Ik hoor veel goede verhalen over loveli deo inderdaad.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:01 schreef exode het volgende:
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.
Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.
Maaruh pubers, B is bijna 9,5 jaar en heeft echt al wel puber kenmerken.
1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
Loveli tegen puberzweet! Echt, ik heb geen aandelen, maarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:01 schreef exode het volgende:
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.
Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.
Maaruh pubers, B is bijna 9,5 jaar en heeft echt al wel puber kenmerken.
1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
Bylyquote:
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:13 schreef exode het volgende:
Ik heb dus zelf Loveli en dat bevalt erg goed MAAR ik vind het wel bewerkelijk. Als in, je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan dan de Sanex. Ik twijfel een beetje of dat voor B geschikt is, zeker voor de kampdagen etc. Dat gaat geheid mis.
Ah, dank je wel, daar ga ik eens naar kijken.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat.
Hier mocht ook een voorkeur worden opgegeven, maar toen was best nog onduidelijk welk advies iedereen gekregen had en wie waar naartoe ging.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Wat jammer Zana dat hij niet bij z’n teamgenootjes komt. Mocht hij geen voorkeur opgeven bij wie hij in de klas wilde? Hier mochten ze drie namen doorgeven waarbij je dan gegarandeerd bij een voorkeur in de klas kwam.
Precies dit ja. Dat zijn echt niet alleen maar jongens...quote:Op dinsdag 27 juni 2023 05:50 schreef livelink het volgende:
Volgens mij zijn die sportklassen ook populair bij de meisjes. Veel vriendinnen van mijn dochter deden indertijd de sportklas. Kan dus best zijn dat al die meiden in zijn klas ook voor de sport gaan.
Klopt, maar alle jongens op de opleiding van mijn dochter (Styling, Interieur & Design) waren/zijn wel homoseksueelquote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:06 schreef Kyara het volgende:
En ook niet alleen maar meiden die de kunstrichting volgen....
Begreep ik, maar ik realiseerde me vervolgens wel dat de stereotypes in de opleiding van mijn dochter toch bevestigd werden.quote:
Bij ons krijgen ze volgens mij geen huiswerk in groep 3... Wel is het wat schoolser dan groep 1 en 2, maar ze zijn er ook al twee jaar op aan het voorbereiden. Ze zijn gewend om instructie te krijgen, zelf aan het werk te gaan, bijv met een stoplicht te werken (rood = stil werken. oranje = onderling zachtjes praten voor hulp. groen = je mag het ook aan de juf vragen) etc. Ze laten haar heus niet overgaan als ze er echt niet aan toe is en ze is ook vast niet de eerste groep 3-er die soms moeite heeft om zich te concentreren. Komt goedquote:Op maandag 3 juli 2023 15:24 schreef Schanu het volgende:
Hier zijn de klassenlijsten sinds vandaag bekend, vorige week hoorden we in welke groep ze komend schooljaar zitten. De jongste blijft bij dezelfde juf (want combi 1/2 klas en gaat nu naar groep 2), de oudste komt bij de juf waar wij al op hoopten.
Oudste is over naar groep 3, meer mensen die dat spannend vinden/vonden? Ik vind dit best wel een overgang, van de kleuterklas naar echt huiswerk krijgen enzo. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Jewel hierop gaat reageren. Ze is er cognitief echt wel aan toe, maar ik ben vooral bang dat ze emotioneel niet goed meer mee komt. Of dat ze cognitief wel vastloopt omdat het haar niet lukt om bij de les te blijven gelet op haar gebrekkige concentratievermogen. Ze heeft er zelf enorm veel zin in en dat is het belangrijkste natuurlijk
Ik lees hier B.....quote:Op maandag 3 juli 2023 15:46 schreef SQ het volgende:
Ik vind het voor mijn middelste nu ook veel spannender dan voor mijn oudste, Schanu. De oudste was er wel echt aan toe en klaar voor, maar Noud is wel een echte kleuterjongen nog met de aandachtsspanne van een bromvlieg. Lezen vindt ie stom en taakjes maken ook.
Mijn oudste ging ook naar een groep 3 met 18 kinderen en nu zijn het er minstens 30, dat maakt ook wel verschil. Maar goed he, wat tink ook al zegt, ze zijn vast niet de enigen die nog wat kinds zijn en ze groeien er ook vast wel in mee
Maar überhaupt het idee dat Noud naar groep 3 gaat en aan een tafeltje moet zitten en z'n klep moet houden...
Wij hadden onze agenda die eerste maanden van groep 3 aangepast op B. Verloofde staat natuurlijk zelf ook voor de klas en gaf aan dat ze die groep 3'ers langzaam in zag storten richting de herfstvakantie.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:13 schreef Schanu het volgende:
Doorsnee is al lang de norm niet meer gelukkig
Wat goed dat B staand de les mag volgen Exode en dat er dus wel wordt meegedacht naar een manier om het voor hem prettiger te maken!
Met die vermoeidheid houden wij ook rekening ja, sowieso is Jewel heel snel moe en heeft snel last van buikpijn en hoofdpijn. En ik denk dat de overgang van 2 naar 3 voor kinderen zelf ook een grote overgang is, dus dat zal veel van een kind vragen.
Ik vind het ideaal. Groep 3 moet ook niet gelijk vanaf dag 1 na de zomervakantie gelijk vol aan de bak, dat bouwt rustig op. Voordeel van 2/3 is dat er juist extra ruimte is om soms nog even te spelen, bijvoorbeeld als je taak af is, of als gewoon de concentratie er even niet is. Volgens mij bouwen ze daar het spelen ook rustig af. Voor mijn meiden was het juist weer erg fijn dat ze soms mee konden doen met groep 3, maar op andere momenten gewoon lekker verven en in de themahoek. Ik ben er van overtuigd dat ze nu al kunnen lezen doordat ze in die groep zaten. In een gewone kleuterklas hadden ze dat nu nog niet gekund denk ik. Maar toen zaten ze nog in het groep 2-deel, komend jaar het groep 3 deel.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:46 schreef Zana het volgende:
Hier hebben ze volgend jaar een combiklas 2/3 zag ik op Parro. Kan mij eigenlijk niet goed voorstellen hoe het er dan aantoe gaat. Een deel wil nog spelen en de andere deel moet echt aan de bak. Wel twee betrokken leerkrachten die zich de week delen.
Verder lijken ze de formatie maar net rond te hebben gekregen, met nog een vacature voor 2,5 dagen en de directeur die een halve dag voor de klas staat.
Hier was het dit jaar ook al in de tweede schoolweek, dus ik hoop dat als dat weer zo is dat we dat wel deze week horen en niet een week van te voren.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:49 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben de kalender voor volgend jaar ook gekregen. Elke maand minimaal één studiedag en meestal op dinsdag of donderdag (maandag of vrijdag zou je er als gezin nog wat aan kunnen hebben). De 1e studiedag valt al in de 2e schoolweek.
Ik ben echt voorstander van studiedagen hoor, maar zo snel na de zomervakantie? Plan die dan in de laatste vakantieweek als de kinderen nog vrij zijn...
Want de juf mag die laatste week geen vakantie meer vieren?quote:Op maandag 3 juli 2023 20:49 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben de kalender voor volgend jaar ook gekregen. Elke maand minimaal één studiedag en meestal op dinsdag of donderdag (maandag of vrijdag zou je er als gezin nog wat aan kunnen hebben). De 1e studiedag valt al in de 2e schoolweek.
Ik ben echt voorstander van studiedagen hoor, maar zo snel na de zomervakantie? Plan die dan in de laatste vakantieweek als de kinderen nog vrij zijn...
Je kan via de oudergeleding van de MR je mening uiten over de studiedagen hè? Gratis tipquote:Op maandag 3 juli 2023 20:49 schreef Schanu het volgende:
Onze directeur kapt dat af met "zit in je taakuren". Ik heb moeten praten als brugman om afgelopen jaar mijn twee banen te kunnen combineren met studiedagen... voor dit jaar heb ik als personeel nog niet eens te horen gekregen.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:56 schreef exode het volgende:
Met de studiedagen van verloofde zijn we minder blij. Zij heeft er 7 waarvan er 4 op haar vrije dagen vallen. Dus daar gaat ze nog leuke discussies over aan.
Dat kreeg zij ook te horen, maar sinds vorig jaar neemt ze daar gelukkig geen genoegen meer mee. Ze zet in op 2 dagen terugkomen.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Onze directeur kapt dat af met "zit in je taakuren". Ik heb moeten praten als brugman om afgelopen jaar mijn twee banen te kunnen combineren met studiedagen... voor dit jaar heb ik als personeel nog niet eens te horen gekregen.
Spreek met een MR lid als je input wilt geven voor bijv spreiding van studiedagen. Ik heb de signalen van andere ouders gedeeld in de vergadering en toen zijn er nog dagen gewisseld.
Wij doen ieder jaar een dagje Efteling tijdens een studiedag. Ideaal.quote:Op maandag 3 juli 2023 23:33 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind studiedagen altijd heerlijk. Mogen er best meer per jaar zijnLekker rustig iets leuks kunnen doen! Laatste studiedag zijn we naar Ouwehands Dierenpark geweest, was super rustig. We willen nog een keer Efteling doen komend jaar als het een beetje gunstig uit komt, dus daar hoop ik nog even op. Ze spreiden het bij ons op school wel zoveel mogelijk. Eigenlijk elke dag 1 keer, alleen een vrijdag twee keer (waarvan een de vrijdag na hemelvaart is)
Nee, maar als ze dat het ene jaar vol enthousiasme verkondigen dat ze dat met die reden speciaal zo hebben ingedeeld, valt het wel tegen als ze het volgende jaar daar al weer vanaf wijken. Tenminste ik vond dat tegenvallen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:50 schreef SQ het volgende:
Volgens mij was de insteek van studiedagen ook niet persé dat je dan als gezin lekker een weekend weg kan, maar wellicht ligt dat aan mij
12-9quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:59 schreef Elleska het volgende:
@:Schanu Hoe plannen ze die 12 dagen dan in want scholen mogen maximaal 7x per jaar een 4daagse schoolweek inroosteren.
https://www.rijksoverheid(...)ooltijden-en-lesuren
Ja, hier dito, maar volgens mij zijn er ook veel mensen die alleen werken onder schooltijd en dan geen bso afnemen, dan wordt het wel lastig.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:15 schreef Lemijn het volgende:
Het maakt mij niet uit allemaal want of er is een ouder thuis of het is een opvangdag maar dan is er BSO. Die garanderen plek op studiedagen mits je op tijd opgeeft. Dat vind ik niet zielig verder. Ik moet werken dus dat is dat.
Als de BSO krachten geen andere werkzaamheden hebben onder schooltijd zou dat kunnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Maar met een bso verwacht ik eigenlijk wel dat ze die bijscholing onder schooltijd doen... of ben ik dan heel rigide?
Is wellicht situatie-afhankelijkquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Maar met een bso verwacht ik eigenlijk wel dat ze die bijscholing onder schooltijd doen... of ben ik dan heel rigide?
Mijn BSO is nooit open als mijn kind studiedag heeftquote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:15 schreef Lemijn het volgende:
Het maakt mij niet uit allemaal want of er is een ouder thuis of het is een opvangdag maar dan is er BSO. Die garanderen plek op studiedagen mits je op tijd opgeeft. Dat vind ik niet zielig verder. Ik moet werken dus dat is dat.
Overigens dacht ik dat er enkel een minimum aantal uren is dat leerlingen moeten krijgen per jaar, niet een maximum?
Ja, best wel... want je zegt nu dus eigenlijk dat alle medewerkers op een moment dat ze normaal niet werken (of elders werken) bijscholing moeten komen volgen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Dat is echt waardeloos. Ik denk dat het mogelijk het voordeel is dat onze school officieel een IKC is, waar ik bijzonder weinig van merk, maar ze vinden school en opvang integraal genoeg om de uitval van het ene dus op te vangen met het andere.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn BSO is nooit open als mijn kind studiedag heeft![]()
Ja, na schooltijd natuurlijk wel. Maar dat telt niet.
Maar mijn werk moet operationeel ook doordraaien. Dus wij gaan nooit met het hele team tegelijkertijd bijscholen, maar volgen training in kleine groepjes zodat de operatie gewoon door gaat. Waarom kan dat bij een BSO dan niet?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja, best wel... want je zegt nu dus eigenlijk dat alle medewerkers op een moment dat ze normaal niet werken (of elders werken) bijscholing moeten komen volgen?
Veel nascholing is daarnaast een volle ochtend en/of middag, vaak ook georganiseerd vanuit een overkoepelde organisatie waaronder meerdere opvanglocaties vallen.
De BSO hier heeft trouwens tijdens schooltijd peuteropvang (wat vroeger peuterspeelzaal was). De medewerksters zijn dan dus ook gewoon aan het werk.
Ze kunnen bij ons dan nog niet met elkaar appen, maar de interactie is mega-herkenbaar. Altijd het slechtste in elkaar zien en nooit een kans voorbij laten gaan om je broer(tje) op een fout of gebrek te wijzen. Maar dan ook niet bij elkaar uit de buurt willen blijven. Het gaat al minstends twee jaar zo, met soms een korte betere periode, maar ik zie ook erg op tegen de vakantie. Met name als wij nog wel moeten werken en ze samen thuis zijnquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:11 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kan niet zeggen dat de bso hier studiedagen heeft. Wellicht op een andere dat dan dat ik af neem, maar kan ook niet zeggen dat ik het ooit voorbij heb zien komen eigenlijk.
Hier twee kinderen die wel aan vakantie toe zijn. Heb ik eigenlijk nooit zo bij ze gemerkt, maar ze kunnen elkaar wel wat doen op het moment. Dat de oudste begint met puberen wil daarin niet meewerken natuurlijk (en de jongste is al langer een soort van puber, waarvan ik hoop dat dit het dan is en in de puberteit niet nog erger wordt).
Gisteren (door een fout van mij) stond eerst de oudste bij oma aan een gesloten deur waarop hij papa belt en die nakijkt in de ‘oppas-app’ en tot de conclusie komt dat daar voor die dag geen uitvraag is gedaan bij oma, dus hij zegt ga maar naar huis (doen ze ook vaker en is ook geen probleem).
Vervolgens stuurt 10 minuten later in de gezinsapp de jongste een berichtje dat ze de poort niet open krijgt en of hij hem open wil komen doen. Waarop echt een mega lullige reactie komt (alsof het logisch is dat die poort niet open gaat) maar niet gemeld wordt dat oma niet thuis is en ze naar huis mag/moet komen.
Blijkbaar stonden ze dus niet samen bij oma (jongste was hulpje en de oudste had niet gewacht). Ook is de jongste thuis geweest om haar telefoon op te halen, maar zat de oudste dus boven op z’n kamer en heeft het niet even gemeld.
Nou ligt de organisatorische fout bij mij, maar de manier van reageren naar elkaar sloeg nergens op.
Hopelijk gaan ze inde vakantie wel wat liever met elkaar om, anders heb ik er nu al geen zin in.
Nu hebben ze de eerste week van de vakantie (over 1,5 week) tennisweek, waar ze ook af en toe zelf naar toe moeten of zelf van terug komen omdat man en ik aan het werk zijn. Maar goed, ben benieuwd
Super herkenbaar dit. Ik ben altijd jaloers op mensen waar het wel goed lijkt te gaan tussen broers&zussen, maar misschien zijn die wel gewoon alleen maar heel goed in de schijn ophoudenquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze kunnen bij ons dan nog niet met elkaar appen, maar de interactie is mega-herkenbaar. Altijd het slechtste in elkaar zien en nooit een kans voorbij laten gaan om je broer(tje) op een fout of gebrek te wijzen. Maar dan ook niet bij elkaar uit de buurt willen blijven. Het gaat al minstends twee jaar zo, met soms een korte betere periode, maar ik zie ook erg op tegen de vakantie. Met name als wij nog wel moeten werken en ze samen thuis zijn. Het gaat gewoon nooit 5 min gezellig.
Boks!quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Super herkenbaar dit. Ik ben altijd jaloers op mensen waar het wel goed lijkt te gaan tussen broers&zussen, maar misschien zijn die wel gewoon alleen maar heel goed in de schijn ophouden.
Ik ben blij dat er hier 4,5 jaar tussenzit. Oudste is een mak ei, maar fysiek altijd groter en vaak slimmer dan broertje. Broertje is wel een periode erg pittig geweest, die zette desnoods zijn tanden/nagels in broer. Maar oudste kon hem dan zo wegduwen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Super herkenbaar dit. Ik ben altijd jaloers op mensen waar het wel goed lijkt te gaan tussen broers&zussen, maar misschien zijn die wel gewoon alleen maar heel goed in de schijn ophouden.
Oja echt he, dat zou hier inderdaad net zo gaan. Het maakt niet uit wat het is, als er ruzie over gemaakt kan worden, wordt er ruzie over gemaakt. En trouwens ook als er geen ruzie over gemaakt kan wordenquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Boks!![]()
Voorbeeldje van vanochtend. De oudste had voor zijn verjaardag de Legoset van Groot gekregen van Guardians of the Galaxy. Groot heeft 4 vingers ipv 5. Gaan ze lopen bakkelijen welke vinger hij dan niet zou hebben. De één dacht pink, de ander dacht ringvinger. En daar dan ruzie over gaan lopen maken, wat uitloopt op geschreeuw. Hoe bedenk je het?! Maar dat bedoel ik dus. Elk miniscuul dingetje dat de één zegt, kan zo worden uitgekauwd dat er wel weer iets is waar je het oneens over kan zijn. Het is eigenlijk knap.
Ja dat boek ben ik nu aan het lezen, op sommige dagen merk ik dat het inderdaad wel verschil maakt hoe je een situatie aanvliegt of verwoordt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Dit boek hielp ook wel een beetje. Als je net wat andere woorden gebruikt, kun je soms ook wel iets bereiken.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_44.45.ProductTitle
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat probeer ik ook wel eens, maar backfired vrijwel altijd omdat de oudste een zacht ei is die dan met mij mee gaat, en boos wordt op z'n broertje omdat die niet meewerktquote:En in de periodes dat oudste ook meedeed met etteren heb ik ze veel samen laten doen. Soms werkt het prima als je zorgt dat ze samen boos op je worden om dat ze een rotklus moeten doen. Gaan ze samen smoezen hoe ze dat kunnen ontlopen. En zelfs als ze wel allebei boos op mij zijn, reageren ze dat op elkaar af
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |