quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:13 schreef Blues het volgende:
Ik heb wat blommekes om te delen dus niet gewacht 🌹
(reeksen aangevraagd)
Ooievaarsbek
Reuzenteunis nog zonder bloemen, bijna net zo hoog als de schutting![]()
De bak bij de voordeur begint nu ook, veel korenbloemenzaad en ander bijenmengsels
Het zijn de goedkoopste die ik kon vinden en ze roesten inmiddels ook wel door, de vraag is of de steun de roos overend houdt of de roos de steunquote:Op zondag 25 juni 2023 15:33 schreef Tuindier het volgende:
Die rozentoren ziet er uit als een goed idee, @sigme . Ik merk dat de rozenstruiken hier een beetje vorm/structuurloos zijn.
Ook gehad, was toch een lichte teleurstelling. Sindsdien koop ik geen bollen meer bij de Intratuin. Fluwel is wat betrouwbaarder wat dat betreft. Altijd gekregen wat ik bestelde.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:33 schreef Tuindier het volgende:
Mijn eerste dahlia bloeit ook. Ik had een pakket met paars assortiment bij het tuincentrum gehaald, maar tot nu toe zijn ze allemaal rood:
[ afbeelding ]
Twiek, ik heb je raad vorige week opgevolgd tav de prunus/amandelboompje.quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:21 schreef Twieki het volgende:
Ik snap iets niet aan deze foto. Het is een behoorlijk dikke stam, maar heeft maar weinig takjes waar het op bloeit. Knip jij al de twijgen in 't najaar af toevallig?
quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
De mensen die voor ons in dit huis woonden deden niks aan dit boompje.
Ik knip na de bloei alle takken af.
Zoals advies van mijntuin.org op de mail.
Nie goed nie?
Nu is ie zoquote:Op zaterdag 15 april 2023 23:29 schreef Twieki het volgende:
Tuinorgie heeft gelijk hoor. Als ik je een advies mag geven, snoei de huidige twijgen medio juni wat minder kort, dan krijg je meer vertakkingen en gaat 't volgend jaar beter bloeien.
Daar kwamen die van mij ook vandaan inderdaad. Ik ben nu op zoek naar een leverancier die ook biologische bollen levert. Wil dit jaar ook nog tulpen en alliums planten. Ik heb nog even gelukkigquote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:41 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook gehad, was toch een lichte teleurstelling. Sindsdien koop ik geen bollen meer bij de Intratuin. Fluwel is wat betrouwbaarder wat dat betreft. Altijd gekregen wat ik bestelde.
Eind vorig jaar ook Alliums in de tuin gepoot, kwam er 5 tekort om 't goed te verdelen, dus had exact dezelfde (Allium 'Purple Sensation') gekocht bij Intratuin. Vele malen lichter van kleur dan die van Fluwel. Ook maar 1 bloem uit 1 bol, terwijl die van Fluwel vaak 3 - 5 bloemen hadden uit 1 bol.
Ik heb deze besteld. Hij ruikt inderdaad vers, dat viel meteen op. Hij is vrij fijn (althans vergeleken met de berg houtsnippers op de oprit die ik eerder ergens anders haalde), maar dat was ook wat ik zocht. Ze hebben vanalles in ieder geval en mijn eerste ervaring was goed. Chauffeur stond om kwart voor 8 al op de stoep.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:38 schreef Vanyel het volgende:
@:Tuindier waar heb jij je mulch besteld en is ie grof en vers?
Tnxquote:Op woensdag 28 juni 2023 10:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld. Hij ruikt inderdaad vers, dat viel meteen op. Hij is vrij fijn (althans vergeleken met de berg houtsnippers op de oprit die ik eerder ergens anders haalde), maar dat was ook wat ik zocht. Ze hebben vanalles in ieder geval en mijn eerste ervaring was goed. Chauffeur stond om kwart voor 8 al op de stoep.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is er verderop een stukje waar hullie niet bijkunnen.
Daar bloeien al wat waterlelies.
[ Bericht 16% gewijzigd door AnneX op 28-06-2023 18:58:09 ]
Mooi spul, binnenkort ook maar eens een halve bigbag bestellen. Grond wordt wel erg snel droog tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld. Hij ruikt inderdaad vers, dat viel meteen op. Hij is vrij fijn (althans vergeleken met de berg houtsnippers op de oprit die ik eerder ergens anders haalde), maar dat was ook wat ik zocht. Ze hebben vanalles in ieder geval en mijn eerste ervaring was goed. Chauffeur stond om kwart voor 8 al op de stoep.![]()
In m'n bijenmix zit allemaal bereklauwquote:Op zondag 2 juli 2023 14:34 schreef Blues het volgende:
Bak bij de voordeur![]()
Zakje korenbloemen en zakje bijenmix![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ow... vinden bijen berenklauw niets dan? Of omdat giftig?quote:Op zondag 2 juli 2023 14:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
In m'n bijenmix zit allemaal bereklauw![]()
Heb er vandaag 4 uit 1 pot moeten verwijderen.
Meer eigen veiligheid vanwege de ellende die ze brengen.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow... vinden bijen berenklauw niets dan? Of omdat giftig?
Reuzenberenklauw?quote:Op zondag 2 juli 2023 14:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Dat is de gewone berenklauw en die maakt geen brandblaren. Je verward het met de reuzenberenklauw die een exoot is en brandblaren kan veroorzaken.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Toch weg ermeequote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is de gewone berenklauw en die maakt geen brandblaren. Je verward het met de reuzenberenklauw die een exoot is en brandblaren kan veroorzaken.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nog eens heel goed gekeken naar de gewone berenklauw en de engelwortel, om te zien waar je het verschil nu echt aan kan zien. Engelwortel heeft altijd bolle schermbloemen, maar die van de berenklauw zijn niet altijd duidelijk plat. Kleur van de stengel heb je ook heel weinig aan; er zijn rossige berenklauwen en tamelijk groene engelwortels. Engelwortelbloemen hebben soms een roze gloed, berenklauw nooit, maar die engelwortelbloemen zijn meestal gewoon wit. Dus daar heb je allemaal net niks aan.
Maar aan het blad kan je het wel goed zien. Ik heb van beide een blad genomen en naast elkaar gelegd.
Links is berenklauw, rechts is engelwortel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee was wel echt een bereklauw.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:09 schreef sigme het volgende:
Zoals @:elleska ook zegt, verwarring met engelwortel is ook mogelijk.
Ik heb ooit het verschil tussen (gewone) berenklauw en engelwortel zo duidelijk mogelijk vastgelegd (en dat ging dan aan de hand van volgroeide planten)
[..]
Ja, die ruik je wel!quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:12 schreef Vanyel het volgende:
Nogmaals GADVER
Nu ruik ik in de voortuin oooook een of ander afschuwelijk bloemeniets. De buren hebben daar vlakbij 3 vlinderstruiken staan. Ruiken die sterk?
Acuut pijn in mijn kop :/
Oh wat leuk en een goed ideequote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:24 schreef Seven. het volgende:
Voor de poppy liefhebbers - leuk Insta filmpje over zaden oogsten en invriezen.
https://www.instagram.com(...)hid=YmM0MjE2YWMzOA==
Ik zou ze eerst vriendelijk vragen.quote:
Qua planten:quote:Op maandag 10 juli 2023 10:21 schreef Debsterr het volgende:
Ik kom hier eens meevolgen. Vandaag en morgen wordt onze nieuwe voortuin aangelegd, waar we een mooie combinatie willen maken van makkelijk te onderhouden (tuin is 6x6,5 dus flink aan de maat) en voldoende groen en bloemen voor de bijen.
Gisteren alvast een paar dingen ingeslagen bij de Intratuin (lang leve cadeaubonnen) dus zodra dat geplant is zal ik wat foto's posten met de juiste namen erbij. Wellicht hebben jullie dan ook goede adviezen m.b.t. de rest van de planten.
Thanks, die tip kreeg ik gister ook al van je vrouwquote:Op maandag 10 juli 2023 11:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Qua planten:
kwekerij muijderman
Die zitten in Veldhoven aan de "andere kant" van de snelweg.
En het beste moment om planten te kopen&planten is in het najaar (eind september-oktober).
Oh! En er zijn veel sites die borderpakketten hebben. Dat is perfect voor inspiratie. Kijk je welk plaatje van zo een pakket je wel aanspreekt en dan heb je een mooi lijstje van planten die bij elkaar passen.
Welkom!quote:Op maandag 10 juli 2023 10:21 schreef Debsterr het volgende:
Ik kom hier eens meevolgen. Vandaag en morgen wordt onze nieuwe voortuin aangelegd, waar we een mooie combinatie willen maken van makkelijk te onderhouden (tuin is 6x6,5 dus flink aan de maat) en voldoende groen en bloemen voor de bijen.
Gisteren alvast een paar dingen ingeslagen bij de Intratuin (lang leve cadeaubonnen) dus zodra dat geplant is zal ik wat foto's posten met de juiste namen erbij. Wellicht hebben jullie dan ook goede adviezen m.b.t. de rest van de planten.
Is dat een uitnodiging?quote:
Het gaat helaas iets langzamer dan gehoopt (de ingehuurde tuinman werkte niet echt lekker door dus het werk wat we zelf kunnen afmaken doen we zelf in de avonduren) maar zal binnenkort wat foto’s posten!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welkom!Heb je al foto's? (Ik vergeet vaak voor-foto's te maken.)
Veel planten in de tuin hebben hier erg geleden van het weer tot nu toe: de droogte, overmatige regen, storm en sowieso overmatig veel wind dit jaar. De bamboe staat er weer belabberd bij, de kersenboom heeft erg geleden van de storm, de vlinderstruik in de voortuin ziet er maar zielig uit, de klimroos is weer afgebroken, van de kamperfoelie is weer een streng afgebroken, de dahlia is geknakt en hel veel planten hebben geknakte takken en bruin blad, zoals beide kornoeljes. De een week voor de storm geplante blauwe regen is zijn blaadjes kwijt, maar ik heb goede hoop dat dat wel weer terug komt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie tuinen de storm een beetje doorstaan? Hier gingen de asters plat. Stomme planten; vorig jaar gebeurde hetzelfde. Misschien ga ik ze volgend jaar vervangen.
Ja, het is geen ideaal tuinjaar. Vandaag waait het hier ook weer heel hard. Ik ga dan de planten die het toch wel goed doen meer waarderen, zoals de zonnehoedjes. Die staan er hier ook vrolijk bij.quote:Op zondag 16 juli 2023 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel planten in de tuin hebben hier erg geleden van het weer tot nu toe: de droogte, overmatige regen, storm en sowieso overmatig veel wind dit jaar. De bamboe staat er weer belabberd bij, de kersenboom heeft erg geleden van de storm, de vlinderstruik in de voortuin ziet er maar zielig uit, de klimroos is weer afgebroken, van de kamperfoelie is weer een streng afgebroken, de dahlia is geknakt en hel veel planten hebben geknakte takken en bruin blad, zoals beide kornoeljes. De een week voor de storm geplante blauwe regen is zijn blaadjes kwijt, maar ik heb goede hoop dat dat wel weer terug komt.
Het is echt vrij dramatisch op dit moment.
Daar staat tegenover dat de zonnehoedjes in de voortuin het wel goed doen, de bomen in ieder geval allemaal nog staan, de geraniums het goed doen en de jasmijn langzaam begint te klimmen.
Ik heb het even gemist, maar wat is nu het voordeel van deze methode? Behouden de zaden hun kiemkracht beter?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:07 schreef AnneX het volgende:
Flinke windvlagen hier. Verder weinig storm.
Wat een uitschieters staan er @:Claudia_x 👍🏼
Vervolg op Het experiment:
Zojuist: [ link | afbeelding ]
Nu is het echt afwachten tot maart 2024.
Verhaaltje https://www.bloomingbackyard.com/cold-stratification-seeds/quote:Op zondag 16 juli 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist, maar wat is nu het voordeel van deze methode? Behouden de zaden hun kiemkracht beter?
Alles, de hele tijd. Het is vol op het zuidenquote:Op woensdag 19 juli 2023 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk, @:debsterr! Hoeveel zon krijg je er?
Dat is mooi. Ik zou in ieder geval droogteresistente planten kiezen, want ze staan in een bak. Gelukkig zijn heel veel leuke planten daarvoor geschikt. Nog twee andere tips: zorg voor hoogteverschillen en staar je niet blind op wintergroen. Er zijn planten die in de winter niet meer groen zijn maar nog wel heel fraai zijn. Ik vind dit bijvoorbeeld prachtig:quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Alles, de hele tijd. Het is vol op het zuiden.
En thanks!
Lief! Ik kan je overigens alle boeken uit de OP aanbevelen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:51 schreef Debsterr het volgende:
@:Claudia_x en haar interieur tips waren al fantastisch, maar exterieur ben je net zo goed
Die planten kun je beide heel goed snoeien nu, dan komt er nog een tweede, iets minder weelderige bloei tot in het najaar!quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:28 schreef bleiblei het volgende:
Grappig Claudia, bij ons stond kattenkruid al eind april in bloei en zijn de salvia ook al klaar.
Ik heb al een goeie barričre tussen mij en de buren. En met mulch bedoel ik niet een dikke laag, maar regelmatig maaien zonder gras op te vangen. Da's goed voor gras en slecht voor paardenstaart. Helaas is het ook slecht voor de blommen. Er is geen ideale keuze. Ik vind het lastig.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:53 schreef Vanyel het volgende:
Leren de paardenstaart net zo lief te hebben als de orchidee?
Gras doet het ook niet lekker met mulch. En zo lang het bij de buren groeit, groeit het bij jou. Behalve als je een meter oid aan grensspul gaat ingraven.
Heermoes inderdaad. Je kunt een wortelbegrenzer ingraven eventueel.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:58 schreef Blues het volgende:
Paardenstaart = Heermoes toch?
Komt hier ook overal tussen de tegels en in het gras, tussen de planten... allemaal omdat Buur niks aan zijn tuin doet. Zijn brandnetels zijn ook huizenhoog
before:quote:Op donderdag 14 april 2022 13:40 schreef athlonkmf het volgende:
na de hoosbuien van de afgelopen weken toch maar een regenopvangsysteem gemaakt.
link | afbeelding
link | afbeelding
link | afbeelding
link | afbeelding
zelf een regenpijpconnector geprint. en aangesloten op een nieuw aangevraagde gft-bak (een regenton kost 50+euro, denk ik van.. neuh. de aanpassingen doen niks aan de werking van een gft-bak, dus evt. gewoon terug te geven en het werkt. maar aangezien we niet van plan zijn om te verhuizen en er in de achterpad een hoop "zwerf gft bakken" zijn...)
bedoeling is simpelweg een gieter in de bak doen om te vullen, maar het is ook mogelijk om een slang op de bodem aan te sluiten om water te leiden naar de irrigatiesysteem. overloop gaat simpelweg naar gieter/hegje op achtergrond. in totaal toch 150 liter water.
Volgens mij gaat je container overlopen omdat je de vulautomaat veel hoger dan de container hebt geplaatst. Die moet op dezelfde hoogte als de bovenkant van je ton/container.quote:Op zondag 23 juli 2023 00:55 schreef athlonkmf het volgende:
Even een update van mijn regentonkliko:
[..]
before:
[ link | afbeelding ]
after
[ link | afbeelding ]
Omdat de gemeente een hoop nieuwe kliko's heeft gegeven(opgedrongen) aan de wijk, zijn er veel buren in protest gegaan die geen zin hebben in 2 grote kliko's extra in de tuin terwijl aan de overkant al ondergrondse containers zitten. (Dat project is nu met een paar moties on hold gezet).
Ik heb van zo'n buur die nieuwe 240 liter container mogen meenemen en heb het ingezet als vervanger van de kleinere 140 liter kliko-regenton. (als de gemeente de container toch weer terug wilt, dan kunnen ze het krijgen, met een gaatje in de deksel).
140 liter bleek toch wat aan de krappe kant met een hete zomer.
De oude regenton heb ik nu in de achtertuin gezet om daar. regen op te vangen. Vandaag gemonteerd en nu al vol. in totaal vang ik dus 360 liter water op nu.
grote voordeel van een kliko-regenton: de deksel gaat open en je kan heel snel een 10 liter gieter vullen.
nadeel: had opeens veel muggenlarven door dezelfde deksel (met gaten), maar 2 gieters, en de larven zitten in de bloemenperken en worden gewoon meststof als ze uitdrogen.
dat is de reden dat veel buren gingen protesteren. We hebben nog de ruimte ervoor (speciaal de border ontworpen voor een klikoplek), maar anderen niet. Die buren moesten dus maar een plek vinden voor hun 5 containers in hun postzegelvoortuin.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:54 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een fleurige bedoening met die nieuwe containers, @:athlonkmf .
We krijgen hier heen subsidie, dus dan maar next best thing. Die containers staan daar toch al, eentje meer valt niet meer zo op.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat je container overlopen omdat je de vulautomaat veel hoger dan de container hebt geplaatst. Die moet op dezelfde hoogte als de bovenkant van je ton/container.
Edit je werkt met een overloop.
Wij hebben laatst een 2e hands 320l regenton gekregen. We hadden al een regenton waar boven bloemen kunnen (soort grote bloempot) die kregen we vergoed van de gemeente. Dat lijkt wel heel wat netter dan al die containers op een rij.
[ afbeelding ]
Ik vind het ook tamelijk absurd, vijf kliko's. Je zult maar een dure ombouw hebben gekocht en er ineens een paar kliko's bij krijgen.quote:Op zondag 23 juli 2023 09:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
dat is de reden dat veel buren gingen protesteren. We hebben nog de ruimte ervoor (speciaal de border ontworpen voor een klikoplek), maar anderen niet. Die buren moesten dus maar een plek vinden voor hun 5 containers in hun postzegelvoortuin.
Ik had nog gedacht om een kliko-ombouw te maken, maar we hebben niet echt last van de kliko's. De planten in de border onttrekken ze enigszins uit het zicht
Die 5e is waterton he. Maar 4 is nog absurd veel. Wij hebben net een mooi containerhokje + houtopslag gemaakt. Ruimte voor 2 containers (groen en grijs). Ik hoop inderdaad niet dat we er 2 bij krijgen.quote:Op zondag 23 juli 2023 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook tamelijk absurd, vijf kliko's. Je zult maar een dure ombouw hebben gekocht en er ineens een paar kliko's bij krijgen.
@athlonkmf had het zelf over vijf containers, dus ik ging ervanuit dat er nog een andere vijfde is.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 5e is waterton he. Maar 4 is nog absurd veel. Wij hebben net een mooi containerhokje + houtopslag gemaakt. Ruimte voor 2 containers (groen en grijs). Ik hoop inderdaad niet dat we er 2 bij krijgen.
[ afbeelding ]
Komen er 2 kliko's bij dan heb ik aan de andere kant van de schutting nog ruimte en staan ze ook uit het zicht, maar liever niet. Ik maak binnenkort bij mooi weer even wat foto's van onze tuin. Deze hebben wij in mei 2022 laten aanleggen. Het duurt een paar jaar voor de planten echt mooi beginnen te worden qua begroeiing. Ook sommige keuzes qua planten zijn niet helemaal goed uitgepakt dus daar ook wat in gewijzigd onlangs.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
@:athlonkmf had het zelf over vijf containers, dus ik ging ervanuit dat er nog een andere vijfde is.
Ik heb een haag voor de kliko's gemaakt. Voor de warmtepomp heb ik wel een ombouw gemaakt en die blokkeert meteen het uitzicht op de kliko's vanuit een bepaalde hoek. Voor ons zouden twee extra kliko's geen probleem zijn, maar ik denk dat veel buren er geen ruimte voor hebben.
Ben benieuwd!quote:Op zondag 23 juli 2023 10:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komen er 2 kliko's bij dan heb ik aan de andere kant van de schutting nog ruimte en staan ze ook uit het zicht, maar liever niet. Ik maak binnenkort bij mooi weer even wat foto's van onze tuin. Deze hebben wij in mei 2022 laten aanleggen. Het duurt een paar jaar voor de planten echt mooi beginnen te worden qua begroeiing. Ook sommige keuzes qua planten zijn niet helemaal goed uitgepakt dus daar ook wat in gewijzigd onlangs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 23-07-2023 10:42:31 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Heel goed! Ik was vooral verbaasd over hoeveel water het opneemt. Voordat het sedum erop lag stroomde het water snel de straat op (de regenpijp hebben wij via de haag richting de straat gelegd), maar nu met sedum komt daar nog amper water uit.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
Hoe gaat het met het groene dak?
quote:Op zondag 23 juli 2023 10:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 5e is waterton he. Maar 4 is nog absurd veel. Wij hebben net een mooi containerhokje + houtopslag gemaakt. Ruimte voor 2 containers (groen en grijs). Ik hoop inderdaad niet dat we er 2 bij krijgen.
[ afbeelding ]
we hebben GFT, PMD en 2 papierbakken (wat wel nodig is, omdat papier maar 1x maand wordt opgehaald). de 5e is dus een opgedrongen pmd en nu inderdaad enkel voor regenwater.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
@:athlonkmf had het zelf over vijf containers, dus ik ging ervanuit dat er nog een andere vijfde is.
als je in de buurt van rijswijk woont: https://www.omroepwest.nl(...)0000-euro-weggegooidquote:
Papier kan je bij ons 1x per maand in een container in het dorp brengen en aan de rand van het dorp staat constant een papier container wil je het vaker willen inleveren.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:26 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
we hebben GFT, PMD en 2 papierbakken (wat wel nodig is, omdat papier maar 1x maand wordt opgehaald). de 5e is dus een opgedrongen pmd en nu inderdaad enkel voor regenwater.
Ik heb er nog 2 van 140 liter, 1 is de oude regenkliko, de andere zit op het dakterras als wormenbak
Hier kan dat ook, maar grote ikeadozen passen niet in de ondergrondse containers, dus ik ben wel blij met de blauwe minicontainers voor ons huis.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Papier kan je bij ons 1x per maand in een container in het dorp brengen en aan de rand van het dorp staat constant een papier container wil je het vaker willen inleveren.
Het zijn bij ons geen ondergrondse containers, maar zeecontainers.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hier kan dat ook, maar grote ikeadozen passen niet in de ondergrondse containers, dus ik ben wel blij met de blauwe minicontainers voor ons huis.
quote:Op zondag 23 juli 2023 16:24 schreef athlonkmf het volgende:
over groene daken gesproken: de mijne trekt allerlei fauna aan:
[ afbeelding ][
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |