ik heb de hele dag het gevoel dat het al vrijdag is.. wat een teleurstelling zegquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:27 schreef Troel het volgende:
Nu het echt donderdag is: @:Lonaa veel plezier
Hoe was de laatste dag (voorlopig) als Eilander?quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb de hele dag het gevoel dat het al vrijdag is.. wat een teleurstelling zeg
quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:28 schreef fietsie het volgende:
Hier vandaag 12,5 jaar in dienst feestje.
Ik begrijp het ook niet meerquote:Op donderdag 29 juni 2023 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, binnen 24 uur een afwijzing. Hoe zit dat met personeelstekort "wegens de grote hoeveelheid reacties"....
Ze willen allemaal voor de dubbeltje op de eerste rang en zoeken vooral goedkoop, jong, met 30 jaar ervaring.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, binnen 24 uur een afwijzing. Hoe zit dat met personeelstekort "wegens de grote hoeveelheid reacties"....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vooral niet te veel betalen. Laatst kwam ik een (vrij pittige en drukke) baan tegen. salaris tussen de 11.95-14.50 per uur afhankelijk van leeftijd en ervaring.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze willen allemaal voor de dubbeltje op de eerste rang en zoeken vooral goedkoop, jong, met 30 jaar ervaring.
Ik moest ff kijken wat mijn uurloon is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
En vooral niet te veel betalen. Laatst kwam ik een (vrij pittige en drukke) baan tegen. salaris tussen de 11.95-14.50 per uur afhankelijk van leeftijd en ervaring.
Niet bij mijn laatste baan maar bij die daarvoor 25 euro. En dat was minder zwaar dan die ik aanhaalde.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik moest ff kijken wat mijn uurloon is.
20 eu.
Tja... zorg hequote:Op donderdag 29 juni 2023 15:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Niet bij mijn laatste baan maar bij die daarvoor 25 euro. En dat was minder zwaar dan die ik aanhaalde.
Ik vond het soms best bezwaarlijk. Ik had het soms best makkelijk (vaak niet maar soms wel) en als ik dan keek naar mijn zus die het zo ontzettend druk had.quote:
quote:Beste,
Graag kom ik terug op jouw vraag aan Ola over het Toverijsje uit de jaren 70.
Ik heb jouw vraag neergelegd bij mijn collega’s en hier is het volgende uitgekomen:
Veel beeldmateriaal uit die periode is er jammer genoeg niet meer.
Hoe anders is dat in ons huidige digitale tijdperk. Je neemt een foto en die is voor de eeuwigheid. Het was wat zoekwerk, maar er is een kleine afbeelding gevonden van het ijsje waar je toen zo gek op was. Een foto of afbeelding van de verpakking is helaas niet gevonden.
Maar bij deze stuur ik je het gevonden plaatje.
Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!
Leuke reactie! En herkenbaar plaatjequote:Op donderdag 29 juni 2023 15:23 schreef MadMaster het volgende:
Jaaaah, heb reactie gekregen van Unilever over het door mij gezochte ijsje uit de jaren 70, met een foto(otje):
[..]
[ afbeelding ]
Qua vorm is het wat ik bedoelde, maar waarschijnlijk is dit Toverijsje het zusje van de Toverlikker.
Ik heb ze daarom gevraagd of ze ook nog een fotootje hebben van de paarse Toverlikker…
Ik kan me ze herinneren, maar nooit gegeten.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:25 schreef Morgane89 het volgende:
Haha, wat leuk dat ze met je meezoeken!
Zo denk ik nog steeds met weemoed terug aan de Winner Taco
Zie, hierom moet je nooit vrouwen aannemen in je bedrijfquote:Op donderdag 29 juni 2023 15:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had me laten overhalen om vandaag onderwijs te geven. Dat leek wel vrij serieus op werken, vroeg opstaan, reistijd, kolven, terugreizenhet was niet vreselijk en lukte allemaal best prima maar ik ben blij dat ik weer terug mijn bubbel in kan en dat dit hele circus pas over zeven weken hoeft
Mentaliteit verschilt heel erg per Landquote:Op donderdag 29 juni 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zie, hierom moet je nooit vrouwen aannemen in je bedrijf![]()
Voor je het weet gaan ze thuiszitten met hun duurbetaalde opleiding
Ja vreselijk, dan willen ze gebruikmaken van hun rechten enzo, gatsiequote:Op donderdag 29 juni 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zie, hierom moet je nooit vrouwen aannemen in je bedrijf![]()
Voor je het weet gaan ze thuiszitten met hun duurbetaalde opleiding
Ja geen idee hoe je ze dan in het Nederlands noemt. Arbeidsmigranten werken en toeristen gaan uit zichzelf weer terugquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar die asielzoekers hebben toch ook helemaal geen kans op een verblijfsvergunning? Algerije is grotendeels veilig. Tenzij je waarschijnlijk homoseksueel/transseksueel bent. 44% vind ik wel bizar veel hoor, ik geloof het niet eens
Digitale bestanden voor de eeuwigheid? Dat moet nog bewezen worden. Negatieven/film heeft een bewezen standtijd van >300 jaar.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:23 schreef MadMaster het volgende:
Jaaaah, heb reactie gekregen van Unilever over het door mij gezochte ijsje uit de jaren 70, met een foto(otje):
[..]
[ afbeelding ]
Qua vorm is het wat ik bedoelde, maar waarschijnlijk is dit Toverijsje het zusje van de Toverlikker.
Ik heb ze daarom gevraagd of ze ook nog een fotootje hebben van de paarse Toverlikker…
En zolang de klassieke politieke partijen dat niet willen inzien dat we een probleem daar hebben zullen populistische Idioten als Wilders meer aanhang krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe je ze dan in het Nederlands noemt. Arbeidsmigranten werken en toeristen gaan uit zichzelf weer terugAlgarijnen zijn geen veiligelanders in elk geval want er is iets. Blijkbaar hebben alleen mannen er last van, want vrouw en kinder kunnen achterblijven
"Ik geloof het niet eens"... Dit steekt en is veroorzaakt dus woede/wantrouwen/vul maar in.
Ik vind het ook hoog. Maar ja, je hoort wel eens wat van politie, bijvoorbeeld dat een bepaald land wel erg goed vertegenwoordigd is.
https://www.bild.de/polit(...)in.desktop.AR_2.bildquote:CLANRELLEN IN NRW
Zo goedkoop praat de integratiecommissaris zich eruit
De clanrellen van vorige week in Castrop-Rauxel en Essen schokten de burgers en riepen veel vragen op over de mislukte integratie van clangeweld in Duitsland. Hoe willen politici hen stoppen?
Maar de staatssecretaris voor Integratie zegt bijna niets.
BILD vroeg Reem Alabali-Radovan (33, SPD) om een verklaring - en kreeg slechts een kort, mager antwoord. Een duidelijke verklaring in de richting van de clan bullebak? Nee!
Reem Alabali-Radovan (exacte titel: minister van Staat bij de Bondskanselier en Regeringscommissaris voor Migratie, Vluchtelingen en Integratie evenals Regeringscommissaris voor Anti-Racisme in het kabinet-Scholz) verklaarde alleen:
"De gewelddaden zijn weerzinwekkend en zullen consequent worden bestraft door de veiligheidsautoriteiten, ongeacht de herkomst van personen."
BILD had Reem Alabali-Radovan gevraagd:
Staan de gebeurtenissen in Castrop-Rauxel en Essen voor mislukte integratie?
Ziet u een gevaar voor de samenleving in de escalatie van geweld die nu is waargenomen?
Politici en deskundigen bekritiseren de systematische minachting voor de rechtsstaat in delen van de Syrische en Libanese gemeenschap, vooral in clanstructuren. Bent u het daarmee eens? Zo ja, wat doet u eraan?
Waarom zijn het volgens jou vaak uitgebreide families uit de Arabische regio die dergelijke straatgevechten leiden?
Beschouwt u leden van Arabische families die deelnemen aan straatgevechten als integreerbaar? En zo ja, waar zou u dan beginnen?
Achtergrond: Vorige week waren er weer verschillende vechtpartijen tussen clans in NRW. Op donderdag escaleerde een gevecht tussen uitgebreide families in Castrop-Rauxel. Ongeveer 70 tot 80 mensen gingen elkaar te lijf met messen, knuppels en zelfs machetes. Het leven van een man is in gevaar nadat hij werd neergestoken. De moordbrigade doet onderzoek.
In Essen gingen vrijdag ongeveer 300 Libanezen en 200 Syriërs de confrontatie met elkaar aan. Een massale vechtpartij in de metropool Ruhr werd pas op het laatste moment voorkomen dankzij de politie.
Wel dapper dat ze toch geprobeerd hebben om het clangeweld te integreren. Wat was daar het doel eigenlijk van precies?quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
de mislukte integratie van clangeweld in Duitsland.
Typisch gevalletje van lost in translation:quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel dapper dat ze toch geprobeerd hebben om het clangeweld te integreren. Wat was daar het doel eigenlijk van precies?![]()
Gootjournalistiek dus weer.
quote:De clanrellen vorige week in Castrop-Rauxel en Essen schokten de burgers en riepen veel vragen op over de mislukte integratie van clanmisdadigers in Duitsland. Hoe gaan politici ze tegenhouden?
quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofd leeggemaakt in het water, tien keer herhaald dat het vast niet gaat onweren en desgevraagd zeggen dat hij echt niet bang is of zoEn zijn laatste stukje verjaardagscake was voor mij ‘want jij bent mijn maatje’
Moest jij ook zo lang wachten voordat je naar binnen mocht?quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:59 schreef Lonaa het volgende:
Saaiste dienst ever.
Nog een uur.
Groetjes.
Neequote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moest jij ook zo lang wachten voordat je naar binnen mocht?
O god ik haat dat zoquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:33 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh![]()
Wij werden 5 voor 5 ruw uit onze slaap gewekt door de intercom van de ferry. Die ging om de 10 minuten in drie talen los. Ondertussen werd er ook om de 10 minuten op alle deuren geklopt. Om half 6 kwamen ze zelfs binnen… Tijdens de heenreis was het toch een tikkie minder agressief, maar toen stonden de volgende lading passagiers nog niet klaar in de haven.
Afijn, nu dus weer onderweg richting huis. We hebben de muziek op shuffle staan, dus we begonnen met System of a Down, gevolgd door Rapalje
Nouja ik snap op zich wel dat ze op tijd even een ‘alarm’ zetten zodat iedereen om 6 uur de boot af kan rijden. (Toch lastig als er nog iemand onder de douche staat en zijn/haar auto de rest blokkeert) Zeker omdat ze ook ontbijt verzorgen in de restaurants, en niet iedereen gelijk om 5 uur naast z’n bed springt. Maar dat ze echt elke 10 min lopen ‘gillen’ en om half 6 al binnen staan (omdat ze de hut willen klaarmaken voor de volgende vaart) vind ik wel een beetje matig. Mijn vriend zat nog op de wcquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O god ik haat dat zodat je ook altijd denkt welke malloot heeft ZO FUCKING VEEL TIJD NODIG?!?!!
Ga jij ook in oktoberquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:39 schreef Morgane89 het volgende:
Oef, dat is niet fijn wakker worden.
Zo ziet mijn Spotify bibliotheek er ook ongeveer uit, van Acda en de Munnik tot Sonata Arctica
Tikje matig jaquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja ik snap op zich wel dat ze op tijd even een ‘alarm’ zetten zodat iedereen om 6 uur de boot af kan rijden. (Toch lastig als er nog iemand onder de douche staat en zijn/haar auto de rest blokkeert) Zeker omdat ze ook ontbijt verzorgen in de restaurants, en niet iedereen gelijk om 5 uur naast z’n bed springt. Maar dat ze echt elke 10 min lopen ‘gillen’ en om half 6 al binnen staan (omdat ze de hut willen klaarmaken voor de volgende vaart) vind ik wel een beetje matig. Mijn vriend zat nog op de wc
Ik weet het nog niet, ik ken de andere band niet. En ik ben de laatste tijd zo moe en krakkemikkig dat ik nu steeds last minute een concertkaartje koop als ik ergens heen wil.quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet, ik ken de andere band niet. En ik ben de laatste tijd zo moe en krakkemikkig dat ik nu steeds last minute een concertkaartje koop als ik ergens heen wil.
Strato is denk ik beste voorprogramma dat ze ooit hebben gehadquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet, ik ken de andere band niet. En ik ben de laatste tijd zo moe en krakkemikkig dat ik nu steeds last minute een concertkaartje koop als ik ergens heen wil.
Leuk, wat is het?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:26 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Zometeen eindelijk ons nieuwe bier bottelen2,5 week later dan eigenlijk de bedoeling was.
Hehe Mijn vriend doet dat ook regelmatig. En dan gooi ik mijn kinderarmpje op tafel (wij hebben 80 panelen)quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Laatste dag voor we 2 weken vakantie hebben. Al de tweede vakantie dit jaar. Dat voelt nog steeds wel vreemd.
AnneX en Vlindertje, die rode aalbessen zijn vooral voor in de vriezer, voor door mijn ontbijt![]()
We zitten al een week naar de app van de zonnepanelen te loeren, en te rekenen en te schatten. Eergisteren hadden we een al time high met de zonnepanelen en zojuist zijn we de 1Mw gepasseerd![]()
![]()
![]()
![]()
Valsspelerquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Hehe Mijn vriend doet dat ook regelmatig. En dan gooi ik mijn kinderarmpje op tafel (wij hebben 80 panelen)![]()
(Wij hadden vorig jaar een alltime high)
Jazeker. Ik kijk elke dag hoe de lotingen vallen. Ik verwacht een woning te hebben als mijn jongens uit huis zijnquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Valsspeler![]()
Wij hebben 21 panelen. 2022 was het beste jaar en mei 2022 de beste maand. Inmiddels is juni 2023 dus de beste maand
Ben jij nog aan het kijken naar een woning trouwens? Ik hoor je er niet meer over de laatste weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Jazeker. Ik kijk elke dag hoe de lotingen vallen. Ik verwacht een woning te hebben als mijn jongens uit huis zijnBalen zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Balen zeg
Maar vind het wel ontzettend fijn dat je het vroeg. Dank daarvoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik denk het niet. Wat is het?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:00 schreef Myraela het volgende:
Jongenssssss, hebben jullie al een Ninja Creami?
Nee. Zou wel willen maar ruimte tekort, best prijzig en ik heb een simplistische ijsmaker die ik al te weinig gebruikquote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:00 schreef Myraela het volgende:
De laatste online hype van dit moment. Een ijsmachine waarin iedereen nu de raarste combinaties aan het maken is. Maar bij deze ijsmachine is meer een soort blender. Dus je vriest je mengsel gewoon in en dan maakt deze blender er schijnbaar superzacht ijs van.quote:
Oh, dat principe heb ik nooit zo handig gevonden, dat je de boel eerst moet invriezen. Liever een echte ijsmaker die dat voor je doet.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:
De laatste online hype van dit moment. Een ijsmachine waarin iedereen nu de raarste combinaties aan het maken is. Maar bij deze ijsmachine is meer een soort blender. Dus je vriest je mengsel gewoon in en dan maakt deze blender er schijnbaar superzacht ijs van.
Oh ik vond m'n normale ijsmachine juist echt een gedoe. Nauwkeurige recepten en lang wachten. Dit lijkt me supermakkelijk en iets meer 'gooi en maar wat in want hij maakt de structuur toch wel glad'.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat principe heb ik nooit zo handig gevonden, dat je de boel eerst moet invriezen. Liever een echte ijsmaker die dat voor je doet.
Ja, ik zag hem ook al uitverkocht bij coolblue.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:21 schreef Myraela het volgende:
Oh ik vond m'n normale ijsmachine juist echt een gedoe. Nauwkeurige recepten en lang wachten. Dit lijkt me supermakkelijk en iets meer 'gooi en maar wat in want hij maakt de structuur toch wel glad'.
Maar ik was dus te laat bij het feestje. Hij is overal al uitverkocht. Ik heb via twee webshops een pre-order staan.
Wat gaan ze doen? Je ontslaan?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:27 schreef Barreltje het volgende:
Zin in het weekend, geen zin in vandaag en dan MOET er ineens vanalles op het werk..
Speaking of.. @Vanyel had ik jou niet uitgebreid over Fit20 voorgelicht? En heeft dat resultaat gehad?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]moe en krakkemikkig boks ouwe.
Grotendeels eigen schuld, ik moet gewoon weer fitter worden en dat moet ik zelf doen. V Pusht me richting fit20. Waarvan vooral die 20 me als muziek in de oren klinkt
Voor mn vakantie was ik heel goed bezig met een Adrienne 30 dagen challenge, maar in de vakantie mn voeten stuk gelopen en door de hitte heelt ook dat ook niet perse voorspoedig
Ik ga luisterenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Strato is denk ik beste voorprogramma dat ze ooit hebben gehad![]()
Artist · 893.5K monthly listeners.
Ja snap ik wel, maar ik heb toch een soort van eergevoel dat ik het netjes wil achterlaten...quote:
Same, Zumba boksquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:02 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben pas 34maar inderdaad, m'n sport/fietsconditie is om te huilen en ik hou niet zo van intensief sporten.
Nu bedacht om vooral te kijken naar wat ik leuk genoeg vind om vol te houden dus ik doe Zumba
We hopen vanavond (ergens tussen 22:00 en 0:00 uur) thuis te komen. Dat is gerekend met pauze, zonder te veel filequote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tikje matig ja
Hoe lang nu naar huis nog?
Truus had vannacht al gestofzuigd, ik heb net de woonkamer gedweild, dadelijk auto wegbrengen voor een beurt en dan grote poets voor de rest van het huis. Komende weken beetje veel bezoek en geen tropen temperaturen dus het wordt tijd dat ik mijn kluizenaarshol eens grondig onder handen neem.
Rapaljequote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:33 schreef Candaasje het volgende:
Afijn, nu dus weer onderweg richting huis. We hebben de muziek op shuffle staan, dus we begonnen met System of a Down, gevolgd door Rapalje
Oh wat tof! Ik ken ze vooral van festivals, zijn goede gangmakersquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Rapalje![]()
Die hebben bij ons op de boerderij gespeeld bij de trouwerij van de schapenvachtvriendin.
Jammer dat Diep gestopt is (vooral jammer dat het vanwege chronisch covid is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Vanyel is de V waar DP aan refereert.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Speaking of.. @:vanyel had ik jou niet uitgebreid over Fit20 voorgelicht? En heeft dat resultaat gehad?
Die 20 is écht fantastisch DP
Ja, het is de budget versie van de Pacojet (kost 25-30 keer zoveel)quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
De laatste online hype van dit moment. Een ijsmachine waarin iedereen nu de raarste combinaties aan het maken is. Maar bij deze ijsmachine is meer een soort blender. Dus je vriest je mengsel gewoon in en dan maakt deze blender er schijnbaar superzacht ijs van.
75 in Limburg.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:35 schreef Yinny het volgende:
@:borisz Woehoe, hoeveel kilometers heb jij wel niet gemaakt de afgelopen dagen? Fijne vakantie!
Kiek eens aan!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
* Vanyel is de V waar DP aan refereert.
Al bijna 2 maanden
Het zag er niet erg smakelijk uit, dat ijs.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:00 schreef Myraela het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |