Milaan is leuker dan Turijn wat mij betreft. Al komt dat ook doordat het groter is en er daarom meer dingen te zien zijn. Verona is een erg mooie stad, nogal toeristisch natuurlijk, maar zeker het bezoeken waard. Ook andere steden in die regio als Bergamo, Vicenza of Padova hebben hun eigen charme overigens.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:19 schreef H_T het volgende:
Italiëkenners! Zijn Turijn en Verona leuk genoeg om een dagje rond te kijken? En kan ik in plaats van Turijn beter doorrijden naar Milaan?
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:49 schreef Hamlapjes het volgende:
Deze komt wel binnen
Bericht van de ploeg met nog een klein beetje meer info:
[ twitter ]
Dood is ook stabiel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:06 schreef sportfreak het volgende:
[..]
En net las ik nog een stukje dat zijn situatie stabiel zou zijn...
Ik hoorde het net op de radioquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:49 schreef Hamlapjes het volgende:
Deze komt wel binnen
Bericht van de ploeg met nog een klein beetje meer info:
[ twitter ]
Het parcours in Zwitserland is heel vaak vrij gevaarlijk. Elk jaar zit er wel een aankomst bij die gewoon niet kan. Vooral bij sprints.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Treurig nieuws inderdaad...![]()
Evenepoel had gisteren ook al geklaagd dat er nog zo’n gevaarlijke afdaling in het parcours was gestopt, vlak voor de finish.
Je zou denken dat er bij zulke wedstrijden ook iets van een veiligheidsexpert zou werken die in zo'n geval dan zou zeggen "Leuke route, maar dat gaan we natuurlijk niet doen zo." oid.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het parcours in Zwitserland is heel vaak vrij gevaarlijk. Elk jaar zit er wel een aankomst bij die gewoon niet kan. Vooral bij sprints.
Gezien er vaak onnodige bochten kort voor de finish liggen doen ze daar niet veel mee helaas.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je zou denken dat er bij zulke wedstrijden ook iets van een veiligheidsexpert zou werken die in zo'n geval dan zou zeggen "Leuke route, maar dat gaan we natuurlijk niet doen zo." oid.
De ergste ongevallen bij het wielrennen gebeuren ook vaak wel als het niet per se onverantwoord of extra gevaarlijk is. Dat is vaak extreme pechquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:15 schreef Hamlapjes het volgende:
De afdaling van gisteren was op zich nog niet eens zo heel gevaarlijk, overzichtelijk genoeg, niet heel technisch en zo. Maar daardoor ook een hele snelle afdaling, als het dan fout gaat, gaat het ook sneller goed fout natuurlijk. En Mäder is daarbij ook heel ongelukkig terechtgekomen, volgens de verhalen. Hij zou hier precies van die richel gevallen en een vrije val op de stenen eronder hebben gemaakt (linkje naar Google Maps, geen NSFW-beelden daarachter dus). Vervolgens dus buiten bewustzijn in het (laagje?) water gelegen tot de dokter kwam.
Zwitserland heeft op dat vlak ook wel een beetje een naam. Vroeger was het er niet ongebruikelijk dat als de finish op de top van een berg lag, de etappe de dag erna bovenop die berg startte met een vol peloton en alle volgwagens enzo erachter in de afdalingquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je zou denken dat er bij zulke wedstrijden ook iets van een veiligheidsexpert zou werken die in zo'n geval dan zou zeggen "Leuke route, maar dat gaan we natuurlijk niet doen zo." oid.
Dat ook nog ja. En de laatste jaren vooral massasprint aankomsten waar doodleuk kort voor de finish een (halve) vluchtheuvel ligt, er spontane wegversmallingen zijn, enorm veel krappe en snelle zijn of dat ze de hekken opeens veel naar binnen hebben gezetquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland heeft op dat vlak ook wel een beetje een naam. Vroeger was het er niet ongebruikelijk dat als de finish op de top van een berg lag, de etappe de dag erna bovenop die berg startte met een vol peloton en alle volgwagens enzo erachter in de afdaling
En dan hebben ze wel autoracen verboden vanwege een crash in Frankrijkquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland heeft op dat vlak ook wel een beetje een naam. Vroeger was het er niet ongebruikelijk dat als de finish op de top van een berg lag, de etappe de dag erna bovenop die berg startte met een vol peloton en alle volgwagens enzo erachter in de afdaling
Leuk, veel plezier!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:32 schreef BillDauterive het volgende:
En misschien nog beter muzieknieuws: Sigur Rós heeft hun nieuwe album (Átta) vandaag gereleased. Ik ga meteen luisteren en heb daar ontzettend veel zin in
Morgen ga ik naar hun optreden
Turijn ken ik niet, maar Verona en Milaan zijn prima voor een dagje! Wat Fred ook zegt, wel toeristisch maar dat is natuurlijk niet voor niksquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:19 schreef H_T het volgende:
Italiëkenners! Zijn Turijn en Verona leuk genoeg om een dagje rond te kijken? En kan ik in plaats van Turijn beter doorrijden naar Milaan?
Ik zie zondag, op een ander festival, twee van Nederlandse trotse ESF-artiesten: S10 en Anouk! En ook toekomstige ESF-band: Son Mieuxquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:59 schreef Hamlapjes het volgende:
In gezelliger nieuws, Pinkpop is weer begonnen en zoals altijd worden er verschillende optreden gestreamd. In het voorlopige spoorboekje staan een aantal ESF-artiesten!
Voor vandaag de beste ESF-act uit Duitsland die we nooit kregen
16:20 Electric Callboy
Voor morgen:
17:15 Daði Freyr
00:00 Go_A
Stream en volledige spoorboekje
Gelukkig ben ik ook een toeristquote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Turijn ken ik niet, maar Verona en Milaan zijn prima voor een dagje! Wat Fred ook zegt, wel toeristisch maar dat is natuurlijk niet voor niks
Dat moet helemaal goedkomen. Het is in het concertgebouw en daar ben ik nog nooit eerder geweest. Ik zal iets nets aantrekken en dan wordt het vast een prachtige avondquote:
Goede tipquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:32 schreef BillDauterive het volgende:
En misschien nog beter muzieknieuws: Sigur Rós heeft hun nieuwe album (Átta) vandaag gereleased. Ik ga meteen luisteren en heb daar ontzettend veel zin in
Morgen ga ik naar hun optreden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |