abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209714558
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze zijn ook heel bewust van de partijen en alles wat daar zit en daar vinden ze iets van.

[..]

Het politieke stelsel in veel westerse landen is inmiddels dan ook failliet; extremistische wappiepartijen aan beide zijdes van het politieke spectrum, sociaaldemocratische partijen die het neoliberalisme omarmd hebben, wereldvreemde idealisten, kinderachtige partijpolitiek omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt enz. Politici bieden geen oplossing, maar vormen zelf onderdeel van het probleem.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:19:40 #202
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714628
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:

[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
Waarom niet? Zeker als je jong bent paar jaartjes stabiel werk om je fundering te bouwen is geen slecht idee.
pi_209715929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:28 schreef Wotte het volgende:

[..]
Het zijn veelal ook gewoon goede startersfuncties met doorgroeimogelijkheden, opleidingen die betaald worden. Dat soort functies waren eenhoorn vacatures met zoveel concurrentie. Dat had je naast je studie, diverse stages, relevante bijbaantjes en allerlei nevenactiviteiten moeten hebben om een kans te maken op zo'n startersfunctie. Dus op dat vlak liggen de kansen om op te rapen.
Blijft o.a. woonruimtegebrek over. Daar zou ik ook enorm van balen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:26:50 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209716208
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je kunt niet ontkennen dat de "boomers" de rijkste generatie zijn die de westerse wereld ooit heeft gekend en dat ze politieke keuzes gemaakt hebben die achteraf niet zo heel erg gelukkig uitgevallen zijn. De hele "greed is good" opvatting uit de jaren '80 is onder de boomers - die toen 30/40 waren - ontstaan. Dat is geen beschuldiging, maar simpelweg een vaststelling.
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.

Tot die tijd waren volkspartijen als CDA en PvdA de grootste.

Vreemd, heel vreemd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:30:08 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209716280
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:

[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
Omdat je met een vast contract zekerheid hebt (zolang je je werk goed doet) en er daardoor meer mogelijk is.

En ook een vast contract kun je natuurlijk opzeggen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 15:40:45 #206
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209718879
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben 70 en nu al 6 jaar met pensioen , 2 jaar prepensioen
En?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209719117
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.

Vreemd, heel vreemd.
We hebben als westerse wereld de neergang echter al in de jaren tachtig ingezet en na het einde van de koude oorlog was het hek helemaal van de dam. Privatisering van nutsbedrijven, multinationals die geen strobreed meer in de weg gelegd wordt en die steeds meer macht krijgen, de langzaam uitstervende middenklasse enz. Het is al decennialang aan de gang.

Het is een illusie dat de babyboomergeneratie volledig uit overtuigde sociaaldemocraten zonder enige vorm van hebzucht bestond.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 16:34:03 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209719633
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En?
ik leef nog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 juli 2023 @ 16:54:16 #209
323876 michaelmoore
pi_209720148
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Een crisis is van voorbijgaande aard, veel zaken waar vooral jongeren nu mee geconfronteerd worden zijn het gevolg van bewuste keuzes die in de voorbije decennia genomen zijn. De tijden van een zorgeloos middenklassebestaan zijn hoe dan ook voorbij en komen ook nooit meer terug.
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2023 16:59:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209720387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vreemd, heel vreemd.
je bent geboren na 2000, want je hebt de jaren 90 gemist
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209720410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66
ik wil juist minder bouwen en de vraag verlagen _O_
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209720794
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:58 schreef spicymchaggis het volgende:
We hebben als westerse wereld de neergang echter al in de jaren tachtig ingezet en na het einde van de koude oorlog was het hek helemaal van de dam. Privatisering van nutsbedrijven, multinationals die geen strobreed meer in de weg gelegd wordt en die steeds meer macht krijgen, de langzaam uitstervende middenklasse enz. Het is al decennialang aan de gang.
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:19:07 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209720863
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.
In 2077 al O-)
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:19:42 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209720879
Maar dat is idd geen maatschappij waar je in wilt leven nee.
A murky, forgotten land.
pi_209720934
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
mwah, historisch gezien gaat het met vlagen wie de macht heeft. Soms de adel, bedrijven, bevolking en dan begint het weer opnieuw. Net zoals met links en rechts... eerst krijgt links de overmacht, dan rechts en dan weer link, etc. Komt omdat elke stroming en groep elke keer hun hand overspeelt en dat accepteert de anderre groep niet op een gegeven moment.

Democratie werkt alleen als de verliezers (minderheden meestal) dat ook vrijwillig accepteren of worden onderdrukt met macht. Dat laatste kan alleen bij een kleine groep ivm kosten.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:53:24 #216
323876 michaelmoore
pi_209721373
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik wil juist minder bouwen en de vraag verlagen _O_
ne dat zal allebei zeker niet gaan en dat is maar goed ook

komende jaren gaan er ieder jaar meer dan 200.000 per jaar binnenfietsen en das maar goed ook
Duitsland maakt er ook aktief werk van de immigratie
pi_209721391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ne dat zal allebei zeker niet gaan en dat is maar goed ook

komende jaren gaan er ieder jaar meer dan 200.000 per jaar binnenfietsen en das maar goed ook
Duitsland maakt er ook aktief werk van de immigratie
daar ben ik ook bang voor, maar jammer is het wel, want minder mensen is een win-win situatie voor iedereen en alles.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:57:16 #218
323876 michaelmoore
pi_209721404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar ben ik ook bang voor, maar jammer is het wel, want minder mensen is een win-win situatie voor iedereen en alles.
nee dat is niet waar , oude bevolking is een krimp bevolking , krimp winkels , krimp handel., krimp BNP, deflatie en heel veel kosten voor zorg en hulp

een goede economie heeft veel jongeren nodig , kijk maar eens in de historie en hoe het nu china vergaat , China heeft als extra nadeel dat men er ook niet naar toe wil, uit Myanmar , Laos en Thailand

Ik ben voor gerichtte immigratie en aanmeld centra in Afrika en Philipijnen net als Duitsland doet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2023 18:07:47 ]
pi_209721536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar , oude bevolking is een krimp bevolking , krimp winkels , krimp handel., krimp BNP, deflatie en heel veel kosten voor zorg en hulp
Klopt en dat is helemaal niet erg
quote:
een goede economie heeft veel jongeren nodig , kijk maar eens in de historie en hoe het nu china vergaat , China heeft als nadeel dat men er ook niet naar toe wil
Soms kunnen dingen ook anders gaan dan histortisch gezien en toch beter zijn
quote:
Ik ben voor gerichtte immigratie en aanmeld centra in Afrika en Philipijnen net als Duitsland doet
Ik niet, ik ben voor ruimte, minder vervuiling, minder vraag -> lagere inflatie, minder huizen, minder autos -> minder files
Bedrijven die voornamelijk exporteren kunnen naar het land waar geexporteerd wordt. Bedrijven die buitenlanders naar NL halen omdat er geen arbeiders in NL zijn kunnen naar het land gaan waar die mensen wonen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:08:45 #220
323876 michaelmoore
pi_209721547
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bedrijven die voornamelijk exporteren kunnen naar het land gaan waarheen geexporteerd wordt.
Bedrijven die buitenlanders naar NL halen omdat er geen arbeiders in NL zijn kunnen naar het land gaan waar die mensen wonen.
zolang het goed met je gaat mag je onzin ventileren zoveel als je wilt
pi_209721617
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wat geeft je het idee dat ik op d66, groenlinks of zelfs überhaupt nog stem?
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:20:52 #222
323876 michaelmoore
pi_209721677
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wat geeft je het idee dat ik op d66, groenlinks of zelfs überhaupt nog stem?
dat dacht ik te merken een vooruitstrevend persoon die wel een fan is van Rob Jetten die erg tegen vliegen met prive vliegtuigen is, tegen kernenergie is , voor biomassa houtstook , tegen woningbouw in groene weilanden en erg tegen palmolie
pi_209721711
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat dacht ik te merken een vooruitstrevend persoon die wel een fan is van Rob Jetten die erg tegen vliegen met prive vliegtuigen is, tegen kernenergie is , voor biomassa houtstook , tegen woningbouw in groene weilanden en erg tegen palmolie
Ik ben vooral tegen overbevolking, wegwerpeconomie en neoliberalisme.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:25:08 #224
323876 michaelmoore
pi_209721738
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik ben vooral tegen overbevolking, wegwerpeconomie en neoliberalisme.
maar niet tegen een goed draaiende economie toch ??

wees maar blij met een stevige instroom van migranten , uit Syrie , laat maar komen , laat ze maar aan het werk gaan in de woningbouw

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2023 18:30:54 ]
pi_209721995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang het goed met je gaat mag je onzin ventileren zoveel als je wilt
Gelukkig geldt ook voor jou
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:47:34 #226
323876 michaelmoore
pi_209722106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig geldt ook voor jou
klopt dus meer migranten , werk genoeg hier
pi_209722341
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt dus meer migranten , werk genoeg hier
Precies jij mag ook onzin posten
  zaterdag 1 juli 2023 @ 19:20:43 #228
323876 michaelmoore
pi_209722589
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies jij mag ook onzin posten
hier zal jij wel blij mee zijn dan

quote:
De kinderbijslag gaat omlaag met ongeveer 3 procent vanwege de gedaalde inflatie.
Dit betekent een vermindering van ruim 8 euro per kwartaal voor kinderen tot en met 5 jaar, ruim 9 euro voor kinderen van 6 tot en met 11, en ruim 11 euro voor 12 jaar en ouder.
minder kinderen en meer migranten
pi_209722598
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hier zal jij wel blij mee zijn dan
[..]
minder kinderen en meer migranten
die paar euro is echt totaal niet interessant.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 19:23:00 #230
323876 michaelmoore
pi_209722640
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die paar euro is echt totaal niet interessant.
geen inflatiecorrectie , nee OMLAAG

minder kinderen
pi_209722675
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geen inflatiecorrectie , nee OMLAAG

minder kinderen
Dat zet geen zoden aan de dijk.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 19:33:45 #232
323876 michaelmoore
pi_209722814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat zet geen zoden aan de dijk.
nee dus goede dat er heel veel migranten binnen komen, net als in Duitsland

anders gaan we ook de krimp in net als China
landen zonder migranten gaan in de krimp, lagere lonen , lagere prijzen , minder handel ,
pi_209722883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Links bewind?

De euvelen van deze tijd zijn het gevolg van maar één ding: geloof in oneindige economische groei. Een typisch rechts trekje. Daaruit vloeien alle problemen voort die we thans hebben.

Wil je het dus nog kutter maken, stem rechts.
Exact :Y Maar dat heeft (veelal extreem) rechts niet door :X
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_209723148
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Wel apart eigenlijk, de samenleving is nooit individualistischer en progressiever geweest met eindeloos veel mogelijkheden. Ook is er nooit zoveel aandacht geweest voor 'mental health' en begrip voor de subjectieve gevoelens van het individu, en jongeren worden alleen maar ongelukkiger. Opvallend hoe dat toch werkt.

Haal alle structuur, regels, rolpatronen normen en waarden weg, breek alles van familie en gemeenschap af en gooi er dan nog een giftig sausje van internet en social media overheen en dit is dan dus wat je krijgt,
Ik ben het niet gauw met je eens, maar dit keer wel
pi_209723274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dus goede dat er heel veel migranten binnen komen, net als in Duitsland

anders gaan we ook de krimp in net als China
landen zonder migranten gaan in de krimp, lagere lonen , lagere prijzen , minder handel ,
juist niet _O_
  zaterdag 1 juli 2023 @ 20:11:47 #236
pi_209723390
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 16:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik leef nog
En?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209723392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar niet tegen een goed draaiende economie toch ??

wees maar blij met een stevige instroom van migranten , uit Syrie , laat maar komen , laat ze maar aan het werk gaan in de woningbouw
Het zou juist beter zijn wanneer de economie één of twee versnellingen omlaag zou schakelen.
pi_209723673
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 20:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het zou juist beter zijn wanneer de economie één of twee versnellingen omlaag zou schakelen.
dan zakt de inflatie weer. ^O^
pi_209723725
Ik heb weinig reacties gelezen maar kan mij wel iets voorstellen, wij als jongeren hadden wat dat betreft meer vrijheden, ruimte en mogelijkheden! :)

Vroeger was er veel ruimte en kon je lekker buiten klauteren, in de bosjes spelen, hutten bouwen en weet ik veel wat maar dat kan allemaal niet meer... hutten worden gelijk gesloopt door de gemeente, groen is er al amper meer. En de ruimte die er wel is moet je nu delen met veel meer jongeren.

Al denk ik wel dat de jongeren in de stad meer tegen deze problemen aanlopen dan in de kleinere gemeentes/dorpen...

Plus we moeten tegenwoordig veel online vrienden, likes, views etc hebben want anders tel je niet meer mee... :r

Ik zou graag willen dat de jeugd eens onze tijd kon mee maken (dus 30 jaar terug in de tijd)... de wat hardere hand van ouders, meer ruimte en minder drukte door internettechnische onzin...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_209724653
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GwanGwaa op 01-07-2023 21:40:15 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:45:03 #241
323876 michaelmoore
pi_209724974
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 20:31 schreef Chandler het volgende:
Ik heb weinig reacties gelezen maar kan mij wel iets voorstellen, wij als jongeren hadden wat dat betreft meer vrijheden, ruimte en mogelijkheden! :)

Vroeger was er veel ruimte en kon je lekker buiten klauteren, in de bosjes spelen, hutten bouwen en weet ik veel wat maar dat kan allemaal niet meer... hutten worden gelijk gesloopt door de gemeente, groen is er al amper meer. En de ruimte die er wel is moet je nu delen met veel meer jongeren.

Al denk ik wel dat de jongeren in de stad meer tegen deze problemen aanlopen dan in de kleinere gemeentes/dorpen...

Plus we moeten tegenwoordig veel online vrienden, likes, views etc hebben want anders tel je niet meer mee... :r

Ik zou graag willen dat de jeugd eens onze tijd kon mee maken (dus 30 jaar terug in de tijd)... de wat hardere hand van ouders, meer ruimte en minder drukte door internettechnische onzin...
Daar waren de volkstuinen en daar achter was de kinderboerderij
ja dat moet zo, want we mogen niet in het weiland bouwen he , weiland is natuur
en er komen nog sociale huurwoningen waar de loodsmelterij was ,daar wilden we eerst park van maken , maar ja we moeten bouwen he
pi_209725039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar waren de volkstuinen en daar achter was de kinderboerderij
ja dat moet zo, want we mogen niet in het weiland bouwen he , weiland is natuur
en er komen nog sociale huurwoningen waar de loodsmelterij was ,daar wilden we eerst park van maken , maar ja we moeten bouwen he
[ afbeelding ]
Ok en nu?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:51:40 #243
323876 michaelmoore
pi_209725111
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:48 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ok en nu?
Dat men tegenwoordig helemaal mesjokke is om iedere parkje en sportveldje vol te bouwen , terwijl er zo veel weilanden zijn

vroeger was dat geen vraag, dan kocht de gemeente twee boeren weg en dan gingen we bouwen , simpel
door de intensieve veehouderij merkte je in de melkopbrengst toch niks van

Boeren rijk en iedere idioot kreeg een koopwoning , mooi toch

nu zijn ze aan het optoppen en splitse en maar krap krap krap doen , gestoord toch
pi_209725250
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat men tegenwoordig helemaal mesjokke is om iedere parkje en sportveldje vol te bouwen , terwijl er zo veel weilanden zijn

vroeger was dat geen vraag, dan kocht de gemeente twee boeren weg en dan gingen we bouwen , simpel
door de intensieve veehouderij merkte je in de melkopbrengst toch niks van

Boeren rijk en iedere idioot kreeg een koopwoning , mooi toch

nu zijn ze aan het optoppen en splitse en maar krap krap krap doen , gestoord toch

Vroeger kocht men ook niet alle boeren uit, de meeste wel maar er waren ook genoeg die zich niet weg lieten kopen. En klopt, vroeger had men ook meer geld daarvoor. Dat is tegenwoordig niet meer het geval volgens mij. En daarnaast werden wijken ook groen ingericht, dat is helaas nu niet meer het geval (of iig stukken minder).

Ik ben voor meer ruimte voor natuur en mens, ook voor de boeren. En graag meer de hoogte in voor al die mensen die hun voortuinen willen betegelen (die zijn namelijk geen tuin waard, mijn mening). of de Diepte in voor mensen die toch liever 's nachts leven dan overdag...

Ruimte zat, tis maar hoe je de ruimte invult...
Like trump...
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:24:05 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209725777
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
generatie van mijn ouders, jappenkamp, bombardementen, vervolging, dwangarbeid,
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:33:47 #246
323876 michaelmoore
pi_209725974
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:59 schreef Chandler het volgende:

[..]
Vroeger kocht men ook niet alle boeren uit, de meeste wel maar er waren ook genoeg die zich niet weg lieten kopen. En klopt, vroeger had men ook meer geld daarvoor. Dat is tegenwoordig niet meer het geval volgens mij. En daarnaast werden wijken ook groen ingericht, dat is helaas nu niet meer het geval (of iig stukken minder).

Ik ben voor meer ruimte voor natuur en mens, ook voor de boeren. En graag meer de hoogte in voor al die mensen die hun voortuinen willen betegelen (die zijn namelijk geen tuin waard, mijn mening). of de Diepte in voor mensen die toch liever 's nachts leven dan overdag...

Ruimte zat, tis maar hoe je de ruimte invult...
vroeger was er ruimte zat , ieder boer liet zich heel graag wegkopen, , die ging 20 km verderop weer opnieuw beginnen met een superboerderij ,
Die kreeg het 10 voudige van de landbouw grondprijs , niet het woest aantrekkelijke gezeik van 120 % van de staats taxatiewaarde , nee 1000 %

ik woon in en heel groen gedeelte van het dorp met een supergroot park voor de deur en een voetbalveld voor de deur, (Alhoewel mij opvalt dat er nooit op gevoetbald wordt omdat de jeugd druk is met gamen, dat had vroeger nooit gebeurd, vroeger was het iedere avond voetballen)
Maar om het leven voort te zetten met een woning en gezin stichten dat kan niet meer, das erg jammer

Met "moderne" normen zouden er 3 keer zoveel woningen op gaan en dan ook nog een zwik stinkwater voor de deur voor "waterberging"

ieder bouwplan was vol met subsidie koopwoningen 30.000 gulden subsidie op een koop van 93.000 en er was echt niet zoveel belangstelling
echt niet

een huur flat was toen veel moderner , cool zouden ze nu zeggen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijk-voor-woningbopuw

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2023 04:11:05 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:39:29 #247
319979 Fok-it
All is well
pi_209726089
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
:') ik zou er vooral lekker mee te koop lopen hoe wereldvreemd je bent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:43:20 #248
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209726152
quote:
En jouw generatie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:44:01 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209726162
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En jouw generatie?
Die staat erbij
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:44:33 #250
459912 FlippingCoin
pi_209726174
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die staat erbij
Oh nvm dan :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 2 juli 2023 @ 00:45:52 #251
pi_209727582
quote:
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
  zondag 2 juli 2023 @ 00:53:28 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209727620
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"? :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-07-2023 01:00:43 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_209727717
quote:

Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.
De atoomoorlog was slechts een verzinsel om mensen bang te maken maar het gebrek aan banen was een bijna traumatische ervaring.
Onmogelijk om aan een bijbaantje of vakantiewerk te komen. Mensen met een HBO diploma die nooit een baan gevonden hebben in het vakgebied waar ze voor gestudeerd hadden.

Ik vebaas me nu over het enorme aanbod van werk. Wie nu nog niet zijn eigen broek kan ophouden is een hopeloze kneus.

En als kind van de jaren 60 is de grootste zegening in mijn leven de beschikbaarheid van alle informatie die je maar nodig hebt. Werkelijk alles is te vinden met een paar clicks.
-
  VIVA zondag 2 juli 2023 @ 01:31:08 #254
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209727773
Van Generatie Z naar de wereld in totale chaos, dit kost tijd....Besef dat de mensheid momenteel het sterkste dier op aarde is en de overlevingsdrang ongenevenaard is! Ja de sneeuwvlokjes hebben het moeilijk, met bijna 8 miljard mensen wordt het wel eens tijd om de pussies van de Captain Kirk te onderscheiden....

Alhoewel ik respect heb voor elk levend dier, is het gewoon niet de tijd om maar eenieder die depressief of zich identifiseerd als een geslachtsrijpe onderdanige luiaard maar in leven te houden....Start met het leven van je leven, voor jou 7 miljard anderen die zeer graag in jouw positie zouden willen staan....
What lies behind makes no sense in my mind
  zondag 2 juli 2023 @ 04:15:57 #255
323876 michaelmoore
pi_209728214
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Klopt, wie na 1950 geboren is heeft de tijd meegemaakt dat de gasbel in Slochteren werd ontdekt en bij de regering het besef kwam, al deze miljarden gaan we nooit opkrijgen , paniek paniek.

En het grote geld smijten begon in 1969 tot 1975 , iedereen eindeloos studeren met beurs , iedereen een koopwoning , huisvesting in ruime mate aanwezig , bijstand AOW WAO .

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2023 05:52:14 ]
pi_209728464
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Wel apart eigenlijk, de samenleving is nooit individualistischer en progressiever geweest met eindeloos veel mogelijkheden. Ook is er nooit zoveel aandacht geweest voor 'mental health' en begrip voor de subjectieve gevoelens van het individu, en jongeren worden alleen maar ongelukkiger. Opvallend hoe dat toch werkt.

Haal alle structuur, regels, rolpatronen normen en waarden weg, breek alles van familie en gemeenschap af en gooi er dan nog een giftig sausje van internet en social media overheen en dit is dan dus wat je krijgt,
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.

En het is besmettelijk, iedereen wordt er door meegesleurd. De falende student die alleen maar vieren haalt rent naar de examencommissie die hem 1,5 punt hoger geeft zodat hij toch slaagt. De ouders van de student zeggen niet 'je kan het niveau niet aan, sorry' maar vinden dat hun zielige kind vreselijk benadeeld wordt. En ouders zullen zelden nog zeggen tegen hun kinderen: Neem een 9 tot 5 baan, zorg een beetje op tijd voor een normale relatie en zorg dat je je zaken op orde hebt zodat je de wereld aan kunt.

Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
pi_209728476
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 01:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.
De atoomoorlog was slechts een verzinsel om mensen bang te maken
De bevolking bang maken is iets van alle tijden dat zien we nu ook weer.
pi_209728690
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.

En het is besmettelijk, iedereen wordt er door meegesleurd. De falende student die alleen maar vieren haalt rent naar de examencommissie die hem 1,5 punt hoger geeft zodat hij toch slaagt. De ouders van de student zeggen niet 'je kan het niveau niet aan, sorry' maar vinden dat hun zielige kind vreselijk benadeeld wordt. En ouders zullen zelden nog zeggen tegen hun kinderen: Neem een 9 tot 5 baan, zorg een beetje op tijd voor een normale relatie en zorg dat je je zaken op orde hebt zodat je de wereld aan kunt.

Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
Niemand: ....
PietjePuk (altijd jankend):"Jaaa, en als iedereen nu eens kapt met dat gejank. Vrouwen zijn kut en janken alleen maar terwijl ze muntthee aan het sippen zijn met hun vriendinnen..."

Grow a pair, Pietje. Je bent echt de grootste jankerd over alles en iedereen met nul zelfreflectie.
Go hard or go home
  zondag 2 juli 2023 @ 08:53:02 #259
323876 michaelmoore
pi_209728847
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

deels klopt het

veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje

aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat
kan geen jaar normaal doen
Altijd aandacht trekken op facebook

die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
pi_209728868
quote:
10s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:30 schreef Noek het volgende:

[..]
Niemand: ....
PietjePuk (altijd jankend):"Jaaa, en als iedereen nu eens kapt met dat gejank. Vrouwen zijn kut en janken alleen maar terwijl ze muntthee aan het sippen zijn met hun vriendinnen..."

Grow a pair, Pietje. Je bent echt de grootste jankerd over alles en iedereen met nul zelfreflectie.
Ik heb inderdaad regelmatig kritiek op mensen met nul zelfreflectie ja, dat klopt. Leuke persoonlijke aanval verder.
pi_209728877
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deels klopt het

veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje

aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat

die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
Eens.
pi_209728973
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).

Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
Radio Espantoso
  zondag 2 juli 2023 @ 09:14:32 #263
323876 michaelmoore
pi_209729005
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:10 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).

Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
Ja dat is zeker heel erg en echt voor rekening van een van de kabinetten Rutte

die is al 4 kabinetten bezig de huisvesting te verzieken , van de VVD kwam ook het woord woningmarkt, met kabinet den Uyll kon iedereen een woning vinden met een paar weken, koop of huur maakt niet uit
pi_209729061
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deels klopt het

Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
  zondag 2 juli 2023 @ 09:27:31 #265
323876 michaelmoore
pi_209729107
quote:
9s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
nee dienst is geen mishandeling, dat heet structuur , 6 uur op en aan het werk
ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week iedere dag om 6 uur op en in de bus , om 17:00 uur thuis, ik heb het geld niet nodig , maar ik wil structuur , praten
geen alcohol, niet roken, niet popie jopie doen , niet een jurk aan doen met nep tieten en een uitkering van moeilijk plaatsbaar

Maar de hele wereld zegt ach toch lieverd ben je firto sexsueel ?? of hytpkl sexueel heb je adhd, of ben je autist /?
als je in mijn tijd op de lagere school zat te vervelen kreeg je met bamboo rietje op je handen van de juf tot ze hem kapot sloeg
gezeik van tegenwoordig

Die scholen stellen ook niks meer voor , HBS bestaat niet meer, alleen voortgezet lager onderwijs en iedereen doet maar wat en de leraren krijgen een salaris of ze universiteitsdocent zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2023 09:53:51 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 10:09:38 #266
pi_209729501
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"? :D
Staat dat in mijn post?

Overigens denk ik dat met de corona crisis, woningnood, achteruitgang en duurder worden van het onderwijs, vergrijzing, al die andere crises die ik voor het gemak vergeet en de technologische uitdagingen van nu, de huidige generatie het zeker niet makkelijker heeft dan de patatgeneratie. Iemand van die generatie die dat beweert en zich vergelijkt met mensen die een wereldoorlog hebben meegemaakt, doe daar eens lacherig over.
  zondag 2 juli 2023 @ 10:11:50 #267
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209729519
Zou de mentale gezondheid niet meer beïnvloed zijn door al het blowen, pillen en coke?
  zondag 2 juli 2023 @ 10:15:44 #268
pi_209729551
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou de mentale gezondheid niet meer beïnvloed zijn door al het blowen, pillen en coke?
Tuurlijk joh want dat heeft deze generatie uitgevonden.

Nog meer bij te dragen?
  zondag 2 juli 2023 @ 10:15:44 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209729552
quote:
9s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandeling
  zondag 2 juli 2023 @ 10:24:30 #270
323876 michaelmoore
pi_209729627
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandeling
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukken
  zondag 2 juli 2023 @ 10:31:41 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_209729710
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukken
En jij bent 70? Hahahah

Dat je dit dan nog zegt :') och och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 2 juli 2023 @ 10:39:08 #272
323876 michaelmoore
pi_209729783
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En jij bent 70? Hahahah

Dat je dit dan nog zegt :') och och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
jochie 70 is de 50 van vroeger

mijn moeder was 96 en ze liep nog iedere dag 12 km
  zondag 2 juli 2023 @ 10:41:47 #273
459912 FlippingCoin
pi_209729822
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En jij bent 70? Hahahah

Is michaelmore de niels van nws?
pi_209729994
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jochie 70 is de 50 van vroeger

mijn moeder was 96 en ze liep nog iedere dag 12 km
hoop dat tegen mijn tijd, 90 de 50 van vroeger is
pi_209730106
quote:
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.

Vroeger kon je tenminste nog wel een huis krijgen.
  zondag 2 juli 2023 @ 11:07:44 #276
319979 Fok-it
All is well
pi_209730118
quote:
16s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Is michaelmore de niels van nws?
Die lust wel paar jenevertjes ja
  zondag 2 juli 2023 @ 11:13:05 #277
319979 Fok-it
All is well
pi_209730176
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:06 schreef Daboman het volgende:

[..]
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.

+ Veel meer polarisatie, nepnieuws, extremen die verkozen worden boven nuance, niet alleen in de samenleving maar ook in de politiek, het hele internet/social media wat in de begindagen omarmt werd maar nu steeds meer een kant op gaat wat killing is voor je mentale gezondheid.

Maar Jan heeft gelezen over wat yogasnuivers in Amsterdam en dus heeft alleen zijn boomergeneratie het 'echt" lastig gehad. Minderwaardig figuur ben je dan
pi_209730190
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:10 schreef Peligrosso het volgende:

Gebrek aan huizen is van alle tijden. Misschien zit jij toevallig nog vrij goed omdat het in de jaren 90 minder moeilijk was.
-
  zondag 2 juli 2023 @ 12:31:35 #279
323876 michaelmoore
pi_209730999
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:55 schreef Culkin het volgende:

[..]
ongetwijfeld, niet roken, geen drugs, geen alcohol , niet bramieknoeien
  zondag 2 juli 2023 @ 12:34:09 #280
323876 michaelmoore
pi_209731035
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:13 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gebrek aan huizen is van alle tijden. Misschien zit jij toevallig nog vrij goed omdat het in de jaren 90 minder moeilijk was.
niet met het kabinet den Uyl en Jan Schaeffer van volkshuisvesting
https://www.parlement.com/id/vg09llg9q6zr/j_l_n_jan_schaefer
die opende in ieder dorp bejaarden huizen en introduceerde de Premie koopwoning
en de vinex wijken

als Nieuwegein, Zoetemeer , Groot Houten , Amersfoort en Almere
iedere idioot kon een wonjng kopen toen

'In ge-ouwehoer kun je niet wonen'.
quote:
J.L.N. (Jan) Schaefer
Markante, onconventionele en populaire PvdA-politicus.
Was aanvankelijk banketbakker en werd na een korte periode als Tweede Kamerlid staatssecretaris van Volkshuisvesting in het kabinet-Den Uyl i. Gaf een grote impuls aan de stadsvernieuwing.
Werd daarna wethouder van volkshuisvesting in Amsterdam. Keerde in 1986 echter terug als Tweede Kamerlid. Hield zich toen vooral bezig met het midden- en kleinbedrijf.
Moest wegens ziekte de politiek verlaten.
Verscheen in de Kamer meestal in spijkerpak, zonder stropdas. Voorstander van duidelijk taalgebruik in de politiek en dominant bestuurder.

Zijn bekendste uitspraak is: 'In ge-ouwehoer kun je niet wonen'.

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2023 05:30:41 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 15:39:11 #281
323876 michaelmoore
pi_209733355
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:55 schreef Culkin het volgende:

[..]
omdat Hugo het verdomd om bejaardenhuizen te gaan bouwen ,, woon ik hier in mij supergrote huis over 30 jaar nog

allemaal van die duivehokies waar youssouf en geile sjanie komen snuffelen als ZZP er nee dank u wel

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2023 15:48:03 ]
pi_209737047
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:06 schreef Daboman het volgende:

[..]

In de jaren '60, '70 en '80 waren ze ook bang dat de bom viel.
Bij tijden grote werkeloosheid.
Crises is van alle tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')