abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:31:08 #201
3542 Gia
User under construction
pi_209967984
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Alleen maar vandalisme? Of ligt hier de vernielzucht dieper en is dit een poging om iemand vooral emotioneel te raken?
Wat interesseert mij het waarom iemand een graf vernielt. Het is vandalisme, niet jouw graf, dus mag niet.
Een koran die je zelf aanschaft, voor betaalt, is van jou. Daar mag je mee doen, wat je zelf wilt.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:34:07 #202
3542 Gia
User under construction
pi_209968036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies het probleem met vrijheid van meningsuiting. Dit is een groot goed, tot iemand er daadwerkelijk gebruik van maakt. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
Vrijheid van meningsuiting houdt dan ook niet in dat alles wat jij wilt, ook gebeurt. Vrijheid van meningsuiting houdt gewoon in dat je van alles mag willen, je hebt de vrijheid om te zeggen dat je iets graag wilt, maar dat wil niet zeggen dat je ook je zin krijgt.

Ook vrijheid van godsdienst, betekent niet dat je geloofsregels boven andere al geldende regels gaan. Het betekent alleen dat je niet vervolgd wordt vanwege je godsdienst. Je mag elke godsdienst aanhangen, maar het belijden ervan dient te gebeuren binnen de grenzen van de gelden wetten, normen en regels.
pi_209968098
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat interesseert mij het waarom iemand een graf vernielt. Het is vandalisme, niet jouw graf, dus mag niet.
Een koran die je zelf aanschaft, voor betaalt, is van jou. Daar mag je mee doen, wat je zelf wilt.
Sorry, maar dit is me te makkelijk. En dan heb ik niet eens over dat laffe wegduiken vwb grafschennis.
Waarom zou je dan een koran die je zelf gekocht hebt in brand steken? Voor een moskee notabene.
Waarom geen schoolagenda of de laatste harry potter of dan brown? Of je eigen geld, bijv een biljet van 50 euro?
Waarom juist een koran?
pi_209968148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting houdt dan ook niet in dat alles wat jij wilt, ook gebeurt. Vrijheid van meningsuiting houdt gewoon in dat je van alles mag willen, je hebt de vrijheid om te zeggen dat je iets graag wilt, maar dat wil niet zeggen dat je ook je zin krijgt.

Ook vrijheid van godsdienst, betekent niet dat je geloofsregels boven andere al geldende regels gaan. Het betekent alleen dat je niet vervolgd wordt vanwege je godsdienst. Je mag elke godsdienst aanhangen, maar het belijden ervan dient te gebeuren binnen de grenzen van de gelden wetten, normen en regels.
Dat doen ze toch ook? Een moslim die weigert een vrouw de hand te schudden maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting dat in dit geval gekoppeld zit aan de vrijheid van godsdienst.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:24:23 #205
3542 Gia
User under construction
pi_209968804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Sorry, maar dit is me te makkelijk. En dan heb ik niet eens over dat laffe wegduiken vwb grafschennis.
Waarom zou je dan een koran die je zelf gekocht hebt in brand steken? Voor een moskee notabene.
Waarom geen schoolagenda of de laatste harry potter of dan brown? Of je eigen geld, bijv een biljet van 50 euro?
Waarom juist een koran?
Zelfde als met de grafschenners: waarom iemand dat doet boeit me niet. Dit mag gewoon wel. Ongeacht de reden. Het is hun eigen eigendom. Zolang je het maar op een veilige manier doet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:25:09 #206
3542 Gia
User under construction
pi_209968819
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat doen ze toch ook? Een moslim die weigert een vrouw de hand te schudden maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting dat in dit geval gekoppeld zit aan de vrijheid van godsdienst.
En als die vrouwelijke personeelsfunctionaris jou daardoor niet in dienst neemt, is dat ook haar goed recht.
pi_209968827
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Zelfde als met de grafschenners: waarom iemand dat doet boeit me niet. Dit mag gewoon wel. Ongeacht de reden. Het is hun eigen eigendom. Zolang je het maar op een veilige manier doet.
Wat een slap gelul zeg. Het boeit je voor geen meter maar het moet wel mogen.
Ga aub je teennagels lakken, dan doe je tenminste iets nuttigs.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:26:06 #208
3542 Gia
User under construction
pi_209968828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:19 schreef Gonz123 het volgende:
BREAKING NEWS, IRAKESE MEDIA, AL JAZEERA, ETC.

Irak verbreekt diplomatieke banden met Zweden en trapt de Zweedse ambassadeur uit Irak, haalt Irakese ambassadeur weg uit Zweden, Irak zegt tegen Zweeds bedrijf Ericsson dat ze hun werk in Irak moeten stilleggen
Grote mond tegen een niet-NATOland. Nu durven ze nog wel!
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:28:44 #209
3542 Gia
User under construction
pi_209968859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een slap gelul zeg. Het boeit je voor geen meter maar het moet wel mogen.
Ga aub je teennagels lakken, dan doe je tenminste iets nuttigs.
Ik zeg nergens dat het moet mogen, het mag gewoon. Wij gaan vanavond bbq-en. Als ik nu een koran ga kopen en daar mijn firestarter mee vul, moet ik dat helemaal zelf weten.

Als ik het film en dat filmpje op youtube zet, met een zooi racistische teksten, dan ben je bewust mensen aan het beledigen. Dat is groepsbelediging en daar kun je voor aangeklaagd worden. Dus, dat kun je beter niet doen.
pi_209968860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:25 schreef Gia het volgende:

[..]
En als die vrouwelijke personeelsfunctionaris jou daardoor niet in dienst neemt, is dat ook haar goed recht.
Zeker, maar dat is dan wel discriminatie. Want als een joodse sollicitant hetzelfde zou doen, werd daar dus niet moeilijk over gedaan.
pi_209968872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:22 schreef Tengano het volgende:
Trouwens als ze in Zweden geen moslims hadden, had niemand daar ooit op het idee gekomen om een koran te verbranden. Het is met name omdat men nu mider prettige ervaringen heeft dat men tot dit soort protestacties komt.
Je weet dat de aanstichter zelf een dubieuze Irakees is toch?
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:32:33 #212
3542 Gia
User under construction
pi_209968893
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zeker, maar dat is dan wel discriminatie. Want als een joodse sollicitant hetzelfde zou doen, werd daar dus niet moeilijk over gedaan.
Ik ben nog nooit een Joodse man tegen gekomen die mij geen hand wilde geven.
Overigens, heb ik daar zelf geen moeite mee als een moslim man mij geen hand wil geven. Moet hij weten. Ik respecteer dat. Als hij ook maar accepteert dat westerse dames 's zomers wat schaarser gekleed gaan, en daar respect voor heeft. Respect moet van 2 kanten komen.

Maar dat ontbreekt nogal eens.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:34:25 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209968913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
Je weet dat de aanstichter zelf een dubieuze Irakees is toch?
Die Irakees zou hier in Nederland toch geen ruimte krijgen om zoiets te doen. En het gaat er toch helemaal niet om wie het gedaan heeft, maar welk land er toestemming heeft gegeven.

Je kunt immers onmogelijk iedereen in de wereld controleren of er geen boeken worden verbrand. Maar hier ging het juist om een officiele vergunning voor zo'n daad. Een daad dus, waar Zweden (imo) dan ook medeplichtig aan is, of misschien zelf nog wel hoofdverantwoordelijke is.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:37:01 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209968952
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies het probleem met vrijheid van meningsuiting. Dit is een groot goed, tot iemand er daadwerkelijk gebruik van maakt. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
Er is een verschil tussen je mening uiten en eisen stellen, laat staan eisen stellen naar anderen toe op grond van jouw geloof. Ik heb de indruk dat jij nu van alles onder de noemer "vrijheid van meningsuiting" wilt gooien, zoals bijvoorbeeld grafschennis.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:41:44 #215
3542 Gia
User under construction
pi_209969008
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen je mening uiten en eisen stellen, laat staan eisen stellen naar anderen toe op grond van jouw geloof. Ik heb de indruk dat jij nu van alles onder de noemer "vrijheid van meningsuiting" wilt gooien, zoals bijvoorbeeld grafschennis.
Doen mensen met een zeker geloof ook op het punt van vrijheid van religie. Ze menen dat hun geloofsregeltjes dan enige (grond)wetsgeldigheid hebben of zo.
pi_209969028
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het moet mogen, het mag gewoon. Wij gaan vanavond bbq-en. Als ik nu een koran ga kopen en daar mijn firestarter mee vul, moet ik dat helemaal zelf weten.

Als ik het film en dat filmpje op youtube zet, met een zooi racistische teksten, dan ben je bewust mensen aan het beledigen. Dat is groepsbelediging en daar kun je voor aangeklaagd worden. Dus, dat kun je beter niet doen.
En als een koran bewust en opzettelijk in brand wordt gestoken voor een moskee dan is pure provocatie. En niks anders. En dan moet je niet weer gaan emmeren over dat je dat boek zelf gekocht en betaald hebt en dat dit boek jouw eigendom is. Zijn allemaal slappe dooddoeners. Rotzooi uitlokken, nou proficiat, het is gelukt.
Irak over de rooie. Wie zag dat nou toch aankomen?
pi_209969054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit een Joodse man tegen gekomen die mij geen hand wilde geven.
Overigens, heb ik daar zelf geen moeite mee als een moslim man mij geen hand wil geven. Moet hij weten. Ik respecteer dat. Als hij ook maar accepteert dat westerse dames 's zomers wat schaarser gekleed gaan, en daar respect voor heeft. Respect moet van 2 kanten komen.

Maar dat ontbreekt nogal eens.
Ik wel. Ik respecteer dat ook. Het moet inderdaad van twee kanten komen.
Als wij niet willen dat onze westerse schaars geklede dametjes voor hoer worden uitgemaakt, moeten wij ook ophouden met moslims uitmaken voor geitenneuker.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:48:59 #218
3542 Gia
User under construction
pi_209969091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En als een koran bewust en opzettelijk in brand wordt gestoken voor een moskee dan is pure provocatie. En niks anders. En dan moet je niet weer gaan emmeren over dat je dat boek zelf gekocht en betaald hebt en dat dit boek jouw eigendom is. Zijn allemaal slappe dooddoeners. Rotzooi uitlokken, nou proficiat, het is gelukt.
Irak over de rooie. Wie zag dat nou toch aankomen?
Is m.i. groepsbelediging. Ik raad die moskeegangers aan deze man aan te klagen. Dat een rechter zegt dat je een Koran aan mag steken, betekent nog niet dat je dat ongestraft mag doen op een manier waarmee je er een hele groep mensen mee beledigt.
Dus, die man mag zijn demonstratie houden, is zijn recht.
De beledigde moslims mogen een aanklacht indienen tegen die man, is hun recht.

Wat niet mag is gaan rellen, auto's in de fik steken of die man mishandelen. Dat mag niet.
pi_209969121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Is m.i. groepsbelediging. Ik raad die moskeegangers aan deze man aan te klagen. Dat een rechter zegt dat je een Koran aan mag steken, betekent nog niet dat je dat ongestraft mag doen op een manier waarmee je er een hele groep mensen mee beledigt.

Wat niet mag is gaan rellen, auto's in de fik steken of die man mishandelen. Dat mag niet.
De desbetreffende moskeegangers hebben niet gereld of wat dan ook. Dus ik weet niet wat je aan het huilen bent. Dat ze in Irak losgaan heeft weinig te maken met de moslims in Zweden die de verbranding hebben aanschouwd en verder hebben geprotesteerd op een valide manier.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:52:26 #220
3542 Gia
User under construction
pi_209969135
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De desbetreffende moskeegangers hebben niet gereld of wat dan ook. Dus ik weet niet wat je aan het huilen bent. Dat ze in Irak losgaan heeft weinig te maken met de moslims in Zweden die de verbranding hebben aanschouwd en verder hebben geprotesteerd op een valide manier.
Dat zeg ik toch ook niet. Leer lezen!
pi_209969137
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee juist niet. Ik vind beide heel fout. Ik nam dit als voorbeeld omdat ik dacht dat grafschennis gevoeliger ligt dan het normale vandalisme.
Het doet veel mensen oprecht pijn en verdriet. Dat gevoel is vergelijkbaar met de emoties van moslims die geconfronteerd worden in hun tweede land met autochtonen die zich zo opstellen naar hun buren.
pi_209969200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat mag zeker niet. Maar dat is wel steeds opnieuw het gevolg van zo'n demonstratie.
En dan die argumenten. Het is maar een sprookjesboek. Het zijn slechts wat papiertjes met wat letters. Enz.
Is dit de manier waarop het ontwikkelde en beschaafde westen een dialoog wil aangaan? Polarisatie door provocatie?
De moslims moeten dit zelf doen. Het met harde hand door hun strot douwen gaat niet werken. Wekt alleen maar meer weerstand op.
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:16:50 #223
3542 Gia
User under construction
pi_209969385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat mag zeker niet. Maar dat is wel steeds opnieuw het gevolg van zo'n demonstratie.
En dan die argumenten. Het is maar een sprookjesboek. Het zijn slechts wat papiertjes met wat letters. Enz.
Is dit de manier waarop het ontwikkelde en beschaafde westen een dialoog wil aangaan? Polarisatie door provocatie?
De moslims moeten dit zelf doen. Het met harde hand door hun strot douwen gaat niet werken. Wekt alleen maar meer weerstand op.
Waarom doen moslima's zo moeilijk over het niet mogen dragen van een hoofddoekje ergens? Het is maar een lapje stof. Op de een of andere manier halen ze uit hun sprookjesboek dat het verplicht is dat te dragen en dus rammen ze ons dat door de strot. Terwijl het er echt niet letterlijk in staat. En als je zegt dat het vrouwonvriendelijk is en onderdrukkend, dan is het ineens vrijwillig. En als je zegt dat als het vrijwillig is, het ook wel af kan, waar dat wenselijk is, dan is het ineens weer verplicht en 'vrijheid van religie!!'.

Dat is waarom mensen een hekel hebben aan dat wetboek van moslims, want iets anders is het niet. Er staat letterlijk voor elke dagelijkse beslommering in hoe mensen daarmee moeten omgaan, alsof ze niet voor zichzelf kunnen denken.

Kijk, dat er in een land wetten moeten zijn, om zaken in goede banen te leiden, daar ontkom je niet aan. Maar opgelegde leefregels, zoals 'hoe te handelen als je ongesteld bent', moet dat in een 'wetboek' staan? Kan dat niet van moeder op dochter worden doorgegeven? Het is absurd!
pi_209969598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom doen moslima's zo moeilijk over het niet mogen dragen van een hoofddoekje ergens? Het is maar een lapje stof. Op de een of andere manier halen ze uit hun sprookjesboek dat het verplicht is dat te dragen en dus rammen ze ons dat door de strot. Terwijl het er echt niet letterlijk in staat. En als je zegt dat het vrouwonvriendelijk is en onderdrukkend, dan is het ineens vrijwillig. En als je zegt dat als het vrijwillig is, het ook wel af kan, waar dat wenselijk is, dan is het ineens weer verplicht en 'vrijheid van religie!!'.

Dat is waarom mensen een hekel hebben aan dat wetboek van moslims, want iets anders is het niet. Er staat letterlijk voor elke dagelijkse beslommering in hoe mensen daarmee moeten omgaan, alsof ze niet voor zichzelf kunnen denken.

Kijk, dat er in een land wetten moeten zijn, om zaken in goede banen te leiden, daar ontkom je niet aan. Maar opgelegde leefregels, zoals 'hoe te handelen als je ongesteld bent', moet dat in een 'wetboek' staan? Kan dat niet van moeder op dochter worden doorgegeven? Het is absurd!
Ik ben in 1946 geboren en zolang ik me kan herinneren waren er vrouwen met hoofddoekjes. En dan heb ik het niet over mijn eigen moeder of onze buurvrouw maar over de vrouwen van gastarbeiders.
Destijds maakte niemand daar een probleem van, nu wel.
De rest van je betoog is puur gebazel want met (dit soort logica) gaat niemand het winnen. Integendeel.
Jij gaat dwars liggen. Gevolg: de ander gaat ook dwars liggen.
Waarom doen westerlingen zo moeilijk over een lapje stof? Ik zie dat het aantal mannelijke moslims dat zich in het uniform van hun religie (lange jurk djelaba of hoe dat dan ook heet, lange baard) hult ook dagelijks toenemen. Daar hoor ik nooit commentaar of kritiek over. Waarom niet?
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:52:09 #225
3542 Gia
User under construction
pi_209969731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben in 1946 geboren en zolang ik me kan herinneren waren er vrouwen met hoofddoekjes. En dan heb ik het niet over mijn eigen moeder of onze buurvrouw maar over de vrouwen van gastarbeiders.
De rest van je betoog is puur gebazel want met (dit soort logica) gaat niemand het winnen. Integendeel.
Waarom doen westerlingen zo moeilijk over een lapje stof? Ik zie dat het aantal mannelijke moslims dat zich in het uniform van hun religie (lange jurk djelaba of hoe dat dan ook heet, lange baard) hult ook dagelijks toenemen. Daar hoor ik nooit commentaar of kritiek over. Waarom niet?
Vrees niet, dat gaat ook nog wel komen. Zodra een politie-agent daar in wil rondlopen. Of agenten met tulband.
Hoe meer geeist gaat worden, hoe meer regels er komen om het te onderdrukken. Kun jij het wel omdraaien, maar wacht maar af.
Het gaat om het ondermijnen van onze, westerse manier van leven. Dat begint klein, met een hoofddoekje ophouden waar het niet mag, weigeren een hand te geven, waar dat vanuit de functie gezien wel wenselijk is, halalvlees in de supermarkt in een apart schap, maar het gaat langzaamaan steeds verder. Op universiteiten een gebedsruimte eisen, hoofddoekje willen dragen als agente of officier van justitie. De vraag is: Waar gaat dat eindigen? Hoe stop je dit? Simpel, door er niet aan toe te geven.

Gelovigen zijn net kleine kinderen, je geeft ze een vinger, maar ze pakken de hele hand.

Hopelijk komt er hier een rechtse regering die paal en perk gaat stellen aan alle geloofsonzin. Geloven doe je maar thuis of in je gebedshuis. Je geloof geeft je nergens recht op, wat anderen niet ook hebben, wettelijk gezien.
En ook op de instroom van nog meer mensen die niet kunnen leven met de westerse normen en waarden en deze het liefst willen veranderen. Er zeker geen respect voor hebben.

Waarom zouden wij dan respect moeten hebben voor hen?
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:54:08 #226
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_209969760
Ja en? Waarom zou de Islam meer bescherming verdienen dan welke willekeurige kut godsdienst?

Was ook geen enkel probleem, en wat boeit het, alsof er iets zinnigs staat in die deerniswekkende indoctrinerende infantiele kutproza
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:54:58 #227
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_209969779
Flikker toch op met je kutprofeet
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:01:17 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209969869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Eigenlijk is het irrelevant of hoofddoeken of djellaba's een plicht zijn of wat, waar het hier om gaat is of het moet mogen om korans te verbranden. Dat mag dus. Het is niet aardig en je kunt een behoorlijke discussie krijgen over waarom dit zou moeten, maar het mag gewoon. Je kunt beredeneren dat het punt dat het heilige boek voor de één niet heilig hoeft te zijn voor een ander gemaakt moet worden. De reactie op zo'n gebeurtenis maakt het punt dan eigenlijk.

Wat ik vaak van moslims zelf hoor is dat ze dat punt er helemaal niet in zien, maar dat ze dit en bijvoorbeeld het afbeelden van Mohammed niet zien als een begin van een discussie maar als simpelweg narren en naar doen om het narren en naar doen. Ik denk ook dat ze daar vaak gelijk in hebben. Die lul van Pegida is daar een typisch voorbeeld van.

Het werd in dit topic pas interessant toen bleek dat het een Irakees was dit keer en niet een zogenaamd niet racistische boerenlul. Eerder had je een filmpje van een Iraanse asielzoeker die een Koran bespuugde en er pagina's uit scheurde. Die probeerde het punt te maken dat hij door zijn afvalligheid gevaar liep in zijn thuisland maar niet geloofd werd door de Zweedse IND en dreigde uitgezet te worden.

Dan komen we dus bij het kernpunt: er zijn dus landen en gemeenschappen waarin het niet accepteren van de koran als een heilig boek levensgevaarlijk is. De vrijheid om ervoor te kiezen om zich niet (langer) te conformeren aan de regels van een godsdienst, in dit geval islam, is iets dat keihard gegarandeerd moet kunnen worden en dat gaat niet als we gaan marchanderen in ons land over of een boek wel of niet in brand gestoken mag worden omdat dat gevoelig ligt in de islamitische gemeenschappen. Dat is het hele punt: dat ze met die gevoeligheid leren omgaan.

Het punt zou niet nodig zijn als het punt zonder heisa gemaakt kon worden.
pi_209970079
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eigenlijk is het irrelevant of hoofddoeken of djellaba's een plicht zijn of wat, waar het hier om gaat is of het moet mogen om korans te verbranden. Dat mag dus. Het is niet aardig en je kunt een behoorlijke discussie krijgen over waarom dit zou moeten, maar het mag gewoon. Je kunt beredeneren dat het punt dat het heilige boek voor de één niet heilig hoeft te zijn voor een ander gemaakt moet worden. De reactie op zo'n gebeurtenis maakt het punt dan eigenlijk.

Wat ik vaak van moslims zelf hoor is dat ze dat punt er helemaal niet in zien, maar dat ze dit en bijvoorbeeld het afbeelden van Mohammed niet zien als een begin van een discussie maar als simpelweg narren en naar doen om het narren en naar doen. Ik denk ook dat ze daar vaak gelijk in hebben. Die lul van Pegida is daar een typisch voorbeeld van.

Het werd in dit topic pas interessant toen bleek dat het een Irakees was dit keer en niet een zogenaamd niet racistische boerenlul. Eerder had je een filmpje van een Iraanse asielzoeker die een Koran bespuugde en er pagina's uit scheurde. Die probeerde het punt te maken dat hij door zijn afvalligheid gevaar liep in zijn thuisland maar niet geloofd werd door de Zweedse IND en dreigde uitgezet te worden.

Dan komen we dus bij het kernpunt: er zijn dus landen en gemeenschappen waarin het niet accepteren van de koran als een heilig boek levensgevaarlijk is. De vrijheid om ervoor te kiezen om zich niet (langer) te conformeren aan de regels van een godsdienst, in dit geval islam, is iets dat keihard gegarandeerd moet kunnen worden en dat gaat niet als we gaan marchanderen in ons land over of een boek wel of niet in brand gestoken mag worden omdat dat gevoelig ligt in de islamitische gemeenschappen. Dat is het hele punt: dat ze met die gevoeligheid leren omgaan.

Het punt zou niet nodig zijn als het punt zonder heisa gemaakt kon worden.
Je kan zo alleen maar redeneren als je jarenlang zelf hebt genoten van welvaart, veiligheid, zorg, gelijkheid. Het is dan ook niet geheel vreemd dat juist in de rijkere welvarende (religieuze) gemeenschappe of landen men niet (gewelddadig) protesteert tegen dit gebeurden.

Hetgeen je stelt staat bovendien compleet los van religie. Probeer maar eens je mening te uiten in Myanmar, China, of Noord-Korea. Of wat dichter bij huis, Rusland. De vrijheid om ervoor te kiezen je niet te conformeren aan een politieke religieuze (of door wat dan ook ingegeven) gedachtegoed is schaars. Die heerst wereldwijd alleen in het Westen (en bij lange na niet in heel Europa, zie genoeg voorbeelden in Polen, Hongarije waar dat niet of uiterst beperkt mogelijk is).

Je gaat die landen, of gemeenschappen, niet veranderen door hun kernwaarden de grond in te trappen. Nooit. Laat staan dat je dan denkt dat je een punt maakt. Want dat doe je niet. Dat punt komt niet aan, zeker niet op deze manier. Hun hele hebben en houden verbrand je feitelijk voor hun ogen.

Ja, je mag boeken verbranden in Zweden - en dus ook de Koran.

Doe je het echter voor de moskee, op een belangrijke religieuze feestdag - dan doe je het echt niet om 'een punt' te maken. Dan heb je duidelijk hele andere intenties.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2023 16:26:07 ]
pi_209970157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:52 schreef Gia het volgende:

Het gaat om het ondermijnen van onze, westerse manier van leven. Dat begint klein, met een hoofddoekje ophouden waar het niet mag, weigeren een hand te geven, waar dat vanuit de functie gezien wel wenselijk is, halalvlees in de supermarkt in een apart schap, maar het gaat langzaamaan steeds verder. Op universiteiten een gebedsruimte eisen, hoofddoekje willen dragen als agente of officier van justitie. De vraag is: Waar gaat dat eindigen? Hoe stop je dit? Simpel, door er niet aan toe te geven.
Hoofddoekjes vallen onder godsdienstvrijheid. Verbied je hoofddoekjes, dan moet je ook christelijke en joodse symboliek verbieden. Nog niet zo lang geleden was er bijna een wet doorgekomen die ritueel slachten zou gaan verbieden. Toen de joodse gemeenschap daar tegen protesteerde werd deze wet van tafel geveegd.
Iets wat wenselijk is, is dus niet verplicht. Japanners geven ook geen hand, maar maken een buiging. En wij buigen netjes mee.
Halalvlees in supermarkten is gewoon een commerciele zet van deze branche. Heeft niks met islamisering te maken.
Nog niet zo lang geleden stond op dit forum notabene een berichtje over politie en hoofddoekjes. Hoofddoeken worden niet toegestaan.
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:38:50 #231
3542 Gia
User under construction
pi_209970266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoofddoekjes vallen onder godsdienstvrijheid. Verbied je hoofddoekjes, dan moet je ook christelijke en joodse symboliek verbieden. Nog niet zo lang geleden was er bijna een wet doorgekomen die ritueel slachten zou gaan verbieden. Toen de joodse gemeenschap daar tegen protesteerde werd deze wet van tafel geveegd.
Iets wat wenselijk is, is dus niet verplicht. Japanners geven ook geen hand, maar maken een buiging. En wij buigen netjes mee.
Halalvlees in supermarkten is gewoon een commerciele zet van deze branche. Heeft niks met islamisering te maken.
Nog niet zo lang geleden stond op dit forum notabene een berichtje over politie en hoofddoekjes. Hoofddoeken worden niet toegestaan.

Gebeurt dus ook:
https://nos.nl/artikel/24(...)-hoofddoek-of-keppel

quote:
Politieagenten in uniform mogen definitief geen hoofddoekjes, kruisjes of keppeltjes meer dragen. Minister Dilan Yesilgöz laat de kledingvoorschriften aanpassen en maakt daarmee een einde aan een lange discussie.
Halal slachten gaat ook nog wel verboden worden. Niet per se onder die noemer, maar al het onverdoofd slachten.
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:41:49 #232
3542 Gia
User under construction
pi_209970290
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja en? Waarom zou de Islam meer bescherming verdienen dan welke willekeurige kut godsdienst?

Was ook geen enkel probleem, en wat boeit het, alsof er iets zinnigs staat in die deerniswekkende indoctrinerende infantiele kutproza
Niks inderdaad. Hoe vaak je je maandverband moet verschonen. Dat je rundvlees niet mag aanraken als je ongesteld bent en meer van die zaken die je heus zelf al wel weet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:43:18 #233
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_209970305
Halal slachten en openlijke misogynie moet gewoon inderdaad verboden worden en terecht. geen boek verdient extra bescherming, geen ideologie verdient extra bescherming. Als je de discussie niet aankunt omdat je "voelt" dat je gelijk hebt en daarom extra bescherming tegen belediging verwacht moet je niet hier gaan wonen. Jezus is kut, mohammed is kut, boedha is kut en Shiva ook.

Het heeft lang genoeg geduurd, filmproducenten die openlijk overhoop gestoken worden door compleet gestoorde waanzinnige religie gekkie, we moeten het gewoon niet willen, religie is als porno, hou het lekker voor je, volidioot, met je baard.
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:59:16 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209970477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je kan zo alleen maar redeneren als je jarenlang zelf hebt genoten van welvaart, veiligheid, zorg, gelijkheid. Het is dan ook niet geheel vreemd dat juist in de rijkere welvarende (religieuze) gemeenschappe of landen men niet (gewelddadig) protesteert tegen dit gebeurden.
Ik vind het juist bijzonder opvallend dat het hier (soms) uitloopt op enorme rellen door mensen die hier toch al echt generaties lang genieten van de dingen die jij aanhaalt.
quote:
Hetgeen je stelt staat bovendien compleet los van religie. Probeer maar eens je mening te uiten in Myanmar, China, of Noord-Korea. Of wat dichter bij huis, Rusland. De vrijheid om ervoor te kiezen je niet te conformeren aan een politieke religieuze (of door wat dan ook ingegeven) gedachtegoed is schaars. Die heerst wereldwijd alleen in het Westen (en bij lange na niet in heel Europa, zie genoeg voorbeelden in Polen, Hongarije waar dat niet of uiterst beperkt mogelijk is).
Dat het ook op andere gronden gebeurt, wil niet zeggen dat het compleet los staat van religie.
quote:
Je gaat die landen, of gemeenschappen, niet veranderen door hun kernwaarden de grond in te trappen. Nooit. Laat staan dat je dan denkt dat je een punt maakt. Want dat doe je niet. Dat punt komt niet aan, zeker niet op deze manier.
Nou, het punt wordt wel degelijk gemaakt want we hebben het erover. Dat het niet aankomt lijkt me evident gezien de reactie erop.
quote:
Hun hele hebben en houden verbrand je feitelijk voor hun ogen.
En dan nog heb je geen recht om niet beledigd te worden hè. Hun hele hebben en houden is ook een gevoelsmatig waardeoordeel want ik zie geen kinderen, huizen of auto's in die vlammen.
quote:

Doe je het echter voor de moskee, op een belangrijke religieuze feestdag - dan doe je het echt niet om 'een punt' te maken. Dan heb je duidelijk hele andere intenties.
Dat lijkt mij ook ja in veel gevallen maar dan kom je toch weer terecht in een schemerzône als het -oeps- geen verkapte neonazi blijkt te zijn maar een Irakees o.i.d. die uit ervaring met het hardhandig opleggen en afdwingen van waarden een statement wil maken.

Net zomin als het boek heilig is, is die feestdag van waarde voor buitenstaanders (afgezien van het handvat die hij biedt om de actie extra naar en hard te maken).
  donderdag 20 juli 2023 @ 18:59:33 #235
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209972358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
In Zweden wonen ontzettend veel Syriërs en Irakezen.

Beide volgens mij 200.000 , dus bijna een half miljoen bij elkaar op een bevolking van ruim 10 miljoen inwoners.
  donderdag 20 juli 2023 @ 19:00:40 #236
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209972373
Valt het jullie trouwens ook op dat je steeds meer vrouwen ziet in een geheel zwarte burqa / niqab , met alleen de ogen zichtbaar?

Zag het vroeger misschien 1 keer per 6 maanden, maar nu wel elke maand een paar.

Zouden dit Marokkanen zijn, of asielzoekers?
pi_209973366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:00 schreef BMW1993 het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat je steeds meer vrouwen ziet in een geheel zwarte burqa / niqab , met alleen de ogen zichtbaar?

Zag het vroeger misschien 1 keer per 6 maanden, maar nu wel elke maand een paar.

Zouden dit Marokkanen zijn, of asielzoekers?
spoken
https://www.dumpert.nl/item/100051706_0bce7e88

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 18:59 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
In Zweden wonen ontzettend veel Syriërs en Irakezen.

Beide volgens mij 200.000 , dus bijna een half miljoen bij elkaar op een bevolking van ruim 10 miljoen inwoners.
"er is geen sprake van geforceerde volksverplaatsing"
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209973423
quote:

[..]

Je gaat die landen, of gemeenschappen, niet veranderen door hun kernwaarden de grond in te trappen. Nooit. Laat staan dat je dan denkt dat je een punt maakt. Want dat doe je niet. Dat punt komt niet aan, zeker niet op deze manier. Hun hele hebben en houden verbrand je feitelijk voor hun ogen.

Kan mij niet schelen wat zijn intenties zijn. Echt de enige personen die hier fout bezig zijn geweest zijn die primitieve relschoppers en bedreigers en al die nuttige idioten die net doen alsof het maar normaal is dat een enorme groep mensen alle zelfcontrole verliest als iemand wat doet waar ze net zo makkelijk de schouders voor hadden kunnen ophalen.

Ik ken de verbrander niet, maar als zijn punt was om nogmaals te bewijzen aan zijn nieuwe landgenoten dat ze moeten oppassen voor de religie van de vrede, dan is dat gelukt.
pi_209974948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Gebeurt dus ook:
https://nos.nl/artikel/24(...)-hoofddoek-of-keppel
[..]
Halal slachten gaat ook nog wel verboden worden. Niet per se onder die noemer, maar al het onverdoofd slachten.
Vind je echt dat wij recht van spreken hebben als het gaat over slachtdieren? We hebben meer dan genoeg misstanden in onze eigen bio-industrie. En dan een oordeel aanmatigen over halal slachten?
pi_209976123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Daar wordt ook zeker moeilijk over gedaan.
pi_210001268
Honderden demonstranten bij Deense ambassade in Irak om koranverbranding
https://nos.nl/l/2483785
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210103346
Deense regering wil koranverbrandingen voorkomen met wet
https://nos.nl/artikel/24(...)en-voorkomen-met-wet
pi_210103405
quote:
De Deense regering wil nu onderzoeken of het mogelijk is om in te grijpen in bijzondere situaties, bijvoorbeeld wanneer andere landen, culturen en religies worden beledigd, en de koranverbranding de veiligheid van Denemarken in gevaar kan brengen.

Rasmussen gelooft niet dat de vrijheid van meningsuiting hiermee in het geding komt, zegt hij bij DR. "We hebben geen volledige vrijheid van meningsuiting: we hebben ook een racismebepaling. Er zijn grenzen aan wat men kan zeggen."

Toch is het niet makkelijk om een wettelijk instrument te vinden om paal en perk te stellen aan koranverbrandingen, erkent hij. "Experts van het ministerie van Justitie draaien overuren."
Ik word zó moe van domme mensen. Iets komt volgens hem niet in het 'geding' omdat het niet absoluut is, maar ook als niets absoluut is, kan er nog 'iets' (van dat iets) in het geding komen (dwz; de ruimte die er eerder was, mag er nu niet meer zijn) - en dat is wat ie hiermee nastreeft.

Maar nog gekker is de aanname dat landen, religies en culturen beledigd kunnen worden, en dat wanneer aangenomen wordt dat er sprake van is, er tot 'ingrijpen' overgegaan moet worden. Of wacht, alleen in 'bijzondere' situaties, maar welke grens wordt daar dan precies mee getrokken? Worden ze zijnde bijzonder bepaald op basis van de heftigheid van de reacties elders in de wereld? M.a.w.; dicteert de gevoeligheid van de wereld om Denemarken heen, wat er in Denemarken gezegd en gedaan mag worden? Je reinste capitulatie. Lafbekken.

Als Irak niet in staat is om zijn hordes fanatici onder controle te houden, dan verlaat je dat land. Principes koesteren is nou eenmaal niet makkelijk en kostbaar, maar principes overboord flikkeren komt je meestal nog veel duurder te staan.

Oh, en natuurlijk; hoe haal je het in je hoofd om het voorkomen van belediging hoger in te schalen dan het democratische vermogen om kritisch en zelfreflectief te zijn?

[ Bericht 11% gewijzigd door Akathisia op 31-07-2023 09:11:35 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210103436
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 08:43 schreef Aether het volgende:
Als we de nazi's een keer hun zin geven, dan laten ze ons wel met rust.

:')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2023 08:58:50 ]
pi_210103501
quote:
"De verbrandingen zijn beledigende en roekeloze daden, gepleegd door een klein aantal personen. Die vertegenwoordigen niet de waarden waarop de Deense samenleving is gebouwd"
Een boek verbranden is niet roekeloos. Toegeven aan bedreigingen is dat wel.
  maandag 31 juli 2023 @ 09:08:00 #246
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210103509
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 08:43 schreef Aether het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat je een wet zou moeten opstellen dat je bij openbare geweldpleging in de context van een protest tegen een koran verbranding zwaarder gestraft wordt.
- 50-100% hogere strafmaat
- Uitkeringen verminderd of gestopt
- Asielaanvraag indien van toepassing direct afgewezen , uitzetting
- tijdelijke verblijfsvergunning indien van toepassing ingetrokken , uitzetting
- in geval van dubbele nationaliteit, bij echt ernstig geweld of brandstichting, nationaliteit afnemen en uitzetting
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210103546
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:08 schreef nixxx het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat je een wet zou moeten opstellen dat je bij openbare geweldpleging in de context van een protest tegen een koran verbranding zwaarder gestraft wordt.
- in geval van dubbele nationaliteit, bij echt ernstig geweld of brandstichting, nationaliteit afnemen en uitzetting
Zoiets inderdaad. Het is natuurlijk een gotspe dat daden die er op gericht zijn om grondrechten te ondermijnen niet keihard afgestraft worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 31 juli 2023 @ 09:14:02 #248
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210103549
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wordt alleen ander verhaal wanneer ze in een ander land, met andere wetten en regels, je ambassade gaan belegeren.

Ook al heb je op zich een punt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210103591
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:14 schreef thedeedster het volgende:
Wordt alleen ander verhaal wanneer ze in een ander land, met andere wetten en regels, je ambassade gaan belegeren.
Als de regering van het betreffende land de belegering toeliet (ik weet niet tot in hoeverre dit het geval was), dan ben je het iig wel aan jezelf verplicht om met 'gelijke munt' terug te slaan. Idealiter zou de EU dit van elke lidsstaat vragen, maar goed... vind daar nog maar een principieel wezen.
  maandag 31 juli 2023 @ 09:19:14 #250
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210103595
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ook al heb je op zich een punt.
Wat dat betreft mogen we als “westen” ook wel wat zelfbewuster worden. Sluit de ambassade maar, haal al je burgers weg, stop met visa uitgeven, stop met wat voor ontwikkelingssamenwerking dan ook, blokkeer alle financiële transacties. Sluit de ambassade van Irak in Denemarken dan ook maar en PNG al het personeel.

We zijn de afgelopen decennia denk ik veel te soft en vriendelijk geweest (De VS misschien uitgezonderd )
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 31 juli 2023 @ 09:20:09 #251
182233 thedeedster
pi_210103607
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als de regering van het betreffende land de belegering toeliet (ik weet niet tot in hoeverre dit het geval was), dan ben je het iig wel aan jezelf verplicht om met 'gelijke munt' terug te slaan. Idealiter zou de EU dit van elk lidsstaat vragen, maar goed... vind daar nog maar een principieel wezen.
Je kunt je ook afvragen in hoeverre het zin heeft daar nog ambassades aan te houden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 31 juli 2023 @ 09:22:50 #252
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210103627
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt je ook afvragen in hoeverre het zin heeft daar nog ambassades aan te houden.
Ja, en het zou eigenlijk goed zijn als de EU landen dan gezamenlijk hun ambassades weg zouden halen en de ambassades van het betreffende land in de EU lidstaten zouden sluiten.
pi_210103630
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:20 schreef thedeedster het volgende:
Tja, er zullen talloze olie/economische en (geo)politieke belangen op de achtergrond meespelen.
pi_210103830
quote:

[..]

Het punt wordt dan ook gemaakt door boze moslims. Niet door de losers die boeken verbranden.
Conscience do cost.
pi_210109792
Weer koranverbrandingen Scandinavië, islamitische landen in crisisoverleg
https://nos.nl/l/2484977
pi_210110639
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:08 schreef Aether het volgende:
waar moeien ze zich mee?
  maandag 31 juli 2023 @ 20:26:19 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210110901
Dat weten we toch. In sommige van die landen is er heel weinig voor nodig om grote collectieve woede op te wekken. Wat dat betreft toont het eens te meer aan dat er daar culturele aspecten aanwezig zijn die voornamelijk stoelen op ongeciviliseerde primitiviteit en emotie in plaats van rationaliteit en zelfbeheersing.

Dat gezegd hebbende, moeten mensen een Koran gaan verbranden? Nee. Ik vind dat belachelijk en kansloos gedrag, en als dat echt een nieuwe trend wordt mag men daar wel wat aan doen in Zweden. Het is onnodig provocatief, ongeacht om welke religie het gaat. Ik ben alleen wel heel erg benieuwd of men dan een wet gaat implementeren om dit over de breedte af te keuren of dat alleen de Islam beschermt gaat worden. Het laatste zou wel weer hilarisch zijn.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:48:13 #259
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210111229
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:02 schreef Culkin het volgende:

[..]
waar moeien ze zich mee?
Een paar westerlingen die worden onthoofd:
...
Boekje wordt verbrand:
!!!!!!! Einz
pi_210112009
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dat weten we toch. In sommige van die landen is er heel weinig voor nodig om grote collectieve woede op te wekken. Wat dat betreft toont het eens te meer aan dat er daar culturele aspecten aanwezig zijn die voornamelijk stoelen op ongeciviliseerde primitiviteit en emotie in plaats van rationaliteit en zelfbeheersing.

Dat gezegd hebbende, moeten mensen een Koran gaan verbranden? Nee. Ik vind dat belachelijk en kansloos gedrag, en als dat echt een nieuwe trend wordt mag men daar wel wat aan doen in Zweden. Het is onnodig provocatief, ongeacht om welke religie het gaat. Ik ben alleen wel heel erg benieuwd of men dan een wet gaat implementeren om dit over de breedte af te keuren of dat alleen de Islam beschermt gaat worden. Het laatste zou wel weer hilarisch zijn.
Zou wel een enorm hellend vlak zijn als ze het verbieden. Waar trek je de grens? Koran in de brand steken? In de wc gooien? Als wc papier gebruiken? Vuile blik geven?

Geldt dit dan alleen voor de Koran? Bijbel? Boeken over voetbalclubs die misbruikt worden door rivaliserende supporters?
pi_210112454
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zou wel een enorm hellend vlak zijn als ze het verbieden. Waar trek je de grens? Koran in de brand steken? In de wc gooien? Als wc papier gebruiken? Vuile blik geven?

Geldt dit dan alleen voor de Koran? Bijbel? Boeken over voetbalclubs die misbruikt worden door rivaliserende supporters?
Klopt. Voor je het weet zijn ''islamitische landen in crisisoverleg'' (echt serieus WTF) als iemand gewoon of zomaar of doelbewust dat boek op de grond legt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:34:52 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:51:13 #263
182233 thedeedster
pi_210121228
quote:
4s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Klopt. Voor je het weet zijn ''islamitische landen in crisisoverleg'' (echt serieus WTF) als iemand gewoon of zomaar of doelbewust dat boek op de grond legt.
Soms kun je een crisis ook als een kans of mogelijkheid zien...
pi_210154057
Denemarken verscherpt grenscontrole vanwege koranverbrandingen
https://nos.nl/artikel/24(...)e-koranverbrandingen
pi_210164768
https://www.nporadio1.nl/(...)-de-koranverbranders
Vandaag deze NPO podcast geluisterd. Echt een walgelijk frame wat ze hier hooghouden. Namelijk dat de koranverbranders de veiligheid bedreigen. De doorgedraaide moslims die agressief worden zijn de enige mensen die daadwerkelijk een bedreiging zijn.

Alsof je demonstrerende lqbtq'ers verantwoordelijk gaat houden voor rechtsextremisten die daardoor uit hun plaat gaan. Totaal gestoord.
pi_210165011
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:08 schreef Aether het volgende:
Wat een jankerds zijn het ook.
Crisisoverleg :')
Vakman pur sang
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:53:05 #267
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210165633
Is het verbranden van een koran in NL / Duitsland of Frankrijk ook toegestaan?

Valt mij ook dat het voornamelijk in Scandinavische landen gebeurt.
Verder ook wel dom, eerst haal je giga veel moslims binnen, en daarna ga je korans verbranden, de kans dat er op deze manier een hele hoop zullen radicaliseren en een haat krijgen vergroot je er zo mee.

Polen zal wel blij zijn dat ze nooit aan die hele asiel ellende zijn begonnen. :P
pi_210194999
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:53 schreef BMW1993 het volgende:
Is het verbranden van een koran in NL / Duitsland of Frankrijk ook toegestaan?

Valt mij ook dat het voornamelijk in Scandinavische landen gebeurt.
Verder ook wel dom, eerst haal je giga veel moslims binnen, en daarna ga je korans verbranden, de kans dat er op deze manier een hele hoop zullen radicaliseren en een haat krijgen vergroot je er zo mee.

Polen zal wel blij zijn dat ze nooit aan die hele asiel ellende zijn begonnen. :P
Moordlustig waren Moslims al. Het idee dat we 'gespaard' zullen worden als we Moslim extremisten hun zin geven klopt niet, dat is keer op keer gebleken.

Wat als God mij verteld dat Moslims hebben gezondigd en verdelgd moeten worden? Is dat verkeerd? Já!

Maar bij Moslims moeten we ons maar af laten slachten?

Maar ik vind boekverbrandingen sneu. Verbrand liever bepaalde moordlustige Moslims* levend.

Als we eerst eens ophielden met doen alsof we deze rottigheid verdiend hebben.

* ) Wél die het rijkelijk verdiend hebben met hun moordcomplotten verraad aanslagen etc.

Niét die van de Döner Kebap.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horzula op 07-08-2023 10:56:29 ]
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:38:48 #269
433238 Tengano
Try not to think of me
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:11:30 #270
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210218840
quote:
Eindelijk eens wat goed nieuws.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:14:39 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210218863
Wat is trouwens het fokbeleid als een user een koranverbranding "blogt" in een topic.. stap voor stap posts plaatst etc... is dat banwaardig en streng afgeknepen... of juist iets waar fok de exclusieve rechten voor wil kopen omdat het misschien lucratief kan zijn voor useraantallen verhogen?

Ik vind het moeilijk om in te schatten welke van die 2 opties het zou worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:13:49 #272
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210220573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Eindelijk eens wat goed nieuws.
Die heeft smiddags natuurlijk gelijk een nieuwe aangevraagd. Had liever een vlog gezien waarin ze de procedure doorloopt waarbij ze haar Zweedse nationaliteit opgeeft.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:38:38 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210220753
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:13 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Die heeft smiddags natuurlijk gelijk een nieuwe aangevraagd. Had liever een vlog gezien waarin ze de procedure doorloopt waarbij ze haar Zweedse nationaliteit opgeeft.
Was dit niet degene die haar oude verlopen paspoort verbrandde?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:41:15 #274
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210220769
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:47:56 #275
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210220826
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Was dit niet degene die haar oude verlopen paspoort verbrandde?
Geen idee. Kon de datum niet goed zien in het filmpje
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210221300
quote:
Als zij een beetje geïntegreerd was dan zou ze weten dat in rechtsstaat Zweden de Zweedse regering niet zomaar iets kan verbieden. Vrouwen in Afghanistan die nu als derderangsburgers behandeld worden, zouden een moord plegen voor een Zweeds paspoort. Misschien zouden ze er zelfs een boek voor verbranden.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 10:05:21 #277
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_210221626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:36 schreef Komondeja het volgende:

[..]
Als zij een beetje geïntegreerd was dan zou ze weten dat in rechtsstaat Zweden de Zweedse regering niet zomaar iets kan verbieden. Vrouwen in Afghanistan die nu als derderangsburgers behandeld worden, zouden een moord plegen voor een Zweeds paspoort. Misschien zouden ze er zelfs een boek voor verbranden.
Dit dus :'). Man man man gevlucht uit Irak vanwege waarschijnlijk sektarisch geweld en daardoor in bezit van een Zweeds paspoort. Dan kun je in Zweden je geloof belijden in alle vrijheid en dan ga je je paspoort verbranden omdat iemand dezelfde gekkies beledigd waar jij voor gevlucht bent??? :') wat voor kronkels heb je dan in je kop? :') nou mooi naar Irak met je debiele kop en nooit meer in Zweden komen graag. Kun je daar lekker leven zoals je wilt toch? Lekker je hoofdoek weer op doen en Allah is groot schreeuwen in Bagdad. Doei doei domme muts. :')
pi_210221686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:05 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dit dus :'). Man man man gevlucht uit Irak vanwege waarschijnlijk sektarisch geweld en daardoor in bezit van een Zweeds paspoort. Dan kun je in Zweden je geloof belijden in alle vrijheid en dan ga je je paspoort verbranden omdat iemand dezelfde gekkies beledigd waar jij voor gevlucht bent??? :') wat voor kronkels heb je dan in je kop? :') nou mooi naar Irak met je debiele kop en nooit meer in Zweden komen graag. Kun je daar lekker leven zoals je wilt toch? Lekker je hoofdoek weer op doen en Allah is groot schreeuwen in Bagdad. Doei doei domme muts. :')
Ze heeft haar paspoort niet verbrand, zag tijdje terug op internet een screen langskomen van dat paspoort uit het filmpje, was al meer dan een jaar verlopen, was gewoon een oud paspoort.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210322295
DEFCON 4
quote:
Dreigingsniveau Zweden verhoogd na koranverbrandingen
https://nos.nl/l/2486957

Het dreigingsniveau voor terrorisme in Zweden is door de veiligheidsdienst verhoogd naar het een-na-hoogste niveau. Dat is gebeurd vanwege de koranverbrandingen van de afgelopen tijd.

Het niveau waarmee de kans op een terroristische daad wordt aangeduid is verhoogd van 3 naar 4 op een schaal van 1 tot 5. Niveau 4, wat staat voor een hoge dreiging, gold voor het laatst in 2016. Eerder verhoogde Denemarken het dreigingsniveau ook al vanwege koranverbrandingen.
pi_210322840
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_210322949
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:30 schreef Aether het volgende:
DEFCON 4
[..]

Het is toch de idioot voor woorden.

Verbrand een boekje; terreur dreiging omhoog naar het 1 na hoogste niveau.

En daar moeten we dan respect voor hebben?

Flikker toch op met dat kut boek. :r
pi_210323055
Heftige discussie wel hier!
Op anoniem
  donderdag 17 augustus 2023 @ 21:40:30 #283
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210323703
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:13 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
En op het vliegtuig stapt, opgerot staat netjes, volgende aub
pi_210845581
Sweden struggles to stop Quran burnings despite security threat
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/backstories/2760/
pi_210846352
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:56 schreef Aether het volgende:
Sweden struggles to stop Quran burnings despite security threat
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/backstories/2760/
Welke verdere koran verbrandingen?
pi_211289227
quote:
Het Deense parlement bespreekt een wetsvoorstel dat het verbranden van de Koran strafbaar maakt. Het wetsvoorstel werd al eerder door de Deense regering ingediend, maar is gewijzigd na kritiek van politici, kunstenaars en deskundigen op het gebied van de vrijheid van meningsuiting.

https://nos.nl/l/2497756
pi_212887541
quote:
Afghanen opgepakt in Duitsland voor plannen aanslag in Zweden
https://nos.nl/l/2513432

De politie in Duitsland heeft in de buurt van de stad Gera twee Afghanen opgepakt. Ze zouden voorbereidingen hebben getroffen voor een aanslag op het parlement van Zweden, vanwege de koranverbrandingen daar vorig jaar.

De twee wonen volgens bronnen van de krant Taz al jaren in Duitsland. Ook waren ze al enige tijd in beeld bij de geheime dienst. De oudste (30) van de twee zou in eerste instantie 2000 euro voor de Afghaanse tak van de terreurorganisatie IS hebben ingezameld, bedoeld voor IS-strijders in het noorden van Syrië. De tweede verdachte (23) hielp hem daarbij. In augustus zou de oudste van IS de opdracht hebben gekregen om bij het Zweedse parlement in Stockholm agenten en andere aanwezigen dood te schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')