abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:31:08 #201
3542 Gia
User under construction
pi_209967984
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Alleen maar vandalisme? Of ligt hier de vernielzucht dieper en is dit een poging om iemand vooral emotioneel te raken?
Wat interesseert mij het waarom iemand een graf vernielt. Het is vandalisme, niet jouw graf, dus mag niet.
Een koran die je zelf aanschaft, voor betaalt, is van jou. Daar mag je mee doen, wat je zelf wilt.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:34:07 #202
3542 Gia
User under construction
pi_209968036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies het probleem met vrijheid van meningsuiting. Dit is een groot goed, tot iemand er daadwerkelijk gebruik van maakt. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
Vrijheid van meningsuiting houdt dan ook niet in dat alles wat jij wilt, ook gebeurt. Vrijheid van meningsuiting houdt gewoon in dat je van alles mag willen, je hebt de vrijheid om te zeggen dat je iets graag wilt, maar dat wil niet zeggen dat je ook je zin krijgt.

Ook vrijheid van godsdienst, betekent niet dat je geloofsregels boven andere al geldende regels gaan. Het betekent alleen dat je niet vervolgd wordt vanwege je godsdienst. Je mag elke godsdienst aanhangen, maar het belijden ervan dient te gebeuren binnen de grenzen van de gelden wetten, normen en regels.
pi_209968098
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat interesseert mij het waarom iemand een graf vernielt. Het is vandalisme, niet jouw graf, dus mag niet.
Een koran die je zelf aanschaft, voor betaalt, is van jou. Daar mag je mee doen, wat je zelf wilt.
Sorry, maar dit is me te makkelijk. En dan heb ik niet eens over dat laffe wegduiken vwb grafschennis.
Waarom zou je dan een koran die je zelf gekocht hebt in brand steken? Voor een moskee notabene.
Waarom geen schoolagenda of de laatste harry potter of dan brown? Of je eigen geld, bijv een biljet van 50 euro?
Waarom juist een koran?
pi_209968148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting houdt dan ook niet in dat alles wat jij wilt, ook gebeurt. Vrijheid van meningsuiting houdt gewoon in dat je van alles mag willen, je hebt de vrijheid om te zeggen dat je iets graag wilt, maar dat wil niet zeggen dat je ook je zin krijgt.

Ook vrijheid van godsdienst, betekent niet dat je geloofsregels boven andere al geldende regels gaan. Het betekent alleen dat je niet vervolgd wordt vanwege je godsdienst. Je mag elke godsdienst aanhangen, maar het belijden ervan dient te gebeuren binnen de grenzen van de gelden wetten, normen en regels.
Dat doen ze toch ook? Een moslim die weigert een vrouw de hand te schudden maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting dat in dit geval gekoppeld zit aan de vrijheid van godsdienst.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:24:23 #205
3542 Gia
User under construction
pi_209968804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Sorry, maar dit is me te makkelijk. En dan heb ik niet eens over dat laffe wegduiken vwb grafschennis.
Waarom zou je dan een koran die je zelf gekocht hebt in brand steken? Voor een moskee notabene.
Waarom geen schoolagenda of de laatste harry potter of dan brown? Of je eigen geld, bijv een biljet van 50 euro?
Waarom juist een koran?
Zelfde als met de grafschenners: waarom iemand dat doet boeit me niet. Dit mag gewoon wel. Ongeacht de reden. Het is hun eigen eigendom. Zolang je het maar op een veilige manier doet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:25:09 #206
3542 Gia
User under construction
pi_209968819
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat doen ze toch ook? Een moslim die weigert een vrouw de hand te schudden maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting dat in dit geval gekoppeld zit aan de vrijheid van godsdienst.
En als die vrouwelijke personeelsfunctionaris jou daardoor niet in dienst neemt, is dat ook haar goed recht.
pi_209968827
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Zelfde als met de grafschenners: waarom iemand dat doet boeit me niet. Dit mag gewoon wel. Ongeacht de reden. Het is hun eigen eigendom. Zolang je het maar op een veilige manier doet.
Wat een slap gelul zeg. Het boeit je voor geen meter maar het moet wel mogen.
Ga aub je teennagels lakken, dan doe je tenminste iets nuttigs.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:26:06 #208
3542 Gia
User under construction
pi_209968828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:19 schreef Gonz123 het volgende:
BREAKING NEWS, IRAKESE MEDIA, AL JAZEERA, ETC.

Irak verbreekt diplomatieke banden met Zweden en trapt de Zweedse ambassadeur uit Irak, haalt Irakese ambassadeur weg uit Zweden, Irak zegt tegen Zweeds bedrijf Ericsson dat ze hun werk in Irak moeten stilleggen
Grote mond tegen een niet-NATOland. Nu durven ze nog wel!
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:28:44 #209
3542 Gia
User under construction
pi_209968859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een slap gelul zeg. Het boeit je voor geen meter maar het moet wel mogen.
Ga aub je teennagels lakken, dan doe je tenminste iets nuttigs.
Ik zeg nergens dat het moet mogen, het mag gewoon. Wij gaan vanavond bbq-en. Als ik nu een koran ga kopen en daar mijn firestarter mee vul, moet ik dat helemaal zelf weten.

Als ik het film en dat filmpje op youtube zet, met een zooi racistische teksten, dan ben je bewust mensen aan het beledigen. Dat is groepsbelediging en daar kun je voor aangeklaagd worden. Dus, dat kun je beter niet doen.
pi_209968860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:25 schreef Gia het volgende:

[..]
En als die vrouwelijke personeelsfunctionaris jou daardoor niet in dienst neemt, is dat ook haar goed recht.
Zeker, maar dat is dan wel discriminatie. Want als een joodse sollicitant hetzelfde zou doen, werd daar dus niet moeilijk over gedaan.
pi_209968872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:22 schreef Tengano het volgende:
Trouwens als ze in Zweden geen moslims hadden, had niemand daar ooit op het idee gekomen om een koran te verbranden. Het is met name omdat men nu mider prettige ervaringen heeft dat men tot dit soort protestacties komt.
Je weet dat de aanstichter zelf een dubieuze Irakees is toch?
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:32:33 #212
3542 Gia
User under construction
pi_209968893
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zeker, maar dat is dan wel discriminatie. Want als een joodse sollicitant hetzelfde zou doen, werd daar dus niet moeilijk over gedaan.
Ik ben nog nooit een Joodse man tegen gekomen die mij geen hand wilde geven.
Overigens, heb ik daar zelf geen moeite mee als een moslim man mij geen hand wil geven. Moet hij weten. Ik respecteer dat. Als hij ook maar accepteert dat westerse dames 's zomers wat schaarser gekleed gaan, en daar respect voor heeft. Respect moet van 2 kanten komen.

Maar dat ontbreekt nogal eens.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:34:25 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209968913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
Je weet dat de aanstichter zelf een dubieuze Irakees is toch?
Die Irakees zou hier in Nederland toch geen ruimte krijgen om zoiets te doen. En het gaat er toch helemaal niet om wie het gedaan heeft, maar welk land er toestemming heeft gegeven.

Je kunt immers onmogelijk iedereen in de wereld controleren of er geen boeken worden verbrand. Maar hier ging het juist om een officiele vergunning voor zo'n daad. Een daad dus, waar Zweden (imo) dan ook medeplichtig aan is, of misschien zelf nog wel hoofdverantwoordelijke is.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:37:01 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209968952
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies het probleem met vrijheid van meningsuiting. Dit is een groot goed, tot iemand er daadwerkelijk gebruik van maakt. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
Er is een verschil tussen je mening uiten en eisen stellen, laat staan eisen stellen naar anderen toe op grond van jouw geloof. Ik heb de indruk dat jij nu van alles onder de noemer "vrijheid van meningsuiting" wilt gooien, zoals bijvoorbeeld grafschennis.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:41:44 #215
3542 Gia
User under construction
pi_209969008
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen je mening uiten en eisen stellen, laat staan eisen stellen naar anderen toe op grond van jouw geloof. Ik heb de indruk dat jij nu van alles onder de noemer "vrijheid van meningsuiting" wilt gooien, zoals bijvoorbeeld grafschennis.
Doen mensen met een zeker geloof ook op het punt van vrijheid van religie. Ze menen dat hun geloofsregeltjes dan enige (grond)wetsgeldigheid hebben of zo.
pi_209969028
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het moet mogen, het mag gewoon. Wij gaan vanavond bbq-en. Als ik nu een koran ga kopen en daar mijn firestarter mee vul, moet ik dat helemaal zelf weten.

Als ik het film en dat filmpje op youtube zet, met een zooi racistische teksten, dan ben je bewust mensen aan het beledigen. Dat is groepsbelediging en daar kun je voor aangeklaagd worden. Dus, dat kun je beter niet doen.
En als een koran bewust en opzettelijk in brand wordt gestoken voor een moskee dan is pure provocatie. En niks anders. En dan moet je niet weer gaan emmeren over dat je dat boek zelf gekocht en betaald hebt en dat dit boek jouw eigendom is. Zijn allemaal slappe dooddoeners. Rotzooi uitlokken, nou proficiat, het is gelukt.
Irak over de rooie. Wie zag dat nou toch aankomen?
pi_209969054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit een Joodse man tegen gekomen die mij geen hand wilde geven.
Overigens, heb ik daar zelf geen moeite mee als een moslim man mij geen hand wil geven. Moet hij weten. Ik respecteer dat. Als hij ook maar accepteert dat westerse dames 's zomers wat schaarser gekleed gaan, en daar respect voor heeft. Respect moet van 2 kanten komen.

Maar dat ontbreekt nogal eens.
Ik wel. Ik respecteer dat ook. Het moet inderdaad van twee kanten komen.
Als wij niet willen dat onze westerse schaars geklede dametjes voor hoer worden uitgemaakt, moeten wij ook ophouden met moslims uitmaken voor geitenneuker.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:48:59 #218
3542 Gia
User under construction
pi_209969091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En als een koran bewust en opzettelijk in brand wordt gestoken voor een moskee dan is pure provocatie. En niks anders. En dan moet je niet weer gaan emmeren over dat je dat boek zelf gekocht en betaald hebt en dat dit boek jouw eigendom is. Zijn allemaal slappe dooddoeners. Rotzooi uitlokken, nou proficiat, het is gelukt.
Irak over de rooie. Wie zag dat nou toch aankomen?
Is m.i. groepsbelediging. Ik raad die moskeegangers aan deze man aan te klagen. Dat een rechter zegt dat je een Koran aan mag steken, betekent nog niet dat je dat ongestraft mag doen op een manier waarmee je er een hele groep mensen mee beledigt.
Dus, die man mag zijn demonstratie houden, is zijn recht.
De beledigde moslims mogen een aanklacht indienen tegen die man, is hun recht.

Wat niet mag is gaan rellen, auto's in de fik steken of die man mishandelen. Dat mag niet.
pi_209969121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Is m.i. groepsbelediging. Ik raad die moskeegangers aan deze man aan te klagen. Dat een rechter zegt dat je een Koran aan mag steken, betekent nog niet dat je dat ongestraft mag doen op een manier waarmee je er een hele groep mensen mee beledigt.

Wat niet mag is gaan rellen, auto's in de fik steken of die man mishandelen. Dat mag niet.
De desbetreffende moskeegangers hebben niet gereld of wat dan ook. Dus ik weet niet wat je aan het huilen bent. Dat ze in Irak losgaan heeft weinig te maken met de moslims in Zweden die de verbranding hebben aanschouwd en verder hebben geprotesteerd op een valide manier.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:52:26 #220
3542 Gia
User under construction
pi_209969135
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De desbetreffende moskeegangers hebben niet gereld of wat dan ook. Dus ik weet niet wat je aan het huilen bent. Dat ze in Irak losgaan heeft weinig te maken met de moslims in Zweden die de verbranding hebben aanschouwd en verder hebben geprotesteerd op een valide manier.
Dat zeg ik toch ook niet. Leer lezen!
pi_209969137
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee juist niet. Ik vind beide heel fout. Ik nam dit als voorbeeld omdat ik dacht dat grafschennis gevoeliger ligt dan het normale vandalisme.
Het doet veel mensen oprecht pijn en verdriet. Dat gevoel is vergelijkbaar met de emoties van moslims die geconfronteerd worden in hun tweede land met autochtonen die zich zo opstellen naar hun buren.
pi_209969200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat mag zeker niet. Maar dat is wel steeds opnieuw het gevolg van zo'n demonstratie.
En dan die argumenten. Het is maar een sprookjesboek. Het zijn slechts wat papiertjes met wat letters. Enz.
Is dit de manier waarop het ontwikkelde en beschaafde westen een dialoog wil aangaan? Polarisatie door provocatie?
De moslims moeten dit zelf doen. Het met harde hand door hun strot douwen gaat niet werken. Wekt alleen maar meer weerstand op.
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:16:50 #223
3542 Gia
User under construction
pi_209969385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat mag zeker niet. Maar dat is wel steeds opnieuw het gevolg van zo'n demonstratie.
En dan die argumenten. Het is maar een sprookjesboek. Het zijn slechts wat papiertjes met wat letters. Enz.
Is dit de manier waarop het ontwikkelde en beschaafde westen een dialoog wil aangaan? Polarisatie door provocatie?
De moslims moeten dit zelf doen. Het met harde hand door hun strot douwen gaat niet werken. Wekt alleen maar meer weerstand op.
Waarom doen moslima's zo moeilijk over het niet mogen dragen van een hoofddoekje ergens? Het is maar een lapje stof. Op de een of andere manier halen ze uit hun sprookjesboek dat het verplicht is dat te dragen en dus rammen ze ons dat door de strot. Terwijl het er echt niet letterlijk in staat. En als je zegt dat het vrouwonvriendelijk is en onderdrukkend, dan is het ineens vrijwillig. En als je zegt dat als het vrijwillig is, het ook wel af kan, waar dat wenselijk is, dan is het ineens weer verplicht en 'vrijheid van religie!!'.

Dat is waarom mensen een hekel hebben aan dat wetboek van moslims, want iets anders is het niet. Er staat letterlijk voor elke dagelijkse beslommering in hoe mensen daarmee moeten omgaan, alsof ze niet voor zichzelf kunnen denken.

Kijk, dat er in een land wetten moeten zijn, om zaken in goede banen te leiden, daar ontkom je niet aan. Maar opgelegde leefregels, zoals 'hoe te handelen als je ongesteld bent', moet dat in een 'wetboek' staan? Kan dat niet van moeder op dochter worden doorgegeven? Het is absurd!
pi_209969598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom doen moslima's zo moeilijk over het niet mogen dragen van een hoofddoekje ergens? Het is maar een lapje stof. Op de een of andere manier halen ze uit hun sprookjesboek dat het verplicht is dat te dragen en dus rammen ze ons dat door de strot. Terwijl het er echt niet letterlijk in staat. En als je zegt dat het vrouwonvriendelijk is en onderdrukkend, dan is het ineens vrijwillig. En als je zegt dat als het vrijwillig is, het ook wel af kan, waar dat wenselijk is, dan is het ineens weer verplicht en 'vrijheid van religie!!'.

Dat is waarom mensen een hekel hebben aan dat wetboek van moslims, want iets anders is het niet. Er staat letterlijk voor elke dagelijkse beslommering in hoe mensen daarmee moeten omgaan, alsof ze niet voor zichzelf kunnen denken.

Kijk, dat er in een land wetten moeten zijn, om zaken in goede banen te leiden, daar ontkom je niet aan. Maar opgelegde leefregels, zoals 'hoe te handelen als je ongesteld bent', moet dat in een 'wetboek' staan? Kan dat niet van moeder op dochter worden doorgegeven? Het is absurd!
Ik ben in 1946 geboren en zolang ik me kan herinneren waren er vrouwen met hoofddoekjes. En dan heb ik het niet over mijn eigen moeder of onze buurvrouw maar over de vrouwen van gastarbeiders.
Destijds maakte niemand daar een probleem van, nu wel.
De rest van je betoog is puur gebazel want met (dit soort logica) gaat niemand het winnen. Integendeel.
Jij gaat dwars liggen. Gevolg: de ander gaat ook dwars liggen.
Waarom doen westerlingen zo moeilijk over een lapje stof? Ik zie dat het aantal mannelijke moslims dat zich in het uniform van hun religie (lange jurk djelaba of hoe dat dan ook heet, lange baard) hult ook dagelijks toenemen. Daar hoor ik nooit commentaar of kritiek over. Waarom niet?
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:52:09 #225
3542 Gia
User under construction
pi_209969731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben in 1946 geboren en zolang ik me kan herinneren waren er vrouwen met hoofddoekjes. En dan heb ik het niet over mijn eigen moeder of onze buurvrouw maar over de vrouwen van gastarbeiders.
Destijds maakte niemand daar een probleem van, nu wel.
De rest van je betoog is puur gebazel want met (dit soort logica) gaat niemand het winnen. Integendeel.
Jij gaat dwars liggen. Gevolg: de ander gaat ook dwars liggen.
Waarom doen westerlingen zo moeilijk over een lapje stof? Ik zie dat het aantal mannelijke moslims dat zich in het uniform van hun religie (lange jurk djelaba of hoe dat dan ook heet, lange baard) hult ook dagelijks toenemen. Daar hoor ik nooit commentaar of kritiek over. Waarom niet?
Vrees niet, dat gaat ook nog wel komen. Zodra een politie-agent daar in wil rondlopen. Of agenten met tulband.
Hoe meer geeist gaat worden, hoe meer regels er komen om het te onderdrukken. Kun jij het wel omdraaien, maar wacht maar af.
Het gaat om het ondermijnen van onze, westerse manier van leven. Dat begint klein, met een hoofddoekje ophouden waar het niet mag, weigeren een hand te geven, waar dat vanuit de functie gezien wel wenselijk is, halalvlees in de supermarkt in een apart schap, maar het gaat langzaamaan steeds verder. Op universiteiten een gebedsruimte eisen, hoofddoekje willen dragen als agente of officier van justitie. De vraag is: Waar gaat dat eindigen? Hoe stop je dit? Simpel, door er niet aan toe te geven.

Gelovigen zijn net kleine kinderen, je geeft ze een vinger, maar ze pakken de hele hand.

Hopelijk komt er hier een rechtse regering die paal en perk gaat stellen aan alle geloofsonzin. Geloven doe je maar thuis of in je gebedshuis. Je geloof geeft je nergens recht op, wat anderen niet ook hebben, wettelijk gezien.
En ook op de instroom van nog meer mensen die niet kunnen leven met de westerse normen en waarden en deze het liefst willen veranderen. Er zeker geen respect voor hebben.

Waarom zouden wij dan respect moeten hebben voor hen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')