We zijn omnivoren. Inherent aan vlees eten. Ook als je insecten gaat eten. Gaat al een pittig tijdje zo he. Waarschijnlijk al voordat onze voorouders uit de zee kropen. En ook wat er gaande is bij andere omnivoren op deze planeet: er gaat iets dood. So fucking what.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:33 schreef Harvest89 het volgende: [..] Klopt, alleen jammer dat er voor die eigen keuze massaal dieren worden afgeslacht.
Oh dat zeker. Wat is je oplossing dan? De prijs van een pakje Marlboro inkomensafhankelijk maken?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen met knaken kunnen gewoon rond blijven toeren hoor. Zoveel ze willen.
Ofwel, met je campagne om alles duurder te maken raak je enkel de lagere klassen. Heel links en progressief.
Dat betekent niet dat je dieren bewust moet laten lijden, laat staan moet zien als economisch product.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We zijn omnivoren. Inherent aan vlees eten. Ook als je insecten gaat eten. Gaat al een pittig tijdje zo he. Waarschijnlijk al voordat onze voorouders uit de zee kropen. En ook wat er gaande is bij andere omnivoren op deze planeet: er gaat iets dood. So fucking what.
'Thats the circle of life'
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat zeker. Wat is je oplossing dan? De prijs van een pakje Marlboro inkomensafhankelijk maken?
Ben ik het ook mee eens hoor, etto.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je dieren bewust moet laten lijden, laat staan moet zien als economisch product.
Wat minder vlees kan echt wel; veganisme zal ik nooit accepteren omdat het gewoon niet strookt met de menselijke biologie, maar dat er gestreefd wordt naar een absoluut minimum aan leed kan ik enkel toejuichen.
Ontmoedigingsbeleid.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Wat is jouw voorstel?
... door dingen duurder te maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ontmoedigingsbeleid.
Wat je ook bij vlees consumeren zou moeten doen.
Maar wacht ffe, we waren toch omnivoren, circle of life en zo?quote:
Maakbaarheid = oprotten.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ontmoedigingsbeleid.
Wat je ook bij vlees consumeren zou moeten doen.
Dat zeg ik niet. Lees die post ff, dan ga je t snappen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar wacht ffe, we waren toch omnivoren, circle of life en zo?
Wat boeit het dan dat die dieren lijden? Of dat het economische producten zijn?
Uhm, dat boeit doorheen alle culturen en stammen al eeuwen. Laatst nog een mooi stuk gelezen in de Talmoed, waarin het pijn toebrengen aan dieren, zéker bewust, als gruwel wordt omschreven. Dergelijke zaken leest men ook in andere oeroude boeken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waardoor het dus weer een elitair dingetje wordt en het pleps op een zoethoutje mag bijten. Met geluk. Want ze kunnen eigenlijk de boom in.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... door dingen duurder te maken.
Dus vanwaar dat bashen op vegans in dit topic. Je zou juist je pijlen moeten richten op mensen die veel te veel vlees eten en die massaproductie in stand houden.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is pas massaproductie geworden met de opkomst van het ongebreideld kapitalisme en dankzij het neoliberalisme.
Ik ben een fervent vleeseter maar ik vind wel wat van het offerfeest/ onverdoofd slachten ja. Overigens is dat wel iets waar deugend Nederland zijn vingers weer eens niet aan durft te branden.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
Weer niet gelezen... Ik bash niet op vegans per se, ik heb kritiek op radicalen die een restaurant dat ze nooit hebben bezocht gaan belagen met negatieve recensies, in de hoop iemand brodeloos te maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus vanwaar dat bashen op vegans in dit topic. Je zou juist je pijlen moeten richten op mensen die veel te veel vlees eten en die massaproductie in stand houden.
Jij bent toevallig niet possetje he?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:48 schreef realnice11 het volgende:
Hoi is wel normaal als je ook vega aan bied naast vlees en vis omdat mensen vaak in groepen gaan eten en een van die vriendenkring is wellicht vega? Kan je lastig 13 mensen binnen laten en 1 niet helpen aan eten?
Dat hebben vega's vaker. Die veronderstellen altijd dingen erg persoonlijk als je ze kritiek geeft...quote:Op zondag 25 juni 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weer niet gelezen... Ik bash niet op vegans per se, ik heb kritiek op radicalen die een restaurant dat ze nooit hebben bezocht gaan belagen met negatieve recensies, in de hoop iemand brodeloos te maken.
Echt. LEES gewoon eens wat er staat.
Ik ben geen vegan.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben vega's vaker. Die veronderstellen altijd dingen erg persoonlijk als je ze kritiek geeft...
Jij kon ook niet lezen, want die negatieve recensies kwamen niet uit het niets. Die restauranthouder heeft ze helemaal dik en dwars verdiend door vegans te bannen na een ontevreden vegaklant.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weer niet gelezen... Ik bash niet op vegans per se, ik heb kritiek op radicalen die een restaurant dat ze nooit hebben bezocht gaan belagen met negatieve recensies, in de hoop iemand brodeloos te maken.
Echt. LEES gewoon eens wat er staat.
Als je niet in een restaurant komt en er niet hebt gegeten, heb je ook geen enkele reden het te reviewen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij kon ook niet lezen, want die negatieve recensies kwamen niet uit het niets. Die restauranthouder heeft ze helemaal dik en dwars verdiend door vegans te bannen na een ontevreden vegaklant.
Als jij bij hem niet naar binnen mag omdat je geen vlees eet en dat puur omdat hij een nare ervaring heeft gehad met maar liefst 1 vegaklant zou je dat kunnen doen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vind Gordon Ramsay een botte hork en wat haat ik zijn tirades tegen zijn personeel!
Laat ik snel een negatieve review schrijven voor een van zijn restaurants waar ik nog nooit ben geweest.
Je hebt het hele idee achter reviews niet begrepen, helder.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij bij hem niet naar binnen mag omdat je geen vlees eet en dat puur omdat hij een nare ervaring heeft gehad met maar liefst 1 vegaklant zou je dat kunnen doen.
En die kerel is inderdaad een klootzak eerste klas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |