abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209645229
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:34 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het meest dubieuze wat de VS (Obama) heeft gedaan is ingrijpen als een natte krant bij de annexatie van de Krim en in Syrië. Mede daardoor heeft Poetin het wat hoog in de bol gekregen.
Irak (WMD) vind jij niet dubieuzer?

Maar ook dit bloedvergieten… de VS heeft niets wezenlijks gedaan om de oorlog te voorkomen. Integendeel. Door te roepen dat Rusland in enkele dagen Oekraïne onder de voet zou lopen (wat ze geweten moeten hebben dat het volstrekt onwaar was), heeft men een wortel voorgehouden. In plaats daarvan had men ook duidelijk kunnen maken dat Oekraïense strijdkrachten al lang en breed waren voorbereid en ze ook van de VS alle hulp zouden krijgen, waardoor het sowieso een nederlaag zou worden. Daarmee had men het tij wellicht kunnen keren.

Door steeds voldoende wapens te geven zodat men zich kan verdedigen, maar niet echt snel de bezetter het land uit kan schoppen (waarmee een status quo wordt bereikt) lijkt het vooral de wapenindustrie (een zeer belangrijke sponsor van zowel de Democraten als de GOP) die baat heeft bij die tactiek.

Dat men De Krim aan Rusland heeft gelaten vind ik dan persoonlijk helemaal niet zo raar. Volkenrechtelijk klopt het niet, maar gelet op de geschiedenis waarbij De Krim ooit symbolisch is overgedragen binnen de Sovjet-Unie en het strategisch belang snap ik de afweging die toentertijd is gemaakt wel.
pi_209645248
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Van Exec weet ik het niet maar ik ben 7 jaar beroeps militair geweest, Als er iets was gebeurd had ik gevochten, gewoon omdat het mijn werk was. Daar hoefde ik geen held voor te zijn.
En dat is hetzelfde als wanneer een burger, ongewapend, in verzet komt tegen de overheid en daarmee een gewisse dood tegemoet gaat?
pi_209645251
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Geklooi van de VS praat de gruwelijkheden van Buscha niet goed.
Dat heb ik dan ook nergens gezegd.
pi_209645259
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:29 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik herinner me tsjernobyl ook nog, 2000 km hier vandaan. Toen dat ding de lucht in ging kwam door de oostenwind verhoogde concentraties jodium mee. En men wist eigenlijk niet wat men er mee aan moest, behalve de koeien een paar dagen op stal zetten om te voorkomen dat ze besmet gras zouden eten en de melk té radioactief zou worden. En zoals genoemd, spinazie ging uit de handel
Er is ook best een verschil tussen Tsjernobyl waarbij een reactor explodeerde, of een terroristische actie waarbij men schade aanbrengt aan een kerncentrale die al een paar maanden is uitgeschakeld.
pi_209645260
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nogmaals, misschien moet jij lezen wat ik schrijf.
[..]
Lezen:
[..]
Ik heb het niet over mijn eigen moed gehad. De moed die ik als individu heb, is totaal niet relevant.

Gaat erom dat er genoeg mensen zijn die wel moed hebben.

Jij bent hier blijkbaar de joker die eerst zelf nadenkt:
[..]
En dat projecteert op een volk van 140 miljoen, en daarna tot de conclusie komt:
[..]

Ik wacht wel af tot het kwartje valt dat jij hier met de stropoppen aan het spelen bent.
pi_209645265
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:39 schreef VEM2012 het volgende:

de VS heeft niets wezenlijks gedaan om de oorlog te voorkomen
Swaziland ook niet. Dat geeft toch ook te denken. Wat voeren ze daar in hun schild?
  zondag 25 juni 2023 @ 18:45:30 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209645272
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat heb ik dan ook nergens gezegd.
Whataboutisms zijn saai.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209645277
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:26 schreef skysherrif het volgende:
Volgens groot Russich Telegram kanaal 'Two Majors' zijn de oekraieners de antonovsky brug bij kherson overgestoken en hebben de russen zich aan de andere kant van de rivier zich (tijdelijk moeten terugtrekken)
[..]
er zijn ook beelden dat de brug ondertussen is opgeblazen, maar via telegram kan ik die moeilijk delen, evne wachten tot ze onvermijdelijk op twitter komen.
Wel heel interessant als ze daar een voet aan de grond weten te krijgen!
pi_209645283
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, en precies dat argument van je heb ik al samengevat, hier:
[..]
Niemand betwist dat het niet makkelijk is om van je dictator af te komen.

Maar dan cirkelen we weer terug naar dat er in de menselijke historie dus aardig wat gevallen zijn waar mensen het toch ondernamen.

Maar misschien moet je nu nog een keer gaan hameren op dat de meesten dat niet doen, en dat de meesten zich alleen met hun leven bezighouden enzo.

En dat klopt, ook dat wordt niet betwist.
En dus is het onzin om een ander dat te verwijten, aangezien de kans dat iemand met dat verwijt anders gaat handelen in de praktijk nihil is.

Overigens, al die revoluties uit het verleden, die waren om de eigen situatie te verbeteren. Ook niet geheel onbelangrijk gelet op het verwijt dat gemaakt werd.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:46:39 #160
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209645285
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wacht wel af tot het kwartje valt dat jij hier met de stropoppen aan het spelen bent.
Nee, je domme gehamer dat op individueel niveau je tegen een fascistisch regime moeten keren best zwaar is, dat is ondertussen een dood paard waar tegen je aan het schoppen bent.

Want dat snapt iedereen. Maar het pleit dat hele volk niet vrij van de misdaden die in hun naam gepleegd worden.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:46:49 #161
pi_209645287
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dat is hetzelfde als wanneer een burger, ongewapend, in verzet komt tegen de overheid en daarmee een gewisse dood tegemoet gaat?
Hé, ik was eerst een ongewapende burger, hoor. Ik ben welbewust het leger in gegaan. Terwijl ik op mijn eerste oproep zat te wachten keek ik met buitengewoon veel belangstelling hoe Joegoslavië uit elkaar viel.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_209645288
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
In je onderbroek zeker?
CBS: q1 2023 0,3% krimp.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:47:48 #163
pi_209645297
quote:
Maar ook dit bloedvergieten… de VS heeft niets wezenlijks gedaan om de oorlog te voorkomen. Integendeel. Door te roepen dat Rusland in enkele dagen Oekraïne onder de voet zou lopen (wat ze geweten moeten hebben dat het volstrekt onwaar was), heeft men een wortel voorgehouden. In plaats daarvan had men ook duidelijk kunnen maken dat Oekraïense strijdkrachten al lang en breed waren voorbereid en ze ook van de VS alle hulp zouden krijgen, waardoor het sowieso een nederlaag zou worden. Daarmee had men het tij wellicht kunnen keren.
De VS is niet verantwoordelijk voor de inval in Ukraine. Dat is een whataboutism. Putin is verantwoordelijk, niemand anders.
pi_209645299
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dus is het onzin om een ander dat te verwijten, aangezien de kans dat iemand met dat verwijt anders gaat handelen in de praktijk nihil is.

Overigens, al die revoluties uit het verleden, die waren om de eigen situatie te verbeteren. Ook niet geheel onbelangrijk gelet op het verwijt dat gemaakt werd.
Zo lang Russen eten en drinken hebben vinden ze het best.
pi_209645300
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nah, ze willen gewoon handel drijven. Meer is ook niet nodig. Ze gaven die pauperbende nog een plek bij de G7. Maar Rusland zich blijft opstellen als een negentiende-eeuwse koloniale macht dan kapt de VS er gewoon mee. Maar het bleef bij slappe hap. Als Rusland daar al PTSS van krijgt dan kunnen ze echt nergens tegen.
Als er nou een land is dat de afgelopen decennia zich schuldig heeft gemaakt aan koloniaal gedrag is het de VS wel…
  zondag 25 juni 2023 @ 18:48:13 #166
6484 ExTec
pi_209645303
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eh, wat?
  zondag 25 juni 2023 @ 18:48:27 #167
pi_209645306
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er is ook best een verschil tussen Tsjernobyl waarbij een reactor explodeerde, of een terroristische actie waarbij men schade aanbrengt aan een kerncentrale die al een paar maanden is uitgeschakeld.
Nee hoor, in beide gevallen vliegt er radioactief materiaal door de lucht.
pi_209645317
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is ook het meest verstandige om te doen anders verdrink je met zijn tweeen.
Rustig je leven leiden is ook het meest verstandig. ;)
  zondag 25 juni 2023 @ 18:50:52 #169
pi_209645327
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rustig je leven leiden is ook het meest verstandig. ;)
Helemaal niet. Rustig leven heeft mij weinig opgeleverd. Ik ga de laatste tijd vol gas en dat werkt veel beter voor mij.
pi_209645334
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er vliegt al genoeg radioactief materiaal door de lucht.
Ook oa door het gewroet in de aarde door de Russen die daar loopgraven moesten maken.
Straling rond Tjernobyl is ook hoger sinds de inval door Rusland.
En wie weet wat voor nucleaire rotzooi is gebruikt al.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:51:44 #171
6484 ExTec
pi_209645340
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De nucleaire reacties zijn tot het absolute minimum terug gebracht. Volgens mij ook tot het punt dat passieve, niet actieve koeling de boel prima onder controle houd.
pi_209645342
quote:

[..]
Irak (WMD) vind jij niet dubieuzer?

Door steeds voldoende wapens te geven zodat men zich kan verdedigen, maar niet echt snel de bezetter het land uit kan schoppen (waarmee een status quo wordt bereikt) lijkt het vooral de wapenindustrie (een zeer belangrijke sponsor van zowel de Democraten als de GOP) die baat heeft bij die tactiek.

Dat men De Krim aan Rusland heeft gelaten vind ik dan persoonlijk helemaal niet zo raar. Volkenrechtelijk klopt het niet, maar gelet op de geschiedenis waarbij De Krim ooit symbolisch is overgedragen binnen de Sovjet-Unie en het strategisch belang snap ik de afweging die toentertijd is gemaakt wel.
Ik had het specifiek over tegenwerking door de VS van Rusland, de twee voorbeelden die ik aanhaalde hadden daar dan ook betrekking op, daaruit blijkt namelijk nogal het tegendeel. Dat de beschuldigingen over Iraakse massavernietigingswapens dubieus waren zal niemand ontkennen, maar dat heeft weinig met dwarszitten van Rusland te maken.

Edit bij het dikgedrukte stuk: ik wil je er graag op wijzen dat Oekraïne een praktisch onbestaande lucht- en zeemacht had en daar totaal niet was opgewassen tegen het Russische leger. Het Iraakse leger was ook groter dan het Amerikaanse, maar doordat ze in de lucht compleet overrompeld werden waren de Irakezen vanaf het begin al vleugellam. Gezien de grote van de Russische luchtmacht vermoed ik dat de VS eenzelfde scenario in Oekraïne verwachtte, maar ze hebben vooral de incapabele Russen overschat. De aanname dat de Amerikanen ter kwader trouw waren lijkt me dan ook misplaatst.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2023 19:07:46 ]
pi_209645343
Volgens de NOS is situatie in Kremlin nog onstabiel en nog veel onbekend over Wagner-deal die Loekasjenko met Prioghzin afsloot. En verder gaat het weer op naar oorlog in Oekraïne. Komende maanden zal ook van alles gebeuren, maar zeker zullen nog wel horen van Prigohzin.
pi_209645344
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit dus. Ik gok dat de gevolgen hooguit lokaal zullen zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:52:29 #175
pi_209645351
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:51 schreef quirina het volgende:

[..]
Ook oa door het gewroet in de aarde door de Russen die daar loopgraven moesten maken.
En wat is dan het verschil tussen Chernobyl en een opgeblazen Enerhodar?
pi_209645355
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 17:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het Nazi-Duitsland waar ze WO II samen mee begonnen zijn door gezamenlijk Polen binnen te vallen nadat ze vantevoren Finland al binnengevallen waren.

De Russische "bevrijding" van Oost- en midden Europa kwam voor de betroffen volkeren op niets anders neer dan de ene misdadige bezetter opgevolgd zien worden door de andere om vervolgens decennialang onderdrukt en geterroriseerd te worden.
Ik breek nergens een lans voor de Sovjet-Unie. Rampzalig voor iedereen en Stalin was een nog grotere schoft dan Hitler. Maar net doen alsof Russen zich eeuwenlang nooit hebben verzet is gewoon historisch gezien onzin.
pi_209645357
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:51 schreef quirina het volgende:

[..]
Dus is soort kernoorlog al begonnen zowel radioactief door de lucht vliegt.
pi_209645359
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En wat is dan het verschil tussen Chernobyl en een opgeblazen Enerhodar?
Ik ga een voorbeeld ja.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:53:30 #179
pi_209645361
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
De nucleaire reacties zijn tot het absolute minimum terug gebracht. Volgens mij ook tot het punt dat passieve, niet actieve koeling de boel prima onder controle houd.
Dat zal best, maar als je een berg explosieven af laat gaan vliegt dat spul toch door de lucht.
pi_209645366
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 17:39 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Haha, je bent zelf lachwekkend.. Je zegt eerst "Het is wel vermakelijk dat jij denkt dat jij wel je leven zou opofferen. Blijf vooral dromen over jouw eigen moed" en nu doe je alsof Nederland bijna de rode loper werd uitgerold? Er werd genoeg gevochten door de Nederlandse soldaten. Zij konden er ook niets aan doen dat de overheid een pacifistische inslag had. En dat ze veel te laat zijn gaan bewapenen. Om over de oefeningen maar te zwijgen die niet konden worden uitgevoerd vanwege hogerhand.

En het feit dat in NL de Jodenvervolging zo makkelijk ging kende ook meerdere kanten van de medaille.

Rusland deed eerst mee met de nazi's. Pas toen de nazi's Rusland aanvielen deden ze wat terug. Maar verafgood de Russen maar..
Leuke stropop wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')