We zijn omnivoren. Inherent aan vlees eten. Ook als je insecten gaat eten. Gaat al een pittig tijdje zo he. Waarschijnlijk al voordat onze voorouders uit de zee kropen. En ook wat er gaande is bij andere omnivoren op deze planeet: er gaat iets dood. So fucking what.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:33 schreef Harvest89 het volgende: [..] Klopt, alleen jammer dat er voor die eigen keuze massaal dieren worden afgeslacht.
Oh dat zeker. Wat is je oplossing dan? De prijs van een pakje Marlboro inkomensafhankelijk maken?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen met knaken kunnen gewoon rond blijven toeren hoor. Zoveel ze willen.
Ofwel, met je campagne om alles duurder te maken raak je enkel de lagere klassen. Heel links en progressief.
Dat betekent niet dat je dieren bewust moet laten lijden, laat staan moet zien als economisch product.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We zijn omnivoren. Inherent aan vlees eten. Ook als je insecten gaat eten. Gaat al een pittig tijdje zo he. Waarschijnlijk al voordat onze voorouders uit de zee kropen. En ook wat er gaande is bij andere omnivoren op deze planeet: er gaat iets dood. So fucking what.
'Thats the circle of life'
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat zeker. Wat is je oplossing dan? De prijs van een pakje Marlboro inkomensafhankelijk maken?
Ben ik het ook mee eens hoor, etto.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je dieren bewust moet laten lijden, laat staan moet zien als economisch product.
Wat minder vlees kan echt wel; veganisme zal ik nooit accepteren omdat het gewoon niet strookt met de menselijke biologie, maar dat er gestreefd wordt naar een absoluut minimum aan leed kan ik enkel toejuichen.
Ontmoedigingsbeleid.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Wat is jouw voorstel?
... door dingen duurder te maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ontmoedigingsbeleid.
Wat je ook bij vlees consumeren zou moeten doen.
Maar wacht ffe, we waren toch omnivoren, circle of life en zo?quote:
Maakbaarheid = oprotten.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ontmoedigingsbeleid.
Wat je ook bij vlees consumeren zou moeten doen.
Dat zeg ik niet. Lees die post ff, dan ga je t snappen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar wacht ffe, we waren toch omnivoren, circle of life en zo?
Wat boeit het dan dat die dieren lijden? Of dat het economische producten zijn?
Uhm, dat boeit doorheen alle culturen en stammen al eeuwen. Laatst nog een mooi stuk gelezen in de Talmoed, waarin het pijn toebrengen aan dieren, zéker bewust, als gruwel wordt omschreven. Dergelijke zaken leest men ook in andere oeroude boeken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waardoor het dus weer een elitair dingetje wordt en het pleps op een zoethoutje mag bijten. Met geluk. Want ze kunnen eigenlijk de boom in.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... door dingen duurder te maken.
Dus vanwaar dat bashen op vegans in dit topic. Je zou juist je pijlen moeten richten op mensen die veel te veel vlees eten en die massaproductie in stand houden.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is pas massaproductie geworden met de opkomst van het ongebreideld kapitalisme en dankzij het neoliberalisme.
Ik ben een fervent vleeseter maar ik vind wel wat van het offerfeest/ onverdoofd slachten ja. Overigens is dat wel iets waar deugend Nederland zijn vingers weer eens niet aan durft te branden.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
Weer niet gelezen... Ik bash niet op vegans per se, ik heb kritiek op radicalen die een restaurant dat ze nooit hebben bezocht gaan belagen met negatieve recensies, in de hoop iemand brodeloos te maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus vanwaar dat bashen op vegans in dit topic. Je zou juist je pijlen moeten richten op mensen die veel te veel vlees eten en die massaproductie in stand houden.
Jij bent toevallig niet possetje he?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:48 schreef realnice11 het volgende:
Hoi is wel normaal als je ook vega aan bied naast vlees en vis omdat mensen vaak in groepen gaan eten en een van die vriendenkring is wellicht vega? Kan je lastig 13 mensen binnen laten en 1 niet helpen aan eten?
Dat hebben vega's vaker. Die veronderstellen altijd dingen erg persoonlijk als je ze kritiek geeft...quote:Op zondag 25 juni 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weer niet gelezen... Ik bash niet op vegans per se, ik heb kritiek op radicalen die een restaurant dat ze nooit hebben bezocht gaan belagen met negatieve recensies, in de hoop iemand brodeloos te maken.
Echt. LEES gewoon eens wat er staat.
Ik ben geen vegan.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben vega's vaker. Die veronderstellen altijd dingen erg persoonlijk als je ze kritiek geeft...
Jij kon ook niet lezen, want die negatieve recensies kwamen niet uit het niets. Die restauranthouder heeft ze helemaal dik en dwars verdiend door vegans te bannen na een ontevreden vegaklant.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weer niet gelezen... Ik bash niet op vegans per se, ik heb kritiek op radicalen die een restaurant dat ze nooit hebben bezocht gaan belagen met negatieve recensies, in de hoop iemand brodeloos te maken.
Echt. LEES gewoon eens wat er staat.
Als je niet in een restaurant komt en er niet hebt gegeten, heb je ook geen enkele reden het te reviewen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij kon ook niet lezen, want die negatieve recensies kwamen niet uit het niets. Die restauranthouder heeft ze helemaal dik en dwars verdiend door vegans te bannen na een ontevreden vegaklant.
Als jij bij hem niet naar binnen mag omdat je geen vlees eet en dat puur omdat hij een nare ervaring heeft gehad met maar liefst 1 vegaklant zou je dat kunnen doen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vind Gordon Ramsay een botte hork en wat haat ik zijn tirades tegen zijn personeel!
Laat ik snel een negatieve review schrijven voor een van zijn restaurants waar ik nog nooit ben geweest.
Je hebt het hele idee achter reviews niet begrepen, helder.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij bij hem niet naar binnen mag omdat je geen vlees eet en dat puur omdat hij een nare ervaring heeft gehad met maar liefst 1 vegaklant zou je dat kunnen doen.
En die kerel is inderdaad een klootzak eerste klas.
Reviews gaan niet alleen over kwaliteit van eten, maar ook over service en klantvriendelijkheid.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt het hele idee achter reviews niet begrepen, helder.
Als je er nooit bent geweest, ben je ook geen klant.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Reviews gaan niet alleen over kwaliteit van eten, maar ook over service en klantvriendelijkheid.
Erg vriendelijk om vegans te bannen uit je restaurant. Houdertje hoor.
Of films review bomb-en omdat ze te woke zouden zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je er nooit bent geweest, ben je ook geen klant.
Het is een boekrecensie schrijven zonder het boek gelezen te hebben.
Oh jee, woke.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:19 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Of films review bomb-en omdat ze te woke zouden zijn.
https://movieweb.com/movies-review-bombed-before-release/
ja dat is hetzelfde laken een pak jaquote:Op zondag 25 juni 2023 22:19 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Of films review bomb-en omdat ze te woke zouden zijn.
https://movieweb.com/movies-review-bombed-before-release/
quote:Op zondag 25 juni 2023 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh jee, woke.
Pas op, straks gaat Etto weer in de Reynald d'Chatillon modus.
Als ik jouw huis kom afbreken (hypothetisch) omdat ik dat lekker vind, is dat dan ook mijn eigen keuze en kom jij mij daar ook niet bij lastig vallen?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, een religekkie.
Wat je eet is je eigen keuze en val vooral een ander daar niet mee lastig. Dus: je moet gewoon je muil houden.
Met je vleesharses.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben vega's vaker. Die veronderstellen altijd dingen erg persoonlijk als je ze kritiek geeft...
Aangezien die "kritiek" meestal wordt gepresenteerd in de vorm van een feitenvrije frontale aanval (vaak inclusief gemaakt gelach en/of stemverheffing) kan ik me daar wel iets bij voorstellen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:55 schreef Red_85 het volgende:
Wij van wc-eend....quote:
Kun je doen. Ware het niet dat er zich in de groep 45-65 meer draagkrachtige mensen bevinden dan in de groep 20-45 (die al niet eens een huis kunnen kopen in Nederland). Als ik restauranthouder was zou ik daar meer op inzetten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 05:26 schreef Za het volgende:
Maar goed, wanneer we iedereen boven de 45 wegstrepen
Nee. Jij wil dat een restaurant daarvoor catered. En als ze dat niet doen, kom je met arrogant, moralistisch gejank. Waarvan akte.quote:Daarvan is dan, uitgaande van die 1,5%, 1 op de 16 vegan, en 1 op de 5 vegetariër.
Plusminus he.
Er is ook nog een grote groep die liever geen vlees meer eet, en zo kom je op steeds grotere percentages.
Die wil je als restaurant cateren, en niet alleen varken promoten, of riblappen op een grill gooien.
Maar in de echte wereld is dat anders.quote:Wanneer ik in mijn woonomgeving kijk, en wellicht kunnen andere users dat bevestigen, zijn vrijwel zonder uitzondering alle nieuwe tentjes rondom de Albert Cuyp, tot aan het Museumplein en rechts daarvan, vegan of vegetarisch, of 50/50 op de kaart.
De negatieve recensies zijn de standaard moralistische arrogantie die de gemiddelde vegan met zich mee draagt. En er werden geen inhoudelijke recensies geschreven (wiedes, want al die mensen hadden er nooit gegeten) , maar alleen maar slechte scores gegeven zonder onderbouwing. Met slechts 1 reden: om het restaurant en de eigenaar te 'raken'. Dan ben je simpelweg een sneue jankerd en is het geheel terecht dat de betreffende restauranteigenaar jouw 'soort' niet meer in zijn restaurant wil.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij kon ook niet lezen, want die negatieve recensies kwamen niet uit het niets. Die restauranthouder heeft ze helemaal dik en dwars verdiend door vegans te bannen na een ontevreden vegaklant.
Slaat als een tang op een varken deze vergelijkingquote:Op zondag 25 juni 2023 22:31 schreef Alov het volgende:
[..]
Als ik jouw huis kom afbreken (hypothetisch) omdat ik dat lekker vind, is dat dan ook mijn eigen keuze en kom jij mij daar ook niet bij lastig vallen?
Commentaar krijgen nadat je weer ergens heb moeten zeggen wat je net hebt gezegd om je verheven te voelen boven alle anderen in de zaal.quote:Op maandag 26 juni 2023 07:14 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Aangezien die "kritiek" meestal wordt gepresenteerd in de vorm van een feitenvrije frontale aanval (vaak inclusief gemaakt gelach en/of stemverheffing) kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
* brokjespoes is trouwens zelf geen vegan maar leeft al 45 jaar 90% vegetarisch dus dat scheelt toch wel aardig wat dierenleed
Nee, het gaat er om of je als restaurant moet cateren naar de dieetwensen van je klant. En dat 'moet' niet, maar dat is wel iets waarvan ik vind dat het past bij service van een restaurant. Dit beperkt zich uiteraard wel tot wat een restaurant ingekocht heeft. Maar als je van te voren gebeld hebt met je dieetwens, het restaurant akkoord is en vervolgens niet levert lijkt een slechte recensie mij op zijn plaats.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:22 schreef Troel het volgende:
Grappig dat je hier dus een complete discussie krijgt over dierenleed, maar dat het daar niet over gaat.
De vraag is of je mensen met een bepaalde dieetwens mag weren uit je restaurant. Nou, ik ben daar heel simpel in: ik ga als niet-viseter niet in een visrestaurant eten, want dat is niet voor mij geschikt. Ik kan me goed voorstellen dat je als chef zat wordt van mensen die wel komen, vervolgens melden dat ze geen vis eten en dan commentaar hebben. Dus ik snap 'm!
Nee, ik hoor als niet-viseter niet in een visrestaurant, dus ik zou eerder gewoon niet mee gaanquote:Op maandag 26 juni 2023 09:40 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om of je als restaurant moet cateren naar de dieetwensen van je klant. En dat 'moet' niet, maar dat is wel iets waarvan ik vind dat het past bij service van een restaurant. Dit beperkt zich uiteraard wel tot wat een restaurant ingekocht heeft. Maar als je van te voren gebeld hebt met je dieetwens, het restaurant akkoord is en vervolgens niet levert lijkt een slechte recensie mij op zijn plaats.
Ik neem aan deze vrouw niet in een gezelschap van alleen maar vegans zat (dan zit je in het verkeerde restaurant). Waarschijnlijk heeft iemand anders voor dit restaurant gekozen en is zij daar in meegegaan. In dit topic wordt regelmatig beweert dat vegans niet meebuigen, maar dat gebeurt dus wel.
Als jij in een groep zit die met meeste stemmen bepaalt bij een visrestaurant te gaan eten, mag jij ook verwachten dat er iets voor jou geregeld wordt.
De Partij voor de Dieren heeft in 2011 een wetsvoorstel ingediend tegen onverdoofd slachten. Deze is toen aangenomen, maar kwam na advies van de Raad van State (Godsdiensvrijheid) niet door de eerste kamer. In 2018 hebben ze opnieuw een wetsvoorstel ingediend, deze is ook aangenomen. Onduidelijk wat daar nu de status van is.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben een fervent vleeseter maar ik vind wel wat van het offerfeest/ onverdoofd slachten ja. Overigens is dat wel iets waar deugend Nederland zijn vingers weer eens niet aan durft te branden.
Ik heb persoonlijk genoeg levende have/vis lopen slachten en schoonmaken maar ik zorg wel voor een snelle pijnloze dood.
Dat heeft de betreffende chef ook toegegeven, dat hij het vergeten was tegen zijn keukenbrigade te zeggen. De reden om vervolgens te reageren zoals hij heeft gedaan, is omdat hij vond dat de recensie niet per se over het eten ging, maar dat er meteen op de man werd gespeeld. En dat hij daardoor aansluitend een heleboel negatieve ratings kreeg (geen inhoudelijke recensies). Ik snap wel dat je dan zoiets hebt van 'flikker dan maar lekker een eind op'.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:40 schreef Gimmick het volgende:
Maar als je van te voren gebeld hebt met je dieetwens, het restaurant akkoord is en vervolgens niet levert lijkt een slechte recensie mij op zijn plaats.
Ik dacht al dat je het niet zou gaan begrijpen. De planeet is mijn huis, en de overmatige vleeseters breken het af. Begrijp je het nu? (en ja, alles is slecht voor de planeet, maar de huidige vleesindustrie is wel zo ongeveer het allerslechtste)quote:Op maandag 26 juni 2023 09:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slaat als een tang op een varken deze vergelijking
Ga hulp zoeken.
Dan had de chef aan de telefoon kunnen zeggen dat ze niet welkom is, alleen ze was met haar gezelschap net wel welkom en ze zou zelfs kunnen kiezen uit twee gerechten. Dus jij snapt 'r helemaal geen snars vanquote:Op maandag 26 juni 2023 09:22 schreef Troel het volgende:
Grappig dat je hier dus een complete discussie krijgt over dierenleed, maar dat het daar niet over gaat.
De vraag is of je mensen met een bepaalde dieetwens mag weren uit je restaurant. Nou, ik ben daar heel simpel in: ik ga als niet-viseter niet in een visrestaurant eten, want dat is niet voor mij geschikt. Ik kan me goed voorstellen dat je als chef zat wordt van mensen die wel komen, vervolgens melden dat ze geen vis eten en dan commentaar hebben. Dus ik snap 'm!
Holy shit. De huidige Pijp als standaard zien voor de rest van het landquote:Op maandag 26 juni 2023 07:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wij van wc-eend....![]()
I don't care. En de betreffende chef blijkbaar ook niet.
[..]
(...)
[..]
Maar in de echte wereld is dat anders.
Punt is dat als je ergens vega roept, je een bepaald volk aantrekt wat altijd een discussie naar een bepaald punt brengt en zich nooit in kan houden om hun religie te pushen.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:22 schreef Troel het volgende:
Nou, dat probleem is nu dus opgelost. De situatie is voor iedereen helder.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
Dan had de chef aan de telefoon kunnen zeggen dat ze niet welkom is, alleen ze was met haar gezelschap net wel welkom en ze zou zelfs kunnen kiezen uit twee gerechten.
Gast, je wil gewoon je onzinvergelijking vergoelijken in jouw eigen hoofd. Jezelf verheven voelen boven andere mensen en je acties goedpraten met het bekende ik ben de beste gevoel.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:45 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je het niet zou gaan begrijpen. De planeet is mijn huis, en de overmatige vleeseters breken het af. Begrijp je het nu? (en ja, alles is slecht voor de planeet, maar de huidige vleesindustrie is wel zo ongeveer het allerslechtste)
De negatieve reviews kwamen pas na de vegan ban de eigenaar. Niet ervoor. Die review van de vrouw was negatief en persoonlijk, maar het was niet een publieke review maar een bericht naar de eigenaar. De escalatie kwam van de eigenaar. Als een moslim negatief over je restaurant is omdat je hem varkensvlees hebt voorgezet ga je toch ook niet publiek aankondigen alle moslims te weigeren? Waarom is het dan wel oke vegans te weigeren als een vegan je negatieve feedback geeft?quote:Op maandag 26 juni 2023 10:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heeft de betreffende chef ook toegegeven, dat hij het vergeten was tegen zijn keukenbrigade te zeggen. De reden om vervolgens te reageren zoals hij heeft gedaan, is omdat hij vond dat de recensie niet per se over het eten ging, maar dat er meteen op de man werd gespeeld. En dat hij daardoor aansluitend een heleboel negatieve ratings kreeg (geen inhoudelijke recensies). Ik snap wel dat je dan zoiets hebt van 'flikker dan maar lekker een eind op'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |