Rune en Kobold zouden starten, maar vanwege een verstoorde voorbereiding doen die allebei niet mee.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nul Belgen.Had Vliegen toch wel verwacht, als bodyguard van Bini.
We gaan geschiedenis schrijven.
Rune doet het niet slecht toch de afgelopen tijd?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rune en Kobold zouden starten, maar vanwege een verstoorde voorbereiding doen die allebei niet mee.
In een Vuelta is er ook veel meer te winnen voor Strong.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Had Strong nog niet verwacht, ondanks dat hij een strong (:')) jaar heeft tot dusver.
Zonde ja. Hij zou zich, ondanks dat hij net niet het niveau had wat Vingegaard en Pogacar nu hebben, ook niet neergelegd hebben bij de dominantie van die twee denk ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Vind het wel echt klote dat Froome zijn cariere zo gegaan is.
Oké, de skybots waren saai, maar Froome was in zijn hoogtijdagen toch gewoon een held met een sterk lerend vermogen in dalen en de kasseien. Daarnaast zal ik Chris zijn solo van vijf jaar geleden en zijn rennen op de Ventoux nooit vergeten!
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat rennen op de Ventoux was grappig, tot het moment dat de organisatie besloot om totaal schijt te hebben aan de eigen reglementen en Froome gewoon de tijd van de eerste klassementsrenners gaf ondanks dat hij pas minuten later binnen was. Hij was helemaal niet zo geweldig die dag maar is ongelofelijk gematst toen.
De Tour had in die jaren sowieso het karakter van een veredeld criterium, het stond vooraf al vast dat Froome moest winnen en er werd alles aan gedaan om dat te laten slagen. Zelfs als je de zweem van doping om de Sky-ploeg in die jaren negeert was het allemaal vreselijk schimmig hoe het ging.
Ik blijf erbij dat de val van Froome een van de beste dingen is die de wielersport had kunnen overkomen. Sindsdien is de Tour namelijk weer leuk.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rune doet het niet slecht toch de afgelopen tijd?
quote:Rune Herregodts is in hetzelfde bedje ziek. Hij bereidde zich wel voor met een hoogtestage en was meteen op de afspraak in de Dauphiné (hij won net niet de eerste rit), maar een opgave op de voorlaatste dag "zorgde voor twijfels".
"Vanwege een verminderde recuperatie capaciteit heb ik sinds die dag niet de nodige trainingen kunnen afwerken om mezelf klaar te stomen voor mijn groterondedebuut."
"Wetende dat mijn vervangers wel voor de volle honderd procent voorbereid zijn, heb ik samen met Aike Visbeek en mijn trainer Frederik Veuchelen beslist om me op de Belgische kampioenschappen te focussen, zoals oorspronkelijk gepland.”
Ik vind het altijd wel grappig als men met doping(verdenkingen) aan komt zetten om iemand af te serveren (al zal ik het vast zelf ook wel eens gedaan hebbenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat rennen op de Ventoux was grappig, tot het moment dat de organisatie besloot om totaal schijt te hebben aan de eigen reglementen en Froome gewoon de tijd van de eerste klassementsrenners gaf ondanks dat hij pas minuten later binnen was. Hij was helemaal niet zo geweldig die dag maar is ongelofelijk gematst toen.
De Tour had in die jaren sowieso het karakter van een veredeld criterium, het stond vooraf al vast dat Froome moest winnen en er werd alles aan gedaan om dat te laten slagen. Zelfs als je de zweem van doping om de Sky-ploeg in die jaren negeert was het allemaal vreselijk schimmig hoe het ging.
Ik blijf erbij dat de val van Froome een van de beste dingen is die de wielersport had kunnen overkomen. Sindsdien is de Tour namelijk weer leuk.
Iedereen gebruikt anders haal je de top niet. Geef het gewoon vrij. Let's have some fun.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel grappig als men met doping(verdenkingen) aan komt zetten om iemand af te serveren (al zal ik het vast zelf ook wel eens gedaan hebben). Van welke Tour-winnaar denk je nou dat hij geen doping gebruikt heeft? Ik kom niet verder dan Greg Lemond, die ik nooit heb zien fietsen, puur op basis van verhalen en klimtijden.
Wat goede sprints gereden in Frankrijk natuurlijk. Misschien denken ze vooruit en kunnen ze punten scoren voor de teamranglijstquote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
In een Vuelta is er ook veel meer te winnen voor Strong.
Laten we hopen van niet (ondanks het shirt).quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:56 schreef Chiappucci het volgende:
Zou toch mooi zijn als de Cav in dat shirt zijn 35e ritzege pakt.
Rit 14 is de gekende afdaling van Joux Plane met aankomst in Morzine. Toen het in 2016 kletsnat was aldaar ging - uiteraard - alleen Wilco Kelderman op z'n bek.quote:
De messen worden al geslepen voor het geval Jumbo niet gaat aanvallen zie ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En met het fietsende vraagteken dat Pogacar is, zie ik geen enkele reden voor Jumbo om niet al op Jaizkibel of Tourmalet het e.e.a. te proberen.
Het zou me niet verbazen als ze die afdaling naar Morzine om deze opportunistische reden gaan schrappen. Al moet je dan wellicht lappen aan de gemeente Morzine, weet niet hoe die in de wedstrijd staan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rit 14 is de gekende afdaling van Joux Plane met aankomst in Morzine. Toen het in 2016 kletsnat was aldaar ging - uiteraard - alleen Wilco Kelderman op z'n bek.
Rit 17 is niet eens een aankomst in dalende lijn.
Sluit deze man op.
Het slaat allemaal helemaal nergens op, want als ze de aankomst boven Morzine in Avoriaz zouden leggen is het ineens weer goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als ze die afdaling naar Morzine om deze opportunistische reden gaan schrappen. Al moet je dan wellicht lappen aan de gemeente Morzine, weet niet hoe die in de wedstrijd staan.
Dan plakken we er toch gewoon drie vlakke kilometers achter? Dan is alles goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:23 schreef Slobeend het volgende:
De afdaling van de Loze is nieuw maar wel heel steil en smal volgens Thijs Z.
Er komt nog een korte klim naar Courchevel achter hè.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dan plakken we er toch gewoon drie vlakke kilometers achter? Dan is alles goed.
Ja, dus?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:23 schreef Slobeend het volgende:
De afdaling van de Loze is nieuw maar wel heel steil en smal volgens Thijs Z.
Die paar honderd meter omhoog naar de Altiport in Courchevel doen niets af aan het potentiële gevaar van de afdaling van de Loze. Ik zeg absoluut niet dat die geschrapt moet worden, maar daar zullen de klassementsmannen echt wel volle bak naar beneden gaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rit 14 is de gekende afdaling van Joux Plane met aankomst in Morzine. Toen het in 2016 kletsnat was aldaar ging - uiteraard - alleen Wilco Kelderman op z'n bek.
Rit 17 is niet eens een aankomst in dalende lijn.
Sluit deze man op.
Thijs Zonneveld. De man wiens natte droom het is dat de Tour alleen maar gaat over afgezette rondjes als de VAM-Berg en het labiele Tom BikePark.quote:
Tijdens die rit rijden we ook over de Cormet de Roselend, waar eigenlijk iedere keer wel weer een paar renners rechtdoor in het ravijn fietsen. Hoor je dan weer niemand over, want het is halverwege de rit.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die paar honderd meter omhoog naar de Altiport in Courchevel doen niets af aan het potentiële gevaar van de afdaling van de Loze. Ik zeg absoluut niet dat die geschrapt moet worden, maar daar zullen de klassementsmannen echt wel volle bak naar beneden gaan.
Ik zou dan eerder denken aan netten in bepaalde gevaarlijke bochten met afgrond, of betere signalering.
Beetje klassementsman verkent die afdaling toch wel?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die paar honderd meter omhoog naar de Altiport in Courchevel doen niets af aan het potentiële gevaar van de afdaling van de Loze. Ik zeg absoluut niet dat die geschrapt moet worden, maar daar zullen de klassementsmannen echt wel volle bak naar beneden gaan.
Ik zou dan eerder denken aan netten in bepaalde gevaarlijke bochten met afgrond, of betere signalering.
Is niet heel die klim en afdalingg enkel en alleen voor fietser aangelegd?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Is niet heel die klim en afdalingg enkel en alleen voor fietser aangelegd?
Hahahahahahahaahahahahaahahahaah.quote:
We lachen wat af hier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:40 schreef Zwansen het volgende:
We kunnen Chris Froome van het lijstje met topfavorieten schrappen. Oh, stond ie daar niet op?
Dit kan niet.quote:
Goeie vraag eigenlijk. 1996-2010 was grofweg het EPO-tijdperk, dat was sowieso een grote puinhoop. Vanaf 2012 begon de dominantie van Sky, schimmige bende. De laatste jaren met Pogacar en Vingegaard vallen dan in verhouding mee, eigenlijk het enige echt verdachte aan die twee zijn de extreme prestaties die ze neerzetten, maar op basis daarvan kun je moeilijk iemand veroordelen. Maar je kan natuurlijk niet weten wat er al dan niet onder de pet wordt gehouden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Van welke Tour-winnaar denk je nou dat hij geen doping gebruikt heeft? Ik kom niet verder dan Greg Lemond, die ik nooit heb zien fietsen, puur op basis van verhalen en klimtijden.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. 1996-2010 was grofweg het EPO-tijdperk, dat was sowieso een grote puinhoop. Vanaf 2012 begon de dominantie van Sky, schimmige bende. De laatste jaren met Pogacar en Vingegaard vallen dan in verhouding mee, eigenlijk het enige echt verdachte aan die twee zijn de extreme prestaties die ze neerzetten, maar op basis daarvan kun je moeilijk iemand veroordelen. Maar je kan natuurlijk niet weten wat er al dan niet onder de pet wordt gehouden.
Als ik iemand zou móeten noemen is het denk ik Evans. Die is volgens mij sowieso te autistisch om fatsoenlijk mee te kunnen doen aan die hele omerta.
Ik ga er niet over, maar ik verwacht dat die nog wel komt ja. Tot nu toe bijna elk jaar het geval geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:19 schreef crv het volgende:
yeah tour-time.
Ben ff out geweest voor een lange tijd, gaat er nog een nostradamus komen deze tour?
zie nog geen topic daarvoor
@Mexicanobakker, wij hebben dat wel een keer eerder samen gedaan, maar dan moet er wel snel iets opgezet worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:19 schreef crv het volgende:
yeah tour-time.
Ben ff out geweest voor een lange tijd, gaat er nog een nostradamus komen deze tour?
zie nog geen topic daarvoor
Ik wil zondag wel even wat TDF-gerelateerde dingen open gooien. Nostradamus wil ik zeker weer doen. Maar bijvoorbeeld adoptie mag iemand anders wel opnemen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:54 schreef Momo het volgende:
[..]
@:Mexicanobakker, wij hebben dat wel een keer eerder samen gedaan, maar dan moet er wel snel iets opgezet worden.
Ik kan adoptie topic ook wel open gooien, Nostradamus wil ik ook wel vragen voor verzinnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wil zondag wel even wat TDF-gerelateerde dingen open gooien. Nostradamus wil ik zeker weer doen. Maar bijvoorbeeld adoptie mag iemand anders wel opnemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:23 schreef Pino112 het volgende:
Zal ik het Corona-topic ook alvast openen?En het Waar is Wilco? topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogstens tijdens een trainingsrit (rijdt niet)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Even afwachten of hij zondag niet crasht
Ah, dan is dat aangepast, die stond eerst wel op de startlijstquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoogstens tijdens een trainingsrit (rijdt niet)
Ik weet dat ik de lachers op m’n hand krijg, maar voor 2010 was de wielersport een lachtertje qua professionaliteit als het gaat om trainen en voeding. Menchov at de hele Tour alleen maar biefstuk bijvoorbeeld. Freire reed ook MSR op 2? gelletjes.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. 1996-2010 was grofweg het EPO-tijdperk, dat was sowieso een grote puinhoop. Vanaf 2012 begon de dominantie van Sky, schimmige bende. De laatste jaren met Pogacar en Vingegaard vallen dan in verhouding mee, eigenlijk het enige echt verdachte aan die twee zijn de extreme prestaties die ze neerzetten, maar op basis daarvan kun je moeilijk iemand veroordelen. Maar je kan natuurlijk niet weten wat er al dan niet onder de pet wordt gehouden.
Als ik iemand zou móeten noemen is het denk ik Evans. Die is volgens mij sowieso te autistisch om fatsoenlijk mee te kunnen doen aan die hele omerta.
Dat ze voeding professioneler aanpakten kan óók waar zijn natuurlijk. Neemt niet weg dat:quote:Op zaterdag 24 juni 2023 07:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik weet dat ik de lachers op m’n hand krijg, maar voor 2010 was de wielersport een lachtertje qua professionaliteit als het gaat om trainen en voeding. Menchov at de hele Tour alleen maar biefstuk bijvoorbeeld. Freire reed ook MSR op 2? gelletjes.
Sky is de eerste geweest die voeding echt serieus heeft aangepakt. Simpele dingen als meteen beginnen met eten als een koers begint deed men eerder gewoon niet.![]()
Als je (objectieve) bewegingswetenschappers vraagt dan is voeding echt een game changer geweest de afgelopen jaren. En ja, als je dat als enige team doet dan kan dat echt procenten schelen.
Ja, omdat het de rijkste ploeg was die de duurste advocaten en het meeste smeergeld kon betalen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is heel duidelijk waarom Froome toentertijd is vrijgesproken.
Misschien kun je in BNW op meer bijval rekenen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja, omdat het de rijkste ploeg was die de duurste advocaten en het meeste smeergeld kon betalen.
heb het wel erg druk, maar wil wel helpen met de scores en antwoorden zo indien gewenstquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wil zondag wel even wat TDF-gerelateerde dingen open gooien. Nostradamus wil ik zeker weer doen. Maar bijvoorbeeld adoptie mag iemand anders wel opnemen.
Leuk om te zien waar hij woont maar verder wel heel weinig interessants. Wellicht komt er nog meer.quote:
Ik ga nu vragen erin gooien, als iemand nog geweldige ideeën heeft kunnen ze hier worden geplaatst.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan adoptie topic ook wel open gooien, Nostradamus wil ik ook wel vragen voor verzinnen.
Dat kan bijna niet anders inderdaad. Ietwat armoedig dat ze dan toch weer bij Haig uitkomen, maar veel andere klimmers hebben ze niet in ondersteuning van Landa.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:51 schreef Marcoss het volgende:
Oh, ik wilde die net posten in het topic met de selecties, maar hij staat hier al..
Haig is wel opvallend ja, maar mogelijk was dat anders Mäder geweest
Ik had Bernard wel verwacht als trouwe luitenant in goede vorm, maar blijkbaar willen ze met Kirsch toch iets meer ondersteuning voor Pedersen.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:01 schreef Koffieplanter het volgende:
Giulio Ciccone, Tony Gallopin, Alex Kirsch, Juan Pedro Lopez, Mads Pedersen, Quinn Simmons, Jasper Stuyven, Mattias Skjelmose.
Tiesj Benoot, Wilco Kelderman, Sepp Kuss, Christophe Laporte, Wout Van Aert, Dylan van Baarle, Nathan Van Hooydonck, Jonas Vingegaard.
Trouwens.
quote:Op maandag 26 juni 2023 11:27 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Echt benieuwd naar het tenue met deze fantastische kleurencombinatie
Van mij mogen ze wel op de top van de Col de la Loze finishen, die afdaling heeft sowieso weinig meerwaarde.quote:
De Loze bedoel je dan? Want ze finishen in Courchevel.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van mij mogen ze wel op de top van de Courchevel finishen, die afdaling heeft sowieso weinig meerwaarde.
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De Loze bedoel je dan? Want ze finishen in Courchevel.
Jammer genoeg geen García Cortina en/of Lazkano, omdat Mas zo nodig volledige ondersteuning wil voor zijn 5e plek.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Movistar
Aranburu
G. Izagirre
Muhlberger
Pedrero
Jorgenson
Mas
Oliveira
Guerreiro
@Rellende_Rotscholierquote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Movistar
Aranburu
G. Izagirre
Muhlberger
Pedrero
Jorgenson
Mas
Oliveira
Guerreiro
Gwerreiroow rijdt toch ook voor de BV Gwerreiroow meestal?quote:Op maandag 26 juni 2023 12:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen García Cortina en/of Lazkano, omdat Mas zo nodig volledige ondersteuning wil voor zijn 5e plek.
Content dat Gorka en Alex van de partij zijn, ziedend dat Oier er niet bij is.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
@:rellende_rotscholier
Woedend neem ik aan?
Inderdaad. Had ik meer iets voor de Giro of de Vuelta gevonden.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:42 schreef Marcoss het volgende:
De boni's op de Muur bij de 1e rit zijn er opeens toch niet.. bijzonder om dat een week voor de start nog aan te passen
Inderdaad, reed ook al de Giro, zonder veel succes. Had dan eerder een Syritsa verwacht als extra ondersteuning van Cav, of een Felline wellicht.quote:
Gruzdev en Battistella stonden schijnbaar ook nog op voor selectie lijstquote:Op maandag 26 juni 2023 14:19 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Inderdaad, reed ook al de Giro, zonder veel succes. Had dan eerder een Syritsa verwacht als extra ondersteuning van Cav, of een Felline wellicht.
Ik vind dit toch zo leuk.quote:Het Franse AG2R-Citroën heeft zijn selectie voor de komende Ronde van Frankrijk bekendgemaakt. Daarin is geen plaats voor Greg Van Avermaet. Oliver Naesen en Stan Dewulf zijn wel van de partij. Voor Van Avermaet komt er dus geen tiende Tour de France en daar heeft hij het heel lastig mee: “heel ontgoocheld, ik had op meer respect gehoopt”
Een andere ploeg had hem uit respect 2 jaar geleden al uit zijn lijden verlostquote:Op maandag 26 juni 2023 19:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alle quotes van Krek zijn echt puur goud.
Een andere ploeg had hem uit respect wel meegenomen.
Iedereen behalve Krek denkt dat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |