https://imgur.com/a/sYZuzok#7PprBYuquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het routebook is nog lastig te vinden (in PDF). Via de app kun je de kaartjes van de finish en tussensprinten wel inzien, maar dat is weer lastig delen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het routebook is nog lastig te vinden (in PDF). Via de app kun je de kaartjes van de finish en tussensprinten wel inzien, maar dat is weer lastig delen.
Inderdaad erg verrassend. Rijdt vrij aardig de laatste tijd, maar had eerder een Storer verwacht.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:11 schreef TheArt het volgende:
Lars van den Berg naar de Tour, die zag ik niet aankomen.
[ twitter ]
Had verwacht dat zeker Kron er wel bij zou zijn, en in mindere mate Moniquet of Sweeny.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:23 schreef TheArt het volgende:
[ twitter ]
Campenaerts
De Buyst
Eenkhoorn
Ewan
Frison
Guarnieri
Van Gils
Vermeersch
Kron rijdt geen deuk in een pakje boter meer sinds de Amstel. Sweeny had ik inderdaad ook wel verwacht.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:26 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Had verwacht dat zeker Kron er wel bij zou zijn, en in mindere mate Moniquet of Sweeny.
Mee eens, dus die zal wel geweldig rijden ineensquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik sta volledig achter het totale demasqué van Gaudu.
Kron blijkbaar niet fit genoeg, focust zich op de Vuelta. Campenaerts zou dan weer niet starten, maar rijdt dan toch.. Voor ritzeges is het wel heel afhankelijk van Ewan die niet heel erg goed rijdt..quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kron rijdt geen deuk in een pakje boter meer sinds de Amstel. Sweeny had ik inderdaad ook wel verwacht.
Campenaerts was toch vertrokken op 1 of andere fietstocht ook?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kron blijkbaar niet fit genoeg, focust zich op de Vuelta. Campenaerts zou dan weer niet starten, maar rijdt dan toch.. Voor ritzeges is het wel heel afhankelijk van Ewan die niet heel erg goed rijdt..
Thomas de Gendt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Campenaerts was toch vertrokken op 1 of andere fietstocht ook?
Ah. Dan gaat die vlieger niet opquote:
Paar dagen nog.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:23 schreef TLC het volgende:
Ik was bijna vergeten dat Eenkhoorn de Nederlandse kampioen is
Gaat Danny dan de sprint voor Meeus doen, of andersom, on onvervalste duo-sprints?quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:31 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk geen Bennett dus
Denk wel dat ze hadden gehoopt dat hij al verder zou zijn. Met z’n huidige conditie zou de Vuelta misschien logischer zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:03 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Interessant. Mooie stap voor Jody in zijn terugkeer naar de top.
Neem aan dat Danny dan gaat aantrekken voor Meeus, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat tot meer resultaat gaat leiden dan voor Bennett. Meeus zal in de Tour ook maar een B-sprinter zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Gaat Danny dan de sprint voor Meeus doen, of andersom, on onvervalste duo-sprints?
Klopt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is nog een vraagteken in de selectie toch? Dit zijn 7 renners.
Ja, het is ook niet dat Higuita een geweldig jaar heeft.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind Schachmann ook niet echt een renner voor een hype vraagteken, meestal heb je niet eens door dat hij meedoet.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt.
Wellicht gaat het tussen Higuita en Schachmann. Konrad en Kamna hebben een Giro op zitten.
België denkt hier anders over.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:48 schreef Mani89 het volgende:
Poppel die een sprint aantrekt voor Meeuwis is nog trivialer dan voor Sem. Lachwekkend. Meeus is zeker dit jaar ook niet meer dan een B-sprinter.
Cian dan, zou wellicht wel de verrassende naam zijnquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind Schachmann ook niet echt een renner voor een hype vraagteken, meestal heb je niet eens door dat hij meedoet.
Hey, onze gokverslaafde.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
België denkt hier anders over.
[ twitter ]
[ twitter ]
Zal wel moeten afwisselen met Degenkolb etc, want hij gaat weg einde jaarquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat Welsford kan op het hoogste niveau.
Matt Dinham.quote:
Waarschijnlijk hebben ze die al met potlood ingevuld maar willen ze een eventuele nationale kampioen kunnen sturen. Wordt wel gezegd dat de laatste man een klimmer is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou hij ze leren hoe kopstoten uit te delen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik heb dit nog nooit gezien, jullie?
Dit is wel een gigantisch Wij van WC eend baantjequote:Op donderdag 22 juni 2023 15:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik heb dit nog nooit gezien, jullie?
Beetje middelmaat als pelotonvulling zit er altijd bij, maar ik ben al lang blij dat we niet meer elk jaar naar de werken van Curvers, Timmer, Tankink, Langeveld en De Kort hoeven te kijken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 18:37 schreef TLC het volgende:
Jeetje, toch veel Nederlandse middenmaat wat dit jaar meedoet, daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van![]()
Dit ja. En het valt best mee. MVDP, Jakobsen, Groenewegen en Kelderman (mits die niet valt) zullen vast wel mooie dingen laten zien. Dan heb je Bol, Van Poppel en Teunissen als lead-outs, ook geen pelotonvulling te noemen. Mollema en Poels zijn over hun piek maar zullen het vast nog eens proberen in een bergrit. Van Baarle heeft een knechtenrol maar is natuurlijk ook geen koekenbakker.quote:Op donderdag 22 juni 2023 19:13 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Beetje middelmaat als pelotonvulling zit er altijd bij, maar ik ben al lang blij dat we niet meer elk jaar naar de werken van Curvers, Timmer, Tankink, Langeveld en De Kort hoeven te kijken.
Denk ook wel een terechte beslissing. Trek heeft nu gewoon een goede Tourploeg met Pedersen, Skjelmose en Ciccone die ook wat ondersteuning nodig hebben, terwijl Mollema gewoon matig is.quote:
En Mollema rijdt voor de BV Mollema. Terwijl die laatste twee best ver kunnen komen in het klassement.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:27 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Denk ook wel een terechte beslissing. Trek heeft nu gewoon een goede Tourploeg met Pedersen, Skjelmose en Ciccone die ook wat ondersteuning nodig hebben, terwijl Mollema gewoon matig is.
Oké, dat is wel een bijzondere twist. Maar niet onterecht gezien zijn recente prestaties.quote:
Oké, blijkbaar gaat Mollema het dus niet nog eens proberen in een bergrit.quote:
Wallonië, die koers gaat trouwens een best aardig deelnemersveld krijgen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:01 schreef Marcoss het volgende:
Zonde voor Bauke dat hij geen voorbereidingskoers voor San Sebastian mag rijden!
Ik bedoelde dat hij vorig jaar in de Tour niet echt vooruit kwam en toen in San Sébastian opeens weer goed was en dat nu niet kan herhalenquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:10 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Wallonië, die koers gaat trouwens een best aardig deelnemersveld krijgen.
Met Bauke zou dat niet andere zijnquote:Op donderdag 22 juni 2023 22:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nu al een floptour zo zonder Bauke.
Nul Belgen.quote:
Voor Intermarche-begrippen vind ik het een heel sterk team. Dat had ik niet verwacht aantal jaren terug.quote:
Had Strong nog niet verwacht, ondanks dat hij een strong (:')) jaar heeft tot dusver.quote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Had Strong nog niet verwacht, ondanks dat hij een strong (:')) jaar heeft tot dusver.
Uitstekende app wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ook een app (Roadbook tour de france) dit jaar (usernaam: guest, wachtwoord: roadbook2023)
En met het fietsende vraagteken dat Pogacar is, zie ik geen enkele reden voor Jumbo om niet al op Jaizkibel of Tourmalet het e.e.a. te proberen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ben vooral benieuwd wat het effect gaat zijn van een zware eerste week, het is dit jaar niet dat je pas op de helft van de tour echt goed hoeft te zijn.
Niet alleen geen Froome, maar ook geen Nizzolo, Fuglsang, Vanmarcke en Impey.quote:
Vanmarcke ja? Die zit nog half met z'n arm in het gips en kwam in de Ronde van België amper vooruit.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Niet alleen geen Froome, maar ook geen Nizzolo, Fuglsang, Vanmarcke en Impey.![]()
Vooral Nizzolo en Vanmarcke had ik toch wel verwacht.
Dat had ik een beetje gemist ivm vakantie, maar dan is het volstrekt logisch inderdaad.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vanmarcke ja? Die zit nog half met z'n arm in het gips en kwam in de Ronde van België amper vooruit.
Best een aardig seizoen naar mijn idee.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:01 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Elmar Reinders die de Tour gaat rijden. Dat moet ik toch wel even verwerken.
Zou Gee ze dan toch overtuigd hebben dat je niet met alleen 35-plussers hoeft te starten in een grote ronde?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Niet alleen geen Froome, maar ook geen Nizzolo, Fuglsang, Vanmarcke en Impey.![]()
Waarbij Vingegaard uiteraard wel 2e of 3e wordt om het geel niet te vroeg te pakken!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En met het fietsende vraagteken dat Pogacar is, zie ik geen enkele reden voor Jumbo om niet al op Jaizkibel of Tourmalet het e.e.a. te proberen.
Ze beginnen bij Israël zowaar een keer verstandig te worden. De Tour is geen bejaardenhuis.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Exact, het is voor altijd een smet dat hij überhaupt ooit relevant is geworden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Vind het wel echt klote dat Froome zijn cariere zo gegaan is.
Dat rennen op de Ventoux was grappig, tot het moment dat de organisatie besloot om totaal schijt te hebben aan de eigen reglementen en Froome gewoon de tijd van de eerste klassementsrenners gaf ondanks dat hij pas minuten later binnen was. Hij was helemaal niet zo geweldig die dag maar is ongelofelijk gematst toen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Oké, de skybots waren saai, maar Froome was in zijn hoogtijdagen toch gewoon een held met een sterk lerend vermogen in dalen en de kasseien. Daarnaast zal ik Chris zijn solo van vijf jaar geleden en zijn rennen op de Ventoux nooit vergeten!
Hij rijdt best prima inderdaad. Had ik alleen nooit verwacht voor dit seizoen. Reinders was jarenlang de koning van de Nederlandse 1.2 koersen en die periode bij Roompot was ook geen onverdeeld succes.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Best een aardig seizoen naar mijn idee.
Zo is het wel een enorme geldverkwisting om de best betaalde renners geen Giro of Tour te laten rijden. Maar anderzijds beter laat dan nooit. De Giro liet al zien dat ze beter af zijn met de jeugd.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ze beginnen bij Israël zowaar een keer verstandig te worden. De Tour is geen bejaardenhuis.
Rune en Kobold zouden starten, maar vanwege een verstoorde voorbereiding doen die allebei niet mee.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nul Belgen.Had Vliegen toch wel verwacht, als bodyguard van Bini.
We gaan geschiedenis schrijven.
Rune doet het niet slecht toch de afgelopen tijd?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rune en Kobold zouden starten, maar vanwege een verstoorde voorbereiding doen die allebei niet mee.
In een Vuelta is er ook veel meer te winnen voor Strong.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Had Strong nog niet verwacht, ondanks dat hij een strong (:')) jaar heeft tot dusver.
Zonde ja. Hij zou zich, ondanks dat hij net niet het niveau had wat Vingegaard en Pogacar nu hebben, ook niet neergelegd hebben bij de dominantie van die twee denk ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Oké, de skybots waren saai, maar Froome was in zijn hoogtijdagen toch gewoon een held met een sterk lerend vermogen in dalen en de kasseien. Daarnaast zal ik Chris zijn solo van vijf jaar geleden en zijn rennen op de Ventoux nooit vergeten!
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat rennen op de Ventoux was grappig, tot het moment dat de organisatie besloot om totaal schijt te hebben aan de eigen reglementen en Froome gewoon de tijd van de eerste klassementsrenners gaf ondanks dat hij pas minuten later binnen was. Hij was helemaal niet zo geweldig die dag maar is ongelofelijk gematst toen.
De Tour had in die jaren sowieso het karakter van een veredeld criterium, het stond vooraf al vast dat Froome moest winnen en er werd alles aan gedaan om dat te laten slagen. Zelfs als je de zweem van doping om de Sky-ploeg in die jaren negeert was het allemaal vreselijk schimmig hoe het ging.
Ik blijf erbij dat de val van Froome een van de beste dingen is die de wielersport had kunnen overkomen. Sindsdien is de Tour namelijk weer leuk.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rune doet het niet slecht toch de afgelopen tijd?
quote:Rune Herregodts is in hetzelfde bedje ziek. Hij bereidde zich wel voor met een hoogtestage en was meteen op de afspraak in de Dauphiné (hij won net niet de eerste rit), maar een opgave op de voorlaatste dag "zorgde voor twijfels".
"Vanwege een verminderde recuperatie capaciteit heb ik sinds die dag niet de nodige trainingen kunnen afwerken om mezelf klaar te stomen voor mijn groterondedebuut."
"Wetende dat mijn vervangers wel voor de volle honderd procent voorbereid zijn, heb ik samen met Aike Visbeek en mijn trainer Frederik Veuchelen beslist om me op de Belgische kampioenschappen te focussen, zoals oorspronkelijk gepland.”
Ik vind het altijd wel grappig als men met doping(verdenkingen) aan komt zetten om iemand af te serveren (al zal ik het vast zelf ook wel eens gedaan hebbenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat rennen op de Ventoux was grappig, tot het moment dat de organisatie besloot om totaal schijt te hebben aan de eigen reglementen en Froome gewoon de tijd van de eerste klassementsrenners gaf ondanks dat hij pas minuten later binnen was. Hij was helemaal niet zo geweldig die dag maar is ongelofelijk gematst toen.
De Tour had in die jaren sowieso het karakter van een veredeld criterium, het stond vooraf al vast dat Froome moest winnen en er werd alles aan gedaan om dat te laten slagen. Zelfs als je de zweem van doping om de Sky-ploeg in die jaren negeert was het allemaal vreselijk schimmig hoe het ging.
Ik blijf erbij dat de val van Froome een van de beste dingen is die de wielersport had kunnen overkomen. Sindsdien is de Tour namelijk weer leuk.
Iedereen gebruikt anders haal je de top niet. Geef het gewoon vrij. Let's have some fun.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel grappig als men met doping(verdenkingen) aan komt zetten om iemand af te serveren (al zal ik het vast zelf ook wel eens gedaan hebben). Van welke Tour-winnaar denk je nou dat hij geen doping gebruikt heeft? Ik kom niet verder dan Greg Lemond, die ik nooit heb zien fietsen, puur op basis van verhalen en klimtijden.
Wat goede sprints gereden in Frankrijk natuurlijk. Misschien denken ze vooruit en kunnen ze punten scoren voor de teamranglijstquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
In een Vuelta is er ook veel meer te winnen voor Strong.
Laten we hopen van niet (ondanks het shirt).quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:56 schreef Chiappucci het volgende:
Zou toch mooi zijn als de Cav in dat shirt zijn 35e ritzege pakt.
Rit 14 is de gekende afdaling van Joux Plane met aankomst in Morzine. Toen het in 2016 kletsnat was aldaar ging - uiteraard - alleen Wilco Kelderman op z'n bek.quote:
De messen worden al geslepen voor het geval Jumbo niet gaat aanvallen zie ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En met het fietsende vraagteken dat Pogacar is, zie ik geen enkele reden voor Jumbo om niet al op Jaizkibel of Tourmalet het e.e.a. te proberen.
Het zou me niet verbazen als ze die afdaling naar Morzine om deze opportunistische reden gaan schrappen. Al moet je dan wellicht lappen aan de gemeente Morzine, weet niet hoe die in de wedstrijd staan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rit 14 is de gekende afdaling van Joux Plane met aankomst in Morzine. Toen het in 2016 kletsnat was aldaar ging - uiteraard - alleen Wilco Kelderman op z'n bek.
Rit 17 is niet eens een aankomst in dalende lijn.
Sluit deze man op.
Het slaat allemaal helemaal nergens op, want als ze de aankomst boven Morzine in Avoriaz zouden leggen is het ineens weer goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als ze die afdaling naar Morzine om deze opportunistische reden gaan schrappen. Al moet je dan wellicht lappen aan de gemeente Morzine, weet niet hoe die in de wedstrijd staan.
Dan plakken we er toch gewoon drie vlakke kilometers achter? Dan is alles goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:23 schreef Slobeend het volgende:
De afdaling van de Loze is nieuw maar wel heel steil en smal volgens Thijs Z.
Er komt nog een korte klim naar Courchevel achter hè.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dan plakken we er toch gewoon drie vlakke kilometers achter? Dan is alles goed.
Ja, dus?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:23 schreef Slobeend het volgende:
De afdaling van de Loze is nieuw maar wel heel steil en smal volgens Thijs Z.
Die paar honderd meter omhoog naar de Altiport in Courchevel doen niets af aan het potentiële gevaar van de afdaling van de Loze. Ik zeg absoluut niet dat die geschrapt moet worden, maar daar zullen de klassementsmannen echt wel volle bak naar beneden gaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rit 14 is de gekende afdaling van Joux Plane met aankomst in Morzine. Toen het in 2016 kletsnat was aldaar ging - uiteraard - alleen Wilco Kelderman op z'n bek.
Rit 17 is niet eens een aankomst in dalende lijn.
Sluit deze man op.
Thijs Zonneveld. De man wiens natte droom het is dat de Tour alleen maar gaat over afgezette rondjes als de VAM-Berg en het labiele Tom BikePark.quote:
Tijdens die rit rijden we ook over de Cormet de Roselend, waar eigenlijk iedere keer wel weer een paar renners rechtdoor in het ravijn fietsen. Hoor je dan weer niemand over, want het is halverwege de rit.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die paar honderd meter omhoog naar de Altiport in Courchevel doen niets af aan het potentiële gevaar van de afdaling van de Loze. Ik zeg absoluut niet dat die geschrapt moet worden, maar daar zullen de klassementsmannen echt wel volle bak naar beneden gaan.
Ik zou dan eerder denken aan netten in bepaalde gevaarlijke bochten met afgrond, of betere signalering.
Beetje klassementsman verkent die afdaling toch wel?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die paar honderd meter omhoog naar de Altiport in Courchevel doen niets af aan het potentiële gevaar van de afdaling van de Loze. Ik zeg absoluut niet dat die geschrapt moet worden, maar daar zullen de klassementsmannen echt wel volle bak naar beneden gaan.
Ik zou dan eerder denken aan netten in bepaalde gevaarlijke bochten met afgrond, of betere signalering.
Is niet heel die klim en afdalingg enkel en alleen voor fietser aangelegd?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Is niet heel die klim en afdalingg enkel en alleen voor fietser aangelegd?
Hahahahahahahaahahahahaahahahaah.quote:
We lachen wat af hier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:40 schreef Zwansen het volgende:
We kunnen Chris Froome van het lijstje met topfavorieten schrappen. Oh, stond ie daar niet op?
Dit kan niet.quote:
Goeie vraag eigenlijk. 1996-2010 was grofweg het EPO-tijdperk, dat was sowieso een grote puinhoop. Vanaf 2012 begon de dominantie van Sky, schimmige bende. De laatste jaren met Pogacar en Vingegaard vallen dan in verhouding mee, eigenlijk het enige echt verdachte aan die twee zijn de extreme prestaties die ze neerzetten, maar op basis daarvan kun je moeilijk iemand veroordelen. Maar je kan natuurlijk niet weten wat er al dan niet onder de pet wordt gehouden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Van welke Tour-winnaar denk je nou dat hij geen doping gebruikt heeft? Ik kom niet verder dan Greg Lemond, die ik nooit heb zien fietsen, puur op basis van verhalen en klimtijden.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. 1996-2010 was grofweg het EPO-tijdperk, dat was sowieso een grote puinhoop. Vanaf 2012 begon de dominantie van Sky, schimmige bende. De laatste jaren met Pogacar en Vingegaard vallen dan in verhouding mee, eigenlijk het enige echt verdachte aan die twee zijn de extreme prestaties die ze neerzetten, maar op basis daarvan kun je moeilijk iemand veroordelen. Maar je kan natuurlijk niet weten wat er al dan niet onder de pet wordt gehouden.
Als ik iemand zou móeten noemen is het denk ik Evans. Die is volgens mij sowieso te autistisch om fatsoenlijk mee te kunnen doen aan die hele omerta.
Ik ga er niet over, maar ik verwacht dat die nog wel komt ja. Tot nu toe bijna elk jaar het geval geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:19 schreef crv het volgende:
yeah tour-time.
Ben ff out geweest voor een lange tijd, gaat er nog een nostradamus komen deze tour?
zie nog geen topic daarvoor
@Mexicanobakker, wij hebben dat wel een keer eerder samen gedaan, maar dan moet er wel snel iets opgezet worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:19 schreef crv het volgende:
yeah tour-time.
Ben ff out geweest voor een lange tijd, gaat er nog een nostradamus komen deze tour?
zie nog geen topic daarvoor
Ik wil zondag wel even wat TDF-gerelateerde dingen open gooien. Nostradamus wil ik zeker weer doen. Maar bijvoorbeeld adoptie mag iemand anders wel opnemen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:54 schreef Momo het volgende:
[..]
@:Mexicanobakker, wij hebben dat wel een keer eerder samen gedaan, maar dan moet er wel snel iets opgezet worden.
Ik kan adoptie topic ook wel open gooien, Nostradamus wil ik ook wel vragen voor verzinnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wil zondag wel even wat TDF-gerelateerde dingen open gooien. Nostradamus wil ik zeker weer doen. Maar bijvoorbeeld adoptie mag iemand anders wel opnemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:23 schreef Pino112 het volgende:
Zal ik het Corona-topic ook alvast openen?En het Waar is Wilco? topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogstens tijdens een trainingsrit (rijdt niet)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Even afwachten of hij zondag niet crasht
Ah, dan is dat aangepast, die stond eerst wel op de startlijstquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoogstens tijdens een trainingsrit (rijdt niet)
Ik weet dat ik de lachers op m’n hand krijg, maar voor 2010 was de wielersport een lachtertje qua professionaliteit als het gaat om trainen en voeding. Menchov at de hele Tour alleen maar biefstuk bijvoorbeeld. Freire reed ook MSR op 2? gelletjes.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. 1996-2010 was grofweg het EPO-tijdperk, dat was sowieso een grote puinhoop. Vanaf 2012 begon de dominantie van Sky, schimmige bende. De laatste jaren met Pogacar en Vingegaard vallen dan in verhouding mee, eigenlijk het enige echt verdachte aan die twee zijn de extreme prestaties die ze neerzetten, maar op basis daarvan kun je moeilijk iemand veroordelen. Maar je kan natuurlijk niet weten wat er al dan niet onder de pet wordt gehouden.
Als ik iemand zou móeten noemen is het denk ik Evans. Die is volgens mij sowieso te autistisch om fatsoenlijk mee te kunnen doen aan die hele omerta.
Dat ze voeding professioneler aanpakten kan óók waar zijn natuurlijk. Neemt niet weg dat:quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik weet dat ik de lachers op m’n hand krijg, maar voor 2010 was de wielersport een lachtertje qua professionaliteit als het gaat om trainen en voeding. Menchov at de hele Tour alleen maar biefstuk bijvoorbeeld. Freire reed ook MSR op 2? gelletjes.
Sky is de eerste geweest die voeding echt serieus heeft aangepakt. Simpele dingen als meteen beginnen met eten als een koers begint deed men eerder gewoon niet.![]()
Als je (objectieve) bewegingswetenschappers vraagt dan is voeding echt een game changer geweest de afgelopen jaren. En ja, als je dat als enige team doet dan kan dat echt procenten schelen.
Ja, omdat het de rijkste ploeg was die de duurste advocaten en het meeste smeergeld kon betalen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is heel duidelijk waarom Froome toentertijd is vrijgesproken.
Misschien kun je in BNW op meer bijval rekenen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja, omdat het de rijkste ploeg was die de duurste advocaten en het meeste smeergeld kon betalen.
heb het wel erg druk, maar wil wel helpen met de scores en antwoorden zo indien gewenstquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wil zondag wel even wat TDF-gerelateerde dingen open gooien. Nostradamus wil ik zeker weer doen. Maar bijvoorbeeld adoptie mag iemand anders wel opnemen.
Leuk om te zien waar hij woont maar verder wel heel weinig interessants. Wellicht komt er nog meer.quote:
Ik ga nu vragen erin gooien, als iemand nog geweldige ideeën heeft kunnen ze hier worden geplaatst.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan adoptie topic ook wel open gooien, Nostradamus wil ik ook wel vragen voor verzinnen.
Dat kan bijna niet anders inderdaad. Ietwat armoedig dat ze dan toch weer bij Haig uitkomen, maar veel andere klimmers hebben ze niet in ondersteuning van Landa.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:51 schreef Marcoss het volgende:
Oh, ik wilde die net posten in het topic met de selecties, maar hij staat hier al..
Haig is wel opvallend ja, maar mogelijk was dat anders Mäder geweest
Ik had Bernard wel verwacht als trouwe luitenant in goede vorm, maar blijkbaar willen ze met Kirsch toch iets meer ondersteuning voor Pedersen.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:01 schreef Koffieplanter het volgende:
Giulio Ciccone, Tony Gallopin, Alex Kirsch, Juan Pedro Lopez, Mads Pedersen, Quinn Simmons, Jasper Stuyven, Mattias Skjelmose.
Tiesj Benoot, Wilco Kelderman, Sepp Kuss, Christophe Laporte, Wout Van Aert, Dylan van Baarle, Nathan Van Hooydonck, Jonas Vingegaard.
Trouwens.
quote:Op maandag 26 juni 2023 11:27 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Echt benieuwd naar het tenue met deze fantastische kleurencombinatie
Van mij mogen ze wel op de top van de Col de la Loze finishen, die afdaling heeft sowieso weinig meerwaarde.quote:
De Loze bedoel je dan? Want ze finishen in Courchevel.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van mij mogen ze wel op de top van de Courchevel finishen, die afdaling heeft sowieso weinig meerwaarde.
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De Loze bedoel je dan? Want ze finishen in Courchevel.
Jammer genoeg geen García Cortina en/of Lazkano, omdat Mas zo nodig volledige ondersteuning wil voor zijn 5e plek.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Movistar
Aranburu
G. Izagirre
Muhlberger
Pedrero
Jorgenson
Mas
Oliveira
Guerreiro
@Rellende_Rotscholierquote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Movistar
Aranburu
G. Izagirre
Muhlberger
Pedrero
Jorgenson
Mas
Oliveira
Guerreiro
Gwerreiroow rijdt toch ook voor de BV Gwerreiroow meestal?quote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen García Cortina en/of Lazkano, omdat Mas zo nodig volledige ondersteuning wil voor zijn 5e plek.
Content dat Gorka en Alex van de partij zijn, ziedend dat Oier er niet bij is.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
@:rellende_rotscholier
Woedend neem ik aan?
Inderdaad. Had ik meer iets voor de Giro of de Vuelta gevonden.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:42 schreef Marcoss het volgende:
De boni's op de Muur bij de 1e rit zijn er opeens toch niet.. bijzonder om dat een week voor de start nog aan te passen
Inderdaad, reed ook al de Giro, zonder veel succes. Had dan eerder een Syritsa verwacht als extra ondersteuning van Cav, of een Felline wellicht.quote:
Gruzdev en Battistella stonden schijnbaar ook nog op voor selectie lijstquote:Op maandag 26 juni 2023 14:19 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Inderdaad, reed ook al de Giro, zonder veel succes. Had dan eerder een Syritsa verwacht als extra ondersteuning van Cav, of een Felline wellicht.
Ik vind dit toch zo leuk.quote:Het Franse AG2R-Citroën heeft zijn selectie voor de komende Ronde van Frankrijk bekendgemaakt. Daarin is geen plaats voor Greg Van Avermaet. Oliver Naesen en Stan Dewulf zijn wel van de partij. Voor Van Avermaet komt er dus geen tiende Tour de France en daar heeft hij het heel lastig mee: “heel ontgoocheld, ik had op meer respect gehoopt”
Een andere ploeg had hem uit respect 2 jaar geleden al uit zijn lijden verlostquote:Op maandag 26 juni 2023 19:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alle quotes van Krek zijn echt puur goud.
Een andere ploeg had hem uit respect wel meegenomen.
Iedereen behalve Krek denkt dat.quote:
popcorn, bier, alles?quote:Op maandag 26 juni 2023 19:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
“Ik vraag mij af waarom ik de voorbije weken zo hard getraind heb. Ik had echt gehoopt dat ze me zouden meepakken, al was het maar omdat het mijn laatste keer zou zijn, mijn tiende Tour ook. Bovendien was ik ook niet slecht aan het rijden, vond ik.”
Ik kan dit de hele dag blijven lezen.
Zulke jongens hebben toch veel meer te winnen in een Vuelta met minder concurrentie en minder controle?quote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen García Cortina en/of Lazkano, omdat Mas zo nodig volledige ondersteuning wil voor zijn 5e plek.
De enige die in huize Van Avermaet prikjes uitdeelt is de mug in zijn slaapkamer. Hi-ha-ho!!quote:Op maandag 26 juni 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu mag hij vanaf thuis prikjes uitdelen aan Wout en Mathieu
Ja, als je puur kijkt naar hun persoonlijke ambities, klopt dat wel inderdaad. Vind alleen dat Movistar nu wel erg veel op één paard wedt.quote:Op maandag 26 juni 2023 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zulke jongens hebben toch veel meer te winnen in een Vuelta met minder concurrentie en minder controle?
Aranburu zal toch wel zijn ding mogen doen? En ik neem aan dat een Jorgensen en Guerreiro ook hun ding mogen doen, tenzij Mas er héél goed voor komt te staan.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:36 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja, als je puur kijkt naar hun persoonlijke ambities, klopt dat wel inderdaad. Vind alleen dat Movistar nu wel erg veel op één paard wedt.
Dat wellicht wel inderdaad. Maar dan is het puur en alleen gericht op de berg- en heuvelritten.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Aranburu zal toch wel zijn ding mogen doen? En ik neem aan dat een Jorgensen en Guerreiro ook hun ding mogen doen, tenzij Mas er héél goed voor komt te staan.
Ja leuk, die grap werd op Twitter ook al door een zeer grappig persoon gemaaktquote:
Had ik niet eens gezien johquote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja leuk, die grap werd op Twitter ook al door een zeer grappig persoon gemaakt
quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Als de geruchten kloppen, ik geloof ze alleszins niet, gaat Pogacar donderdag als een lijk op het podium verschijnen. Hij zou vijf tot zeven kilo zijn kwijtgespeeld ten opzichte van de Tour van vorig jaar. Tijdens het nationale kampioenschap heb ik er niet zo op gelet, maar dit wil ik zien. Met terugwerkende kracht zou Tyler Hamilton niets meer voorstellen.
Geloof je dit zelf joh.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Als de geruchten kloppen, ik geloof ze alleszins niet, gaat Pogacar donderdag als een lijk op het podium verschijnen. Hij zou vijf tot zeven kilo zijn kwijtgespeeld ten opzichte van de Tour van vorig jaar. Tijdens het nationale kampioenschap heb ik er niet zo op gelet, maar dit wil ik zien. Met terugwerkende kracht zou Tyler Hamilton niets meer voorstellen.
Dat zou gelijk staan aan 5 tot 7 procentpunt in het hematocriet aldus dezelfde Hamilton - gigantische impact dus.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Heb je dan ook tijd over voor het met enige regelmaat bijhouden van de pick'em scores?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:24 schreef franklop het volgende:
TDF / De meest onopvallende renner in de Tour 2023 #1
Sorry @:wimderon , maar had tijd over
En ook nog 5 van een ploeg die voor het eerst een grote ronde rijdt, dus die hebben bij deze ploeg ook nog geen eerdere kans op een grote ronde gehad.quote:
quote:Soudal – Quick-Step is sinds dinsdagmorgen in Bilbao, maar de Belgische Worldtourploeg werd meteen geconfronteerd met een staking van het hotelpersoneel in Hotel Occidental in Bilbao.
“Vanmiddag moesten we ergens anders gaan eten”, aldus ploegleider Wilfried Peeters. “Gelukkig slapen we aan de achterkant van het hotel, zodat we niet meteen geconfronteerd worden met het geluid van ratelende kookpannen die ze gebruiken om hun protest kracht bij te zetten. “De hotelbazin kon niet lachen met de houding van het personeel. Maar bon, de camper met ons keuken is ondertussen ook in Bilbao beland. De patron van het hotel zei dat alles wel snel in orde zou zijn”, aldus Peeters over het ongewone onthaal in de stad waar zaterdag de Tour start.
Dit moet een absolute nachtmerrie zijn geweest voor de "Fitte".quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:11 schreef wimderon het volgende:
“Vanmiddag moesten we ergens anders gaan eten”, aldus ploegleider Wilfried Peeters.
Fitte is tegenwoordig zo dun dat hij überhaupt niet meer eet.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit moet een absolute nachtmerrie zijn geweest voor de "Fitte".
Tussenstanden moet wel lukken. Eindstand wat lastig want vakantiequote:Op dinsdag 27 juni 2023 20:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heb je dan ook tijd over voor het met enige regelmaat bijhouden van de pick'em scores?
5 a 7 kilo lichter dan de Tour vorig jaar?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:15 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Fitte is tegenwoordig zo dun dat hij überhaupt niet meer eet.
Dat lijkt me wel heel ambitieus.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
5 a 7 kilo lichter dan de Tour vorig jaar?
Hahaha sukkel.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel ambitieus.
quote:Caleb Ewan moet het in de Tour zonder ploegleider Allan Davis stellen. De Australische ex-prof raakte dinsdag op de sociale media verwikkeld in een vermeende privézaak, waarop zijn werkgever niet wenst te reageren.
Omdat de ploeg in alle rust de Tour wil beginnen en zo’n vermeende zaak wellicht op een zeer ongelegen moment kwam, op de vooravond van la grande boucle, werd de knoop snel doorgehakt. Davis blijft thuis van de Tour.
“Het is een persoonlijke zaak. Dit heeft niets te maken met Lotto-Dstny. We willen niet dat prive-zaken vermengd worden met ploegzaken”, luidt het nog bij de Belgische Protourploeg van ceo Stéphane Heulot en sportief manager Kurt Van de Wouwer.
Ik zag vanmiddag al wat spul hierover voorbij komen op twitter, iets met foto's in de dm naar dames.quote:
Ik las/hoorde al vergelijkbare analyses van anderen over de route, dus ze zijn in ieder geval niet de enigequote:Op woensdag 28 juni 2023 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik heb dit echt met stijgende verbazing gelezen. Hebben we het echt over dezelfde route?
Dat hebben ze allemaal in de week voor de Tour van 2006 gestoptquote:Op woensdag 28 juni 2023 11:06 schreef Coppi het volgende:
Vroeger had je altijd in de week voor de Tour allerlei dopingonthullingen. Het valt tot nu toe nogal tegen.
2006 wordt nooit meer overtroffen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat hebben ze allemaal in de week voor de Tour van 2006 gestopt
Hoe kan dat? Vroeger waren de bergritten veel zwaarder. En langer. Alles wordt steeds simpeler, maar ze doen alsof het moeilijker wordt?quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik las/hoorde al vergelijkbare analyses van anderen over de route, dus ze zijn in ieder geval niet de enige
quote:
Ik volg een aantal vrouwen op twitter die over wielrennen praten, twee van hun hadden ook al dit soort berichtjes gehad van hem via insta eerder.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
De persvoorlichter van Lotto-Dstny, de zeer vermoeiende Ann Braeckman, vindt het vervelend dat dit naar buiten is gekomen. Deze vrouw had gewoon haar kop moeten houden, want dit is slecht voor de ploeg.
Allan Davis is dus niet alleen qua eten een veelvraat.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik volg een aantal vrouwen op twitter die over wielrennen praten, twee van hun hadden ook al dit soort berichtjes gehad van hem via insta eerder.
Ik denk dat Allan het uitstekend kan vinden met dikke Danny.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Allan Davis is dus niet alleen qua eten een veelvraat.
Tijd om hem het Baskenland uit te schoppen.
Mja.. Vingegaard en Pogacar zijn nu beter dan toen, denk ik, maar Carapaz zelf komt niet meer in de buurt van dat niveau..quote:
Christophe Vdg denkt dat ze een vluchtgroepje gaan laten rijden voor de eerste gele trui omdat de derde week zo zwaar is.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Vroeger waren de bergritten veel zwaarder. En langer. Alles wordt steeds simpeler, maar ze doen alsof het moeilijker wordt?
Het grote verschil is dat je vroeger begon met een week vol vlakke ritten en dat men met het oog op het kijkgenot ervoor heeft gekozen om wat meer variatie aan te brengen, maar dat wil niet zeggen dat een Tour meteen zwaarder is. We zien betere eerste weken, maar minder bergen in de weken erna.
Zorgwekkende teksten. Als het aan Renaat en die babbelzieke idioot ligt krijgen we nóg kortere ritten met nóg minder bergen? Nee, bedankt.
Bijzondere gedachte. Eerste rit winnen is garantie op geel. Dat laat niemand liggen. Pogacar lijkt altijd wel trots op zijn trui te zijn en geeft het niet snel weg. Jumbo is het wel graag kwijt, dan hebben vluchters een kans latere etappes.quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
Christophe Vdg denkt dat ze een vluchtgroepje gaan laten rijden voor de eerste gele trui omdat de derde week zo zwaar is.
Jumbo zal dat in de Tour ook niet zo snel doen, denk ikquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzondere gedachte. Eerste rit winnen is garantie op geel. Dat laat niemand liggen. Pogacar lijkt altijd wel trots op zijn trui te zijn en geeft het niet snel weg. Jumbo is het wel graag kwijt, dan hebben vluchters een kans latere etappes.
Eerder was hij toch ook al straalbezopen op de weg daar? Ben benieuwd wat er van komt als hij wielrenner af is....quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Sagan is een zware drinker.
teringquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Sagan is een zware drinker.
Hij heeft toentertijd in dronken toestand een agent een paar tikken gegeven, naar eigen zeggen omdat hij bang was voor een coronavaccinatie. Het is een alcoholist en een wappie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerder was hij toch ook al straalbezopen op de weg daar? Ben benieuwd wat er van komt als hij wielrenner af is....
Binnen een jaar net zo dik als Hilairequote:Op woensdag 28 juni 2023 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerder was hij toch ook al straalbezopen op de weg daar? Ben benieuwd wat er van komt als hij wielrenner af is....
Is dit ontworpen door iemand die slechtziend is?quote:
Skjelmose is op hoogtestage geweest in Sobibor.quote:
Vooral op de kampioenentruienquote:Op woensdag 28 juni 2023 16:56 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat gele Lidl-bolletje is echt heel lelijk.
Zou jij een etappe a la Mount Fuji van 15 km afslaan?quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Vroeger waren de bergritten veel zwaarder. En langer. Alles wordt steeds simpeler, maar ze doen alsof het moeilijker wordt?
Het grote verschil is dat je vroeger begon met een week vol vlakke ritten en dat men met het oog op het kijkgenot ervoor heeft gekozen om wat meer variatie aan te brengen, maar dat wil niet zeggen dat een Tour meteen zwaarder is. We zien betere eerste weken, maar minder bergen in de weken erna.
Zorgwekkende teksten. Als het aan Renaat en die babbelzieke idioot ligt krijgen we nóg kortere ritten met nóg minder bergen? Nee, bedankt.
Hij neemt de rest van het jaar vrijaf?quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:32 schreef TLC het volgende:
Bauke denkt al 'ik loop in ieder geval niet voor schut'
rustig afbouwen noemen we dat.quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Hij neemt al anderhalf jaar vrijaf natuurlijk, maar dat dan weer geheel terzijde.
Hij zal het shirt vroeg of laat toch moeten gaan dragen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:32 schreef TLC het volgende:
Bauke denkt al 'ik loop in ieder geval niet voor schut'
Dat verbaast me helemaal niets.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij heeft toentertijd in dronken toestand een agent een paar tikken gegeven, naar eigen zeggen omdat hij bang was voor een coronavaccinatie. Het is een alcoholist en een wappie.
Godzijdank zijn de prachtige medailles ook weer van de partij.quote:Op donderdag 29 juni 2023 01:39 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Het rode rugnummer is niet meer rood.
Verhaal slaat nergens op, om half 12 's ochtends een promille hebben van 3.3 betekent dat je een alcoholist bent die 's ochtends zwaar aan het drinken is.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:57 schreef Idisrom het volgende:
Peter Sagan had in de nacht van 11 op 12 mei zo diep in het glaasje gekeken en gedronken, dat het meer bloed in zijn alcoholomloop was. Daarna kroop hij drie uur 's nachts op bed volgens eigen zeggen.
De volgende dag om half twaalf werd hij betrapt met de scooter, en was de promillage nog zeven maal de toegestane hoeveelheid om te rijden. Volgens mij zaten er afgelopen zondag bij het NK in Slowakije nog steeds restanten in zijn lichaam.
En kennelijk wil hij toch gewoon voor die 8e groene trui gaan.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Billen bloot figuurlijk op social media
En de groene trui is eindelijk weer donkerder groen in plaats van lichtgroen?quote:Op donderdag 29 juni 2023 01:39 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Het rode rugnummer is niet meer rood.
Was in de Dauphiné toch ook al zo? Volgens mij is het nu donkerder groen dan het ooit geweest is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En de groene trui is eindelijk weer donkerder groen in plaats van lichtgroen?
Geen idee, niet op geletquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:50 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Was in de Dauphiné toch ook al zo? Volgens mij is het nu donkerder groen dan het ooit geweest is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |