abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209956480
Nais 👍🏼
  woensdag 19 juli 2023 @ 16:35:01 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209957420
Mooie deur, maareh, ik neem aan dat ie wel helemaal dicht kan toch? Of hoort die kier aan de bovenkant?
pi_209957601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 16:35 schreef bleiblei het volgende:
Mooie deur, maareh, ik neem aan dat ie wel helemaal dicht kan toch? Of hoort die kier aan de bovenkant?
Er moet nog een stukje van de vloer drogen dat is opgevuld, vandaar. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 19 juli 2023 @ 17:03:13 #79
80382 manny
30 is best veel
pi_209957982
Keurig. Keurig.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator woensdag 19 juli 2023 @ 18:14:17 #80
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209959872
Netjes is gezien de staat van de oprit en de boeidelen een groot woord, maar het is beter. :Y) En het is voor ons zó fijn dat we eindelijk van deze kant de garage in kunnen. Het scheelt een hoop gedoe met het sjouwen van oud papier en het snel willen pakken of wegzetten van grote spullen (bijv. de ladder). Eigenlijk hadden we dit eerder moeten laten doen.
  woensdag 19 juli 2023 @ 20:16:01 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209961036
Wat een mooie verbetering. De gele deur was wel lekker fleurig, maar had z'n beste tijd wel gehad.
Resistance is futile.
pi_209977835
Ik zeg al jaren tegen m'n lief dat de garagedeur geen prioriteit heeft. Zo'n garage is pure luxe voor ons, want we hebben er nooit een gehad. Dat we onze auto er niet in kunnen zetten, missen we niet. Maar nu we dan eindelijk een nieuwe deur hebben, ben ik er zo blij mee dat ik me afvraag waarom we dit niet jaren geleden hebben laten doen. O+

Waar we nu nog mee zitten: het hoogteverschil tussen garage en oprit. Als we de auto in de garage willen kunnen zetten, bijvoorbeeld in de winter en tijdens een storm, dan moeten we daar een andere oplossing voor hebben dan de lelijke plaat die er nu ligt. Er zijn verschillende opties voor:

- de oprit helemaal vervangen (ziet de buurvrouw nu niet zitten);
- de oprit opnieuw laten asfalteren (geen duurzame oplossing);
- een inrijplaat kopen (vrij duur, niet mooi).

Suggesties zijn welkom!
  vrijdag 21 juli 2023 @ 09:36:09 #84
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209977995
Zo te zien ligt de oprit nu lager dan die van de buren en het pad naar de voordeur. Ik zou het huidige asfalt laten liggen en daar een goedkope halfverharding op storten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_209978114
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:36 schreef SV-tje het volgende:
Zo te zien ligt de oprit nu lager dan die van de buren en het pad naar de voordeur. Ik zou het huidige asfalt laten liggen en daar een goedkope halfverharding op storten.
We zouden dat met dezelfde hardverharding kunnen doen als we nu hebben. Dan kunnen we meteen de lelijke stoepranden weghalen. Maar dat levert wel wat uitdagingen op:

- kan het water goed weglopen?
- wat doen we met de randen?
- hoe gaan we om met de oude septic tank, die een flinke verhoging vormt tussen beide garagedeuren in?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 09:47:40 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209978174
Zou je gaten kunnen boren in het asfalt om afwatering te vergemakkelijken?
pi_209978229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
- een inrijplaat kopen (vrij duur, niet mooi).
Zijn er geen mooie inrijplaten?
Want dit zei je van de garagedeuren ook en zie nu O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 21-07-2023 09:58:03 ]
pi_209978310
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:47 schreef BE het volgende:
Zou je gaten kunnen boren in het asfalt om afwatering te vergemakkelijken?
Dat is zeker een optie. Dan is het belangrijkste obstakel nog de rand. Er is geen hoogteverschil tussen ons deel van de oprit en dat van de buren, althans niet op de plekken waar de opritten aan elkaar grenzen. Wil je halfverharding op z'n plek houden, dan moet je daar iets doen. Ik zie ons nog niet een rand asfalt er netjes uithalen, tenzij iemand daar een briljante methode voor weet. Daar komt bij dat het teerhoudend asfalt is.
pi_209978333
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:50 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zijn er geen mooie inrijplaten?
Want dit zei je van de garagedeuren ook en zie nu O+
Wat voor een inrijplaat pleit, is dat alles wat we met de oprit doen op den duur zal verzakken. Om altijd de garage goed te kunnen bereiken, zou zo'n oplossing daar zorgen voor permanente bereikbaarheid.

Ik ben zelf nog geen mooie oplossingen tegengekomen. Het hoeft ook niet per se een plaat te zijn, maar mag ook een constructie zijn die we aan de garage verankeren om verzakking te voorkomen.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 10:01:16 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209978343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is zeker een optie. Dan is het belangrijkste obstakel nog de rand. Er is geen hoogteverschil tussen ons deel van de oprit en dat van de buren, althans niet op de plekken waar de opritten aan elkaar grenzen. Wil je halfverharding op z'n plek houden, dan moet je daar iets doen. Ik zie ons nog niet een rand asfalt er netjes uithalen, tenzij iemand daar een briljante methode voor weet. Daar komt bij dat het teerhoudend asfalt is.
Corten-staal er tussen steken? Die heb je ook in een hoge variant, zou dat werken?
(Of snap ik niet goed wat de bedoeling is?)
pi_209978370
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:01 schreef BE het volgende:

[..]
Corten-staal er tussen steken? Die heb je ook in een hoge variant, zou dat werken?
(Of snap ik niet goed wat de bedoeling is?)
Dan moet je alsnog asfalt weghalen in het midden. En aan het begin moet je eroverheen kunnen rijden, dus daar is het sowieso geen optie.

Samenvattend: het 'opsluiten' van de halfverharding is een probleem als je geen asfalt weghaalt.
pi_209978464
Ik weet niet hoe de fundering/vloer van je garage er uit ziet maar is een nok aanstorten en daar een stelconplaat op leggen geen idee? Over mooi valt te twisten, opsluiten is niet nodig en afwatering is ook geen probleem toch?
pi_209978585
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:10 schreef _mido het volgende:
Ik weet niet hoe de fundering/vloer van je garage er uit ziet maar is een nok aanstorten en daar een stelconplaat op leggen geen idee? Over mooi valt te twisten, opsluiten is niet nodig en afwatering is ook geen probleem toch?
Wat bedoel je met 'een nok aanstorten'?
pi_209978618
Is dit nou Maxim Hartman? :+

vrijdag 21 juli 2023 @ 10:34:17 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209978782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit nou Maxim Hartman? :+

[ afbeelding ]
Rintje Ritsma
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209979406
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Rintje Ritsma
pi_209979632
Die zwarte zien er al beter uit dan dat glimmend metaal.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:42:50 #98
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209979735
Als je de auto er alleen in zet met storm, hoef je die dingen toch niet permanent op de oprit te hebben liggen?

Wat je zou kunnen doen is iets van een stalen plaat over de breedte van de garage laten maken, 2m lang. Die laten scharnieren bij de garage. Er een soort van grindcoating op lijmen (of halfverharding, zodat je iig. Een minder industriële look hebt).

Zakt de oprit, zakt die plaat mee.
Kan je voorlopig wel vooruit. Beetje het idee van wat ze op een veerboot hebben :+ .

Je loopt wel het risico dat zoiets laten maken qua kosten uit de hand loopt :X .
pi_209979947
Ik heb een voorlopig idee, met dank aan jullie feedback. Eén van de problemen is dat we afhankelijk zijn van de buren. Ik had ineens een ingeving waardoor we die afhankelijkheid weg zouden kunnen nemen, namelijk een smalle groenstrook maken tussen beide kanten met bijvoorbeeld een lage haag:

Het mooist zou zijn om de huidige halfverharding door te trekken. Die kunnen we eens in de zoveel tijd ophogen bij de garage. Het asfalt kunnen we waarschijnlijk laten liggen, eventueel met gaten erin geboord ten behoeve van drainage.

Dan wordt het zoiets:

pi_209979967
Een ander voordeel hiervan is dat we met de fiets makkelijk rechts langs de auto kunnen, waar het cijferslot van de garagedeur zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')