editquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus met een implosie ontstaat er zoveel ONDER druk in de cabine dat dat raam er dan als een champagnekurk IN uitknalt.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd die cone-vom duidt er dan op dat het raam vooral door de druk op z'n plaats zal blijven. Iets dat trouwens ook geldt voor de titanium halve bollen die dan met veel krachten tegen de cilinder zal hebben gedrukt.
Nee, er echt uitknalt. Van binnen naar buiten dus. Denk maar na.quote:
de capsule is GEIMPLODEERDquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, er echt uitknalt. Van binnen naar buiten dus. Denk maar na.
quote:Een implosie zou kunnen optreden bij een thermosfles, als het glas te dun zou zijn. Ook treedt een implosie op als een beeldbuis wordt vernietigd. In beide gevallen heerst er binnen het glas een vacum, zodat de luchtdruk van buiten naar binnen gericht is.
Zodat er druk in die cabine ontstaat die dat raam dan ineens van binnen naar buiten moet verdragen. En daar is dat raam en met name de vatting niet op berekend en gebouwd.quote:
IMPLOSIEquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zodat er druk in die cabine ontstaat die dat raam dan ineens van binnen naar buiten moet verdragen. En daar is dat raam en met name de vatting niet op berekend en gebouwd.
Dat zou ik ook verwachten, als de romp het begeeft wordt het water naar binnen gedrukt. Op het moment dat heel de holte gevuld is komt het instromende water plots tot stilstand, wat gepaard gaat met een drukpiek die een uitdijende schokgolf veroorzaakt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:13 schreef Vallon het volgende:
Tenzij de druk van binnenuit door een breuk zo groot is geworden dat het raampje van binnenuit eruit is geklapt.
Het raampje, is gemonteerd opdat het de druk van buitenaf tegenhoudt.
https://link.springer.com/chapter/10.%201007/978-1-4614-7267-4_6quote:The result of the collapse is a rapid decrease in local pressure as the water expands to fill the void, and then a shock wave as the in-rushing water suddenly stops and is compressed. The physics of an implosion event is shown to be similar to the collapse of cavitation and underwater explosion bubbles. The pressure history resulting from an implosion event consists of several primary characteristics, namely an initial pressure drop in the surrounding fluid during the initial collapse, corresponding to the inward rush of the surrounding fluid, followed by a subsequent positive pressure spike and decay as the body collapses upon itself and the water motion is arrested. It is observed that the magnitude of both the pressure drop and subsequent peak pressures are dependent upon the hydrostatic collapse pressure. Additionally, the ductility of implodable volume material is shown to have an effect on the amount of energy released during the collapse with brittle implodables releasing larger amounts of energy into the surrounding fluid than ductile volumes.
Iets dergelijks moet het wel zijn. Maar als het water binnenstroomt loopt de druk in de cabine op van 1 atmosfeer tot geleidelijk aan (binnen en fractie van een seconde) 400 bar.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zou ik ook verwachten, als de romp het begeeft wordt het water naar binnen gedrukt. Op het moment dat heel de holte gevuld is komt het instromende water plots tot stilstand, wat gepaard gaat met een drukpiek die een uitdijende schokgolf veroorzaakt.
[..]
https://link.springer.com/chapter/10.%201007/978-1-4614-7267-4_6
NB: in de sub heerste geen vacum, bevatte 5,5m lucht dat plots wordt samengedrukt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
de capsule is GEIMPLODEERD
quote:
Een implosie zou kunnen optreden bij een thermosfles, als het glas te dun zou zijn. Ook treedt een implosie op als een beeldbuis wordt vernietigd. In beide gevallen heerst er binnen het glas een vacum, zodat de luchtdruk van buiten naar binnen gericht is.
vergelegken met buiten 400 bar is het een vacuumquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: in de sub heerste geen vacum, bevatte 5,5m lucht dat plots wordt samengedrukt.
ja, dat is leuk voor beeldvorming om een idee te krijgen van krachten maar strookt niet met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vergelegken met buiten 400 bar is het een vacuum
en wordt het hele ding samengeperst als een colablik en valt in brokjes uiteeen , blijft niets over dan wat stukken en kruimels
Leuk bierviltje (met de opmerking dat de oppervlakte aan de binnenzijde d=30cm met pi*r 750cm is) en waarbij de vele tien-honderden tonnen aan druk niet langzaam worden opgebouwd maar ineens dan idd 10:1, het raam met gemak met setting en al zal uitdrukken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Iets dergelijks moet het wel zijn. Maar als het water binnenstroomt loopt de druk in de cabine op van 1 atmosfeer tot geleidelijk aan (binnen en fractie van een seconde) 400 bar.
Ergens tussen de 1 en de 400 bar kan ook het breekpunt liggen wat dat raam kan hebben en dat ie plop zegt.
400 bar voor dat oppervlak van het raam is best een hoop kracht voor een lijmnaad.
Even een grove berekening:
400 bar is 400 kg per vierkante centimeter
En het raam aan de binnenkant is ik gok 35 centimeter in diameter.
Oppervlakte van het raam is dan D * Pi = 35 * 3,141 = 110 vierkante centimeter
110 vierkante centimeter x 400 kilo = 44000 Kilo
Dus als je met 44000 kilo van binnenuit tegen dat raam aanduwt dan ligt het er wel uit mag je aannemen.
In zekere zin is dat het ook. Buisje getaped van wat hoogwaardig garen, dat gelijmd, afgebakken en afgedopt met wel (wel goed) titanium doppen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:05 schreef manny het volgende:
Man man man. Als je het nu leest lijkt het alsof dat ding met tiewraps en duct tape aan elkaar hangt.
Dat lijkt zo maar zelf als dit $100Miljoen zou kosten, is het een koopje voor de (onderzeese) militair tot kabellegger industrie om te weten wat er hier precies mis ging.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:33 schreef -Spring het volgende:
Van het geld dat ze nu in het bergen en onderzoeken besteden hadden ze een mooie, veilige duikboot kunnen bouwen.
De druk zal veel hoger pieken, door het water hammer effect: het water krijgt snelheid, en moet dan plots op zeer korte tijd tot stilstand komen. Die kinetische energie wordt dan in druk omgezet. Stel bvb dat je een vacuum buis afgesloten door twee glasplaten onder water houdt en n van de glasplaten breekt: dan wordt het water door de heersende druk de buis ingeduwd en versneld. Het water kan snelheid opbouwen voordat het uiteinde van de buis bereikt wordt. Maar dan moet het haast ogenblikkelijk tot stilstand komen. De druk nodig om het over zo'n korte afstand tot stilstand te brengen zal veel groter zijn dan de heersende druk, waardoor de glasplaat breekt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Iets dergelijks moet het wel zijn. Maar als het water binnenstroomt loopt de druk in de cabine op van 1 atmosfeer tot geleidelijk aan (binnen en fractie van een seconde) 400 bar.
Ergens tussen de 1 en de 400 bar kan ook het breekpunt liggen wat dat raam kan hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Dat zou je denken..... vloeistofdynamica werkt iets anders en verloopt met vertraagde drukgolven.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:43 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij maak ik toch een denkfout.
Aan de andere kant van dat raam staat ook 400 kg per centimeter en dat oppervlak is groter....
Ik vermoed ondertussen dat die tot vloeistof zijn gereduceerd en hooguit wat botmateriaal zal resteren..quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:52 schreef einzeinz het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230628_95585906
Dat wil dus zeggen dat de hele 'mythe' wat om zeep is.
Hoe gaaf was het om in de toekomst 2 wrakken te vinden?
Nu halen ze dat ding gewoon boven. Ik neem aan dat de 5 inzittenden intussen ook geborgen zijn?
Laat de legende gewoon een legende zijn en laat dat op de zeebodem liggen! Eerst had ik gehoopt dat ze na donderdag gewoon gingen stoppen met zoeken... Maar nee, elke dag die oceaan in!quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed ondertussen dat die tot vloeistof zijn gereduceerd en hooguit wat botmateriaal zal resteren..
Robotjequote:Op woensdag 28 juni 2023 22:57 schreef Tengano het volgende:
Heeft iemand nog een idee hoe die zware delen naar boven zijn gekomen? Die zijn nog behoorlijk aan de wicht ook in het water lijkt mij. Toch 'gewoon' (3,5 km) met een kabel naar boven gehesen dan?
Met zo'n robot naar boven varen lijkt me iets te veel power kosten als het al zou lukken.
De hoeveelheid energie en de thrusters zijn denk ik te beperkt voor zoiets. Kleine dingetjes lukt nog wel, maar die koepels en die ringen die til jij niet in je eentje op denk ik. En die thrusters en de power daarvoor zijn meer bedoeld om je (gewichtsloos) voort te bewegen in het water, maar om zware objecten te hijsen is zoiets ongeschikt.quote:
Luchtzakken/tanks en/of hoewel zwaar is dat onder water, vanwege opwaartse druk, een stuk minder.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:57 schreef Tengano het volgende:
Heeft iemand nog een idee hoe die zware delen naar boven zijn gekomen? Die zijn nog behoorlijk aan de wicht ook in het water lijkt mij. Toch 'gewoon' (3,5 km) met een kabel naar boven gehesen dan?
Met zo'n robot naar boven varen lijkt me iets te veel power kosten als het al zou lukken.
Was die robot van de Fransen niet in staat om een kabel te bevestigen? Ik dacht dat n van de "infographics" erover (van de Daily Mail misschien) zoiets vermeldde.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:57 schreef Tengano het volgende:
Ja, hij had een robotarm dus dat zou moeten lukken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:24 schreef crystal_meth het volgende:
Was die robot van de Fransen niet in staat om een kabel te bevestigen? Ik dacht dat n van de "infographics" erover (van de Daily Mail misschien) zoiets vermeldde.
Zou het er niet veel 'kapotter' uit moeten zien bij een implosie? Ik zou duizenden stukjes verwachtenquote:Op woensdag 28 juni 2023 20:58 schreef Tengano het volgende:
Nou de titanium delen zijn dus nog helemaal intact en de romp is dus helemaal weg. Wat me opviel is dat dat perspex raampje er wel uit was.
Het is niet mijn bedoeling om alvast conclusies te trekken, maar ik zou bijna zeggen dat dat perspex raampje dan eerst geklapt is. Immers, als de romp klapt zou dat raampje wel blijven zitten. Ik snap het niet.
En dit ziet er allemaal behoorlijk intact uit nog.
[ afbeelding ]
Zou wel steeds sneller stijgen (door de uitzettende ballon), wat een probleem kan zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, hij had een robotarm dus dat zou moeten lukken.
Ik vond dat idee van zo'n hijsrobot ook wel leuk. Je pakt zo'n object vast en laat dan je luchtballon op en scheert als een soort Marry Poppins met dat object omhoog.
Ik denk dat @BBach wel weet hoe ze zoiets doen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:27 schreef crystal_meth het volgende:
Zou wel steeds sneller stijgen (door de uitzettende ballon), wat een probleem kan zijn.
Zaken die in het pressure vessel zaten wel, maar alles wat de druk van het water kan weerstaan plaats je daarbuiten.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zou het er niet veel 'kapotter' uit moeten zien bij een implosie? Ik zou duizenden stukjes verwachten
wel kans dat er stukjes geimplodeerd mens in zitquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zaken die in het pressure vessel zaten wel, maar alles wat de druk van het water kan weerstaan plaats je daarbuiten.
Zijn misschien zaken die in de "staart" zaten. Dan waren ze ondergedompeld in water (of in olie?), en grotendeels afgeschermd van de kracht van de implosie door de titanium endcap.
Ik ook.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zou het er niet veel 'kapotter' uit moeten zien bij een implosie? Ik zou duizenden stukjes verwachten
Ik denk dat een post slechts 48 uur lang "editable" blijft. Goed filmpje trouwens.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:50 schreef Tengano het volgende:
Wat raar. Ik wou dit filmpje in de OP zetten, maar ik kan er nu al niet meer in![]()
Dankjewelquote:Op donderdag 29 juni 2023 00:15 schreef crystal_meth het volgende:
Ik denk dat een post slechts 48 uur lang "editable" blijft. Goed filmpje trouwens.
Ik zie ineens in dat filmpje van post #116 dat dat venster 38 cm was. Dan zat ik redelijk dichtbij met mijn geschatte 35 cm.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:05 schreef Vallon het volgende:
Leuk bierviltje (met de opmerking dat de oppervlakte aan de binnenzijde d=30cm met pi*r 750cm is) en waarbij de vele tien-honderden tonnen aan druk niet langzaam worden opgebouwd maar ineens dan idd 10:1, het raam met gemak met setting en al zal uitdrukken.
Misschien is de resolutie te laag om die gaten te kunnen zien. Maar wie weet, misschien had de ring geen functie, was het enkel verfraaiing om een indruk van degelijkheid, stevigheid te geven.quote:Op donderdag 29 juni 2023 00:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
DankjewelDat fimpje is wat interessanter met dat commentaar.
Ik heb in post #115 nog een extra foto van dat venster geplaatst. Die ring die er op zat is ook weg. Ik vraag me af of die ring alleen op het vensterglas was bevestigd en dat in zijn geheel in het titanium venster gat is gelijmd. En wat voor nut heeft die ring dan?
Ik zie in die bol iig geen gaten waarin dat ding zit vastgeschroefd en dat zou ook weinig nut hebben lijkt mij. Dat venster wordt er onder water immers ingeduwd.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 00:34 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien is de resolutie te laag om die gaten te kunnen zien. Maar wie weet, misschien had de ring geen functie, was het enkel verfraaiing om een indruk van degelijkheid, stevigheid te geven.
Het zal wel een soort halfom gehakt van 5 mensen zijn.quote:
Dat weet ik niet, geen ervaring met deep sea recovery. Vermoed dat de grijparmen van die Victor dat wel kunnen. Luchtzakken op die diepte lijken me onwaarschijnlijk. In ieder geval impressive dat ze dat kunnen ophalen. Porthole glas blijkt er uit te zijn, maar zou me verwonderen mocht dat de oorzaak zijn geweest. Op een aantal foto's zijn de lijmresten tussen de cilinder en de endcaps te zien en die zijn niet uniform. Is ook nog een falingsmechanisme, zal onderzoek wel uitwijzen. Benieuwd of de externe camera het heeft overleefd die op de endcap was gemonteerd. Al is dan de vraag waar die data werd gestockeerd (in het drukvat of niet).quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat @:BBach wel weet hoe ze zoiets doen.
Vermoedelijk te lage resolutie. Al denk ik dat ze eigenlijk zichtbaar zouden moeten zijn. Hoop dus niet op jouw laatste opmerking, al sluit ik die niet uit.quote:Op donderdag 29 juni 2023 00:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien is de resolutie te laag om die gaten te kunnen zien. Maar wie weet, misschien had de ring geen functie, was het enkel verfraaiing om een indruk van degelijkheid, stevigheid te geven.
je bedoelt dat de CIA er achter zit die met hulp van soros er een raket op af heeft gestuurd om de corona mensen te helpen , zodat het niet op facebook kwamquote:Op donderdag 29 juni 2023 00:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik ook.
Misschien verzwijgt de overheid iets?
Nee die kant denk ik niet opquote:Op donderdag 29 juni 2023 00:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik ook.
Misschien verzwijgt de overheid iets?
Volgens mij is het een gedeelte van het staartstuk, het lijkt er op dat ze het logo van Ocean Gate hebben afgeplakt.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:39 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook wel een interessant vraagstuk: zou het tape er al op hebben gezeten of hebben de bergers dit gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 1:02 zie je ook de witte schaaldelen die aan de buitenkant van de drukcabine gemonteerd zijn. Ook die kun je herkennen in de bergingsvideo. En natuurlijk zie je ook in onderstaande video op 1:02 die tweede titanium (halve) bol die in het staartstuk was opgesloten.
Alles wat zich buiten de drukcabine heeft bevonden moet dus teruggevonden zijn omdat dat geen delen waren die veel onder die implosie hebben geleden. En zoals je in de bergingsvideo kunt zien, is dat best veel.
En in deze bergingsvideo zie je alle delen nog even een keer die ze iig naar boven hebben gehaald. Zou mooi zijn als deze in de OP kon, maar ik kan er helaas niet meer bij.
[ Bericht 25% gewijzigd door Tengano op 29-06-2023 10:39:14 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Zwakste gaat als eerste.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Iig om het raam, dat toch snel 40-60kg zal wegen, stevig op zijn plaats te houden als er geen "druk" is die het raam op zijn plaats houdt. Wanneer het raam conisch is ingewerkt, kan het anders door de schuinte eruit schuiven/vallen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 00:21 schreef Tengano het volgende:
Ik heb in post #115 nog een extra foto van dat venster geplaatst. Die ring die er op zat is ook weg. Ik vraag me af of die ring alleen op het vensterglas was bevestigd en dat in zijn geheel in het titanium venster gat is gelijmd. En wat voor nut heeft die ring dan?
Dat laatste:.. ze hadden nog contact tot een uur en drie kwartier na het begin. Ze waren toen al vlakbij het wrak. Veel dieper dan 1500 meter. Tenzij het op de weg terug naar boven gebeurde.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Zwakste gaat als eerste.
Die Titanium ringen zijn veel sterker en kon de druk op dat moment aan.
Ik denk dat de lijm is geweest wat kapot is gegaan.
Misschien eerst lekte en dan door scheurde waardoor de ringen intakt bleven.
Kevlar is de zwakste wat dan komt.
En die klapt uit elkaar.
Kan best zijn dat het al bij 1500meter is gebeurd.
Zeker omdat er ook mensen resten zijn gevonden.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 20:58 schreef Tengano het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om alvast conclusies te trekken, maar ik zou bijna zeggen dat dat perspex raampje dan eerst geklapt is. Immers, als de romp klapt zou dat raampje wel blijven zitten.
Oppervlakte cirkel berekenen door pi*diameter...quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:32 schreef Tengano het volgende:
Oppervlakte van het raam is dan D * Pi = 35 * 3,141 = 110 vierkante centimeter
Oh dear, hij heeft zich vergist en de formule voor omtrek ipv oppervlakte gebruikt. Big deal...quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:23 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Oppervlakte cirkel berekenen door pi*diameter...![]()
![]()
![]()
Blijkbaar vind je van wel.quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:01 schreef Selenophilia het volgende:
Zijn jullie nou eens klaar met dat kleine k ding. Zo interessant is het nu ook weer niet.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je van wel.
[ afbeelding ]
quote:The error was made by using Carbon Fibre for the cylinder, just the ends were Titanium alloy semi spheres. Carbon Fibre is very strong and lightweight but brittle and does not bend but break so would not compress even slightly under the pressure. Any Formula 1 team could have told them that. A larger demonstration there of the experiment done in a physics class at school. Can be done at home with a plastic bottle and some hot water.
quote:Carbon fiber is very strong in tension (pulling it apart) but weak in compression (pushing it together). That is because these are fibers in a epoxy matrix. You can think about it like pulling on a rope vs pushing on a rope.
If you make a pressure vessel with high pressure on the inside, carbon fiber is a very good material because the internal pressure will try to pull apart the carbon fiber, which is when it is at its strongest. When you have the pressure on the outside (like with a submersible) it will push the carbon fiber together which it is not able to withstand.
quote:In a blog post in 2019, Mr Rush insisted that the majority of marine accidents were down to operator error. He said OceanGate took safety requirements very seriously, but that keeping an outside body informed on every modification before it was tested in a real-word setting was "anathema to rapid innovation".
Wat bedoel je met de romp gieten? Heb je het over carbon fiber met epoxy, of over een metalen romp?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 05:56 schreef kladderadatsch het volgende:
Waarom maken ze eigenlijk een raam in zo'n ding? Als je die romp giet en er een camera op monteert waarmee je alles op een beeldscherm kunt bekijken dan kan zo'n ongeluk toch helemaal niet gebeuren? Of zeg ik nou iets geks?
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-66014565quote:While he admitted deviating from some guidelines, such as "overly conservative" viewport limits
Waarom zou je dan berhaupt afdalen?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 05:56 schreef kladderadatsch het volgende:
Waarom maken ze eigenlijk een raam in zo'n ding? Als je die romp giet en er een camera op monteert waarmee je alles op een beeldscherm kunt bekijken dan kan zo'n ongeluk toch helemaal niet gebeuren? Of zeg ik nou iets geks?
Lol, en toch verder gedoken, ik zou meteen de ballast gedropt hebben...quote:After passing 9,000 metres (30,000 ft), one of the outer Plexiglas window panes cracked, shaking the entire vessel.
Er zal vast een goede reden voor zijn, maar met dit soort expedities snap ik niet dat ze geen kabelverbinding hebben.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 05:56 schreef kladderadatsch het volgende:
Ja jonge dan kan je toch net zo goed gewoon op de bank YouTube aanzetten met beelden van het wrak.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 05:56 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit past wel in mijn budget.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:48 schreef Ama het volgende:
Ja jonge dan kan je toch net zo goed gewoon op de bank YouTube aanzetten met beelden van het wrak.
Wat zou het geholpen hebben?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:06 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Er zal vast een goede reden voor zijn, maar met dit soort expedities snap ik niet dat ze geen kabelverbinding hebben.
Wat heeft die vrouw op 0:45 op haar gezicht?quote:
Dan kon je de geimplodeerde brokstukken direct ophalen zonder een peperdure reddingsactie en hoop dat ze nog levenquote:
Ik denk dat je dan enkel het hijsoog te pakken hebt hahaquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan kon je de geimplodeerde brokstukken direct ophalen zonder een peperdure reddingsactie en hoop dat ze nog leven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |