Een paar cm volgens mij (we moeten nog gaan inlezen).quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef dat is een hele beslissing. Hoe groot is zo'n ding? Krijgt hij dan ook meteen aanvullende insuline? (geen idee hoe dat werkt.
Ik kreeg net beter bericht van de DA. Kan morgenochtend vloeibare AB ophalen. Zal Elin ook niet al te blij mee zijn, maar beter dan wat ze nu niet meer krijgt (ik ga het gevecht niet meer aan)
Zag net een filmpje. Het aanbrengen valt erg mee zo te zien.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een paar cm volgens mij (we moeten nog gaan inlezen).
En ze dacht wel dat hij dan ook meteen insuline krijgt via dat apparaat maar wat ik nu even snel lees is dat niet zo.
Maar ze belt sowieso deze week nog met extra info.
Freestyle Libre?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een paar cm volgens mij (we moeten nog gaan inlezen).
En ze dacht wel dat hij dan ook meteen insuline krijgt via dat apparaat maar wat ik nu even snel lees is dat niet zo.
Maar ze belt sowieso deze week nog met extra info.
Ijsselstein is wel heel erg gaafquote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:22 schreef borisz het volgende:
Aan de wandel tussen Alphen en Woerden. Groene Hartpad. Wilde eigenlijk naar Woerdense Verlaat. Echter wegens werkzaamheden werd ik gedwongen om op 6,5km af te slaan naar Zegveld en Woerden.
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1186690049
Daardoor eigenlijk niet zo´n leuke wandeling. Eerste deel was ook saai. Werd dit pas leuk doen Nieuwkoop in zicht kwam. Nou ja kan gebeuren.![]()
Achteraf wel fijn. Er gaan in de ochtend maar twee bussen naar Woerdense Verlaat en smiddags drie. Had anders tot 1530 moeten wachten of vanuit daar moeten lopen naar Woerden (12km).
Ik ga ook niet een volgende etappe 'terug'. Voor de volgende keer vanuit Woerden door naar IJsselstein.
Oef, dat is best een heftige en prijzige beslissing. Geen idee hoeveel zoiets moet kosten hoor, maar wel iets om goed over na te denken. Speciaal als je niet weet OF het gaat helpen. En als het niet helpt, kunnen ze de sensor dan opnieuw gebruiken of ben jij gewoon honderden euro's lichter?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:45 schreef Sarabi het volgende:
Nou we zijn weer terug van de dierenarts, we hebben weer genoeg om over na te denken![]()
Aangezien hij niet op een normale manier op de insuline reageert zitten ze te denken om hem een sensor te geven die continu de suikerwaarde kan meten, net zoals bij mensen.
Maarja bij een kat heeft het nogal wat haken en ogen (en niet goedkoop).
Het is allemaal wat.....
Freestyle Libre inderdaad.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Freestyle Libre?
We hebben er nu enkele geplaatst bij katten, maar blijft niet altijd zitten. Duur grapje dan wel. Als het wel blijft zitten natuurlijk ideaal. Het ding zelf is verder niet heel groot, en rond. Leest enkel de glucose, insuline prikken moet nog wel.
Wanneer doen jullie die meting? Als dat vroeg in de ochtend is, dan kan soms het somogyi effect zorgen voor verhoogde waarden. Wellicht heeft je arts daar al rekening mee gehouden hoor. (Wat voor hoge waarden worden er gemeten eigenlijk?)
Is er wel eens een dagcurve besproken? Kan ook veel inzicht geven, maar betekent wel dagopname.
Het zou om zo'n 120 euro per maand gaan. En als het niet blijkt te werken dan kunnen we er ook zo weer mee stoppen. Zijn we alleen de kosten van die 2 weken kwijt.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Ijsselstein is wel heel erg gaaf
[..]
Oef, dat is best een heftige en prijzige beslissing. Geen idee hoeveel zoiets moet kosten hoor, maar wel iets om goed over na te denken. Speciaal als je niet weet OF het gaat helpen. En als het niet helpt, kunnen ze de sensor dan opnieuw gebruiken of ben jij gewoon honderden euro's lichter?
Dat zijn wel verhoogde waarden ja. Dan zou zo’n freestyle misschien wel fijn zijn, geeft je sneller/makkelijker inzicht en kun je beter inregelen met de insuline.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Freestyle Libre inderdaad.
We meten 6u na het insuline spuiten.
De laatste 2 keer werd er tussen 20 en 22 gemeten.
Dagcurve is wel even benoemt maar dan vooral met thuis meten eigenlijk.
Jeetje joh, wel een beslissing..quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zou om zo'n 120 euro per maand gaan. En als het niet blijkt te werken dan kunnen we er ook zo weer mee stoppen. Zijn we alleen de kosten van die 2 weken kwijt.
@:Candaasje ze hadden het over een licht roesje bij plaatsen. Maar is dat alleen bij de eerste keer of elke 2 weken?
Midazolam wordt gebruiktquote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Jeetje joh, wel een beslissing..
Ik denk dat het plaatsen maar eenmalig onder dormicum is (denk ik, als mensenzuster)
Kweetookniet of dormicum bij katten gebruikelijk is trouwens
Nee zeggen kan altijd. Direct archiveren ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh dear....ben zojuist gevraagd voor (en nee zeggen is vrij onbeschoft vind ik) de whatsapp groep voor de baby shower van mijn nichtje. Het is in ieder geval geen gender reveal
"Ik vind dit onzin" *kaatje1 heeft de groep verlaten*quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh dear....ben zojuist gevraagd voor (en nee zeggen is vrij onbeschoft vind ik) de whatsapp groep voor de baby shower van mijn nichtje. Het is in ieder geval geen gender reveal
Bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat zijn wel verhoogde waarden ja. Dan zou zo’n freestyle misschien wel fijn zijn, geeft je sneller/makkelijker inzicht en kun je beter inregelen met de insuline.
Roesje hangt beetje van de kat af, maar veel vinden het vaak toch een beetje gemeen om zonder te doen, dus ik denk dat ze het dan wel elke keer doen als ze de meter vervangen. Risico daarvan hangt er vanaf wat en hoeveel anesthesie middelen ze gebruiken, wij gebruiken meestal Alfaxan of propofol en dan zijn ze na zo’n 10 minuten wel weer bij. Dus geen full blown anesthesie zeg maar 😋
Sterktequote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was de gender reveal. Dit vind ik ook niets, maar ja, je moet wat voor je familiequote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Ik vind dit onzin" *kaatje1 heeft de groep verlaten*
Ik zou het ook proberen, scheelt jullie (en kat) mogelijk veel stress.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bedankt voor de info
Ik denk dat we het sowieso wel willen proberen, ben wel heel benieuwd hoe de kat er op gaat reageren.
[..]
Sterkte
Veel plezier nogquote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zou het ook proberen, scheelt jullie (en kat) mogelijk veel stress.
En als het niet bevalt, nouja, dan kun je altijd weer terugvallen op wat je nu doet. Succes!
Ik duik de vakantiemodus weer terug in, ajuus
Lastige keuzequote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bedankt voor de info
Ik denk dat we het sowieso wel willen proberen, ben wel heel benieuwd hoe de kat er op gaat reageren.
[..]
Sterkte
Preciesquote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zou het ook proberen, scheelt jullie (en kat) mogelijk veel stress.
En als het niet bevalt, nouja, dan kun je altijd weer terugvallen op wat je nu doet. Succes!
Ik duik de vakantiemodus weer terug in, ajuus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |