abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209631465
Alles over je jeugd/post-kleuter/kleuter-geweest/schoolkind/kind.

Nja, over kinderen die ouder zijn dan kleuters maar nog niet volwassen. Ofzo. En iedereen die mee wil praten.
pi_209631561
Wat veel klassen waarbij de groepsindeling wisselt! Hier houden ze altijd dezelfde klas tot ze klaar zijn met de basisschool.

Na corona hebben veel kleuters groep 1/2 nog een jaartje gedaan waardoor de instroom in groep 3 laag was. A kwam daardoor in een klas met 17 kinderen en dat blijft zo tot groep 8 *O*

Hier is het rapport pas volgende week. Weet wel al dat ze eenvoudig over is naar groep 5 :)
  zaterdag 24 juni 2023 @ 16:37:41 #3
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_209631834
Bij ons op school word na de kleuters/groep 3 niet meer geschoven met de groepen.

Hier ook goed over naar groep 6. Behalve lezen maar dat komt daar haar dyslexie. Gaat ze volgend schooljaar extra begeleiding voor krijgen buiten school.
pi_209631861
Hier wisselt het ook niet meer na de eerste klas (groep 3). Alle oudste kleuters uit de 3 kleuterklassen gaan naar de eerste klas. In principe houden ze van klas 1 tot 3 dezelfde leerkrachten (meestal 2 in een duo) en van 4 tot 6 ook. Al gaan er soms natuurlijk leerkrachten weg, dan wisselt dat wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_209631940
Hier heeft de oudste nog toetsweek volgende week. De jongste heeft niet een speciale toetsweek maar wordt wel doodgegooid met toetsen :X . De oudste moet geen rare stunts uithalen nog deze toetsweek, dan komt het goed.
De jongste moet wel heel raar doen wil ze niet over gaan.
Fake it till you make it...
pi_209632937
Mijn kleuter zit nu in een 1/2 combi en blijft volgend schooljaar met de huidige groep 0 en 1 kindjes. Hij en de rest van de nu 1 zijn dan 2 en de nullers zijn dan groep 1. En dat vult dan weer aan met nieuwe kindjes natuurlijk. Hij blijft ook bij zijn huidige juf, dat vind ik wel heel fijn, want die ziet heel goed zijn gevoelige kant en gaat daar ook goed mee om. Hoe het gaat naar groep 3 toe en verder weet ik niet precies.
pi_209632978
Tegenwoordig zijn er ook veel meer gemixte klassen, dus dan is wisselen niet zo raar. Maar ik had wel verwacht dat ze de jaargroepen een beetje bij elkaar zouden houden. Ik denk dat ze teveel gedoe in de andere klas hadden en daarom wat gewisseld hebben. De klas van mijn zoon was de fijnste van school (aldus de juf van de TSO), de andere juist een van de lastigste. Ik denk dat ze daar wat meer balans in wilden.

Ik heb vanaf groep 4 altijd dezelfde klas gehad, maar dat kwam ook omdat er geen parallelklas was (in groep 3 waren we nog wel gesplitst).
  zaterdag 24 juni 2023 @ 18:11:26 #8
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_209633244
Hier wel veel klassenwissels. De school staat in een groeiwijk, en is in 6 jaar tijd gegroeid van 300 naar 500 leerlingen. Die stromen niet alleen in de kleutergroepen in, waardoor er steeds weer gepuzzeld wordt met hoe veel klassen er per jaarlaag zijn.
J zit nu in een drukke, moeilijke, grote klas. Volgend jaar komt er een klas bij, en verandert dat dus. F's klas is ook groot, maar wel heel leuk. Ook die gaan volgend jaar uit elkaar, 3 groepen 4 worden 3 groepen 5 en een combi 4/5. Ik zit in de MR en weet dus iets eerder welke indeling het wordt, maar invloed heb ik er niet op natuurlijk. Veel ouders lijken dat wel te denken, ik heb de laatste tijd opeens verdacht veel aanspraak op het schoolplein...
pi_209636330
Hier juist krimpscholen, minder instroom dus. B zit ook al sinds groep 3 in dezelfde klas (van 19 kindjes) maar ik denk dat het bij Juul anders gaat lopen.
Ons dorp vergrijst, je ziet het ook bij sportclubjes. Alleen voor Scouting is een wachtlijst, verder proberen ze juist leden te trekken.
pi_209636459
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.

Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.

Maaruh pubers, B is bijna 9,5 jaar en heeft echt al wel puber kenmerken.
1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
pi_209636878
Ik had zelf heel veel last van stinkzweet na de tweede zwangerschap en zweer bij de sticks van Loveli.
pi_209637406
@mousemickey Herkenbaar. Ouders weten de MR ineens goed te vinden aan het eind van het jaar.

Hier komen de klassenwissels doordat vrijwel alle groepen te klein zijn om een enkele groep te zijn. Dit jaar was het 2x 1/2 en verder 3, 4/5, 5/6, 7/8. Volgend jaar is het 1/2, 2/3, 4, 5, 6/7, 7/8. Dus de 5 van nu zit volgend jaar weer bij elkaar en de 2 en 6 van nu gaan volgend jaar uit elkaar.
pi_209639292
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 22:01 schreef exode het volgende:
Bij de school van verloofde gaan ze groep 3 ook opsplitsen en herverdelen trouwens. De dynamiek is in 1 groep heel slecht, ze krijgen dat maar niet opgelost dus dat zijn ook redenen om dat te doen.

Bij de school van Juul en B gaan 2 groepen 3 naar 1 groep 4. Dat is wel financieel.

1 van de dingen: zweet, puberzweet. Hij gebruikt Deo van Sanex maar wellicht zijn andere merken veel slimmer.
Ik hoor veel goede verhalen over loveli deo inderdaad.
Die heb ik voor de kinderen ook zo’n proef deo gekocht ooit. Maar hier hebben beiden eigenlijk nog geen last van stinkzweet. Zelfs na het sporten is er qua geur nog niets aan de hand. Had dat wel al eerder verwacht moet ik zeggen
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 06:34:29 #14
382129 crew  Donna
pi_209639296
Loveli of Wild deo idd.
pi_209639401
quote:

Loveli tegen puberzweet! Echt, ik heb geen aandelen, maar _O_
Mijn hele gezin gebruikt het intussen.
Je kan ook kleine stickjes kopen, om te proberen. Wij hadden toen een proefsetje met 5 geuren geloof ik. Uiteindelijk gebruiken wel allemaal fresh cotton nu. Heel neutraal en het werkt echt.
Ik rook mezelf altijd al heel snel, maar met deze deo helemaal niks.
En mijn oudste rook ook behoorlijk, die ruik ik niet (als ze niet vergeet om deo te gebruiken :') )
Fake it till you make it...
pi_209639645
Ik gebruik zelf ook Loveli, helemaal niet over nagedacht dat het voor B ook een oplossing kan zijn. Thanks!
  zondag 25 juni 2023 @ 09:05:15 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209639819
Is Loveli alleen online verkrijgbaar?
  zondag 25 juni 2023 @ 09:13:46 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209639891
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:05 schreef Kyara het volgende:
Nee, volgens mij niet:
https://loveli.care/waar-te-koop/
in de haak.
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 09:16:57 #19
382129 crew  Donna
pi_209639912
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:05 schreef Kyara het volgende:
Nee hoor, ze hebben ook fysieke verkooppunten. Staan wel op de site.
  maandag 26 juni 2023 @ 12:17:39 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_209652813
quote:
Sanex
Byly

En ik heb ook een tijd lang zelf deo gemaakt, lijkt wel een beetje op loveli.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209653506
Ik heb dus zelf Loveli en dat bevalt erg goed MAAR ik vind het wel bewerkelijk. Als in, je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan dan de Sanex. Ik twijfel een beetje of dat voor B geschikt is, zeker voor de kampdagen etc. Dat gaat geheid mis.
pi_209653996
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:13 schreef exode het volgende:
Ik heb dus zelf Loveli en dat bevalt erg goed MAAR ik vind het wel bewerkelijk. Als in, je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan dan de Sanex. Ik twijfel een beetje of dat voor B geschikt is, zeker voor de kampdagen etc. Dat gaat geheid mis.
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat. ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_209654008
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Om deze reden hebben wij salt of the earth voor in de gymtas, een echte roller is dat. ^O^
Ah, dank je wel, daar ga ik eens naar kijken.
pi_209654453
Hier staat alles een beetje in het teken van afscheid nemen van de basisschool. Het besef komt nu pas echt dat ze gescheiden verder gaan...

Portfolio krijgen ze waarschijnlijk pas volgende week, gesprekken zijn ook niet meer aan het eind van groep 8. Eigenlijk alleen nog het musical.

Ik ben bibmoeder en mocht de vorderingen stiekem volgen...arme juffen, bij deze hitte de kinderen te motiveren, elke keer zat een ander (vaak jongen) buiten omdat het even te veel werd en niet iedereen vindt het ook even leuk om enthousiast mee te doen... het is gewoon heel veel oefenen.

De klassenindeling voor de middelbare is ook bekend. Kwam toch een beetje verrassend, ben benieuwd wat het verhaal erachter is. 27 kinderen en daarvan maar 10 jongens. Wij waren meer of minder ervan uitgegaan dat het een sportklas zou zijn, maar eerlijk gezegd denk ik nu dat ze sport en misschien kunst bij elkaar hebben gezet. Zal wel een heel gepuzzel zijn geweest. De andere leden uit zijn voetbalteam, die ook sportklas willen doen, komen in andere klassen. Wel zijn 6 jongens van de andere vereniging (meeste daarvan uit één team) in deze klas....
Ik hoop dat hij aansluiting vindt. Er gaan ook 2 andere jongens en 2 meiden uit zijn huidige klas mee. Aan veel meiden in de klas is hij al gewend, de hele basisschooltijd was de verhouding ook zo ongeveer...maar op de middelbare is het toch wat anders, vrees ik. Ik kan mij nog herinneren dat wij helemaal niets moesten hebben van even oude jongens en ze alleen maar stom en kinderachtig vonden. Zal wel een hele omstelling worden van de oudste op het schoolplein naar de jongste. Deze week is kennismakingsmiddag voor de jongeren.
pi_209655084
Wat jammer Zana dat hij niet bij z’n teamgenootjes komt. Mocht hij geen voorkeur opgeven bij wie hij in de klas wilde? Hier mochten ze drie namen doorgeven waarbij je dan gegarandeerd bij een voorkeur in de klas kwam.

Hier is het dus wel opgesplitst, de vier beste vrienden zitten 2 aan 2 in een klas. En dan nog een vijfde klasgenoot in een van de twee klassen. Ze hadden gehoopt met z’n vieren bij elkaar te zitten, maar had de oudste al gewaarschuwd dat dat waarschijnlijk niet zo zou zijn. En snap ook dat ze nummer 5 ook niet als enige in een klas zetten, die zal waarschijnlijk ook wel een aantal uit het viertal opgegeven hebben als voorkeur.

Maar goed, gelukkig zien ze elkaar nog in de pauze en bij het sporten. En zullen ze ook nieuwe vrienden maken op de middelbare school.

Al zal dat jongens en meiden onderling wat minder zijn inderdaad.
Hopelijk krijgt hij goede aansluiting!

Hier is wel bekend in welke klas de kinderen komen, maar nog geen klassenlijst. Dus ze weten alleen van de vrienden nog maar bij wie ze wel of niet komen.
Hier hebben ze woensdag een introductiemiddag, dan weet hij meer
pi_209661342
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Wat jammer Zana dat hij niet bij z’n teamgenootjes komt. Mocht hij geen voorkeur opgeven bij wie hij in de klas wilde? Hier mochten ze drie namen doorgeven waarbij je dan gegarandeerd bij een voorkeur in de klas kwam.
Hier mocht ook een voorkeur worden opgegeven, maar toen was best nog onduidelijk welk advies iedereen gekregen had en wie waar naartoe ging.
Uiteindelijk hebben wij maar één naam erop gezet, waarvan wij dachten dat hij een net iets hoger advies had gekregen. Deze jongen zit nu wel mee in zijn klas.
Ik denk dat het puur toeval is dat zoveel leden uit één voetbalteam bij elkaar zitten en het hoeft ook helemaal niets te betekenen, maar ik keek er wel van op toen ik het doorkreeg.
De school is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal aanmeldingen voor de sportklas, kunst, tweetalig en technische richting en sommigen doen misschien ook niets extra's bij. Wij zullen zien. Ik weet nog wel dat ik dat gevraagd had bij de open dag en dat het een verschil was met de andere middelbare school. Hier zou de sportklas de hele tijd bij elkaar blijven en bij de andere school alleen voor de extra sportlessen bij elkaar komen. In elk geval hadden mijn partner en ik dit toen zo begrepen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 05:50:26 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209661879
Volgens mij zijn die sportklassen ook populair bij de meisjes. Veel vriendinnen van mijn dochter deden indertijd de sportklas. Kan dus best zijn dat al die meiden in zijn klas ook voor de sport gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:23:25 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209667984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 05:50 schreef livelink het volgende:
Volgens mij zijn die sportklassen ook populair bij de meisjes. Veel vriendinnen van mijn dochter deden indertijd de sportklas. Kan dus best zijn dat al die meiden in zijn klas ook voor de sport gaan.
Precies dit ja. Dat zijn echt niet alleen maar jongens...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:06:03 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209668449
En ook niet alleen maar meiden die de kunstrichting volgen....
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:19:27 #30
37150 livelink
pi_209669870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:06 schreef Kyara het volgende:
En ook niet alleen maar meiden die de kunstrichting volgen....
Klopt, maar alle jongens op de opleiding van mijn dochter (Styling, Interieur & Design) waren/zijn wel homoseksueel :@
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:27:40 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209669986
Het ging mij meer om de hokjes.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 23:32:50 #32
37150 livelink
pi_209673612
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:27 schreef Kyara het volgende:
Het ging mij meer om de hokjes.
Begreep ik, maar ik realiseerde me vervolgens wel dat de stereotypes in de opleiding van mijn dochter toch bevestigd werden.
pi_209675254
Gisteren met B naar de kinderfysio geweest. Hij heeft al sinds hij kan lopen doorgezakte voeten. Tot zijn 5e echt heel erg, zijn enkels raakten bijna de grond. Het is redelijk bijgetrokken maar hij gaat wel vaak door zijn enkels heen.
De huisarts hield een vinger aan de pols en heeft hem nu toch maar doorgestuurd.

Hij heeft geen platvoeten en wel de kracht om de stand te corrigeren maar zijn banden in zijn enkel zijn wel uitgerekt. Dus we mogen aan de oefeningen. En een doorverwijzing naar een podo voor de zekerheid.

Klassenindeling bij Juul is bekend, ze schuift door in haar eigen groep 1/2 naar groep 2. Haar maatjes ook, dus we zijn blij.
pi_209675714
Bij C was alleen technasium nogal voorzien van jongens. De andere richtingen (sport, drama, moderne media) waren behoorlijk verdeeld.
Bij D echt geen idee van de verdeling, horen we over 2 weken. Ze kijken daar eerst naar niveau en dan hangt het af van de aanmeldingen en verdelen ze dan vanaf boven in (eerst gymnasium, aanvullen met atheneum. Dan volle atheneum klassen tot ze op zijn en dan het restje atheneum aanvullen met havo). Bij die specifieke classes komen kinderen van alle niveau's samen, dus die paar uur zijn ze dan niet met hun eigen klas.
pi_209690868
Ik verbaasde mij alleen, waarom de verhouding niet ongeveer 50/50 jongens meisjes was, of na ja, ik had nog met meer jongens in de (sport)klas rekening gehouden, want dat zeiden ze toen bij de open dag tegen mij. Verder maakt mij niet uit wie wat doet. Ik was alleen bang voor een overmaat aan kleine testosteronbommetjes in zo een VMBO/ HAVO sportklas, nu is het waarschijnlijk het tegendeel, maar de school zal wel ervaring hebben en als het echt niet gaat, dan zien wij dat dan wel weer. Na het kennenleren gisteren was hij in elk geval nog enthousiast, jammer dat de ouderavond naar september is verschoven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 29-06-2023 15:37:02 ]
pi_209747539
Hier zijn de klassenlijsten sinds vandaag bekend, vorige week hoorden we in welke groep ze komend schooljaar zitten. De jongste blijft bij dezelfde juf (want combi 1/2 klas en gaat nu naar groep 2), de oudste komt bij de juf waar wij al op hoopten.

Oudste is over naar groep 3, meer mensen die dat spannend vinden/vonden? Ik vind dit best wel een overgang, van de kleuterklas naar echt huiswerk krijgen enzo. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Jewel hierop gaat reageren. Ze is er cognitief echt wel aan toe, maar ik ben vooral bang dat ze emotioneel niet goed meer mee komt. Of dat ze cognitief wel vastloopt omdat het haar niet lukt om bij de les te blijven gelet op haar gebrekkige concentratievermogen. Ze heeft er zelf enorm veel zin in en dat is het belangrijkste natuurlijk O+
  maandag 3 juli 2023 @ 15:38:44 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209747652
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:24 schreef Schanu het volgende:
Hier zijn de klassenlijsten sinds vandaag bekend, vorige week hoorden we in welke groep ze komend schooljaar zitten. De jongste blijft bij dezelfde juf (want combi 1/2 klas en gaat nu naar groep 2), de oudste komt bij de juf waar wij al op hoopten.

Oudste is over naar groep 3, meer mensen die dat spannend vinden/vonden? Ik vind dit best wel een overgang, van de kleuterklas naar echt huiswerk krijgen enzo. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Jewel hierop gaat reageren. Ze is er cognitief echt wel aan toe, maar ik ben vooral bang dat ze emotioneel niet goed meer mee komt. Of dat ze cognitief wel vastloopt omdat het haar niet lukt om bij de les te blijven gelet op haar gebrekkige concentratievermogen. Ze heeft er zelf enorm veel zin in en dat is het belangrijkste natuurlijk O+
Bij ons krijgen ze volgens mij geen huiswerk in groep 3... Wel is het wat schoolser dan groep 1 en 2, maar ze zijn er ook al twee jaar op aan het voorbereiden. Ze zijn gewend om instructie te krijgen, zelf aan het werk te gaan, bijv met een stoplicht te werken (rood = stil werken. oranje = onderling zachtjes praten voor hulp. groen = je mag het ook aan de juf vragen) etc. Ze laten haar heus niet overgaan als ze er echt niet aan toe is en ze is ook vast niet de eerste groep 3-er die soms moeite heeft om zich te concentreren. Komt goed :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 3 juli 2023 @ 15:46:28 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_209747723
Ik vind het voor mijn middelste nu ook veel spannender dan voor mijn oudste, Schanu. De oudste was er wel echt aan toe en klaar voor, maar Noud is wel een echte kleuterjongen nog met de aandachtsspanne van een bromvlieg. Lezen vindt ie stom en taakjes maken ook.
Mijn oudste ging ook naar een groep 3 met 18 kinderen en nu zijn het er minstens 30, dat maakt ook wel verschil. Maar goed he, wat tink ook al zegt, ze zijn vast niet de enigen die nog wat kinds zijn en ze groeien er ook vast wel in mee ;)
Maar überhaupt het idee dat Noud naar groep 3 gaat en aan een tafeltje moet zitten en z'n klep moet houden... _O-
disclaimer
pi_209747878
Ja de juffen hebben er gelukkig wel alle vertrouwen in en ze doet het ook echt wel goed op school. Maar ze heeft o.a. ADHD en dus inderdaad totaal geen aandachtspanne. Werkjes vindt ze leuk als ze ze kan, lukt het niet dan begint ze er niet eens aan omdat ze bang is om fouten te maken. En sociaal is ze gewoon echt nog zo klein, ronduit naïef ook en vreselijk gevoelig.

De intern begeleider gaf aan dat groep 3 haar ook heel goed kan doen omdat ze de chaos van de kleuterklas achter zich kan laten en een vaste plek krijgt, meer structuur, een vaste klas, etc. Maar het is nu al vaak zo'n ellende om haar naar school te krijgen en het hoeft in groep 3 maar een beetje lastig voor haar te worden en dan zet ze waarschijnlijk keihard haar hakken in het zand. Want als het niet gaat zoals zij voor ogen heeft of zoals zij wil, dan gaat het gewoon helemaal niet :{w

We gaan het meemaken, ken ook meerdere verhalen van ex klasgenootjes van Jewel waarbij de ouders ook twijfelden over groep 3 en dat pakte juist verrassend positief uit. Als in dat kinderen heel erg opbloeiden en goed gedijden bij de rust van groep 3.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het Noud afgaat in groep 3 SQ :D
  maandag 3 juli 2023 @ 16:05:18 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_209747916
Ik denk dat Noud en jewel wel een beetje uit hetzelfde hout zijn gesneden dan. Al gaat Noud meestal wel overstag als hij zelf wat kan aanklooien en dan merkt dat hij het tóch wel kan. Alles bij hem heeft een lange adem nodig: bij het leren fietsen en zwemmen hebben we dat ook gemerkt. Maar joh, we gaan het wel zien, het moet er toch een keer van komen en er zijn wel meer kinderen niet helemaal doorsnee toch ;) je kunt ze ook niet voor eeuwig bij de kleuters houden.
disclaimer
pi_209747945
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:46 schreef SQ het volgende:
Ik vind het voor mijn middelste nu ook veel spannender dan voor mijn oudste, Schanu. De oudste was er wel echt aan toe en klaar voor, maar Noud is wel een echte kleuterjongen nog met de aandachtsspanne van een bromvlieg. Lezen vindt ie stom en taakjes maken ook.
Mijn oudste ging ook naar een groep 3 met 18 kinderen en nu zijn het er minstens 30, dat maakt ook wel verschil. Maar goed he, wat tink ook al zegt, ze zijn vast niet de enigen die nog wat kinds zijn en ze groeien er ook vast wel in mee ;)
Maar überhaupt het idee dat Noud naar groep 3 gaat en aan een tafeltje moet zitten en z'n klep moet houden... _O-
Ik lees hier B.....
Hij kan inmiddels in groep 5 nog steeds lastig stilzitten, maar daar gaan ze goed in mee. Hij mag ook staand de les volgens, als hij maar niet gaat lopen/klieren etc.
Taakjes en alles wat 'moest' was zo stom. We kregen regelmatig te horen dat B stiekem met de groep 1'ers in de bouwhoek was gaan zitten ipv zijn groep 2 werkje doen.

Ik vind de overgang groep 2 naar groep 3, als ouder, groter dan van KDV naar school. Maar het ging dus supergoed, wat ik wel merkte aan B dat hij echt heel moe was. Vooral die periode naar de Herfstvakantie toe was enorm vermoeiend. Groep 3 hakte er dus wel wat meer in.
pi_209748018
Doorsnee is al lang de norm niet meer gelukkig ;)

Wat goed dat B staand de les mag volgen Exode en dat er dus wel wordt meegedacht naar een manier om het voor hem prettiger te maken!

Met die vermoeidheid houden wij ook rekening ja, sowieso is Jewel heel snel moe en heeft snel last van buikpijn en hoofdpijn. En ik denk dat de overgang van 2 naar 3 voor kinderen zelf ook een grote overgang is, dus dat zal veel van een kind vragen.
pi_209748136
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:13 schreef Schanu het volgende:
Doorsnee is al lang de norm niet meer gelukkig ;)

Wat goed dat B staand de les mag volgen Exode en dat er dus wel wordt meegedacht naar een manier om het voor hem prettiger te maken!

Met die vermoeidheid houden wij ook rekening ja, sowieso is Jewel heel snel moe en heeft snel last van buikpijn en hoofdpijn. En ik denk dat de overgang van 2 naar 3 voor kinderen zelf ook een grote overgang is, dus dat zal veel van een kind vragen.
Wij hadden onze agenda die eerste maanden van groep 3 aangepast op B. Verloofde staat natuurlijk zelf ook voor de klas en gaf aan dat ze die groep 3'ers langzaam in zag storten richting de herfstvakantie.

Ik snap B ook wel, de hele dag zitten, pffff, maar inderdaad heel fijn dat het zo mag.
pi_209749139
Hier hebben ze volgend jaar een combiklas 2/3 zag ik op Parro. Kan mij eigenlijk niet goed voorstellen hoe het er dan aantoe gaat. Een deel wil nog spelen en de andere deel moet echt aan de bak. Wel twee betrokken leerkrachten die zich de week delen.
Verder lijken ze de formatie maar net rond te hebben gekregen, met nog een vacature voor 2,5 dagen en de directeur die een halve dag voor de klas staat.
pi_209749770
De mijne kan in groep 7 nog steeds niet stilzitten :') hulde aan zijn juf die hem gewoon lekker laat staan bij instructies ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209750418
Hier waren ze echt toe aan groep 3 allebei dus de overgang viel wel mee. Het was meer het laatste half jaar in groep 2 waar ze wel een beetje klaar mee waren.

Maar zoals gezegd, er zullen waarschijnlijk wel meer kinderen zijn die de overgang lastig vinden en daar hebben de leerkrachten ook wel ervaring mee
pi_209751006
Heel benieuwd wanneer we hier meer horen. Op zich met een school met maar 4 klassen niet zo ingewikkeld hoe of wat.. Maar vooral of er qua juffen nog iets verandert. Überhaupt iets van een kalender voor volgens schooljaar voor de vakantie zou wel fijn zijn. :9
pi_209751717
Wij hebben de kalender voor volgend jaar ook gekregen. Elke maand minimaal één studiedag en meestal op dinsdag of donderdag (maandag of vrijdag zou je er als gezin nog wat aan kunnen hebben). De 1e studiedag valt al in de 2e schoolweek.

Ik ben echt voorstander van studiedagen hoor, maar zo snel na de zomervakantie? Plan die dan in de laatste vakantieweek als de kinderen nog vrij zijn...
pi_209751841
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:46 schreef Zana het volgende:
Hier hebben ze volgend jaar een combiklas 2/3 zag ik op Parro. Kan mij eigenlijk niet goed voorstellen hoe het er dan aantoe gaat. Een deel wil nog spelen en de andere deel moet echt aan de bak. Wel twee betrokken leerkrachten die zich de week delen.
Verder lijken ze de formatie maar net rond te hebben gekregen, met nog een vacature voor 2,5 dagen en de directeur die een halve dag voor de klas staat.
Ik vind het ideaal. Groep 3 moet ook niet gelijk vanaf dag 1 na de zomervakantie gelijk vol aan de bak, dat bouwt rustig op. Voordeel van 2/3 is dat er juist extra ruimte is om soms nog even te spelen, bijvoorbeeld als je taak af is, of als gewoon de concentratie er even niet is. Volgens mij bouwen ze daar het spelen ook rustig af. Voor mijn meiden was het juist weer erg fijn dat ze soms mee konden doen met groep 3, maar op andere momenten gewoon lekker verven en in de themahoek. Ik ben er van overtuigd dat ze nu al kunnen lezen doordat ze in die groep zaten. In een gewone kleuterklas hadden ze dat nu nog niet gekund denk ik. Maar toen zaten ze nog in het groep 2-deel, komend jaar het groep 3 deel.
pi_209751906
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:49 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben de kalender voor volgend jaar ook gekregen. Elke maand minimaal één studiedag en meestal op dinsdag of donderdag (maandag of vrijdag zou je er als gezin nog wat aan kunnen hebben). De 1e studiedag valt al in de 2e schoolweek.

Ik ben echt voorstander van studiedagen hoor, maar zo snel na de zomervakantie? Plan die dan in de laatste vakantieweek als de kinderen nog vrij zijn...
Hier was het dit jaar ook al in de tweede schoolweek, dus ik hoop dat als dat weer zo is dat we dat wel deze week horen en niet een week van te voren. :9

Studiedagen op dinsdag of donderdag zou ik toejuichen. :+ Hier alleen maar maandag/vrijdag. Laat dat nu onze werkdagen zijn waar we het minst makkelijk mee kunnen schuiven. Di/do is er sowieso iemand vrij hier. Maar hier hebben ze naar de meeste mensen dus juist wel geluisterd. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')