abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juli 2023 @ 00:45:52 #251
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209727582
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
generatie van mijn ouders, jappenkamp, bombardementen, vervolging, dwangarbeid,
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 juli 2023 @ 00:53:28 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209727620
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"? :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-07-2023 01:00:43 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_209727717
quote:

mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.

Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.
De atoomoorlog was slechts een verzinsel om mensen bang te maken maar het gebrek aan banen was een bijna traumatische ervaring.
Onmogelijk om aan een bijbaantje of vakantiewerk te komen. Mensen met een HBO diploma die nooit een baan gevonden hebben in het vakgebied waar ze voor gestudeerd hadden.

Ik vebaas me nu over het enorme aanbod van werk. Wie nu nog niet zijn eigen broek kan ophouden is een hopeloze kneus.

En als kind van de jaren 60 is de grootste zegening in mijn leven de beschikbaarheid van alle informatie die je maar nodig hebt. Werkelijk alles is te vinden met een paar clicks.
-
  VIVA zondag 2 juli 2023 @ 01:31:08 #254
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209727773
Van Generatie Z naar de wereld in totale chaos, dit kost tijd....Besef dat de mensheid momenteel het sterkste dier op aarde is en de overlevingsdrang ongenevenaard is! Ja de sneeuwvlokjes hebben het moeilijk, met bijna 8 miljard mensen wordt het wel eens tijd om de pussies van de Captain Kirk te onderscheiden....

Alhoewel ik respect heb voor elk levend dier, is het gewoon niet de tijd om maar eenieder die depressief of zich identifiseerd als een geslachtsrijpe onderdanige luiaard maar in leven te houden....Start met het leven van je leven, voor jou 7 miljard anderen die zeer graag in jouw positie zouden willen staan....
What lies behind makes no sense in my mind
  zondag 2 juli 2023 @ 04:15:57 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209728214
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Klopt, wie na 1950 geboren is heeft de tijd meegemaakt dat de gasbel in Slochteren werd ontdekt en bij de regering het besef kwam, al deze miljarden gaan we nooit opkrijgen , paniek paniek.

En het grote geld smijten begon in 1969 tot 1975 , iedereen eindeloos studeren met beurs , iedereen een koopwoning , huisvesting in ruime mate aanwezig , bijstand AOW WAO .

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2023 05:52:14 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209728464
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Wel apart eigenlijk, de samenleving is nooit individualistischer en progressiever geweest met eindeloos veel mogelijkheden. Ook is er nooit zoveel aandacht geweest voor 'mental health' en begrip voor de subjectieve gevoelens van het individu, en jongeren worden alleen maar ongelukkiger. Opvallend hoe dat toch werkt.

Haal alle structuur, regels, rolpatronen normen en waarden weg, breek alles van familie en gemeenschap af en gooi er dan nog een giftig sausje van internet en social media overheen en dit is dan dus wat je krijgt,
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.

En het is besmettelijk, iedereen wordt er door meegesleurd. De falende student die alleen maar vieren haalt rent naar de examencommissie die hem 1,5 punt hoger geeft zodat hij toch slaagt. De ouders van de student zeggen niet 'je kan het niveau niet aan, sorry' maar vinden dat hun zielige kind vreselijk benadeeld wordt. En ouders zullen zelden nog zeggen tegen hun kinderen: Neem een 9 tot 5 baan, zorg een beetje op tijd voor een normale relatie en zorg dat je je zaken op orde hebt zodat je de wereld aan kunt.

Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
pi_209728476
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 01:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.
De atoomoorlog was slechts een verzinsel om mensen bang te maken
De bevolking bang maken is iets van alle tijden dat zien we nu ook weer.
pi_209728690
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.

En het is besmettelijk, iedereen wordt er door meegesleurd. De falende student die alleen maar vieren haalt rent naar de examencommissie die hem 1,5 punt hoger geeft zodat hij toch slaagt. De ouders van de student zeggen niet 'je kan het niveau niet aan, sorry' maar vinden dat hun zielige kind vreselijk benadeeld wordt. En ouders zullen zelden nog zeggen tegen hun kinderen: Neem een 9 tot 5 baan, zorg een beetje op tijd voor een normale relatie en zorg dat je je zaken op orde hebt zodat je de wereld aan kunt.

Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
Niemand: ....
PietjePuk (altijd jankend):"Jaaa, en als iedereen nu eens kapt met dat gejank. Vrouwen zijn kut en janken alleen maar terwijl ze muntthee aan het sippen zijn met hun vriendinnen..."

Grow a pair, Pietje. Je bent echt de grootste jankerd over alles en iedereen met nul zelfreflectie.
Go hard or go home
  zondag 2 juli 2023 @ 08:53:02 #259
323876 michaelmoore
pi_209728847
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

deels klopt het

veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje

aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat
kan geen jaar normaal doen
Altijd aandacht trekken op facebook

die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209728868
quote:
10s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:30 schreef Noek het volgende:

[..]
Niemand: ....
PietjePuk (altijd jankend):"Jaaa, en als iedereen nu eens kapt met dat gejank. Vrouwen zijn kut en janken alleen maar terwijl ze muntthee aan het sippen zijn met hun vriendinnen..."

Grow a pair, Pietje. Je bent echt de grootste jankerd over alles en iedereen met nul zelfreflectie.
Ik heb inderdaad regelmatig kritiek op mensen met nul zelfreflectie ja, dat klopt. Leuke persoonlijke aanval verder.
pi_209728877
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deels klopt het

veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje

aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat

die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
Eens.
pi_209728973
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).

Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
Radio Espantoso
  zondag 2 juli 2023 @ 09:14:32 #263
323876 michaelmoore
pi_209729005
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:10 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).

Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
Ja dat is zeker heel erg en echt voor rekening van een van de kabinetten Rutte

die is al 4 kabinetten bezig de huisvesting te verzieken , van de VVD kwam ook het woord woningmarkt, met kabinet den Uyll kon iedereen een woning vinden met een paar weken, koop of huur maakt niet uit
pi_209729061
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deels klopt het

Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
  zondag 2 juli 2023 @ 09:27:31 #265
323876 michaelmoore
pi_209729107
quote:
9s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
nee dienst is geen mishandeling, dat heet structuur , 6 uur op en aan het werk
ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week iedere dag om 6 uur op en in de bus , om 17:00 uur thuis, ik heb het geld niet nodig , maar ik wil structuur , praten
geen alcohol, niet roken, niet popie jopie doen , niet een jurk aan doen met nep tieten en een uitkering van moeilijk plaatsbaar

Maar de hele wereld zegt ach toch lieverd ben je firto sexsueel ?? of hytpkl sexueel heb je adhd, of ben je autist /?
als je in mijn tijd op de lagere school zat te vervelen kreeg je met bamboo rietje op je handen van de juf tot ze hem kapot sloeg
gezeik van tegenwoordig

Die scholen stellen ook niks meer voor , HBS bestaat niet meer, alleen voortgezet lager onderwijs en iedereen doet maar wat en de leraren krijgen een salaris of ze universiteitsdocent zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2023 09:53:51 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 10:09:38 #266
pi_209729501
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"? :D
Staat dat in mijn post?

Overigens denk ik dat met de corona crisis, woningnood, achteruitgang en duurder worden van het onderwijs, vergrijzing, al die andere crises die ik voor het gemak vergeet en de technologische uitdagingen van nu, de huidige generatie het zeker niet makkelijker heeft dan de patatgeneratie. Iemand van die generatie die dat beweert en zich vergelijkt met mensen die een wereldoorlog hebben meegemaakt, doe daar eens lacherig over.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 juli 2023 @ 10:11:50 #267
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209729519
Zou de mentale gezondheid niet meer beïnvloed zijn door al het blowen, pillen en coke?
  zondag 2 juli 2023 @ 10:15:44 #268
pi_209729551
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou de mentale gezondheid niet meer beïnvloed zijn door al het blowen, pillen en coke?
Tuurlijk joh want dat heeft deze generatie uitgevonden.

Nog meer bij te dragen?
  zondag 2 juli 2023 @ 10:15:44 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209729552
quote:
9s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandeling
  zondag 2 juli 2023 @ 10:24:30 #270
323876 michaelmoore
pi_209729627
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandeling
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukken
  zondag 2 juli 2023 @ 10:31:41 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_209729710
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukken
En jij bent 70? Hahahah

Dat je dit dan nog zegt :') och och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 2 juli 2023 @ 10:39:08 #272
323876 michaelmoore
pi_209729783
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En jij bent 70? Hahahah

Dat je dit dan nog zegt :') och och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
jochie 70 is de 50 van vroeger

mijn moeder was 96 en ze liep nog iedere dag 12 km
  zondag 2 juli 2023 @ 10:41:47 #273
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209729822
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En jij bent 70? Hahahah

Is michaelmore de niels van nws?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209729994
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jochie 70 is de 50 van vroeger

mijn moeder was 96 en ze liep nog iedere dag 12 km
hoop dat tegen mijn tijd, 90 de 50 van vroeger is
pi_209730106
quote:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
generatie van mijn ouders, jappenkamp, bombardementen, vervolging, dwangarbeid,
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.

Vroeger kon je tenminste nog wel een huis krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')