Ik eet geen computerchips. Heb het hier alleen over landbouwproducten. Waarom kweken wij paprika's voor Italië en kweken zijn tomaten voor ons. Zet die tomaten hier en de paprika's in Italë.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Computerchips worden niet geproduceerd in Nederland dus fokken zit er ook niet meer in.
Sowieso dragen voedselkilometers maar in beperkte mate bij aan de totale milieubelasting van ons eten. Wat je eet is veel belangrijker dan waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Heb je weleens nagedacht hoe jouw dieet en de rest van jouw leven er uit zou zien als andere landen ook alleen nog maar voor eigen gebruik zouden produceren?
Van koffie, tot zeldzame aardmetalen tot je halve keukenkast zouden hier niet meer verkrijgbaar zijn. Computerchips worden niet geproduceerd in Nederland dus fokken zit er ook niet meer in.
Denken sommige mensen überhaupt nog na vraag je je af....m
Ik denk dat jij niet veel snapt van een westerse vrije samenleving.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:11 schreef Confetti het volgende:
Misschien moeten de boertjes eens beseffen dat uiteindelijk de Nederlandse overheid het absolute gezag heeft over haar grondgebied, en dat zij nog veel meer belangen heeft te behartigen dan alleen van boeren.
De tijd van akkoorden en praten was iets van vroeger, toen de situatie niet zo nijpend was.
Uien uit NZ inderdaad.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt wel. Als we nou alleen voor Nederland produceren, zijn we niet onze natuur kapot aan het maken voor de export. Of we gaan nog wat meer lokaal produceren en stoppen met het invliegen van peulen uit Zambia of uien uit Nieuw Zeeland.
O ok, producten die jij niet nodig hebt daar moet maar mee gestopt worden en de mensen die die producten wel nodig hebben zoeken het maar uit, maar diezelfde mensen moeten wel de producten die JIJ nodig hebt blijven produceren en de milieuvervuiling die dat veroorzaakt maar voor lief nemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik eet geen computerchips. Heb het hier alleen over landbouwproducten. Waarom kweken wij paprika's voor Italië en kweken zijn tomaten voor ons. Zet die tomaten hier en de paprika's in Italë.
Hoe zou Rutte zelf vinden dat het gaat met alle crises in dit land?quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Laat het kabinet nu dan eindelijk maar klappen.
Ja maar dan moet je de avocado's laten staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:59 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Sowieso dragen voedselkilometers maar in beperkte mate bij aan de totale milieubelasting van ons eten. Wat je eet is veel belangrijker dan waar het vandaan komt.
[ afbeelding ]
Liever een misvormde italiaanse tomaat vol smaak dan een perfect donkerrode ronde waterbom uit de NLse kas.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik eet geen computerchips. Heb het hier alleen over landbouwproducten. Waarom kweken wij paprika's voor Italië en kweken zijn tomaten voor ons. Zet die tomaten hier en de paprika's in Italë.
Dat interesseert hem hem geen lor zolang hij minister presidentje mag spelen en in het buitenland de gebraden haan mag uithangen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe zou Rutte zelf vinden dat het gaat met alle crises in dit land?
Daar zal hij 'vol vertrouwen' mee zitten om er vooral zelf aan te werken.. of wat dat ook moet betekenen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe zou Rutte zelf vinden dat het gaat met alle crises in dit land?
In hoeverre zijn dit soort stats echt de waarheid? Want je weet nooit of de onderzoeker een vooringenomen vega is met een eigen agenda die wat nodig heeft om zn eigen vega punt te pushen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:59 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Sowieso dragen voedselkilometers maar in beperkte mate bij aan de totale milieubelasting van ons eten. Wat je eet is veel belangrijker dan waar het vandaan komt.
[ afbeelding ]
Het zijn volgens mij vooral de (narcistische) Randstadters die met hun hooivorken o.a. uit jaloezie lopen te bleren om de 'miljoenen' (quote:
De mijnen gingen dicht omdat we een alternatief hadden in energie uit eigen bodem. Gas. Toen kwamen er ook cv's en zo.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja, de mijnen gingen ook een keer dicht. De politiek heeft zich sinds de jaren 90 met een kluitje in het riet laten sturen door de boeren. Die proberen alleen maar hun beleid te continueren.
Vraag is nu of dit een gemiste kans is van de boeren om gezamenlijk eindelijk eens te doen wat er sinds de jaren 90 al had moeten gebeuren. Of dat het toch weer jaren van vertraging oplevert. Ik vrees het laatste.
Als de rest van de maatschappij er niet zo last van had, dan had ik de boeren lekker in sop gaar laten koken. Frame van bbb en lto dat op huidige voet doorgaan wel een duurzaam verdienmodel zou zijn is een grap.
Net was volgens mij op de radio dat het LTO nog steeds met het kabinet om tafel wil en wil pratenquote:Supermarkten snappen reden opstappen LTO uit landbouwoverleg niet
De supermarktbranche snapt weinig van de redenering van boerenorganisatie LTO om uit het landbouwoverleg te stappen. LTO-voorzitter Sjaak van der Tak noemde als pijnpunt onder meer de oneerlijke concurrentie van goedkopere buitenlandse producten in winkels, maar volgens de supermarkten was op dat punt juist al goede overeenstemming.
"Wij hebben juist het tegendeel voor ogen; dat er minder wordt geïmporteerd", zegt directeur Marc Jansen van supermarktkoepel CBL. Jansen zegt Van der Tak hierover om uitleg te gaan vragen. De hoofdtafel, met onder meer CBL, overlegt om 10.00 uur weer over het landbouwakkoord en het opstappen van LTO.
"Ik vind dat argument niet zo chique", zegt Jansen. "Wij willen meer met Nederlandse boeren en tuinders werken dan we nu doen. Ik kan dit dus ook niet plaatsen. Dit is nooit besproken op deze manier."
Volgens Jansen wordt een landbouwakkoord lastig "als alle boerenpartijen eruit stappen". CBL zegt wel het plan om meer in te zetten op duurzaamheid en een beter verdienmodel voor boeren hoe dan ook te willen uitvoeren. "Dat proces gaat door, met gesprekken met boeren en ngo's zoals de Dierenbescherming."
quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Vooralsnog hoor ik helemaal niets uit hun overwinning, het is oorverdovend stil vanuit de BBB, het word tijd dat ze gaan leveren wat ze beloven
Als je advocdo vergelijkt met andere plantaardige bronnen scoren ze slechter, maar vergelijken met (rund)vlees nog altijd veel beter.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je de avocado's laten staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
quote:Let’s make this specific: think of a hamburger. To get that hamburger on your plate, a cow needs animal feed and water and a piece of land to stroll around on. After of grazing, eating, drinking, and producing a lot of methane, the cow is slaughtered. The cow’s meat is processed into burgers (including the one on your plate) and transported to supermarkets, where you pick that burger off the rack. The climate impact of your hamburger (let’s say it’s 100g): 25l water, 1,50 m² land use per year, and 3kg CO₂ emissions (data from ). Transport makes up a very small part of these emissions. In beef from herds, it’s only 0,5%. This means the difference between an imported hamburger or one from your local butcher is not that big in terms of CO₂ emissions.
Over to the avocado. That one also needs water to grow and a plot of land. Then someone picks the avocado and the fruit is transported, to end up in the supermarket again, and - finally - on your plate. The impact of one avocado (let’s say it’s 100g as well): 116l water, 0,2m² land use per year, and 0,1 kg CO₂ emissions (data from ). Yes, a local hamburger does better on water use, but take a look at the CO₂ emissions. One hamburger emits as much CO₂ as 25 avocados and uses 6,5 times more land than an avocado.
https://www.scone.ai/en-U(...)best-for-the-planet/
De meeste randstadters hebben ook werkelijk geen idee hoe hun voedsel geproduceerd is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het zijn volgens mij vooral de (narcistische) Randstadters die met hun hooivorken o.a. uit jaloezie lopen te bleren om de 'miljoenen' () van de gemiddelde boer
Ook daar is dezelfde oplossing voor: Rot zelf op
Ja leuk.. ik heb nog nooit een sappige avocado van de bbq af zien komen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Als je advocdo vergelijkt met andere plantaardige bronnen scoren ze slechter, maar vergelijken met (rund)vlees nog altijd veel beter.
[..]
Ons voedsel komt uit de kassen van het Westland en de akkers van Noord-Holland en Flevoland. Het boerenterrorisme komt vooral van het oosten. Hier gaat iets mis.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De meeste randstadters hebben ook werkelijk geen idee hoe hun voedsel geproduceerd is.
Of wat er gebeurd als de voedselvoorziening weg valt.
Nope. Zij denken dat het bij de MarQt zelf aan de bomen groeit en met de bakfiets zo opgehaald kan worden.
Heb je deze onzin zelf verzonnen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De meeste randstadters hebben ook werkelijk geen idee hoe hun voedsel geproduceerd is.
Of wat er gebeurd als de voedselvoorziening weg valt.
Nope. Zij denken dat het bij de MarQt zelf aan de bomen groeit en met de bakfiets zo opgehaald kan worden.
Voel je je aangesproken, of heb je last van:quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je deze onzin zelf verzonnen?
Weglopen is een bekende onderhandelingstactiek.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net was volgens mij op de radio dat het LTO nog steeds met het kabinet om tafel wil en wil praten
Ook van hier in NH hoor. Heb ze zien rijden in complete konvooien van de Noordkop, West-Friesland en de Beemster naar Den Haag.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ons voedsel komt uit de kassen van het Westland en de akkers van Noord-Holland en Flevoland. Het boerenterrorisme komt vooral van het oosten. Hier gaat iets mis.
Het afwezig zijn van voedsel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De mijnen gingen dicht omdat we een alternatief hadden in energie uit eigen bodem. Gas. Toen kwamen er ook cv's en zo.
Dus de mijnen werden overbodig en onrendabel.
Welke alternatieven zie jij voor het afwezig zijn van voedsel eigenlijk?
Exact. Nu is het nieuws. Na de zomer zitten ze weer met elkaar. En nu is het vooral lekker de zwarte piet toespelen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weglopen is een bekende onderhandelingstactiek.
Er zijn dan ook veel veebedrijven daar. Dat zijn de enigen die zeiken, heb ik eens een goed gesprek over gehad met iemand wiens vader die gewassen verbouwt in de kop van NH. De bedrijven die het eten verzorgen hoor je niet, nergens, want die vallen niet onder het kabinetsbeleid.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook van hier in NH hoor. Heb ze zien rijden in complete konvooien van de Noordkop, West-Friesland en de Beemster naar Den Haag.
Ik lees hier vooral op pagina 1 dat alle boeren kut zijn en vooral moeten ophoepelen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het afwezig zijn van voedsel.
Geloof je die nonsens / boerenpropaganda echt?
Zoals ik al zei kunnen we in eigen land makkelijk met 80% minder productie toe en ons zelf nog ruimschoots voorzien in ons eigen levensonderhoud.
Melkveebedrijven verzorgen ook eten. En zat tuinbouwers die ook de colonne's zaten zag ik. Niet helemaal waar wat je zegt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn dan ook veel veebedrijven daar. Dat zijn de enigen die zeiken, heb ik eens een goed gesprek over gehad met iemand wiens vader die gewassen verbouwt in de kop van NH. De bedrijven die het eten verzorgen hoor je niet, nergens, want die vallen niet onder het kabinetsbeleid.
Uitzonderingen op de regel heb je altijd, er zijn zat wappies die in de stad wonen en ook steun bieden, maar dit is toch al een veel gematigdere toon van je als daarnet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Melkveebedrijven verzorgen ook eten. En zat tuinbouwers die ook de colonne's zaten zag ik. Niet helemaal waar wat je zegt.
Dit dus. Het is al sinds 2000 pappen en nathouden met de ammoniak uitstoot.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:11 schreef Confetti het volgende:
Misschien moeten de boertjes eens beseffen dat uiteindelijk de Nederlandse overheid het absolute gezag heeft over haar grondgebied, en dat zij nog veel meer belangen heeft te behartigen dan alleen van boeren.
De tijd van akkoorden en praten was iets van vroeger, toen de situatie niet zo nijpend was.
Wat een onzin. Het is de politieke invloed van de woke kinderen van rijke mensen waardoor we nu met deze ellende voor natuur en milieu zitten. Die kinderen kunnen niks, hebben geen talenten, maar hebben wel geld en dus alle tijd van de wereld om hun ideeën in de maatschappij door te drukken, hoe volslagen idioot en zelfdestructief die ideeën ook zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:11 schreef rutger05 het volgende:
Jammer voor de agrarische industrie. Als ze verder niet willen meepraten prima. Hun politieke invloed is de afgelopen al veel te groot geweest waardoor we nu met deze ellende voor natuur en milieu zitten. Nu doorpakken met een drastische sanering van deze sector voor een betere toekomst.
Geloof je dit zelf ook nog?quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is de politieke invloed van de woke kinderen van rijke mensen waardoor we nu met deze ellende voor natuur en milieu zitten. Die kinderen kunnen niks, hebben geen talenten, maar hebben wel geld en dus alle tijd van de wereld om hun ideeën in de maatschappij door te drukken, hoe volslagen idioot en zelfdestructief die ideeën ook zijn.
Het neigen naar dictatuur en totalitarisme tiert inderdaad welig.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef DjDaano het volgende:
Als je de helft van deze reacties leest dan zou je bijna willen dat er weer een keer een oorlog uitbreekt. Al die verwende nestjes die er vanuit gaan dat er onbeperkt goedkope vega maaltijden beschikbaar zijn…..
Volgens mij gaat het allemaal vrij democratisch hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het neigen naar dictatuur en totalitarisme tiert inderdaad welig.
De geschiedenisles op de lagere en middelbare scholen is ook niet meer wat het geweest is.
Waar lees je dat dan precies?quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef DjDaano het volgende:
Als je de helft van deze reacties leest dan zou je bijna willen dat er weer een keer een oorlog uitbreekt. Al die verwende nestjes die er vanuit gaan dat er onbeperkt goedkope vega maaltijden beschikbaar zijn…..
Dat excuus gebruiken ze in Rusland en China ook om particulier bezit af te pakken. (of een stukje land van de buren)quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het allemaal vrij democratisch hoor.
Dit is toch een absurde gedachtegang? Plantaardige maaltijden zijn juist niet verwend. Maaltijden gebaseerd op hoofdzakelijk dierlijke calorieën zijn verwend.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef DjDaano het volgende:
Daar gaan ze niet eens met jou in gesprek joh. Echt compleet onzin om Nederlands beleid te gaan vergelijken met dictatoriale staten als China en Rusland.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:46 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat excuus gebruiken ze in Rusland en China ook om particulier bezit af te pakken. (of een stukje land van de buren)
Onteigenen zal dan ook altijd de laatste stap zijn. Er zijn zat boeren, hopelijk zelfs genoeg, die zich vrijwillig willen laten uitkopen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar gaan ze niet eens met jou in gesprek joh. Echt compleet onzin om Nederlands beleid te gaan vergelijken met dictatoriale staten als China en Rusland.
We proberen hier altijd te bemiddelen, de boeren zijn aan tafel, we bieden een uitkoopregeling aan. Er wordt door heel veel hoepels gesprongen voordat we uberhaupt komen aan gedwongen uitkoop. En dan heeft de rechter daar ook nog wat over te zeggen.
Die hele 'boeren zijn het grote kwaad'-act is echt dodelijk vermoeiend. Dat er dingen moeten veranderen lijkt me wel duidelijk maar ook deze discussie wordt weer heerlijk gepolariseerd door beide kampen. Net zoals elke discussie eigenlijk tegenwoordig.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onteigenen zal dan ook altijd de laatste stap zijn. Er zijn zat boeren, hopelijk zelfs genoeg, die zich vrijwillig willen laten uitkopen.
Maar er zijn wel mensen die het liefste zien dat vandaag nog DSI boerenbedrijven gaat oprollen en boeren arresteren.
Dat is ook gewoon zo. Denk je dat die vele miljoenen kippen en koeien van lucht leven ofzo? Voor 1 kg rundvlees heb je vele kilo's aan plantaardig veevoer nodig. Al dat voer heeft enorm veel landbouwgrond nodig, dat niet meer gebruikt kan worden voor gewassen voor mensen. Vlees is superinefficient en verspillend, en de verstokte vleeseters, die zijn pas verwend.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef DjDaano het volgende:
Dat klinkt meer alsof we veel te veel vlees per persoon eten en dat we met teveel mensen zijn...o wachtquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon zo. Denk je dat die vele miljoenen kippen en koeien van lucht leven ofzo? Voor 1 kg rundvlees heb je vele kilo's aan plantaardig veevoer nodig. Al dat voer heeft enorm veel landbouwgrond nodig, dat niet meer gebruikt kan worden voor gewassen voor mensen. Vlees is superinefficient en verspillend, en de verstokte vleeseters, die zijn pas verwend.
Daar kan men het mee eens zijn of niet. Feit blijft dat het aantal stuks vee per hectare in Nederland onhoudbaar is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klinkt meer alsof we veel te veel vlees per persoon eten en dat we met teveel mensen zijn...o wacht
En over jouw "feit" geld net zo goed. Daar kan men het mee eens zijn of niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daar kan men het mee eens zijn of niet. Feit blijft dat het aantal stuks vee per hectare in Nederland onhoudbaar is.
Dat is dan ook de waarheid als een koequote:Op woensdag 21 juni 2023 12:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daar kan men het mee eens zijn of niet. Feit blijft dat het aantal stuks vee per hectare in Nederland onhoudbaar is.
Verzonnen? Nee hoor, volgens de feiten niet.quote:
Ik ga niet eens in op jouw prietpraat.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:41 schreef DjDaano het volgende:
[..]
En over jouw "feit" geld net zo goed. Daar kan men het mee eens zijn of niet.
Zegt hij in zijn reactie 🤣quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op jouw prietpraat.
Reageren is iets anders dan ergens op ingaan. Hier laat ik het maar bij.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:01 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Zegt hij in zijn reactie 🤣
Strooi dan niet met onwaarheden. Foutive “feiten” verspreiden helpt alleen maar polarisatie in de hand.
Dan blijf lekker onzin verspreiden. In je eigen bubble word je vast weinig tegen gesproken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Reageren is iets anders dan ergens op ingaan. Hier laat ik het maar bij.
In verhouding tov andere landen om ons heen heeft Nederland een bizarre hoeveelheid vee per hectare. Grootste deel is dan ook voor export, dat kan dus minder.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:11 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dan blijf lekker onzin verspreiden. In je eigen bubble word je vast weinig tegen gesproken.
En daar is niets mis mee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:15 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja bah, mensen die hard werken en voor zichzelf opkomen!
Klopt maar we hebben ook niet alle groenteboeren nodig. Of die vega restaurants. Of sowieso alle mensen zijn ook niet nodig. Ook onteigenen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En daar is niets mis mee.
We hebben boeren nodig.
Maar niet alle boeren.
Vast niet genoeg naar Opa en Oma geluisterd. En als ze moesten luisteren over vroegah, dan was 'jajajaa zalwel'.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het neigen naar dictatuur en totalitarisme tiert inderdaad welig.
De geschiedenisles op de lagere en middelbare scholen is ook niet meer wat het geweest is.
Dit is wel de kern van alle problemen in NL.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:41 schreef DjDaano het volgende:
sowieso alle mensen zijn ook niet nodig.
De boeren zullen met acties etcetera denken ook wel hun zin te kunnen krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:10 schreef Niek92 het volgende:
En nu dan? Gaat het kabinet nu zelf zonder de boeren beleid uitzetten? Zo ja, waarom zou je dan als boeren zijnde je mogelijkheid tot inspraak op deze manier overboord gooien?
Met welke feiten heeft zo'n groot denker als jou dit topic dan verrijkt DjDaano?quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:11 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dan blijf lekker onzin verspreiden. In je eigen bubble word je vast weinig tegen gesproken.
Je moet nog uitkijken ook dat er geen momentum komt, zie bbb. Er heerst genoeg onvrede in nederland.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De boeren zullen met acties etcetera denken ook wel hun zin te kunnen krijgen.
Ah ja, gaan we weer.. Hoop dat er doorgepakt wordt vanuit het kabinet. De afgelopen jaren zijn er hier in de regio immense stallen gebouwd, boeren die van 80 koeien in 1 klap naar 400 gingen. Tijd dat de balans weer hersteld wordt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De boeren zullen met acties etcetera denken ook wel hun zin te kunnen krijgen.
Waarom zou je je als kabinet maanden en maanden verschuilen achter een landbouwakkoord dat helemaal geen akkoord is?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:10 schreef Niek92 het volgende:
En nu dan? Gaat het kabinet nu zelf zonder de boeren beleid uitzetten? Zo ja, waarom zou je dan als boeren zijnde je mogelijkheid tot inspraak op deze manier overboord gooien?
De boeren de schuld geven is wel een effectieve natuurlijk, ze hebben laten zien het land redelijk plat te kunnen leggen als ze willen. Nu de beschuldigende vinger kunnen wijzen is dan wel effectief, waarom zou je als burger nu nog akkoord gaan met boeren die een snelweg blokkeren?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je je als kabinet maanden en maanden verschuilen achter een landbouwakkoord dat helemaal geen akkoord is?
De regering moet gewoon beleid maken in het algemeen belang. Polderen is niet per se verkeerd maar je moet uitkijken dat de belangen van degenen aan tafel niet boven het algemeen belang gaan. Maar de schijn van draagvlak onder boeren optrekken voor antiboerenbeleid ging natuurlijk nooit werken en was alleen maar om tijd te kopen, geen vragen te beantwoorden en loze beloftes te doen. Dit kabinet wil nameljik nooit vertellen hoe ze iets gaan doen maar vertrouwd worden dat ze straks, latere en in de toekomst wel met iets komen.
En nu proberen ze de boeren de schuld te geven van het falen van 'het landbouwakkoord' dat een naam heeft gekregen alsof het er al is, en wat voor onze journalistiek moet doorgaan blaat dat allemaal braaf na. De regering heeft ingezet op overleg om draagvlak te krijgen voor een beleid dat het bij de rechter niet gaat halen, en gedaan alsof dat tot een akkoord ging leiden, ipv zelf beleid maken. De regering heeft gefaald.
Het zijn altijd (confessionele) boerenpartijen geweest aan het roer op het ministerie van landbouw die zich hebben laten beinvloeden door de boerenlobby. De boeren zijn 100% zelf schuldig aan de onstane situatie.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je je als kabinet maanden en maanden verschuilen achter een landbouwakkoord dat helemaal geen akkoord is?
De regering moet gewoon beleid maken in het algemeen belang. Polderen is niet per se verkeerd maar je moet uitkijken dat de belangen van degenen aan tafel niet boven het algemeen belang gaan. Maar de schijn van draagvlak onder boeren optrekken voor antiboerenbeleid ging natuurlijk nooit werken en was alleen maar om tijd te kopen, geen vragen te beantwoorden en loze beloftes te doen. Dit kabinet wil nameljik nooit vertellen hoe ze iets gaan doen maar vertrouwd worden dat ze straks, latere en in de toekomst wel met iets komen.
En nu proberen ze de boeren de schuld te geven van het falen van 'het landbouwakkoord' dat een naam heeft gekregen alsof het er al is, en wat voor onze journalistiek moet doorgaan blaat dat allemaal braaf na. De regering heeft ingezet op overleg om draagvlak te krijgen voor een beleid dat het bij de rechter niet gaat halen, en gedaan alsof dat tot een akkoord ging leiden, ipv zelf beleid maken. De regering heeft gefaald.
Die hoef je niet te onteigenen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:41 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Klopt maar we hebben ook niet alle groenteboeren nodig. Of die vega restaurants. Of sowieso alle mensen zijn ook niet nodig. Ook onteigenen?
Dit.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon zo. Denk je dat die vele miljoenen kippen en koeien van lucht leven ofzo? Voor 1 kg rundvlees heb je vele kilo's aan plantaardig veevoer nodig. Al dat voer heeft enorm veel landbouwgrond nodig, dat niet meer gebruikt kan worden voor gewassen voor mensen. Vlees is superinefficient en verspillend, en de verstokte vleeseters, die zijn pas verwend.
Toch gek dat koeien het land uit moeten door de stikstofuitstoot maar asielzoekers worden binnen gelaten zonder een enkele quota. Daar is nog flink wat stikstofruimte te vinden.quote:
En importeren we vuil vanuit Italië om het hier te verbranden. Hebben we nog geen stikstof genoeg?quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Toch gek dat koeien het land uit moeten door de stikstofuitstoot maar asielzoekers worden binnen gelaten zonder een enkele quota. Daar is nog flink wat stikstofruimte te vinden.
Inderdaad ja, als er toch iets is waar in Nederland geen enkele ophef of kritiek op is dan is het wel de hoeveelheid vluchtelingen/migranten die worden toegelaten. Hoor je nooit iets overquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Toch gek dat koeien het land uit moeten door de stikstofuitstoot maar asielzoekers worden binnen gelaten zonder een enkele quota. Daar is nog flink wat stikstofruimte te vinden.
Het gaat om de regering die net doet of alles word gedaan om de stikstof uitstoot terug te dringen maar het nooit over de asielzoekers heeft.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Inderdaad ja, als er toch iets is waar in Nederland geen enkele ophef of kritiek op is dan is het wel de hoeveelheid vluchtelingen/migranten die worden toegelaten. Hoor je nooit iets over...
Vier miljoen koeien, tien miljoen varkens en negentig miljoen kippen schijten net iets meer dan 200 000 asielzoekers.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:26 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het gaat om de regering die net doet of alles word gedaan om de stikstof uitstoot terug te dringen maar het nooit over de asielzoekers heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |