Het is natuurlijk 'beter' om kleinerend te doen over zo'n jonge vrouw van 17, die intelligent is en niet bang om ergens voor te werken en dan maar gewoon te roepen 'dan zal de vader wel een ontzettende klootzak zijn'.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:43 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Persoonlijk lees ik toch liever de wat simpele reacties dan de minne usertjes die zich zo ver verheven voelen boven alles en iedereen en dat ook elke keer kenbaar moeten maken met hun eeuwige kleinerende gezwets.
Dat zal voor sommige mensen inderdaad een trigger zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind zesjescultuur behoorlijk laaghartig klinken, en dat zittem vooral in 'zesjes'. Als iemand zijn best heeft gedaan is dat 'zesje' goed genoeg.
Bep Vetklep kwam niet als enige op het idee dat de vader een lul lijkt. Ik heb niks minderwaardig over de jongedame gezegd, zwetsnek die je er bent.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is natuurlijk 'beter' om kleinerend te doen over zo'n jonge vrouw van 17, die intelligent is en niet bang om ergens voor te werken en dan maar gewoon te roepen 'dan zal de vader wel een ontzettende klootzak zijn'.![]()
Maar, ja, wat mag ik anders verwachten van Bep Vetklep.
Nee?quote:Op zondag 18 juni 2023 13:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik heb niks minderwaardig over de jongedame gezegd, zwetsnek die je er bent.
Wie zwetst er hier nou eigenlijk?quote:Op zondag 18 juni 2023 12:01 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Mathilda zal het nog zwaar gaan krijgen in haar volwassen leven
Ja dit jaquote:Op zondag 18 juni 2023 12:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
‘Meisje van adel voldoet aan eisen binnen familie lijn’.
Of ‘perfectionisme oorzaak van burn-out bij jonge twintigers’.
Weet niet welke titel pakkender is.
Wat is daar minderwaardig aan?quote:Op zondag 18 juni 2023 13:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee?
[..]
Wie zwetst er hier nou eigenlijk?
Je kunt het beter laten gaan, Bep.
Schelden is wel een beetje het enige dat je kunt, he?quote:Op zondag 18 juni 2023 13:53 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Je wilt gewoon zoals altijd weer je gelijk halen, kutnarcist.
Die journalisten zijn meestal alfa's, die weten het verschil niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:23 schreef AchJa het volgende:
Scheikunde herkansen omdat ze bij natuurkunde een slordigheidsfoutje had gemaakt?
ze wil gewoon cum laude afstuderenquote:Op zondag 18 juni 2023 12:00 schreef de_boswachter het volgende:
Uitslover. Ik was altijd al tevreden met een 5.4, het was immers de hoogte onvoldoende
Ha ha ha. Ik ook voor m'n biologie-examen. Overal A ingevuld en op de achterkant een tekening. Na een half uur ingeleverd, eerder mocht niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:10 schreef Sjemmert het volgende:
Herkansen omdat je een 9 hebt...
Ik heb 1 examen expres verneukt omdat ik gewoon geen zin meer had om te leren en je toch 1 gratis herkansing krijgt. Mooie tekening gemaakt tijdens het examen en die ingeleverd. Daarna herkansing gewoon voldoende gehaald.
boh, je zal dit aso gezin maar om je heen hebben, beetje op een fluit blazen of op de piano pingelen in een fucking FLATquote:Op zondag 18 juni 2023 11:54 schreef luxerobots het volgende:
Op een tafel ligt een glinsterende zilveren dwarsfluit bovenop allerlei soorten bladmuziek. ,,Dat is een sonata van Händel. Oh nee, van Bach. Gisteren begeleidde ik Mathilda op de piano, zij speelde dwarsfluit.”
Scheikunde is ook gewoon toegepaste natuurkunde, niks vreemds hier.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Die journalisten zijn meestal alfa's, die weten het verschil niet.
Wij wel ja, haar vader zetten ze daarvoor de golfclub uit.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Geen zesjescultuur hier in huis'.
Mag ik heel even kotsen? Als mijn dochter/zoon een zes heeft gehaald en daar ontzettend haar best voor gedaan heeft, dan ben ik daar hartstikke trots op.
Dat is een beetje een lastige, als een kind ondanks niet leren toch een 6 haalt is dat leuk voor het kind maar betekent het wel dat het kind niet zijn/haar best gedaan heeft als het met leren een 8 of 9 zou halen.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mag ik heel even kotsen? Als mijn dochter/zoon een zes heeft gehaald en daar ontzettend haar best voor gedaan heeft, dan ben ik daar hartstikke trots op.
Dat is dan ook niet wat een "zesjescultuur" betekent.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind zesjescultuur behoorlijk laaghartig klinken, en dat zittem vooral in 'zesjes'. Als iemand zijn best heeft gedaan is dat 'zesje' goed genoeg.
Ik ken hier in de VS helemaal niemand die met burnout thuis zit. Kan ook helemaal niet, je zit dan zonder inkomen.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Amerikanen waarderen onze zesjescultuur enorm, het fenomeen burnout is daar niet zoals hier een erkende ziekte. Terwijl er daar meer mensen met een burnout thuis zitten dan hier
LOL alles op jezelf betrekken ipv prestaties in anderen te kunnen bewonderen. Onzekerheid much?quote:Op zondag 18 juni 2023 13:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als het echt zo zou zijn, had je het nooit op deze manier verwoord. Je weet duidelijk niet waarover je het hebt.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:34 schreef Shivo het volgende:
Ik ben ook professor op Yale, mag ik nu konkluderen dat ik ook brains heb?
Ik denk dat het een combi is, als je een kind hebt dat makkelijk leert en altijd prima cijfers haalt als hij/zij er maar een beetje zijn/haar best op doet en ervoor geleerd heeft dan maak je als ouder vanzelf een opmerking als er na een standaard 8 of 9 ineens een 5 of 6 komt.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van die drive oorspronkelijk van Mathilda komt ipv haar ouders.
Zesjescultuur is niet denigrerend bedoeld. Het wil zeggen dat iemand zich zonder al te veel inspanning richt op het halen een minimaal benodigd resultaat, terwijl diegene met meer inspanning een beter resultaat zou kunnen halen.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, dan wel. Ben je ook zo trots als je kind met gemak tienen zou kunnen halen en dan toch met zesjes thuis komt? Want dat is wat bedoeld wordt met een zesjescultuur: dat je tevreden bent met een voldoende, ook al zou je beter kunnen als je beter je best deed.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als je echt hoogleraar zou zijn, zou je bijv. weten dat je dat niet bent 'op' een universiteit, maar 'aan'. En dat was slechts één van de fouten in je post.quote:
Hij woont al een jaar of 10 in de VS, niet gek dat zijn Nederlands dan achteruit gaat.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je echt hoogleraar zou zijn, zou je bijv. weten dat je dat niet bent 'op' een universiteit, maar 'aan'. En dat was slechts één van de fouten in je post.
Ik heb ook een deeltijds aanstelling als hoogleraar aan het AUMC! Maar ik zak hier wel erg door het ijs. Ik ga me meteen opnieuw inschrijven voor de cursus hoogleraarschap.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je echt hoogleraar zou zijn, zou je bijv. weten dat je dat niet bent 'op' een universiteit, maar 'aan'. En dat was slechts één van de fouten in je post.
Beschrijf toch dat het fenomeen burnout daar niet bestaat, de klachten natuurlijk wel, alleen daar heet het anxiety of depression. Lekker verslaafd raken aan de opiaten omdat je overwerkt bent genot.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik ken hier in de VS helemaal niemand die met burnout thuis zit. Kan ook helemaal niet, je zit dan zonder inkomen.
Nee, dat heeft je begeleider je toch vaak genoeg gezegd?quote:Op zondag 18 juni 2023 14:34 schreef Shivo het volgende:
Ik ben ook professor op Yale, mag ik nu konkluderen dat ik ook brains heb?
En in een kartonnen doos onder de brug je jaren slijten.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Beschrijf toch dat het fenomeen burnout daar niet bestaat, de klachten natuurlijk wel, alleen daar heet het anxiety of depression. Lekker verslaafd raken aan de opiaten omdat je overwerkt bent genot.
Ik ken in NL ook niemand die met een burnout thuis zit, maar de kans dat je er een krijgt en wel moet doorwerken omdat je anders je rekeningen niet meer kunt betalen lijkt me alleen maar groter, maar dan val je waarschijnlijk terug op allerlei "medicatie".quote:Op zondag 18 juni 2023 14:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik ken hier in de VS helemaal niemand die met burnout thuis zit. Kan ook helemaal niet, je zit dan zonder inkomen.
Ik weet niet hoe mijn Nederlands over circa 10 jaar is, dus ik onthoud mij van commentaar.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk geen excuus is voor "konkluderen"
Dat is nu al beroerd.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe mijn Nederlands over circa 10 jaar is, dus ik onthoud mij van commentaar.
Dom Amerikagegeil. Ivy League zoekt de slimste studenten uit en daarom hebben werkgevers ze graag. Bewijs van talent afgeven ipv talent gebruiken om daadwerkelijk veel te leren.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is in Delft gaan studeren dan wel weer een beetje weinig ambitieus als je zulke cijfers hebt. Ga dan meteen naar Harvard ofzo.
Vanuit het Scandinavisch kan ik me er wat bij voorstellen dat een "konkluderen" tot de opties behoort, vanuit het Engels nietquote:Op zondag 18 juni 2023 15:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe mijn Nederlands over circa 10 jaar is, dus ik onthoud mij van commentaar.
Raar, komt binnen vrijwel alle sectoren vrij regelmatig voor.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ken in NL ook niemand die met een burnout thuis zit, maar de kans dat je er een krijgt en wel moet doorwerken omdat je anders je rekeningen niet meer kunt betalen lijkt me alleen maar groter, maar dan val je waarschijnlijk terug op allerlei "medicatie".
Nou nee, dat laat het helemaal niet zien.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Aan de beste leerlingen kun je zien hoe sterk het niveau gedaald is de laatste decennia. Mijn neef had ook al allemaal tienen en negens. Méér dan één tien kwam bijna niet voor in mijn tijd. Het enige dat ze ermee laat zien dat de school haar tijd verspild heeft met stof die duidelijk te makkelijk voor haar is. Dus zet hem op voor die herkansing meid, wrijf het maar goed in!
Misschien juist daarom: dat hij doorgeschoten is in het vernederlandsen van conclude.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanuit het Scandinavisch kan ik me er wat bij voorstellen dat een "konkluderen" tot de opties behoort, vanuit het Engels niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |