om een neutraliteit van Oekraïne en de Oostelijke regio van het land. Het idee dat Poetin eigenlijk heel Oekraïne wil opslokken en vervolgens nog even half Europa is een een drogredenering die sommigen voor zichzelf hebben gecreëerd om op basis daarvan het uitgangspunt te kunnen verdedigen dat Rusland militair moet worden verslagen (wat nooit gaat lukken).
Rusland zal vooral iets willen kunnen presteren richting de eigen burgers als een zogenaamde 'overwinning'. Neutraliteit Oekraïne en wellicht een deel van de Donbas (dat zou ook een apart land kunnen worden) valt in die categorie.
Natuurlijk, als het als een soort van vazalstaat kan dienen, zeker.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat Rusland een van de economisch belangrijke regionen van Oekraiene zelfstandigheid zal geven??
het laatste land dat ze zelfstandigheid hebben gegeven is nu binnengevallen he..
Alles wat rusland op papier zet of ondertekend is waardeloos, net als hun Roebel.
quote:Estland worstelt met pro-Poetinaanhang in eigen land
In Narva, een stadje in Estland op de grens met Rusland, is het niet mogelijk openlijk tegen Poetin te demonstreren. Hoewel het formeel ook strafbaar is openlijk vóór Poetin te zijn, worden vooral anti-Poetindemonstranten streng aangepakt. Een jonge lerares die afgelopen 9 mei een T-shirt droeg met daarop in het Russisch de tekst 'Poetin is een eikel' werd gevraagd ontslag te nemen.
Hoewel het Estse ministerie van Onderwijs de school in Narva terecht wees en het ontslag wilde tegenhouden, heeft de lerares op verzoek van de schoolleiding voortijdig haar dienstverband beëindigd. "Ik droeg het T-shirt op 9 mei, de dag dat aan de Russische kant van de grens een feesttent was opgebouwd en we met pro-Poetinpropaganda werden gebombardeerd", aldus Alina Vorontsihhina. Na haar actie werd ze bedreigd via sociale media en door ouders op de school waar ze lesgaf.
Volgens burgemeester Katri Raik is ondanks dit incident al veel veranderd in haar stadje: "Twee jaar geleden was het nog absoluut onmogelijk geweest zo'n T-shirt te dragen. Narva opent zich meer en meer", aldus de burgemeester.
Identiteit kapot
Tot de Russische inval in Oekraïne leefden de Russische inwoners van het grensstadje vredig naast elkaar. De meesten wonen al sinds generaties in Narva en, hoewel ze naar de stad kwamen toen Estland nog onderdeel uitmaakte van de Sovjet-Unie, zijn ook na de val van de Muur in 1989 gebleven. "Alle inwoners leken blij dat ze in Estland wonen en niet een paar honderd meter verderop in Rusland", aldus de burgemeester.
In Estland is ruim 22 procent van de bevolking van Russische afkomst. In Narva bijna iedereen. "Na de inval in Oekraïne was in één klap de identiteit van 98 procent van onze inwoners kapot. Tot dan toe waren ze gewoon trots Russisch te zijn. Nu moesten ze ineens kiezen", aldus de burgemeester. En ondanks dat Estland officieel de Russische tv-zenders afsloot en sympathiebetuigingen aan Poetin formeel strafbaar stelde, bleven veel vooral oudere inwoners hem steunen.
Lerares Vorontsihhina kreeg ook steun van ouders die juist tegen het Russische regime zijn, maar de schoolleiding vroeg haar toch om ontslag te nemen. Dat heeft ze gedaan. "Ik voelde me bedreigd, want het is hier erg gepolariseerd. De oorlog heeft veel Russische inwoners emotioneel gemaakt, want de steun aan het regime in Rusland is een deel van hun identiteit."
De burgemeester heeft Alina niet openlijk gesteund, "want ik moet als burgemeester het contact met alle inwoners open houden. Maar het is gelukkig een kwestie van tijd en dan is hier niemand meer voor Poetin."
Oude Sovjettank beklad
Ook de kunstenaar Vovan Kastan werd bestraft omdat hij zich tegen het Russische regime uitte. Hij viel op omdat hij een provocerende tekst kladde op een Sovjet-monument ter nagedachtenis aan de overwinning op nazi-Duitsland en werd meteen gearresteerd.
Het monument, een oude Sovjettank, is een bedevaartsoord voor aanhangers van Poetin in Narva. Hoewel in alle Baltische staten kortgeleden de Sovjet-monumenten zijn weggehaald, loopt de strafzaak tegen Vovan Kastan nog steeds. Hij durft zich niet langer openlijk tegen het regime te uiten omdat hij "zich financieel niet nog meer strafzaken kan permitteren". Intussen leggen Poetinaanhangers nog steeds massaal bloemen en kaarsen op de plek waar de tank stond.
De oorlog in Oekraïne verdeelt Narva dwars door families en vriendenkringen. "Er zijn mensen die me smeken om bij de grootouders de elektriciteit af te sluiten zodat ze niet meer Russische tv via de satelliet kunnen kijken", zegt burgemeester Raik.
De premier van Estland, Kaja Kallas, heeft zich meermaals, ook afgelopen maandag in Nieuwsuur, kritisch uitgelaten over Poetin en de inval in Oekraïne. "We wisten allang dat Rusland gevaarlijk is en we moeten blijven proberen ze duidelijk te maken dat ze niet zomaar buurlanden kunnen binnenvallen." Toch ziet Kallas geen probleem in de verdeeldheid van haar Russische bevolking. "Het staat iedereen vrij te denken wat hij wil."
Denk dat het niet tegen Poetin mogen protesteren in Narva Rusland prima bevalt hoor.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is nu een situatie die Rusland flink had kunnen opstoken als Estland niet bij de NAVO had gezeten.
[..]
Tja, NAVO wordt altijd verweten op agressieve wijze tegen elke afspraak in een groot deel van Oost Europa te hebben ingepikt, maar de realiteit is dat die landen heel goed door hadden dat ze een probleem met Rusland zouden krijgen zodra die was hersteld van de ineenstorting van de Sovjet Unie.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is nu een situatie die Rusland flink had kunnen opstoken als Estland niet bij de NAVO had gezeten.
[..]
Inmiddels is het gebied door Rusland geannexeerd, dus dat punt zijn we voorbij.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Natuurlijk, als het als een soort van vazalstaat kan dienen, zeker.
Als als... gelukkig zit Estland bij de NAVO en durft die laffe despoot in het Kremlin daar niets te doen...quote:Op zondag 2 juli 2023 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan is het geen soevereine staat, als het iets anders wil als Rusland dan valt Rusland gewoon binnen zoals het de afgelopen 30 jaar al doet.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Natuurlijk, als het als een soort van vazalstaat kan dienen, zeker.
quote:Update 168 – IAEA Director General Statement on Situation in Ukraine
International Atomic Energy Agency (IAEA) experts have so far found no visible indications of mines or other explosives currently planted at Ukraine’s Zaporizhzhya Nuclear Power Plant (ZNPP), but they still need additional access to carry out further such checks at the site, Director General Rafael Mariano Grossi said today.
As previously indicated, the IAEA is aware of reports that mines and other explosives have been placed in and around the ZNPP, including mines near the cooling pond.
“We take all such reports very seriously and I have instructed our experts at the site to look into this matter and request the access they need for doing their job. Until now they have not observed any mines or other explosives. Further access will still be needed,” Director General Grossi said.
As Director General Grossi said last week, no mines were observed at the site during his visit to the ZNPP on 15 June, his third in less than ten months. However, the IAEA has been aware of a previous placement of mines outside the plant perimeter, which the Agency has reported about earlier, and also at particular places inside.
https://www.iaea.org/news(...)20Energy%20Agency%20(IAEA,General%20Rafael%20Mariano%20Grossi%20said
Uiteraard is het buiten Rusland vele malen beter. Een dictator als Poetin is geen dictator als ie zn eigen volk niet compleet in de shit laat zitten en vooral zn eigen vriendjes verrijkt.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dan is het geen soevereine staat, als het iets anders wil als Rusland dan valt Rusland gewoon binnen zoals het de afgelopen 30 jaar al doet.
Het volk wat er woont en wat in opstand kwam zijn meerendeels gewoon Russen die de grens over trokken en opgevangen werden in Oekraïne.
Nu claimen ze het stuk land.
Oekraïne doet er goed aan om die lui gewoon over de grens te schoppen.
Als ze rus willen zijn op tyfen naar Rusland het land is groot genoeg.
Veel slimme Russen weten wel beter dat hun land gewoon ontzettend kut is daarom ontvluchten ze het land gewoon en veel er van merken gewoon dat het leven in het westen gewoon vele malen beter is.
En geen fuck geeft om alles wat niet stinkend rijk is.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uiteraard is het buiten Rusland vele malen beter. Een dictator als Poetin is geen dictator als ie zn eigen volk compleet in de shit laat zitten en vooral zn eigen vriendjes verrijkt.
quote:4/7/23 Minister for Temporarily Occupied Territories, Irina Vereshchuk, has urged Ukrainians living near the Russia-occupied Zaporizhzhya Nuclear Power Plant (ZNPP) to evacuate elsewhere, due to the growing threat of a Russian terrorist attack on the facility.
https://english.nv.ua/nat(...)e-news-50336280.html
Vilnius 11/7/2023 komt eraan.quote:22/6/23 Russia has prepared everything for terrorist attack at Zaporizhzhya NPP, warns Zelenskyy
Russia is considering conducting a nuclear attack at the occupied Zaporizhzhya Nuclear Power Plant (ZNPP), President Volodymyr Zelenskyy said on June 22.
https://english.nv.ua/nat(...)enskyy-50333762.html
Waarom zou je in vredesnaam troepen plaatsen op een plek waar je een vuile bom wil laten afgaanquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Vilnius 11/7/2023 komt eraan.
NATO verwacht actie van Oekraine ... offensief ofzo ?
Oekraine heeft troepenmacht verzameld in buurt van ZNPP
Dus als ze een serieuze aanval wagen is dat een ideaal moment om "iets" te laten gebeuren in de kerncentrale, en dan (natuurlijk) zeggen dat Rusland het gedaan heeft ... uit schrik voor de oekrainse aanval, terwijl Rusland nergens problemen ondervindt om het offensief af te slaan.
Total war, here we come
Dit was twee dagen terug op 4chan geplaatstquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Vilnius 11/7/2023 komt eraan.
NATO verwacht actie van Oekraine ... offensief ofzo ?
Oekraine heeft troepenmacht verzameld in buurt van ZNPP
Dus als ze een serieuze aanval wagen is dat een ideaal moment om "iets" te laten gebeuren in de kerncentrale, en dan (natuurlijk) zeggen dat Rusland het gedaan heeft ... uit schrik voor de oekrainse aanval, terwijl Rusland nergens problemen ondervindt om het offensief af te slaan.
Total war, here we come
Topargument om aan te tonen dat de russen totaal geen intentie hebben om iets aan de ZNPP te doen, zoals Oekraine krampachtig probeert te pushen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam troepen plaatsen op een plek waar je een vuile bom wil laten afgaan
Dit is echt mentale gymnastiek op olympisch niveau hoor. Je werkt met allerlei bochten naar jouw uitkomst toe. Namelijk dat het nooit Rusland is en dat Oekraïne nato er bij wil betrekkenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Topargument om aan te tonen dat de russen totaal geen intentie hebben om iets aan de ZNPP te doen, zoals Oekraine krampachtig probeert te pushen.
![]()
Zelensky wil kost wat kost NATO troepen in Oekraine krijgen.
En nu is het zelfs de VS, met als bron een USMC "Infantry vet" hint: niemand in of ex usmc noemt zichzelf zo, laat staan dat hij of zij later in "espionage" gaat werken en dat vervolgens op internet gooit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit was twee dagen terug op 4chan geplaatst
[ twitter ]
Beetje pot verwijt de ketel.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is echt mentale gymnastiek op olympisch niveau hoor. Je werkt met allerlei bochten naar jouw uitkomst toe. Namelijk dat het nooit Rusland is en dat Oekraïne nato er bij wil betrekken
Bullshit. Ik verander net zo goed van standpunt als dat van mij onderbouwd weerlegd kan worden. Dat kan ik van jou niet zeggen want je bent letterlijk om de oren geslagen met papers, tweets, filmpjes, artikelen die wat je zei onderuit haalden en je blijft het maar herhalen. Dan kan ik alleen maar concluderen dat je dus naar een uitkomst naar wens redeneert ipv dat je de conclusie laat afhangen van de feiten die je gepresenteerd worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Beetje pot verwijt de ketel.
Iedereen is ondertussen al gebrainwashed dat Rusland iets met de kerncentrale van plan is. De schuldige staat al vast, al waren het de marsmannetjes die het doen.
Terwijl de russen totaal geen nood hebben om een terroristische actie te ondernemen in de ZNPP, ze hebben de kerncentrale volledig in handen en uitermate goed verdedigd.
Tsss en weer direct zo agressiefquote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bullshit. Ik verander net zo goed van standpunt als dat van mij onderbouwd weerlegd kan worden. Dat kan ik van jou niet zeggen want je bent letterlijk om de oren geslagen met papers, tweets, filmpjes, artikelen die wat je zei onderuit haalden en je blijft het maar herhalen. Dan kan ik alleen maar concluderen dat je dus naar een uitkomst naar wens redeneert ipv dat je de conclusie laat afhangen van de feiten die je gepresenteerd worden.
En geen nood? Ze hebben er alle baat bij, het valt exact in hun m.o. Al is het maar een false flag want er zijn genoeg mensen die net als jij nog Oekraïne de schuld zouden geven als ze hun kleine teen tegen de deur stoten. Maar dat is je al vaker uitgelegd en je dreunt elke keer weer hetzelfde riedeltje op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |