abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:21:02 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209506333
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:21:49 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209506347
Jongens hap eens niet zo hard op de troll
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:22:52 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209506364
Nog maar een keer dan, gewoon omdat het kan.

pi_209506381

Kort filmpje over wat er gisteren zoal gebeurd is op het zuidelijk front.
pi_209506392
quote:
Wat staat hier want kan het niet zien?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:26:37 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209506411
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:21 schreef Momo het volgende:
Dit zijn gewoon Russische praktijken. Net zolang drek blijven spuien tot het genormaliseerd is. "We hebben het vaker gelezen dus het zal wel waar zijn." Het is dus belangrijk weerwoord te blijven geven.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:27:25 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209506419
quote:
84s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit zijn gewoon Russische praktijken. Net zolang drek blijven spuien tot het genormaliseerd is. "We hebben het vaker gelezen dus het zal wel waar zijn." Het is dus belangrijk weerwoord te blijven geven.
Nah dit een user die eerder elders aan het trollen was.
pi_209506425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat staat hier want kan het niet zien?
The defeat, presumably, of two Russian Msta-S self-propelled guns with a GMLRS (geen idee of dat daar staat, maar dit is van een andere bron)

woensdag 14 juni 2023 @ 09:29:22 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209506445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat hij uitbraakt is pure Russische propaganda.
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:34:35 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209506510
quote:
84s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat hij uitbraakt is pure Russische propaganda.
En aangezien hij in Europa woont mag dat gewoon.

Als hij zich in Rusland kritisch had geuit over de hele inval was het een enkeltje Siberië voor hem.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209506549
quote:

[..]
Hij post overal tegen de algemene opinie in voor aandacht. Net als met die mondkapjesact in COR.

Volgens mij is hij oprecht gefrustreerd dat hij niet met de trein naar Moskou kan, en daarom moet Oekraïne maar op z’n rug gaan liggen dan.
pi_209506659
Zou mooi zijn indien waar :7

twitter
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:51:11 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209506690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:47 schreef Anton91 het volgende:

[ twitter ]
Veel evenhoevigen slapen nu rustiger.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209506810
quote:

[..]
Maar wordt het getrol dan ook verwijderd? En mogen we elke keer als die 'drek' weer naar boven komt een melding maken? Want anders werk je alleen maar mee omdie leugens in stand te houden?
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:08:49 #15
6484 ExTec
pi_209506891
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar wordt het getrol dan ook verwijderd? En mogen we elke keer als die 'drek' weer naar boven komt een melding maken? Want anders werk je alleen maar mee omdie leugens in stand te houden?
Beetje geduld hebben, de mods doen hun best ;)

Als de trollen te ver gaan, doen ze daar op den duur wel wat aan, hebben we in deze reeks al vaak genoeg gezien.
pi_209506963
quote:
12s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Beetje geduld hebben, de mods doen hun best ;)

Als de trollen te ver gaan, doen ze daar op den duur wel wat aan, hebben we in deze reeks al vaak genoeg gezien.
Dat weet ik, waar ik meer op doel. Het getrol is altijd subtiel: waarom geen vredes onderhandelingen, waarom zoveel onnodige doden [lees russsische doden], rusland heeft gewaarschuwd etc. Vaak wanneer er dieper op de opmerking in wordt gegaan, blijkt vaak dat het gewoon trollen zijn en aantal vaste spelers zijn goed te herkennen. maar die gene waar het nu over gaat, is geen vast poster hier en begint weer het kremlin draaiboekje van vooraf aan te draaien. 2014 oekraine valt russische burgers aan etc (al dit is gelogen). Ja kranten hebben over genomen: rusland zegt dat:.....

maar wie het zegt vergeet men vaak, als je vaak genoeg herhaalt wordt het een soort van gegeven.

Of je hebt zoals bij tweakers heel duidelijk beleid rondom strohalmen en russische methode van trollen. dit wordt direct verwijderd. en heb je afgebakende topics rondom oekraine (slagvelden, rusland intern, rusland relatie tot het westen etc), door die manier van modereren heb je informatieve topics maar weinig ruimte voor ja maar het westen (tenzij er valide nieuwe argumenten zijn). Echter is dit topic een vergaar bak van onderwerpen, oekraine, oorlog oekraine, rusland internn relatie rusland met het westen. relatie zwarte zee landen en rusland etc, invloed buitenlandse verkiezingen etc.

Het is heel moeilijk om dit te modereren en misschien zelfs onwenselijk. Maar dan moet er ook juist op de trol gereageerd kunnen worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Korenfok op 14-06-2023 10:20:49 ]
pi_209507044
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat weet ik, waar ik meer op doel. Het getrol is altijd subtiel: waarom geen vredes onderhandelingen, waarom zoveel onnodige doden [lees russsische doden], rusland heeft gewaarschuwd etc. Vaak wanneer er dieper op de opmerking in wordt gegaan, blijkt vaak dat het gewoon trollen zijn en aantal vaste spelers zijn goed te herkennen. maar die gene waar het nu over gaat, is geen vast poster hier en begint weer het kremlin draaiboekje van vooraf aan te draaien. 2014 oekraine valt russische burgers aan etc (al dit is gelogen). Ja kranten hebben over genomen: rusland zegt dat:.....

maar wie het zegt vergeet men vaak, als je vaak genoeg herhaalt wordt het een soort van gegeven.

Of je hebt zoals bij tweakers heel duidelijk beleid rondom strohalmen en russische methode van trollen. dit wordt direct verwijderd. en heb je afgebakende topics rondom oekraine (slagvelden, rusland intern, rusland relatie tot het westen etc), door die manier van modereren heb je informatieve topics maar weinig ruimte voor ja maar het westen (tenzij er valide nieuwe argumenten zijn). Echter is dit topic een vergaar bak van onderwerpen, oekraine, oorlog oekraine, rusland internn relatie rusland met het westen. relatie zwarte zee landen en rusland etc, invloed buitenlandse verkiezingen etc.

Het is heel moeilijk om dit te modereren en misschien zelfs onwenselijk. Maar dan moet er ook juist op de trol gereageerd kunnen worden.
Moet zeggen dat het de laatste weken prima gaat. De echt rotte appels hebben een ban of hebben zelf besloten om hier maar niet meer te posten.
pi_209507061
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:14 schreef Korenfok het volgende:

Het getrol is altijd subtiel: waarom geen vredes onderhandelingen, waarom zoveel onnodige doden [lees russsische doden], rusland heeft gewaarschuwd etc.
Is dit al getrol? Dus een Mearsheimer en Chomsky zouden hier als trol worden beschouwd?
pi_209507111
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dit al getrol? Dus een Mearsheimer en Chomsky zouden hier als trol worden beschouwd?
Maersheimer weet ik niet, maar Chomsky beschouw ik als een nuttige idioot voor het Kremlim in dit conflict.
pi_209507133
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
waar zeg ik dat?

plus mearsheimer is wel pro wapenleveringen etc. zijn betoog ging er juist om dat het westen Rusland veel te vrij heeft gelaten en te lang heeft genegeerd.

Hij betoogt een hand in eigen boezem situatie. niet zo zeer rusland heeft gelijk.

Of reageer ik nu op een trol actie, om het complete punt van mijn betoog onderuit te halen, door op een stukje te gaan zitten, wat er niet eens staat?
pi_209507170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waar zeg ik dat?
Ik stel gewoon een vraag. De voorbeelden die je noemt zijn zaken die deze heren ook meermaals hebben geuit. En niet alleen deze heren.

Als dit al als getrol wordt gezien, dan is er hier dus een echokamer. Geen open discussie. Nou zou mij dat niet verbazen op basis van wat ik tot nog toe heb gelezen hier, maar het was derhalve simpelweg een vraag.
pi_209507182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik stel gewoon een vraag. De voorbeelden die je noemt zijn zaken die deze heren ook meermaals hebben geuit. En niet alleen deze heren.

Als dit al als getrol wordt gezien, dan is er hier dus een echokamer. Geen open discussie. Nou zou mij dat niet verbazen op basis van wat ik tot nog toe heb gelezen hier, maar het was derhalve simpelweg een vraag.
Zoals ik al schreef net:

quote:
Of reageer ik nu op een trol actie, om het complete punt van mijn betoog onderuit te halen, door op een stukje te gaan zitten, wat er niet eens staat?
Het lijkt toch een beetje hierop.
pi_209507204
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waar zeg ik dat?

plus mearsheimer is wel pro wapenleveringen etc. zijn betoog ging er juist om dat het westen Rusland veel te vrij heeft gelaten en te lang heeft genegeerd.

Hij betoogt een hand in eigen boezem situatie. niet zo zeer rusland heeft gelijk.

Zijn betoog is wel wat breder dan wat jij nu schrijft. Mearsheimer is zeer kritisch over het beleid richting Rusland geweest.

Dat Rusland geen gelijk heeft en nooit had mogen aanvallen staat natuurlijk als een paal boven water. Maar ik heb zowel Mearsheimer als Chomsky nooit iets anders zien beweren.

En vredesonderhandelingen lijken mij hoe dan ook zeer welkom. Niet realistisch op dit moment. Er zijn echter best momenten in het verleden geweest dat de escalatie tot oorlog mogelijk voorkomen had kunnen worden en er mag best ook aandacht zijn voor het feit dat er ook vanuit de VS keuzes zijn gemaakt die at best zeer ongelukkig zijn geweest.
pi_209507217
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zoals ik al schreef net:
[..]
Het lijkt toch een beetje hierop.
Daarmee bevestig je mijn punt. Ik ben immers verre van een trol. Maar als jij in mij al een trol herkent, dan heb je veel en veel te lang in echokamers doorgebracht.
pi_209507250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarmee bevestig je mijn punt. Ik ben immers verre van een trol. Maar als jij in mij al een trol herkent, dan heb je veel en veel te lang in echokamers doorgebracht.
Een verhaal begint met de volgende zin:
er was eens...
opmerking:

vaak beginnen sprookjes vertellers met de zin; er was eens.

VEM2012: dus jij zegt dat schrijver x en y dus sprookjes vertellers zijn, want die hebben die zin ook wel eens gebruikt. jij zit echt in een echo kamer.....

[ Bericht 2% gewijzigd door Korenfok op 14-06-2023 10:59:04 ]
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:49:44 #26
6484 ExTec
pi_209507276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:41 schreef VEM2012 het volgende:
er mag best ook aandacht zijn voor het feit dat er ook vanuit de VS keuzes zijn gemaakt die at best zeer ongelukkig zijn geweest.
Vertel dat je eigenlijk vind dat oekraine gewoon maar de handdoek in de ring moet gooien, zonder te zeggen dat je vind dat oekraine maar de handdoek in de ring moet gooien.
pi_209507322
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:47 schreef Anton91 het volgende:

[ twitter ]
Hier hebben ze het over gewond...
twitter

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Anton91 op 14-06-2023 12:15:14 ]
pi_209507326
quote:

[..]
Zijn betoog is wel wat breder dan wat jij nu schrijft. Mearsheimer is zeer kritisch over het beleid richting Rusland geweest.

Dat Rusland geen gelijk heeft en nooit had mogen aanvallen staat natuurlijk als een paal boven water. Maar ik heb zowel Mearsheimer als Chomsky nooit iets anders zien beweren.

En vredesonderhandelingen lijken mij hoe dan ook zeer welkom. Niet realistisch op dit moment. Er zijn echter best momenten in het verleden geweest dat de escalatie tot oorlog mogelijk voorkomen had kunnen worden en er mag best ook aandacht zijn voor het feit dat er ook vanuit de VS keuzes zijn gemaakt die at best zeer ongelukkig zijn geweest.
Er zijn vorig jaar onderhandelingen geweest. En hoe je esclatie gaat voorkomen is simpel, je geeft Rusland wat het eist.
pi_209507397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hopelijk overlijdt dat stuk ongedierte alsnog.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 woensdag 14 juni 2023 @ 11:04:31 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209507414
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:04:47 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209507417
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hopelijk overlijdt dat stuk ongedierte alsnog.
Wel pijnlijk aub.
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:30:02 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209507683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Waarheid ligt vaak in het midden.
Zwaargewond dus.
Goed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209507773
quote:

[..]

En vredesonderhandelingen lijken mij hoe dan ook zeer welkom. Niet realistisch op dit moment. Er zijn echter best momenten in het verleden geweest dat de escalatie tot oorlog mogelijk voorkomen had kunnen worden
Wanneer dan precies? Rusland is notoir onbetrouwbaar gebleken. Gezien hun geschuif met de doelpalen omtrent hun onvrede aangaande de ontwikkelingen in Oekraïne zie ik nergens een punt waar Rusland zou hebben besloten niet een oorlog te starten...
quote:
en er mag best ook aandacht zijn voor het feit dat er ook vanuit de VS keuzes zijn gemaakt die at best zeer ongelukkig zijn geweest.
Ik zie niet in waarom de VS hierin enige verantwoordelijkheid draagt?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209507836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wanneer dan precies? Rusland is notoir onbetrouwbaar gebleken. Gezien hun geschuif met de doelpalen omtrent hun onvrede aangaande de ontwikkelingen in Oekraïne zie ik nergens een punt waar Rusland zou hebben besloten niet een oorlog te starten...
[..]
dan kun je wel andere keuzen maken.

Bijvoorbeeld; ze hadden nooit die atoomwapens aan rusland moeten overdragen, maar deze moeten vernietigen en of verdelen over de landen die nu bij de eu en navo horen en een paar in rusland laten.
pi_209507868
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:46 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Een verhaal begint met de volgende zin:
er was eens...
opmerking:

vaak beginnen sprookjes vertellers met de zin; er was eens.

VEM2012: dus jij zegt dat schrijver x en y dus sprookjes vertellers zijn, want die hebben die zin ook wel eens gebruikt. jij zit echt in een echo kamer.....
Nou ben je zelf aan het trollen. Goed hoor!
pi_209507879
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vertel dat je eigenlijk vind dat oekraine gewoon maar de handdoek in de ring moet gooien, zonder te zeggen dat je vind dat oekraine maar de handdoek in de ring moet gooien.
Nee, dit gaat vooral over de tijd voordat er sprake was van oorlog.
pi_209507883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld; ze hadden nooit die atoomwapens aan rusland moeten overdragen, maar deze moeten vernietigen en of verdelen over de landen die nu bij de eu en navo horen en een paar in rusland laten.
Dat laatste was Rusland natuurlijk nooit akkoord mee gegaan, en in dat geval zou ik ze geen ongelijk kunnen geven tbh.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209507886
twitter

Kan dat geblablabla niet wat minder overigens, dank u.
pi_209507916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn vorig jaar onderhandelingen geweest. En hoe je esclatie gaat voorkomen is simpel, je geeft Rusland wat het eist.
Niet per sé. Afhankelijk van wat er gevraagd werd. Dat Rusland vroeg voor de oorlog om duidelijk te maken dat Oekraïne niet bij de Navo zou komen was niet zo heel lastig om toe te zeggen. Enerzijds omdat het helemaal niet logisch was dat ze op enige voorzienbare periode toe zouden treden. Anderzijds omdat je daar altijd weer op terug kan komen als daar aanleiding voor is.

Dan kun je wel heel formalistisch zeggen dat Rusland zich daarmee niet te bemoeien heeft. Maar heel verstandig vind ik dat niet echt.

Maar goed, de ellende is veel en veel eerder begonnen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:55:09 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209507950
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Yup, en dat is in dat - dictatoriale - eenrichtingsdenken ook volledig acceptabel.
Een beetje zoals menig crimineel denkt: "wanneer het slachtoffer niet doet wat netjes wordt gevraagd, is die zelf verantwoordelijk voor de gevolgen".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209507959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Dan heb je niets van de voorgeschiedenis meegekregen.

En ik ken geen overheid die betrouwbaar is. Ook de Nederlandse overheid is zeer onbetrouwbaar. Ze zijn alleen maar betrouwbaar als ze menen dat het in hun eigen belang is. Dus dat vind ik een gezocht argument. Je kan altijd een afspraak maken in de zin van: je krijgt nu X, op basis van voorwaarde Y, schend je de voorwaarde Y dan gaan we Z doen.

Wel een vraagje: de VS heeft voor de oorlog gecommuniceerd dat Rusland het Oekraïense leger zou overlopen. Geloof jij dat ze niet heel goed wisten dat ze geen schijn van kans maakten daarop?
pi_209507976
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Meer landen met atoomwapens in beheer is nu eenmaal terecht iets wat de VS zoveel mogelijk wil voorkomen. Ook al is het hypocriet (want waarom de VS wel en anderen niet), de gevaren daarvan zijn te groot.
  Forum Admin woensdag 14 juni 2023 @ 11:59:04 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209507991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet per sé. Afhankelijk van wat er gevraagd werd. Dat Rusland vroeg voor de oorlog om duidelijk te maken dat Oekraïne niet bij de Navo zou komen was niet zo heel lastig om toe te zeggen. Enerzijds omdat het helemaal niet logisch was dat ze op enige voorzienbare periode toe zouden treden. Anderzijds omdat je daar altijd weer op terug kan komen als daar aanleiding voor is.

Dan kun je wel heel formalistisch zeggen dat Rusland zich daarmee niet te bemoeien heeft. Maar heel verstandig vind ik dat niet echt.

Het gezeik begon vrijwel direct na de val van de ussr en het vuurtje is steeds verder opgestookt. Weten we het gedoe om niet betaald gas nog?

En appeasment, want dat is wat je voorstelt, is voor figuren als Poetin een teken van zwakte, dat weten ze in voormalig ussr landen maar al te goed en je schuift het zelfbeschikkingsrecht van Oekraïne ook van tafel. Ze hebben het volste recht naar het westen te bewegen en zich aan te sluiten bij wel bondgenootschap dan ook. En dit hele debacle laat precies zien waarom alle ex ussr laten dat willen.. Omdat vroeg of laat big ole Russia weer geweldadig nostalgisch wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209508058
quote:

[..]
Nee hoor, rusland wees zelfs een deal af waarbij Oekraine niet bij de NAVO zou komen.

Al die ontelbare smoesjes van rusland om deze oorlog te starten, zijn niet meer dan dat; het is simpelweg een ordinaire annexatie oorlog. Niets meer, en niets minder.

rusland wilde geen afspraken; rusland wilde land hebben.
pi_209508154
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het gezeik begon vrijwel direct na de val van de ussr en het vuurtje is steeds verder opgestookt. Weten we het gedoe om niet betaald gas nog?

Ik weet de russische woedeaanval nog toen de VS Patriots in oost Europa wilde stationeren. Nu weet iedereen hopelijk waarom. rusland wil niet dat buurlanden zich kunnen verdedigen, zodat ze makkelijker te veroveren zijn.
  Overall beste user 2022 woensdag 14 juni 2023 @ 12:19:42 #46
3928 Ulx
pi_209508198
twitter

Blijkbaar toch een harde klapper geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 14 juni 2023 @ 12:22:38 #47
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209508222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:21 schreef Momo het volgende:
Dat doen ze al anderhalf jaar hier, geen idee waarom, denken ze soms dat er ook maar iemand geinteresseerd is in oeverloos anti/pro rus gezever?
pi_209508332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Blijkbaar toch een harde klapper geweest.
Ja ik zit op FIRMS te kijken, ik denk dat het 5 dagen geleden was, in het noorden van Kremmina.

Schijnt dat 180.000 tungsten ballentjes best pijn doen.
pi_209508388
Kadirov kan zijn maatje niet bereiken :'(

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 12:39:31 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209508426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt als een zeer efficiënte raket.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 14 juni 2023 @ 12:48:37 #51
6484 ExTec
pi_209508509
quote:
Anderzijds omdat je daar altijd weer op terug kan komen als daar aanleiding voor is.
Je bedoeld wanneer het te laat is, en de tanks de grens over rollen? :')
  Overall beste user 2022 woensdag 14 juni 2023 @ 12:48:41 #52
3928 Ulx
pi_209508511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat klinkt als een zeer efficiënte raket.
Eerder dat het bevel bij een complete idioot lag.

"Five men together is an opportunity, one man alone is a waste of ammo."
pi_209508512
Wat een ommezwaai van de Duitsers.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209508514
twitter

🔥🔥🔥
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 12:49:31 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209508519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Eerder dat het bevel bij een complete idioot lag.

"Five men together is an opportunity, one man alone is a waste of ammo."
En een groot publiek?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209508540
Film tıp: The death of Stalin

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209508541
Hier beelden van een russische basis die geraakt is door vermoedelijk HIMARS, aangezien ik wat ronde gaatjes zie.

Directe link, want dit is een beperkt account.

Opvallend: Er zijn ook wat artilleriestukken beschoten met HIMARS. Wat kan betekenen dat ze genoeg munitie hebben om minder belangrijke doelen te raken. Hier een voorbeeld van vandaag.
pi_209508544
twitter

De Russische Jostiband is aangekomen om het moraal op te krikken bij het Russische leger.
pi_209508552
twitter

🍿
pi_209508571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan heb je niets van de voorgeschiedenis meegekregen.

En ik ken geen overheid die betrouwbaar is. Ook de Nederlandse overheid is zeer onbetrouwbaar. Ze zijn alleen maar betrouwbaar als ze menen dat het in hun eigen belang is. Dus dat vind ik een gezocht argument. Je kan altijd een afspraak maken in de zin van: je krijgt nu X, op basis van voorwaarde Y, schend je de voorwaarde Y dan gaan we Z doen.

Wel een vraagje: de VS heeft voor de oorlog gecommuniceerd dat Rusland het Oekraïense leger zou overlopen. Geloof jij dat ze niet heel goed wisten dat ze geen schijn van kans maakten daarop?
Lijkt me eerder dat jij er niks van mee hebt gekregen. Rusland heeft tot 2 keer toe verdragen ondertekend waar ze de soevereiniteit en de grenzen van Oekraïne erkend. Met beide veegden ze hun reet af. Je kunt geen afspraken maken met dat land, none, nada.

Dat andere landen ook onbetrouwbaar zouden zijn is een goedkoop whataboutism. Ik zie Nederland onder Rutte geen genocidale oorlog beginnen omdat we terug verlangen naar de tijd dat we een koloniale grootmacht waren.
pi_209508583
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat laatste was Rusland natuurlijk nooit akkoord mee gegaan, en in dat geval zou ik ze geen ongelijk kunnen geven tbh.
Klopt, maar rusland is niet sovjet unie.

Ze hebben bepaalde privileges van SU overgenomen. Maar een van de voorbeelden; Kernwapens in beheer van oekraine.

Hierkomt bij, Rusland helemaal niet bij machte was om hier iets tegen te doen, omdat de sovjet unie het verzoek had neer gelegd en de samenwerking mee was om de kernwapens te beveiligen.

Leuke gedachten puzzel;

Stel de VS valt uit elkaar, van wie zijn die kernwapens dan: Washington (Als in moskou bij de SU) of zijn ze van de staten zelf waar ze opgeslagen zijn (zoals in texas). Ben erg benieuwd Wat er zou gebeuren.
  woensdag 14 juni 2023 @ 12:57:07 #62
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209508591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef oheng het volgende:
Hier beelden van een russische basis die geraakt is door vermoedelijk HIMARS, aangezien ik wat ronde gaatjes zie.

Opvallend: Er zijn ook wat artilleriestukken beschoten met HIMARS. Wat kan betekenen dat ze genoeg munitie hebben om minder belangrijke doelen te raken. Hier een voorbeeld van vandaag.
Tijdens een offensief is de artillerie een groter doelwit lijkt me. Dan heb je liever zekerheid wat snel slagen betreft
pi_209508687
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

🍿
Zou me niet eens verbazen dat prigozhin/Wagner dat heeft gedaan. Power struggle in Rusland is al een tijdje gaande.
-Rabia Al-Basri
pi_209508721
quote:

Kunnen ook die Excalibur granaten zijn die Oekraïne nu ook heeft. Die hebben ze de afgelopen weken vaker ingezet bij het offensief tegen artillerie en luchtafweer.
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:11:22 #65
6484 ExTec
pi_209508728
quote:

Wel weer heel sympathiek, die battle damage assesment. Nu hoeft oekraine geen moeite te doen, om er achter te komen of het succesvol was.
pi_209508769
quote:

[..]

Je kunt soevereine landen niet ontzeggen zelf beschikking te hebben en nogmaals, je bevestigd gewoon mijn punt dat je escalatie alleen kon voorkomen door te doen wat Rusland eist.

Wat jij verstandig lijkt te vinden is dat dreigen met geweld beloont wordt zonder dat er een grens aan gesteld is.
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:18:10 #68
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209508806
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De Russische Jostiband is aangekomen om het moraal op te krikken bij het Russische leger.
De Russen hebben inmiddels ook attack dogs zo te zien.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:19:26 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209508818
twitter

Adam heeft ook het verkeerde raam gevonden?
pi_209508951
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Adam heeft ook het verkeerde raam gevonden?
Wellicht HIMARS gekopt denkt men.
pi_209509096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tijdens een offensief is de artillerie een groter doelwit lijkt me. Dan heb je liever zekerheid wat snel slagen betreft
Ik neem aan dat strategische doelen voorrang krijgen op taktische of zelfs operationele doelen. En een Msta-B heeft een standaard bereik van 24,7km. Waarom dan niet conventionele artillerie gebruiken? (dit is een retorische vraag; HIMARS is veiliger en mogelijk sneller).
pi_209509162
goed dus Tsjetsjenië verklaard binnenkort himars crews vogelvrij
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:57:36 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209509200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:51 schreef Slayage het volgende:
Film tıp: The death of Stalin

[ twitter ]
Meest bijzondere er aan is, dat het redelijk accuraat is.

Enige grote verschil is dat de gebeurtenissen die de film naar voren haalt in korte periode was maar in werkelijkheid een paar maanden.

Plus de executies van de staf in zijn werking woning is gebaseerd op geruchten niet zozeer op feiten.
Maar de rest was behoorlijk spot on.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209509365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Meest bijzondere er aan is, dat het redelijk accuraat is.

Enige grote verschil is dat de gebeurtenissen die de film naar voren haalt in korte periode was maar in werkelijkheid een paar maanden.

Plus de executies van de staf in zijn werking woning is gebaseerd op geruchten niet zozeer op feiten.
En het blijft een meesterlijke film _O_
pi_209509396
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:57 schreef theguyver het volgende:

_O- the wire, die scène met die hoeren en McNulty :P
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')