abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209714558
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze zijn ook heel bewust van de partijen en alles wat daar zit en daar vinden ze iets van.

[..]

Het politieke stelsel in veel westerse landen is inmiddels dan ook failliet; extremistische wappiepartijen aan beide zijdes van het politieke spectrum, sociaaldemocratische partijen die het neoliberalisme omarmd hebben, wereldvreemde idealisten, kinderachtige partijpolitiek omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt enz. Politici bieden geen oplossing, maar vormen zelf onderdeel van het probleem.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:19:40 #202
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714628
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:

[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
Waarom niet? Zeker als je jong bent paar jaartjes stabiel werk om je fundering te bouwen is geen slecht idee.
pi_209715929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:28 schreef Wotte het volgende:

[..]
Het zijn veelal ook gewoon goede startersfuncties met doorgroeimogelijkheden, opleidingen die betaald worden. Dat soort functies waren eenhoorn vacatures met zoveel concurrentie. Dat had je naast je studie, diverse stages, relevante bijbaantjes en allerlei nevenactiviteiten moeten hebben om een kans te maken op zo'n startersfunctie. Dus op dat vlak liggen de kansen om op te rapen.
Blijft o.a. woonruimtegebrek over. Daar zou ik ook enorm van balen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:26:50 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209716208
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je kunt niet ontkennen dat de "boomers" de rijkste generatie zijn die de westerse wereld ooit heeft gekend en dat ze politieke keuzes gemaakt hebben die achteraf niet zo heel erg gelukkig uitgevallen zijn. De hele "greed is good" opvatting uit de jaren '80 is onder de boomers - die toen 30/40 waren - ontstaan. Dat is geen beschuldiging, maar simpelweg een vaststelling.
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.

Tot die tijd waren volkspartijen als CDA en PvdA de grootste.

Vreemd, heel vreemd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:30:08 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209716280
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:

[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
Omdat je met een vast contract zekerheid hebt (zolang je je werk goed doet) en er daardoor meer mogelijk is.

En ook een vast contract kun je natuurlijk opzeggen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 15:40:45 #206
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209718879
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben 70 en nu al 6 jaar met pensioen , 2 jaar prepensioen
En?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209719117
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.

Vreemd, heel vreemd.
We hebben als westerse wereld de neergang echter al in de jaren tachtig ingezet en na het einde van de koude oorlog was het hek helemaal van de dam. Privatisering van nutsbedrijven, multinationals die geen strobreed meer in de weg gelegd wordt en die steeds meer macht krijgen, de langzaam uitstervende middenklasse enz. Het is al decennialang aan de gang.

Het is een illusie dat de babyboomergeneratie volledig uit overtuigde sociaaldemocraten zonder enige vorm van hebzucht bestond.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 16:34:03 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209719633
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En?
ik leef nog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 juli 2023 @ 16:54:16 #209
323876 michaelmoore
pi_209720148
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Een crisis is van voorbijgaande aard, veel zaken waar vooral jongeren nu mee geconfronteerd worden zijn het gevolg van bewuste keuzes die in de voorbije decennia genomen zijn. De tijden van een zorgeloos middenklassebestaan zijn hoe dan ook voorbij en komen ook nooit meer terug.
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2023 16:59:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209720387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vreemd, heel vreemd.
je bent geboren na 2000, want je hebt de jaren 90 gemist
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209720410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is onzin , dat de hedendaagse politiek het verdomd om huizen te bouwen is ook jouw schuld, stem op een partij die wel wil bouwen , dus niet op groen links en niet op D66
ik wil juist minder bouwen en de vraag verlagen _O_
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209720794
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:58 schreef spicymchaggis het volgende:
We hebben als westerse wereld de neergang echter al in de jaren tachtig ingezet en na het einde van de koude oorlog was het hek helemaal van de dam. Privatisering van nutsbedrijven, multinationals die geen strobreed meer in de weg gelegd wordt en die steeds meer macht krijgen, de langzaam uitstervende middenklasse enz. Het is al decennialang aan de gang.
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:19:07 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209720863
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat de sociale aspecten die je o.a. ziet in cyberpunk films, series of literatuur aardig gaat zijn hoe het over een jaar of honderd gaat zijn. High tech en low life, gigantische megacorporations met heel veel macht, surveillance door kunstmatige inteligentie, etc.
In 2077 al O-)
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:19:42 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209720879
Maar dat is idd geen maatschappij waar je in wilt leven nee.
A murky, forgotten land.
pi_209720934
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
mwah, historisch gezien gaat het met vlagen wie de macht heeft. Soms de adel, bedrijven, bevolking en dan begint het weer opnieuw. Net zoals met links en rechts... eerst krijgt links de overmacht, dan rechts en dan weer link, etc. Komt omdat elke stroming en groep elke keer hun hand overspeelt en dat accepteert de anderre groep niet op een gegeven moment.

Democratie werkt alleen als de verliezers (minderheden meestal) dat ook vrijwillig accepteren of worden onderdrukt met macht. Dat laatste kan alleen bij een kleine groep ivm kosten.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:53:24 #216
323876 michaelmoore
pi_209721373
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik wil juist minder bouwen en de vraag verlagen _O_
ne dat zal allebei zeker niet gaan en dat is maar goed ook

komende jaren gaan er ieder jaar meer dan 200.000 per jaar binnenfietsen en das maar goed ook
Duitsland maakt er ook aktief werk van de immigratie
pi_209721391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ne dat zal allebei zeker niet gaan en dat is maar goed ook

komende jaren gaan er ieder jaar meer dan 200.000 per jaar binnenfietsen en das maar goed ook
Duitsland maakt er ook aktief werk van de immigratie
daar ben ik ook bang voor, maar jammer is het wel, want minder mensen is een win-win situatie voor iedereen en alles.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:57:16 #218
323876 michaelmoore
pi_209721404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar ben ik ook bang voor, maar jammer is het wel, want minder mensen is een win-win situatie voor iedereen en alles.
nee dat is niet waar , oude bevolking is een krimp bevolking , krimp winkels , krimp handel., krimp BNP, deflatie en heel veel kosten voor zorg en hulp

een goede economie heeft veel jongeren nodig , kijk maar eens in de historie en hoe het nu china vergaat , China heeft als extra nadeel dat men er ook niet naar toe wil, uit Myanmar , Laos en Thailand

Ik ben voor gerichtte immigratie en aanmeld centra in Afrika en Philipijnen net als Duitsland doet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2023 18:07:47 ]
pi_209721536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar , oude bevolking is een krimp bevolking , krimp winkels , krimp handel., krimp BNP, deflatie en heel veel kosten voor zorg en hulp
Klopt en dat is helemaal niet erg
quote:
een goede economie heeft veel jongeren nodig , kijk maar eens in de historie en hoe het nu china vergaat , China heeft als nadeel dat men er ook niet naar toe wil
Soms kunnen dingen ook anders gaan dan histortisch gezien en toch beter zijn
quote:
Ik ben voor gerichtte immigratie en aanmeld centra in Afrika en Philipijnen net als Duitsland doet
Ik niet, ik ben voor ruimte, minder vervuiling, minder vraag -> lagere inflatie, minder huizen, minder autos -> minder files
Bedrijven die voornamelijk exporteren kunnen naar het land waar geexporteerd wordt. Bedrijven die buitenlanders naar NL halen omdat er geen arbeiders in NL zijn kunnen naar het land gaan waar die mensen wonen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:08:45 #220
323876 michaelmoore
pi_209721547
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bedrijven die voornamelijk exporteren kunnen naar het land gaan waarheen geexporteerd wordt.
Bedrijven die buitenlanders naar NL halen omdat er geen arbeiders in NL zijn kunnen naar het land gaan waar die mensen wonen.
zolang het goed met je gaat mag je onzin ventileren zoveel als je wilt
pi_209721617
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wat geeft je het idee dat ik op d66, groenlinks of zelfs überhaupt nog stem?
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:20:52 #222
323876 michaelmoore
pi_209721677
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wat geeft je het idee dat ik op d66, groenlinks of zelfs überhaupt nog stem?
dat dacht ik te merken een vooruitstrevend persoon die wel een fan is van Rob Jetten die erg tegen vliegen met prive vliegtuigen is, tegen kernenergie is , voor biomassa houtstook , tegen woningbouw in groene weilanden en erg tegen palmolie
pi_209721711
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat dacht ik te merken een vooruitstrevend persoon die wel een fan is van Rob Jetten die erg tegen vliegen met prive vliegtuigen is, tegen kernenergie is , voor biomassa houtstook , tegen woningbouw in groene weilanden en erg tegen palmolie
Ik ben vooral tegen overbevolking, wegwerpeconomie en neoliberalisme.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:25:08 #224
323876 michaelmoore
pi_209721738
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik ben vooral tegen overbevolking, wegwerpeconomie en neoliberalisme.
maar niet tegen een goed draaiende economie toch ??

wees maar blij met een stevige instroom van migranten , uit Syrie , laat maar komen , laat ze maar aan het werk gaan in de woningbouw

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2023 18:30:54 ]
pi_209721995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang het goed met je gaat mag je onzin ventileren zoveel als je wilt
Gelukkig geldt ook voor jou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')