abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209631465
Alles over je jeugd/post-kleuter/kleuter-geweest/schoolkind/kind.

Nja, over kinderen die ouder zijn dan kleuters maar nog niet volwassen. Ofzo. En iedereen die mee wil praten.
pi_209631561
Wat veel klassen waarbij de groepsindeling wisselt! Hier houden ze altijd dezelfde klas tot ze klaar zijn met de basisschool.

Na corona hebben veel kleuters groep 1/2 nog een jaartje gedaan waardoor de instroom in groep 3 laag was. A kwam daardoor in een klas met 17 kinderen en dat blijft zo tot groep 8 *O*

Hier is het rapport pas volgende week. Weet wel al dat ze eenvoudig over is naar groep 5 :)
  zaterdag 24 juni 2023 @ 16:37:41 #3
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_209631834
Bij ons op school word na de kleuters/groep 3 niet meer geschoven met de groepen.

Hier ook goed over naar groep 6. Behalve lezen maar dat komt daar haar dyslexie. Gaat ze volgend schooljaar extra begeleiding voor krijgen buiten school.
pi_209631861
Hier wisselt het ook niet meer na de eerste klas (groep 3). Alle oudste kleuters uit de 3 kleuterklassen gaan naar de eerste klas. In principe houden ze van klas 1 tot 3 dezelfde leerkrachten (meestal 2 in een duo) en van 4 tot 6 ook. Al gaan er soms natuurlijk leerkrachten weg, dan wisselt dat wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_209631940
Hier heeft de oudste nog toetsweek volgende week. De jongste heeft niet een speciale toetsweek maar wordt wel doodgegooid met toetsen :X . De oudste moet geen rare stunts uithalen nog deze toetsweek, dan komt het goed.
De jongste moet wel heel raar doen wil ze niet over gaan.
Fake it till you make it...
pi_209632937
Mijn kleuter zit nu in een 1/2 combi en blijft volgend schooljaar met de huidige groep 0 en 1 kindjes. Hij en de rest van de nu 1 zijn dan 2 en de nullers zijn dan groep 1. En dat vult dan weer aan met nieuwe kindjes natuurlijk. Hij blijft ook bij zijn huidige juf, dat vind ik wel heel fijn, want die ziet heel goed zijn gevoelige kant en gaat daar ook goed mee om. Hoe het gaat naar groep 3 toe en verder weet ik niet precies.
pi_209632978
Tegenwoordig zijn er ook veel meer gemixte klassen, dus dan is wisselen niet zo raar. Maar ik had wel verwacht dat ze de jaargroepen een beetje bij elkaar zouden houden. Ik denk dat ze teveel gedoe in de andere klas hadden en daarom wat gewisseld hebben. De klas van mijn zoon was de fijnste van school (aldus de juf van de TSO), de andere juist een van de lastigste. Ik denk dat ze daar wat meer balans in wilden.

Ik heb vanaf groep 4 altijd dezelfde klas gehad, maar dat kwam ook omdat er geen parallelklas was (in groep 3 waren we nog wel gesplitst).
  zaterdag 24 juni 2023 @ 18:11:26 #8
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_209633244
Hier wel veel klassenwissels. De school staat in een groeiwijk, en is in 6 jaar tijd gegroeid van 300 naar 500 leerlingen. Die stromen niet alleen in de kleutergroepen in, waardoor er steeds weer gepuzzeld wordt met hoe veel klassen er per jaarlaag zijn.
J zit nu in een drukke, moeilijke, grote klas. Volgend jaar komt er een klas bij, en verandert dat dus. F's klas is ook groot, maar wel heel leuk. Ook die gaan volgend jaar uit elkaar, 3 groepen 4 worden 3 groepen 5 en een combi 4/5. Ik zit in de MR en weet dus iets eerder welke indeling het wordt, maar invloed heb ik er niet op natuurlijk. Veel ouders lijken dat wel te denken, ik heb de laatste tijd opeens verdacht veel aanspraak op het schoolplein...
pi_209636330
Hier juist krimpscholen, minder instroom dus. B zit ook al sinds groep 3 in dezelfde klas (van 19 kindjes) maar ik denk dat het bij Juul anders gaat lopen.
Ons dorp vergrijst, je ziet het ook bij sportclubjes. Alleen voor Scouting is een wachtlijst, verder proberen ze juist leden te trekken.
pi_209636459
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.

Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.

Maaruh pubers, B is bijna 9,5 jaar en heeft echt al wel puber kenmerken.
1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
pi_209636878
Ik had zelf heel veel last van stinkzweet na de tweede zwangerschap en zweer bij de sticks van Loveli.
pi_209637406
@mousemickey Herkenbaar. Ouders weten de MR ineens goed te vinden aan het eind van het jaar.

Hier komen de klassenwissels doordat vrijwel alle groepen te klein zijn om een enkele groep te zijn. Dit jaar was het 2x 1/2 en verder 3, 4/5, 5/6, 7/8. Volgend jaar is het 1/2, 2/3, 4, 5, 6/7, 7/8. Dus de 5 van nu zit volgend jaar weer bij elkaar en de 2 en 6 van nu gaan volgend jaar uit elkaar.
pi_209639292
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 22:01 schreef exode het volgende:
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.

Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.

1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
Ik hoor veel goede verhalen over loveli deo inderdaad.
Die heb ik voor de kinderen ook zo’n proef deo gekocht ooit. Maar hier hebben beiden eigenlijk nog geen last van stinkzweet. Zelfs na het sporten is er qua geur nog niets aan de hand. Had dat wel al eerder verwacht moet ik zeggen
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 06:34:29 #14
382129 crew  Donna
pi_209639296
Loveli of Wild deo idd.
pi_209639401
quote:

Loveli tegen puberzweet! Echt, ik heb geen aandelen, maar _O_
Mijn hele gezin gebruikt het intussen.
Je kan ook kleine stickjes kopen, om te proberen. Wij hadden toen een proefsetje met 5 geuren geloof ik. Uiteindelijk gebruiken wel allemaal fresh cotton nu. Heel neutraal en het werkt echt.
Ik rook mezelf altijd al heel snel, maar met deze deo helemaal niks.
En mijn oudste rook ook behoorlijk, die ruik ik niet (als ze niet vergeet om deo te gebruiken :') )
Fake it till you make it...
pi_209639645
Ik gebruik zelf ook Loveli, helemaal niet over nagedacht dat het voor B ook een oplossing kan zijn. Thanks!
  zondag 25 juni 2023 @ 09:05:15 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209639819
Is Loveli alleen online verkrijgbaar?
  zondag 25 juni 2023 @ 09:13:46 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209639891
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:05 schreef Kyara het volgende:
Nee, volgens mij niet:
https://loveli.care/waar-te-koop/
in de haak.
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 09:16:57 #19
382129 crew  Donna
pi_209639912
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:05 schreef Kyara het volgende:
Nee hoor, ze hebben ook fysieke verkooppunten. Staan wel op de site.
  maandag 26 juni 2023 @ 12:17:39 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_209652813
quote:
Sanex
Byly

En ik heb ook een tijd lang zelf deo gemaakt, lijkt wel een beetje op loveli.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209653506
Ik heb dus zelf Loveli en dat bevalt erg goed MAAR ik vind het wel bewerkelijk. Als in, je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan dan de Sanex. Ik twijfel een beetje of dat voor B geschikt is, zeker voor de kampdagen etc. Dat gaat geheid mis.
pi_209653996
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:13 schreef exode het volgende:
Ik heb dus zelf Loveli en dat bevalt erg goed MAAR ik vind het wel bewerkelijk. Als in, je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan dan de Sanex. Ik twijfel een beetje of dat voor B geschikt is, zeker voor de kampdagen etc. Dat gaat geheid mis.
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat. ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_209654008
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat. ^O^
Ah, dank je wel, daar ga ik eens naar kijken.
pi_209654453
Hier staat alles een beetje in het teken van afscheid nemen van de basisschool. Het besef komt nu pas echt dat ze gescheiden verder gaan...

Portfolio krijgen ze waarschijnlijk pas volgende week, gesprekken zijn ook niet meer aan het eind van groep 8. Eigenlijk alleen nog het musical.

Ik ben bibmoeder en mocht de vorderingen stiekem volgen...arme juffen, bij deze hitte de kinderen te motiveren, elke keer zat een ander (vaak jongen) buiten omdat het even te veel werd en niet iedereen vindt het ook even leuk om enthousiast mee te doen... het is gewoon heel veel oefenen.

De klassenindeling voor de middelbare is ook bekend. Kwam toch een beetje verrassend, ben benieuwd wat het verhaal erachter is. 27 kinderen en daarvan maar 10 jongens. Wij waren meer of minder ervan uitgegaan dat het een sportklas zou zijn, maar eerlijk gezegd denk ik nu dat ze sport en misschien kunst bij elkaar hebben gezet. Zal wel een heel gepuzzel zijn geweest. De andere leden uit zijn voetbalteam, die ook sportklas willen doen, komen in andere klassen. Wel zijn 6 jongens van de andere vereniging (meeste daarvan uit één team) in deze klas....
Ik hoop dat hij aansluiting vindt. Er gaan ook 2 andere jongens en 2 meiden uit zijn huidige klas mee. Aan veel meiden in de klas is hij al gewend, de hele basisschooltijd was de verhouding ook zo ongeveer...maar op de middelbare is het toch wat anders, vrees ik. Ik kan mij nog herinneren dat wij helemaal niets moesten hebben van even oude jongens en ze alleen maar stom en kinderachtig vonden. Zal wel een hele omstelling worden van de oudste op het schoolplein naar de jongste. Deze week is kennismakingsmiddag voor de jongeren.
pi_209655084
Wat jammer Zana dat hij niet bij z’n teamgenootjes komt. Mocht hij geen voorkeur opgeven bij wie hij in de klas wilde? Hier mochten ze drie namen doorgeven waarbij je dan gegarandeerd bij een voorkeur in de klas kwam.

Hier is het dus wel opgesplitst, de vier beste vrienden zitten 2 aan 2 in een klas. En dan nog een vijfde klasgenoot in een van de twee klassen. Ze hadden gehoopt met z’n vieren bij elkaar te zitten, maar had de oudste al gewaarschuwd dat dat waarschijnlijk niet zo zou zijn. En snap ook dat ze nummer 5 ook niet als enige in een klas zetten, die zal waarschijnlijk ook wel een aantal uit het viertal opgegeven hebben als voorkeur.

Maar goed, gelukkig zien ze elkaar nog in de pauze en bij het sporten. En zullen ze ook nieuwe vrienden maken op de middelbare school.

Al zal dat jongens en meiden onderling wat minder zijn inderdaad.
Hopelijk krijgt hij goede aansluiting!

Hier is wel bekend in welke klas de kinderen komen, maar nog geen klassenlijst. Dus ze weten alleen van de vrienden nog maar bij wie ze wel of niet komen.
Hier hebben ze woensdag een introductiemiddag, dan weet hij meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')