Er moet nog een stukje van de vloer drogen dat is opgevuld, vandaar.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:35 schreef bleiblei het volgende:
Mooie deur, maareh, ik neem aan dat ie wel helemaal dicht kan toch? Of hoort die kier aan de bovenkant?
We zouden dat met dezelfde hardverharding kunnen doen als we nu hebben. Dan kunnen we meteen de lelijke stoepranden weghalen. Maar dat levert wel wat uitdagingen op:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:36 schreef SV-tje het volgende:
Zo te zien ligt de oprit nu lager dan die van de buren en het pad naar de voordeur. Ik zou het huidige asfalt laten liggen en daar een goedkope halfverharding op storten.
Zijn er geen mooie inrijplaten?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
- een inrijplaat kopen (vrij duur, niet mooi).
Dat is zeker een optie. Dan is het belangrijkste obstakel nog de rand. Er is geen hoogteverschil tussen ons deel van de oprit en dat van de buren, althans niet op de plekken waar de opritten aan elkaar grenzen. Wil je halfverharding op z'n plek houden, dan moet je daar iets doen. Ik zie ons nog niet een rand asfalt er netjes uithalen, tenzij iemand daar een briljante methode voor weet. Daar komt bij dat het teerhoudend asfalt is.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:47 schreef BE het volgende:
Zou je gaten kunnen boren in het asfalt om afwatering te vergemakkelijken?
Wat voor een inrijplaat pleit, is dat alles wat we met de oprit doen op den duur zal verzakken. Om altijd de garage goed te kunnen bereiken, zou zo'n oplossing daar zorgen voor permanente bereikbaarheid.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:50 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zijn er geen mooie inrijplaten?
Want dit zei je van de garagedeuren ook en zie nu
Corten-staal er tussen steken? Die heb je ook in een hoge variant, zou dat werken?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie. Dan is het belangrijkste obstakel nog de rand. Er is geen hoogteverschil tussen ons deel van de oprit en dat van de buren, althans niet op de plekken waar de opritten aan elkaar grenzen. Wil je halfverharding op z'n plek houden, dan moet je daar iets doen. Ik zie ons nog niet een rand asfalt er netjes uithalen, tenzij iemand daar een briljante methode voor weet. Daar komt bij dat het teerhoudend asfalt is.
Dan moet je alsnog asfalt weghalen in het midden. En aan het begin moet je eroverheen kunnen rijden, dus daar is het sowieso geen optie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:01 schreef BE het volgende:
[..]
Corten-staal er tussen steken? Die heb je ook in een hoge variant, zou dat werken?
(Of snap ik niet goed wat de bedoeling is?)
Wat bedoel je met 'een nok aanstorten'?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:10 schreef _mido het volgende:
Ik weet niet hoe de fundering/vloer van je garage er uit ziet maar is een nok aanstorten en daar een stelconplaat op leggen geen idee? Over mooi valt te twisten, opsluiten is niet nodig en afwatering is ook geen probleem toch?
Rintje Ritsmaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit nou Maxim Hartman?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |