Ik hoor veel goede verhalen over loveli deo inderdaad.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:01 schreef exode het volgende:
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.
Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.
Maaruh pubers, B is bijna 9,5 jaar en heeft echt al wel puber kenmerken.
1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
Loveli tegen puberzweet! Echt, ik heb geen aandelen, maarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:01 schreef exode het volgende:
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.
Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.
Maaruh pubers, B is bijna 9,5 jaar en heeft echt al wel puber kenmerken.
1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
Bylyquote:
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:13 schreef exode het volgende:
Ik heb dus zelf Loveli en dat bevalt erg goed MAAR ik vind het wel bewerkelijk. Als in, je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan dan de Sanex. Ik twijfel een beetje of dat voor B geschikt is, zeker voor de kampdagen etc. Dat gaat geheid mis.
Ah, dank je wel, daar ga ik eens naar kijken.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat.
Hier mocht ook een voorkeur worden opgegeven, maar toen was best nog onduidelijk welk advies iedereen gekregen had en wie waar naartoe ging.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Wat jammer Zana dat hij niet bij z’n teamgenootjes komt. Mocht hij geen voorkeur opgeven bij wie hij in de klas wilde? Hier mochten ze drie namen doorgeven waarbij je dan gegarandeerd bij een voorkeur in de klas kwam.
Precies dit ja. Dat zijn echt niet alleen maar jongens...quote:Op dinsdag 27 juni 2023 05:50 schreef livelink het volgende:
Volgens mij zijn die sportklassen ook populair bij de meisjes. Veel vriendinnen van mijn dochter deden indertijd de sportklas. Kan dus best zijn dat al die meiden in zijn klas ook voor de sport gaan.
Klopt, maar alle jongens op de opleiding van mijn dochter (Styling, Interieur & Design) waren/zijn wel homoseksueelquote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:06 schreef Kyara het volgende:
En ook niet alleen maar meiden die de kunstrichting volgen....
Begreep ik, maar ik realiseerde me vervolgens wel dat de stereotypes in de opleiding van mijn dochter toch bevestigd werden.quote:
Bij ons krijgen ze volgens mij geen huiswerk in groep 3... Wel is het wat schoolser dan groep 1 en 2, maar ze zijn er ook al twee jaar op aan het voorbereiden. Ze zijn gewend om instructie te krijgen, zelf aan het werk te gaan, bijv met een stoplicht te werken (rood = stil werken. oranje = onderling zachtjes praten voor hulp. groen = je mag het ook aan de juf vragen) etc. Ze laten haar heus niet overgaan als ze er echt niet aan toe is en ze is ook vast niet de eerste groep 3-er die soms moeite heeft om zich te concentreren. Komt goedquote:Op maandag 3 juli 2023 15:24 schreef Schanu het volgende:
Hier zijn de klassenlijsten sinds vandaag bekend, vorige week hoorden we in welke groep ze komend schooljaar zitten. De jongste blijft bij dezelfde juf (want combi 1/2 klas en gaat nu naar groep 2), de oudste komt bij de juf waar wij al op hoopten.
Oudste is over naar groep 3, meer mensen die dat spannend vinden/vonden? Ik vind dit best wel een overgang, van de kleuterklas naar echt huiswerk krijgen enzo. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Jewel hierop gaat reageren. Ze is er cognitief echt wel aan toe, maar ik ben vooral bang dat ze emotioneel niet goed meer mee komt. Of dat ze cognitief wel vastloopt omdat het haar niet lukt om bij de les te blijven gelet op haar gebrekkige concentratievermogen. Ze heeft er zelf enorm veel zin in en dat is het belangrijkste natuurlijk
Ik lees hier B.....quote:Op maandag 3 juli 2023 15:46 schreef SQ het volgende:
Ik vind het voor mijn middelste nu ook veel spannender dan voor mijn oudste, Schanu. De oudste was er wel echt aan toe en klaar voor, maar Noud is wel een echte kleuterjongen nog met de aandachtsspanne van een bromvlieg. Lezen vindt ie stom en taakjes maken ook.
Mijn oudste ging ook naar een groep 3 met 18 kinderen en nu zijn het er minstens 30, dat maakt ook wel verschil. Maar goed he, wat tink ook al zegt, ze zijn vast niet de enigen die nog wat kinds zijn en ze groeien er ook vast wel in mee
Maar überhaupt het idee dat Noud naar groep 3 gaat en aan een tafeltje moet zitten en z'n klep moet houden...
Wij hadden onze agenda die eerste maanden van groep 3 aangepast op B. Verloofde staat natuurlijk zelf ook voor de klas en gaf aan dat ze die groep 3'ers langzaam in zag storten richting de herfstvakantie.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:13 schreef Schanu het volgende:
Doorsnee is al lang de norm niet meer gelukkig
Wat goed dat B staand de les mag volgen Exode en dat er dus wel wordt meegedacht naar een manier om het voor hem prettiger te maken!
Met die vermoeidheid houden wij ook rekening ja, sowieso is Jewel heel snel moe en heeft snel last van buikpijn en hoofdpijn. En ik denk dat de overgang van 2 naar 3 voor kinderen zelf ook een grote overgang is, dus dat zal veel van een kind vragen.
Ik vind het ideaal. Groep 3 moet ook niet gelijk vanaf dag 1 na de zomervakantie gelijk vol aan de bak, dat bouwt rustig op. Voordeel van 2/3 is dat er juist extra ruimte is om soms nog even te spelen, bijvoorbeeld als je taak af is, of als gewoon de concentratie er even niet is. Volgens mij bouwen ze daar het spelen ook rustig af. Voor mijn meiden was het juist weer erg fijn dat ze soms mee konden doen met groep 3, maar op andere momenten gewoon lekker verven en in de themahoek. Ik ben er van overtuigd dat ze nu al kunnen lezen doordat ze in die groep zaten. In een gewone kleuterklas hadden ze dat nu nog niet gekund denk ik. Maar toen zaten ze nog in het groep 2-deel, komend jaar het groep 3 deel.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:46 schreef Zana het volgende:
Hier hebben ze volgend jaar een combiklas 2/3 zag ik op Parro. Kan mij eigenlijk niet goed voorstellen hoe het er dan aantoe gaat. Een deel wil nog spelen en de andere deel moet echt aan de bak. Wel twee betrokken leerkrachten die zich de week delen.
Verder lijken ze de formatie maar net rond te hebben gekregen, met nog een vacature voor 2,5 dagen en de directeur die een halve dag voor de klas staat.
Hier was het dit jaar ook al in de tweede schoolweek, dus ik hoop dat als dat weer zo is dat we dat wel deze week horen en niet een week van te voren.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:49 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben de kalender voor volgend jaar ook gekregen. Elke maand minimaal één studiedag en meestal op dinsdag of donderdag (maandag of vrijdag zou je er als gezin nog wat aan kunnen hebben). De 1e studiedag valt al in de 2e schoolweek.
Ik ben echt voorstander van studiedagen hoor, maar zo snel na de zomervakantie? Plan die dan in de laatste vakantieweek als de kinderen nog vrij zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |