Het politieke stelsel in veel westerse landen is inmiddels dan ook failliet; extremistische wappiepartijen aan beide zijdes van het politieke spectrum, sociaaldemocratische partijen die het neoliberalisme omarmd hebben, wereldvreemde idealisten, kinderachtige partijpolitiek omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt enz. Politici bieden geen oplossing, maar vormen zelf onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel bewust van de partijen en alles wat daar zit en daar vinden ze iets van.
[..]
Waarom niet? Zeker als je jong bent paar jaartjes stabiel werk om je fundering te bouwen is geen slecht idee.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:
[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
Blijft o.a. woonruimtegebrek over. Daar zou ik ook enorm van balen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het zijn veelal ook gewoon goede startersfuncties met doorgroeimogelijkheden, opleidingen die betaald worden. Dat soort functies waren eenhoorn vacatures met zoveel concurrentie. Dat had je naast je studie, diverse stages, relevante bijbaantjes en allerlei nevenactiviteiten moeten hebben om een kans te maken op zo'n startersfunctie. Dus op dat vlak liggen de kansen om op te rapen.
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat de "boomers" de rijkste generatie zijn die de westerse wereld ooit heeft gekend en dat ze politieke keuzes gemaakt hebben die achteraf niet zo heel erg gelukkig uitgevallen zijn. De hele "greed is good" opvatting uit de jaren '80 is onder de boomers - die toen 30/40 waren - ontstaan. Dat is geen beschuldiging, maar simpelweg een vaststelling.
Omdat je met een vast contract zekerheid hebt (zolang je je werk goed doet) en er daardoor meer mogelijk is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:
[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
En?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben 70 en nu al 6 jaar met pensioen , 2 jaar prepensioen
We hebben als westerse wereld de neergang echter al in de jaren tachtig ingezet en na het einde van de koude oorlog was het hek helemaal van de dam. Privatisering van nutsbedrijven, multinationals die geen strobreed meer in de weg gelegd wordt en die steeds meer macht krijgen, de langzaam uitstervende middenklasse enz. Het is al decennialang aan de gang.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.
Tot die tijd waren volkspartijen als CDA en PvdA de grootste.
Vreemd, heel vreemd.
ik leef nogquote:
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een crisis is van voorbijgaande aard, veel zaken waar vooral jongeren nu mee geconfronteerd worden zijn het gevolg van bewuste keuzes die in de voorbije decennia genomen zijn. De tijden van een zorgeloos middenklassebestaan zijn hoe dan ook voorbij en komen ook nooit meer terug.
je bent geboren na 2000, want je hebt de jaren 90 gemistquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.
Tot die tijd waren volkspartijen als CDA en PvdA de grootste.
Vreemd, heel vreemd.
ik wil juist minder bouwen en de vraag verlagenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:58 schreef spicymchaggis het volgende:
We hebben als westerse wereld de neergang echter al in de jaren tachtig ingezet en na het einde van de koude oorlog was het hek helemaal van de dam. Privatisering van nutsbedrijven, multinationals die geen strobreed meer in de weg gelegd wordt en die steeds meer macht krijgen, de langzaam uitstervende middenklasse enz. Het is al decennialang aan de gang.
In 2077 alquote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.
mwah, historisch gezien gaat het met vlagen wie de macht heeft. Soms de adel, bedrijven, bevolking en dan begint het weer opnieuw. Net zoals met links en rechts... eerst krijgt links de overmacht, dan rechts en dan weer link, etc. Komt omdat elke stroming en groep elke keer hun hand overspeelt en dat accepteert de anderre groep niet op een gegeven moment.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.
ne dat zal allebei zeker niet gaan en dat is maar goed ookquote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik wil juist minder bouwen en de vraag verlagen
daar ben ik ook bang voor, maar jammer is het wel, want minder mensen is een win-win situatie voor iedereen en alles.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne dat zal allebei zeker niet gaan en dat is maar goed ook
komende jaren gaan er ieder jaar meer dan 200.000 per jaar binnenfietsen en das maar goed ook
Duitsland maakt er ook aktief werk van de immigratie
nee dat is niet waar , oude bevolking is een krimp bevolking , krimp winkels , krimp handel., krimp BNP, deflatie en heel veel kosten voor zorg en hulpquote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar ben ik ook bang voor, maar jammer is het wel, want minder mensen is een win-win situatie voor iedereen en alles.
Klopt en dat is helemaal niet ergquote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar , oude bevolking is een krimp bevolking , krimp winkels , krimp handel., krimp BNP, deflatie en heel veel kosten voor zorg en hulp
Soms kunnen dingen ook anders gaan dan histortisch gezien en toch beter zijnquote:een goede economie heeft veel jongeren nodig , kijk maar eens in de historie en hoe het nu china vergaat , China heeft als nadeel dat men er ook niet naar toe wil
Ik niet, ik ben voor ruimte, minder vervuiling, minder vraag -> lagere inflatie, minder huizen, minder autos -> minder filesquote:Ik ben voor gerichtte immigratie en aanmeld centra in Afrika en Philipijnen net als Duitsland doet
zolang het goed met je gaat mag je onzin ventileren zoveel als je wiltquote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bedrijven die voornamelijk exporteren kunnen naar het land gaan waarheen geexporteerd wordt.
Bedrijven die buitenlanders naar NL halen omdat er geen arbeiders in NL zijn kunnen naar het land gaan waar die mensen wonen.
Wat geeft je het idee dat ik op d66, groenlinks of zelfs überhaupt nog stem?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66
dat dacht ik te merken een vooruitstrevend persoon die wel een fan is van Rob Jetten die erg tegen vliegen met prive vliegtuigen is, tegen kernenergie is , voor biomassa houtstook , tegen woningbouw in groene weilanden en erg tegen palmoliequote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:15 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat geeft je het idee dat ik op d66, groenlinks of zelfs überhaupt nog stem?
Ik ben vooral tegen overbevolking, wegwerpeconomie en neoliberalisme.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat dacht ik te merken een vooruitstrevend persoon die wel een fan is van Rob Jetten die erg tegen vliegen met prive vliegtuigen is, tegen kernenergie is , voor biomassa houtstook , tegen woningbouw in groene weilanden en erg tegen palmolie
maar niet tegen een goed draaiende economie toch ??quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik ben vooral tegen overbevolking, wegwerpeconomie en neoliberalisme.
Gelukkig geldt ook voor jouquote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang het goed met je gaat mag je onzin ventileren zoveel als je wilt
klopt dus meer migranten , werk genoeg hierquote:
Precies jij mag ook onzin postenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dus meer migranten , werk genoeg hier
hier zal jij wel blij mee zijn danquote:
minder kinderen en meer migrantenquote:De kinderbijslag gaat omlaag met ongeveer 3 procent vanwege de gedaalde inflatie.
Dit betekent een vermindering van ruim 8 euro per kwartaal voor kinderen tot en met 5 jaar, ruim 9 euro voor kinderen van 6 tot en met 11, en ruim 11 euro voor 12 jaar en ouder.
die paar euro is echt totaal niet interessant.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier zal jij wel blij mee zijn dan
[..]
minder kinderen en meer migranten
geen inflatiecorrectie , nee OMLAAGquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die paar euro is echt totaal niet interessant.
Dat zet geen zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen inflatiecorrectie , nee OMLAAG
minder kinderen
nee dus goede dat er heel veel migranten binnen komen, net als in Duitslandquote:
Exactquote:Op woensdag 28 juni 2023 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Links bewind?
De euvelen van deze tijd zijn het gevolg van maar één ding: geloof in oneindige economische groei. Een typisch rechts trekje. Daaruit vloeien alle problemen voort die we thans hebben.
Wil je het dus nog kutter maken, stem rechts.
Ik ben het niet gauw met je eens, maar dit keer welquote:Op woensdag 28 juni 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Wel apart eigenlijk, de samenleving is nooit individualistischer en progressiever geweest met eindeloos veel mogelijkheden. Ook is er nooit zoveel aandacht geweest voor 'mental health' en begrip voor de subjectieve gevoelens van het individu, en jongeren worden alleen maar ongelukkiger. Opvallend hoe dat toch werkt.
Haal alle structuur, regels, rolpatronen normen en waarden weg, breek alles van familie en gemeenschap af en gooi er dan nog een giftig sausje van internet en social media overheen en dit is dan dus wat je krijgt,
juist nietquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dus goede dat er heel veel migranten binnen komen, net als in Duitsland
anders gaan we ook de krimp in net als China
landen zonder migranten gaan in de krimp, lagere lonen , lagere prijzen , minder handel ,
En?quote:
Het zou juist beter zijn wanneer de economie één of twee versnellingen omlaag zou schakelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar niet tegen een goed draaiende economie toch ??
wees maar blij met een stevige instroom van migranten , uit Syrie , laat maar komen , laat ze maar aan het werk gaan in de woningbouw
dan zakt de inflatie weer.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het zou juist beter zijn wanneer de economie één of twee versnellingen omlaag zou schakelen.
Daar waren de volkstuinen en daar achter was de kinderboerderijquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:31 schreef Chandler het volgende:
Ik heb weinig reacties gelezen maar kan mij wel iets voorstellen, wij als jongeren hadden wat dat betreft meer vrijheden, ruimte en mogelijkheden!![]()
Vroeger was er veel ruimte en kon je lekker buiten klauteren, in de bosjes spelen, hutten bouwen en weet ik veel wat maar dat kan allemaal niet meer... hutten worden gelijk gesloopt door de gemeente, groen is er al amper meer. En de ruimte die er wel is moet je nu delen met veel meer jongeren.
Al denk ik wel dat de jongeren in de stad meer tegen deze problemen aanlopen dan in de kleinere gemeentes/dorpen...
Plus we moeten tegenwoordig veel online vrienden, likes, views etc hebben want anders tel je niet meer mee...
Ik zou graag willen dat de jeugd eens onze tijd kon mee maken (dus 30 jaar terug in de tijd)... de wat hardere hand van ouders, meer ruimte en minder drukte door internettechnische onzin...
Ok en nu?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar waren de volkstuinen en daar achter was de kinderboerderij
ja dat moet zo, want we mogen niet in het weiland bouwen he , weiland is natuur
en er komen nog sociale huurwoningen waar de loodsmelterij was ,daar wilden we eerst park van maken , maar ja we moeten bouwen he
[ afbeelding ]
Dat men tegenwoordig helemaal mesjokke is om iedere parkje en sportveldje vol te bouwen , terwijl er zo veel weilanden zijnquote:
Vroeger kocht men ook niet alle boeren uit, de meeste wel maar er waren ook genoeg die zich niet weg lieten kopen. En klopt, vroeger had men ook meer geld daarvoor. Dat is tegenwoordig niet meer het geval volgens mij. En daarnaast werden wijken ook groen ingericht, dat is helaas nu niet meer het geval (of iig stukken minder).quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat men tegenwoordig helemaal mesjokke is om iedere parkje en sportveldje vol te bouwen , terwijl er zo veel weilanden zijn
vroeger was dat geen vraag, dan kocht de gemeente twee boeren weg en dan gingen we bouwen , simpel
door de intensieve veehouderij merkte je in de melkopbrengst toch niks van
Boeren rijk en iedere idioot kreeg een koopwoning , mooi toch
nu zijn ze aan het optoppen en splitse en maar krap krap krap doen , gestoord toch
vroeger was er ruimte zat , ieder boer liet zich heel graag wegkopen, , die ging 20 km verderop weer opnieuw beginnen met een superboerderij ,quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Vroeger kocht men ook niet alle boeren uit, de meeste wel maar er waren ook genoeg die zich niet weg lieten kopen. En klopt, vroeger had men ook meer geld daarvoor. Dat is tegenwoordig niet meer het geval volgens mij. En daarnaast werden wijken ook groen ingericht, dat is helaas nu niet meer het geval (of iig stukken minder).
Ik ben voor meer ruimte voor natuur en mens, ook voor de boeren. En graag meer de hoogte in voor al die mensen die hun voortuinen willen betegelen (die zijn namelijk geen tuin waard, mijn mening). of de Diepte in voor mensen die toch liever 's nachts leven dan overdag...
Ruimte zat, tis maar hoe je de ruimte invult...
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
generatie van mijn ouders, jappenkamp, bombardementen, vervolging, dwangarbeid,
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
En jouw generatie?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
Oh nvm danquote:
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te makenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klopt, wie na 1950 geboren is heeft de tijd meegemaakt dat de gasbel in Slochteren werd ontdekt en bij de regering het besef kwam, al deze miljarden gaan we nooit opkrijgen , paniek paniek.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Wel apart eigenlijk, de samenleving is nooit individualistischer en progressiever geweest met eindeloos veel mogelijkheden. Ook is er nooit zoveel aandacht geweest voor 'mental health' en begrip voor de subjectieve gevoelens van het individu, en jongeren worden alleen maar ongelukkiger. Opvallend hoe dat toch werkt.
Haal alle structuur, regels, rolpatronen normen en waarden weg, breek alles van familie en gemeenschap af en gooi er dan nog een giftig sausje van internet en social media overheen en dit is dan dus wat je krijgt,
De bevolking bang maken is iets van alle tijden dat zien we nu ook weer.quote:Op zondag 2 juli 2023 01:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.
De atoomoorlog was slechts een verzinsel om mensen bang te maken
Niemand: ....quote:Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.
En het is besmettelijk, iedereen wordt er door meegesleurd. De falende student die alleen maar vieren haalt rent naar de examencommissie die hem 1,5 punt hoger geeft zodat hij toch slaagt. De ouders van de student zeggen niet 'je kan het niveau niet aan, sorry' maar vinden dat hun zielige kind vreselijk benadeeld wordt. En ouders zullen zelden nog zeggen tegen hun kinderen: Neem een 9 tot 5 baan, zorg een beetje op tijd voor een normale relatie en zorg dat je je zaken op orde hebt zodat je de wereld aan kunt.
Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
deels klopt hetquote:Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
Ik heb inderdaad regelmatig kritiek op mensen met nul zelfreflectie ja, dat klopt. Leuke persoonlijke aanval verder.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand: ....
PietjePuk (altijd jankend):"Jaaa, en als iedereen nu eens kapt met dat gejank. Vrouwen zijn kut en janken alleen maar terwijl ze muntthee aan het sippen zijn met hun vriendinnen..."
Grow a pair, Pietje. Je bent echt de grootste jankerd over alles en iedereen met nul zelfreflectie.
Eens.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deels klopt het
veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje
aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat
kan geen jaar normaal doen
Altijd aandacht trekken op facebook
die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
Ja dat is zeker heel erg en echt voor rekening van een van de kabinetten Ruttequote:Op zondag 2 juli 2023 09:10 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).
Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deels klopt het
veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje
aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat
kan geen jaar normaal doen
Altijd aandacht trekken op facebook
die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
nee dienst is geen mishandeling, dat heet structuur , 6 uur op en aan het werkquote:Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
Staat dat in mijn post?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"?
Tuurlijk joh want dat heeft deze generatie uitgevonden.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou de mentale gezondheid niet meer beïnvloed zijn door al het blowen, pillen en coke?
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandelingquote:Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukkenquote:Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandeling
En jij bent 70? Hahahahquote:Op zondag 2 juli 2023 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukken
jochie 70 is de 50 van vroegerquote:Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij bent 70? Hahahah
Dat je dit dan nog zegtoch och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
Is michaelmore de niels van nws?quote:Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij bent 70? Hahahah
Dat je dit dan nog zegtoch och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
hoop dat tegen mijn tijd, 90 de 50 van vroeger isquote:Op zondag 2 juli 2023 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jochie 70 is de 50 van vroeger
mijn moeder was 96 en ze liep nog iedere dag 12 km
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Die lust wel paar jenevertjes jaquote:
+ Veel meer polarisatie, nepnieuws, extremen die verkozen worden boven nuance, niet alleen in de samenleving maar ook in de politiek, het hele internet/social media wat in de begindagen omarmt werd maar nu steeds meer een kant op gaat wat killing is voor je mentale gezondheid.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:06 schreef Daboman het volgende:
[..]
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.
Vroeger kon je tenminste nog wel een huis krijgen.
Gebrek aan huizen is van alle tijden. Misschien zit jij toevallig nog vrij goed omdat het in de jaren 90 minder moeilijk was.quote:Op zondag 2 juli 2023 09:10 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).
Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
ongetwijfeld, niet roken, geen drugs, geen alcohol , niet bramieknoeienquote:Op zondag 2 juli 2023 10:55 schreef Culkin het volgende:
[..]
hoop dat tegen mijn tijd, 90 de 50 van vroeger is
niet met het kabinet den Uyl en Jan Schaeffer van volkshuisvestingquote:Op zondag 2 juli 2023 11:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gebrek aan huizen is van alle tijden. Misschien zit jij toevallig nog vrij goed omdat het in de jaren 90 minder moeilijk was.
quote:J.L.N. (Jan) Schaefer
Markante, onconventionele en populaire PvdA-politicus.
Was aanvankelijk banketbakker en werd na een korte periode als Tweede Kamerlid staatssecretaris van Volkshuisvesting in het kabinet-Den Uyl i. Gaf een grote impuls aan de stadsvernieuwing.
Werd daarna wethouder van volkshuisvesting in Amsterdam. Keerde in 1986 echter terug als Tweede Kamerlid. Hield zich toen vooral bezig met het midden- en kleinbedrijf.
Moest wegens ziekte de politiek verlaten.
Verscheen in de Kamer meestal in spijkerpak, zonder stropdas. Voorstander van duidelijk taalgebruik in de politiek en dominant bestuurder.
Zijn bekendste uitspraak is: 'In ge-ouwehoer kun je niet wonen'.
omdat Hugo het verdomd om bejaardenhuizen te gaan bouwen ,, woon ik hier in mij supergrote huis over 30 jaar nogquote:Op zondag 2 juli 2023 10:55 schreef Culkin het volgende:
[..]
hoop dat tegen mijn tijd, 90 de 50 van vroeger is
In de jaren '60, '70 en '80 waren ze ook bang dat de bom viel.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:06 schreef Daboman het volgende:
[..]
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.
Vroeger kon je tenminste nog wel een huis krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |