Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te makenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
generatie van mijn ouders, jappenkamp, bombardementen, vervolging, dwangarbeid,
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
mijn generatie, jaren 80, duister, perspectiefloos, massale werkloosheid, randje van de atoomoorlog
Nee, de huidige generatie, die heeft het pas zwaar, banen om op te rapen, leasebak erbij? internet met toegang tot alle informatie die je maar hebben wil.
Klopt, wie na 1950 geboren is heeft de tijd meegemaakt dat de gasbel in Slochteren werd ontdekt en bij de regering het besef kwam, al deze miljarden gaan we nooit opkrijgen , paniek paniek.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jouw ouders en grootouders hebben wat doorstaan, dat klopt. Wat jij hebt meegemaakt stelt helemaal niets voor. De patatgeneratie heet niet voor niets voor. Stop met proberen jezelf interessant te maken
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Wel apart eigenlijk, de samenleving is nooit individualistischer en progressiever geweest met eindeloos veel mogelijkheden. Ook is er nooit zoveel aandacht geweest voor 'mental health' en begrip voor de subjectieve gevoelens van het individu, en jongeren worden alleen maar ongelukkiger. Opvallend hoe dat toch werkt.
Haal alle structuur, regels, rolpatronen normen en waarden weg, breek alles van familie en gemeenschap af en gooi er dan nog een giftig sausje van internet en social media overheen en dit is dan dus wat je krijgt,
De bevolking bang maken is iets van alle tijden dat zien we nu ook weer.quote:Op zondag 2 juli 2023 01:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb beide tijdperken mee gemaakt.
De atoomoorlog was slechts een verzinsel om mensen bang te maken
Niemand: ....quote:Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er lijkt volledig vergeten te zijn dat bij mentale gezondheid ook een flink stuk weerbaarheid nodig is en je er in deze wereld niet komt met slachtofferschap, zielig doen en klagen over onrecht dat je jongere/vrouw/zwart bent.
En het is besmettelijk, iedereen wordt er door meegesleurd. De falende student die alleen maar vieren haalt rent naar de examencommissie die hem 1,5 punt hoger geeft zodat hij toch slaagt. De ouders van de student zeggen niet 'je kan het niveau niet aan, sorry' maar vinden dat hun zielige kind vreselijk benadeeld wordt. En ouders zullen zelden nog zeggen tegen hun kinderen: Neem een 9 tot 5 baan, zorg een beetje op tijd voor een normale relatie en zorg dat je je zaken op orde hebt zodat je de wereld aan kunt.
Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
deels klopt hetquote:Op zondag 2 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar een klein voorbeeldje maar je ziet dit soort patronen inmiddels overal in de samenleving terug. Veel gelul over vrijheid en progressie maar ondertussen volledig losgeslagen mensen.
Ik heb inderdaad regelmatig kritiek op mensen met nul zelfreflectie ja, dat klopt. Leuke persoonlijke aanval verder.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand: ....
PietjePuk (altijd jankend):"Jaaa, en als iedereen nu eens kapt met dat gejank. Vrouwen zijn kut en janken alleen maar terwijl ze muntthee aan het sippen zijn met hun vriendinnen..."
Grow a pair, Pietje. Je bent echt de grootste jankerd over alles en iedereen met nul zelfreflectie.
Eens.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deels klopt het
veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje
aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat
kan geen jaar normaal doen
Altijd aandacht trekken op facebook
die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
Ja dat is zeker heel erg en echt voor rekening van een van de kabinetten Ruttequote:Op zondag 2 juli 2023 09:10 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vind wel dat de jongeren van nu een veel ingewikkelder leven hebben dan ik in die leeftijd had (geboren in 1975).
Bijvoorbeeld geen huis kunnen krijgen, tenzij je bereid bent enorme bedragen te betalen of jarenlang op een wachtlijst te staan, lijkt me alleen al heel erg kut. Dat zou ook echt wel invloed hebben op mijn kwaliteit van leven, het is gewoon een basisaspect van waaruit je je leven kunt opouwen.
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deels klopt het
veel mensen hebben structuur nodig , voor hen zou de dienstplicht er weer moeten zijn , ik heb ook zo een neefje
aan de drugs gezeten , cocaine, altijd popie jopie doen, van de baas gestolen na een tijd ging het beter, had ie een huur flat , ging in de politiek voor Groen Links , lachgas en toen opeens was ie vrouw geworden, altijd iets bijzonders, haar laten groeien en loopt ie in een jurk op straat
kan geen jaar normaal doen
Altijd aandacht trekken op facebook
die zou een jaar of twee de dienst in moeten , iedere dag hardlopen met bepakking en dan flink slaag van zijn maten en dan en film bekijken van zichzelf
nee dienst is geen mishandeling, dat heet structuur , 6 uur op en aan het werkquote:Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
Staat dat in mijn post?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de huidige generatie heeft wél "wat doorstaan"?
Tuurlijk joh want dat heeft deze generatie uitgevonden.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou de mentale gezondheid niet meer beïnvloed zijn door al het blowen, pillen en coke?
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandelingquote:Op zondag 2 juli 2023 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Michaelmoore wil mensen die niet normaal doen onderwerpen aan een regime van dagelijkse mishandeling. Oke dan.
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukkenquote:Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het domme gezwets van Michaelmoore in ongeveer elk topic is ook een soort van mishandeling
En jij bent 70? Hahahahquote:Op zondag 2 juli 2023 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij schaamt je nu dat je zo een kut leven hebt op je zolderkamertje , de hele dag gamen en rukken
jochie 70 is de 50 van vroegerquote:Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij bent 70? Hahahah
Dat je dit dan nog zegtoch och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
Is michaelmore de niels van nws?quote:Op zondag 2 juli 2023 10:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij bent 70? Hahahah
Dat je dit dan nog zegtoch och och. Het is toch ook inderdaad wel diep triest gesteld hoor
hoop dat tegen mijn tijd, 90 de 50 van vroeger isquote:Op zondag 2 juli 2023 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jochie 70 is de 50 van vroeger
mijn moeder was 96 en ze liep nog iedere dag 12 km
Huidige generatie: coronacrisis, nieuwe spanningen rondom potentiële kernoorlog, kredietcrisis, klimaatverandering.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
generatie van mijn grootouders, eerste wereldoorlog, de crisis, de tweede wereldoorlog
generatie van mijn ouders, jappenkamp, bombardementen, vervolging, dwangarbeid,
Laat mij maar een grumpy old man zijn, maar wat een slappe lulletjes en huppelkutten die nu lopen klagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |