In je onderbroek zeker?quote:
Nah, ze willen gewoon handel drijven. Meer is ook niet nodig. Ze gaven die pauperbende nog een plek bij de G7. Maar Rusland zich blijft opstellen als een negentiende-eeuwse koloniale macht dan kapt de VS er gewoon mee. Maar het bleef bij slappe hap. Als Rusland daar al PTSS van krijgt dan kunnen ze echt nergens tegen.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de VS heeft dat actief tegengewerkt.
Mensen die niet zien dat de VS hele dubieuze dingen heeft gedaan en doet (niet alleen ten aanzien van Rusland) kan ik heel moeilijk serieus nemen.
Niemand die weet wat er gebeurd zou zijn, maar dat is verder ook niet zo relevant.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:31 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En daar hebben ze dan ook groot gelijk in. Russen zijn veel te onbetrouwbaar en staan in cultureel zo ontzettend ver van ons af dat we helemaal geen toenadering moeten willen.
Jakkes.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:31 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En daar hebben ze dan ook groot gelijk in. Russen zijn veel te onbetrouwbaar en staan in cultureel zo ontzettend ver van ons af dat we helemaal geen toenadering moeten willen.
Ja mik vroeg mij eigenlijk al af hoe ze de Afrikaanse en MO business van Wagner gaan oplossen.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik vernomen heb is dat ze het aanbod hebben gehad om contact te tekenen bij het leger. Wat werkelijk geen hond gaat doen dus.
Compleet kalt-stellen van wagner kan niet -> afrika.
Dan zal rus leger zelf, openlijk, naar afrika moeten. Gaat de wereld denk ik niet accepteren.
Genoeg PMC's in Rusland.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja mik vroeg mij eigenlijk al af hoe ze de Afrikaanse en MO business van Wagner gaan oplossen.
Dat is ook het meest verstandige om te doen anders verdrink je met zijn tweeen.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb Russen niet zielig genoemd. Ik vind het alleen hopeloos naïef om vanuit een comfortabele positie te denken dat je zelf anders zou handelen. Zelfs als iemand verdrinkt staat de meeste mensen (en niet zelden iedereen) aan de kant slechts toe te kijken. Nou ja, tegenwoordig filmen we het ook nog voor Insta.
Dat vind ik echt zo'n kremlin talkingpoint.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:49 schreef Toby56 het volgende:
Russische kunst, literatuur, muziek: het is hier al eeuwen en eeuwen populair en wijd verspreid.
Volgens dergelijke theorieën zouden jij en ik, als Hollandsche jongensch van Jan de Witt, dus heeeel veeel met elkaar gemeen behoren te hebben. Want wij zijn Hollandsche jongensch van Jan de Witt.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo'n kremlin talkingpoint.
Elk taalgebied heeft z'n literaire grootheden. Elk land heeft beroemde schilders. Heel veel landen hebben beroemde componisten.
Wat je zou verwachten van high-culture is dat het ook een beschaving projecteert, realiseert.
Maar rus is gewoon stront lang elke weg die je het bekijkt.
En da's los van dat bv in rus al die grote schrijvers op een bepaald moment verbannen werden, werkkampen in moesten, etc.
Dus die "rus cultuur", mag je houden. In de praktijk wordt het altijd opgedist om te verbloemen wat een barbaren het gewoon zijn.
Ja, maar meneer zit al 20 jaar de boel dicht te spijkeren. Gister was de dag, maar helaas met een sisser afgelopen. Iedereen telt nu de knopen die ze nog hebben en blijft nog weer een tijdje zitten.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of dat Prigozhin geen reden tot een theekransje bij een open raam wilde geven. Poetin is afhankelijk van zijn ondergeschikten om zijn macht uit te oefenen. Waarom doen die ondergeschikten dat? Waarschijnlijk om er zelf van beter van te worden. Maar nu hebben ze het niet zo heel goed. Er staan er veel op de sanctielijst. Luxe schepen liggen aan de ketting. Dure panden mogen worden gekraakt. Vliegtuigen worden aan Oekraïne gegeven. Noem maar op. Iedereen ziet ook dat de oorlog kut loopt en dat Poetin er nooit meer als winnaar uit gaat komen. Poetin heeft een soort feodale machtsstructuur opgebouwd. Of een soort maffiafamilie structuur. En dat in dat soort structuren de top dogs soms gewhackt worden door iemand die denkt het beter te kunnen is gewoon een feit.
quote:Op zondag 25 juni 2023 17:01 schreef Toby56 het volgende:
Oh, bij de weg: laatste reactie van deze landverrader op jouw gebazel.
Spijtig dat je je er blijkbaar zo mee vereenzelvigd dat je kritiek daarop persoonlijk aantrekt.quote:
Er is genoeg kritiek te uiten op het buitenland beleid van de VS, maar het land voert om te beginnen al geen genocide vernietigingsoorlogen.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de VS heeft dat actief tegengewerkt.
Mensen die niet zien dat de VS hele dubieuze dingen heeft gedaan en doet (niet alleen ten aanzien van Rusland) kan ik heel moeilijk serieus nemen.
Het Nazi-Duitsland waar ze WO II samen mee begonnen zijn door gezamenlijk Polen binnen te vallen nadat ze vantevoren Finland al binnengevallen waren.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk lees je dus niet prima. Ik heb gezegd dat je het gewone mensen niet kan verwijten dat ze handelen zoals vrijwel alle mensen handelen.
En ook jij lijkt niet helemaal door te hebben dat de Russen weldegelijk zich hebben verzet. In 1917, de mislukte coup waardoor Jeltsin aan de macht kwam, maar ook hoe ze Nazi-Duitsland hebben bestreden.
In Nederland werd nog net niet de rode loper uitgelegd en de Jodenvernietiging ging in Nederland ook van een leien dakje.
Het is gewoon lachwekkend.
Haha, je bent zelf lachwekkend.. Je zegt eerst "Het is wel vermakelijk dat jij denkt dat jij wel je leven zou opofferen. Blijf vooral dromen over jouw eigen moed" en nu doe je alsof Nederland bijna de rode loper werd uitgerold? Er werd genoeg gevochten door de Nederlandse soldaten. Zij konden er ook niets aan doen dat de overheid een pacifistische inslag had. En dat ze veel te laat zijn gaan bewapenen. Om over de oefeningen maar te zwijgen die niet konden worden uitgevoerd vanwege hogerhand.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk lees je dus niet prima. Ik heb gezegd dat je het gewone mensen niet kan verwijten dat ze handelen zoals vrijwel alle mensen handelen.
En ook jij lijkt niet helemaal door te hebben dat de Russen weldegelijk zich hebben verzet. In 1917, de mislukte coup waardoor Jeltsin aan de macht kwam, maar ook hoe ze Nazi-Duitsland hebben bestreden.
In Nederland werd nog net niet de rode loper uitgelegd en de Jodenvernietiging ging in Nederland ook van een leien dakje.
Het is gewoon lachwekkend.
Het klopt helemaal wat je zegt, geen speld tussen te krijgen. De bevolking van Oost-Europa was totaal niet beter af onder Sovjet-bewind. Het is niet voor niks dat het Westen floreerde na WOII en het daar decennia armoe troef is geweest en veel mensen daar de wens hadden om hier te wonen. Het leven was hier simpelweg vrijer en gewoon beter. Helemaal met je eens dus op dit punt.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het Nazi-Duitsland waar ze WO II samen mee begonnen zijn door gezamenlijk Polen binnen te vallen nadat ze vantevoren Finland al binnengevallen waren.
De Russische "bevrijding" van Oost- en midden Europa kwam voor de betroffen volkeren op niets anders neer dan de ene misdadige bezetter opgevolgd zien worden door de andere om vervolgens decennialang onderdrukt en geterroriseerd te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |